**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

Apua, lapsivettäkö meni? Moi, tietääkö kukaan pitäisikö huolestua, kun töissä liukastuin, kompuroin tovin, ja menin naama edellä päin lasiseinää. En siis kaatunut, eikä maha osunut seinään, mutta kauheat hoipertelut ja akrobatiat piti tehdä pystyssä pysyäkseen. Ja teemuki meni sitten valkealle paidalle, ja kokoukseen olin matkalla.......

Huomasin sitten 1h tuon jälkeen, että oli tullut väritöntä vuotoa, ihan kuin vettä. Ei haissut millekään, kun tietääkseni lapsivesi saattaa haista aika makealle. Vuodon määrää en osaa arvioida, mutta jonkunverran kuitenkin.

Taidampa soittaa vielä äitiyspolille.

Nim. Tuleva turvakentien käyttäjä-Marais ja Mökö 26+1
 
Kiitos Kaalle! Saavat sukulaiset luvan pysyä jännitykses loppuun asti :LOL: :kieh:

Anopeista oli puhetta. Mulle anoppi ei oo asiasta viel mitään sanunut vaikka on tienny jo pari kk:ta. Ei olla kyl nähtykään ku kerran, mut kuitenkin hieman ihmetyttää... Miehen veljillä on 2½vuoden ja ½vuoden lapset ja toisella 3kk:n ikäinen ja anoppi tykkää niistä oikein kovasti. No eipä meillä koskaan mitkään läheiset välit anopin kans oo ollutkaan, vaikka avokkini kanssa ollaan pian 7½vuotta yhdes oltu...
 
Moi!

Tervetuloa uudet, kivaa saada uusia juttukumppaneita!

4D-ultrasta sen verran että kyllä mullakin on se käsitys, että vko 28 on liian myöhäistä...Ainakaan täällä meillä päin ei edes saa aikaa niille viikoille kun ei ole kuulemma mitään järkeä silloin enää katsella kun vauva on jo niin iso että tutkimuksia on vaikeaa suorittaa. Eri asia on, jos menee vain hupitarkoituksessa eikä ole tarkoituskaan tehdä rakenneultraa samalla. Tiedä sitten mikä on oikeaa tietoa... :/

Ostoksista: Kävin eilen Ikeassa ostamassa pinnasängyn, jipii! Kauheesti tekis mieli jo koota se mutta taidanpa malttaa vielä...vai suostuiskohan ukko kokoamaan sen tänään... :whistle: Joo, ja Huuto.netistä huusin Lockweiler-ammeen, jalat sekä kylvetystuen. Ihanaa! Nyt sit tällä vkolla pitäis tulla äippäpakkauksenkin, taas pääsee hypistelemään :kieh:

Anoppi se on meilläkin välillä aika arsesta ihme kommentteineen ja mielipiteineen mutta kestettävä se kai on... :/ Toivon että Joulu menis kuitenkin hyvin ilman että tartee pahoittaa mieltään (joo, päätettiin sit kuitenkin mennä sinne syömään).

Ihanaa Joulun odotusta kaikille!

ärrieri 24+1
 
milla77 ja ärrieri: Mulle sanottiin puhelimessa, että ihan hyvään aikaan oon liikenteessä. Jostain netistä luin että paras aika sijoittuu rv18-28 välille, jossain oltiin sitä mieltä että jopa rv.30 saakka saisi yleensä hyvää kuvaa vauvasta. Laitan tuohon linkin, mistä voitte käydä halutessanne kurkistamassa 4d-kuvia eri raskausviikoilta otettuina. :) Tässä myös pieni pätkä vauvakuume.comin sivuilta poimittua:

4D-ultraäänitutkimuksesta
"Nykyajan 4D-tekniikan ansiosta voimme tarkastella reaaliajassa sikiön kasvoja ja raajoja. Ultraäänilaitteella näkee myös sen onko tarkastelun kohteena oleva sikiö poika. 4D-ultraa suositellaan ennen 30 raskausviikkoa, mutta tutkimuksessa voi silti käydä loppuraskaudenkin puolella. Lapsiveden määrä vaikuttaa kuvien tasoon, jonka vuoksi sikiöstä kannattaa ottaa kuvat 26-30 raskausviikkojen aikana. Kun lapsivettä on paljon, saadaan hyvätasoisia kuvia."


Kuvia: http://pregnancy.about.com/cs/ultrasounds/l/bl3dusindex.htm

 
Lapsivakuutuksen kävin sitten ottamassa, kun aloin nähdä painajaisia korvatulehdusta potevan pikkuisen kanssa jonottamisesta Marian sairaalan päivystyksessä puliukkojen kanssa. Varauksen tekoon meni pari minuuttia, kun ikää, painoa ja sairauksia on vähän.

Minä en ole vielä hakenut äippäpakkausta enkä -rahoja, koska työsopimustilanne on niin auki. Tämän viikon odottelen vielä, ja sitten menen pomon puheille - pakkohan tähän on joku selvyys saatava.

Meilläkin on Ikean pinnasänky katsottuna, mutta hankitaan ja kasataan vasta lähempänä laskettua aikaa, kun tällä hetkellä sängyn paikalla on mun työpöytä, jolla yritän saada gradua valmiiksi. Keinutuoli sen sijaan seisoo jo kunniapaikalla: ahkeralla säästämisellä sain hankittua pitkään unelmoimani korallinvärisen kiikuttimen. Vanhemmat on luvanneet vauvalahjaksi turvakaukalon meidän uuteen, käytettyyn autoon!!! Siis uskomatonta, meillä ei nimittäin ole ollut autoa kahteen vuoteen, ja kyllä se kieltämättä vapauttaa aika paljon, vaikka itse kuljenkin vielä paljon bussilla. Vaatteitakin on melkoinen kasa, sitä pienempää sorttia, ja juuri eilen anoppi kertoi ostaneensa jo "muutamia"...eli käytännössä varmaan kassillisen jotain hörhelöitä, Espanjassa kun pienet tytöt puetaan tosiprinsessoiksi.

Minulla on käynyt tuuri appivanhempien suhteen, ihania ja herttaisia ihmisiä, joskin anopin touhotus ja jatkuva soittelu välillä käy hermoille.

Maha kasvaa ja nousee koko ajan ja samalla selkä on alkanut kipuilemaan, kaikissa asennoissa jomottaa.


 
Kiitos Zoe lohdutuksesta. En saanut neuvolaa kiinni ja nyt seurailen tilannetta. Luultavasti ihan normaalia. Onneksi on neuvolalääkäri ensi tiistaina!

Miltähän ne supistukset tuntuu? Vetää mahan kovaksi? Voiko olla niin, etten huomaisi niitä? Vai tunnistaako supparin, kun sellainen tulee?

Vauvan huoneesta ja tavaroista: Meillä on ollut jo jonkin aikaa ystävältä saadut vaunut lastenhuoneessa. En halua viedä niitä varastoon vielä. Mies tekee graduaan tuossa huoneessa ja annoin vuodenvaihteeseen aikaa kerätä kamat ja muuttaa muualle sitä tekemään. :saint: Haluaisin kovasti laittaa jo huonetta kuntoon ja hankkia pinnasängyn. En tiedä vielä, saadaanko me sekin käytettynä. Luultavasti.

Mimmukka ja furuno 26+4
 
Heips! Soitin äippäpolille, ja sanoivat että seuraile tuleeko nestettä enemmän. Kuulema jos olisi ollut lapsivettä, niin vuorokauden aikana pitäisi tulla enemmänkin. Jos ei vuoda enää eikä ole muita oireita, niin homman pitäisi olla ok. Nyt sitten haukkana seurataan...

Me käytiin hankkimassa viikonloppuna vaunut, turvakaukalo ja sitteri. Saatiin noista ihan edullinen pakettitarjous ja oli tunnelatausta mukana, kun käytiin samassa lelu/lastentarvikekaupassa, missä itse ihailin leluja pienenä.

T. Marais ja Mökö
 
Moi jälleen! muutamaan päivään en kerinny koneelle ja luettavaa on taas riittänny!

Meillä taitaa sitten olla tulossa isin tyttö - hän oikein innostuu potkimaan miehelleni joka ilta. Kuten aikasemmin kirjoitin, välillä onkin sitten turhankin hiljaista. Eilen olin jo hetken huolesta soikeena, kun ei mun tökkimisitä huolimatta tuntunu mitään. Mieheni on ottanut nyt tavakseen "pelailla" hetken pienen kanssa kun molemmat jo ollaan vaaka-asennossa ja nukkumaan valmiina. Eilen innostuivat niin, että mies sanoi, että voin jo alkaa nukkumaan, he vielä vähän pelailee prinsessan kanssa...!

Viikonloppuna laitoin joulua: ompelin ja vaihdoin jouluverhoja, virittelin jouluvalot sisälle ja ulos. Mies laittoi oikein jouluvaloille ajastimet - on muuten hyvä juttu!

Meillä ei edelleenkään ole hankintoja tehty, ollaan varmaan viime tingassa sitten. Mies tänään selvitteli vakuutusasiaa ja luultavati päädytään se ottamaan ennen vauvan syntymää. Aikaa siis enää tasan kaks viikkoo hoitaa vakuutus!

Niin se aika kuluu...

Kaatjuska + Kunto 25+1



 
Lääkärihän en taaskaan ole, mutta valkovuoto menee monesti raskausaikana semmoseksi velliksi ja sitä tulee monilla PALJON..Mulla myös :$

Marais: säikähin esikoisen kohalla samallalailla kun jonku semmosen liikkeen tein että maha "venyi" sillai repäsemällä eli niinku nopea liike.. HOHHO mikä selitys mulla taas :D
 
myymä
Mulla tänään taas jotain rasituskipua.. Heti jos innostun touhuilemaan kaikenlaista niin kivut ottaa vallan! Tänään innostuin tommosesta valkoisesta joulukuusesta jonka sain tänään ja sitä sitten touhukkaana rupesin availemaan, sitten pesin myös pyykkejä yms.. Hirveä kipu tuli tuonne vasemmalle kohtuun ja alaselkä oli ihan tulessa. Lähdettiin tyhmänä vielä käymään tarjoustalossa niin ei se ainakaan paremmaksi mennyt.
Nyt otin hieman rentoutusta tässä sohvan ääressä ja jo kummasti helpottaa olotila!

myymä ja pikkuveli 24+4 :)
 
tulin vaan hihkasemaan että taas yksi huoli vähemmän kun löysin työharjoittelupaikan ja sain kuulla vielä että saan siltikkin piettää kaksi viikkoa joululomaa. Hih. ei siis tarvii mitenkään korvata tuota kahta viikkoa kuhan suoritan tammikuussa sen näytön. kivaa!!! Kyllä tippu raskas taakka harteilta ku sain tuon paikan. sitte vielä pitäs alkaa tekemään näyttösuunnitelmaa.
 
Iltaa! On tullut taukoa tänne, mutta ehkä taas pääsen pikkuhiljaa kärryille :)

Iines Kyselit aikaisemmin niistä imse vimse kestoista. Kokeile pestä ainakin ne sisävaipat ensin pari kertaa. Ne kutistuu vähän. Kyllä niiden pitäis mahtua sinne kuoren sisään. Meillä oli esikolla tosi ahkerassa käytössä just ne pakkauksen vaipat ja hyvin toimi. Ne ei siis tuu mitenkää toisiinsa kiinni vaan puetaan ensin sisävaippa ja päälle kuori. Tälle mahamyllertäjälle ajattelin korvata esikolta jääneet harsot just noilla imsevimse sisävaipoilla.

Anopeista on täällä kans kovasti juteltu. Mulla on sit kerrassaa mukava anoppi. Viime viikolla kyselin likkaa hoitamaan huomisen nla lääkärin ajaksi ja hän ehdotti, et mies heittää likan mummolaan ennen koulua ja hakee koulun jälkeen (klo 10-16) ! Ja minä saan vapaapäivän :) Jea huomenna meillä leivotaan. Toisaalta helppoa jättää tyttö tutulle hoitajalle. Mummo ja Liinu on ihan parhaat kaverit :) Toisaalta eka kertaa likka hoidossa noin pitkän ajan.. Käydään yleensä ehkä pari kertaa viikossa pyörähtämässä mummolassa. Mie käyn likan kans aika usein myös päivällä jos kotona meinaa samat seinät ahdistaa..

( . ) Huomenna on siis ylimääräinen nla lääkäri. Sori tää aihe. Musta tuntuu, et mulla on edellisestä synnytyksestä jääny ompelujäljet repsottamaan pahemman kerran. Nyt ne ärsyyntyy rautalääkkeen sivuoireista ja peiton heiluttelusta.. Verta ei vuoda, mut tuntuu et ois välillä tennispallo haarojen välissä.. Ja valkkarit lorisee.. Aika kiusallinen vaiva.. Saa nähdä mitä lääkärissä..

No näitä tällä kertaa, nyt nukkumaan. Öitä :wave:
 
Huomenta

Täällä alkaa olo helpottamaan. Tosin kurkku on vielä kipeä. Syynä oli enterorokko. Heh:) Saimme mieheni kanssa sitten lasten vitsauksen. Neidillämme sitä ei ilmeisesti ole ollut, mutta on tarhasta tarttunut. Nyt toivotaan ettei tulekaan. Likka on nyt kahtena yönä herännyt taas muutamia kertoja. Viime yönäkin oli joskus yöllä kömpinyt meidän väliimme nukkumaaan. Kannoin sitten sänkyyn, kun heräsin siihen, että neidin pupu oli minun naamallani. Kannoin sitten takaisin sänkyyn siinä hieman ennen kello 04:00 meni vajaa tunti ja ei meinannut neiti enää nukkua. Oli pakko nukkua samassa huonessa lattialla. Loppujen lopuksi neiti kömpi syliin nukkumaan. KÄÄK! Voi, kun alkaisi taas nukkumaan kunnolla. Tosin aamuyöstä ei saanut varmaan sen takia nukahdettua, kun isäntä yski naama punaisena, naapurin lapsi itki kuin palosireeni. Noh, eiköhän se kohta toivon mukaan tasaannu:)

Tämän päivän olen vielä kotona ja huomenna duuniin, ohjaamaan sijaistani hommissani. Onneksi kohta on joulu, niin saan olla viikon lomalla, kun on vielä kaksi lomapäivää käyttämättä. Niin käytän ne sitten siinä. Nyt pitää sitten vaan toivoa, että koko perhe on silloin terveenä. Nyt kun lomaviikko meni rituloiksi. :kieh:

Jaahas sitten on anopeista kirjoiteltu. Itselläni on anoppi kuollut. Kuoli muutamia vuosia ennen häitämme. Mikä on todella valitettavaa, koska hän oli aivan ihana nainen ja tulimme hyvin juttuun. Ehdimme kuitenkin tuntea sellaiset viisi vuotta.

Appiukko on sen sijaan raivostuttava, mulla on moneen kertaan palanut käämit hänen kanssaan. Kaiken huippu oli, että ristiäisissä, kun kuuli tyttäremme nimen (emme kertoneet aiemmin, emmekä kerro kyllä nytkään), niin rupesi vääntää sitä, kun muut olivat lähteneet. Kehtasi sanoa, että likka ottaa kyllä toisen nimen käyttöönsä (toinen nimi on miehen puolen suvusta, meillä on siis kolme nimeä).Ettei etunimeään kyllä käytä ja lisää nimen vääntelyä. Lisäksi arvosteli sitä, kun pidimme ristiäiset kotona. Kehtasi kaikkien vieraiden läsnäollessa kysyä papilta, että eikö tällaiset juhlat kuulu kirkon tiloihin. Pappi sanoi, että se on nykyään 50% 50%. Uhkasin silloin vieraiden lähdettyä tintata ukkoa. Sanoi, että kerran jos vielä vääntää tyttäremme nimestä jotain, niin sattuu leukaan. :kieh: Perkule.

Kävin muuten viime viikolla luovuttamassa toisen kerran verta raskauden aikaisen vasta-aineiden kontrolloimiseksi. Olemme kumpikin veriryhmässä -, mutta haluavat kuulemma tarkistaa asian. Nyt sitten neuvolasta eilen soitettiin, niin terveysasemalla olivat kämmänneet homman. Olivat ottaneet jotenkin väärin veren. Ilmeisesti väärään putkeen, tai liian pieni putki määrä. Tms. Nyt saan uuden lähetteen ja joudun uudelleen menemään. :headwall: Ja käsi valmiiksi sinipunaisena, kun ei osannut laittaa oikein neulaa käteen, vaikka mulla on kunnon suonet. Kaikenkukkuraksi jouduin viimeksi jo odottomaan 3 tuntia labraan, jotta sain nieluviljelynkin. Ihan suolesta.

Jaahas johan tuli tilitettyä. Tarvii varmaan mennä hakemaan kuumaa juomaa ja alkaa kutomaan kummipojan villapaitaa, jotta saan sen valmiiksi jouluksi. Ehkä se mielikin sitten kohenee.

Jadekettu ja masuasukki 23+3



LUNTA ODOTELLESSA
 
myymä
Huomentarallaa :)

Täällä olo ihan hyvä. Aamulla oli vielä hieman sitä pistokipua tuolla vasemmalla kohdussa.. Toivotavasti nää vaivat ei ala nyt tästä kun niin hienosti on tähänkin asti mennyt!!
Vauva on ainakin tosi aktiivinen joten en sinänsä ole huolissani ja ensi viikolla mulla onkin sitten jo neuvolalääkäri. :)

JAdekettu voi raukkoja kun ootte joutuneet kokemaan enteron. ITse onneksi vältyin siltä vaikka tyttö sen sairastikin...

jossu84 Onnea työharjoittelupaikasta :) Mahtavaa!!

myymä ja pikkuveli 24+5 :)
 
Huomenta,

jossulle onnea työharjoittelupaikasta!

jadeketulle tsemppiä enteron loppuhuipaukseen. Parantumisia!

annas00: Okei, kiitos vinkistä. Minäpä laitan ne pariin otteeseen pesukoneeseen, jospa sitten olisivat oikean kokoisia.

Anopista: Eipä se niin paha ole, kun vois olla. Kovin määräileväinen ja hankala siinä suhteessa, että haluaa kaikkien toimivan niin kun hän haluaa. Anopilla on kaksi poikaa (joista toinen yllätys on mun mieheni :LOL: ) ja mieheni on vanhempi. Molemmat pojat ovat olleet koko ikänsä läheisissä väleissä vanhempiinsa ja välillä tuntuu, että turhan riippuvaisiakin heistä (lue: näkymätön napanuora kiristää vielä kolmikymppisenä ). Mieheni on aikuistunut mielestäni vasta esikoisen syntymän jälkeen ja tuntuukin että se ottaa anopilla koville. Hänen poikansa onkin perheellinen ja on vastuussa muistakin kun itsestään. Me pärjätäänkin mainiosti ilman, että pitää kysellä neuvoja ja muutenkin tukeutua heihin. Miehellä kun oli tapana tehdä niin. Mä taas oon itsenäistynyt aikaisin ja toivonut jo ennen 18-ikävuotta, että saisin asua omassa kodissa. Mä siis inhoan ylikaiken holhoavaa asennetta ja sitä että mun asioihini puututaan. Vanhempani antavat mun olla rauhassa eivätkä puutu mihinkään mun päätökseen mut anoppi, se jaksaa sekaantua :( . Pitäis vaan antaa mennä ohi korvien kaikki sen jutut mutta kun joka ikinen kerta kun nähdään, niin hän tietää jonkun asian aina paremmin :x .

Oma vointi: Ei valittamista voinnissa. Mulla tuli keskiraskauden hyvinvointi vähän myöhässä. Ainoa mikä vaivaa on kävellessä kiusaavat nivuskivut. Mutta ne ilmeisesti kuuluvat asiaan :/ .

Tänään olis työpaikan pikkujoulut. Tai siis ei mitkään rennot meiningit vaan klo 18.00 on päivällinen työpaikan ruokalassa ja sen jälkeen lähdetään joko yhdessä johonkin tai sit kotiin. Mä lähden kotiin, sillä en jaksa valvoa. Ja ihan idioottia, kun seuraavana päivänä on työpäivä :headwall: .

Minäpä jatkan hiljaisessa kerroksessa hommia. Muut ovat seminaarissa ja minä ja pari muuta ollaan paikalla. Ei kiinnostanut mennä kuuntelemaan päiväksi kuivaa juttua ja kun ei ollut pakollista niin... :saint:

Iines ja Sintti 26+3
 
Huomenia :wave:
Sepä ois iltavuoro tänää ja minä olin jo kuuden jälkeen hereillä. Pitänee varmaan nukkua ennen töitä ettei käy niinkuin eilen että' jatkuvasti haukotutti. Hävetti.

Haalarista, olen itsekin tuumaillut että jos jättäsin sen paksummat haalarin ostamatta. Laskettu aika on niin maaliskuun lopulla et tuskinpas sillon kauheita pakaksia tulee. Jos niin sattuu käymään niin harrastellaan kerrospukeutumista ja onhan vaunuissa makuupussi.

Välit appivanhempien kanssa on ok. Välillä mielessäni kiehahdan heille. Joskus tuntuu että he jo nyt jakelevat kasvatusvinkkejään vaikka tenava ei ole vielä edes syntynyt. Hyvää varmasti tarkoittavat mutta en viitsi miettiä kaikkea liian valmiiksi.

Viikonloppuna pitäisi hakea pinnasänky äitini luota eteläsuomesta, niin mikäli ilmat ei oo kovin huonot. Ei nappaa lähteä ajelemaan tuuleen ja tuiskuun. Tai mieshän se ajaa kun ite en korttia omaa. Kaupungille pitäs taas soitella asunnosta. Johan on kumma jos ei meinaa asuntoa vapautua.Inhottaa kun tilan ahteuden takia ei voi laittaa vauvan vaatteita nätisti vaan rojottaa muovipusseissa vaatekomerossa. Jos viimeistään helmikuussa ois isompi kämppä

Hansku ja Sintti 23+4
 
Kuinkas isossa kämpässä hansku nyt elelette? Meillä on muutto isompaan edessä keväällä kun toinen lapsukainen syntyy. Kolmihenkinen perheemme on sinnitellyt 42 neliöisessä lukaalissa pari vuotta. Aikamoista järjestelyä siinä on tarvittu, mutta ihme kumma tämä venyy jopa omaksi kotikonttorikseni! Ihana saada hieman ilmaa ympärille kun toinen syntyy. Tosin on se vaan niin, että jos on 60-neliöinen asunto, pian kaipaa 80 neliötä. Jos 80-neliöinen, haaveissa siintää yli 100 neliötä jne... Systerini osti omakotitalon esikoisen synnyttyä, sillä heidän 90-neliöiseen vuokra-asuntoonsa ei millään mahtunut kolmatta ;) Systerini oli itsekin aika ihmeissään ja huvittunut asiasta.

Anopista: Mulla on maailman ihanin anoppi. Hän ei tunkeile, auttaa aina kun pyydämme ja on loistava kaveri. Voi kun kaikilla olisi yhtä hyvä säkä!

Kannamme makuuhuoneeseen perintökehdon kellarista vasta viikko lasketun ajan jälkeen. Teimme niin ekallakin kerralla ja toimi hyvin. Tosin jos kuopus tulee aiemmin, niin sitten käymme kaivamassa kellarin kätköistä sairaalasta tultuamme. Lakanat ja pikkuvaatteet ovat joka tapauksessa pestyinä kaapissa esikoisen jäljiltä ja vaipanvaihtopiste muutenkin olemassa, joten tämä toinen kerta menee omalla painollaan. Suuremmat hankinnat pitääkin tehdä vasta kesällä, kun hankimme toisen vastaavan pinna-/lastensängyn kuin meillä jo komeilee. Toivottavasti lapsukainen ei saa hurjia traumoja lapsuudestaan jos tämä mun "löysin rantein" -fiilikseni jatkuu vuosi kaupalla ;)

miina
 
myymä
miina72 Toi sun kirjotus tuntuu pitävän paikkansa. Me asutaan nyt kolmistaan 80 m2 paritalo neliössä ja mä kauhistelen miten me tullaan mahtumaan kahden lapsen kanssa :D
Ja sen vuoksi rakenteilla on oma talo johon neliöitä tulee 200 m2 :D Joten kyllä sitä ihmismieli käy ahneeksi!!!
 
Kiitos onnitteluista. On aikas voittajafiilis.

Juu mut tuosta anoppi asiasta... Mulla on kohtuullisen mukava anoppi, mutta tahtoo välillä käydä vähän hermoille, mut taitaa olla aikas yleistä. Noh tässä joku aika ilmotti että lähtee aurinkomatkalle just sillon ku mulla olis laskettuaika. Blääh!! noh eipä siitäkään oo sit apua, jos siis tarviin esikoiselle likkaajaa.. noh onneksi sit oma äiti ilmotti että yrittää saada talviloman niihin aikoihin. siinä on vaan se että mun äiti asuu 100km päässä ja ei kehtais vaivata sitä. anoppi parin kilometrin. ois niin helppo poika viedä sinne hoitoon ku näyttäis että lähtö tulee sairaalaan.. sit se harva kerta ku pyydän hoitoapua vähäksi aikaa niin on niin hankalaa muka ottaa. tai siis vastaus kestää.. on kyllä tähän mennessä ottanu hoitoon. Ehkä saatan senki takia vähän hermoilla ku mulle pitää välittömästi vastata eikä pähkäillä. ehkä se siis on luonteesta kiini. B) mut kaikinpuolin muuten ihan hyvin ollaan tultu toimeen.

Toi mun masuasukki on välillä tosi raivoissaan ku potkii tooossii lujaa. Mulla yks kaveri kerran kerto että ku oli odottanu esikoistaan niin vauva oli potkinu niin lujaa vatsassa, että ku synnytys oli ohi huomattiin parin alimmaisen kylkiluun menneen poikki. siis äitiltä. :/ melko raju vauveli ollu. :D

jossu ja tilli 27+2
 
Mukavaa joulun alkua kaikille! =)

Täällä ei reissaaminen lopu. Huomena pitäisi olla taas Oulussa ja saa nähdä mitä ne tällä kertaa tekee. Toivottavasti pelkkä ultra. Oon tässä jo kerran viikossa kolmen viikon ajan käyny kontrollissa Rovaniemellä ja onneksi kaikki ollu hyvin.

Joululahjaostoksilla pitäisi käydä mutta mies on vielä pari viikkoa metässä. Eiköhän sitä sitten ehdi ku mies kotiutuu.

emmmaa ja masukki 26+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja jossu84:
anoppi asiasta... tässä joku aika ilmotti että lähtee aurinkomatkalle just sillon ku mulla olis laskettuaika
Tämä on kun mun näppikseltä, sillä näin teki myös mun appivanhemmat. Ottivat sitten osaa ryhmämatkaan, joka ajoittuu sinne maaliskuun puoleen väliin. Jos/kun tämä raskaus menee yli lasketun ajan, niin meillä ei ole ketään auttamassa esikoisen kanssa. Kun vielä miehen veli vaimonsa kanssa on ottanut samaan aikaan aurinkoloman (koska heillä ottaa koville meidän lisääntyminen) niin ei ole yhtään ketään auttamassa. Mä sit varmaan meen yksin taksilla synnärille :/ .
 

Yhteistyössä