**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

myymä
Iltaa mammaset :)

Tultiin just jouluglögeiltä mun siskon luota ja sain tytön nyt vasta unille kun siellä oli niin paljon touhuttavaa :) Outoa olla kotona kun mies on siellä lontoossa. KAksi yötä pitäisi pärjätä ilman :)
Noh, eiköhän me pärjäillä :) Huomenna on meidän bändin pikkujoulut joten ohjelmaa ainakin riittää! Ajattelin myös kipasta kestovaippa karnevaaleissa jotka on huomenna :)

Tähän hätään ei muuta, kohta varmaan nukkumaan.

myymä ja pikkuveli 26+1 :)
 
Maha ja työt: Päivisin on niin kiirettä, että ei ehdi huomaamaan tai ajattelemaan onko maha tiellä, siinä se hyvin mukana tulee :heart: Ilmeisesti ei siis ole tiellä, ei ainakaan pahasti. Kävelytahtia työpaikalla olen supistusten vuoksi hidastanut, ja koitan myös ottaa hommat vähemmän agressiivisesti ja kiihtymättä. Temperamenttiä löytyy, ja niimpä mieli + askelet meinaavat kiihtyä lähes päivittäin nollasta sataan sekunnissa. Ja sitten kun iskee töissä ns. flow, niin työn hurmos vie mukanaan..... Vaikka paineita on, niin tunnen kuitenkin olevani täsmälleen oikealla alalla :)

No joo, mutta irti työasioista, viikonloppu on alkanut!

T:Marais ja Mökö 27+5
 
Terveiset pikkujouluista!
Juuri kotiuduimme työpaikkani pikkujouluista ja mukavaa oli. Sapuska oli hyvää ja firman drinkkilipuilla sai alkoholitonta ja limpparia ja kaakaota. :D .

Eilen kävin gynellä. Kaikki ok. Vauva vastasi oikeastaan jo viikkoa 28 :eek: , mutta voihan se olla, että on edellä. Tämän tarkka tekopäivä ei ole tiedossa. ;) . Painoarvio oli 1200 gr. Onko se iso vai pieni? Tyttölupaus tulossa, katotaan pitääkö paikkaansa sitten.
Tänään on ollut ihana olla kun ei ole närästänyt, sain Nexiumia reseptillä ja elämä hymyilee =) .

Mun on ostettava uudet pullot, jos niitä tartten. JOku tupperin pullo tuolla kaapissa saattaa olla. Sain kirpparilla myytyä viime keväänä kaikki tuttipullot pois, joten uusien hankintaan. Edelliset oli olleet useammalla tenavalla, keitin ne vaan.

Meille ei uusia vaunuja hommata, luultavasti saan kaveriltani lainaan vauvankopan, jonka aion sijoittaa noihin rattaisiin. Ammeen sain jo kaveriltani ja hältä saan myös sen vauvan autokopan lainaan.

Näin tällä kertaa
Muija ja kevätmyrsky 26 + 6
 
Huomenta musssukat!

Eilen tuli koettua ekat ns. kunnon supparit, lähinnä iljettävän tuntuista. Koko ilta-yö oli maha niin kovana että huh. Meinasin itkeä kun oli niin inha olla. Tuntuu että maha räjähtää kohta.

Aion laittaa vauvan vaatteet ja tarvikkeet paikoilleen viikonlopun aikana. Löysin nimittäin vauvalle sopivan vaatekaapin. :heart: Vielä koreja ja henkareita pitäis hakea.


Mömmis & potkija 26+0 (POKS! :eek: )
 
Mulla ei ole tullut tänne nyt pahemmin kirjoiteltua..
:ashamed:
mies jätti mut löydettyään uuden naisen |O
Toisaalta parempi näin kun meillä mennyt aika huonosti sen juomisen takia.. mutta tää tapa millä teki nii oli kyllä niin pahasti mua kohtaan tehty.
Mutta yksin pärjään,ajan kanssa helpottaa ja on keskityttävä pienokaiseen. Tämän hetken pahale ololle en voi oikein mitään.
Aikoi kyllä ottaa vastuuta lapsesta ja käydä mua mja masua moikkaamassa.
Sanoin että täällä voit sit lastas käydä tapaamassa kun olet selvinpäin mutta koskaan sen naisilla ei oo tänne asiaa,ja ne ei saa meidän lapseen koskea tikullakaan.. :snotty:
tuntuu vielä niin pahalta kun toisella on jo uus ja itse raskaana yksin olen.. mutta on mulla ystäviä ja muita tukijoita ihan kivasti.. mutta.. niin..

Noh,eipä tuosta enempää

Vaavi möyrii ja potkiskelee masussa oikein kovasti ja vielä useesti päivässä,on se niin ihana tunne :)
KE olis lääkärineuvola ja 29päivä ois uus ultra.. katsovat että näkyykö huulihalkiota vai ei.. sekin vielä :ashamed:

Linda ja vaavi 26+1
 
LindaH23 jaksamista sulle! :hug: Onko sulla ketään ystävää tai sukulaista kenestä olis sitten pienokaisen kanssa hiukan apua? Tuo on kyllä kurja tilanne, yritä olla vahva itsesi ja vauvasi vuoksi :heart:

Oltiin eilen mun vanhempien luona käymässä ja katseltiin mun vauvakuvia. Hassua ajatella, että pian meillä on tuollainen pikkuinen käärö jollainen on itse joskus ollut :)

Mitä muuten olette toivoneet itsellenne joululahjaksi? Mä toivoin mieheltä sellaista Marimekon ihanaa laukkua :xmas: Joku kirja olisi kanssa mukava, esim. Sofi Oksasen uusin. Ja suklaata ja villasukat saan mummoltani joka joulu :D

upupa ja Multeri 27+5
 
Zoe-F kirjottelit tosta koiran lenkittämisestä... Mulla kans meinaa homma tuottaa ongelmaa tai siis lenkin jälkeen on toi selkä usein tosi kipee ku joutuu varovasti käveleen tuol liukkaudes (vaikkakin piikit kengistä löytyy). Sit koiralla (australianpaimenkoira ikää 15kk) on joku ihme uhkakausi ja kaikille pitää hieman haukkua ja toisille koirille rähjätä eikä kuuntele mua tippaakaan. Kotona on aina niiiiiiiin kilttiä ja nöyrää poikaa, mut kun pihalle pääsee ni mulla ei mitä än vaikutusta. Ei huvita oikein lenkilläkään käydä ku useimmiten tulee vaan pahamieli :'(

LindaH ehkä näin on kuitenkin parempi et saat keskittyä sit siihen vauvaan ihan rauhas ilman huolta miehen ryypiskelystä. :hug:

minde& pööpötti 25+4
 
LindaH23: todella iso :hug: sulle. Voimia jaksamiseen!

Mulla on koko aamun supistellu ja tällä kertaa on ollu TOSI kipeitä. Ihan on itkuki välillä tullu. Mies lähti esikoisen kans pihalle. mullaki ois haluttanu, mut parempi että vähän lepäilen. Inhottaa ku olis nyt hirveesti virtaa tehä kaikenlaisia juttuja. :(

Mulla olis hirmu pitkä joululahjalista. Nyt näin äkkiseltään en muista ku että haluun yhdet aivan ihanat korvakorut. suklaata haluun kans, mut eiköhän sitäkin tule. =)

jossu ja tilli 28+6
 
Käytiin sitte illalla sairaalassa supistusten takia. Vauvalla on kuitenkin kaikki ihan kunnossa, enkä halunnut jäädä yön yli tarkkailuun. Nyt on sitten vuoden loppuun asti sairaslomaa, pitäisi ottaa rauhallisesti ja levätä, samalla kuitenkin pakata tammikuussa olevaa muuttoa varten..
En tiedä paljastiko lääkäri vahingossa vauvan sukupuolen, kun näytti painon kehityksen poikien kasvukäyrältä, suluissa kyllä luki että tyttöihin eroa 4 %, että jompikumpi sieltä on tulossa.. painoarvio oli 850 g.

LindaH23 mulla vähän sama tilanne, mies ei ole enää kuvioissa mukana, kun ei kestänyt mun mielialan vaihteluja, provosointia ja siitä johtuvaa jatkuvaa riitelyä. Muutan siis yksin ennen lapsen syntymää lähemmäs omia tukijoukkojani. Sanoo kyllä olevansa tukena ja haluavansa kuulua lapsen elämään, mutta mulle ei pelkät sanat merkitse mitään kun käytös on jotain ihan päinvastaista.

Kaa päivitätkö listaan synnytyssairaalaksi KoKSin.

Myrna & Möyriäinen 25 + 6
 
Tuttipullot onhan noita Ainun tuttipulloja meillä, mutta aattelin tälle toiselle ostaa noita Mam-merkkisiä.

Kestovaipat Ajateltiin miehen kanssa, että jos yritettäis, mutta sen sitten näkee, onko se meijän juttu.

Oma napa... Esikon kanssa ollaan kipeinä. Esikolla on ollu lämpöä/kuumetta 4 päivää ja nenä on tukossa ja räkä on ihan keltaista jankkia. Keuhkot ahtaalla, joten tässä mietin, että mentäiskö käymään päivystyksessä. Annoin äsken Ventilonea ja katson, että miten alkaa tuo hengitys kulkemaan. Itellä yskittää, nenä tukossa ja epäilen, että ois poskiontelontulehdusta, mutta mulla ei oo pääkipua, joten ei sitä varmaan oo. Kaks yötä on menny ihan pipariksi ja tässä äsken sanoin miehelle, että saa kyllä ens yön olla pojan kanssa, kun mä kävelen kohta kuin joku zombie. :/

Flunssainen Viipi & kovasti potkutteleva Nappula 28+0 tai 1 :heart:
 
Kiitoksia kaikille halauksista ja lohduttavista sanoista.. Löytyy mulla tukea silloinkin kun vauva syntynyt. äiti tahtos lähteä synnytykseen mukaan ja muutama kaverikin on ilmiottautunut vapaaehtoseksi.. mut tuntuu hiukan tyhmältä ajatella sinne ihminen vahtaan mua ku äkistelen ja pukkaan toista ulos
Nyt mulla on taas todella hyvä mieli.. tuntuu että se oli ja meni.. mutta varmaan sit kun olen yksin niin mies ilmestyy mun ajatuksiin.. tuntuu oudolta kun hän ei rakasta mua enään,vasta muutama päivä sit kuulin ne sanat häneltä,vauvaa rakastaa kylläkin.. noh hän aikoi kyläillä mun luona,ja voin hälle kuulemma puhua ja hän aikoi tukee mua..

Myrna voimia myös sinulle.. on nämä ikäviä tilanteita mutta me naiset ollaan vahvoja
:D

Linda ja vaavi 26+1
 
Linda ja Myrna : Vaikeuksista voittoon, voimia ikävän tilanteen läpikäymiseen ja siihen sopeutumiseen :hug:

Hansku83 : Kirjottelit masuasukin passiivisuudesta. Mulla ajoittain myös kova huoli, kun prinsessa on niin rauhallinen. Tänään esimerkiksi ollut kovin hiljainen päivä ja väkisinkin käy mielessä ajoittain negatiiviset ajatukset. Neljä vuotta olimme raskautta yrittäneet, joten kaipa sitä on vieläkin tosi herkkä sen suhteen, että onnistuukohan tämä ikinä...

Onko muita, joilla maha-asukki tuntuu niin rauhalliselta tapaukselta, että välillä joutuu olemaan huolissaan?

Täällä mies harrastus/ kaveriporukkareissulla, joten hiljaista on. Nyt lähden saunaan. Rentouttavaa viikonloppua mammat!

Kaatjuska + Kunto 26+6
 
Zoe-F Juu, joku jotain soskusta kyseli et aikooko kukaan sieltä hakea avustusta vaunuihin tms niin sillä sitä sosku kommenttia heitin. Ei me sieltä mitään saataskaan kun töissä ollaan miehen kanssa kumpanenkin. Leveydestä huolimatta poika meille tulossa. Toisaalta kiva et maha ei ole vielä tiellä mut toisaalta välillä meinaa usko puuttua. Onneksi Sintti sentään aktivoitunut niin kyllä se siellä kasvaa. Meitin isukki myös alkkis, että samassa veneessä kellutaan



[/b]LindaH Jaksamisia. Joskus on parempi yksin kuin huonossa suhteessa. Toivonkin kaikkea hyvää sinulle ja vaaville. Kyllä se ylämäkikin alamäen jälkeen tulee :hug:

Väsymys meinaa iskeä. Töissä menikin tänään 10 ja puoli tuntia vaikka luulin et menis muutamalla ylityötunnilla. Oishan tän lauantain voinut kotonaankin viettää mut rahan tuloa ei voi estää.

Ja miksi missään raskau oppaassa ei sanota et raskaus hormonit voi vaikuttaa korviin... Vasen korva lumpsannut monta viikkoa ja koko ajan tekis mieli kaivella ja ronkkia. Eilen kävin lääkärillä kun tulehdusta meinasin mutta se lekuri tuumasi et raskaus hormonit vaikuttaa korvakäytäviin ja niihin putkiin. Hän kuulemma kärsinyt samasta vaivasta. Mitähän muuta kummallista vielä tulee...

Hansku ja Sintti 25+1
 
Enpä ole tänne oikein kirjoitellut, mutta ajattelin nyt silloin tällöin jotain kommentoida. (Päivittäin on kuitenkin pakko lukea teidän muiden juttuja)

kaatjuska Meidänkin vauveli on tosi rauhallinen ja liikkeet tuntuu välillä tosi heikosti. Vaikutusta on kuulemma sillä, että istukka on edessä....

Oltiin viikko sitten 4D-ultrassa, ja kaikki oli hyvin...koin sen muutenkin mahtavana kokemuksena. Oli upea tunne nähdä lapsen kasvot.
 
Täälläkin rauhallinen tapaus!! Kaikista rauhallisin näistä kolmesta, mut myös ekaa istukka on edessä ja luulen, että se vaimentaa yhä suurimman osan potkuista ja iskuista huomaamattomiksi....

Pulloja varmaan ostan muutaman lisää, jos toinen lapsi yhä pullottelee kun kolmas syntyy, mut en rupee erotteleen kummat on kumman, vaan saa mennä sekasin. Jos siis samanlaiset pullot kelpaa kolmannelle....

Vaippoina käytetään seuraavallakin kertiksiä.....

Tänään vasta on ollu ekan kerran semmonen huh huh-olo.....vauva on ollu melkein koko päivän tosi ylhäällä poikittain, joten hengittäminen on ollu hitusen hankalempaa itelle! Noh, koitetaan selvitä viimäset kolme kuukautta.....
 
Täällä kans korvat tuntuu välillä hassuilta. Ajoittain on pakko hiukan rapsutella pumpulipuikolla, vaikka lääkärin mukaan itse ei sais korviin laittaa mitään kyynärpäätä pienempää :ashamed:

Multeri on muljannut tänään ihan hirmuisesti. Kävelen kuin ankka kun pikkuinen painaa itsensä tuonne ihan alas ja potkii pissarakkoon niin että vessaan on vaaputtava kiireellä. Täytyy varmaan mennä pian Tena-ostoksille, on ollut vahinko lähellä aika monta kertaa.

upupa ja Multeri 27+5 igen
 
Mullaki korvissa jtn vikaa. :hug: Ihanku jtn mömmöö tulee ja yyh...Herkkua.

Siitä masuasukin hiljaisista hetkistä, nyt on ollut yli viikon tasaiseen tahtiin liikkunut ja potkinut. Ei ole vielä tullut hiljaisia hetkiä. Toinen jaksaa kovasti leikkiä siellä. :heart:

Masun ympärys nyt jo 118cm. :eek:


Mömmis & potkija 26+0
 
Huomenta!

Lindalle ja Myrnalle uskoa omiin voimiin. Parempi ettei jää roikkumaan huonoon suhteeseen.

Tänne syntyykin tekstiä hurjalla vauhdilla. Jouduin pitämään taukoa kiireiden takia palstan lukemisesta viikon verran ja nyt olen useamman päivän yrittänyt päästä ajan tasalle näiden kirjoitusten kanssa.

Muuten en yhtään muista mihin ja mitä olin ajatellut kommentoida, mutta sen voin todeta ettei varpaita enää näy.

Nyt tämä äiti siirtyy aamiaisen laittoon. Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Metsälauha 27+3
 
Heippa!

Sunnuntai ja taas joulu päivän verran lähempänä. Enää viikko töitä, sitten viikko joululomaa ja tämän jälkeen onkin uudenvuoden viikko ja loppiaisviikko hiljaisempia, kun puolet porukasta on lomalla. Sitten enää 1 viikko töitä, ja sitten ensin 2 viikon vuosilomalle, ja tämän jälkeen äitiyslomalle!!! Eli 4 viikkoa yhteensä, joista 2 pitäisi olla normaalia rennompia :)

Mietin ensin varhennettua äitiyslomaa, mutta päädyinkin vuosilomien pitämiseen, kun pystyn pitämään vuoden 2009 lomia tammikuusta alkaen. Sitten laitan vauvalle kaikki valmiiksi ajan kanssa, ja keskityn täysipäiväisesti tähän odotukseen!

Linda ja Myrna: Vaikka välillä tuntuu varmasti todella vaikealta ja ikäväkin saattaa iskeä, niin on hyvä muistaa, että ajan kanssa tuntuu ihan varmasti paremmalta. Jos alkaa tuntumaan liian pahalta (etenkin iltaisin), niin väestöliiton sivuilta löytyy näihin tilanteisiin auttavia puhelimia ja vertaistukiryhmiä.

Ja vaikka itseä on loukattu verisesti, niin jos vain isä osoittaa kiinnostusta lapseen, niin lapsella oikeus isään - ellei tämä ole lapselle oikeasti turvallisuusriski (väkivaltaisuus, alkoholismi tms.) Ja teillä molemmilla taisikin olla siitä hyvä tilanne, että isä haluaisi kaikesta huolimatta osallistua vaavin elämään, mikä on onnellista tulevan lapsen kannalta.

T.Marais ja Mökö 28+0 (29. viikko alkoi!)
 
Vauvelin liikkeistä oli puhetta... Meidän pikkuinen on ainakin ilmeisesti TOSI rauhallinen vaikkakin ultrassa ja sydänääniä kuunnellessa lekurit on sanonu et kovasti liikkuu... Mul on kohtu takana ja istukka edes eli ne saattaa omalta osalta potkuja vaimentaa, mut silti tuntuu kurjalta ku tunnen vain sillointällöin liikettä ja nekin kaikki tuossa navan alapuolella. Olis kiva ku itekki pystyis tuntemaan missä asennos vaavi on yms.


minde83& pööpötti 25+4
 
Lindalle ja Myrnalle hirveesti jaksuja!! Ei ole varmasti helppo tilanne, mutta parempi varmaan silti että noin kävi nyt eikä sitten kunhan vauva on syntynyt. Ehditte vielä mietiskellä rauhassa ja valmistautua henkisesti nyt pelkästään vauvaan. :heart: Paljon voimia molemmille! :hug:

Onko muille tullut millaisia kohdunkasvukipuja tässävaiheessa? Mulla on nyt varmaan viikon verran ollu ihan järkyttäviä repeilyjä tuolla alamahassa.Siis niitä repäisykipuja, tuntuu että jalat lähtee alta ja pahimmillaan silleen että joka askeleella koskee niin *irusti! :/

En sitten voinu vastustaa, eilen löysin kirpparilta muutaman tosi hyväkuntoisen tyttövauvanvaate kappaleen.. Hello Kittyä ja sen semmosta, H&M:ltä lähti mukaan aivan yli söpö Hello Kitty vauvan myssy.. aaaww! :heart: Eli tästä se pinkki hössötys nyt sitte vissiin lähtee.. :D Jospa sitä kumminki ostais jotain muutakin värejä, voi näyttää mauttomalta jos vauva on kuin pinkki kermakakku! :D

Varusteista on ollut kans puhetta, meillä on vaatteita ihan yllinkyllin, vankkurithan löytyy myös ja pinnasänky. Turvakaukalo ja hoitopöytä vielä hommauslistalla, itkuhälytin ja rintapumppukin olisi hyvä hankkia varmaan.

Niinu & itiö 28+3
 
Tänään kaupungin työntekijöiden joulujuhla - lähden ihan joulupuuron ja torttujen takia juhlimaan... :whistle: Joulupuuro on ehdotonta herkkua!

Pari tuntia pitää paiskia töitä: viimeiset kokeet tarkistamatta ja oppilaiden numerot pitää olla koneella huomenna klo 16.00 mennessä... Aina oon ollu toivoton viimetingan ope. onneksi meidän taloudesta löytyy toinen samanmoinen, joka on edelleen Oulun reissulla ja hänellä samat työt tänään vielä edessä. Voipi meidän huushollissa mennä tänään ylitöiksi :LOL:

Luin just Vau' kirjasta, että vauvelin unirytmi alkaa nyt olla aika selkeä. Meillä selvästi "kouluaika" (8-15) rauhallista - kai johtuen siitä mahdottomasta hässäkästä- ja illalla vähän aktiivisempaa. Tunnistatteko jo vauvanne unirytmin?

Kaatjuska ja Kunto 27+0
 

Yhteistyössä