**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

myymä
Supisteluista: Mulla supisteli esikoisen aikaan viikolta 18 lähtien joka päivä ja melko useinkin, silti typy syntyi 41+5 :)

Nyt supistelee myös päivittäin ja useinkin mutta eipä ne mitään aikaiseksi saa joten aina ei kannata sen perusteella pelätä liian aikaisin synnyttämistä :)
 
Hei!

Äkkiä vaan laitan kommenttia, kauheesti ootte kirjoitelleet viikonlopun aikana enkä ehdi taaskaan kaikkeen vastaamaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
ärrieri Juu, mites sitten se viimeinen kuukausi, ilmoitetaanko silloin että onkin kymmenennellä kuulla? No juu, saivartelua, tuo yksi laskuri vaan hassusti ilmoitti sen keskellä viikkoa muuttuvaksi.
Juu, raskauskuukausia kertyy siis kymmenen, kalenterikuukausissa niitä on yhdeksän. Eli koko raskausaina kestää 40 viikkoa ja se kun jaetaan 4 raskausviikolla niin kymmenenhän niitä kuukausia kertyy. Ja se, että sun raskauskuukausi vaihtuu keskellä viikkoa, johtuu ihan siitä minä päivänä sun edelliset kuukautiset on alkaneet (siitähän ne neuvolassa lasketun ajan yleensä laskee ja ultrassa sitten varmistellaan).

LindaH ja Myrna: :hug: Voimia teille kummallekin!

Niina: Muakin jännittää, pitääkö meidän tyttölupaus paikkansa koska kaikki vaatteet ovat vaaleanpunaista...vauva tulee näyttämään aivan vaaleanpunaiselta porsaalta, olipa se sitten tyttö tai poika :D

Sokerirasitus oli aamulla, yäk sitä litkua! Onneksi siellä oli toinenkin mamma, jonka kanssa meni aika mukavasti jutellessa ;)

ärrieri 26+1
 
myymä
Zoe-f Nyt sen enempää ei pitäisi kyllä puuttua kun en taustoja tiedä mutta on pakko kommentoida tuohon koira-asiaan, että olisiko kuitenkin parempi että koira saisi omaan petiinsä mennä vaikka olisikin sohvalla ollut ja kuitenki ns. rangaistuksensa kärsinyt siinä kieltovaiheessa. Meinaan koirat ei taida ihan ymmärtää, että miksi sitten myöhemmin eivät saa edes omalle pedillensä mennä.. tai siis tuskin osaa yhdistää näitä kahta asiaa! Voisin kuvitella?

 
Zoe-F. Anna vaan koiran mennä omaan petiin, koska se on paikka, jossa sen nimenomaan toivotaan olevan. Ei se osaa yhdistää sitä rangaistukseksi sohvalla nukkumisesta, että kielletään omaan paikkaan meno. Kertaluonteinen rangaistus pahanteon hetkellä, ei pitkäkestoista ja montaa rangaistusta, niitä koira ei ymmärrä. Näin ajattelen minä. :) Ja kyllä elikot osaa olla ovelia, ne tekee kiellettyjä asioita silloin, kun me ihmiset ei nähdä. Sun koiralle kävi vahinko, kun nukahti niin sikeeseen uneen, ettei osannut olla valppaana sun heräämiselle! :)
 
Zoe-F. Olitkin jo vastannut samaan aikaan kuin kirjoitin. :) Juu, oikeassa olet, sinä päätät, koska rangaistus loppuu ja annat luvan poistua jäähypaikalta. Nyt kun kerroit enemmän, asian todellisen laidan ymmärtää. Ja kaikenkaikkiaan ihana koira sulla! Voin kuvitella näyn, kuinka se möyhii tyynyjä hyvään asentoon!
 
|O :x :$ :headwall:
Prkle! Nousin aamulla ylös valmistautumaan töihin lähtöön ja sainkin heti juosta oksentamaan! Eli nyt on sitten meikäläiselläkin vatsatauti.Vähän väliä saa kauheella kiireellä lähteä vessaan, olo on vielä ihan virkeä, saa nähdä kuinka kauan. Neitikin on vielä yöllä oksentanut ja vaippa täyttyy keltaisesta vedestä :x Mutta se on tosi virkeä ja villi, hyvä niin.
Mies menee tosiaan illaksi töihin, mun veli on ollut meillä lauantaista asti niin sanoi vielä jäävänsä jos nyt sattuu että multa ihan voimat menee niin on sitten apua. Että nuo miehet on vielä kunnossa.
 
moro

jestas että otte olleet ahekria kirjoittamaan.. 4pv:n palstatauko on ilmeisesti liian pitkä :LOL:
moh, kerrankin kun on aikaa niin otin ja luin tekstit.. kävin vaan tässä välissä hiilet vetämässä uunista ja laittamassa ruuan uuniin...

joten varoitus.. saattaa tullaa piiitkän pitkä romaani :whistle: (kerrankin kun aikaa on)

Emmimemmille
tervetuloa joukkoon! =)

Fazerinalle
jaksuja töihin. Ei ois loppujen lopuks kauan enää.. :hug:

Chromo: Paranemista teille! oksu tauti on ällö :x

Eeeva kyseli tuosta painontunteesta... sitä on ja välillä todella kivuliastakin.. tuntuu että ei pystyssä voi olla kun painaa ja sattuu..

Mimmukka:
Täällä kans pohkeissa suonenvwetoa ja ai kamala kun käy kipeää.. yleensä aamuyöstä/aamusta. On tavallaan "uusi" vaiva joka tullut ihan viime viikoina.

Minilla:
Hienoa että olet päässyt kotiin =) Nyt vaan rauhassa.

Perhe on Paras.. Mullakin vasta tammikuun lopussa lääkärineuvola ja viikoja silloin se 31-32.. riippuuen mille päivälle antaavat.. neuvola 14pv ja sillon katotaan samalla lääkärineuvola aika.. kiaketi ois pitänyt olla heti tammikuun alussa mutta täällä tapahtuu joatin muutoksia tk:lla/neuvolassa niin ei osanut vielä antaa aikaa..

Lotta: Hiebnoa että siellä on arvot ollut kohdallaan =)

Iines
ja muut puhelleet päivähoidosta.. Meillä poika kotona nyt ja pysyykin kun vauva tulee.. MUTTA.. itsekkin miettinyt että miten menetellä kun poika tykkäis käydä leikkimässä muiden kanssa.. ja minusta myös lapsen kannalta tärkeää että saa touhuta muiden lasten kanssa ja ottaa kontaktia.
Myymällä oli tosi ihana tilanne kun siellä kerho 3krt/vk.. täällä vain kerran viikossa. olispa täälläkin noin.
Tietenkin perhekerho on myös kerran viikossa ja siellä tullaan käymän mutta ei se 2 tuntia kovinpitkä aika ole..
Ja taas rahallisesti mietityttää kun eikös yli3vuotiaasta voi saada jotain hoitolisää tms kun on kotona.. mutta sitä ei saa jos on edes päivän tai kaksi viikossa hoidossa tai vain virikepaikalla... kelassa kyllä mulle selittikin mutta ooon niin luupää näiten asioitten kanssa että ne ei uppoo tajuntaan millaan.
Tosin ajateltiin että ainakin tammi-helmikuun poika saa käydä virikepaikalla jos haluaa.. itse kun olen liiton päivärahalla ja tarttee maksaa vaan varatut hoitopäivät eikä vaikuta mihinkään tukiin. Mut se nyt jää nähtäväksi että meneekö edes taami-helmikuuksi.. välistä vaan tuntuu että kaipaa sitä leikkikaveria kovasti.

PikkuH. Itse pyrin syömään kalaa kerran viikossa..

Vauvan asennosta.. välillä on aivan alhaalla milloin liikkuminen hankalampaa.. välillä taas nousee aivan ylös ja silloin tuntuu kuin maha repeisi kun alkaa siinä kohti temeltää
=) maha on silloin aivan pinkeä ja kireä..
muuten luulisin että on edelleen pää ylöspäin.. (ainakin rakkoon kohdituneista monotuksista pätellen :kieh: )

Niinu: Onnea tyttölupauksesta! ihania kuvia =)

Angelia:
Täällä myös tosi runsasta valkovuotoa, joka aivan normaalia.

Melitalle
:hug: Mikä on vointi?? otahhan rauhallisesti siellä ja hus pois stressi jos vain mohdollista! Vaikuttaako teille nämä jatkuat irtisanomiset ja lomautukset vai mikä taloudelisessa tilanteessa tressaa?? Meidän perheeseen vaikuttaa ja vaikka se on mielenpäällä niin on vaan yritettu ajatella että katostaan mitä alku vuosi tuo tullessaan ja eletään sen muikaisesti. Stressaaminen kun ei auta mitään ja saa oman olon vaan huonoksi.
Ja anteekis utelu.. ei toki ole pakko vastata. :hug:

Minde:
Varmasti ärsyttää nuo tuki hommat.. Rahaa se on tuokin summa!

MökinMuija:
Hienoa että sait närästykseen toimivaa lääkettä!

Zoe: meillä kans tuo pienempi koira kova saunomaan.. ja porukoilla kun ollaan niin lauteille kapuaa ekaks meidän vili ja siskon vasikan kokoinen koira makaamaan pitkin pituuttaan.. siihen sitten kun pitäis vieläpari ihmistä sekaan mahtua :whistle: :LOL:
Ja täällä myös pienempi ilmeisesti kuorsaa sohvalla yöt... ja heti kun kuulee että yläkerrasta kuuluu liikettä niin juoksee omalle paikalle.. sama homma kissankupin kans että heti kun menen vessaan/yläkertaan niin käy sen tarkistamassa.. vaikka on sanut siitä monet kunnon lähdöt. vanhempi ei mallaakkaan tehdä tuommosia... ja minusta on TOSI ärsyttävää kun osaa peijakas tuollalailla kieroilla :headwall:

LindaH:
jaksuja sinulle lähettelen! :hug: Ei varmastikkaan helppo tilanne ja asiat aivan taatusti mielessä Koita jaksaa ja mene pv kerrallaan.. Pidä itsestäsi huolta ja mielivirkeänä niin vauvakin voi hyvin. Äläkä mieti noin että mihelläsi jo uusi rakas ja sinulla ei ketään.. mistä sen tietää onko se pysyvää vai vain hetken huumaa. Sinulla kuitenkin masussa jotain niiiin ihanaa ja arvokasta :heart:
Tänne vaan purkamaan jos siltä tuntuu.
Ja tuosta synnytyksestä sen verran että itselle miehen tuki oli ainakin hyvin tärkeä synnytyksessä. Vaikka ei voinut sinänsä auttaa mutta välittävän ja tutun ihmisen läsnäolo rauhoitti. Eli jos tuntuu että haluaisit ottaa äitisi tueksi (tai ystäväsi) niin eihän siinä mitään. Äitisi kyllä tietää mistä kyse :)

Myrnalle
myös voimia ja :hug: Ikäviä aina tuommoiset asiat.
Otahhan rauhallisesti Olisiko ketään joka voisi pakkaamisessa ja muutossa auttaa?

Upupaepops
: Itsellä ei oikeastaan lahjatoiveita.. tai no sanoin että jotain hyödyllistä.. esim. kampaajalle lahjakortti :LOL: Saas nähdä mitä saan.. yleensä jokin aavistus mitä mies antaa mutta nyt ei mitään ;)

Minde:
Meillä myös tuo mäykyn sekoitus rähisee lenkillä.. Ja ketuttaa aina ihan urakalla sitten lenkillä ja sen jäljeen.. jopa käveliöille urisee ja vastaan tuleville koirille haukkuu ja murisee.. piemeällä vielä pahemmin.
Koirakoulun vetäjä oli sitä mieltä että pelkää.. ja kurssillakin kun saivat irti koirat tutudtua niin loppui vililläkin se räyhääminen ja murina.. pitäis aada enemmän kontakteja muihin koiriin.. ja enemmän aikaa.. tässä ollaankin mietitty että josko myytäis vili.. vauvan tulon jälkeen ei ole aikaa sitä vähää mitä nyt on ja haluan kuitenkin että vilillä on aktivitettia ja koti jolla aikaa panostaa sen tarpeisiin. Ihana koira mutta itsellä ei aika riitä.
Vanhemman koiran kanssa ei mitään ongelmaa.. ei välitä muista koirista lenkillä ja sille riittää kunhan ihminen on lähellä, lenkillä käydän säännöllisesti ja leikitään. vili tarvitsee paljon enemmän aktiviteetteja jne..Vilikin aivan ihana koira kotioloissa. ilonen, valpas ja rakastaa sylissä oloa..

Miatäs muusta ollutkaan puhetta...

vaunujen käyttöiästä.. poitsun opetin nukkumaan sisällä päikkärit kun oli vajaat 1,5v... sen jälkeen ei ole nukhatnut vaunuihin edes vahingossa. toisaalta joskus olisi ollut hyvä kun olisi osannut vaunuihin nukahtaa jos reissun päällä ollaan ja päikky aika lähenee..
ostettiin sitten matkarattaat kun vaunut olivat jo aika huonokuntoiset.. niillä on sitten menty ja poika tykännyt tosi paljon niissä istua. Tosin nyt ollut käytössä nuo abc:n vaunut kun ei pienipyöräisillä matkarattailla lumessa ja sohjossa pääse..
Varmaankin tulevalle ostetaan sitten aikanaan ihan kunnon rattaat kunhan vaunut jää pois käytöstä.. nuo abc:n vaunut eivät kovin tilavalle näytä että saas nähdäm kuinka kauan sinne vaavi sitten mahtuu.

vauvan unirytmistä en oikein ole päässyt perille... melskaa kun rupean (lue yritän rueta ;) ) nukkumaan. asettuu jollain aikaa ja aamulla kun herään niin alkaa liikkumaan ja rymisee yli aamupalan.. päivällä välillä tuntuu liikkeitä ja välillä on hiljaista..

huh, kun kello rientänyt.. pitänee mennä vilkaisemaan ruokaa...

mut tässäpä vielä eilen otettu masukuva:

eli eilen oli viikoja 25+1

palaan omat kuulumiset kirjoittamaan myöhemmin.. kohta syömään :p

danjuska ja vilma 25+2
 
zoe-f, juu en mie oikein jaksa hätääntyä tuosta sf jutusta, kun mulle 4d:ssä sanottiin että kun mun vauva on perätilassa ja kököttää niin alhaalla muutenkin, että ei syytä hätäillä. Mutta jos neukkatätyli tahtoo tutkia niin ei haittaa, pääseepähän ultraan taas. :heart:
Tuosta sun koiranopetuksesta, niin kannattee opettaa sille joku ns."omapaikka" jossa sitä ei häiritä, joku kiva nurkkaus tai vastaava,missä se vois viihtyä. Tuo sohvaopetus on semmosta koiralla, et siinä täytyy olla kyllä ihan mustavalkoiset rajat. Jos annat kerrankin sen siellä nukkua, niin et voi toisessa hetkessä kieltää. Elikkä jokotai meininki sopii koiran aivoille parhaiten. :) Söpö luttana tuo sinun hurtta! :heart:

 
Tervehdys! Jestas että olette olleet ahkeria kirjoittajia, mä olen ihan pudonnut kyydistä, mut yritän päästä taas kärryille tapahtumista :p

Mä olin 4D:ssä viime viikolla ja saatiin ihana puolen tunnin DVD pikkusen touhuilusta. Ja kyl siäl vaan melskattiinkin, koko ajan pientä liikettä, joka ei tuntunut päälle päin ollenkaan. Mieskin yllättyi, kun vauva niin liikkuvainen oli. Kaikki oli hienosti. Painoa vauvalla arviolta 1200 g ja tätä vauhtia odotuspainoksi syntyessä tuli 3700 g. Ihan sopivasti siis, edelliset on kyl olleet pienempiä, mutta eiköhän tämäkin mahdu :) Ja arviohan se vasta on. Mutta ihan käyrien mukaan keskiviivalla kasvaa, joten turhaan murehdin siitä neuvolan sijaisen antamasta alamittaisesta kohdunkorkeudesta. Tämä lääkäri sanoi, että siihen voi vaikuttaa semmoisetkin asiat kuten mitä itse on sinä päivänä syönyt ja juonut jne. Vauvelin jalkoväliin ei edelleenkään saatu suoraa näkyvyyttä, mutta tyttöä tämäkin veikkasi näkemänsä perusteella, eli häpyhuulet oli näkevinään.

Äitiyspakkauksen sain kans viime viikolla. Ihan kiva paketti, makuupussi ja toppapuku oli söpöt ja oli siellä muutakin oikein nättiä.

Pöttis rv 28+5
 
Terveisiä sokerirasitustestistä :kieh:

Siis voi piru, kukaan ei sanonu että joutuu istuu paikallaan 2h. Meinasin jo hajota ja pyysin miestä hakee miniläppärin ja mokkulan että sais tekemistä toksi ajaksi. Sokerilitku oli lähinnä ok ku ite vetelen aika paljon hapollisia juomia niin tuo ei tuntunu missään. :D Lähinnä hirvitti neulat. Kolmas verenotto oli jo liikaa mulle, sanoin että haluun äkkiä pois, en vaan siedä sitä ku mua piikitellään ja tunsin itteni ihmissiiviläksi. :'( Ei enää ikinä toiste tätä.


Mömmis & potkija 26+2
 
Moi pitkästä aikaa! :wave: Ei oo tullu kirjoteltua piitkään aikaan, semmosta se on tämä seesteinen keskiraskaus.. :)

Kysissä kävin taas perjantaina ja kaikki oli vauvalla hyvin, keskikäyrillä kasvaa painoa nyt 1200g. Kovasti taas tiirattiin jalkoväliä mutta ei saanut mitään selvää, salaisuutena pysyy edelleen.

Missä asennossa teidän vauvelit on? Meijän mölliäinen istuu risti istunnassa, on ollut samassa asennossa jo kolme kuukautta niin että pääkin on jo soikeaksi muotoutunut kun on minun kylkiluut puristanu. Sais ruveta pikku hiljaa kääntymään jo pää alaspäin ettei tartteis sektiota tehä sen takia.

Suonikohjuista taas kerran... Onko kellään muulla ilmestyny suonikohjuja häpyhuuliin? Mulla on molemmin puolin hirveet makkarat ja ne on ihan järettömän kippeet, ei kärsi pitkää aikaa seistä eikä istua. Lääkäri sanoi että on pidettävä koko loppuraskaus tukisukkahousuja, kohjut voi kuulemma jopa räjähtää jos ne on kovassa paineessa. Kyllä hävettää ja nolottaa käydä missään lääkärin luona, on ne sen verran kamalat. Kaikenlaisia vaivoja sitä voi tullakin, en ois uskonu! :kieh: :ashamed: :|

Sokerirasituksessakin käyty, kaikki ok! Saa mässäillä jouluna!

Myhkäri+mahamölliäinen 28+2 :xmas:
 
hei taas kaikille :wave:
ihan pikaisesti tulin piipahtaa kun tarvitsee ruveta hommiin.
kauheesti oli taas tekstiä tullut.
tänään se sitten vihdoin tuli meinaan äitiyspakkaus vaikka ei mun pitänyt sitä ottaa :D
nyt ootellaan että mies tulisi kotiin ja kävis hakemas sen postista.
chromo tuosta olosta kumpi tulee. ekasta ei ollut oikein kumpaakaan oloa ja poika tuli mutta kun rupesin toista odottamaan oli olo aivan erinlainen ja veikkasin tyttöä ja tyttöhän se sieltä tuli. nyt olo on ollut samanlainen kun tyttöä odottaessa mutta saas nähdä.
työkaverille tuli kolmas lapsi joka oli poika ja molemmat oli jo ennestään. sanoi että hänellä oli aivan samanlainen olo kun tyttöä odottaessa joten todella jännittää meneekö mun veikkaus oikein ;)
täällä on muutama pistänyt jo masuistaan ihania kuvia ja ehdottaisinkin jos kaikki pistettäisiin vaikka viikolla 30 oma masukuva? nähtäis vähän kuinka eri kokoisia masumme on. onkos huono idea?
nyt ei muuta tällä kertaa. huomenna lääkäri neuvola ja vähän taas jännittää tuo vaakalle meno :ashamed:

cadillac ja toukka 28+6
 
iltaa!

On kyllä tullu tekstiä.. vaikka kai sen kaikki muutkin näkee.. :D
En kyl muista mitä kaikee täällä on juteltu vaikka äsken just luin kaikki lukemattomat. Mulla on SIIS oikeesti joku dementia. Eilen korjasin iltapalajuttuja pois pöydästä niin laitoin veden keittimen jääkaappiim ja kaadoin purkillisen maitoa viemäriin ku piti just tehä toiste päin.,, :whistle:
nivuset on hellänä ku tipahin äsken tuolilta ku asensin verhoja.Verhojen laitto jäi kesken ku en enää uskalla könytä tonne ylös, oon yksin kotona. Mies on töissä niin jos sieltä tippuu niin pitää kuitenkin liian monta tuntia maata lattialla henkihieverissä.
IINES mulla on kans joululomatunnelmat. ENÄÄ KOLME PÄIVÄÄ työharjoittelua + 1 koulupäivä tänä vuonna. Sit ens vuonna 3+5+5+5+4 päivää ja sit KOTIIN!! (siis maksimisssaa, jos mitään ei erikoista ei tuu) tänään sain ihan kunnolal vedellä happea työpaikan vessassa. Tuli sellanen supitus et tuntu kans. Hiki vaan valu ja hirvee ähinä. KEsti ehkä 10 sekuntia ja tuntu et puolet on liikaa.. Tuli taas mieleen se mikä tässä vielä oottaa ennen ku pikkunyytti on sylissä....... :x
VAUVAN ASENTO: meijän vauva on ollu vaikak kuin kaun poikkitilassa ja se on ollu itelle tosi helppo. ei paina virtsarakkoon eikä keuhkoja. Mut nyt on vauveli alkanu liikkumaan niin hirveesti et tuntuu et se on millon missäkin. Joku täällä just sanoikin et vauva on ylhäällä niin vaikee hengittää. mulla oli kans eilen. Aika ihana olo ku kylkiluut on ihan hellänä. AIvan ku ne ois mustelmilla sisäpuolelta. (Onpas tää nyt täynnä vaan omaa napaa)

Mites muilla toi SF- MItta?
mulla se menee koko ajan siellä yläkäyrällä, silti kaikki hokee et mulla on ihan tosi pieni maha jne. ja se on pieni. Mä en tajuu miten se mittaa. mun kohdun korkein kohta on tossa rintalastan alapuolelle. :whistle: kyl mua kuitenkin huolestutttaa et onks tää lapsi jotenkin erikoisen iso tms?
ISYYSLOMASTA!!!!!!!! kertokaa viisaat miten se noin niin ku käytännössä menee? siis jos haluu aloittaa sen jälkeen ku vauva syntyy, niin onko aloitusaika ilmoitettava kuinka tarkasti työnantajalle? siis mistä sitä voi tietää millon se lapsi loppujen lopusksi syntyy?millon teidän miehet pitää isyyloman? pitääkö putkeen vai pätkissä? jos pätkissä niin miten ootte aatellu jakaa ne? entä sitä synnytys, mies tulee mukaan niin joutuuko se pitämään palkattoman työpäivän synnytyspäivänä siis jos se sattuu työpäivälle? vai saako sen jotenki sairaslomana vai kui??? kyselyikä. Kiitos jo etukäteen jos joku asiasta tietävä viittii kertoa.
täytyy siirtyä tohon sängylle ku nivuset sytkii, tais vissiin tossa tipahduksessa revähtää..
ps. täällä kans vaivaa lantion löystyminen.. se tekee kipeetä!!
Hyvää alkavaa viikkoa kaikkille!!
 
jos nyt hiukan omia kuulumisia kun ei päivällä kerennyt..

mut ihan ekaks että minusta tuo rv30 masukuva idea on tosi hieno Cadillac :D

Myhkäri: Täällä kaiketi pikkuinen vielä istuillaan.. ainakin luulisin niin.. sen verta ilkeesti monottelee rakkoa :whistle:
Suonikohjuista.. ei kaiketi niitä ole.. en ole kyllä katellutkaan :whistle: tosin toisessa polvitaipeessa on pienen pieni alku mutta se tuli jo esikkoa odottaessa.

tuosta tyttö-poika olosta.. esikkoa odottaessa olin aivan varma että poika tulee.. ja niin oli koko suku siskoani lukuun ottamatta :LOL:
Nyt myös ajattelin jotenkin päivänselvästi että poika tulee.. mut lääkäripä lupaili hieman eri tavalla ;)
hieman on vaaleanpunaista ja lilaa tarttunutkin kirpparilta matkaan ;) että jospa sieltä nyt sitten kans tyttö on tulossa.. vaikka on mulla esikoiselta tallessa pieniä vaatteita vielä että ei poikaa ihan pinkkiin tartte pukea jos poika tuleekin ;)

Mutta siis omaan napaan :)

Tänne ei mitään kovin uutta erikoista.. pieni on alkanut parina viime päivänä viihtyä kohdun yläosassa ja silloin tuntuu että maha halkeaa kun pistää siinä ranttaliksi :whistle: ja välillä taas tunkeutuu ihan alas ja silloin vihloo alamahaa molemmin puolin ja kävely on tuskaista (niin kuin äsken kun koirien ja miehen kans lenkillä käytiin )

Äitiysavustuspäätös tuli tänään ja rahat tulee tilille tällä viikolla.. Otettiin siis rahana kun vaatetta kuitenkin vähän on ja pinnasänkyyn noikin rahat sijoitetaan..
kaukalo tuli viime viikolla.
Eli oikeastaan isompia hankintoja puuttuu enää pinnasänky (ja hoitoalusta) joka helmikuussa käydään ostamassa.. tosin varmaan käydään jo aikasemmin kattelemassa.. mutta tiedän minkälaisen haluan joten vähän kun vaan hintoja vertaillaan ;)

Sitten tietty vähän jos vaatetta ostais kirppareilta vuoden vaihteen jälkeen ja pesis vaatteet, harsot yms.., ostas vaipat jne välttämättömät tarvikkeet niin sepä ois siinä sitten. ja toki sitten vaunujen kangasosat ajattelin pestä ennen vauvan syntymää.. nyt kun meillä poika niitä vielä toistaiseksi käyttää.. juu.. meillä hieman mukavuudenhaluinen 3v :ashamed:
mutta toisaalta taas ihan kiva kun viihtyy rattaissa niin voi reippaampia lenkkejäkin tehdä.. erikseen sitten käydään hypi-ja-tarkasta-joka-lätäkkö- ja kahlaa-hangessa reissut :LOL:

Itse otin hieman univelkoja viimr yönä takas.. huitasin 10 tuntia nukkua yhdellä vessa reissulla :whistle: hiukan ollut puhki 2 edellistä viikkoa kun ekana olin kipee ja laitoin pojan synttäreitä ja viime viikolla edelleen kipee ja tuntu että ei oo voimia pojan kanssa touhuta..
Poika jäi siis eilen mummolaan kun setänsä pyyti että saisko jäädä.. tulee huomenna kotiin :heart: =)

nyt jos laittais jouluvalot meidän makkariin ja pojan huoneeseen ennen salkkareita..
 
Kaa
Lääkärineuvolassa käyty, kaikki ok. Sf-mittaa oli tullut 5 cm kuukauden sisään, mitta on nyt 25 cm. Painoa ei kuitenkaan ole tullut sitten yhtään liikaa, vaan sopivasti reilu 300 g/vko.

emmimemmi, tervetuloa mukaan!

Koira-asioita
olen mielenkiinnolla lueskellut, ne kun liippaa hyvinkin läheltä omaa vapaa-aikaa... kommentit jätän kirjoittamatta. Se kun on loputon suo, jos koira-asioista alan puhua.

PikkuH kyseli kohdunduun tilanteesta. Kiinni, kiinteä ja kohdunkaulaa on reippaasti. Eli eivät ainakaan nuo supitukset ole meikäläisellä haitanneet tuota tilannetta.

Vauvan asennosta, tänään laitettiin neuvolakorttiin että PT, eli pää ylhäällä ja peppu alhaalla. Vielä on tilaa möyriä, niin eikähän tuo asento muutu vielä nopeasti suuntaan ja toiseen.

Viikon 30 masukuva; eli laitetaanko kuva siis välillä 29+0 - 29+6 ? Selittäkää blondille... Kiva idea siis.

Ei tässä sen kummempaa...
 
zoe-f ihana hurtta sulla, taitaa olla ovelakin! :D Kuulostaa ihan minun entiseltä nartulta. Nykyinen uros on taas sellainen, että kun kerran joku asia topakasti kielletään, niin toista kertaa se ei kyllä ihan heti yritä, jos ikinä. Sohvalla se ei oo koskaan ollut, eikä koeta enää päästä makkariinkaan, kunnioittaa hienosti ihmisen omaa tilaa. Narttu taas oli sellainen, että meni sänkyyn ym aina kun ei oltu kotona.. :kieh:
 
Mukavaa iltaa kaikille!

Jos nyt jaksaisi tehdä muutakin kuin valittaa, kun olo alkaa olemaan jo parempi ja supistukset ovat vain semi-kipeitä. Viime viikon loppupuolisko meni tuskaisissa merkeissä, mutta nyt olo on lähes koko ajan siedettävä jopa normaali. Tässä kirjoittelen nyt sängystä, mutta töissäkin olin tänään. Oli hieman stressaavampi päivä kuin olisin halunnut ja huomenna otankin rauhallisesti ja delegoin osan töistäni pomolle uudelleen jaettavaksi. Voi olla, että ke ja to en mene töihin ollenkaan, kun sairaslomaa on oikeasti perjantaille asti.

Danjuska:Mulla tuo taloudellinen stressi johtui mun ajamasta kolarista, josta syntyi kunnon soppa. Mun auton kylkeen ajettiin punaisten valojen takaa ja asia piti jo olla selvä. Vakuutusyhtiöstä ilmoitettiin jo korvaussumma lunastukseen menneestä autosta. Ostimme sitten "uuden" auton, johon piti laittaa lunastussumma ja kaikki muu raha mikä irtoaa vaikka väkisin. Viime viikon keskiviikkona sitten selvisi, että vakuutusyhtiön äijä oli puhunut omiaan. Toinen osapuoli kiistää syyllisyytensä, autoa ei korvata (ei kaskoa) ja mä voin saada sakot, koska näillä näkymin en pysty todistamaan, että toinen tuli punaisten takaa. Eli ollaan aika liemessä ton auton kanssa, jossa on kahden viikon maksuaika. Mutta mä olen jo päässyt tuosta yli. Laitetaan autoon kaikki korttivarat mitkä löytyy ja maksellaan niitä pois sitten pienen ikuisuuden. Harmittaa vaan miehen puolesta, kun auto oli hänen ja uudestakin joutuu maksamaan kaiken, kun mä olen pienituloinen ja makselen omia typeriä velkoja pois pitkälle ensi vuoteen (jonka jälkeen saan kunnian alkaa makselemaan opintolainoja).

Mitäs muuta täällä taas ollut jutuissa:
Hankinnoista omat vanhemmat ostivat meille juuri tänään joululahjaksi Gracon Logico S- autokaukalon Gemma-värisenä: http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/GR08_CF124821.jpg Todella mieluisa lahja. Ja miehen vanhemmat viime viikolla ostivat Ikean Gulliver-pinnasängyn valkoisena: http://www.ikea.com/PIAimages/70462_PE185759_S3.jpg Itse en ole vähään aikaan ostanut mitään. Kestovaippoja pitäisi lähinnä katsella. Vaatteita on aika paljon ja ajattelin ostaa niitä lisää vasta, kun mulla on lapsen synnyttyä käsitys siitä, että mitä oikeasti tarvitaan lisää.

Joululahjat on kaikki yhtä lukuunottamatta hankittu. Kiva tunne, kun yleensä mä etsin viimeisenä päivänä vielä kuumeisesti osaa lahjoista vaikka olisin aloittanut marraskuun alussa etsimisen. Vauvan asento vaihtelee kovasti. Taitaa olla vielä hyvin tilaa pyöriä, sillä potkut tuntuvat koko ajan eri kohsissa. Ja potkujen lukumäärä vaihtelee päivittäin tosi paljon. Vähiten tuntui stressaavimpina päivinä viime viikolla ja välillä jytke on ihan jatkuvaa. Isyyslomaa mies pitää kaksi viikkoa alkaen heti synnytyksestä ja juuri tänään ilmoitti asian töissä eteenpäin. Sitten jää vielä viikko käytettäväksi joko vajaan kesäloman yhteydessä tai muussa hätätapauksessa, kun mä saan jonkun hepulikohtauksen vauvan kanssa :LOL:

Kävely oli vielä viime viikon alussa oikein reipasta ja normaalin näköistä muulloin kuin todella väsyneenä. Nyt pahimpien supistelujen aikaan kävelen kuin vanha mummo selkä kumarassa ja tuskainen ilme kasvoilla. Muutenkin vähitellen alkaa huomaamaan sellaista pingviinityylistä vaapuntaa olemaan eteenpäin pyrkiessä. Ties miten sitä joutuu kolmen kuukauden päästä ryömimään eteenpäin, jos ei ole vauva vielä onnistunut syntymään ? Aika tuntuu matelevan eteenpäin. Mä en millään pysty kuvittelemaan, että laskettuun aikaan on vielä lähes kolme kuukautta. Toiset ovat täällä päivitelleet ajan kulumisen nopeutta, mutta musta tuntuu, että tätä tilaa on jatkunut jo ikuisuuden. Vasta nyt mulle on tullut vaivojakin, joten ei se siitä johdu. Taidan kohta tehdä aamukamman laskettuun aikaan, jos se saisi ajan juoksemaan mun mielessä nopeammin =)

Jaksamisia kaikille :flower:

Melita ja Samuel 27+5
 
ILTAA KAIKKI

Onpa tullut tekstiä, mutta alla tulee nyt sitten romaania :LOL: Koittakaa kestää. :whistle:

Aluksi oma (.) Kirjoittelu on jäänyt vähille, koska koko perhe on urakalla sairastellut. Nyt aletaan olla voitonpuolella, mutta neljättä viikkoa on kestänyt. Rankkaa. Mutta onneksi kohta on joulu:saint:. Tänään oli neuvola + lekuri. Hemppa on hieman tipahtanut sairastelun takia, oli 124, mutta ei paha. Painoa oli tullut sellaiset 236 g/vko. Eli yhteensä koko raskauden aikana 3.5 kg. Ei paha. :saint: Pissa puhdas. SF-mitta 24 eli ok. Viikkoja on 25+2. Paikat kiinteät, kaula lyhentynyt 4,5 -> 3. Kaikki siis kunnossa.Ai vaavin syke 150, liikkeet ++. Seuraava käynti on tammikuun puolessa välissä just hieman ennen 30 viiikkoa :heart:

Varvasgallup. Varpaat näkyvät vielä. Masu on pieni, vaikka SF-mitta on hieman keskikäyrää korkeammalla. Neuvolasta tänään lähtiessäni, yksi äityli kysyi minulta, että millä kuulla olen ja sanoin, että seiskalla. Hän oli tiputtaa silmänsä päästään. Ei voi olla totta, kuinka se on niin pieni. Hän oli itse 5 kuulla ja masu oli kuin olisi vikalla kuulla. Siis todella todella valtava.

Hankinnat otin sittenkin äitiyspakkauksen rahana. Viime hetken muutos. Ja raha tulikin jo tilille. Kävin esikoisen kanssa vauvan vaatteita läpi ja niitä on paljon. Löytyy neutraalejakin kivasti, jos kakkonen olisikin saadun ennakon mukaan poika eikä tyttö ;) Vaunut on ja matkarattaat, pinnis, amme hoitotase ammeen päälle. Yms yms. Ei paljoa tartte lissää ostaa. Tietty, hieman rasvoja, talkkeja, vaippoja, korviketta. yms.

Valkkaria tulee ja välillä reippaasti. Onpahan paikat liukkaana, kun peittoja heiluttelee :LOL:.

Emminemmi. Tervetuloa mukaan hurjaan :flower: .

VauvavakuutusOtettiin myös toiselle ja hyväksyvä päätös on tullut. Laskukin on jo maksettu.

Zoe-F. Ihana koira sulla. Kyllä koiraakin pitää välillä komentää, mutta älä ole liian tiukka:)

Masu ja työt. Masusta ei ole haittaa töitä tehdessä. Nivuset vaan ovat todella kovilla, kun päivät pitkät joutuu istumaan päätteen ääressä. Illalla on sitten hankala touhuta neidin kanssa. Mutta eiköhän se kohta iloksi muutu, kun pääsen aikaistetulle äitiyslomalle tammikuun lopulla. Ihanaa. Tosin johtajamme eivät ole innoissaan, kun olen ollut sairaala jopa koko syksyn ja kevään aikana yhteensä 6 päivää ja tyttären takia pois 4 päivää. Kehtasivat sanoa, että katsokin ettet ole poissa loppuaikana. :snotty: . Kai sitä jokainen haluaa mieluummin olla terveenä ja kykeneväisenä töissä, kuin kärsiä ennenaikaisista poltoista, ylimääräisistä flunssista / mahataudeista yms. Antoi kyllä innon hakea uutta duunia äippärin jälkeen.

Oma joululahja. Meillä ei ole ollut tapana ostella aikuisille yleensä lahjoja. Tai siis minä ostan, mutta ei mieheni. Olen vihjannut, että uudet korvakorut olisi nasevat. Mutta taidan joutua itse joulun jälkeen ne ostamaan. :kieh: Pirpanalle olen muutaman lahjan hankkinut, ja tutuilta hän saa lisää. Mutta joulua joka vuosi odotan innolla. Tosin vielä ei ole joulufiilistä tullut, kun ollaan sairasteltu. Mutta kyllä se tästä iloksi muuttuu vielä tällä viikolla. Kun on olo kaikilla aika hyvä jo.
Pikku neiti on aamuisin äidin avsutuksella avannut kalenterin. Tosin tuntuu enemmän olevan kiinnostunut itse luukun kannessa olevasta kuvasta kuin luukussa olevasta kuvasta. :LOL: . Mutta voi sitä pienen riemua. :hug:

Esikoisen hoito ja vauva. Me tullaan ainakin aluksi pitämään pikkuneiti tarhassa, kun vauva syntyy. Neiti on niin sosiaalinen ja seurallinen, että kaipaa seuraa. Tosin jos hän rupeaa oireilemaan siitä, niin otetaan heti pois tarhasta. Kun esikko on tarhassa, niin saan itse myös päivällä levätä, niin jaksan varmasti paremmin kummankin kanssa. Joudun kuitenkin aikas paljon pyörittämään arkea yksin, kun miehellä on välillä ihan sika pitkät päivät.

Tuttipullot ja tutitMeillä on muutamia tuttipulloja ja tutteja. Joita ei esikko koskaan oikein käyttänyt. Hankin muutaman uuden tutin ja pullon tutin, niin niillä sitten mennään. Esikko ei koskaan oppinut juomaan tuttipullosta. Tykkäsi tissistä enemmän. :LOL: Ihan ekoina viikkoina, kun annoimme korviketta myös, niin silloin kelpasi tuttipullokin. Kun rupesi äitiä iltaisin tissinä pitämään, niin aloin tunkea ennen nukahtamista tuttia suuhun. Meni hetki ja nukahti. Otin aina tutin nukahtaessa pois, niin ei osannut kaivata sitä yöllä havahtuessaan. Sitten, kun neiti meni tarhaan niin luopui heti ekana päivänä itse tutista tarhassa. Olimme suunnitelleet luopua tuteista, kun neiti olisi täyttänyt 1 1/2 vuotta. Siinä lomien yhteydessä. Mutta neiti itse luopui pikkasen päälle vuoden ikäisenä. :wave:

Ihanaa joulun odotusta Jadekettu+masuasukki 25+2
 
Heipparallaa!!

Zoe; meidän koira on ihan samanlainen tuon sohvalle menon kanssa. Se tietää ettei sillä ole lupaa olla sohvalle, eikä se sinne koskaan pyrikään kun ollaan kotona, mutta yöllä... Kun käyn yöllä vessassa tai aamulla herään, niin ekana kuulen kun koira tulee sohvalta alas. Välillä oon yrittänyt estää sohvalle menon laittamalla sohvatyyynyt alas, mutta eipä sekään auta. On ne kyllä niin velmuja. :LOL:

Kauanko teillä muuten meni tuossa vauvavakuutuksen päätöksessä? Ihmettelen vaan kun päätöstä ei vieläkään ole tullut, vaikka lähetin sen hakemuksen vajaa kuukausi sitten... Mutta tuota äippärahahakemusta en ole vieläkään saanut lähetettyä... oon ollut vähän saamaton.

muty kyseli tuosta isyyslomasta. Mun mies muisteli että ainakin sen piti ilmoittaa töihin vauvan laskettu aika kahta kuukautta ennenh-hetkeä, mutta isyyslomalle saa jäädä heti kun vauva syntyy tai jos vauva syntyy la:n jälkeen niin sitten vasta silloin. Meillä esikoinen syntyi reilu 2 viikkkoa la:n jälkeen ja mies jäi isyyslomalle päivän vauvan syntymän jälkeen ja oli sen 3 viikkoa kotona meidän kanssa. Samoin meinataan tehdä nytkin. Ja isäkuukauden mies ilmeisesti pitää toukokuussa 2010 ja siihen perään heti kesäloman. Isäkuukausihan pitää pitää 180 päivän kuluessa vanhempainvapaan loppumisesta, ja tuo toukokuu ajoittuu just sinne ihan loppupäähän. Näin mies saa itelleen pitemmän yhtäjaksoisen vapaan. Ja tää on siis alustava suunnitelma. Oon ajatellut mennä töihin takas syksyllä 2010, mutta jos meenkin aiemmin, mies pitää tuon isäkuukudenkin sit aiemmin.

emmimemmille tervetuloa! :flower:

marza ja masuvauva 26+1
 
Ihana, ihana koira, Zoe! Ja kuulostaa myös aika persoonalta.

Rv30 masukuva on hyvä idea, osallistun! (Jos vaan muistan, täällä siis myös lievää raskausdementiaa)

Kävin tänään hakemassa viimeisiä joululahjoja, ja tultiin hetki sitten miehen kanssa kotiin leffasta, kävimme katsomassa Blindness-pätkän. Oli ihan katsomisen arvoinen. Päivällä poikkesin koululla, nyt on ensi vuoden opintotukiasiat selvitetty ja KAKSI koulupäivää jäljellä ennen joululomaa. Soitin hepatoosiverikokeista neuvolaan, ne olivat OK mutta terkka säikäytti mut sanomalla että joku S-PRL-arvo oli melkein nelinkertainen normaaliin verrattuna, muttei osannut sanoa mikä tuo arvo oikein on
:headwall: Hyvä ettei sydän hypännyt kurkkuun. Selvisi sitten että kyse prolaktiinista eli maitohormonista, ja taso on ihan normaali kun raskauden viimeinen kolmannes jo menossa.

Nyt unten maille, nukuin TODELLA huonosti viime yönä.

upupa ja muru-Multeri 28+0
 
Meilläkään koira ei saa tulla sohvalle kun sillä on ihan oma sohva missä se saa olla. Tänään tuli tv:stä jotain juttua lähi-idästä ja siinä näytettiin napatanssiaa joka tanssi itämaisen musiikin tahdissa. Meidän koira sai ihme paniikin siitä musiikista ja hyppäs lopulta sohvalle mun jalkojen taakse turvaan ja vahtas sieltä jähmettyneenä tv:tä. Sanoin sille kyllä, että pois mut ku toinen oli niin poissaoleva ni annoin sen olla siinä ku turvaa se musta vaan haki. Heti kun vaihdoin kanavaa ja koira normalisoitu se hyppäs ilman käskyä alas...
On noi koirulit vaan ihme otuksia :LOL:
 

Yhteistyössä