**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

Mie heräsin ku vattaa kurni. :| Syönpä täs nyt parit leivät ja menen sitten petiin. Eilen illalla oli niin kovat supparit että meinasin jo itkeä. Onneks meni ohi pian ja oli pakko ottaa panadolia.


Mömmis & potkija 26+3
 
myymä
Huomentarallaa vain kaikille :)

Nyt on tullut niin paljon tekstiä että yli puolet meni varmasti ohi kun yritin tässä töiden ohella lukaista :D

Tulin siis vain merkkaamaan että "osittain luettu" :D

myymä ja pikkuveli 26+5 :)
 
Huomenta,

Mä tulin nyt ihan asian vierestä kysymään pinon automammoilta, että mikä ihme mun autoa vaivaa :eek: ??? Mulla on "uusi" auto, ollut viime perjantaista saakka. Nyt oon kahtena päivänä ajanut töihin ja on ongelmia pakin kanssa. Kuvio menee näin: Starttaan auton kylmästä tallista (ei ole lämmityksessä ), pakki menee päälle ja peruutan ulos. Jätän auton käymään tyhjäkäynnille ja suljen tallin oven, tämän jälkeen pakki ei mene sitten millään päälle. Jossain vaiheessa kylläkin menee, en vaan tajua mikä sen tekee. Ajan hoitopaikan pihaan, sammutan auton siksi aikaa kun jätän esikoisen hoitoon, starttaan ja taas ei mitään ongelmaa pakin kanssa :/ . Mikä ihme sitä vaivaa??? Mies koitti eilen ja tietenkään ei huomannut mitään ongelmaa. Mut jos vika on ajajassa niin miksi ihmeessä saan pakin päälle aina käynnistyksen jälkeen :/ ? Joku psykologinen juttu varmaan...

Kummastunut Iines kera Sintin 28+3
 
Iiines79: Viasta en tiiä että mikä on, mutta meillä on sama juttu. Tosin pakki menee päälle kun vaihekeppiä käyttää eri vaihteella...

Mulla pitäs nyt päättää lähenkö miehen ja pojan mukaan viemään anoppia kotiinsa 150km päähän vai jäänkö kotiin kun SAISIN KERRANKI OLLA YKSIN! Mutta... En tiiä raskinko tuota muksua niin kauaksi aikaa päästää :ashamed: Ovat siis yön yli ja tulevat aamulla takasi..
 
Kiitokset myymä ja Eeeva! Täytyypä kokeillä jos saisin noilla teidän keinoilla pakin päälle. Tosiaan teen kaikkee yhtäaikaa, välillä nostan kytkintä, vaihdan toiselle vaihteelle enkä loppujen lopuksi tiedä mikä on auttanut :ashamed: . Kiire kun aamulla on... No, huomenna testaan rauhassa mikä konsti auttaa, jotta tiedän jatkossa paremmin :) .
 
Zoe: Öhöm, mä oonkin hyvä kertomaan mun autosta :ashamed: . Here goes, Toyota Corolla vm 2003, manuaali vaihteet, ja sitten tuota noin, toi kone... Myyntilapussa lukee Toyota Corolla 1.6, kertooko toi jotain? Mä oon huono näissä :ashamed: .
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Iines79:
Zoe: Öhöm, mä oonkin hyvä kertomaan mun autosta :ashamed: . Here goes, Toyota Corolla vm 2003, manuaali vaihteet, ja sitten tuota noin, toi kone... Myyntilapussa lukee Toyota Corolla 1.6, kertooko toi jotain? Mä oon huono näissä :ashamed: .
Hei, sit mä uskoisin et sulla on samaa pakki"vikaa" kun meillä eli siis et se kytkimen nosto auttaa :) Meillä nimittäin 2005 vuoden corolla :D
 
Voi tuska sentään, on tosi noloa ettei ihminen tiedä autoista mitään ja ajokortti on ollut taskussa jo 11 vuotta :ashamed: . Tää on nyt mun eka ihan oma auto, joten pitänee ruveta perehtymään asiaan.

muoks. siis en mä nyt ihan aasi ole, osaan sentään mitata renkaiden paineet, tarkistaa onks tarpeeks öljyä ja lisätä tuulilasin pesunestettä.
 
Vauvan asennosta poikittain se tuntuu tuolla pääasiassa olevan, jos oikein olen liikkeiden tuntumista tulkinnut, neuvolan täti oli viime käynnillä samaa mieltä. Toivottavasti ymmärtää pikkuhiljaa alkaa kääntymään pää alaspäin, en nimittäin osaa synnytystä pelätä, mutta leikkaus kuulostaa kammottavalta. Taitaa johtua siitä että ainoat sairaalassaoloni ovat olleet aiemmat synnytykset, jotka ovat sujuneet ihan hyvin.

Jadekettu onpa teillä töissä harmillinen suhtautuminen poissaoloihin. Meillä pomo sanoi että olet sitten niin paljon pois kun lääkärit vain sairaslomaa suinkin antavat, tärkeintä on pysyä mahdollisimman pitkään yhtenä kappaleena. Ja on miespomo. No, en ole kyllä ottanut niin paljon saikkaria kuin olisin saanut näiden supisteluiden takia, kun tuntuu etteivät ne vahinkoa tee kuitenkaan. Niin kauan kuin tuntuu sille että pärjään itkemättä töissä ajattelin jatkaa. Mikä ei valitettavasti ole välttämättä kauhean pitkään.

30 viikon masukuvat on kiva ajatus, jos vain muistan ottaa sellaisen. Mutta eiköhän se muistu mieleen kun niitä kuvia alkaa tänne ilmestyä.

Metsälauha & Pyry 27+5
 
Zoe: Kiitos, pohdi ihmeessä :) . On nää palstat vaan hyvä paikka kertoa ongelmasta kuin ongelmasta :D .

myymä: Eli olisko merkille ominainen "vika". Minäpä koitan kun pitää pakittaa ruudusta kotiinlähteissä.

 
Noni, ny jaksoin sitten penkoa tuo yks kaappi tyhjäks ja tilalle vauvan kamat/vaatteet. Suurinosa lähtee kohta pesuun. :heart: Huhhuh.
Täsäs samalla iski hirveä päänsärky ja paikat väsyivät jo nopsaa.

Mömmis & potkija 26+3
 
iines79: Meillä taitaa olla samanlaiset autot. hih! meillä on farmari malli. mut joo tohon sun ongelmaan. niin nosta kytkintä ja nätisti sihtaat pakin paikoilleen. ja ihan sinne laitaan. jos ei tunnu auttavan niin käytä ykköstä päällä ja sen jälkeen menee varmasti. meillä se tekee kesät talvet tollasta. siis johtuu kuskista :LOL: varsinki ku on kiire johonki niin se tahtoo olla että pakki ei mee päälle..

kävin tänään neuvolassaki, mut kirjotan siitä sit illemmalla lisää. olen nyt töissä niin ei kehtaa kauaa olla koneella omissa puuhissa..

jossu ja tilli 29+2
 
jossu84: Juu, mullakin on farmari :) . Näinpä se on, kun on kiire, niin ei se tunnu toimivan. Ja mullahan on aina aamulla kiire :kieh: . Eikä yhtään helpota, että takapenkiltä kuuluu "äiti mennään, mennään, mennään, äiti laita radio päälle, äiti musiikkia, äiti hei isi meni jo :D .

Lisäys: Mä olen nolona :ashamed: . Mulle soitettiin äsken palkkahallinnosta ilmoittamastani lomasta. Tiedätteks, mä oon joskus kuluneina viikkoina ilmoittanut pitäväni talvilomaa 19.12-31.12. mut oon täysin unohtanut (ei siis mitään muistikuvaa), että oon tuommoisen ilmoituksen tehnyt ja ilmoitin viime viikolla uuden loma-ajan 22.12.08-4.1.2009. Olivat hiukan hämillään palkoissa, että onko tämä uusi lappu muutos vai mistä on kyse. Kyllä nolottaa :ashamed: !
 
Heip!

Tuosta vauvan asennosta sen verran, että ei ole MITÄÄN SYYTÄ murehtia tässä vaiheessa vielä vauvan asentoa ja sen vaikutusta synnytykseen. Vauva ehtii pyörimään ja vaihtamaan asentoa vielä monta viikkoa. Kaverin vauva vaihtoi asentonsa raivotilaan vasta n. 2 vkoa ennen syntymää. Malttia..... ;)
 
No joo, ei kai siitä vauvan asennosta niin kauheasti vielä kannattaisi huolestua, mutta kun molemmat tytöt olivat tässä vaiheessa jo nätisti pää alaspäin. Jos nyt sitten oikein muistan.

Harmi juttu, upupa, tuon vakuutuksen kanssa. Vaan toivottavasti teillä on terve lapsi, niin sekin raha mikä vakuutukseen olisi mennyt on silkkaa säästöä.

Hermina, melkein veikkaisin, että ellei pysty liikkumaan kuin 90 asteen kulmassa niin supistuksia voisi jo sanoa kivuliaiksi, ota rauhallisesti =)
 
Heippa!
Kuulumisia täältä suunnalta.
Tänään neuvolalääkäri ja yllättäen pisti mut heti saikulle ja mammaloma alko nyt!
Ei sen takia et olisin valittanut työn raskaudesta ja siitä että tökkii töihin meno, vaan siitä kun mulla tullut muutama supistus töissä, joka ilmeisesti nyt aiheuttanut sen että oli kohdunsuu pehmennyt ja avautunut. Eli lepoa ja ei ollenkaa stressiä ja esineiden nostelua. ööh...en odottanut kyl tätä olleskaan kun sinne lääkäriin menin.

fasu ja tuitui 28+3
 
Iltaa!

Hetki vain taukoa tänne, niin on jo ihan pihalla.. Vähän yritin selailla noita juttuja ja mielessä pyöri paljon kirjoitettavaa, mutta nyt on pää ihan tyhjä!! Mitään kommentoitavaa en enää muista..

Vauva jakselee hyvin, hirmu myllerrys käy monta kertaa päivässä ja maha "puristaa" tuolta ylhäältä. Likka on ollu pari päivää vähän räkäinen ja yskii, toivottavasti ei mitään kunnon tautia tuu. Niin ja meidän likka on lähteny kävelemään :heart: :heart: Voi että on niin huvittavaa seurata kun se täällä kävellä töpöttelee päivät.. Tänään topakkana syötti nukelle lusikalla jotain. Vois opetella itse saamaan sillä lusikalla eväät suuhun myös :):) Ikää on siis 1v 1kk..

Saatiin kiva jouluylläri.. Eli miehen hammaslääkäri laskusta karhukirje, eräpäivä 25.12. Kiva kiva!! Ja oli meillä ihmettelemistä kun ensimmäinen lasku oli mapitettu siististi maksettujen laskujen kansioon ja vielä päiväys kirjoitettu, et millon on muka maksettu. No kun tilitietoja pengottiin, niin eihän sitä ollu maksettu. Tosi kiva kun hammaslääkärilaskut ei oo pieniä, sinne siis meni meidän joulurahat..

Miehellä alkaa huomenna joululoma ja päästään kuuraamaan koko kämppä lattiasta kattoon. Likan kummisetä tarjoutu ottamaan neidin joku päivä muutamaksi tunniksi hoitoon, niin saadaan hetki tehokasta siivousaikaa kahdestaan :)

Eipä mulla mitään erikoisempaa asiaa ollutkaan. Omaa napaa vaan :ashamed: Katsotaan jos toisella kertaa muistaisin muutakin..
 
Heips!

Minkäslaisia vaunuja ja kaukaloita ootte masukeille ostelleet? Täällä miehen kanssa ei osata päättää mikä olis just se paras meille :D

Vauvan asento Täällä mennään tällä hetkellä perätilassa mutta onneksi tässä on vielä aikaa niin ehtii vauva kääntyillä oikeaan asentoon.

).) Alaselkää särkee ja vatsa välillä kova. Kertokaas tyhmälle onko harmitonta?
 
iltoja

jässikkä tuhisee omassa sängyssään :D Miten voikin tutnua näin hyvälle saada poika kotiin vaikka erossa oltiin kaksi yötä.

Vaikka ei sillä.. nautin eilisestä päivästä kun sain vain olla ja sain nukkua aamulla univelkoja pois... teki tosiaan terää.

Iines: Minä olen aivan tietämätön mitä autoihin tulee :ashamed: iis osaan lisätä tuulilasin pesunesteen ja tarkistaa öljyn mut siihen se sitten jääkin.. tai osaan toki ajaa :LOL:
Isä huolti meikän ekaa autoa jonka mulle osti.. (-80 luvun orion :LOL: mut eteen ja taaksepäin pääs ;) ) ja sen jälkeen minun nimissä ei autoa ole ollutkaan.. ja nykyään mies hoitaa kaikki autoon liittyvät jutut.. no, minä siivoan..

Fazerina: Ohoh mimmosia uutisia sait neuvolasta.. vai oliko sulla ihan lääkäri aika... mutta lepoa nyt vaan jo hyvä kun huomasivat ennen kun lisää muutoksia ois tapahtunut. iisisiti vaan!

Emmimemmi : Meillä on graconin turvakaukalo.. siis jalustalla oleva.. reissataan aika paljon mummoloissa niin minusta on kätevä että saa ilman vöitten vatvomisia kaukalon irti.. pojalla tosin oli ihan tavan kaukalo ilman jalustaa.
Vaunuja kannattaa katella ja vertalla että tulee juuri teidän tarpeisiin sopivat :) itse arvostan ilmakumipyöriä ja heittoaisaa, sekä aisan säätömahdollisuutta. toki paljon muitakin seikkoja varmasti mitkä kannattaa ottaa huomioon.

jotain piti vielä kommentoida mutta en kuollaksenikaan muista mitä...

Zoe
: Juu koirista tulisi kyllä tekstiä varmasti vaikka kuinka ja paljon jos rupeis kirjottaa :D
Itse tein viimeksi myslisämpylöitä ja hyviä tuli.. tosin oon huomanu että moneen ohjeeseen saa suolaa laittaa enemmän mitä käsketään.. ja perunarieskaa teen paljon.. meillä mies ja poika syövät sitä aivan hupsuna.. on helppoa ja halpaa tehdä.. ja hyvää jos tykkää :p parempia mitä kaupasta ostetut.

iski muuten kauhea himo taas klemenettiineihin.. ja porkkanoita oon järsiny kans ihan urakalla ettei tule muuta naposteltua ;)

danjuska ja vilma 25+3
 
Danjuska Mun pitäis varmaan kans vaihtaa porkkanoihin nuo napostelut. Painoa oli viime neuvolakäynnille tullu 700g/vk yhteensä 4kg lähtöpainosta. Karkkia tekee jatkuvasti mieli.. Ja kaikkea makeaa.. Tänään leivoin Vilhelmiinoja. Ajattelin, et pitää viedä noita joskus isälle tuliaisiksi kun se tykää niin Vilhelmiina nimestä. Mun pikkusiskoilta löytyykin etunimistä Iina, Vilma, Helmi ja Helmiina. Äiti ei vissiin lämmenny Vilhelmiinalle kun se on niin pitkä nimi :LOL:

Meillä on brion jalustallinen kaukalo. Se taitaa olla ainut jalusta jossa on sekä vyö että isofix kiinnitysmahdollisuus samassa jalustassa. Korjatkaa jos oon väärässä! Muissa malleissa taitaa olla joko tai.. Vaunut/rattaat on teutonian timmyt ja lisäksi hankitaan tuplat. Pikkuhiljaa alkaa mielessä hahmottua vauvaa varten tehtävät hankinnat ja valmistelut. Ei noita paljon tule, mut kuitenkin. Makkariin tulee 6 laatikon lipasto johon ois tarkoitus saada lasten vaatteet. Sopivan kannellisen vaippapyykkikorin löysin sattumalta citymarketista. Ostan varmaan toisen samanlaisen vauvapyykille. Suuren pettymyksen aiheuttaneista ruskovillan harsoista jotka oli esikolla jonkin aikaa käytössä ompelen vaippapyykeille pyykkipusseja. Niiden harsojen tilalle ompelen uudet imut myllymuksujen bambu ja mikrokuitufrotee kankaista. Sit ajattelin ostaa kuviolliset/värilliset pukluharsot, että erottaa vaipoista.

Pojan nimeä ollaan pähkäilty pitkään. Mun ehdotus Petja kaatui kun miehen mielestä se kuullostaa ihan tytön nimeltä. Ja molempien mielestä nätti nimi Miska ei käy sukunimeen mitenkään. Mä oon ehdottanu yhtä tytön nimeä, mut mies ei vielä oo sanonu mitään siihen. Jännityksellä odotan kuinka käy :)
 
Meilläki kovan mietinnän alla tuo nimi ja onkin pari nimeä mielessä, mut oon aika varma että ku vauva syntyy niin nimi muuttuu. Niin teki viimeksiki..

mut kävin tosin neuvolassa tänään ja ja Hb oli 114 (edellisellä kerralla 109) verenpaine 114/70
Sf mitta oli 26 ja tilli oli raivotarjonnassa ja sydänäänet pumputti 150. sitten sanoin että valkovuoto on lisääntyny niin se otti hiivatestin. sano että mun supistukset voi johtua siitä hiivastaki tai voi olla joku tulehdus. Jaiks! :(

Torstaina mulla on sitte lääkärineuvola. täälä on siis todella kortilla nuo lääkäri ajat ja neuvolatäti ei ois ollu sillon torstaina.. siksi kahtena päivänä pitää käydä tuola. mut kuitenki lääkäri sit kattoo ton alapään tilanteen. toivottavasti kaikki on vielä hyvin. ei haluttas vielä jäädä saikulle ku niin hilkulla on tuo valmistuminen...

Viime yönä nukuin sohvalla. Jotenki on taas alkanu ahdistamaan nukkuminen makuuhuoneessa.. sielä on kuuma ja tuntuu että seinät kaatuu päälle. Edellisessä raskaudessaki nukuin loppu ajan sohvalla olkkarissa. :whistle:

Meilläki näkyy jatkuvasti olevan nuita klementiinejä. voi vitsi niitä vois syyä vaikka sata kerralla.. Ja eipä tuo pahitteeksi oo. B)

Mut ihanaa enää kolme päivää töitä ja sit alkaa se kauan odotettu joululoma!!!! :xmas: :xmas:

Jossu ja Tilli 29+2
 
Zoe-F Mies sanoi ihan samaa tuosta nimestä! Mä en voi kuvitellakaan sitä tyttömäiseksi. Olin teininä joskus kaverin mukana hoitamassa sen kummipoikaa joka oli joku 1,5v isokokoinen pojan jässikkä nimeltä Petja. Ajattelin jo sillon et ihana nimi. Mä en taas vois kuvitella tuota Vilhoa kun päivittäin luetaan tytön kans sellasta Puppe kirjaa jossa on se Vilho-apina..
 
Mullakin on hillitön satsuma ja mandariinihimo. Vedän helposti 30 päivän aikana. :LOL: Nyt kun ei ole noita ihanuuksia tarjolla niin tartuin limonadiin. :ashamed:

Nyt kyllä painun nukkumaan, vaikka sängyssä alkaa olla nihkee makoilla. Taidan kokeilla yhta keinoa. Eli peitto alleni pehmentämään. :p

Mömmis & potkija 26+3
 

Yhteistyössä