**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

Lääkärineuvola: Minulla olisi neuvolasta ollut lääkärineuvola mutta koska olen äippäpolilla seurannassa, niin lääkärikäynti oli siellä. Ja sanoivat ettei kannata enää neuvolassa käydä lääkärintarkastuksessa.

Jouluruoat: Aion syödä kaikkea myös graavilohta, mutta se ei olekkaan tyhjiöpakattua. Joten syön sitä huoletta. Maksalaatikko ei kuulukkaan meidän joulupöytään. Ja vaikka on raskausdiabetes niin silti syön herkkuja. Ja ainakin meidän lääkäri ja diabeteshoitaja sanoi ettei se vahinkoa aiheuta lapselle kun vain muuten malttaa mielensä, vaikka jouluna vähän herkuttelisikin.

vauvelin painoarvio olli tällähetkellä 882g eli keskikäyrän alapuolella. PAinoarvio oli jotain kolmen kilon päälle 3100-3300g tällähetkellä. Mikä vielä tarkistetaan raskausviikolla 37. Mutta lääkäri totesi ettei sokerivauva ole kyseessä:) Melkoinen helpotus:)

Lotta ja rv 28+1
 
Oi kohta on joulu! =)

Jouluaattona ollaan miehen vanhempien luona ja seuraava päivä ollaan min:un vanhempien luona.

Tällaiset vaunut aateltiin sitten miehen kanssa ostaa:
http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/lastenvaunut/brio/briokombi/ruskeabriokombi/

Ja sit tää kaukalo isofixillä:
http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/vauvankaukalot0-13kk/britax/isofixbabysafepluskiinnitettyisofixalustaan/varirobbieisofix/

Etusivulle voi päivittää tiedoiksi: emmimemmi, esikoinen, LA 2.3, 19v, MKS Kiitos! =)
 
Kaa
emmimemmi, tietoja lisätty.

miikku78, tiedot lisätty sinultakin. Listalla pidettiin loka-marraskuun vaihteessa neljän viikon mittainen nimenhuuto. Sen mukaan sitten muokattiin listaa ja noin puolet listalaisista "tippui" pois (syystä tai toisesta). Siksi ei ollut nimeä listassa. Nyt löytyy. =)
 
Kaa
Ja pikaiset kommentit;

alkoholiton punaviini on pahaa..mutta vain siis meikäläisen mielipiteenä. Kun on maistanut ja tykästynyt oikeaan tavaraan, niin tuo holiton versio maistuu aikalailla pahalle. Mutta makumieltymyksensä jokaisella, minulle ei vain maistu.

Nimet; eipä olla vielä mietitty... pitäisiköhän kohtapuoliin? :D

Lääkärineuvola oli maanantaina, taisi olla rv 26+6. Seuraava nla on sitten kuukauden päästä ja sitten alkaa olla käyntejä kahden viikon välein. Ja sitten taas lähempänä laskettua aikaa viikon välein.

Ja sokerimittareista; niitä on niin monenlaisia, että käyttöohjeitakin on paljon. Mutta epäilisin, että tuota Ascencian mittaria käytetään paljon. Ensin mittari laitetaan päälle työntämällä mittausliuska paikoilleen. Sen jälkeen tippa verta laitetan testiliuskan päähän ja jätetään mittari mittaamaan. Mutta siis, mittareita on monia...
 
mie en oo aikasemmin maistanukkkaan tuota alkoholitonta punaviiniä. Mutta niinhän se menee että jos on tottunu nelos kaljaa juomaan niin alkoholiton kalja ei maistu miltään. :D Oisko kellään muuten suosituksia merkin suhteen??
 
Iltoja :wave:

Eipäs tässä ole taas vähään aikaan koneelle istahtanut ja paljon on tullut tekstiä.

Joulu lähenee. Lahjoja en ole kaiketi saamassa kuin ehkä rahan muodossa ja toivoinkin ettei mitään anneta. Jouluruokiin kajoan kait kuten ennenkin. Lohen jätän välistä, samoin maksalaatikon. Vai uskaltaisikohan tuota maksalootaa ihan vähän ottaa...? Suklaata rohmuan totta kai ja vihreitä kuulia kuten muutama muukin tuntui tekevän.

Vauvan asennosta ei ole hajuakaan. Liikeet tuntuu alavatsalla. Meilläkin Sintti on pari päivää aktiivisempi ja sit taas rauhallinen parin päivää kuten Iineksenkin Sintti. Meinaa aiheuttaa ylimääräistä sydänmen tykytystä kun pari päivää viettää rauhallisemmin. Noh, on se silti hengissä ja se pääasia.

Työtkin jatkuu. Sopimus oli vuoden loppuun mut pomo sanoi että jatketaan ja tervetulao takas äippävapaiden jälkeen. Mieltä helpotti kun tietää että on paikka minne palata.

Argh, turvottaa ja puuskututtaa. Koko ajan tekis mieli syödä jotain ja sit ei kuitenkaan. Pelottaa vaa'an lukemat. Lääkärineuvolakin vasta kahen viikon päästä.

Hansku ja Sintti 25+5
 
moi!

varoitus nyt purkaan mieltä..... :kieh: :kieh: :kieh:
töissä on ollu aivan ihana mutta se uus "tuuraaja opettaja" on tehnyt mulle sellaista mitä en voisi edes ajattella... :kieh: :kieh: hän on ottanut minun vakipaikan. Nyt minä en saa sitä kun hän kerkes ennen hakea lehtorin paikka ennen mua. Hän vielä kysyi minulta minun suunitelmia tulevaisuudesta kun tulen takasin äippälomalta. Hän on ollu sielä töissä aikaisemmin mutta lähti pois kun hän aloitti Amway juttun. Näköjään ei mennyt niin hyvin kun mitä hän sanoi. Hän ajaa vanhoilla autoilla ja ei ole vieläkään tullu mitään luksusvenettä mitä hän oli silloin aikoina puhunut että hän ostaa. Vanhemmat opet kyllä sanoi että hän on persenuolija ja selänpuukkotaja mutta en halunut uskoa niitä. MUTTA NYT USKON!!!! Meillä on viimeinen osastonkokous perjantaina ja ONNEKSI hän ei ole sielä silloin! :kieh: :kieh: :kieh:

siiten muuhun asiaan...

minullakin on kauhea himo klementinehin ja mandariineihin. tänäänkin hain kaupasta 2 kg klementiinejä.

Huomenna minulla on neuvola, silloin aijon kysyä jos on ihan ok että herää ja tuntuu siltä että on tehnyt 100 vatsalihasliikettä yön aikana. Tänään en ole pystynyt kävelemään tavallisella nopeudella vaan todella hitaasti.
Kaikki puhuu mekkakivuista mutta minulla on aina ollu selässä kipua enkä missään vatsassa. En muista enään missä minulla oli pahemmat kivut silloin kun synnytin pojan. Sen muistan että en kykenyt kävelemään kun otti kipeetä. Nukuin 2-8 väliin kun poika syntyi vähän ennen klo 10.


Vauva on kyllä eilen illalla ja tänään potkinnut aika paljon kun ei ole ollu supistusta.

Minä sanoin appivanhemmille että jos ne juo punaviiniä niin minäkin haluan. Anoppi pisti niin kovan metelin siihen kunnes sain puhevuoron että alkoholitonta tottakai. Hän luuli mua jo juoppoksi kun sanoi että välillä tekee niin mieli baileys maidon kanssa.
 
iltaa!

Puuskututtaa ja hengästyttää mahaa kiristää!! hyi ku on inha olo, ja enää VAIN 3 kk. huh huh. must aihan oikeesti tuntuu et mun mahanahka repee. Mulla on pienikokoinen maha ulospäin ja ilm. ihmiset ei tajuu et se vauva täyttää mun sisällä kuitenkin paikkoja. Jos sanon jollekin et on vaikee hengittää tms niin ei kuulema voi olla KU SULLAHAN ON NIIN PIENI MAHAKIN!!!! :kieh: :kieh:

Jouluruokia aion syödä siinä missä ennenkin, sitä graavilohta vaan en taida ostaa. Ehkä paistan vaan pienen palan lohta. mut suklaata ja salmiakkia aion hankkia itelle lahjaksi. ois katastrofi jos pukki ei toiskaan niitä.

NOSTO ISYYSLOMA!! !!!!! kertokaa viisaat miten se noin niin ku käytännössä menee? siis jos haluu aloittaa sen jälkeen ku vauva syntyy, niin onko aloitusaika ilmoitettava kuinka tarkasti työnantajalle? siis mistä sitä voi tietää millon se lapsi loppujen lopusksi syntyy?millon teidän miehet pitää isyysloman? pitääkö putkeen vai pätkissä? jos pätkissä niin miten ootte aatellu jakaa ne? entä sitä synnytys, mies tulee mukaan niin joutuuko se pitämään palkattoman työpäivän synnytyspäivänä siis jos se sattuu työpäivälle? vai saako sen jotenki sairaslomana vai kui??? vieläkin kyselisin tätä...

Soray: tosiaan ultrauksesta ei oo mitään haittaa vauvalle. Ultralla voidaan tehä myös HOITOJA ja silloin se ultralaite "laitetaan" lämmittämään jotain paikkaa esim. jännettä. Mutta tätähän ei käytetä kun sikiötä ultrataan. Eli siis nou hätä!

Lääkärineuvola: Mulla ei oo ollu vielä kertaakaan lääkärineuvolaa. Nyt lääkäri on sairaslomalla, joten en pääse vieläkään. Et viikkoja alkaa olla se lähemmäs 30. (HUI!! 10 viikkoa.)

Zoe: kyl röntgeniin voi mennä mut lääkäri päättää voidaanko kuvata ja mitä kuvataan ja miten niin ja missä vaiheessa raskautta. Joskus ihmiset aattelee et ne ei voi ees tulla saattamaan ketään röntgeniin jos ne raskaana. Mut siinä oot oikeessa et mitään ei tehä "normaalisti" jos on raskaana oleva potilas kyseessä.

Mandariinihimo täälläkin. En vaan löydä kaupasta aina tarpeeksi hyviä. Muistaakseni muina jouluina on ollu sellasia parempia satsumia, joissa ei oo ollu kiviä, ja niistä on lähteny kuoret helpommin. Noi taitaa olla klementiinejä, mitä nyt myydään.

Myymä: Kiitos helpottavasti tiedota et vauva ei voi ilman diabetestä/yms kasvaa ylisuureksi. Huh! Oon ollu huolissani ku tekee niin mieli tota suklaata HELA TIDEN! Yritän kul taistella, mut mut mut.

Mianjo: kui se sijainen voi tehä tuollei?????

huomenna vika harjoittelupäivä ja nyt sit väsäämään loppuraporttia. Ah niin mielenkiintoista..

Heippa hei ja enää 2 päivää niin alkaa joululoma
:p :xmas: :xmas:
 
muty se sijainen on ollu aikaisemmin lehtori koululla mutta lopetti työt Amwayn takia, kun saa niin helposti rahaa. Hän yrittikin saada mut aloittamaan sitä, mutta en usko "helppoon rahaan", että vaan "juttelee" ja saa rahaa tilille.

hän on todellakin persenuolija. jos hän olisi jatkannut työt niin hän olisi saanut 20v kunnia merkkin pari vuotta sitten. Mutta hän joka oli silloin "opintorehtori" sanoi että ei niille joka sanoo itsensä irti tartte mitään kunnianmerkkiä. Tämä nykyinen opintorehtori on sitten eri meiltä.... mutta nyt pitää miettiä muuta kun mieskin lähti pojan kanssa kauppaan että saan rauhoittua.

Kaadoin juustokakunkin lattialle mitä tein tänään... grrr... vähän huonolla huumorilla :LOL: :LOL:


Ne keneillä on mandariini/klementiini/satsumia himo onko teille jo sanottu mitä on tulossa? tyttö vai poika?

Kun odotin poikaa niin söin sikana vihreitä omenia ja happamia karkkeja.
 
Heippa! En ole pariin päivään kirjoitellut. On ollut töissä niin rankkaa henkisesti. Syytin työnantajaa syrjinnästä työsuhteen pituuden ja eräiden muiden seikkojen takia. Nyt yhtäkkiä sain kuulla, että en olisi saanut jatkaa työssä, koska olen niin huono työntekijä ja saanut todella paljon palautetta työkavereilta. Itse oon viihtynyt oikein hyvin reilun kaksi vuotta paikassa... Vaikea uskoa, että työyhteisö, jossa niin hyvin viihdyn, onhoaisikin minua.. No, olin sitten yhteydessä liiton lakimieheen ja asia ehkä saatetaan viedä eteenpäin..

on: Ajattelin vuoden alussa lähteä sairaslomalle stressin takia. Jään vasta sitten, jotta en tippuisi kelan sairaspäivärahalle. Mahaa on viillellyt ja kiristellyt ja hieman menkkamaisia kipuja on ollut tämän viikon aikana aika useasti iltaisin. Yritän olla stressaamatta liikaa, mutta näköjään se on mahdotonta.

Mies kuunteli vessapaperirullan avulla vauvan sydänääniä ja siellä se sydän jumpsutti menemään! :heart: Harmi, ettei itse voi kuunnella, kun ei taivu! Enää huominen työpäivä ja sitten viikko vapaata!!! Ihanaa!

Muty Aika ihmeellistä, että ei ole vielä ollut neuvolalääkäriä. Mulla on ollut jo kaksi..

Zoe-F Sokerista... Syön kanssa jotain nameja joka päivä.. :ashamed: Saa nähdä, miten iso sokerivauva sieltä on tulossa tämän takia.. Toivottavasti on muuten terve!

Mimmu ja Furuno 28+6
 
Voih.... kiitoksia kaikille jotka ovat mua jaksaneet lohduttaa ja lähettää voimia.
Tosiaan tapahtumasta on nyt viikko ja yksin ollessa kotona tuntuu todella pahalle ja itkettää.. HU exän pitäs tulla käymään mun luona,moikkaamassa masuvaavia ja samalla kuuntelemassa ja tukemassa mua.. (outoa, mutta en vielä voi kenellekään muulle itkeä yhtä avoimesti..)

Kaikenlisäksi vielä äidillä löytyi kasvain tai joku vastaava joka ppitää leikata, koepala siitä on otettu,hu pitäisi vissiin tulla tieto että onko hyvän vai pahanlaatuinen.. on se kumma kun kerralla tule kaikkea pa*kaa :ashamed:

Nyt kuitenkin iloisempiin juttuihin: :D
Tänään oli lääkärineuvola, painoa oli tippunut -233g/vko,yhteensä raskauden aikana on nyt tullut 6,4kg..eli ei paha. Verenpaine oli laskenu normaalilukemiin 133/75, hemppa oli noussu 123 ja vähennän rautatabletit joka toiseen päivään, sf-mitta oli 26cm,just siinä normaalin ylärajoissa, syke 146 ja liikkeet ++, pissa puhdas.
Kohdunsuu kiinteä,kiinni 3.0cm.

29päivä olisi sitten uusi ultra-aika, katsotaan sitä mahdollista huulihalkiota.
Kovasti on vaavi masussa möyrinyt ja potkinut, tuntuu että kokoajan siellä liikkuu.. välillä tuntuu jopa ilkeältä mutta ei vielä onneksi kipeältä.

Tänä päivänä olen siivoillut kotonani paljon,jotta olisi kokoajan jotain tekemistä, on niin outoa olla yksin..

Linda ja vaavi 26+5
 
Huomenta,

Täällä ollaan ihan puhki poikki. Ylitöitä takana tällä viikolla jo useita tunteja eikä kroppa jaksa enää kunnolla mukana :( . Masussa on kestokiristys päällä aina iltaisin ja pitäiskin ottaa PALJON iisimmin.

Mimmukka: Kuulostaa kyllä siltä, että sun pomo yrittää vaan pelastaa omaa nahkaansa, kun yhtäkkiä onkin väite, ettei susta ole tykätty. Miksei sua olisi pistetty pois jo aikaisemmin? Tai miksi asiasta ei ole sinun kanssa keskusteltu, jos kerran työilmapiiri on siitä kärsinyt. Musta toi tuntuu kyllä niin tasan peen puhumiselta ja on todella törkeää kiertää selkeää syrjimistä tuommoisella väitteellä. Voi että mä oikein vihastun sun puolesta
.

mianjo: Voi mikä tilanne sullakin :hug: . Melkoinen selkäänpuukottaja siellä onkin. Mites sun jatko äippäloman jälkeen?

omista töistä: Musta tuntui tosi kornilta eilen, kun pomo tuli mun luokse kolmen työhakemuksen kanssa ja pyysi mua soittamaan hakijoille ja sopimaan haastatteluajat. Ja kun ne hakee mun paikkaani :| . Siis ei tavallaan mun paikkaani vaan sijaisuutta mut tulee tekemään mun työtäni. Joo, mä oon ehkä vähän omistushaluinen, kun oon kerran saanut kengänkuvan persuuksiini (oli yt:t ja kylläkin kaikki irtisanottiin). Mullakin on sen verran epävarma tulevaisuus täällä töissä, että en tiedä mihin paikkaan palaan. Mun äippäloman aikana tapahtuu erittäin laajoja organisaatiomuutoksia ja moni täällä pelkää irtisanomisia ja uudelleenjärjestelyitä. Mä vaan toivon, että ekaks karsitaan niistä monista, jotka on jo osa-aika eläkkeellä ja todella lähellä eläkeikää. Ei ole reilua sanoa näin mutta ajattelen toki omaa parastani :ashamed: .

Oma ja Sintin vointi: Oma vointi ei ole mitä parhain mutta odotan sen parantuvan kahden viikon loman aikana. Sintti sen sijaan voi paksusti :heart: . Kaveri on selkeästi kasvanut ja voimistunut, sillä potkut tekee vähän inhottavaakin välillä. Iltaisin on hurjannäköistä, kun masu vaan heiluu ja kohoilee kun Sintti vetää puolelta toiselle. Ja ei tämä kaveri ainakaan ole missään raivotarjonnassa vielä. Nytkin kuvittelisin pienen olevan poikittain, sillä potkut tuntuu tosi sivussa oikealla ylänurkassa :/ . Eilen illalla meinas tulla pissit pöksyyn kun Sintti oli selkeästi pää ylöspäin ja monotti rakkoa hetken aikaa. Vinkaisinkin pari kertaa kun tuntui tosi ikävältä :eek: .

Jaahas ja jälleen hommiin. Sain teekupilliseni juotua.

Iines ja Sintti 28+5
 
Huomenta!

Neuvolassa tuli käytyä:

RR 131/79
Painoa tullut yht. 1,8 kg koko aikana
Sf-mitta 25 cm (sama kuin esikoisesta tähän aikaan)
Vauvan syke keskimäärin 140
Sokerirasitustulokset 5.0, 6.2 ja 5.9 eli ei raskausdiabetesta

Kaikki oli siis hyvin, lähete laitettiin synnytystapa-arviota varten eteenpäin...

ärrieri 26+4
 
Kaa
Huh huh... nyt alkoi viiden päivän vapaat. Ihanaa! Töihin menen seuraavan kerran vasta ensi tiistaina. Tänään on ohjelmassa kaupunkireissu ja shoppailua plus sohvalla makaamista. Not bad. Viime yönä oli tuo kohdun oikea reuna niin kipeä, ettei henki välillä kulkenut. Ja sama jatkui aamulla. Epäilen, että pikkukaveri vaan nukkuu yöt siellä reunalla ja venyttää lihasta ihan kunnolla. Nyt kun on liikkunut vähän, niin olo helpottaa. Ja on hyvä olo lähteä kaupunkiin. :D

Palaan sitten illalla kommentoimaan.
 
Kävinpä tänään lääkärineuvolassa ja muuten kaikki hyvin paitti että se hiivahan se vaivas. Lääkäri määräs kolmen päivän kuurin. toivottavasti sillä lähtee ja ei tarvis kärsii nuita supistuksia vielä ainakaan. Ja sit se lääkäri sano ohi mennen että pitäs makeanhimoa vähän rajottaa ku seki voi olla syynä supisteluihin. ARGH!! se onki hankalampi homma.. :x

Kohdun suu oli kiinteä ja kiinni ja 3cm. Tillin paino arvio oli 1490g. Paljon pienempi ku isoveljensä. :D Arveli että 3,5kg painais syntyessään. Ei paha.

Kaksi päivää töitä vielä ja LOMA!!! B)

Jossu ja Tilli 29+4
 
Sokerirasituksesta päästy justiinsa pois..kylläpä leipä maistui hyvältä :whistle:
Hitsi kun harmittaa ettei niitä tuloksia saanut samantien..Huomenna pitää soitella tulosten perään neukkutädille.
Pelkäänpä pahoin että mulla on kyl sokrut korkeella..nooh, ei spekuloida kun huomenna saa tulokset.

Mulla on kyl NIIN tyttö olo, mut jokaikinen paitsi 2 sanonut että poika.. Mun appiukon vaimokin teki jonkun ihmeen sormustempun missä sormus ei pyörinyt olleskaan, vaan heilui vaan. Se kuulemma tarkoittaa poikaa.. B)

Tuitui 28+5
 

Yhteistyössä