**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

Kiitti Danjuska! :hug:
Oli ihan normi lääkäri tsekkaus, pari viikkoa sit oli ton klexanen vuoksi ultra ja sisätutkimus sairaalas, nyt halus vielä oma neuvolalääkäri tsekata. (ööh...tarpeeks epäselväst kirjoitettu?)

Mulla kans koko raskauden ajan ollut himo mandariineihin/klementtiineihin :D

Painoa on tullut yhtäkkiä reippaasti..siitä sai taas kuulla kunniansa. Nyt mies sit päätti et se meidän kuntopyörä otetaan esille ja pääsen "kuntoilee" :LOL:
pyysin kyllä et jos vaikka yhdes alettais pikku lenkkeja ulkona tekemään päivittäin...

Mut..IHANAA, mä saan nukkua huomenna pitkään, eikä tartte stressata töihin menoa..jeeaahh
 
Täällä on nimivaihtoehdot tällä hetkellä Frans Nestori ja Sylvi Mimosa :) Mä olisin NIIN halunnut tytölle nimeksi Luna, mutta mies ei tykkää siitä yhtään. Sukupuita tutkittiin sitten ja Mimosaa lukuunottamatta kaikki nimivaihtoehdot löytyy jommankumman suvusta. Saas nähdä onko muksu yhtään Mimosan tai Fransin näköinen.
Meillä on ollut kertakaikkisen mielenkiintoiset nimikeskustelut kun toisen suosikkinimestä tuli aina toiselle mieleen joku skitsahtanut päiväkotitäti tai paikallinen kylähullu :LOL: Mun äiti oli jo varma ettei saada lapselle nimeä lainkaan kun ei osunut ollenkaan yksiin nimiehdotukset. Sitten vaan oltiin silmät haukkana nimiä bongaamassa, tuo Mimosa on vissiin Tulosruudusta napattu :D Ja joka sunnuntai aloitan aamun lukemalla Hesarin kastetut/nimetyt osiota. Pari viikkoa sitten oli joku pikkupoika saanut kolmanneksi nimekseen Rambo, eh??

upupa ja Multeri 28+1

(Hiukan paremmalla mielellä kun mies hieroi jalkoja ja toi kaupasta konvehtirasian :heart: )
 
Moro!

Fazerinalla alkoi sitten äippäloma. :) Tuo saa taas tajuamaan kuinka meillä alkaa synnytykset lähestyyn.

Upupa, harmi kun ette saaneet vakuutusta. Meinasitteko yrittää hakea vakuutusta vielä jostain toisesta vakuutusyhtiöstä? Minkälainen "tauti" tuo fytosterolemia muuten on? En ole ikinä kuullut, ja taitaa olla tosi harvinainen, jos sitä vain 3 ihmistä Suomessa sairastaa. Mäkin täällä odottelen ja ihmettelen kun meille ei ole tullut vakuutuspäätöstä tapiolasta... Niin ja tuosta sun nimivaihtoehdosta; meidän koiran nimi on Nestori. =)

Nuo mandariinit/klementiinit/satsumat on täälläkin nyt kovassa käytössä. Joka kerta ostan kauppareissulla yli kilon ja nopeesti ne menee. :LOL: Myös päärynät on nyt hyviä.

Petja-nimestä; ei mulle siitä tyttöä mieleen tule, mutta mun korvaan se kuulostaa tosi venäläiseltä. Meillä on tällä hetkellä tytölle ykkösnimivaihtoehtona Lumi. Pojalle ei ole oikein mitään... Onni olis kiva, mutta mua ärsyttää kun se on jo niin yleinen.

Mulla supisteli tänään ekaa kertaa. Juoksin töissä kun kylmäpäinen kun meillä oli vähän vajausta miehityksessä ja tein oikeastaan kahden ihmisen työt. Niin se sitten kostautui yhtäkkisellä vihlomisella vasemalle puolelle masua. Piti oikein pysähtyä hetkeks kun niin sattui, mut onneks se meni aika nopeesti ohi.

marza ja masuvauva 26+2
 
Hermina, kahta kieltä ollaan ajateltu vaaville höpistä, mies opettelee kyllä samaa tahtia vauvan kanssa suomea. Aika hyvin ymmärtääkin jo kieltä, mutta koska koko hänen duuniporukkansa puhuu pääasiassa englantia, ja mun perhe samoin, ei ole ollut samanlaista pakkoa oppia kuin minulla aikoinaan Espanjassa. Kaksikielisyydestä on kuitenkin niin paljon hyötyä, vaikka jossain kehitysvaiheissa pieniä takapakkeja/hankaluuksia voi kai tullakin. Espanja on kuitenkin iso maailmankieli, ja minä haluan, että appivanhemmat voi kommunikoida kunnolla lapsenlapsensa kanssa - he kun eivät englantia puhu hyvää päivää enemmän.

Meidän vaunut seisoo tuossa keskellä olkkarin lattiaa, kun yritän ratkaista yhden peitteen käyttötarkoituksen. Teutonian Lambdat ja on ihanat. Ei heittoaisaa, mutta kivan korkeat, vähän emmaljungia ja muita teutonioita kapeammat ja ihanan kevyet työntää. Superpitkäjalkainen ukkokin kokeile ja mahtui hyvin ojentamaan koipensa potkimatta pyöriä.

Meille tulee kanssa Tapiolan lapsivakuutus; sain myöntävän varauspäätöksen jo vakuutustoimistossa. Meillä ei ole suvussa mitään sairauksia ja koska olen hoikka ja nuori, sujui noin näppärästi. Julkisellakin saa loistavaa hoitoa (mikä tuli todistettua Naistenklinikalla) mutta eipä tarvitse sitten odottaa pikkuisen kanssa päivystyksessä.

Nyt neuvolaan kontrolliverikokeisiin, seuraavat verenohennuslääkkeiden tehoa.

 
myymä
Fazerina82 ottaa nyt sitten rauhallisesti että pieni pysyy loppuun asti matkassa :)

Mulla on aivan järkyttävän hirveä kurkkukipu ja flunssaa taitaa pukkaa päälle. toivottavasti menis pian ohi, sattuu niin pirusti :(
Vauva on tosi tosi tosi aktiivinen ja siks vähän valmiiks jo pelottaakin mimmonen viipertti meille oikeen on tulossa :D

Se olis viikko jouluun JIHUU :) enää muutama hassu päivä töitä ja sitten onkin monta monta päivää vapaata :)

nimestä Mä oon aivan hullaantunut nimeen "Eemeli". Olen jo ehkä saanut miehen ympäripuhuttua :D

myymä ja pikkuveli 26+6

 
Hiq
Petja-nimestä pakko tulla sanomaan; meillä täällä töissä nuori painajapoika jonka nimi on Petja. Mielettömän mukava ja fiksu, salskea nuori mies ;) että sillä perusteella voisin omanikin Petjaksi nimetä.
Upupa:
Meillä on ollut kertakaikkisen mielenkiintoiset nimikeskustelut kun toisen suosikkinimestä tuli aina toiselle mieleen joku skitsahtanut päiväkotitäti tai paikallinen kylähullu
. Näin meilläkin- onneksi molemmat hyvin tyytyväsiä Antti Oskariin nimenä ja sopii sukunimeenkin. Ainut assosiaatio Oskarista on mun siskon vanha hoitoponi, oikein vekkuli tapaus ja Anttihan on mun edesmenneen papan nimi =)
RV30 Kuvat! Ehdottomasti... jos muistan...

Fazerinalle nyt paljon pitkää pinnaa sen lepäilyn kanssa! Äiti juuri tarinoi kuinka oli minun 1v10kk perässä juoksut ollessaan viimeisillään pikkusiskostani ja joutunut 5 viikoksi sairaalaan maate kun ei kotona osannut levätä.. voi kyllä olla että minä en "antanut" levätä... :ashamed:

Mutta nyt töihin, oikein hyvää keskiviikkopäivää massukoille!
-Hiq (jolla viikot sekaisin, nyt on rv 28+3 (oiskohan oikein tällä kertaa...?))
 
Huomenta ystävät!

Neuvolaa:

Paineet 118/66
Pissa puhdas
Hb 106
Sf 26
Vauvan syke 140
Lähtöpainoon +5,1 kg

Raudan syöntiä jatkan vielä. Sokerirasituksen paastoarvo oli ollut rajalla (5.3), joten joudun nyt kotona tekemään kuuden päivän seurannan. Ja pientä flunssaa täälläkin ilmassa. Alaselkä puutuu kävelylenkeillä ja varsinkin nyt, kun on joulusiivoa tehnyt. Että samaa vikaa täälläkin, Emmimemmi. Ja vatsan toiminnan muuttuminen hitaammaksi on normaalia. Paljon vettä ja kuitupitoista syötävää, usein ja vähän kerrallaan. Siinä lääke vaivaan, joskus auttaa enemmän, joskus vähemmän. :)

Oon ollut istukka-seurannassa. Se ei sitten millään nouse kohdunsuun reunalta. Seuraavaksi vielä Taysiin kontrolliultraan. Sain kuitenkin luvan mennä Vammalaan synnytysvalmennukseen, koska ei ole vielä kuulemma sanottua, että olisi automaattisesti leikkaus. Niin kovasti kun oon toivonut pääseväni synnyttämään pieneen sairaalaan ja tässä saattaakin nyt sitten joutua ison talon liukuhihnalle, höh. En muuten tykkää yhtään ylimääräisistä ultraamisista. Mulla on iskostunut päähän sellainen käsitys, että ei ole vauvalle hyvä tehdä sitä usein. Mitäs mielipiteitä teillä on asiasta?

RV 29+0
 
No enpä osannut käyttää tuota veren sokerin mittaria! Käsitin, että mun ei pidä painaa mitään nappulaa, vaan työnnän liuskan sisään, jolloin näyttää arvot. Aamulla tein niin, näyttö pysyi pimeenä. Painoin sitten toista nuolinappia, niin näyttöön ilmestyi 5.0 ja päivämäärä+kelloaika. Nyt kun tein saman aamupalan jälkeen, näyttöön tulee aamun tekstit. Rei'itin sormia monta kertaa, mutta näyttöön tulee aina sama. Osaisikohan joku neuvoa, mitä teen vai pitääköhän mennä terkkariin pyytämään apua? :ashamed:
 
Soraya: Onpa sulla syke ollu korkialla. Tosta ultraamisesta en oo niin varma. Ei kait siitä kovin haittaa oo. Musta taas on kivaa ku näkee vauvansa sielä kuvaruudussa. :heart: Eikö sulla oo käyttöohjeita matkassa siinä vekottimessa?
 
Huomenta.

Eilen oli lääkärikäynti. Rutiinit ok. Hb 114, ei nouse sitten millään :headwall: Kohdunsuu pehmeä, mutta kiinni. Kanavaa pari senttiä jäljellä. Joulusiivoukset ja- leipomukset pitää kuulemma jättää väliin tänä vuonna :whistle: Pää alaspäin, laskeutuneena vauva pötköttelee. Painoarvio n.1500g :heart:

LApsivaakuutuksiin, ainakaan Tapiolassa, ei vaikuta muu kuin äidin terveydentila. Me jännitettiin saadaanko tälle tulevalle vakuutusta kun esikoisella on synnynnäinen sairaus, mutta muiden kun äidin terveys ei kuulemma vaikuta millään tavalla :)

Nimiä olen vähän miettinyt, mutta päätös tehdään sitten vauvan synnyttyä.

Soraya, ei niistä ultraamisista ole mitään haittaa sinulle tai vauvalle. Ihan rauhallisin mielin voit käydä ylimääräsissäkin ultrissa :hug: Itellä on yli 20 ultraamista tässä(kin) raskaudessa jo takana, ja yhtään ei ole huolettanut =) Laitahan sen liuskan sinne verensokerimittariin ennen kuin laitat veripisaran siihen liuskaan? Yleensä ne mittarit menee päälle sillä kun tyhjä liuska laitetaan paikoilleen =)

Nyt aamuhommiin :wave:

-Pauko ja Peppi 28+2
 
Jossu84, ei siis mun syke, vaan vauvan syke. Korjasinkin sen tuohon tietoihin. :)

Eikä ole käyttöohjeita tohon sokerin mittaus vempeleeseen mukana. :/

Pauko! Enpä ole tehnyt noin. Täytyykin seuraavan kerran kokeilla. Kiitos vinkistä!!! Tuota, kysyn vielä sen, että laitetaanhan se niin päin, että veripisarapuoli menee koneeseen? Eli laitan tyhjän liuskan sisään, kone aukeaa, otan liuskan pois ja laitan verisenä takaisin? :ashamed: Miten mä en muista, kuinka terkka sen näytti...... Ja onpas sinulla paljon ultria takana. Ehkä olen ihan turhaan asiaa miettinyt, meillä kun on tähän mennessä tehty kuusi ultraa. Joskus kauan sitten mietiskelin, että jos en kävisikään yhdessäkään ultrassa. Mutta juu, kuten Jossu sanoi, on mukava nähdä vauvan siellä köllöttelevän.
 
Nyt jotain pikaisesti jotta nään mihin asti oon lukenu..

Hiq: Hih minun exän nimi on Antti Oskari :D Kiva tyyppi joten ihan hyvää vaan tulee nimestä mieleen ja muutenki jämy nimi :)

Paljon ootte nimi-ideoita tänne laittaneet! Muistelisin että 2007 elomassuissa ei keskusteltu aiheesta ollenkaan..

En nyt sano ihan ykkösnimivaihtoehtoa tytölle, mutta tässä muutama oikein ihana tytön nimi: Katariina, Anna-Beata, Riina, Hilda, Marianna, Taika, Rianna, Amanda, Anastasia, Ronja, Ringa..

Ykkösnimivaihtoehdossa on semmonen ongelma että siitä tulee helposti sama lempinimi ku ukkokullan bimbo-exällä :eek: Pitänee vaan sitte väkisellä vääntää ihmisten suihin se toinen lempinimivaihtoehto mikä siitä myös helposti tulee..

Minä en sitte voinu jäädä kotiin.. Kohta lähetään reissun päältä kotia kohti.. Sitä vaan on niin kiinni tuossa kakarassa ku on sen kanssa 24/7 ollu viimeset 1,5-vuotta.. Onhan se toki yökylässä ollu iltamyöhästä aikaseen aamuun mutta viimeksi vappuna :ashamed:

Eeeva ja Äppä 28+6
 
Jahas, oon siis laittanut verensokerimittariin liuskan väärinpäin. Mies sen kertoi, kun kysyin. En vaan viittinyt herättää aamulla sitä kun tein testiä ja aattelin, ettei se voi enempää muistaa kuin mäkään. Tunnenpa itseni ihan pöhköksi.
 
Nimivaihtoehtoja en uskalla kertoa täällä, koska pari tuttua voi käydä vaikka lukemassa... Haluan, että yllätyksenä tulee kaikille. :) Mies on päättänyt tytölle nimen, joka on äitinsä 90-vuotiaalla ystävällä. Hyväksyin sen. Pojalle on mietinnässä pari vaihtoehtoa, jotka ovat myös pikkuisen vanhahtavia ja alkaa samalla kirjaimella kuin tuo tytön nimi.
 
Huomenia!

Lääkärineuvola takana. Kaikki ok, mutta kun luin teidän tekstejä lääkärikäynneistä, niin ei mulle kyllä lääkäri kertonut mitään yksityiskohtia. Sisätutkimuksen jälkeen sanoi vaan että on kunnolla kiinni ja kaikki ok. Ajattelin et olis sit neuvolakorttiin kirjoittanut jotain, mutta eipä siinäkään muuta lue. Edes vauvasykettä ei mulle kertonut; sanoi vaan et hyvät sykkeet on. :|
Hemppaakaan ei taaskaan otettu, kun oli sitä edellisellä kerralla niin hyvä, 133 :eek:
Pissa puhdas
Paineet 134/84
Painoa tullut nyt yht. 1 kg

Myös sf-mitta jäi mittaamatta kun lääkärillä oli mittanauha hukassa, joten ihan putkeen ei mennyt mun neuvolareissu. Seuraava aika sit 13. tammikuuta, ellei perjantaisessa sokerirasituksessa ilmene jotain hälyyttävää.

Nyt pitää mennä laittaan pikkumiestä päikkäreille.

marza ja masuvauva 26+3
 
soraya: voi ei minua :LOL: niin tietenki vauvan syke. en vaan osannu yhdistää sitä jotenki unenpöpperössä aamulla. hih!!

marza: sullahan on todella hyvät arvot. Munki pitää aina kysellä jos haluun jotain tarkempia tietoja. Ärsyttää tommonen. Tiedän kuiten jotain kysellä ku tää on toinen raskaus.

Mulla kiloja on tainnu tulla jo jotain 10 lähtöpainosta. :attn: noh mutta tässä raskaudessa en oo pahemmin kiinnittäny huomiota painon nousuun. Kuiten vauvalla on kaikki hyvin ja mullaki menee joten kuten. :D

jossu ja tilli
 
Mulla on huomenna lääkärineuvola johon vien sairaalaa varten lapun jossa mahdollisista sairauksistani/ suvun sairauksista ja hätäkaste nimet. Eli tällä hetkellä pojalle olisi tulossa nimi Eemil Oskari ja tytölle Aada Amelia. Mielestäni ihania nimiä vaikkakin etunimet aika yleisiä, mutta kun itse tykätään niin se on mielestäni tärkeintä.

Mitenkäs meinaatte uuden vuoden viettää? Meillä (lue mulla) kova pähkäily mitä tehtäisiin, koska mies luvannut että voitaisiin tehdä viimeinen yhteinen reissu ennen lapsen syntymää ja talon valmistumista. En vain oikein keksi mihin mentäisiin/ mitä tehtäisiin...


minde83& 26+0
 
Huomenta!

Kirjottelin pari paivaa sitten pitkat patkat, mutta ne katos jonnekkin... :headwall: Taa palsta kylla on valilla niin... argh!

Taalla voidaan hyvin, vauvan liikkeet on jatkuvia, mika on kivaa... Vielakin jahkaillaan sita, viitsitaanko menna sinne 4 d:hen...

Joulufiilista yritan heratella... siivoilu on aloitettu, mutta hitaalla tahdilla, koska neha ja kuume vaivaavat koko perhetta... |O No, toivottavasti ollaan sitten jouluna terveita! Milloin te laitatte koristeet ja kuusen?

Kiloja on varmaan tullut n 5 raskauden alusta, joten ei paha!

Neuvolassa olin viime viikolla ja kaikki oli muuten ok, mutta sokeria loytyi virtsasta... tosin soin hyvin paljon makeaa ennen naytteen antoa... ja vauva sokerihumalassa oli tosi vilkas ja katilolla oli toita pysya perassa sydanaania kuunnellessa! :LOL: Toivottavasti sokeri virtsassa johtui siita, eika sita nay ensi naytteessa... taytyy olla kiltisti ennen seuraavaa naytetta! :LOL:

Ihania nimia olette suunnitelleet, meilla ei viela ole paasty sopuun- tosin ei me olla niista juuri viela keskusteltukaan! Saa sitten nahda vahan lahempana laskettua aikaa!

Onko teilla muilla mitaan jouluruokia, joita jaatte kaipaamaan joulumenusta, koska olette raskaana? Minua niin haluttais ne kalat ja pasteijat... :ashamed: Voikohan itse- graavattua lohta syoda turvallisesti?

Latte :wave:

 
keskiviikkoa!

Jee poika nukahti päikyille ja kohta itse lueskelemaan =)

Ottaa päähän kun aamulla pojalla ois pitänyt olla 3v neuvola.. eivät sitten voineet ilmoittaa ettö terkka sairaslomalla.. odoteltiin siellä puolituntia ja saatiin aika tammikuun puoliväliin :headwall: arg!

Myymä: Toivottavasti tauti ei koko kauheudessaan tule päälle.. itsellä kesti 2 viikkoa ja olo kuin jyrän alle jäänyt.. Onneksi sain alkuviikosta nukuttua univelkoja pois kun poika mummolassa oli.

Upupa: Harmi kun ette tuota vakuutusta saaneet. Mutta toivotaan että sen tarvetta ei tulevaisuudessa olisikaan.
Kuulostaa monimutkaiselta tuo siskosi sairaus, mutta onneksi hän psytyy elämään suhteellisen normaalia elämää. Vaikka varmasti oikeitten hoitojen löytäminen ja etsiminen rankkaa onkin.

Meille ei ole vielä vakuutus päätöstä tullut.. ihmettelen vähän missä viipyy.. on kuitenkin aikaa kun se laitettiin menemään..

Hiq: Ihana nimi tulossa pojalle =) yhdistyy mieheni nimi ja pojan 3. nimi =)

nimistä olitte muutenkin puhuneet.. itse tykkään suomalaisista, suht "normaaleista" nimistä. (tuokin varmaan ihan ihmiskohtaista mikä kenenkin mielestä normaali :) )
poika meillä on tatu onni oskari.. onni on miehen ukin nimi.. hän kuoli kun poika oli kuukauden :'( olisi silloin su tarkoitus viedä poika näytille kun hän sen verran hyvässä kunnossa mutta nukkui pois silloin la-su välisenä yönä..
oskari kulkee sitten meidän suvussa.. se löytyy niin serkuilta, enolta ja ukin veljetäkin..
ja jos tämä on tyttä (niin kuin lääkäri sanoi) niin tod.näk. nimi on vilma.. jos siis vilman näköinen ;) jennakin on nätti nimi =) toinen nimi vähän hakusalla.. toisaalta mummon mukaan voisi tulla maria, mutta taas minusta marjukka on tosi nätti nimi.. siinä vaan se että se on myös toisen siskoni 2. nimi, jota haluan mahdollisimman vähän ajatella ylipäätään.. että vielä hakusessa. pojalle ei ole muuta kuin että valtteri on varmasti yksi nimistä jos poika tulee :D

Soraya
: En minäkään ole kuullut että ultraamisesta olisi haittaa vauvalle.

Pauko ei sitten hössöttä joulua vaan otat rauhassa ;) :hug:

Zoe:
tuosta en osaa sanoa kuinka herkästi makean syönti vaikuttaa vauvan kasvuun.. itse toisn söin KAMALASTI makeaa esikon odotuksen aikana ja hän painoi sen 4250g.. mutta tosin kaikki meistä siskoksista on ollut syntyessään yli 4kiloisia, joten voihan olla vähän "periytyvääkin" tuo koko.

danjuska ja vilma 25+4
 
Moi!

Ultraäänestä ei tutkimuksien mukana ole haittaa sikiölle. Tutkimus perustuu ääniaaltoihin. Meidänkin mukeloa on nyt ultrattu lukematon määrä, eilen viimeksi kävin kurkkaamassa (työsuhde-etuja ;) ) mitä hälle kuuluu ja katsoin vielä varmistukseksi jalkoväliinkin (hih!), ja kyllä siellä näytti sellainen sämpylä olevan eli häpyhuulet...

Mandariinihimo on mullakin ollut koko syksyn, aika jännä juttu miten monella meistä sitä on! Luin jostain urbaanilegendan, että himo niihin merkkaa tyttövauvan saamista ja tyttöhän meillekin on luvattu :p

Neuvola-asiat mua vähän mietityttää kun meillä on ilmeisesti jätetty kokonaan pois keskiraskauden lääkärin tutkimus. Olen siis käynyt lääkärin tutkimuksessa alkuraskaudessa ja seuraava tutkimus on vasta synnytystapa-arviossa. Olisi kiinnostanut tämän hetkinen kohdunsuun tilanne, vauvan painoarvio jne. mutta ei sitten...
Onko tietoa, millä viikolla alkaa tihennetyt neuvolakäynnit?

Nimistä: No Vilmahan tämä. Vilma Tuulia. Makuja on monia mutta toivon, että kukaan ei anna lapselleen nimeksi Mele(e)naa, se kun tarkoittaa latinaksi veriripulia... (näitäkin on kuulemma kastettu joskus!)

Joulua aateltiin sit kuitenkin mennä juhlistelemaan aattona anoppilaan. Toivottavasti ratkaisu on oikea. Mun appivanhempia ei ole kiinnostanut nähdä edes meidän 4D-videota, vaikka tietävät että semmoisessa aikanaan käytiin...mutta toivon, että kyse on vaan unohduksesta...

Kuusi kannetaan sisään aatonaattona ja aattoaamuna laitetaan vasta koristeet. Ihanaa, enää viikko aattoon!

ärrieri 26+3
 
Muistaakseni graavilohi oli kiellettyjen listalla. enpä ole kyllä tullu muuten ajatelleeksi mitä saisin joulupöydästä syödä. pieniä kaloja ja äyriäisiä ei saanu syödä. ja sit oli jonku alueen lohi....ööö... kertokaa muut viisaammat. Mulle on tärkeintä että saan laatikoita ja kinkkua syödä. ja tietty suklaata. muista en niin välitä.

Mie ajattelin alkoholitonta punaviinia ostaa joulupöytään. Mukavempi syödä juhlavammin. :D :D
 
myymä
Sokerista: Minä olen aina luullut, että lapsi voi kasvaa tosi isoksi jos äiti syö sokeria valtavia määriä raskauden aikana mutta Kätilöksi opiskeleva ystäväni kertoi, että jos äiti ei sairasta diabetesta/raskausdiabetesta niin istukka ei läpäise kuin tietyn määrän sokeria, eli vauva ei ns. voi saada yliannostusta ja kasvaa tämän sokerin myötä valtavaksi ;)

hyvä niin

:LOL:
 
Heipsan,

Kauhea päivä takana ja vielä muutama tunti edessä. Mikä lie juttu menossa, kun väsyttää niin kovasti
. Yön nukuin kohtalaisesti enkä käynyt edes vessareissulla. Eilinen syöminen jäi tosi heikoksi, joten tänään on särkenyt päätä koko päivän :/ .

jouluruuista: Raskauden puolesta ei jää muuta syömättä kuin maksalaatikko. Kalat ei kuulu missään muodossa mun normaaliin ruokavalioon, joten mulla ei ole tuskia jättää niitä väliin myöskään joulupöydässä. Ja kuten Zoe sanoi, niin juustoja aion vetäistä hyvällä ruokahalulla. Ostan kotimaisia juustoja kuten Aurajuustoa (Gold) ja Riitan herkun mozzarellaa, Ritaria, Isabellaa yms. ja niitä kyllä aion syödä
. Lisäys: mä ajattelin myös käydä ostamassa alkoholitonta punkkua, vaikka oon kuullut, että se olis ihan kamalan makuista.

Kuusi ja koristeet: Meillä mennään viikonloppuna koko perheen voimin joulukuusimetsään ja kuusi tuodaan autotalliin lämpiämään. Aatonaattona illalla kuusi tuodaan sisälle ja siihen viritetään jo kynttilät. On ihanaa olla pelkkien kynttilöiden ja kuusen kynttilöiden valossa puhtaassa kodissa, jossa tuoksuu juuri paistettu joulukinkku
. Kuusi koristellaan aattoaamuna. Taitaa mennä niin, että mies laittaa kynttilät ja tähden ja minä ja poika laitetaan loput koristeet.

Ai niin kiitokset kovasti pakkivinkeistä :D ! Enää ei ole mitään ongelmaa. Ehkäpä osaan ottaa tarpeeksi rauhallisesti vaihtaessani pakin päälle :whistle: .

Eikös neuvolakäynnit ala tihentyä joskus rv 30 jälkeen? Vai oliko se rv 32? Eka parin viikon välein ja sit jokusen kerran viikon välein.

Äh, pitää jatkaa töitä.

Iines ja Sintti 28+4
 
Tervehdys!

Kuinka moni on jo käynyt toisen kerran lääkärineuvolassa? Mietin vaan että eikös sen aika olis jo. Tosin mulle ei ole varattu seuraavaa neuvola-aikaakaan ku pitää ensin käydä Oulussa.

Joulua vietetään minun porukoiden luona. Miehellä kyllä pitää aattona kuskata äitiään siellä ja täällä.

Jouluruuista jää syömättä maksa- ja porkkanalaatikko. Suurin paheeni on kinkku. Sitä varmaan tulee taas mussutettua ihan liikaa.

(.) Eilen kävin kontrollissa ja vaavilla kaikki hyvin. Painoarvio tällä hetkellä 1,1kg ja perätilassa oltiin. Onneksi on vielä aikaa kääntyillä oikein päin.

emmmaa ja masukki 28+2
 
lääkärineuvolasta: Mä olin jo rv 24+jotain lääkärineuvolassa. Tämä siis oli toinen lääkärikäynti. Ymmärsin niin, että täällä meillä ei normaalisti olisi uudelleensynnyttäjällä keskiraskauden lääkärikäyntiä mutta kun mulla on supistellut ja kipeästikin, niin siksi mä olin lääkärin tarkastettavana.

Mut mä ihmettelen tuota, että miten teillä tehdään noita painoarvioita? Ultrataanko siellä silloin? Mulla ei ekassakaan raskaudessa muuten tehty painoarvioita mut synnytystapa-arviossa käsikopelolla masun päältä arvioitiin sen hetkinen koko. Sen lisäksi yliaikaiskontrollissa katsottiin ultralla, joka loppujen lopuksi heitti melkein 300 g huonompaan suuntaan, eli vauva olikin isompi.
 

Yhteistyössä