**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

Paljon paljon paljon tekstiä ihanaa!

Tosin en varmaan muista puoliakaan mitä piti kommentoida. Ainakin että ottakaa oikeasti rauhallisesti jos on niin sanottu lääkäristä ja levätkää koska A) ei mahdollisuuksia ihan heti synnytyksen jälkeen B ainakin mulla kirpas aika kovaa kun lapsi vietiin synnytyssalista suoraan valvontaan kolmeksi päiväksi ja sai istua osastolla yksin rintapumpun kanssa. Ei ole sanottu että niin käy meistä kenellekään (ja me päästiin silloinkin aika helpolla) mutta jos lapsi tulee reilusti ennen aikojaan niin kyllä siinä hieman miettii olisko kuitenkin pitänyt levätä vähän enemmän.

Alkoholiton punaviini olen testannut kaikkia löytämiäni merkkejä-täysin juomakelvottomia. Testatkaa ennen joulua. Suosittelen Stowford Press LA puolikuiva siideri. 0,5% alkoholia ja hyvältä maistuu. Alkosta ja ainakin isoimmista K-kaupoista. Tilasin taas laatikollisen jouluksi ja uudeksi vuodeksi :kieh:
Jouluruoista ensinnäkin maksalaatikkoa saa syödä 400g viikossa. Tai maksapasteijaa ja makkaraa, kaikkea yhteensä 400g/vko. Jos tahtoo. Suositus muuttui vuosi sitten elokuussa. Graavikaloja, omia ja muiden graavaamia olen syönyt huoletta, riski saada Suomessa tartunta on minimaalinen. Myös pakatuista. Merilohta saisi syödä kai muutaman kerran kuussa ja Itämeren isoja silakoita ei kai ollenkaan. Itse olen syönyt eikä ole vaikuttanut mihinkään. Syö ne lohta Norjassakin. Sama koskee juustoja, riskit on tosi pienet koska valvonta on tiukkaa tuontijuustojen suhteen.

(.) Kävin eilen tarkastettavana Nkl ja kaikki oli kunnossa. Painoa eivät katsoneet, lapset muuten ok. Ainoa että A-vauva oli nyt perätilassa ja B pää alaspäin. Toivottavasti A tajuaa kääntyä aikas pian, kohta ei enää mahdu. En niin haluaisi leikkuriin.... Kohdunkaulaa jäljellä 3,5cm ja vettä molemmilla normaalisti.

Klementiinejä on meilläkin syöty 10kg viikkotahtia, miehen kanssa maaninen klemmarifeast iltaisin tvn äärellä kun K nukahtaa. Tunnissa ehtii syödä yhdessä n 10-15kpl... :LOL: Edelleenkään ei tiedetä ketä on tulossa mahasta mutta veikkaan tyttöä ja poikaa. Ja toivon :saint:

Meillä on jo kuusi, taatelikakut tein su ja ma, eilen keiteltiin sinappia ja tänään pitää tehdä lisää koska mies tahtoi jo aloittaa syömisen.. Lahjoista osa odottaa pakkaamista edelleen ja syytää minua olemassaolollaan tv-kaapin päältä.

mimmukka ja mianjo mulla nousee karvat pystyyn teidän puolesta noissa työasioissa. Hyi mitä toimintaa. Tsemppiä.

Nyt pikkumies kiljuu jo lounasta

Voikaa hyvin

BiaBia ja pikkukekkoset 27+5
 

Kiitos kaikille vastauksista, onko ultraaminen haitallista vai ei! En mä sitä niin kovasti enää mieti, mutta ei se ihan tuulesta temmattu juttu silti ollut, oon joskus lukenut jostain jonkun jutun. Liittyi muistaakseni vauvan älykkyysosamäärään tai jotain... Kysyin kyllä kahdelta ultraajaltakin heidän mielipidettään asiaan. Toinen sanoi jotain sen suuntaista, että asiasta ollaan montaa mieltä, hän itse ei näe mitään haittaa, mutta ei "turhiin" ultriin kannustakaan. Toinen sanoi, että paljon ultratuissa vauvoissa esiintyy enemmän vasenkätisyyttä. Itse oon havainnut ja kuullut, että vauvat kääntävät mieluusti selän laitetta kohti tai potkaisevat sitä, että eivät siis pidä niistä tuntemuksista, mitä siitä aiheutuu. Mutta se siitä. :)

Sokerin mittaukset onnistui tänään jo hyvin! Kiitos kaikille vinkeistä mittarin kanssa! Pistin tosiaan eilen liuskan koneeseen niinpäin, että veripisara meni koneen uumeniin. Ei sitä siis niin kuulunutkaan tehdä.

Mistä teille tulee tyttö- tai poikaolo? Kun mulla ei ole mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen.

Rv 29+1
 
Semmone sossureissu. :) Olipa kiva fiilis. Ne sano että ne maksaa vauvan sängyn ja vaunut+rattaat ym. :heart: No tietty kaikki apu otetaan vastaan. Äiti tuo varmaan ensviikolla sen vaunun(ei vielä varmaa), vaatteita, ehkä hoitotason. Ihanaa!

Muru on potkinu masussa aina vain enemmän. Jotenkin tuntuu niin mahtavalta että pikkune kohta täällä. Mulla on menos joku uberuupumus ja päätä jomottaa. Kumartaminen jo mahdotonta ilman että sattuu.


Mömmis & potkija 26+5
 
moikka

yö meni taas pyöriessä.. ja aina kun pääsin uneen niin rakkoa monotettiin tai poika ehti unileluaan ja ja ja.. ja sitten soikin miehelle herätys |O
jokseenkin huvittaa kun poitsu saattaa käydä yöllä itsekseen pissillä mutta sitten huutelee minut hereille kun unilelu hukassa |O :whistle:

Mimmukalle ja mianjolle :hug: työjuttujen takia.. ei todellakaan kivaa tuommonen :/

Soraya: Se vaan on semmoenn olo :D :LOL: esikoisen aikaan olin 100 varma että poika tulossa ja niin tulikin.. nyt olin kans jotenkin suhteellisen varma että poika tulee.. tuli kyllä täytenä yllätyksenä kun lääkäri sanoi että tyttö täällä on.. mut eihän se 100varmaa vielä ole.. uskon sitten kun nään ;)

Muty kyselit isyyslomasta.. No eikös se ole niin että työnantajalle ilmoitetaan la.. ja sitten saa jäädä vauvan syntymän jälkeen millon vaan isyyslomalle.. Tuosta en tiedä että meneekö siinä lomapäiviä jos synnytys on viikolla ja on töistä pois.. vai onko jokin laillinen lomapv ;) :D Varmaan riippuu hieman työnantajastakin että miten asian katsoo..
Meillä synnytys sattui viikonlopulle.. poika syntyi lauantaina iltapäivällä.. ma ja ti mies kävi töissä ja haki meidät tiistaina töitten jälkeen kotiin ja aloitti samantien lomansa :heart: ja piti yhteen putkeen.. ja varmaan tehdään nyt myös niin että pitää kokonaan sen heti vauvan synnyttyä.. päästään totuttelemaan arkeen yhdessä.
ainoana erona että aloittaa varmaankin isyysloman heti syntymästä koska meillä yksi kullannuppu jo täällä niin pitää jonkun poika hoitaa kun laitoksella vauvan kans ollaan.
Mut tosiaan en varmaksi osaa sanoa mitään miten menee.. miehellä aika joustavaa ollut työnantajan puolelta.

Lindalle
paljon voimia :hug:
Onhan se varmasti niin että helpoin se on ihmiselle puhua jonka kanssa yhdessä ollut ja asunut. Todella ikävää tuo äitisi tapaus :'( toivotaan että leikkaus menisi hyvin ja että ei mitään pahalaatuista olisi! :hug:

Itsellä taas koskenut koko aamupäivän tuone alakertaan ja jomottanut.. en tiedä pitäiskö soittaa päivystykseen että kattosivat onko mitään muutoksia tapahtunut... neuvolasta on täti lomalla ja tammikuun 14pv vasta seuraava käynti.. lääkärin neuvola vasta tammikuun lopussa jolloin seuraavan kerran katsotaan mikä tilanne..

lääkärinneuvoloista taisikin olla puhetta...
itse kävin silloin rv9+ ja nyt olis sitten tammikuun lopussa..
välissä kävin rakenneultran ja sehän tehtiin vatsan päältä.
kuukausi sitten kävin supistelujen takia polila ja silloin ei ainakaan mitään muutosia ollut tapahtunut.

 
Jouluruoista ajattelin jättää tänä vuonna graavikalan ostamatta, mutta ehkä maistan sitä kuitenkin anoppilassa. Muuten taidan syödä aika normaalisti. Itselleni laatikot (porkkana, lanttu ja peruna) ovat tärkeitä. Lihaa en syö, mutta rosolli on aivan ihanaa. Juomana taitaa tänä jouluna olla kivennäisvesi, ellen sitten kokeile alkoholitonta olutta. Ne alkoholittomat viinit olivat jotain millä en ruokahaluani käy jouluna pilaamaan, vaan kai ne jollekin maistuvat kun niitä myydään. Alan koulutuksen käynyt isäni sanoi ettei niihin viineihin saada oikeaa makua (en muista perustelua), mutta että hän suosittelee siideriä ja olutta, jotka kuulemma maistuvat sille mille pitääkin. Juustoja aion syödä, ne kuuluvat meidän aikuisten jouluun sen jälkeen kun lapset ovat menneet nukkumaan, silloin pelataan uusia ja vanhoja pelejä ja jatketaan herkuttelua.

Neuvolalääkäriä ei täälläkään taida olla tarjolla keskiraskaudessa uudelleensynnyttäjille. Itse olen käynyt kuitenkin kaksi kertaa lääkärillä noiden supisteluiden takia. Nyt mietityttää uskallanko olla näiden supisteluiden kanssa tuonne seuraavaan neuvolaan asti, puoliväliin tammikuuta. Periaatteessa pystyn olemaan ainakin vielä töissä, mutta olisi kiva tietää mitä vaikutusta supistuksilla on tuolla alakerrassa ollut.

Isyyslomasta olen patistanut miestä ilmoittamaan töissä lasketun ajan. Tarkoitus olisi että hän jää isyyslomalle heti vauvan synnyttyä. Meillä kun on nuo kaksi muutakin lapsukaista, joista toista jonkun pitäisi olla puoleltapäivin vastaanottamassa koulusta ja toinenkin on silloin vain pari päivää viikossa päiväkodissa. Isyysloma tulee varmaankin yhteen putkeen, mutta en tiedä pitääkö hän sitä koko kolmea viikkoa, riippuu vähän siitäkin mitä töissä on meneillään. En kyllä tiedä miksi päiväksi se synnytyspäivä lasketaan.

Päivähoidosta oli aiemmin juttua. Meillä pienempi jatkaa parina päivänä päiväkodissa. Juttelin pvkodin johtajan kanssa ja päädyimme tähän ratkaisuun koska typy on kielikylvyssä ja ehtii täyttää jo kuusi vuotta ennen vauvan syntymää. Näin pysyy ryhmässä mukana, eikä tule syksyllä ongelmia kielen kanssa eskarin alkaessa.

Vaavi potkii mahassa kovin, ei kuitenkaan niin että tuntuisi epämukavalta. Nyt pitäisi alkaa töihin...

Metsälauha
 
Emmin mies tässä hei!

Emmi käski ilmoittamaan tänne että hän joutui sairaalaan erittäin voimakkaiden supistusten takia. Jotain lääkettä on annettu että supistukset loppuisivat ja tällä hetkellä ne tuntuvat auttavan. Mutta nyt pitää kiirehtiä takaisin sairaalaan kun tulin vain hakemaan täältä kotoa emmille tavaroita.
 
myymä
emmimemmi Todella paljon jaksamisia sinne! Toivottavasti supistukset saadaan kuriin!!! Ihana kun miehetkin jaksaa tulla tänne meille päivittämään vaimokkeidensa tilanteita :heart:

 
Emmille voimia ja toivottavasti vauveli pysyy masussa ja voi hyvin!

Zoe-f No sinuna en ainakaan potisi huonoa omaatuntoa lahjojen ostosta. Kun rahat on tiukilla ja on tulossa perheenlisäystä, niin aika pikkumainen saa ihminen olla, jos pettyy, ettei sinulta lahjaa saakkaan.. Itse olen rahapulassani tyytynyt tosi pieniin lahjoihin tänä vuonna. Se on kurjaa, kun haluaisi ostaa maan ja taivaan läheisille ja varat riittävät juuri ja juuri omaan elämiseen. Onneksi tilanne tulee hieman muuttumaan, kun mieheni valmistuu ensi keväänä!

Kiitos kaikille tsempeistä näissä työasioissa. Toivon tosiaan, että oikeus voittaa. Kiusata nyt raskaana olevaa tällä tavoin! Tai tuolla tavoin, mitä Mianjo oli joutunut kokemaan!

Tänään alkoi kauan odotettu pidempi vapaa!! :heart: IHANAA!!! Joulufiiliksiä tosin saa ihan hakemalla hakea, kun on itsellä tuo työjuttu ja eilen kuulin, että sisko sai potkut yt-neuvottelujen takia. Aika synkältä kuulostaa. Onneksi on hyviäkin asioita, mihin sitten nojautua ja kohottaa mielialaa.

Jouluruoista Vitsit, että tekis mieli graavilohta! En tiedä, uskallanko syödä sitä.. :ashamed: En ole ollut mitenkään erityisen tarkka ruoan suhteen, mutta graavilohta olen vältellyt. Mies lupasi tehdä itse sitä, mutta en tiedä kumpi on pahempi: miehen tekemä vai suojapakkauksessa ostettu kala... :xmas:

Mimmu ja Furuno tasan rv 29 :heart:
 
Emmimemmille halauksia, toivottavasti supparit saadaan kuriin!

mimmukka ja mianjo mä kihisen kiukusta teidän puolesta! Tosi törkeetä, kertakaikkiaan.

Jouluruoista aion syödä vaarini valmistamaa graavilohta. Alkoholia en juonut ennen raskauttakaan, joten sen suhteen ei ole ongelmia - meikä lipittää Coca Colaa ja vettä :) Uudeksivuodeksi haluaisin sitä lasten shampanjaa, mahdetaanko sitä myydä ihan ruokakaupoissa?

Mies kävi tänään salamyhkäisenä ostamassa mulle joululahjoja, minä olin kotona ja lämmitin ja siivosin ja nyt voidaan vaan röhnätä yhdessä koko ilta. Jotain ruokaa tarttis tehdä, tai sitten tilata pizzaa... :p Multeri on tavalliseen tapaansa muksinut kovasti koko päivän.

upupa ja Multeri 28+3
 
Pikaisesti ennen kotiinlähtöä (kyllä, livistän kotiin VAIN 1 tunnin ylitöitä tehneenä...), emmimemmille paljon voimia :hug: !!

Hiukan pitää valittaa, mies soitti äsken ja ilmoitti olevansa kipeä :(. Melko varmaa on, että minä ja poika kärvistellään flunssassa jouluna :headwall:, sillä kaavalla on mennyt jokainen flunssa meidän perheessä.
 
torstai iltaa kaikille.
ihan ensiksi emmimemmille :hug: touvottavasti vaaveli pysyy vielä hetken masussa.
itselläni oli tiistaina neuvolalääkäri ja kaikki oli hyvin. tuota häntäluu kipua ei muistanut siinä katsoa eikä viitsinyt enään pyytää riisumaan. neuvolatäti vähän meinasi että jos toukka rupee laskeutumaan ja siitä syystä sattuu istuessa. meinasin että jos vielä ens viikolla istuminen tekee kipeää niin jään kotiin. ei vaan millään viitseis kun on joulun jälkeen vain 6 työpäivää.
zoe-f kyselit tuosta namun syönnistä raskausaikana ja miten vaikuttaa vauvan painoon. itse lihoin tyttöä odottaessa 20 kiloa ja tuo paino tuli vain herkkujen syömisestä eikä ollut mitään turvotuksia. tytön syntymäpaino oli 2990 ja syntyi lasketuna päivänä eli ei häneen ainaskaan vaikuttanut tuo syöminen.
isyysloma meidän isäntä ei tosiaankaan meinaa pitää isyyslomaa. sen nyt olen tiennyt jo alusta alkaen. kun on oma firma ja töitä niin jonkun ne on tehtävä. pitää sitten jos joskus tulee hiljaisia aikoja =)

cadillac ja toukka 29+2
 
Hei mammat!

Emmille paljon jaksamista ja sanohan vauvalle että pysyy vielä masussa hetken! :hug:

Joulua täällä odotellaan jo kovasti, pääsis äkkiä joulukinkun ja muiden herkkujen kimppuun! :heart: Me ostettiin jo juhlakinkku tänään, tuskin maltan odottaa että pääsee sitä kaluamaan! Millaista ohjelmaa muilla on jouluna? Me ainakin syödään joulupuuro aamupäivällä, sitten käydään toivottamassa talliväelle hyvät joulut ja jos sää suosii niin käydään hevosen ja koiran kanssa ulkoilemassa siinä samalla. Sen jälkeen jos sitten kävisi saunassa ja alku illasta olis ruokailu. Illaksi mennään mieheni veljen luokse kahvittelemaan ja pukkia odottelemaan. :)
Jouluruuat ovat aika perinteiset, eli kinkkua, karjalanpaistia, keitettyjä perunoita, rosollia, sienisalaattia, silliä ym. Jälkkäriksi varmaan tulee ahdettua konvehteja,pipareita ja torttuja. Tapaninpäivänähän meillä onkin sit kihlajaiskahvit,eli ei lopu herkuttelut vielä silloinkaan.. (oon varmaan 5kg lihavempi joulun jälkeen) :D

Täällä kaikki hyvin, ei oikeastaan mitään erityistä asiaa, justiinsa lenkiltä tultiin ja leffaa olis tarkoitus alkaa katsomaan.. :)

Niinu & itiö 29+0
 
Huomenta!

Emmille kaikkea hyvää sinne sairaalaan!

Neljästä asti olen ollu hereillä. Puoli kahdeksaksi sokerirasitukseen . On aika nälkä tässä vaiheessa...

Viimeinen koulupäivä tänään. Lauantaina vielä joulukirkko ja toikkareiden jako. Työt elikkä koulu jatkuu vasta 7. tammikuuta! Näitä opettajan työn positiivia puolia...

Sit töitä rapiat 4 viikkoa. Vähiks käy ennenkuin loppuu.

Masuasukki ollut paljon normaalia vilkkaampi viime aikoinna - ihan vaan positiivista!

Joulunvietosta : Aattona anoppi ja appi tulee jo perinteisesti meille syömään. Aatto ja eka joulupäivä vietetään muuten kaksistaan: otetaan päiväunia, katsotaan Samusirkka ja Lumiukko, pidetään takassa tulta, ulkoillaan ja ainakin minä mahdollisesti käyn jouluhartaudessa (kirkko puolen kilsan päässä). Aattoiltana vietäneen kynttilät mieheni mummon ja minun papan haudoille.
Ekana joulupäivänä edelleen kaksistaan kotona. Vuosikaudet ollaan aattona ajeltu käymään molempien kodeissa, mutta viime jouluna ekan kerran saatiin olla rauhassa kotona (vanhempani viettivät siloin joulun Lapissa). Nautimme kiireettömyydestä ja päätimme jatkaa samalla kaavalla tänäkin jouluna.
Tapanina syömään minun kotiini, jossa kokoontuu aina suuri porukka (mulla kun 6 sisarusta, joilla lapsia yhteensä 5).

Mukavaa perjantaipäivää ja tulevaa viikonloppua. Älkää touhottako liikaa jouluvalmisteluissa, OK?!

Kaatjuska ja Kunto 27+5
 
myymä
Huomenta :)

Joulu se vain lähestyy enkä ole hankkinut joululahjaa vielä kun miehelleni :) Jeps jeps :) Kiire tulee!

myymä ja pikkuveli 27+1 :)
Olo on mitä mainioin. Ei vaivan vaivaa (jos sitä satunnaista persehermokipua ei lasketa) ja töissäkin sujuu hyvin! Pientä flunssaa yritti pukata päälle mutta se sitten vain käväsi, nyt on jo pois päin menossa! :)
Huomenna meillä on "kaverijoulu" tiedossa. Eli siis paras ystäväni miehensä kanssa järjestää kavereilleen "joulun" :) ihanaa kun on jouluruokaa, joulusauna ja hyvää seuraa! Just se mitä tähän kaipaan! :)

 
Joulunvietosta: Meillä kuusi varmaan koristellaan aatonaattona. Aatto aamuna syödään perinteinen riisipuuro mantelin kera. ja sit katellaan piirrettyjä ja ulkoillaan. Iltapäivällä todennäköisesti sitte mennään miehen porukoille. sielä ehkä saunotaan ja sen jälkeen syödään. ja sitte varmaankin kuuden ja seitsemän välillä pukki sit käy. Viime vuonna me mentiin anoppilaan jo aamusta. Joulupäivänä on perinne että käydään sit mun porukoitten tykönä sielä 100km päässä.

me ollaan kyllä ostettu pienen pieni kinkku, mut ku me reissataan niin monessa paikkaa joulun aikana, että saa nähä kuinka se oma kinkku sit maittaa.. Joka puolella on tarjolla sitä jouluruokaa. :)

Joululahjoista: Mulla on osa vielä paketoimattaki. Ja pitäs tosin silleen pakata että esikoinen ei näkis. Illalla olen yleensä niin väsyny, etten jaksa. Haastetta näin joulun alla.

Isyyslomasta: Viimeksi mies lähti synnytykseen mukaan ja se käytti pekkaspäiviä niinä päivinä. sit sillä aikaa ku pojan kans oltiin sairaalassa niin mies kävi töissä ja ku päästiin kotiin niin alotti isyysloman. Nyt ei oo ihan täyttä varmuutta joudunko lähtee yksin synnyttämään.. mut mies aikoo pitää loman heti ku lapsi on syntyny.

Mitähän muuta mulla on vielä vastaamatta... noh vastailen sitte joskus taas

jossu ja tilli 29+5
 
Huomenta,

Nyt sitten valitan oikein olan takaa. Olo on karmea. Eilen illalla alkoi tuntua siltä, että nyt on kyse jostain muustakin kun vaan väsymyksestä. Illalla meni nenä tukkoon, yöllä kipeytyi kurkku ja palelin paksun peittoni alla läpi yön. Eli sain sitten flunssan just ennen joulua |O ! Olo on oikeesti surkea
. Kaiken lisäksi poika sai aamulla kunnon uhmakohtauksen ja parkui ulisi koko matkan hoitoon. Aloitti jo kotona pukiessa. Hän kun ei saanut ottaa koko traktoriarsenaalia hoitoon mukaan, niin laittoi kyllä aamun ranttaliksi. Mies jäi saikkarille kotiin ja mä lähdin töihin. Taidan hetken tehdä sen minkä jaksan, pakkaan paperit laukkuun ja otan työt kotiin. Teen niitä sit kun tervehdyn. Surkeeta :( .

Jouluaaton ohjelma on meillä sellainen, että aamulla nautiskellaan hitaasta aamusta, syödään puuroa ja koristellaan kuusi. Katotaan tottakai joulurauhan julistus puolilta päivin, ei kylläkään lähdetä sitä paikan päälle katsomaan, on siellä tarpeeksi porukkaa ilman meitäkin :D . Siinä neljän aikoihin varmaan syödään porukalla, eli molempien vanhemmat saapuvat meille, samoin mun pikkusisko poikaystävänsä kanssa. Mun sukulaiset on joulupäivän iltaan saakka. Ihanaa, kerrankin saan rauhassa jutskailla äidin ja siskon kanssa. Paketteja availlaan varmaan kuuden aikoihin, niin poika saa rauhassa leikkiä uusilla leluilla ennen nukkumaan menoa. Minä ja mies varmaan käväistään hautausmaalla jossain vaiheessa iltaa viemässä kynttilöitä. Eli ihan perusjoulu tulossa. Rauhallinen ainakin.

Surkea olo... mä taidan kipittää pomon luoksen sanomaan, että oon pari tuntia ja lähden kotiin.

Iines ja Sintti 28+6
 
Kaa
Joululahjat kävin eilen ostamassa kaikki kerralla. huh. Ja pakkasinkin ne eilen, joten sitä ei tartte enää miettiä.

Joulunvietosta... olen töissä. Koko joulun. Siinäpä se. Pah. Ja vielä aamua ja iltaa sekaisin. Joo. :|
 
ensiksi emmimemmille :hug: ja jaksamista

:flower: kiitos kaikkille :hug: silta!! Olen ollu raivossa ja itkenyt töissä mutta tänään olen pistänyt sotaasun päälle ja menen töihin niiten kanssa :kieh: onneksi työkaverit on minun puolella. Nekään ei diggaa sitä sijaista. :D
Nyt olen jo miettinyt mitä sanon ja teen. tammikuusta otan sairaslomaa! ja sitten pistän miehet seinäänpäin ja ne ei voi edes ajattella että minä voin olla tämmöinen piru :LOL:

Kävin eilen neuvolassa ja tässä tulee-.
rv 28+2
paino +730g/v (yht.12,2kg)
RR 108/66
vauvan sydän äänet 133 (viimeksi oli 145-150)
liikkeet ++
sf mitta 27 että se menee yli ylärajan, mutta vatsa on kasvanut aivan sikana nytkin.
vauvalla on pää alaspäin jo.

Minä vaan mietin sitä että voiko sf-mitta tulla isomaksi kun käytän tukivyötä kokoajan?
Multakin kysyttiin eilen että onko meillä kaksosia tulossa. vastasin että ei ja ne olivat ihan hämmästynyt. :LOL:

Meillä on osaston kokous tänään ja sitten alkaa joululoma. onneksi se sijainen on helsingissä tänään että hän ei ole sielä mutta pomo haluaa tulla mukaan :kieh: :kieh:

minä ja molly 28+3 :D
 
Zoe: Meillekin vois tulla siivoamaan :whistle: :D . Sä olet kauhean tehokkaan oloinen, mistä ihmeestä sä saat tuon energian?

Joululahjat hankittu mut yhtäkään en ole vielä paketoinut. Aikaisemmin tykkäsin hirmuisesti vääntää mitä hienompia pakettikoristeita mutta nykyään ne tuntuu lähinnä pakkopullalta. Kunhan jotain kietaisee ympärille :LOL: .

Lisäys: mianjo: hyvä suunnitelma, pistähän miehet aisoihin :D .
 
Zoe: Voi taivas, miten sä silti jaksat kahdessa päivässä suursiivouksen :eek: . Mä oon varannut 4 päivää ko. toiminnalle :ashamed: . Siinä samalla pitäis laittaa yläkertaan verhotangot ja laittaa verhot sekä lyhentää alakerran makuuhuoneen verhot, tehdä perunalaatikot ja ne paketoinnit, kinkunpaisto ja kasvispatee... voi järkytys, nyt iski stressi ja paniikki!
 

Yhteistyössä