**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

Ai niin vaunuhankintoihin sen verran, että nykyisin tuntuu kaikki hankkivan vain yhdistelmävaunuja. Sitte se että ottaako kovalla vai pehmeällä kopalla niin vaihtelee kovasti. Me otettiin kova koppa sillon kesävauvalle kun oli siinä kivempi pitää ku toppausten sisällä helteellä.. Talvivauvalle on varmaan molemmat hyviä :)
 
Iltaa,

Nyt on taas pakko valittaa. Mä sain kuulla keskiviikkona inhottavia uutisia, jotka suunnilleen tuhoavat meidän talouden ainakin lyhyellä aikavälillä. Tätä tuli sitten itkettyä ja murehdittua koko päivän. Siitä lähtien mulla on ollut karmea kipu vatsassa. Tuntuu, että vatsan alaosaan joku painelisi puukkoja ja kävely on täyttä tuskaa. Vaikka mä oon nyt ihan rauhallinen, kipu jatkuu vaan törkeänä.

Aiemmin mulla ei ole ollut mitään tollaisia kipuja ja kävely on sujunut hyvin. Nyt en tiedä mitä tekisi. Kohdunkaulan tilanne mulla on tarkistettu vähän aikaa sitten ja sintti ultrattukin viikko sitten. Tää kipu on vaan niin isoa etten pysty edes kävelemään suorassa. Lisäksi olen huomannut, että sintti liikkuu niinä päivinä paljon vähemmän kun mä stressaan jostain asiasta. Yritän nyt rentoutua, mutta kipuun ei tunnu tällä olevan mitään vaikutusta.

Lisäksi töissä on tullut lusmuiltua sen verran, että ensi viikolla täytyy tehdä tosi pitkää päivää. Muutenkin täytyy varmaan alkaa hoitamaan hommia siihen tilaan, et kaikki on seuraavaa varten kunnossa, jos äitiyslomaa ennen joutuu sairaslomalle. Nyt vihdoin on ensi viikolla seuraajaehdokkaiden haastattelut ja helpottaa, kun tietää, että paikalle on tulossa joku.
 
Zoe-F Mulla on ollut kävelyn jälkeen kivulaita supistuksia tuossa noin kuukausi sitten. Ja sen jälkeen ollut kivuttomia, mutta mut tämä kipu on niin eri planeetalta, etten osaa niitä samalle viivalle laittaa. Oikeastaan tuntuu siltä kuin koko kohtu olisi krampissa, joka ei hetkeksikään helpota.

Joka kerta kuin menee vessaan pissalle, vihlaisee alapäästä vielä kovemmin, kun pissa lähtee liikkeelle. Eli tuntuu siltä kuin niitä puukkoja vatsassa käännettäisiin silloin.
 
Huomenta,

Melitalle paljon tsemppiä ja voimia :hug: ! Koitahan levätä paljon, jos se auttaisi noihin kipuihin. Tosin tiedän kokemuksesta, että voimakas stressi vaan tekee olon surkeaksi ja kipuilevaksi :( . Onneksi kuitenkin sijaisesi järjestyy. Ja lohdutukseksi kerron, että täällä kohtalotoveri, minä myös joudun painamaan ens viikon n. 10 tuntista päivää (jos riittääkään), jotta saan työt hyvälle mallille ennen joulua.

Onneksi on perjantai. Väsyttää ihan tuhottomasti. Eilen en tehnyt kun tunnin ylitöitä ja sen jälkeen kauppareissun ja olin vasta kuudelta kotona. Ilta meni istuessa nojatuolissa, kun ei jaksanut edes sormea liikauttaa. Nyt on taas ollut niin kova meno päällä, että en ole ehtinyt huomata miten paljon Sintti liikkuu. Täytyy taas viikonloppu pyhittää siihen hommaan.

hankinnoista: Ihana katsoa kuvia muiden hankinnoista :) . Meillä on kaikki ostettuna, kun esikoiselle on kaikki jo ollut, ettei ole tarvinnut päätä vaivata vauvatavaroilla.

kysymys: Voiko esikoisen vanhoja pulloja käyttää vielä toisella. Siis kun niissä ei ole mitään hapertumia tms, pinta saattaa olla kulunut. Vai pitäiskö heittää ne menemään ja ostaa uudet? Sais ainakin steriilit kun niihin joutuu pumppaamaan. Tutit siis ostaisin uudet joka tapauksessa mut ne pullot mietityttää.

Iines ja Sintti 27+6
 
Moip!

Galluppiin unohdin minäkin aiemmin vastata ja ei, ei näy varpaat sitten millään :D

Melita: ettei sulla olis pissatulehdus? Virtsakiviä? Sinuna ottaisin yhteyttä neuvolaan.

Iines79: Kyllähän niitä esikoisen pulloja voi toisellakin käyttää, en näe syytä miksi ei voisi. En tiedä mitä tarkoitat steriileillä mutta oikeasti pullot ovat steriilejä vasta kun olet keittänyt niitä jonkun aikaa kiehuvassa vedessä, niin vanhat kuin uudetkin pullot.

Valkkaria tulee mullakin ajoittain aika runsaasti, ei pelkoa kuivuudesta :kieh:

Raskauskuukaudet lasketaan siten, että yksi raskauskuukausi on neljä viikkoa. Se ei siis ole sama kuin kalenterikuukausi. Näin ollen raskauskuukausia kertyy kymmenen ja seitsemäs kuukausi alkaa, kun raskausviikkoja on 24+0 eli kuusi raskauskuukautta on täynnä ja seitsemäs juuri alkanut.

Niinu86: onneksi olkoon tyttölupauksesta! Kiva kuulla, että ultra onnistui vielä noin myöhäisillä viikoilla!

Jee, jee, perjantaita hehkutan edelleen, on se vaan niin hyvä päivä! Mukavaa viikonloppua kaikille!

ärrieri 25+5
 
myymä
Iines79 Pulloja voi käyttää (voihan ne vaikka kerran keittää) mutta pullotutit vaihtoon :)

Ja Huomenta :)

Tänään mun mies lähtee lontooseen viikonlopuksi kun niillä on siellä firman pikkujoulut. Kateellisena jään kotiin.. yhyyy!! Mäkin tahtoisin!!! :)

Tänään ei mitään uutta mihinkään suuntaan..

myymä ja pikkuveli 26+1
 
Joo siis steriilillä tarkoitan sitä, että jos vanhan pullon pinta on kärsinyt niin sinne voi jäädä jotain inhottavuuksia, vaikka ne keittäisi. Mitenköhän mä selittäisin mitä ajan takaa... Uusihan on aina uusi, pinta ehjä ja kirkas -> steriili. Ja juu, tiedän kyllä, että pullot pitää keittää :) (n. 100 litraa maitoa pumpanneena sitä pullon/pumpun keittorumbaa oli lievästi ilmaistuna paljon). Tuteissahan on muutenkin tietty aika kuinka kauan niitä saa käyttää mut pullossa ei taida olla.

Ton pumppausrumban takia musta tuli ehkä hiukan liian hygieeninen ja siksi mietin voiko vanhoja pulloja vielä käyttää :ashamed: .
 
Heippa!

Koitetaas laittaa linkkiä, tässä siis pari kuvaa esimerkkinä eiliseltä 4d reissulta :heart:

http://i81.photobucket.com/albums/j234/jemina_photos/skannaa0002.jpg

http://i81.photobucket.com/albums/j234/jemina_photos/skannaa0003.jpg

Niinu & prinsessa 28+1
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Iines79:
Joo siis steriilillä tarkoitan sitä, että jos vanhan pullon pinta on kärsinyt niin sinne voi jäädä jotain inhottavuuksia, vaikka ne keittäisi. Mitenköhän mä selittäisin mitä ajan takaa... Uusihan on aina uusi, pinta ehjä ja kirkas -> steriili. Ja juu, tiedän kyllä, että pullot pitää keittää :) (n. 100 litraa maitoa pumpanneena sitä pullon/pumpun keittorumbaa oli lievästi ilmaistuna paljon). Tuteissahan on muutenkin tietty aika kuinka kauan niitä saa käyttää mut pullossa ei taida olla.

Ton pumppausrumban takia musta tuli ehkä hiukan liian hygieeninen ja siksi mietin voiko vanhoja pulloja vielä käyttää :ashamed: .

Toisethan myykin ja ostaa käytettyjä pulloja joten voit huoleti käyttää :)
 
Zoe-F: Meilläkin on Aventin, Ainun ja Mam:n pulloja. Niihin kannattaa kyllä ostaa just oikean merkkiset tutit, kun saattaa olla että ne falskaa muuten. Ainun pullot ja tutit taitaa olla yleisimpiä ja niihin näyttää löytyvän niin silikonisia kun luonnokumisia tutteja vähän joka marketista. Muiden kanssa täytyy ehkä vähän kierrellä ja etsiä. Nuk on kans yleistynyt marketeissa ja S-ryhmästä löytyy emman tutteja. Sitä en tiedä sopiiko Emman halpis-versiot joihinkin noihin "merkki-pulloihin".

Mä olen täydellisesti menettänyt kykyni tehdä tehokkaasti töitä :eek: . Haahuilen netissä ja siirtelen pöydän paperipinoja paikasta toiseen. Viikonloppu tulee tarpeeseen. Vielä olis työaikaa jäljellä 3 h 50 min...
 
VAROITUS pieni purkautumisen tarve :kieh: ... Meidän kaupungis on saanut tälläistä kotilahjaa ensiasunnon ostajat/rakentajat jo monia vuosia. Myös lapsen synnyttyä lapsi saa synttärilahjana 200?:n lahjakortin paikallisiin yrityksiin. Nyt kuitenkin on tuota taantumaa senverran, että molemmat lahjat on ensivuoden budjetista jätetty pois! Meidän talon rakennus alotettu keväällä 2007 ja se saadaan valmiiksi varmaankin helmikuus, mut eipä saada sitä 2000?:n lahjaa tuon parin kuukauden takia!!!!!! :headwall: :kieh:
Eli ku talo valmistuu helmikuus ja vauva syntyy maaliskuus (eli molemmat ens vuoden puolella) "menetetään" me 2200? ja ottaa niin :x päähän....


Minde ja pööpötti 25+2
 
Zoe-F: Kannattaa koittaa siihen Infa-pullon rinkulaan ainun tuttia. Muistaakseni se vois siihen käydä.

uusi kysely: Joko mahan koko/malli/raskaus muuten vaan aiheuttaa hankaluuksia töissä? Jos kyllä, niin miten?

Oma vastaukseni: On hankala istua. Istun työtuolissani taaksepäin kenottaen, maha kirjaimellisesti pystyssä. Tuolia ei myöskään saa enää kovin lähelle pöytää ja käsillä joutuu jo hiukan kurottelemaan näppikseen. Joudun myös harottamaan jalkoja tosi lady-tyyliin ja tiputtamaan masun jalkojen väliin, jos haluan istua suorassa :ashamed: . Meillä on täällä töissä melko ahdas kahvihuone enkä enää voi mennä pöydän sivupaikalle istumaan tai kukaan ei enää mahdu mun ohi. Joudun siis istumaan aina pöydän päässä, jossa taas mun pomo haluaa aina istua eikä ota huomioon mun fyysistä olemusta. Silloin aina joudun mahani kanssa änkeämään viimeiseen paikkaan ja tönin mahallani muita selkään :ashamed: . Onneksi sen saa huumorilla aina paikkailtua :D .
 
Iines79, mie oon lukenu ja kuullu, et jos tuttipullon pinta alkaa olla kulahtanu, niin kannattais vaihtaa uuteen. Jonku tutkimuksen mukaan keittäessä niistä irtoaa jotain haitta-aineita sitä enempi mitä kulahtaneempi pullo on. Muutenki suositeltiin ettei ihan jatkuvasti keiteltäis just tuon myrkkyjen "liukenemisen" takia.
 
myymä
Maha ja työt: Muuten kun olen niin vaivatta ollut tämän möhön kanssa niin töissä kieltämättä on pieniä ongelmia tämän jatkuvan istumisen kanssa. Eli mulla maha painaa etenkin oikealle ylävatsaan tosi pahasti istuessa. Olen yrittänyt vääntää tuolia ties mihin asentoihin mutta paras on just se tiukka takakeno, maha pystyssä ja sitten yrittäen hapuilla sieltä pitkältä hiirtä ja näppäimistöä. Tämä tuottaa aika suurta tuskaa. Mutta eiköhän sitä loppuun asti kestä!

Täällä mä nyt kidun töissä viiteen asti PERJANTAINA prkl... :p

myymä ja pikkuveli 26+1
 
Kauhiasti tullut tekstiä sitten viime visiitin. Jokin laiskimus iskenyt.

Ja heti itsekkäästi vaan omaa napaa tollottamaan. Meinas näet hätä iskeä kun vaavi pitänyt matalaa profiilia. Pahinta jo kerkes ajatella mut onneksi tuo potkinut kovasti eilis illan ja tänäänkin joten on se ainakin hengissä. Mies tuumasi mun huoleen että kyllä se sitten syntymän jälkeen liikkuu ihan kiusaksi asti,hih. Ei vaan sillon lohduttanut.

Maha ei vielä hirveesti häiritse mutta on se hassua kun on tuollainen kumpu. Lähinnä näyttää jolatin lihomismahalta kun on sellainen levee. Kenkien pukemista inhoon mut paljain jaloinkaan ei tarkene :LOL:

Kestovaipoista joku kysellyt. Meillä on taskuvaippoja ja muutama aio. Pitäs ommella froteisia lisäimuja noihin taskuihin. Zoe-f oli tehnyt itse lakanat vaaville ja itsekin meinasin samaa. Myös vauvalle teen huppupyyheenkin itse.

Soskusta en ole mitään hakenut enkä hae. Miehen kanssa olemme kumpikin töissä ja vaikka palkka ei mikäänm ruhtinaallinen ole niin kyllä tässä odotus ajalla kerkee hommailla mitä tarvitseekin. Kalleimmista hankinnoista uupuu vaan se turvakaukalo jonka mies tammikuussa ostaa. Patja ja amme jalkoineen uupuu vielä myöskin.

Näin tällä kertaa

Hansku ja Sintti 25+0
 
Iltaa ja mukavaa viikonlopun alkua!

Täällä tuntuu pukkaavan pientä flussaa, mut ainakaan vielä ei oo kuume noussu. Ärsyttää vaan kun oon ihan väsy ja mies lähti pikkujouluihin, niin täytyy yksin "selviytyä" tuosta esikoisen nukutusrumbasta. Meillä kun mies yleensä nukuttaa pojan, niin on jotenkin orpo olo. Vaikee selittää. :eek:

Mut mistäs olittekaan puhuneet...

Meillä on sama turvakaukalo kun ärrierillä, samanvärinenkin. Ostettiin uutena esikoiselle joten hyvässä kunnossa on vielä.

Joku kyseli myös tuosta esikoisen hoitoon laittamisesta. Me otetaan esikoinen heti pois hoidosta kun jään äippälomalle. Meillä esikoinen on aika helppo tapaus, leikkii ja viihtyy hyvin yksinkseenkin, joten ei tarvi koko ajan olla leikittämässä. Ja meillä asuu molemmat isovanhemmat ihan muutaman kilometrin päässä, niin voin viedä pojan jommalle kummalle mummille hoitoon joku päivä, jos tuntuu etten jaksa kahden kanssa. Ja onhan isukki sitten ekat 3 viikkoa myös kotona. :heart:

Kalan syömisestäkin joku kyseli. Mä syön ihan normaalistikin kalaa 2-3 kertaa viikossa, joten oon nytkin syönyt. Töissä tulee tosi usein syötyä kalaa, kun oon lihan suhteen niin nirso, etten syö muuta kun naudan jauhelihaa ja -filettä. Ja meillä on usein töissä jauheliha sikanautaa, niin en pysty sitä syömään. Joten tuo kalan syöminen on tullut vähän pakostakin tavaksi. :)

Iines kyseli noista tuttipulloista. Mä olin kyllä ajattellut kans käyttää samoja pulloja kun esikoisellakin. Enkä kyllä ollut ajatellut ostaa uusia tutteja :/ , mut nyt kun miettii niin olishan ne kyllä hyvä uusia... Muutamn pullon oon kyllä jo ostanut uutenakin vauvalle, mutta meillä kun noita pulloja riittää, niin tuntuu turhalta ostaa uudet pullot kun vanhojakin on kaapissa lähemmäs 30 kappaletta.

marza ja masuvauva 25+5
 
Iltoja taas,

Mulla nuo eilen valittamani kivut jatkuvat ja kävinkin tänään ylimääräisenä neuvolalääkärillä. Supistuksiahan nuo kivut ovat ja kohtu on lähes jatkuvasti kovana. Lääkäri määräsi ensi viikon loppuun asti sairaslomaa ja vuodelepoa. Kohdunkaula on vielä ilman muutoksia. Mä olen vähän hölmö. mutta menin silti töihin, joululounaalle ja kauppoihin. Jatkuvasti sattuu ihan älyttömästi, mutta yritän nyt lepäillä mahdollisimman paljon. Nyt kirjoittelen sängyssä keljellään maaten uudella miniläppärillä yhdellä sormella näpytellen.

Huomenna käyn lyhyesti jouluostoksilla ja lopun viikonlopun lepään. Ensi viikolla menen fiiliksen mukaan töihin. En missään nimessä tee täyttä päivää, mutta tietyt hommat käyn tekemässä ja alan siirtää hommia vähän muille työntekijöille. Osan hommista raahaan kotiin, joita voin tehdä sängystä käsin.

Sen verran täytyy rauhoitella menoa ettei päädy Tyksiin loppuajaksi lepäilemään. Sain muten lääkärin määräämiä lääkkeitä tähän ja apteekissa täti varoitteli etten välitä pakkausselosteesta. Lääkkeet on alunperin tarkoitettu sydänpotilaille sepelvaltimotautiin ja korkeaan verenpaineeseen :LOL: Ihan ei tässä vielä kuitenkaan sydänpotilaita olla.

Nyt ei jaksa kirjoittaa enempää vaikka mieli tekisi vastata teidän jutuskeluihin, kun tämä kirjoitusasento on rurhan hankala. Hyviä vointeja kaikille!

Melita ja Samuel 27+2
 
Melita ota nyt vaan rauhallisesti, jookos?
Tuttipulloista olen vähän hukassa, että kannattaako niitä ostaa ennakkoon kuinka paljon, kun ainakin tarkoitus olisi imettää? Ja minkä kokoiset pullot olisi hyviä?

Me käytiin miehen kanssa tänään katsomassa vaunuja. Muksumassissa ei ollut mitään miellyttäviä, mä en halua vaaleansinisiä tai -punaisia vaunuja ihan tahrojen näkymisen vuoksi. Kirpparilla oli ihan kivat Brio Kombit, mutta kun niitä saa uutena 399e ja käytetyt maksoivat 330e niin en kyllä maksa käytetyistä niin paljoa, koska ne olivat kuitenkin hiukan kuluneet. Mennään ensi viikolla käymään Oran tehtaanmyymälässä, se kun sijaitsee naapuripitäjässä. Jos sieltä sitten löytyis sopivat.

upupa ja Multeri 27+4
 

Yhteistyössä