**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

Iines Musta on kans tullu ihan lahopää. Ei sillä et en koskaan ennen ois mitään unohtanut, mut kyl välillä hävettää niin paljon kun unohdan ihan mitä vaan :ashamed: .

Meillä on tollaset vaunut http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/products.php?action=show&id=3551&show=all
toivottavasti vaunut ei oo vaan liian kuumat kesällä ku oli aika paksua noi kankaat...
 
Pakko tulla valittaan, nimittäin mun työhuone on ihan meidän osaston kahvihuoneen/ruokahuoneen vieressä ja yks ukko lämmittää joka ikinen päivä näihin aikoihin jotain ihmeellistä pöperöä. Haju on ihan karmea. Meinaa laatta lentää :x . Mulla on raskauden aikana aina hajuaisti paljon parempi eikä hajun oikeesti tarvi olla voimakas kun mä jo nyrpistän nokkaani. Mut tää on hirveää!
 
minde83: tosi hienot vaunut. mulla tais tulla nyt vaunukuume.. :LOL: :LOL: Noi vaunut ei ollu kovin kalliitkaan. Haluttas kyllä emaljungan vaunut, mut ku ne maksaa ihan hirveesti ja noiden käyttöikä ei oo niin pitkä. Ja täälä korvessa ku ei oo mitään lastentarvikeliikettäkään niin ei pääse lähemmin kattomaan ja hiplailemaan nuita. Äh!

Iines79: joo mulla kans on hajuaisti melkein yhtähyvä ku koiralla. välillä ku kävelee jonku ällöttävän hajun ohi niin on pakko juossa sen jälkeen vessaan. Hui!!
 
Tulin taas kurkkimaan teidän kuulumisia.... =)

Ihania vaunuja olette ostelleet. Itse ihastelin jo kaupassa noita rattaita joista myymä on haaveillut. Kävin emmaljungan sivuillakin katselemassa kuoseja. Jospa keväällä/kesällä pääsis ostamaan omia kulkupelejä.
 
Tervehdys!

Imetyksestä Esikoista imetin n.5kk ja tätä tulevaa vaavia ajattelin imettää yhtä kauan ellen kauemminkin. Tietenki riippuu siitä miten maitoa tulee.

heikko happi Täällä myös hengästytään jo aika helposti. Ja jos pötkölleen menee niin henki ei meinaa kulkea välilllä ollenkaan.

(.) Taas kävin maanantaina neuvolassa. Kaikki oli hyvin masussa. Syke heitteli 150-160 välillä =) Verenpaine oli onneksi "normaali" eli 140/80. Masukki on kyllä kova pyörimään kun potkut tuntuu välillä ties missä :D
 
Heipähei!

Huh täällä leivottu pullaa tänään ahkerasti, nytpähän ei tarviis sit ihan heti olla leipomassa. Joulun alla teen vielä pipareita jonkun kasan, mutta sit saa riittää. Meillä vietetään kihlajaiskahveja heti tapaninpäivänä, niin sinne on sit tehtävä kakku vielä kumminkin.

Kinvannäköiset vaunut mindellä. :)

Hittolainen nyt on alkanut tuonne vasempaan nivuseen vihlomaan välillä ihan kunnolla.. Tänään lenkkeillessä piti kävellä välillä ihan mummo vauhtia kun niin kovasti alko juilimaan sinne.. :| Happi on onneksi vielä kulkenut suht normaalisti. Pari kertaa on tainnut olla sellainen fiilis, et henkitorvi tukkeentuis.

Mutta nyt valmistaudun lähtemään pizzalle, huomenna sit onkin jännä päivä, kun on se 4d ultra!! :eek:

Niinu & itiö 27+6
 
neuvola takana.. kaikki oli hyvin..

verenpaine 113/72 muisaakseni
sf: 22,5cm
paino.. en muista paljonko /viikko mutta lähtöpainosta +5kg
sykettä en nyt muista mutta neuvolantätiäkin huvittu kun piukkuinen melskasi niin että maha vaan hytkyi :LOL:

En taida muuta edes omasta navasta kirjottaa kun tulis vaan valitusta :ashamed:
ja jokunen viikko sitten kun tuntui että olo niiiiin loistava ja että alkaa jo piristymään *iso huokaus*

Hienoja vaunuja teillä Minde ja Fazerina! mullakin KOVA vaunukuume, mutta mennään kyllä noilla mitkä on ja sitten ostetaan kunnon rattaat (siis pienemmät kun nuo vaunut) jahka aika tulee.

Myymä:
Itse myös kuolannut noitten vaunujen perään. Ei pitäis ees katsella kun tekis niin kovin mieli ostaa :LOL:

Tänään tuli huutonetistä huudettu kaukalo. Tosi kiva ja hyväkuntoinen.. Nyt vaan sitten laitetaan se odottamaan käyttäjäänsä =)
Oikeestaan eka kunnollinen hankinta mitä olen vauvaa ajatellen hommannut.. siis jotain vaatetta on muutama tarttunut kirpparilta mukaan mutta muuten en ole juuri mitään hommannut vielä.

Huomenna lähdetäänkin poitusn kans junalla mummolaan :) odottaa jo kovasti että pääsee ukin kanssa puita ajamaan ja ponilla ratsastamaan =)

danjuska ja vilma 24+4
 
Mimmukka: Ei oo supistukset vielä helpottanut, mutta töissä "hiippailen" puolella teholla. Lääkäri ei katsonut silloin sairauslomaa tarpeelliseksi, vaikka supistukset ovat päivittäinen ja kivulias riesa. No, onneksi kohta on viikko joululomaa.

Myymä: Me ostettiin juuri nuo Emmaljungan Ceroxit + koppa, tykättiiin ominaisuuksista ja jousituskin oli aika pätevä. "Kuivaharjoittelussa" ovat olleet tukevan oloiset, värinä on tummansininen. Meni autoonkin, kun kova koppaiset Emmaljungat eivät runkoineen ja koppineen menneet takakonttiin.

T.Marais ja Mökö 27+3
 
Synnytysvalmennuksesta kotio tultu. Onnistuin sitten liukastuu kadulle :S Polvi meni vinks ja sormet vonks. Sitä ennen rupes särkee kohtuun ihan sikana. Just mun tuuria. Onneksi ei käyny pahemmin.
Mun sormet rupes jostain syystä menee ihan sinisiks ku istuin siellä kuuntelemas. :eek:
Olipas kiva tuttu tulkki paikalla :heart: Jäätiin sit sinne rupattelee jälkeenpäin vauvajuttuja. :D

No huomenna sit se neuvola. Puuh.

Mömmis & potkija 25+4
 
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj07_CityCross_Java.jpg


Meillä on nämä, mutta valkoset osat on ruskeaa ja lisänä kova kantokoppa. Kovassa kantokopassa oli se etu että pysty vauvaa siinäki sisällä nukuttamaan kun oli rauhaton ja tietty sitte kylässä nukku vaunuissa yötki.
 
sainpa vihdoin ja viimein edes osan vauvan vaatteista laitettua lipastoon. täähän on jo edistystä :p vielä pitäs varastosta käydä loput ja pessä ne. On sellasessa pussissa mistä imetään ilmat pois. kesällä katoin että onko menny pilalle niin vieläki tuoksu ihan vauvalle. hih!

tänään tuo esikko on käyny uhmansa kans hermoille. Siis ihan kauheita uhmakohtauksia saa välillä. :p Saa nähä miten menee taas nukutus. Isukki on töissä niin sekään ei oo kaverina. :(

Pakko lähtiä kattoon salkkarit..
 
minulla on näitä rattaita

http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj07_scooter_SportCarbo.jpg

sinne ostin vielä
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=1906
sen pinkkin ja sitten vielä se turkoosi, toinen myyn niistä sitten kun näen mitä vatsasta tulee ulos.

En osta uusia vaunuja kun poika oli silloin 5 viikoinen niin piti lähteä sairaalaan hänen kanssa ja sielä hoitaja/lääkäri sanoi että jos pystyy niin voi pitää päätä ylemmäs kun muu kroppa.

Niinhän on myös niissä synnärin "vauvakopatkin".
 
Marais Jännä, etteivät anna edes paria päivää huilimiseen, jos kerran todetaan, että supistelee.. Toivottavasti saat levättyä joululomalla!

Vaunuista Meillä on tuollaiset siniset vaunut, jotka sain ystävältä. Todella vähänkäytetyt. En ole edes miettinyt mitään vaunuja sen takia, kun on jo yhdet.. Mutta nyt kun katsoo teidän hankkimia ihania ja kauniinvärisiä rattaita, taitaa iskeä vaunukuume myös tänne!! :p Pitääpi miettiä ja ennenkaikkea yritellä suostutella miestä, jolla on kukkaronnyörit tiukilla. Varsinkin niiden tavaroiden suhteen, joita jo on...

Raskausdementia Oon oikeasti miettiny, että onko normaalia, kun asia kuin asia unohtuu. Eilen, kun lähdin töiustä, muistin putsata vain puolet autosta lumesta. Matkustajan puolen ikkunat olivat ihan lumen peitossa. Sitten tein fiksun vedon ja avasin ikkkunan. Noh, kaikki lumet kaatuivat penkille... Toinen juttu, joka vaikeuttaa jokapäiväistä elämää on se, etten löydä enää mitään tavaroita. Etsin mitä tahansa, niin se on varmaa, etten löydä sitä. :headwall:

on: Oon pariin otteeseen viime aikoina herännyt ihan järkyttävään suonenvetoon yöllä. Ja yhä edelleen on vaikeuksia saada aamuyöllä vessakäynnin jälkeen unta. Aamulla on taas vaikea nousta ylös.

Hyviä öitä kaikille!

Mimmu ja furuno (en edes muista viikkoja tällä hetkellä.. :ashamed: )
 
upupa maha on kyllä varsin iso, alkaa heti rintsikoiden alapuolelta (hiertyy ikävästi) ja uloin kohta on n 10 cm navan yläpuolella. Dynaaminen D. Aika kivaa elämää pikkuiset viettää, varsin usein hereillä eri aikaan ja bonuksena toinen murjoo jaloillaan kohdunsuuta kun mahtuu vielä koipia oikomaan. Toinen antaa panoksensa vatsalle ja keuhkoille. Nyt varmaan alkaa mahan kasvu ulospäin enempi, ylhäällä alkaa olla jo täyttä...

ÄitiysDementia on ollut päällä synnytyslaitokselta lähtien. Selitän vakavissani miehelle että laitan nyt tän banaanin mikroon ja mies kysyy siis kurkun jääkaappiin kulta? Jotenkin tuntuu etten olisi ehkä kykenevä aikuisten töihin vaikka äikkäri loppui ma.

BiaBia, edelleen 26+4
 
mimmukka: kuulostaa tutulta nuo suonenvedot. :| Inhottavaa herätä yöllä siihen ja mulla on myös nykyisin vaikauksia saada uudestaan unesta kiinni, kun oon yöllä käyny vessassa.

niinu; nivuset on mullakin ihan karseen kipeet. Ei voi ajattellakaan enää et menis pitemmälle lenkille, kun jo pinene kävelyn jälkeen alkaa nivusia juilia.

Raskausdementiaa taitaa olla täälläkin. Välillä tuntuu et kerron samat asian kahteen kertoon miehelle, kun en muista et oon jo kertonut ne... :LOL:

nyt unten maille.

marza ja masuvauva 25+3
 
Kotona! Eli neljän päivän sairaalareissu on viimein ohi. Juhlimme miehen kanssa eilen käymällä Mäkkärissä lounaalla - minä en ole mikään hampurilaisihminen, mutta sairaalan mauttomien sapuskojen jälkeen kroppa huusi tarpeeksi rasvaista ja suolaista ruokaa. Omatuntokaan ei kolkuttanut, koska lekurit sanoivat, ettei minun laskimotulpallani ole mitään tekemistä epäterveellisen elämän kanssa; painoindeksi ennen raskautta 20,9, paljon liikkuva ja tupakoimaton, eli ainoa riskitekijä oli itse raskaus. Kävi siis vain huono tsäkä!

Olen pari viikkoa sairauslomalla, koska liikkua saan vain varovaisesti, kunnes tukoksen "sulaminen" on päässyt hyvin käyntiin. Tukisukat pitää laittaa jalkaan heti aamusta, ja kaksi kertaa päivässä piikittää SAIRAAN kallista lääkettä pinkeään mahaan. Ja minä kun en pidä piikeistä. Vauvalle hoidosta ei ole mitään haittaa, sillä Klexane ei läpäise istukkaa. Minun veriarvojani seurataan nyt tarkkaan koko raskauden ajan, ja testeissä katsotaan myös, olisiko joku geneettinen tekijä, joka lisää tukosriskiä. Todennäköiseltä se ei näytä, koska kummallakaan vanhemmalla ei ole ollut tulppia, ja äiti selvisi kolmesta raskaudesta (isoja tyttöjä!!!) ilman ongelmia. Lääkärin mukaan geneettinen alttius voisi hieman lisätä riskiä sikiön kasvuhäiriöihin, mutta ainakin ultran perusteella siitä ei ole pelkoa - painoarvio oli 900 grammaa, mikä näillä viikoilla on aika komeasti. Enkä minä edes ole erityisen iso - näen vielä varpaatkin!

Se sairastelusta, nyt kivempiin asioihin. Tulevana viikonloppuna edessä on kellarikomeron remontointi vaunukaapiksi ja sitten käymme hakemassa jo maksetut (onneksi, tässä lääkelaskukonkurssissa!) vaunuihanuudet ja hoitolaukun. Meille tulee tällaiset http://www.teutonia.de/index.php?id=643

ja siihen pehmeä koppa ja punainen hoitolaukku (mun ehdoton lempiväri, mutta vaunuista ei haluttu niin kirkkaita).

Samalla reissulla ajateltiin hommata sitteri. Suosituksia?

Pakko vielä loppuun kehua Naistenklinikan henkilökuntaa. Kaikki kätilöt olivat tosi mukavia, lääkärit samoin, eli hyvällä fiiliksellä menen sinne myös synnyttämään.

Minilla ja Ada Emilia, josta on tullut todellinen potkumaakari; maha pomppii pitkin päivää pontevasti
 
PuuhPuuh, kohta sitten sinne neuvolaan.

Yöllä mies tuli sänkyyn ja laittoin käden mahan päälle. Sanoin kyllä että pikkune on jo unten mailla. Mut äkkiäkös se potkas isän kätöstä vasten. Kahdesti. Kyllä pieni isänsä tunnistaa. :heart: Kai. ^__^

Äitini lupasi kattoo onko sillä vielä sitä hoitopöytää ja tuo vaunut(varmaan muutaman vuoden vanhat, mut kelpaa kyl meille ihan näin alkuun) tänne meille ja vähä vaatteitakin. Kehto tulee jossain välis sitten. Hm olikoha jtn muuta. Ammesysteemi pitäis hankkii.

Tänään on sit 7. kuukausi aluillaan. Hurjaa!


Mömmis & potkija 25+5
 
Neuvolassa oltu, piti olla lääkärineuvola, mutta yllättäen oli perunut kaikki ja niinpä lääkäri siirtyi ens vuoden puolelle, jolloin viikkoja jo yli 32 :/ . No toivotaan, että kaikki masuasukilla hyvin ja paikat ovat kunnossa, vaikka supisteluja onkin.

Rautaa sain myös, toivottavasti auttaa.

Mitkä kaukalot on nyt in? Pitäisi pian lähteä ostoksille, britaxin römer safe plussaa mietitty, se oli edellisellä ja hyväksi havaittu. Onko jotain uusinta uutta?
 
Huomenta!

Joku puhui, että vaunuilla on lyhyt käyttöikä, täh?? Meidän Emmaljungat ainakin muuntuvat rattaiksi eli kyllä niillä on käyttöä useampi vuosi. Ja jälleenmyyntiarvo Emmaljungilla on tosi hyvä kuten myymä sanoikin. Kaiken lisäksi Emmaljugat ovat IHANAT! :D

Hankinnoista: Meillä on nyt se ammesysteemi hommattu ja se on tällainen: http://www.pikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=106&iid=224 mutta väri on sininen/beige (ostettiin käytettynä). Lisäksi meillä on siihen tällainen ammetuki http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/452

Nyt sitten saatiin turvakaukalo tuttavalta (ostettu huhtikuussa) ja se on tällainen: http://www.brio.net/BRIO_NET/Suomi/?url=http:%2f%2fwww.brio.net%2fBRIO_NET%2fSuomi%2fStrollers%2fCAR+SEATS%2fCar+Seats%2fProducts%2f36820.htm?b=3
Väri on punainen ja mukana on isofix-jalusta.

Ikeasta ostin pinnasängyn, joka on tällainen: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70116002 ja hoitopöytä on vanhaa Ikean mallistoa (Huuto.netin kautta hommattu): http://www.mikko.fi/announcements/details.action?announcementId=249230&isHighlightList=false

että semmosta ;)

Ihanaa kun viikonloppu tulee, jee! Pääsee tekemään loput lahjaostokset ja aloittamaan joulusiivoukset ja leipomiset :) Nyt on joulufiilistä kun on luntakin maassa!

ärrieri 25+4
 
myymä
Mömmis Otappas liukkaalla rauhallisesti!!!

Minilla Onnea kotiinpääsystä :) Rauhallisesti vain!

Ja sitten lääkärineuvola terveiset:

Paino: 62,2kg (lähtö 55kg)
RR: 131/71
SF-mitta: 26
Liikkeet: ++
Kohdunsuu kiinni, kaulan pituus 3cm
Pissa: puhdas :)

Kaikki oli siis oikein mainiosti :)

myymä ja pikkuveli 26+0 :)



 
Meillä esikoinen lopetti vaunuissa nukkumisen puolivuotiaana. saatto olla vähän päällekki. en vaan saanu sitä millään sinne enää nukkumaan. sisällä nukku mieluummin. Ja vuoden ikäsenä pulkka oli tosi in. Esikoinen siis syntyny marraskuussa. Joten meillä jäi lyhyeksi käyttöikä vaunuille.

ostettiin sit matkarattaat sillon ku esikoinen täytti vuoden niin oli helpompi käydä shoppailemassa ku mahtu pienempään tilaan ja helpompi käsitellä niitä. Esikoinen meni hoitoonkin sillon vuoden ikäsenä niin vaunuille ei ollu käyttöä ku viikonloppusin. Kauhean sekavasti tuli. :)
 
Aamupäivää,

Ootte jutelleet vaunujen käyttöiästä. Meillä esikoinen nukkui päiväunet rattaissa parvekkeella 1 v 3 kk ikäiseksi. Silloin päätin, että pakko opettaa nukkumaan päiväunet sisällä, kun oli menossa kuukauden päästä hoitoon. Meillä siis poika ei osannut nukkua uniaan missään muualla kun ulkona rattaissa. Oli aika haasteellista ekan talven pakkasilla... Mutta muuten meillä on kyllä Emmaljungat edelleen käytössä. Ei niin taajaan, kun en pysty kunnolla lenkillä käymään mutta kyllä toi meidän reilu 2-v. oikein rakastaa rattaissa istumista. Siinä yks syy miksi meille ne tuplatkin hankittiin, vaikka ikää esikoisella on jo 2,5 vuotta vauvan syntyessä.

Ja niistä tuplista, me ostettiin siis käytettynä Emmaljungan Twin Ceroxit, joissa heittoaisa. Ovat v. 2006 mallia. Väritykseltään ovat kuin nämä:
http://tinyurl.com/69pj5f
Mutta siis meillä on rattaissa heittoaisa, kun Twin City Crosseissa ei ole. Ostin näihin vielä Emman pehmeän kantokopan (käytettynä senkin). Ajateltiin niin, että Emmaljungista saa eteenpäin myytynä vielä kohtalaisesti rahaa ja siksi ostettiin, kun hyvät löydettiin. Musta toi heittoaisa on ihan ykkönen, kun kesää kohti mennään niin saa työntösuunnan todella helpolla vaihdettua.

Plääh, mä alan olla ihan poikki, kun öisin en nuku kunnolla. Enää 6 kokonaista työpäivää tänä vuonna....

Iines ja Sintti 27+5
 

Yhteistyössä