**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

Terve, kävin kaikkine oireineni äsken äitiyspolilla tutkimuksissa (vähän lapsivettä, vauva jo alhaalla raivotarjonnassa, paljon supistuksia, pieni sf-mitta 27vko/19cm).

Piti tutkia kunnolla, mutta erikoislääkäri oli kiireisen oloinen ja käynti kesti vartin. Hyviä uutisia oli että lapsivettä oli tullut lisää (auttoikohan mun 4 pv:n vedenkittauskuuri, lääkärin mukaan ei vaikutusta, mutta itte epäilen että olisi voinut ollakin). Mökö 1014grammaa, eli kasvanut potrasti ja ruvennut istumaan. Eli hiiteen se sf-mitta.

Supistukset kovia ja niitä on useasti, mutta koska ne eivät olleet tehneet mitään lyhentävää/avaavaa, niin lääkäri sanoi että "juu, kaikenlaista voi olla". Ja et eikun huomenna töihin. No sinänsä on hyvä päästä tekee hommia alta pois ennen joulua.

Nyt jos sais pari viikkoa sellaista huolentonta ja auvoisaa odotuksen aikaa, huokaus.

Ai niin, ja Minillalle oikein paljon jaksamista!

T.Marais ja Mökö 27+1
 
Kiitti Iines rauhoittelusta, jospa tää on vaan sitä kohdun venymistä. Neuvolasta kysyin jo neuvoa toissa viikolla mutta eivät tienneet mitään :/

Minde: vau, olipa kivan näköinen toi haikarapussi! Hitto vaan kun on kallis!

Jaahas, lähtis kotia töistä, huomiseen!

ärrieri
 
Sairaalakuulumisia Eli täällä ollaan edelleen tarkkailussa, hirveä määrä kokeita otettu ja lisää edessä, kun yrittävät selvittää, miksi mun tulehdusarvot oli tosi korkeella ja miten aloitettu pistohoito on vaikuttanut vereen ja tukokseen.

Eli loppuraskaudeksi tiedossa piikki mahaan kaksi kertaa päivässä ja vielä jonkun aikaa synnytyksen jälkeenkin. Ei kovin kivaa eikä varsinkaan halpaa, joku 150 euroa kuussa, kunnes Kelan maksukatto tulee vastaan. Tärkeintä kuitenkin, että raskaus voi jatkua turvallisesti; tämä lääke ei nimittäin läpäise istukkaa, eikä siksi vaikuta vaaviin mitenkään. Synnytyksessä ongelma on se, ettei epiduraalia ehkä voida antaa, koska lääke estää veren hyytymistä - hengittelen sitten ilokaasua urakalla.

Mulla oli lisäksi hemoglobiini laskenut yllättäen tosi alas ja senkin syytä yritetään selvittää. Lääkäri sanoi, että yleisimpiä syitä ovat vuoto (ei ole ollut) ja infektio (ei ainakaan tietoa, paitsi nyt sairaalaan tullessa). Vauvaa ei kuulemma haittaa, päinvastoin - ja kyllä tyttö on tehokkaasti pyörinyt ja potkinut ja antanut mallikelpoisia sydänkäyriä, joita täällä seurataan pari kertaa päivässä.

Niin se vain mun ongelmaton perusraskaus muutti vähän luonnettaan. Jossain vaiheessa jatkan toipumista kotona; töihin en vissiin pääse pariin viikkoon. Ja joulua juhlin tukisukissa.

Minilla ja Ada 26+0
 
Tuohon synnytyksen jälkeiseen palautumiseen niin itellä hormoonit oli ihan sekasin. Synnärillä olin ihan zombie, mikään ei naurattanu eikä jaksanu yhtään mitään. Joku 6-7 päivää synnytyksen jälkeen tärisin peiton alla ja halutti vaan parkua VAIKKAKIN järki sano koko ajan että kaikki on paremmin ku hyvin niin se melkein nauratti, mutta olo oli IHAN KAMALA.
Multa leikattiin väliliha koska pyysin. En halunnu vahingossakaan repeämään persettä kohti mikä ois voinu estää normaalin pask*misen piiiitkäksi aikaa.. Ummetuksesta monta vuotta kärsineenä en tahtonu ottaa sitä riskiä (onhan se pieni todennäköisyys, mutta ei ne kätilöt ois ilman syytä edes leikannu). Haava parani pitkään.. n. 4vkoa. Jälkivuoto kesti 7vkoa.

Anteeksi ruma kielen käyttö :ashamed:

Eeeva ja Äppä 27+4
 
Hiq
Hiqulainen ilmoittautuu. Viikossa vaihtunut jo pinokin ja kauhiasti tekstiä! Ja myönnän puoliakaan en ole vielä lukenut :ashamed: Viikko meni lomaillessa ja nopeaan menikin- pidempään olisin voinut lomailla. Eilen jaksoin jopa pestä lattiat koko kämpästä ja se jo on jotakin kun minusta on puhe...
Vointi ok, työpäivän jälkeen veto kyllä aivan kateissa. Torstaina nlalääkäri.
Palailen astialle toisella kertaa, viimeistään lääkärireissun jälkeen. (jos vaikka saisin luettua nämä 11 sivua siihen mennessä.. ;) )

Vointeja kaikille ja voimia "komplikaatioiden uhreille". Aatelkaa: voipi olla et reilun 10 viikon kuluttua meistä ekat jo poksahtelee...

-Hiq
 
iltaa!

Synnytyksestä mä palauduin tosi nopeesti. Synnytyksessä tuli toisen asteen repeämiä ja epparikin leikattiin, mutta itse kävelin salista osastolle, ja pystyin ihan hyvin istumaan ja kävelemään. Jälkivuoto kesti reilun 2 viikkoa. Hormonitkaan ei olleet mitenkään sekaisin. Meillä oli erittäin ihana alkuaika vauvan kanssa kotona. Vauva nukkui läpi yön ja söi hyvin ja oli muutenkin erityisen helppo. Ainoa mikä takkusi oli imetys, mutta en siitä kauheesti ottanut stressiä. Muistan ajatelleeni et ihan kun olisin lomalla, kun oli kesä ja kaikki oli niin rentoa ja ihanaa. Nyt oonkin varautunut pahimpaan ---> toinen kerta ei enää voi olla yhtä helppo. :D

Nyt pitää mennä koiran kans iltalenkille.

marza ja masuvauva 25+1
 
Meillä on suuren suuri ongelma... ne ketkä osaa auttaa niin auttakaa... Meidän pitäis ostaa sisarusrattaat sit alku vuodesta ja millaiset on sitten hyvät... Haluttais sellaiset missä saa toisen katsomaan eteenpäin ja toinen saa nukkua rauhassa työntäjään päin???
Mitäs merkkiä kannattais miettiä ja onko hyvät...? Tai mitkä muut on hyvät??
 
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Nalle-Puh En sen enempää ole kaksostenrattaisiin perehtynyt mutta itse suosin Emmaljungaa ja oon siinä niin ehdoton että semmoset ostaisin :)
Mulla tuli ihan sama mieleen. Siis jos ostettaisiin tuplat niin ne ois emmaljungat. Yksösrattaina meillä on Emmaljungan city crossit ja on kyllä tosi hyvät. Ei liian isot eikä pienet.

Ja Annaksen tekstistä tuli mieleen, että meilläki mies alkanu nyt ihan erilai panostaa vauvaan ja minuun. Ja tottakai esikoiseen myös samalla :)

Minä suosin ja suosittelen imetystä ihan vaan siksi ku se on niin halpaa ja HELPPOA! Ei tarvi keitellä pullokeittoa :D
 
heipsan

ooo, miten on taas tekstiä tullut :D

Nanniinalle
oiekin paljon onnea!!! :flower:
Tuu kirjoittelemaan tuonne km:n jälkeen plussanneisiin ellet jo siellä ole =)

Marza:
Itseä myös ärsyttää kun eritoten yks kaveri toitottaa miten heidän lapsi ollut niin terve kun on yli vuoden ikäiseksi imettänyt, että imetyksestä se on kiinni ja vaikka oli väsynyt ja ja ja niin jatko vain koska oli lapsen paras.. juu, no saattaahan se osittain olla noin mutta minä en itse moiseen usko 100 varmasti.
kyllä meidän poikakin oli terve siihen asti kun hoitoon meni, (heillä siis lapsi kotona) ...
siitä lähtien on kyllä perus flunssat sairastanut. mutta vaikka en imettänyt kuin sen 4kk niin perusterve poika ollut jos ei oteta lukuun noita ruoka-aineyliherkkyyksiä jotka jo ilmeisesti parin kk:n ikäisenä alkoi meikäläisen maidon kautta vaikuttaa ihoon.. nyt kuitenkin onneksi kaikki ruokainen =)
Että vähän ehkä liikaa ehkä välillä siitä toitotetaan.. toki varmasti äidin maito lapselle parasta mutta enpä voi sanoa että korvikkeissakaan mitään vikaa.

Minillalle sinne jaksuja!! :hug: Onneksi pikkuisella kuitenkin kaikki hyvin!

Annas: Eiköhän meistä itse kukin varmasti arvostele/komentoin sitä omaa rakastaan välillä aika kriittisestikkin mutta onhan se totta että silti se on se oma rakas ;) "vioistaan" huolimatta.. välillä vaan aina menee johonkin hermo ja on pakko purkautua :D

Viipi:
onneksi siellä kaikki ok! Minkä vuoksi muutatte??
On tosiaan aika pitkä matka teillä sitten edessä :(
Meillä synnärille about 1km... oulussa käytiin vaan utrassa.

hormooneista:
muistaakseni ei mitään kauhean pohoja tunne mysrkyjä ollut.. ekana iltana tosin itkin ilosta kun päästiin kotiin jne mut ei mitään kovin ihmeellistä.

tänään kävin ostamassa joululahjat ja loppu päivän välillä supistellut ja koko ajan menkkamainen jomotus päälla ja alaselkää polttaa :|
että ihan rauhallisissa merkeissä mennyt loppupv. koirien kans koitin käydä kävelemässä mutta ei tuntunut lainkaan hyvältä..
mieskin oli kotona kun olivat lakossa tämän päivää.

Mökinmuija: Jaksuja närästyksen kans.. inhottava vaiva :|

jos pikku hiljaa kömpis nukkumaan.. vielä ollaan puolikuntoisia täällä.. mutta viime yön pitkät unet teki kyllä terää =)

danjuska ja vilma 24+2
 
synnytyksen jälkeiseen palautumiseen en muista enään mutta tuli tikkejä pari, istumaan pystyn parissa viikossa ja sitten jälkivuoto oli n.3 viikkoa. Kiloja tuli 17 kg ja kesti n. puoli vuotta ennenkuin sain vanhat housut jalkaan... grrr... :kieh:
Mutta olin niin iloinen kun sain ne päälle että oli pakko soittaa miehelle että nyt ne on päällä... vähänkö hän nauroi minulle.

sisarusrattaat ei ole kokemusta mutta kahdet kaverit kertoi että carenat swing, (www.vaunula.fi llä on joku tarjous niistä )ovat ihan ok, ja nyt oli hobbyhallissakin tarjous niistä olisko ollu 289e. Ne ainakin hankki niitä.
Sitten jotkut ovat ostaneet Phils&Teds vaunut mutta ne sitten maksaa enemmän, ja kolme pyöräiset.

oma napaa.... tänäänkin sitten oli selkäkipuja, aloitin viime viikolla töissä taas ja huomasin että työnteko ei sovi minulle enää. :(


Minulla oli niin kipeä selkä perjantaina että makasin melkein koko pv. lauantaina en tehnyt mitään ja oli ok, sunnuntaina käytiin mummollassa ja se sitten riitti selkäsärkyn alulle. tänään sitten en ole kävelly rapusissa ollenkaan kun selkä kipeä

sanoin jo että 6 pv töitä ja sitten saan lomaa töissä, tammikuusta haen heti sairaslomaa kun en viitti tehdä itseäni niin sairaaksi että kun äitiysloma alkaa niin minä vaan makaan.

nyt menen nukkumaan että jaksan huomenna töissä.
 
Hauska lukea teidän kirjoituksia, joissa on että niin ja niin monta päivää loman alkuun :D . Täällä allekirjoittanut odottaa, että pääsee tammikuussa pyörähtään töihin ja sitten jäämään äippälomalle. Tää ei siis oo pahalla. Katotaan sitten, miten ite pärjään töissä kun tuntuu että toi oikea jalka oikuttelee, issiasko lie vaivaa. =)
 
Iines ihan uteliaisuuttani kyselin, kun itsellä kävi mielessä se luovutus. Tosin mulla ei juurikaan pumpulla herunu maitoa. Nyt ajattelin ostaa uuden pumpun, jos vaikka auttais ja pääsis itse paremmin liikkeelle :) (en tod tarkoita, että meillä ois korvikkeet pannassa, vaan kun itsellä on kaks maitoa vuotavaa tiiliskiveä mukana, niin ei pahemmin huvita liikkua kovin kaukana kotoa) Yks paikallinen lastentarvikeliike on toimittanu synnärille koekappaleet eri pumpuista ja niitäs saa siellä testata, ihan fiksua :) En kyllä tiedä miten jaksaisin sen pullo/pumppusopan keittelyn, on kotona muutakin tekemistä.. No onneksi ei voi tietää, miten seuraavan imetys sujuu.

Danjuska Meillä on kans ruoka-aine yliherkkä tyttö joka alkoi juoda korviketta vasta 9kk ikäisenä (väkisin jouduttiin opettamaan) . Eli eipä tosiaan imetys oo mikään terveen lapsen tae! Yliherkkyydet alkoi kuitenkin paljon aikaisemmin ku tyttö alkoi juoda korviketta. Meillä toimi siedätys uusien ruokien kanssa. Onneksi tytsy syö nykyään samaa sapuskaa ku muukin perhe. No sitruksien ja kaupan ruokien lisäaineiden kanssa saa olla vähän tarkempi, mut hyvä niitäkin on välillä antaa. Se on sitä siedätystä :)

Vinkkinä muuten teille jotka mietitte jonkun aikaa sitten sen toppapuvun tarpeellisuutta. Nyt oli kappahlissa sellaisia fleece "pusseja". Eli hihat on, mutta jalat on pussissa (ja pussissa oli myös luukut kaukaloon turvavöiden alavyölle) . Meillä on sellainen ohut toppa "pussi" esikon jäljiltä odottamassa uutta käyttäjää. Se oli ihan kätevä :) Kävin myös lindexissä kuolaamassa pikkuvauvojen vaatehyllyillä. Oli aivan ihania valkoisia puuvilla puolipotkareita. Ne oli sellaista vahvempaa neulosta, ei trikoota.. Ja kaikkea muutakin ihanaa vauvan unisex vaatetta :p Pakko oli malttaa mieli ja jättää hyllyyn, kun budjetti ei nyt kestä ylimääräisiä menoja..
 
Mä odotan kuin kuuta nousevaa, että saan nämä kaksi viimeistä kurssia käytyä ja lukion siltä osin pulkkaan! Mä tykkään hirveästi koulussa olemisesta, ja kun viimeiset 13 vuotta on koulun penkillä istunut, niin tuntuuhan se sitten oudolta kun ei tarvitsekaan kirjoitella esseitä ja harjoitella epäsäännöllisiä verbejä. Yritän kyllä pitää opiskelurutiineja sen verran yllä, että menen avoimeen yliopistoon kunhan maltan jättää vauvan isukille hoitoon siksi aikaa. On sitten helpompi päntätä aikanaan pääsykokeisiinkin.
Mökin muija: täälläkin närästys pahenee pahenemistaan, täytyy torstaina kysyä jos saisin jonkun toimivan reseptilääkkeen kun ei Renniet sun muut auta.
Zoe mäkin haluun Ikeaan! |O *kade*

upupa ja Multeri 27+0
(huomenna tasan 3kk laskettuun aikaan!)
 
Heräsin juuri. Mä en jaksa tätä. Eikö kellään ole vastaavaa ongelmaa:
-kädet puutuilevat yhä pahemmin
-heikottaa
-päänsäryt alkaa olla jo jokapäiväistä
-huono olo
-en keksi ny muuta....

Ahistaa ku ei voi nukkua enää kunnolla. :'( Aion kyllä tästä avautua neuvolalääkärille joka on nyt torstaina. Ainoa lohtu edelleen on se, että pikkune potkii tomerasti. :heart:


Mömmis & potkija 25+3
 
huomenta vaan!

mömmis: samoja vaivoja tääläkin. ja muutenkin välillä tuntuu että voi ku sais nukkua koko ajan.

Mulla on vieläki ollu tosi alhaiset verenpaineet. toissapäivänä mittasin niin 90/48. totta se sydänki pitäs kohta pysähtyä tollasilla lukemilla... vauva on kuiten ahkerasti ilmottanu olostaan, että totta sillä on kaikki hyvin.

jossu ja tilli 28+2
 
myymä
Huomenta!

Selkäkivut öisin vaivaavat taas. Vaikka vaihdan asentoa monta kertaa yössä niin se pistokohta tuntuu tuolla oikealla keskiselässä. Aamulla vielä särkee mutta töissä sitten helpottaa, onneksi!

Muuten kaikki hyvin ja lääkärineuvolaa odotellessa...

myymä ja pikkuveli 25+5
 
Heippa kaikille!

Neuvolalääkäri oli tänään. Kaikki oli kunnossa. Painosta sanoi, että ihan hyvin tullut painoa, olisi voinut enemmänkin. Viimeksi neuvolatäti hieman kommentoi, että on painoa tullut aika reippaasti.. Kohdunsuu oli hieman pehmeä, mutta todella takana, joten ei syytä huoleen. Ainoana rasitteena näkisin tällä hetkellä tuon sairaalassa ravaamisen. Joudun taas vuoden alusta menemään ultraan, missä katsotaan minun munuaiset ja seuraavana päivänä urologian laitokselle kuuntelemaan, että mikään ei ole muuttunut. Ja käynnistä saa maksaa 22 ? aina. Vara veneessä parempi toisaalta. Mutta toisaalta kun ei ole mitään kipujakaan...

Eilen sain palautetta kehikeskustelussa pomolta, että olen niin negatiivinen ja annan palautetta töksäyttelevästi. Ihmettelen itse vaan sitä, että jos ensin syrjitään työntekijää sukupuolen perusteella, niin sitten he ihmettelevät, mihin motivaationi työhön on hävinnyt. Ajattelin nyt hoitaa nämä joulukiireet äkkiä pois alta ja sitten mietin vakavasti, josko jäisin hermolomalle tammikuuksi. Ei oikein anna mitään tuo työ enää.

Minillalle Jaksamisia sinne sairaalaan. Siellä on varmaan tosi ikävä maata! Toivottavasti kaikki kääntyy hyväksi!

Marais Hyvä, ettei todennut mitään vakavaa. Kurjaa taas, että oli niin kiire, että jäi hieman tyhmä fiilis! Toivottavasti jatkossa kaikki on hyvin ja raskaus etenee normaalisti! Onko ne supistukset helpottaneet yhtään?

Hyvää joulunodotusta kaikille! :heart:

Mimmu ja Furuno 27+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Minä suosin ja suosittelen imetystä ihan vaan siksi ku se on niin halpaa ja HELPPOA! Ei tarvi keitellä pullokeittoa :D
Pakko kommentoida tuota imettämisen HELPPOUTTA: Kun tissit on kokoluokkaa F, niin imettämien ei todellakaan ollut helppoa. Aina piti pitää kiinni käsillä tissistä, ettei vauva tukehdu siihen. Imetä siinä nyt sitten jossain kahvilassa tai muualla, kun et voi hetkekskään irrottaa otettaa tissista ja katsetta vauvasta. Ja kun maitoakaan ei tullut yrityksisitä huolimatta niin imettäminen ei todellakaan ollut helppoa. Sen sijaan pulloruokinta on musta erittäin helppoa; voi syöttää vauvan vaikka autossa, ilman et tarvii pysähtyä.

Sori tunteen purkaus, mutta mun sapen saa aina kiehumaan kun joku väittää imettämistä helpoksi tai parhaaksi tavaksi ruokkia vauvaa.

 
Aamupäivää tai siis oho, päivää :D

Mulla on järjetön kiire töissä ja päivä menee niin kovalla kyydillä eteenpäin etten huomaa kellon kulkua. Nyt päätin pitää töistä sen verran taukoa, että pääsin tänne lukemaan viestit.

imetyksen suojaavuus: Siis meillähän sitä tissimaitoa oli niin paljon tarjolla, että poika alkoi jo 8 kk ikäisenä hiukan hyljeksiä tissiä. Silloin alettiin käyttää enemmän pulloa ja käytin pakkasesta maitoja mut imetin kuitenkin. Mä tein silloin kaikki puurot ja pojan ruuat yms. KAIKKI pakastemaitoihin, sillä sitä oli sen yli 100 litraa :ashamed: . Ja silti pojan iho alkoi osoittaa atopian merkkejä jo alta 6 kk ikäisenä. Korvakierteinen lapsi myös kyseessä, allergioita ei sentään ole. Mut ei se äidinmaito välttämättä ole yhtään sen parempi kun korvikekaan. Kai mun pitäis olla oikein fanaattinen imettäjä kun maitoa tuli kahden, kolmenkin tarpeisiin mutta oon sitä mieltä, että kukin tekee niinkun parhaalta tuntuu. Me opetettiin poika heti alussa pulloon, sillä jouduin heti ekalla viikolla olemaan poissa vauvan luota niiden tulehdusten takia. Silloin poika sai pullosta äidinmaitoa. En myöskään ole koskaan tykännyt julkisilla paikoilla imettämisestä, joten olen roudannut lypsettyä maitoa pullossa mukana.

Oon myös samaa mieltä m a r z an kanssa siinä, että isorintaisena (mulla imetysaikaan alussa jopa G-kuppi!) imetys oli hankalaa. Ihan pienen vauvan kanssa sai koko ajan toisella kädellä suojata pienen nenää ettei rinta valu täysin naamalle. Ja kun ne oli todella täynnä ja todella painavat tiiliskivet, niin eihän se pikkuinen vauva kestä edes semmosta painoa :eek: . Ja julkisilla paikoilla et oikein voi lössähtää lattialle pötkölleen ja imettää makuuasennossa :/ .

Nyt mä en muista mistä muusta täällä on höpisty mutta tuun uudemman kerran kirjoittamaan.

Iines ja Sintti 27+3
 
Onkos mulla kohtalotovereita? Mihin katosi ne pyöreät, kiinteät rinnat? Nyt tuntuu että tyhjät, pehmeät pussit. Mihis se maito on kadonnut? Vielä viikko sitten manailin kun paita kastui ja nyt ei siis yhtään mitään. Kummastuttaa vaan että mitäs ihmettä on tapahtunut..

tuitui 27+4
 
tiistaita!

Mömmis:
Täällä aivan samanlaisia tuntemuksia, :hug:
Tosin asennon löytämisessä ei ole ongelmaa mutta uni ei vaan tule.. ja sitten alkaa kelata kaikkia asioita ja sitten ei ainakaan uni tule... ja jos satun nukahtamaan niin näen vain painajaisia kuten viimekin yönä.
Tuntuu että kun sais vaan nukkua koko ajan!! Mutta onneksi silloin tällöin on aina yö että saa kunnolla nukuttua.. muuten on kyllä menossa joku tosi uuvuttava ja väsyttävä vaihe. siihen päälle vielä tämä hemmetin flunssa. ei jaksais mitään.

Mimmukalle
jaksuja työhön, :hug:

pari viikkoa ja on jouluaatto :xmas: :D
 
fazerina: Mulla taas on toisin päin :/ . Isorintaisena toivoin, että tällä kertaa ei tapahtuis mitään muutoksia rintavarustuksessa. Nyt sit se turpoaminen tapahtui, nimittäin koko on taas yhtä suurempi ja ovat painavat, kovat pallot. Nice! :(

Minäkin odotan lomaa ja varsinkin äitiyslomaa enemmän kun mitään muuta. Enää 8 työpäivää ja sitten alkaa talviloma =) . Ensi vuonna on enää 18 työpäivää :D . Lasken siis arkipäiviä, kun viikonloput on niitä hyviä päiviä :saint: .

Mä kyllä mietin, että jos mun olo on tämmöinen väsynyt ja kipuileva tammikuun puolenvälin jälkeen, kun työkiireet hellittää, niin sitten menen valittelemaan lääkärille, jotta saan sairaslomaa. Nytkin tuntuu, että meen äärirajoilla näillä voimilla. Yöt menee heikosti täälläkin. Mä nukahdan hyvin mutta pissareissun jälkeen valvon 1-2 tuntia, kun uni ei tule. Mä oon aina ollut hyvä herääjä, eli piristyn äkkiä. Ja kun nousen vessaan, niin ajatus alkaa välittömästi kulkea ja jo tullessani takas sänkyyn mietin kuumeisesti seuraavan päivän hommia. Oon stressaantunut ja sillä selitänkin tätä ongelmaa :/ .

 

Yhteistyössä