**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

Täällä kanssa takana erittäin huonosti nukuttu yö |O Menin ajoissa sänkyyn, yhdentoista pintaan mutta uni ei vain tullut, Multeri melskasi oli asento mikä tahansa ja selkää alkoi pistelemään. Nukahdin lopulta joskus yhden aikaan, ja heräsin ennen kuutta kun närästi ihan mielettömästi. Melkein itku tuli kun mitenkään ei ollut hyvä olla. En sitten saanut enää unta, ihme ja kumma olen ollut tänään melko pirteä vähäisistä unista huolimatta. Käytiin miehen kanssa lahjaostoksilla, löydettiin kaikille oikein hyvät lahjat melko vaivattomasti eikä miehelläkään mennyt hermot kaupoissa ravaamiseen. :)
PikkuH mullekin on sanottu että nestemäiset toimisivat paremmin, etenkin makuuasento- ja yönärästykseen, mutten ole itse vielä kokeillut.
Mimmukka81: mä suosittelen hermolomaa jos susta itsestäs yhtään tuntuu siltä. Mikään työ ei ole omaa (ja vauvan!) terveyttä tärkeämpää. Mun työnarkomaniaan taipuvainen iskä sai viime maaliskuussa sydänkohtauksen 48-vuotiaana, kun stressasi niin paljon töiden vuoksi. Onneksi toipui, mutta huonomminkin olisi voinut käydä.

upupa ja Multeri 27+1
 
Kaa
selkäsärky: selkä on ollut pidempään jo kunnossa, mutta keskivaiheessa se oli hyvinkin kipeä. Kop kop puuta...

lomanodotus En ole vielä laskenut montako päivää on äitiysloman alkuun... mutta ajattelen niin, että tammikuun lopussa sitten jään töistä pois. Eli äitiysloma alkaa 12.2, mutta sitä ennen on viikko talvilomaa. Kivaa!

Imetys: jännityksellä odotan miten homma lähtee sujumaan. Rinnat eivät ole muuttuneet vielä suuntaan tai toiseen, saa nähdä käykö se sitten yönylitse yht'äkkiä. Eli beet on yhä beet. :D

Jaksamista kaikille ilkeistä oireista kärsiville! Itse "harjoittelin" tänään minisynnytystä, vatsa kun oli hieman liian kovalla. Tuskaista oli... ja sain itseni myös vuotamaan verta. :kieh:

MieIte sitten; olo on ihan jees, ei mitään erikoista kerrottavaa. Hieman sain sydämentykytyksiä pari päivää takaperin, kun mies kysyi jokos me muutetaan tätä huonejärjestystä? Meidän siis pitää siirtää tietokone (pöytäkone pelikäyttöön) pois makkarista, iso vaatekaappi vastakkaiselle seinälle ja sitten pinnis ja muu vauvanurkkaus sen paikalle. Itse en ollut vielä moista ajatellut ja hieman sydämessä pompahtelikin kun ajattelin että joko sen vauvanurkkauksen nyt jo tekee... se jotenkin saa asian vielä todellisemmaksi. Jänistin sitten :D ja kysyin josko tehtäisiin se vaikka heti vuoden alussa. Kerkeäähän tuota... :whistle:

Kävin muuten tänään sitten ostamassa koiralle kunnon synttärilahjan (täyttää tänään 7v)... ruokaa 120 eurolla. :D :D
 
m a r z a: Ei se imetys mullakaan siinä mielessä helppoa ollu kun jostain syystä se onnistui vain makuultaan, mutta SILTIKIN se oli helpompaa ku pullosta syöttäminen ku ei tarvinu läträtä pullojen kanssa. Tiedän montaki F-kuppista jotka on imettäny pitkään ja myös julkisilla paikoilla. En tykkää ite imettää julkisilla paikoilla vaikka en sitä pahana pidäkkään jos muut imettää..

Neuvolalääkäri oli tänään ja:
(Edellinen suluissa)

Viikot 27+5 (25+6)
Paino +0,9kg
RR 102/65 (104/71)
Hb 118 (114)
Sf 26 (25)
Syke +
Liikkeet ++
Kohdunsuu kiinni, kiinteä ja 3cm pitkä.

Galluppiin: Kokeilen kuhan jaksan nousta sohvalta :D
 
Varpaita ei näy täälläkään!

Minillalle pitkää pinnaa ja parempaa mieltä sinne sairaalaan. Ei varmasti ole hääviä, mutta koita kestää.

Lääkärineuvolassa käyty aamulla:

rv 26+2
painoa 275 g/ vko viime käynnistä (4 vko sitten), yht. 4.5 kg alusta
paineet 117/ 79
HB 124 (sama kuin ed.)
sf 26 (yläkäyrällä)
syke 145
liikkeet +
pissa puhdas
kohdunsuu vähän pehmeä, pituus n. 3,5 cm (sama kuin rv. 13+2)

Kaikki muuten ok, mutta noin viikon verran päivittäin useaan otteeseen maha ollu kivikova, tänäänkin jatkuvasti jalkeilla ollessa. Su-iltana myös kunnon "menkkakipukohtaus". Lääkäri kehoitti ottamaan yhteyttä, jos noita tulee jatkossa, niin laittais viikoksi lepoon.
No, opettajalla koittaa kohta joululoma, joten mahdollisuus lepoon paranee :)

Vakuutuspaperit palautan huomenna, kerittäneen siis juuri ja juuri...

Tili lapselle avattaneen vasta, kun hän voi itse säästöpossun pankkiin viedä. Ei ole tarkoitus laittaa esim. lapsilisiä lapsen nimiin - tarvittaneen ne "juokseviin kuluihin".

 
Pitkästä aikaa kirjottelen, päivittäin olen kyllä lukenut kuulumisianne.

Itellä on ollut niin rankka syksy, että voimat ei ole riittänyt mihinkään ylimääräseen. Kun on päivän jaksanut esikoisen kanssa aamusta iltaan on se jo ollut saavutus :/ Mutta nyt alkaa meidänkin arki normalisoitumaan ja toivottavasti sitä myötä myös oma olo kohenemaan :)

Tulen paremmalla ajalla kirjottelemaan myöhemmin, nyt kuuluu esikosen huoneesta heräilyn merkkejä :)

-Pauko ja Peppi 27+2


 
myymä
Huomenta!

Onko kenelläkään hengenahdistuksia? Mulla alkaa aamuisin bussissa. Tuntuu että saa hengittää väkisin syvään että saa happea. Nyt sama näyttää jatkuvan tässä töissäkin. Tosi ahdistavaa...

Yö meni oikein kivasti tällä kertaa ilman kipuja ja vain yhdellä vessareissulla :) Jee :)

huomenna lääkärineuvola...

myymä ja pikkuveli 25+6
 
On ne vaan niin hienot!
Tänään 7.55 saapui postitäti oven taakse tuomaan rattaita, sitteriä, autoistuinta ym. mitä tilasin netistä. En oo pystynyt pitämään näppejäni irti...pakkaukset oli avattava heti ja kamala kaaos eteisessä. Vaunut on vähän liiankin hienot blondille, odotan että isäntä tulee töistä kotiin kasaamaan että pääsee kuivaharjoittelemaan ajelua =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja fazerina82:
On ne vaan niin hienot!
Tänään 7.55 saapui postitäti oven taakse tuomaan rattaita, sitteriä, autoistuinta ym. mitä tilasin netistä. En oo pystynyt pitämään näppejäni irti...pakkaukset oli avattava heti ja kamala kaaos eteisessä. Vaunut on vähän liiankin hienot blondille, odotan että isäntä tulee töistä kotiin kasaamaan että pääsee kuivaharjoittelemaan ajelua =)
Mitkä vaunut ostit? huvin vuoksi haluasin nähdä....
 
Myymä: Täällä yks heikkohappeinen. Ulkona, asioilla ym, muuallaki tulee sellaisia "apua ny ei henki kule"-kohtauksia. Tuntuu niin selvästi että vauva alkaa jo painaa keuhkopusseja vasten tms. Inhaa. :S

Voi kele, tänään synnytysvalmennus(!) ja huomenna neuvolalääkäri. Sairaalat vähä ahistaa mua ku on ollut jonkinasteisia traumoja sieltä saanunna. Pitää vain nyt jotenki relata. Voisin ottaa lohdutukseksi mukaan muumi-limsaa. :ashamed:

Vauva muute potki kovasti ku katottiin Gremlins-elokuvaa. Vähä tuli hupaisa olo siinä. Tuleekoha siitäki melkoinen riiviö? :LOL:

Mömmis & potkija 25+4
 
Heip!

Imetyksestä olitte jutelleet, suojaavuus taitaa olla aika tuuripeliä. Meidän keskosena syntynyt poika sai alusta asti korviketta rinnan lisäksi ja maidontulo hiipui 3kk iässä ja siitä asti ollaan oltu pelkallä korvikkeella. 3kk aloitettiin lisänä maissivelli ja kiinteät 3,5kk iässä ja ensimmäisen kerran lapsi oli kipeä viime viikonloppuna. Meitä kohtasi kuumeeton flunssa. Siis yli kymmenen kuukauden iässä. Toki on kotihoidossa mutta liikutaan aika paljon. Eikä allergioita. Nukkunut 10 viikkoisesta omassa huoneessaan kun nukkui yli 6h putkeen. Etukäteen ajattelin imetyksestä että onnistuu sitten miten on onnistuakseen ja se auttoi, ei tullut stressiä. Kuitenkin toi ennenaikainen synnytys muistutti että aika pieni osa näistä asioista on meidän kädessä eikä hyväkään suunnittelu välttämättä takaa lopputulosta.

Oma napa kävi näytillä neuvolassa eilen, terkka ihmetteli miksi meidän kontrolliväli on niin pitkä NKL:n ultrissa ja oli samaa mieltä että kannattaa käydä ennen joulua piipahtamassa. Muuten kaikki oli ok, sf oli jo 30cm. Hengittäminen on tukalaa sängyssä jos on hetkenkään selällään sekä sohvalla joka upottaa. Tuolilla istuessa saa selkää oikoa koko ajan jotta tulisi tilaa hengittää. Verenpaine oli 67/106 vaikka joutui mittaamaan kolmesti ennenkuin sai tuloksen. Illalla kyllä huippasikin.

Unohdin jo mitä muuta piti kommentoida... :ashamed:

BiaBia ja kekkoset 26+4
 
Fazerina82: Kivan näköset vaunut ja on varmaan ihan hyvät. Jäin itekki miettimään että pitäiskö ostaa. Mietin vain että onkohan nuo kesällä kuumat ku on mustat..?? Onko nuo renkaat liukkaan oloiset?? Näytti että ois melko sileät nuo renkaat, joten voi olla liukkaat pukata. On mulla kyllä varastossa nuo yhet rattaat, mut pitäis pessä ne.. en tykkää niitten vaunujen kuosista..

 
Fazerina82: hienot vaunut! Sitten kun saatte kasattua, niin tulepa kertomaan miltä tuntuvat - meillä vaunujen hankkiminen vielä edessä ja olen avoimena kaikille vaihtoehdoille.
BiaBia sulla taitaa olla maha jo aika mahtavan kokoinen :) Liikkuvatko kekkoset paljon? Mahtaa olla aika ryskyytys kun kaksi hakkaa ja potkii kylkiluita, yksikin tuntuu jo aika rajulta :D

Mulla kutisee jalkapohjat, ja äsken luin että kyseessä voisi olla mahdollisesti raskaushepatoosi. Huomenna on neuvolalääkäri, täytyy muistaa sanoa tuosta silloin. Onko täällä ketään, jolla ollut aiemmissa raskauksissa hepatoosi?

upupa ja Multeri 27+2
 
myymä
Itse himoitsen Emmaljungan Cerox rattaita ja katselin tätä kuosia mikä mahdollisesti siis ostetaan:



tuohon siis laitetaan sitten vain pehmeä kantokoppa päälle vauvalle :)

Ja tuossa kun on heittoaisa niin saa siis niin että työntäessä näkee vauvan ;)
 
Kivan näköiset nuo fazerinan vaunut.

Mä näin viime yönä unta että synnytin pojan raskausviikolla 38+jotain ja poika painoi 4100g!! Oli tosi selkeä uni, vauva oli siinä unessa ihan isoveljensä näköinen. :)

Nyt täytyy alkaa valmistautumaan töihin.

marza ja masuvauva 25+3
 
No höh..enpä tajunnut tollasia asioita miettiäkään kun tilasin vaunut..
Liukkaan näköiset renkaat tosiaan..silehköt, mitä nyt pari syvennystä on. Täytyykin katsoa jos myydään talvirenkaat erikseen :LOL:
Ja kesällä...hitsi, ei sitä ensikertalaisena osaa ajatellla kaikkea. Toivotaan että ei olis. :)
 
Heips!

Palasin just lounastauolta ja nyt ei millään jaksa tehdä töitä kun on pötsi täynnä :D .

fazerina: Hienot vaunut! Meillä on muuten esikoiselle ostetut mustat emmaljungat (harmailla tehosteilla) enkä kyllä huomannut, että lapsi olis mitenkään enempää hikoillut niissä. Jos kuomusta löytyy tuuletus aukot niin ne vaan auki, en usko, että pelkän värin takia tulee hurjaa eroa.

heikosta hapesta: Mua ei vielä ahdista mutta hengästyn todella helposti. Puuskutan rapuissa ihan tolkuttomasti. Kotonakin, jos meen yläkertaan niin hengästyn totaalisesti pelkästä yhdestä kerroksesta :eek: .

raskausdementia: Onko teillä muilla muistamattomuutta? Mä oon ihan kaffella suurimman osan ajasta :ashamed: . Unohtelen asioita ja se on noloa. Aamullakin selitin miehelle jotain ja suurin piirtein kesken lauseen olin jo unohtanut sen mitä piti sanoa. Töissä se on tosi noloa. Mulla onkin työpöytä täynnä lippusia ja lappusia, jotta muistan hoitaa kaikki asiat.

Iines ja Sintti 27+4
 
Iines..kiitos! On hienot, niitä tässä pällistelen vähän väliä!!! Tulis vaan se mies kotio kasaamaan ne!

Mulla on kyllä täysin samat vaivat..puhisen ja puuhkutan meidän rappusissa ja se vasta ketkuttaa kun menee rappuset alas ja ei MUISTA miksi sinne käveli!! :D
 

Yhteistyössä