MAALISMASUT 2008

Ei ne ikävä kyl neuvolassa sitä varmistele mitenkään ekalla kerralla :/ sydänääniä ei kuunnella niin aikaisilla viikoilla ja ultrausta he ei pysty edes tekemään jos ei ole lääkärineuvola (joka ei ekalla kerralla ole). Siellä täytellään lappuja ja hän kyselee suvun periytyvistä taudeista jne.

Näin siis oman kokemuksen ja tiedon mukaan, siksi varasin yksityiseltä :) Neuvolassa mulla kuunneltiin sydänääniä ekan kerran jollain 9 viikolla ja sekin kovan keskustelun jälkeen. Aiemmin ne ei ees kuulu yleensä dopplerilla.
 
Juu tiedän mutta minulle asia varmistuu enemmän jos pääsen siitä jonkun kanssa keskustelemaan :)
Mullahan edellisessä raskaudessa kuunneltiin tosiaan sydänääniä vasta viikolla 12 että tiedän ettei niitä vielä kuunnella, ja mulle on myös tärkeetä tavata neuvolatäti, jonka kanssa vietetään muutama kuukausi :whistle:
 
Meillä on neuvolassa oma ultra ja terkalla on "lupa" ultrata. Eli ei tarvitse odottaa lääkärinneuvolaan asti. Meidän tk on jotenkin "edelläkävijä" ja tällä on siirretty terveydenhoitajille ja sairaanhoitajille paljon sellaisia asioita jotka muualla hoitaa lääkäri. Jotenkin noin se terveydenhoitaja selitti kun odotin nelosta. Nuo viralliset ultrat mulle tehdään oysissa, mulla on ollut ongelmia raskauksissa ja siksi pääsen käymään siellä.
 
heips vaan kaikille ja kivaa kun te jaksatte olla koko ajan niin positiivisia:) Itselläni on huonommin pullat uunissa...eilen aamuna alko rusehtava vuoto ja minä tietysti hätäännyin ja lähdin naistenpolille(ne 4km takana) jossa ultrassa näky sikiöpussi ja ruskuaispussi mutta eipä vielä muuta! Vuoto lopahti ja kivutkin hellitti, mutta ei kai tämä tilanne hyvältä näytä! Lääkärikin yritti olla kannustava, mutta itsellä usko alkaa hiipumaan.Onko teillä kellään ollut vuotoa alkuraskaudessa ilman että olisi johtanut km? Hoh hoi täytyy vaan yrittää pysyä järjissään! Tosiaankin eri paikkakunnilla on eroja raskaudenseuronnoissa ja joskus toivoisin että en olisi täällä pääkaupunkiseudulla jossa raskaudetkin tunnutaan hoidettavan tusinatyönä:(
 
Terveisiä Korpposta!! Ollut mukava veneillä. Täällä satamassa on langaton yhteys, pitihän se ostaa ja tulla lukemaan kulumisia!! Ahvenanmaan saaristoissa tuli pyörittyä ja huomenna takaisin Naantalia kohti.

Paljon taas uusia, kiva juttu,tervetuloa :wave: !

Paljon tullut taas asiaa viikon sisällä joten en varmaan kaikkeen muista vastata, mutta mitä tulee mieleen niin ammattia kyseltiin, olen kampaaja joka joutui luopumaan ammatista ranteiden rasittumisen takia ja nyt aloitan uuden duunin päiväkodissa apulaisena, lähinnä keittiössä. Kiva vähän tehdä töitä ennen äippälomaa!!

Misupai Olen kanssa Nurmijärveltä, Klaukkalasta!! Mulle neuvolassa sanottiin myös että pitää päättää ekaan neuvolakäyntiin mennesä missä synnyttää ja olen miettinyt Hyvinkäätä, mihin kuuluisi, mutta Jorvi taitaa vetää voiton. Se on tuttu paikka ja monet ystävät on synnyttänyt siellä ja kehuneet paljon! Itsekin olen polvien leikkauten takia siellä ollut ja ihan jees oli.

tutteli78: Mulla on muyös alussa rusehtavaa vuotoa viikon verran ja nyt tuli pari päivää sitten muutama päivä, mutta laskin että olii ollut menkkojen aika. Neuvolasta sanottiin että sen pitäii olla ihan normaalia jos ei ole kipuja ja paljon verta tule. Kyllä itsekin pelästyin paljon!! Ja haluaisin mennä varhaisultraan kunhan täältä mereltä pääsee ihmisten ilmoille.

Oireita on jonkin verran. Etovaa oloa välillä. johtuuko veneen keinumisesta, en tiedä. Rinnat kipeämmät ja vatsaan ajoittain vihloo ja sattuu. Viime yönä sattui enemmän ja ajattelinkin että tässäkö se sitten oli, vähän niinkuin Rhealla. Liäksi janottaa enemmän ja tietysti sen mukaan pissattaa. Yki päivä oli mieli tosi herkässä, melkein pääsi itku kun tilasin väärän ruoan...murjotin veneessä sitten koko illan...

Mitäs muuta, no lähetän tän ja pidän taon. Yhteys on iltaan asti, joten enköhän tule vielä käväseen =)

Tuizu ja tyyppi 7+3(kai...)
 
Morjens kaikille!

Tutteli78: kyllä monissa keskusteluissa on käynyt ilmi niin kuin Tuizukin sanoi, että alkuraskauden vuodot on yleisiä, varsinkin jos vuoto on niukkaa ja rusehtavaa. Voimia!

Mulla vähän samoja oireita kuin Rhealla oikeastaan koko viikon, eli maha on ollut kuin ilmapallo ja kouristelee välillä. Eilen piti istua tovi vessassa, kun maha meni yhtäkkiä ihan sekaisin. En tiedä sitten liittyykö raskausoireisiin vai onko jotain muuta. :ashamed: Muutenkin kyllä reagoin kaikkeen vatsalla ja kai sitä tässä tilassa vielä helpommin.

Ammatista sen verran, että kokonaan en pysty sitä paljastamaan, kun tällä alalla on niin pienet piirit, mutta teknisellä alalla ollaan ja inssi olen koulutukseltani.

Vielä en ole uskaltanut varata aikaa neuvolaan, mutta soittelen sinne sitten ensi maanantaina, kun 6 viikkoa on täynnä. Olis tosi kiva päästä jo ultraankin, niin tietäisi onko kaikki kunnossa.

neitikevät 5 + 3
 
Tutteli: Mulla oli myös viikko sitte vuotoa muutaman päivän ja itkin ihan hysteerisesti muutamaan otteeseen. Kävin lääkärillä ja se tuomitsi keskenmenoksi. Käski vaan odotella sitä kunnon vuotoa. Nyt viikko siis takana, eikä kunnon vuoto koskaan alkanu. Rusehtavaa tuhrua siis vaan tuli ja ihan aamutuimaan vähä punasta. Raskaus oireetkin on jatkunut,. joten uskon, että kyytiläinen on vielä matkassa. Huokaisen helpotuksesta kyllä vasta kun ultrassa näkyy, että kaikki on hyvin! Eli ei välttämättä ole vakavaa jos ei hirveitä määriä ala vuotamaan. Voimia kovasti ja tarrasukkia pienelle! :hug:

Tuizu: Mä oon niiiiiin kateellinen sulle ku saat siellä vesillä seilata ja käydä kaikissa ihanissa saaristokylissä sun muissa!! |O Mäki haluun... :snotty:
 
Moikka vaan kaikille!!

Tervetuloa uusille ja onnea plussasta! :flower: :flower:

Minä täällä kärsin kauheasta flunssasta, kurkku kipee ja nenä tukossa. Sitten viellä pahaolokin jyllää, joten ruoka ei tahdo oikein maistua! :|

Ammatista, oon siis tällä hetkellä pääasiassa kotiäitinä, mutta käyn tekemässä postilla varhaisjakelua, olin ennen raskautta postilla ja toivottavasti pääsen sinne sitten päiväkantoon kun tämä kakkonen tarpeeksi iso. Nytkin oon ollu jo kolmena yönä töissä ja kolme yötä viellä jäljellä, oon vaan tosi väsy kun tämä flussakin jyllää päällä. |O

Asuminen:Meillä on omakotitalo (4h+keittiö+muut tilat), joten eiköhän me tässä mahduta asumaan. Meitä kun on kolme tällä hetkellä, neljäs tulossa + 2 koiraa ja kissa. Tykätään asua tässä talossa kovasti, joten ei mitään haluja pois! :)

Meilläkin täällä neuvolassa terveydenhoitaja ultraa, ekassa raskaudessa ultrattiin kolme vai neljä kertaa. Se on kyllä ihanaa, kun neuvolassa oma ultra, niin pääsee kattoo vauvelia usein! Maanantaina eka neuvola ja ultra. =) :heart:

Nyt syömään, kun mies laittanut ruuan!!

Muumi82 ja nimetön asukki 7+6
 
asumisesta täällä oli puhetta.. meillä sellane kolmikerroksinen vanha rintamamiestalo.. vielä aika paljon remontoitavaa, mut sitä tehää nyt pikkuhiljaa rahavarojen mukaan.. mut ihana se on silti... iso piha missä esikoine pääsee leikkii ja ihanalla paikalla..

sit ammatista.. merkonomi oon.. toimistotyössä tällä hetkellä tekemässä kesälomitusta...
onko jollain muuten tietoo noista äippärahoista??
saiks sen ite päättää mistä niitä jotenki lasketaan.. edellisen verovuoden mukaan vai edellisen kuluneen puolenvuoden mukaan vai miten miten?? auttakee.. syksyllä jään meinaa liiton rahoille kun työt loppuu... ( ihan hyvät ne on ku 70%palkasta saa itelleen) mut mitäs sit ku äitiysloma-alkaa.. oon ihan pihalla..
ja jos joku tietää noista liiton rahoista, nii sit kun joskus äitiysloma loppuu ja jos jää uudestaa työttömäks, niin jatkuuks ne liitosta tulevat rahat vai tipahanks ihan sille kelan maksamalle työttömyystuelle??
karseeta tekstiä, toivottavasti joku jaksoi lukea =)
 
Tein siskonmakkarakeittoa, miehen ja tytön herkkua :p Tyttö otti lihaliemikuution ja halus ehdottomasti maistaa. Pari kertaa nuolas, irvisti ja anto kiltisti takas :LOL:

Voi Papis, sinä kun autoit muaki lopettaa :ashamed: Elähän enää ratkee ni ei munkaa tarvii ;)

Ihanaa lomailua Tuizulle :wave: *haluaa mökkeilemään*

Kyllä oon minäkin kateellinen niille kenen neuvolassa ultrataan :eek: Mun eka ultra kättärillä oli 12+5 ja sinne on vielä ihan hirveesti matkaa :| Mutta kuten joku jo tokas niin kohta eka ultra, sit joulu jne... ;)

Ja äiskä äiskä ni muistan et se selkäkipu oli aivan hirveetä! Ja se mulla paheni aina iltaa kohden ja yöllä oli ihan tuskaa ku joutu 10 kertaa nousta vessaan :/ Voiko raskaana ottaa Ibumax-merkkistä särkylääkettä?? Kun tossa tiskasin ja siivoilin ni nyt iski ihan hirvee selkäkipu |O
Kiva jos tää alkaa nyt jo...

Suvitus+Yrsa 4+4
 
Heikku83 tervetuloa! :wave:

äiskä äiskä: Minäkin täällä painin noiden kela maksu juttujen kanssa. Joko se maksetaan edellisen verotuksen mukaan tai jos tulot on noussu puolen vuoden aikana 20% ni voi laskea senkin mukaan. Liitto hommista mä en ymmärrä yhtään mitään. Mun ois tarkotus nyt syksy ja talvi olla töissä, että saisin vähän parempaa äippärahaa. Edellisessä verotuksessa ei siis kesätöitä kummempaa tuloa.. :/
 
Tervetuloa ja onnittelut Heikku83 :wave:

No kaipa sitä pitää vaan kärsiä sitte :/
Ja huomenna mennä apteekkiin.. Olikos se panadol mitä sai syödä vai mikä? Tuli niitäki syötyy selkäkipuihin ekaa odotellessa mutta siitä nyt on jo aikaa B)

Mä en osaa noissa tukijutuissa yhtään neuvoa kun ei oo työtuloja mulla lainkaan.. Ekaa aloin odottaa lukiossa ja sen jälkeen ollut vain kotona.. Ja nyt siis alkaa lähihoitajakoulu elokuussa, jännää =)

Suvitus+Yrsa 4+4
 
piitkästä aikaa! HYVÄNEN AIKA SENTÄN, kun noi työt alko, niin eihän täällä palstoilla meinaa millään keretä käymään...KRIISI!
Pikasesti kommentoin noita päivärahoja, niin kun tytön sain, siis viime vuoden puolella ei 2006, niin äitiyspäiväraha laskettiin 2004 verotuksen mukaan eli nyt lie sitten 2005 PAITSI jos tulot on muuttunut sen jälkeen isommaksi.
Pahoinvointi on vähän helpottanut..toivottavasti oli vaan tilapäinen häiriö :LOL:
 
Joo tai jos mies kävis laittaa jotain vitamiineja lääkkeiden tilalle ni en ite tietäis siitä mitään :LOL:
Jos se lapsille toimii ni miksei aikuisille :D
Ja varsinki raskaana oleville :LOL:
Otan kohta tommosen salmiakki-lääkkeen ni katotaan auttaako :p
 
Nyt mä olen päättänyt että Jorvissa synnytän!Tulin en vaan ilmottaa.... =) Niin ja oli kysely että minkälaisessa kämpässä asutaan, niin rivarissa jossa on 3 huonetta. Meillä on isohko koirakin siellä eli ei varmaan kamalan kauan siellä asuta, mutta ei nyt mitään kiirettä. Omakotitalosta niiiiiin unelmoin....

palataan vielä, me mennään ravintolaan jälkkäreille, lurpsis :p
 

Yhteistyössä