MAALISMASUT 2008

kelasta niin Ä-raha lasketaan joko vuoden 2006 tuloista tai viimeisen ½ v tuloista, ennen LA. saa itse valita. mutta miten jos on lapsi alle 3v, eikö silloin voi saada sama Ä-raha kun edellisen kanssa?!

eka neuvola meillä on vaan jutustelua. rv n. 10-11. sitten ekaan ultraan rv 12 ja sen jälkeen sydänäänet katotaan joka neuvolakerralla.

väsymystä täälläkin podetaan, noh, kai se muutaman kk:n päästä alkaa helpottamaan, kuten esikosen kanssa :)

nyt lehden lukuun...

maya rv 6
 
Hei kaikille!

Minä täällä myös ilmoittautuisin joukkoon mukaan. Vihdoin ja viimein tein KUNNON plussan sunnuntaina. =) Yritystä takana melkein vuosi joten pari päivää on mennyt onnesta sekaisin, tai oikeestaan ei tätä vieläkään ymmärrä. Ajatukset pyörii noin seitsemännessä taivaassa. :) Niin todellakin neuvola on varattu elokuulle ja laskettuaika on maaliskuussa. Toivottavasti kaikki menee hyvin, jännittää vähän. Tupakanpoltto loppui kuin seinään, eikä tee edes mielikään. :D Onnittelut kaikille maaliskuun-odottajille, kaikkihan olemme plussanneet lähiaikoina! :hug: :hug: Niin ja tsemppiä odotukseen, muistakaa nauttia ja ottaa rennosti! :heart:
 
Tervetuloa NallePuh25! :wave:

Mä menin hullu jo möläyttämään yhdelle kaverille salamatkustajasta ku siinä niin puhuttiin laihduttamisesta sun muusta. Enhän mä nyt voi alkaa laihduttamaan tms. :D No se oli tietoinen yrityksestä, joten ei ollu kauhuissaan.

Tää päivä on menny ihan harakoille eikä oo tuntunu oikeen raskautuneeltakaan. Kotona vaan kököttäny. Pari kertaa mahassa nipistäny ja siinä kaikki. Mä olin jotenki varautunu pahempiin oireisiin.. :/ Ehkä ne vielä löytää tiensä tännekkin. Pääsis nyt vaan tästä epätietoisuudesta ja sais varmuuden, että kaikki hyvin , niin vois alkaa nauttimaan olostaan. Oli se sitten hyvä tai huono.
 
Piti vielä lisätä, että esikoista odotetaan. Raskausoireita vain vähän, maha nippailee vähän väliä. Niin ja vessassa saa käydä usein. Pahoinvointia ei suuremmin ole ollut, mut eiköhän sekin vielä tule. =) Täällä kanssa odotetaan, että päästään ekaan ultraan, saa varmuden, että kaikki on ok!
 
kiitos kaikille tsemppauksesta ja lohduttavista sanoista.Olen ollu koko päivän alavireinen ja odottanut käänteentekevää "verenpurkausta" jota ei ole tullut thank`s god! Siltikään en vielä tahdo uskoa, että voin huokasta helpotuksesta ja katsoa positiivisesti eteenpäin! Ihan niukkaa kökkäreistä ruskeeta riisiä on tullut pyyhkiessä, mutta ei muuta.

Tohon ammattikeskusteluun, että hoitoalalla olen ja tilavasti asutaan rivarissa, että kyllä tänne yksi vaavi mahtuis.Vähän mua arveluttaa kyllä töihin mennä lauantaina kun kuiteskin aika raskas ja kiireinen työ, mutta haen sitten lisää saikkua jos siltä tuntuu vähääkään!
Onko muutes ketään joka olis ollu veli-matti ulanderin tutkimuspotilaana(keskenmenoja tutkii ja yrittää ennaltaehkästä) ja olis kokemuksia kertoa siitä? Itse siis menen hänen potilaakseen ensi viikolla jos tämä raskaus nyt jotenkin saatais siihen asti jatkumaan! Olen niin kamalan pessimistinen, mutta älkää tartuttako sitä itseenne:( Tämä on kai jonkinlaista itsepuolustusta!
 
Täällä kans yks uusi maalismasu ilmottautuis joukkoon.
Kolmatta odotetaan, takana tuulimunaraskaus 05/07, yhet menkat ehti olla välissä kun jo tärppäs. Varhaisultraan menen varmaan parin viikon päästä et saadaan varmuus että se salamatkustaja nyt varmasti on siellä.
Meillä tytöt 12/00 ja 12/01 ja nyt vähän poikaa toivottais, vaikka loppujen lopuksi ihan sama kumpi sieltä tulee.
Tekayn laskurin mukaan mulla laskettu aika 18.3 jos joku sen vois tonne listaan laittaa. Tultiin aamulla Bulgariasta ja nyt väsyttää kovasti, koitan joku päivä saada luettua kaikki kirjoitukset.

-Ninni ja sintti 5+1- :heart: :heart:

Ai niin, synnäri ois TYKS
 
Uusille tervetuloa ja Onnea isolla oolla! Toivottavasti kaikki matkustajat pysyy kyydissä loppuun asti!

Täällä oma napa on ennallaan. Ei mitään ihmeellistä, väsymyskin oli tänään vähäisempää. Vai olisiko johtunut siitä, että en ollut kotosalla vaan kyläilemässä. Kun on kotosalla, niin ehtii torkutkin ottaa...

Tuizu: Mekin on jo Hyvinkää poissuljettu. Jorvi tai Kättäri. Pitää vielä pohtia...

On kyllä tosi kirjavaa tuo neuvolaan menojen aikataulutus. Jotenkin tuntuu hullulta, että ekassa neuvolassa ei ees varmisteta, onko raskaana... Vai tarkistetaanko esim. testillä tms.? Hassua, että pitää jakaa tietoja ja otetaan kokeita, vaikka voi olla tuulimuna. Millaiset oireet tuulimunaraskaudessa on verrattuna tavalliseen??

Nyt raikkaaseen suihkuun tuulisen päivän jälkeen! Meinas kaikki pihatavarat lennellä tuulessa tänään!

Misupai ja Helmisuurimo 7+0
 
Hepsansaa! :hug: :hug:

Iloiset tervetuliaiset kaikille uusille maalismammoille! :flower:

MISUPAILLE tuulimuna-raskaudessa oireet ei poikkea juurikaan oikeasta raskaudesta. Mulla ainakin oli ihan samat oireet kuin onnistuneessa raskaudessakin. Luin jostain että tuulimunassa saattaa oireet olla jopa vahvemmat, tiedä sitten onko totta edes..Ei ne sillä neuvolassa tee enää r-testiä, eikä muutenkaan tarkista raskautta, valitettavasti! Meillä kans täälläpäin on eka ultra vasta np viikolla 11-14. Onneksi on nuo yksityiset keksitty! ;)

Kävin tänään ultrassa, voi pojat kun tipahti tonnin painoinen kivi sydämeltä! Siellä pieni Helmiäinen kovasti "esiintyi", vahva syke näkyi ja pituutta oli jo pari senttiä :heart: Vastasi täysin aikaa, eli LA on mulla 26.2 ellei sitten np-ultrassa päätä sitä muuttaa...Oi kun olen onnellinen!!! :heart: :heart: :heart: :heart:

Gardenia ja Helmiäinen 8+1
 
Täällä kans uusi maalis massulainen ilmoittatuu :wave:

Esikoinen nyt 1v ja 7kk ja laskettu aika kaiketi maaliskuun puolivälin tienoilla laskurin mukaan.

Neuvola on 13.pv ensikuuta vasta.

esikon aikana eka neuvola oli viikoilla 7+3 ja sillon kuulu sydänäänet..
sillonhan minua ultrattiin ennen kun edes tiesin olevani raskaana kun oli niin kauheta kivut.. nyt repii kyllä alamassua mutta mitään niin kauheeta nyt ei ole.
Väsymystä kyllä riittää |O

mut pikku hiljaa yöpuulle =)

paljon onnea jokaiselle odottajalle ja masuasukeille jarruja mukaan!
 
Onnea plussanneille ja tervetuloa mukaan!

Mulla on ollu pari päivää päänsärkyä mutta ei muita oireita. En tosin kyllä sitä oksentamista kaipaa ollenkaan. Oli sen verran kauheeta pahoinvointia tuota esikkoa odottaessa että huh huh ja :x :x

Huomenna on ultra. Kyllä sitä niin kovasti odotan. Neuvolaankin varasin ajan, se on 2.8. Sillon on rv 9+1. Täällä meilläpäin neuvola on ekan kerran rv 9-10.

Asumisesta: Me asutaan rivitalossa, kolmiossa. Omakotitalosta haaveilen, mutta ostettiin tämä asunto vasta tammikuussa ja remontoitiin lähes kokonaan. Eli eiköhän tässä tule nyt jonkin aikaa asuttua ennen isomman asunnon ostoa. Mahdutaan tähän kyllä oikein hyvin sittenkin kun vauva syntyy.

Emildan rv 7
 
Tervetuloa DANJUSKA!

Ilmoilkaa sit mulle niitä laskettuja aikoja ultran jälkeen, niin päivitän samantien listaan ne! On meitä jo niin paljon että äkkiä menee sekasin koko lista jos en samantien muokkaile =) =)

Kuin voi ihminen olla hölmö...menin tuolta "mitäs nyt" - osiosta lueskeleen jotain kummitusketjua, aivan järkyttäviä tarinoita ja nyt pelottaa kun mieskin on töissä koko yön! :eek: :eek: Onneksi on kaks isoa koiraa vartioimassa mua ja rakasta esikkoa! :heart:

Nyt nukkumaan. Hyvää ötyä kaikille! :)

Gardenia ja Helmiäinen kohta 8+2
 
ONNEA minultakin kaikille uusille plussanneille! :)

Minä ehdin jo tuskailla viikko sitten kun ei ole yhtään paha olo.. NO NYT ON! :x Alotin parin päivän huolellisella kokotyhjennyksellä ja nyt "pärjätään" jatkuvalla kuvotuksella ja satunnaisilla yökkäyksillä. Ah tätä auvoa... :LOL: töissä ottaa aika koville, varsinkin aamut on nyt hankalia, kaikenlaista oon koittanu syödä (jo ennen ylösnousuakin) mut toistaseks ainakin kaikki tulee ulos.

Miettinyt tässä että liekö luonnon tapa opettaa siihen että jo noin onnettoman pienenäkin (viikkoja n. 7) koko maailma saadaan sekaisin.

Tänään kävi jo mielessä kirjoittaa kirje siitä miltä tuntuu istua aamulla bussissa ja toivoa ettei laatta lennä ennen omaa pysäkkiä, ja siitä miten vasta nyt alkaa aavistella mitä oma äiti on käynyt läpi. Sen vois sit lykätä sen ovia paiskovan teinin kouraan joskus tulevaisuudessa..

Tupakkalakko pitänyt ilman tuskia ja joko siitä tai muusta johtuen vatsa totaalisen sekaisin, ilmaa, tavara ei kulje ja voi syödä vain pikkuannoksia kerrallaan.

Muistinko kiittää että olette olemassa, eihän näitä juttuja kukaan jaksa kuunnella.. :LOL:
 
Tulipa mieleen kysyä että missä vaiheessa teillä on alkaneet raskausoireet? Mä ehdin jo huolestua kun ei ollut muka mitään oiretta, mietin että taisi olla viallinen testi. :saint: Mutta kyllähän nuoita oireita sit ilmaantuikin, eilen ei ollut mitään epäilystä olenko raskaana. :D

Ja sitten siihen mitäs nyt-osiossa kiisteltyyn aiheeseen, eli äitiyspakkaukseen. ;) Joko olette ehtineet miettiä että otatteko vai ette? Mä olen kahdelle nuorimalle ottanut rahana, mut nyt mietin että josko olisi pakkauksen vuoro. Itse tykkäsin tuosta pakkauksesta. Mutta mahtaako tuo toppapuku olla vähän huononkokoinen maalisvauvalle kun on 68cm. Mahtaako se mahtua enää talvella. Nooh, onhan noita pukuja kertynyt tälle nykyiselle kuopukselle ja kaupasta (ja kirpparilta ja huutiksesta ;) )saa lisää. Eli tuskin tämä kuutonen paleltuu talvella. ;)

Rajatapaus ja kuutonen, vissiinkin 5+3. Pää ei pelaa näin aamutuimaan. B)
 
myymä
RouvaRajatapaus
Mielenkiintoista kuulla, että vaikka olet maailmaan puskenut jo 5 lasta niin osaat olla huolissasi vielä kuudennestakin ;) Söpöä, mutta niinhän se taitaa mennä ettei sitä koskaan osaa oikeen sitten rauhoittua näitten raskauksien kanssa :)
Painin ihan saman kysymyksen kanssa vielä viikko sitten, mutta raskausoireet alkoivatkin sitten ihan tasan 6+0, eli usko pois, kyllä ne sieltä vielä sinullekkin suodaan ;) nyt onkin sit paha olo aamusta iltaan :/

Jotenkin jännä juttu, mutta nyt raskauden aikana pääsen aamuvuoroihin sängystä ylös jotenkin helpommin, tai sit se johtuu siitä et väsähdän illalla niin paljon aikaisemmin kuin yleensä ja saan pidemmät unet ;)
Fiksua vai mitä :p

Nyt olisi siis aika lähteä taas töihin, joten hauskaa päivää kaikille! Tulen sieltä töistä sitten tiirailemaan kuulumisia aina kun kassalle joudun istuskelemaan :)

 
Jep, ei sitä varmaan osaa ikinä hermoilematta raskauksien kanssa, ainakaan tälläinen hermoheikko kuin minä. :whistle: Mulla on kyllä ollut menetyksiä raskauksissa ja tieto vissiin lisää tuskaa. :/

Ai, muillakin samaa ongelmaa. Jännää miten sitä jotenkin sairaalla tavalla nauttii kun nuo oireet alkaa. :D Ainakin hetken. Sit kun sitä kestää kauemin niin onkin jo eri juttu. ;)
 
Huomenta kaikille, kylläpä tuli nukuttua ja yöllä heräsin tavanomaisesti veskiin siinä 4 aikaan ja sen jälkeen kestää saada takas unen päästä kiinni! Mitenhän sitä jaksaa sitten taas aamuvuoroihin herätä ens vkolla kun alkaa 7.30? Tosin nukun kuin tukki ja herätessä ihan pää pyörällä ja huimaa, mutta kun helpottaa on ihan pirtsakka olo! Yöllisen veski reissun jälkeen kirvellyt alapäässä/virtsateissä, mutta pissanäyte oli ok ainakin ma polilla.Aina jotain oiretta karseeeta, mutta kuten rouva rajatapaus sanoi tuskimpa ilman oireitakaan olis kiva:D Ninni 78, meillä on la tismalleen sama tuo 18.3, toivottavasti sinne asti päästään! Tänään ajattelin vähän piristyä ja ajella Lahteen katsomaan kavereita, ettei ihan mökkihöperöksi tule ja saa muutakin ajateltavaa kuin näitä mahan nippasuja yms.Niin että mukavaa päivänjatkoa kaikille ja voikaa hyvin:D
 
Huomenta! voi vitsi mistähän tuo pojan levottomuus yöllä johtuu?! pyörii ja potkii ja vaihtaa asentoa KOKO AJAN ja ähisee ja puhisee...tuntuu taas niinku olis nukkunu tunnin koko yönä kun sai roikkua pinniksen laidalla joka välissä....oih, no eipähän ehdi nukkumisen makuun ennen kakkosen syntymää :LOL:
 
Oikein paljon onnea uusille :wave:

Mulla kans mahan toiminnassa erilaisia ongelmia.. Välillä heti herättyäni saa melkeen juosta vessaan kakkoselle..(liikaa tietoa??) Ja välillä pikkusen kouristaa.. Ja hirveitä ilmavaivoja :LOL: Helpompaa näin ku ei mies kotona ;)

Tänään taitaa sit oikeesti tulla vettä :/ Ku lähipäivinä säätiedotukset ei oo pitäny yhtään paikkansa..

Voi ku mäki haluisin jo ultraan :eek:

Munki tupakkalakko on kestäny tosi hyvin! Ja siis oikeen ihmettelen.. Menee yhtä hyvin ku esikoista aloin odottaa! Mies syö niitä purkkia mut mulle ne ei tehoo.. Mulla se on enemmänkin se tapa käydä röökillä kuin se nikotiini :whistle: Mut joo nyt jo 3 täyttä päivää savuttomana B)

Tänään piti käydä sieltä apteekistaki hakee niitä panadoleja, vai vitamiineja?? Ja salmiakkiki näyttäis olevan lopussa :D

Suvitus+Yrsa 4+5
 
Ja vielä rajatapaukselle että mä kovasti haluisin sen pakkauksen ottaa mut turha kai se meille on ku noita vaatteita on ihan tarpeeks vieläkin ja eiköhän niitä lisääki taas jostain saa..
Sitä vaan on niin ihanaa tonkia :saint:
Mut mies sano et raha otetaan ja ostetaan sillä sitte vaikka joku kallis mitä tarvitaan vauvalle :whistle:
 
IIIIIH!!! Tänne on tullut tekstiä ihan vallllltavaaasti puolentoista viikon aikana :eek: =) TERVETULOA KAIKKI UUDET PLUSSANNEET!

En millään nyt pystynyt lukea toistakymmentä sivua tekstiä...voi olla että jää lukemattakin. Mutta ehkä pääsen kuitenkin kärryille... =)

Täällä oireet ovat tipotiessään. Ihan epäilyttää, onkohan etes raskaana :| Reissussa kun oltiin, niin viikotkin ovat ihan hukassa. Enkä nyt jaksa laskea. Mukava reissu oli, mutta kovin rankkakin.

Papagena: Mun mielestä tyyliin viikoille 12-13 tavallisesti pahoinvointi kestää.
Mullakaan ei vielä ole alkanut pahoinvointi. Esikon kaa alko noin vk8. Ja mä oon kait nyt viikoilla 7 tai 8. JO??? Onks mahdollista...

Äitiyspakkauksesta:En aio ottaa sitä, kun esikko on tosiaan vasta 9kk...ja vaatteita on ihan SIKANA! Ja samat makuupussit tietty menee uudellakin...

Jaahas. On väsy kova(reissun takia).Paljon huonosti nukuttuja öitä takana..Kohta pääsee päikkäreille.

Onnea vielä kerran kaikille uusille masuilla ja paljon tarrasukkia kaikille :heart: :heart:
 
Tervetuloa kaikille uusille taas! Ja tarrasukkia matkaan! :heart: Meitä alkaa oleen aika paljon jo!!

Papsu: Ei se oksennus sieltä tule! Kyllä se mielikuvitus taas tekee tehtävänsä! Keskityt nyt vain Iiron perässä säntäilyyn ja olet onnellinen kun se jaksaa pitää mamman kiireisenä! :D

Tsemppiä röökilakkoilijoille kaikille tasapuolisesti! Oon ylpee teistä! :attn:

Meille tulee ainakin äitiyspakkaus. Tykkäsin niistä vaatteista mitä nyt näky olevan. Ku kaveri sai omansa tossa keväällä ni mä kielsin sitä purkamasta sitä ennenku oon päässy sen penkomaan. Muistan vieläkin ku siskon äp tuli 10 vuotta sitten. Mä olin kateellinen ku se sai kaikkia kivoja juttuja. :LOL:

Mä ajattelin soittaa neuvolaan tossa 12 maissa ja kysyä vielä, että kuunnellaanko siellä sydänääniä tms ekalla kerralla ku huolestuttaa kuitenkin se vuoto sen verran. Kai ne nyt jotain voi tehdä asian eteen, että saa mielenrauhan!? Muuten soitan tädille joka on täällä kätilönä ja se saa keksiä miten pääsen ultraan tai ääniä kuunteleen. Odottavan aika on niiiiiin pitkä.. |O
 

Yhteistyössä