MAALISMAMMAT 11

  • Viestiketjun aloittaja **vanilla
  • Ensimmäinen viesti
riitukka
Huomenta kaikille!

Meille syntyi tyttö perjantaina 2.3 klo 18.02

Perjantaina oli Jorviin aika proteiini mittaukseen sekä verenpaine kontrolliin. Sisätutkimuksessa selvisi että kohdunsuu oli 4cm auki, mutta vauva vielä kovin ylhäällä. Ultrattin ja asukki olikin ottanut oikein kunnon kasvupyrähdyksen, eli mitatiin painoarvoksi jopa 4500g!!
Soitto synnärin puolelle ja tiedusteltiin onko synnytyssalissa tilaa, oli joten eikun siitä sitten synnyttämään.
Eli kaikki alkoi noin klo 15.45kalvojen puhkaisulla, siinä sitten odoteltiin supistuksia jotka kyllä lähtivätkin tulemaan. Mieskin saapui paikalle.
Tunnin verran kärvistelin kunnon supistuksissa jotka voimistuivat koko ajan, mutta kohdunkaulan tilanne oli miltei sama eli oli auennut vain sentin lisää. Vauvelikin vielä aika ylhäällä. Päätettiin aloittaa oksetosiini tippa joka voimistaa supistuksia ja saisi vauvelin liikkeelle kohti kohdunkaulaa. Vauvelin tilanne kohdussa oli hyvä sydämmen syke tasainen ja happiarvot kohdallaan.Ilokaasulla selvisin aika pitkälle mutta sitten kivut alkoivat olla jo aika melkoiset ja halusin epiduraali puudutuksen. Anestesia lääkäriä odoteltiin ja odoteltiin ja odoteltiin!!!! Vihdoinkin hän saapui ja aloitti katetrin laiton selkään, minun piti pysyä ihan liikkumatta mutta sairaan kovat supistuksen jotka tulivat muutaman minuutin välein meinasivat saada kropan väkisin tärisemään. Aivan yllättäen alkoi valtavasti ponnistuttamaan ja katetrin laitto ei onnistunut joten minä pääsin ponnistamaan. Kolmen minuutin ponnistusvaiheen jälkeen tyttö näki päivanvalon. Eli minä synnytin todella nopeasti ja vauva tuli miltei syöksyllä muutamalla ponnistuksella. En onneksi revennyt.Kivun lievityksenä pelkkä ilokaasu.
Kaikki meni kuitenkin tosi hyvin ja onneksi se kaikki kipu loppui siihen kun vauva oli ulkona.On se sanoinkuvaamaton tunne nähdä pikkuinen ihminen monen kuukauden odottamisen jälkeen.
Maanantaina päästiin sitten pois sairaalasta.
Onnea kaikille jo vauvansa saaneille ja tsemppiä teille jotka vielä odottelette omia hurmureitanne.

Riitukka ja prinsessa.
 
Hilppa.
Isot onnittelut Riitukalle! Melkoisen pikkuemännän sinäkin teit, meillä ei mene läheskään kaikki esikoisen vanhat 50-senttiset vaatteet, joita on vieläpä aika paljon kun isosisko oli sellainen himpula syntyessään...

Rinnoista ja imetyksestä: matalat rinnanpäät meinaa sitä, että nänni on matala, ei sellainen "törrö" ja vauvan on vaikea saada imuotetta ja nänniä joutuu "runttaamaan" (ah, mitä ilmauksia!) vauvan suuhun. Jotkut käyttää rintakumia tai maidonkerääjää ennen imettämistä, niin nänni hieman kohoaa ja jos on kovin hankalaa, niin sitten rintakumia imettäessä. Kun vauvalla huono ote, niin nännit helposti rikkoontuvat ja auts... Synnyttäneiden osastolla kyllä ohjaavat aika reippailla otteilla imettämisen alkuun, tuntui hurjalta kun tuli täti ja tarttui tissiin!
 
Iines-79
Onnittelut Riitukalle tytöstä!
Täällä vielä yhtenä kappaleena ollaan,vaikka neuvolakin jo ihmetteli että ei vielä ole syntynyt. On kuuulemma niin alhaalla ja lähtökuopissa. Mutta mun tuurilla syntyy rv42+ No, olokin on jo aika malttamaton, vaikkei tietty ole vielä edes laskettu aika, mutta kun on jo niin kauan ollut kaikkien ultrien ja arvioiden mukaan ihan kohta syntymässä, niin ei jaksaisi enää odottaa.
Mutta tänäänkin olin koko päivän ostoksilla ja sovin menoja loppuviikoksi, ettei menisi ihan odotteluksi.
Ja todellakin vauhdikas synnytys ollut Riitukalla, onneksi kaikki meni hyvin.
Nyt taas lenkkeilemään, jos vaikka saisi pari supistusta aikaiseksi ;)

Iines 39+2
 
Vanilla 36+5
Hui, meinataan tippua toiselle sivulle!

Täällä ei mitään kummempia. Eilen supisteli vähän enemmän, mutta ei ne tosiaankaan ole yhtään kipeitä supistuksia:(. Jokos teiän muitten supistukset on jo sellasia että sattuu? Mulla riittää "Joko se pian syntyy" -kyselijöitä vaikka muille jakaa, vaikka la on vasta kuun viimeinen päivä. Kerkiän varmaan tulla hulluksi, ennen kuin pääsen tositoimiin. Tulis nyt vaan potkua näihin olemattomiin supistuksiin!

Kerroinko että mulla on omista vadelmapuskista kerättyjä vadelmanlehtiä? Vadelmanlehtitee kuulemma joskus auttaa käynnistämään synnytyksen. Ajattelin että alan litkimään sitä kun alkaa 38 raskausviikko. En tiedä uskallanko kysyä lupaa neuvolassa, jos ne pitääki mua jonain hirviöäitinä ja saan kauheet paasaukset...?

Oon yrittänyt käydä joka päivä kävelyllä, mutta se ei ole saanut kyllä supisteluja yhtään aikaan... :( Täytyy silti yrittää..

Hyvää vointia kaikille!

Vanilla 36+5
 
Mermaid la 16.3
ketjun nostoa :)

Taas on viikko mennyt, tänään tuli täyteen 39 viikkoa. Ihmeen hyvin olen jaksanut, vielä ei ole ilmassa kärsimättömyyttä vauvan syntymän suhteen paitsi läheisillä :)

Pakastin on nyt virallisesti täynnä kun eilen leivoin naistenpäivän kunniaksi kasan korvapuusteja ekaa kertaa elämässäni. Siihen nähden onnistuivat hyvin. Vauvallekin kaikki on nyt ihan valmiina, kun tänään käyn hakemassa vaatteille laatikoston, jonka päällä on hoitopöytä tavaratiloineen: aika näpsäkkä setti. Viikonloppuna olisi tarkoitus puuhata täällä kotona kun remontin jälijltä keittiön välitila kaipaa vielä viimeistelyä. Eli ei mitään ihmeellistä. Kurkkukipua ja flunssaoireita on jälleen ilmassa, pitää toivoa että ei pahene.

Tämän päivän "kohokohta" on taas neuvola :D, pitänee ottaa ilo irti viimeisistä kerroista kun keskitytään äidin vointiin!

Viikonlopun odotusta!

-Mermaid 39 tasan-
 
Iines-79
Perjantaita!
Vanilla kyseli noista supistuksista, mulla ainakin on jo ihan kiitettävän kivuliaita, aina kun sellainen tosi kipeää tekevä tulee, alkaa tuo synnyttäminenkin hieman hirvittämään. Ja siitä vadelmanlehti-teestä; eiköhän sitä viimeisillä viikoilla kokeilla mitä ihmeellisempiä asioita. En ainakaan usko että kauhean vaarallista olisi.
Mermaid oli leiponut; sama täällä :) Eli elämän ensimmäiset korvapuustit tuli tehtyä muutama viikko sitten Susannaaan innoittamana ( kun täällä kertoili huumaavasta pullan tuoksusta...). Nyt ne on tosin jo syöty =) Ja uudetkin leivonnaiset kohta päätyy omiin suihin...
Nyt olisi tarkoitus lähteä kaupunkikierrokselle ja kavereiden kanssa syömään ja illalla lenkeilyä ja saunomista luvassa.
Voikaahan hyvin mahakkaat ja tuoreet äidit vauvoineen!

Iines 39+4
 
Susannaaaa joka ei kirjautunut
Voi kuinka ihanaa jos olen innoittanut teitä leipomaan :)! Mä oon jossain määrin "vanhanaikainen" ja minusta äitin kuuluu leipoa pullaa - se ja sama onko ne nyt niin nätinnäköisiä, hyvänmakuisia niistä joka tapauksessa tulee :). Mullakin meni pitkään ennenkuin sain korvapuustit näyttämään korvapuusteilta :D. Ja mitä itse omaa lapsuuttani muistelen niin on jäänyt ihanasti mieleen kun on saanut esim. jouluna tehdä torttuja! Tai siis painella sitä muovimuottia taikinaan :D.

Täytyy sanoa että jos vaan te muutkin isomahaiset :) vielä haluatte tarjota vauvan ensimmäisille vieraille jotain kotitekoista niin tosissaan kannattaa tehdä ne ennen syntymää. Me alamme vastaanottaa vieraita vkonloppuna ja tunne on mahtava kun ei kaikkia tarjottavia tarvitse kaupasta ostaa ja miettiä. Toki käytän kaupankin antimia - ne on nykyään kanssa ihan maistuvia :).

Muuten... kun iso-osa/kaikki ovat synnyttäneet niin luommeko vauvanhoito-puolelle oman ketjun maalismammoille?

-Susannaaaa ja nuppu kohta 2vko :)
 
Vanilla""
Täälläkin pitää järjestellä pakastin ja alkaa leipoa, että on sitten vierailijoille jotain tarjottavaa. Kaikki haluaisivat jo että synnytän ja se alkaa ottaa ihan oikeesti jo päähän!

Ketjua voidaan jatkaa vhoitopuolelle mun puolesta koska vaan. Minä se kuitenkin viimeisenä synnytän *valmiiksi masentunut* joten miten vaan... :)

Neuvolakuulumisia eiliseltä:
pissa puhdas,
paineet 118/82
painoa +700g! (Enemmän kun mulla on koko raskauden aikana tullut yhteensä ennemmin...)
Sf 39! (Vauva kyllä pyllisteli neuvolantätille, mutta silti!) Tässä alkaa ihan ahdistaa jo fyysisesti!
Sydänäänet kuulosti oikein hyviltä ja vauva reagoi hienosti kun sitä vähän ärsytettiin tökkimällä. Raivotarjonnassa oli vieläkin.

Kerroin että mua pelottaa vauvan koko, kun suvussa on tapana saada isoja vauvoja (siskolla reilusti yli nelikiloisia ja itekkin oon ollu yli nelikiloinen syntyessäni). Lähinnä pelottaa että mahtuuko se syntymään ja eihän vauvalle satu mitään synnytyksessä siitä syystä. Täti otti ihanan vakavasti mun pelon, vaikka sanoikin että vielä ei tarvisi tehdä asian suhteen mitään toimenpiteitä. Sain kuitenkin siltä istumalta ilmaisen ultran ens viikon tiistaille. Siellä lupasivat tarkistaa vauvan kokoa ja tarvittaessa sitten lähettää äippäpolille arvioitavaksi. Jos näyttää siltä että tulee oikein iso vauva, niin voi olla että alkavat käynnistellä synnytystä.

vähän jänskättää että jos synnytys käynnistetään niin kuinka paljon kipeämpää se mahtaa olla.. Siskolla toinen on käynnistetty ja se kuulemma oli kipeämpi synnytys. Pääasia kuitenkin, että vauva syntyisi terveenä maailmaan eikä ainakaan synnytys aiheuttaisi komplikaatioita pikkuiselle.

Ens tiistaina siis ultraan ja perjantaina taas neuvolaan.

Eilan oli ihan kiva päivä. Yritettiin miehen kanssa kotikonstein käynnistellä synnytystä.
Neuvolan jälkeen olin koko päivän kaupungilla, ostin vauvalle vihdoista viimein hoitolaukun ja suolatipat ja suppoja. Sen lisäksi uuteen valmiiseen vessaan keväiset pyyhkeet ym. Supisteli koko kauppareissun, mutta ei ollenkaan kipeesti. Tunsin vaan että supistelee. Käytiin syömässä ihania pannukakkuja yhessä kantapaikassa ja sitten tultiin kotiin siivoomaan. Mies sai kyllä huomattavasti enemmän aikaan kun minä. Taisin olla aika hidas siivouksessa, mutta pääasia, että talo tuli siivotuksi.
Join kannullisen vadelmanlehtiteetä siinä lomassa, eikä sekään auttanut yhtään *hautaa päänsä polvien väliin (ai niin, ei se taidakkaan olla nyt mahdollista! Hihii!)*
Seksiäkin kokeiltiin käynnistämiseen kahdesti, mutta ei se tuottanut tulosta (tokkopa se oli edes pääasia) ja saunottiin lopuksi. Tuloksena oli vain koko päivän kestäneitä pitkiä tehottomia supistuksia jotka ei tuntunut yhtään missään!

Huomenna alkaa viikko 38. Odotan tiistain ultraa ja sitten vasta alan miettiä mitä poppakonsteja seuraavaksi keksisin. Tää "Sf 39" alkaa nimittäin ahdistaa ihan kunnolla!

Vanilla 37 tasan.
 
Vanilla 37+2
Kaikki on ilmeisesti synnyttämässä, kun ketju on niin hiljainen...
Minä täällä taas vaihteeksi valvon toista yötä putkeen. Jalat on jotenkin levottomat.
Synnytys jännittää ja sitä miettii koko ajan enemmän.. Eilen pakkasin vauvalle sairaalakassin ja nyt äsken itselleni. Kaikki on siis valmista tulevaa varten. Tulis jo..
Vanilla 37+2
 
Mermaid la 16.3
Voi harmi Vanilla että olet joutunut valvomaan :-( Itse olen onnekseni saanut nukuttua todella paljon paremmin viime aikoina, nyt alkaa tuntua siltä että voimia on kerätty ihan mukavasti tulossa olevaa koitosta varten. Koitahan jaksaa ja ota kunnon torkut aina päiväsaikaan! Itselläni on pitkät lenkit auttaneet hyvin, niistä väkisinkin väsyy. Minuakin vaivasi pitkään levottomat jalat ja ne oli välillä tosi tuskalliset. nyt olen niiltäkin saanut olla rauhassa.

Minullakin sairaalakassi pakattuna, nyt on sitten kahdet imetysliivitkin ostettu: toiset ostin bebesistä, sellaisen tosi napakan imetystopin (http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=36&products_id=1245), joka ylettyy siis mahankin yli. se on kuulemma mukava yöllä. toinen on myös sellainen sporttivaihtoehto; Svegmarkin napakat imetysliivit lindexiltä. Uskoisin, että noilla kaksilla tulen pärjäämään.

Viime perjantaina saatiin vauvalle viimeinen tavara: sellainen vaatelaatikosto, jonka päällä on hoitotaso ja siihen hoitoalusta. Nyt on vauvasen vaatteet siististi laatikoissa odottamassa, harsot viikattuna hoitopöydän "alatilassa" ja vaipatkin pinossa. Eli ei muuta kun odotellaan, että syntyminen alkaa vauvaa kiinnostaa :)

Oma olo on oikein hyvä, mitään synnytystä ennakoivaa en ole kyllä havainnut, enkä oikeastaan tiedäkään, miten se voisi etukäteen oireilla. Tänään ajattelin mennä kaupungille hengailemaan ihan muuten vaan niin pitkäksi aikaa kun jaksan. Viime pe oli neuvola, paino ei ole muusta raskausajasta poiketen enää noussut kolmeen viikkoon. Muutenkin kaikki ok, täti kehoitti varautumaan henkisesti yliaikaisuuteen ja mikäs tässä on odotellessa...

Leppoisaa viikkoa kaikille, jotka täällä vielä ehtivät käydä :)

-Mermaid 39+3-
 
Iines-79
Tänään olisi sitten "eräpäivä"! Hiljasta on, siis syntymisen suhteen. No, toisaalta mullahan aikaistettiin laskettua np-ultrassa 3 päivää, joten katsotaan jos sitten loppuviikosta.
Mullahan on neuvolasta varoiteltu ihan päinvastaista kun Mermaidille, viimeksi taas sanoi että ei enää tarvitse tulla, ja on jo vähän ihmeissään kun ei vieläkään ole syntynyt. Saa nähdä mitä nyt sanoo keskiviikkona kun jälleen kerran ilmestyn sinne yhtenä kappaleena....
Itsellä myös unettomia öitä riittänyt, viime yö tuli onneksi nukuttua kuin tukki. Sitä ennen kyllä tuli valvottua pari yötä. Se on kyllä superkurjaa...
Palailen varmaan huomenissa,

Iines 40 TASAN
 
Vanilla 37+2
Kiitos myötätunnosta Mermaid. Sain illallla rauhoitettua levottomat jalaat kylmäkuuma-suihkulla. auttoi joten kuten. Nukahdin siinä puol kolmen pintaan ja torkuin koko yön. Tänään taidan taas lähteä kunnon kävelylle, jos se vaikka parantaisi unia.
Tuuthan Mermaid kertomaan että millainen tuo Bebesin imetystoppi on käytössä, sitten kun sulla on vauva... Mua vähän alko kiinnostaa, kun kävin lukemassa tuon linkin. Otitko valkoisen vai mustan?

Iinekselle onnittelut eräpäivästä. toivottavasti et joudu kauhean pitkään odottamaan yliaikaa. Mulla on huomenna se ultra, missä katotaan vähän vauvan painoa, sen perusteella sitten katotaan että annetaanko vauvan mennä kauheen paljon yli. Toisaalta, tässä on vielä reilut kaks viikkoa siihen h-hetkeen, oikeestaan melkein kolme.. :(.

Jaksamista ja keväistä päivää!
Vanilla 37+2
 
DiuDiu 38+6
Täälläkin ollaan edelleen yhtenä kappaleena, eikä kiirettä tunnu olevan niin vauvalla kuin ei minullakaan. Olo on ihan hyvä, ja kotona olisi vielä laiteltavaa, joudan hyvin odotella pikkuisen syntymää vielä muutaman viikon. :eek:) Jännityksellä tietysti odotellaan, koska pieni päättää maailmaan tulla. Sairaalakassi on pakattuna, joten lähtövalmiina ollaan.
 
minni rv 40+1
Täälläkin ollaan edelleen yhtenä kappaleena. En olisi uskonut, että yliajalle mennään. Torstaina kävin äitipolilla lääkärissä, jossa samalla katsoi, että kohdunsuu jo 3 cm auki ja kanavaa ihan vähän jäljellä. Vauva näyttäisi olevan keskikokoa eli ei kiirettä käynnistellä. Lääkäri kyllä oli sitä mieltä, että ihan on synnytys käynnistymäisillään. Toivottavasti... Toisaalta on aika levollinen olo eikä tällä hetkellä yhtään intoa lähteä synnytyspuuhiin. Saa nyt sitten nähdä, mielenkiinnolla odotan milloin varsinaisesti lähtee käyntiin. Perjantaina tuli kyllä loputkin limatulpasta, sellaista verensekaista sitkeää limaa iso kasa, yök. Ja torstai-illasta alkaen on useaan kertaan alkanut todella kipeät supistukset, tekisi jo kivunlievitystä mieli, kun niin polttelee ilkeästi. Tulevat aina 5-10 min. välein, mutta loppuvat reilun tunnin kuluttua kuin seinään. Se kipu on kyllä aikamoista, vähän alkaa jo jännittää millainen synnytys tulee. Toivon kovasti, että tällä kertaa ei tarvittaisi oksitosiinia pahentamaan kipuja. Jos vaikka tällä viikolla pääsisi tositoimiin. On ollut aika huono olo viime päivinä, kuin pieni krapula päällä. Ja välillä viiltää jossain kohdunsuulla niin kovasti, että tekisi mieli huutaa kivusta. Välillä taas ei tunnu missään, että edes raskaana olisi. Paitsi tietysti tämä iso maha ja sen tuoma kömpelyys sekä rasittava turvotus. Edelleenkin törmäilen mahallani milloin mihinkin.

Mermaid: minuakin kiinnostaa kovasti tuo Bebesin imetystoppi. Olen sitä useaan kertaan netistä katsonut, mutta en vielä tilannut. Jos ostit valkoisen niin eihän siitä näy mitään läpi? Monesta valkoisesta imetyspaidasta kun näkyy imetysaukot niin selvästi. Toppi näyttää kyllä todella kauniilta ja varmaankin sen vielä tilaan. Topissa on siis imetysliivit kiinteästi kiinni?

Onko kukaan hankkinut kantoliinaa? Itse olen niistä kovasti innostunut viime päivinä, mutta en vielä tiedä millaisen hankkisin, kun malleja on vaikka millä mitalla. Vinkkejä?

minni rv 40+1
 
** Cloud86 **
Ilmottaudun vielä olevani yhtenä kappaleena, niinkuin suurin osa vielä meistä :) Mutta on tänäänkin tapahtunut jotain, nimittäin limatulppa irtosi. Kai se enteilee jo tulevaa synnytystä :) Saa nähdä milloin lähtö tulee....Jännittää.....

Hyviä vointeja raskaisiin viimeisiin päiviin/viikkoihin!!! <3

Vkoja huomenna tasan 39
 
Vanilla 37+3
Täällä taas valvotaan. Kävin tänään kyllä kävelyllä parikin kertaa ja ihan kunnon lenkit, mutta ei sillä näytä nyt olevan vaikutusta. Levottomat jalat vaivaa taas kerran. Täytyy taas mennä suihkuttelemaan niitä.

Tänään kävin kaupassa kävellen viiden aikoihin ja siellä alkoi aika moinen selkäsärky joka jatkui yhdeksään. Otin siihen lopulta särkylääkkeen. välissä tuli supistuksiakin, mutta en tiedä liittyikö särky supistuksiin. Sen jälkeen meni maha ihan sekaisin. On siis vieläkin. Maha on ihan löysällä ja mahasta kuuluu jatkuvasti hirmuista mörinää. Mahtaa vauva ihmetellä ääniä. En tiedä liittyykö sekin synnytykseen..

Vanilla 37+3
 
Mermaid la 16.3
Huomenta!
Mikäs on Vanillan vointi, olisikohan olleet supistuksia? Täällä meni meinaan yö unien puolesta pilalle supistusten takia ja olivat kyllä aika lähellä jomottavaa selkäsärkyä. Joitakin tunteja kesti, varmaan kahden jälkeen nukahdin herätäkseni närästykseen 5.30. Nyt on edelleen selkä kipeänä, mutta ei niin kovasti kuin yöllä. Ja minullakin vatsa meni sekaisin. Omalla kohdalla olen ainakin huomannut, että sitä kivun aaltoilua on välillä hankala huomata, tuntuu että välillä kipu vähenee, välillä taas pysyy pitkään tosi kovana.Ehkä sitten kun tuosta kovenevat niin alkaa huomata "kipupiikit". Ja Cloudilla irtosi jo limatulppa! Täällähän tosiaan tapahtuu joka suunnalla!

Tuosta imetystopista vielä: kun laitoin sen kaupassa päälle, totesin heti että ostan ilman muuta tämän. Se on paksua materiaalia, en itse välttämättä pitäisi valkoista toppia pelkästään esim. kesällä, mutta myyjä sanoi että moni pitää. Mutta ei näy läpi imetysaukot. Musta on varmaan värinä kestävämpi, mutta minulle kun ei musta käy lainkaan...Mutta jo nyt ilman sen kummempaa käyttökokemusta voin suositella! Ehdoton plussa on se, että toppi peittää aikanaan koko "maharöllykän" :D

-Mermaid 39+4-
 
*Supi*
Hei kaikille!

En ole kirjoitellut pitkään aikaan...ollut vähän hässäkkää. Meille siis syntyi poika 26.2 klo 4.16. Poika painoi 3970g ja oli 50,5cm pitkä. Aika äijä :)

Synnytys oli todella pitkä ja kivulias. Kätilö ja lääkäri sitä mieltä et vain muutama sadasta käy läpi noin rankan synnytyksen. Tottakai just mä :( No palkinto sitäkin ihanampi ja ei jäänyt mitään traumoja. Haluan vielä lisää lapsia. Synnytystä vaikeutti se et vauva oli tulossa kasvot edellä ja jäi sen takia jumiin. Lääkäri käänsi imukupilla vauvan joten saatiin viimein ulos. Lähellä oli sektio. Onneksi kuitenkin selvittiin ilman leikkausta ja nyt onnellisesti kotona.

Sairaalassa jouduimme olemaan viikon verran, koska vauva tarvitsi valohoitoa keltaisuuteen.

Täällä kanssa vielä vauvan rytmit mitä sattuu. Pari yötä valvottiin vatsavaivoja, mutta viime yö meni jo mukavasti (koputtaa puuta). Täälläkin vauva nukkuisi päivällä ja valvoisi yöllä. Äiti tahtoisi toisinpäin...äideiltä vaan ei kysytä :)

Tsemppiä kaikille jotka olette vielä yhtenä palana ja uusille äideille onnea!!

Supi ja suloinen poikavauva
 
*Supi*
28.2 Plankton 33v. esikoinen , TAYS

5.3 Supi 27v. esikoinen, Seinäjoen keskussairaala
5.3 Heta 34v. toinen lapsi, Kmo/Oys
7.3 Tuutikki81 25v. esikoinen
10.3 Nillenalle 29v. esikoinen, Espoo; Jorvi
11.3 Np 23v. esikoinen
11.3 Minni 28v. toinen lapsi
12.3 Mie 32v. esikoinen
12.3 Iines 27v. esikoinen, TYKS
13.3 Kipsunäippä 24v. toinen lapsi
14.3 Moppi 29v. esikoinen
16.3.Mermaid 27 v., esikoinen, Kätilöopisto
20.3 Cloud 20v. esikoinen
20.3 DiuDiu 27v. esikoinen, Kätilöopisto
31.3 Vanilla 21v. esikoinen, TAYS

SYNTYNEET

3.2 Elli73 33v. toinen lapsi, NKL: tyttö 2,3kg 46cm
24.2 Susannaaaa 29v. esikoinen, KOKS: tyttö 3,315kg 49cm
26.2 Hilppa 30v. toinen lapsi, Keski-Suomi : tyttö 4,036kg 52 cm
26.2 Supi 27v. esikoinen, Etelä-Pohjanmaa: poika 3,970kg 50,5cm
2.3 Riitukka 40v. toinen lapsi, Jorvi: tyttö 4050g 53cm
 
Susannaaaa joka ei kirjautunut
Paljon paljon onnea Supille ja poppoolle :)

Joo täällä elellään vauvan rytmin mukaan... se vaan että neiti tykkää nukkua vähän liikaa. Tänään oli eka lastenneuvola ja nyt pitää huolehtia että syödään tarpeeksi jotta paino nousisi hieman enemmän! Mutta ollaan me kasvettu pituutta 2,5cm :).

-äippä ja kohta 3vko tyttö
 
Iines-79
Onnittelut Supille ja perheelle!
Täällä vielä yhtenä kappaleena ja varmaan vauva viihtyykin mahassa vielä muutaman viikon. Nimittäin ei ole supistellut taas muutamaan päivään oikeastaan ollenkaan. Lauantaina luulin jo lähdön koittavan, mutta taas ne vaan laantui.
Tosiaan, hieman vastaavanlaista kun mistä Vanilla kirjoitti, selkäsärkyjä yms.
Susannaaan vauvahan alkaa olla jo "iso" tyttö! Tuntuu niin suurelta tuollainen huima kolmen viikon ikä :)
Joo, taas vähän kiire, täytyy mennä etsimään niitä kadonneita supistuksia lenkkipolulle!

Iines 40+1
 
Päivitys
28.2 Plankton 33v. esikoinen , TAYS
5.3 Heta 34v. toinen lapsi, Kmo/Oys
7.3 Tuutikki81 25v. esikoinen
10.3 Nillenalle 29v. esikoinen, Espoo; Jorvi
11.3 Np 23v. esikoinen
11.3 Minni 28v. toinen lapsi
12.3 Mie 32v. esikoinen
12.3 Iines 27v. esikoinen, TYKS
13.3 Kipsunäippä 24v. toinen lapsi
14.3 Moppi 29v. esikoinen
16.3.Mermaid 27 v., esikoinen, Kätilöopisto
20.3 Cloud 20v. esikoinen
20.3 DiuDiu 27v. esikoinen, Kätilöopisto
31.3 Vanilla 21v. esikoinen, TAYS

SYNTYNEET

3.2 Elli73 33v. toinen lapsi, NKL: tyttö 2,3kg 46cm
24.2 Susannaaaa 29v. esikoinen, KOKS: tyttö 3,315kg 49cm
26.2 Hilppa 30v. toinen lapsi, Keski-Suomi : tyttö 4,036kg 52 cm
26.2 Supi 27v. esikoinen, Etelä-Pohjanmaa: poika 3,970kg 50,5cm
2.3 Riitukka 40v. toinen lapsi, Jorvi: tyttö 4,050kg 53cm
 
Plankton
Alkuperäinen kirjoittaja riitukka:
Alkuperäinen kirjoittaja päivitystä:
Listat
5.3 Supi 27v. esikoinen, Seinäjoen keskussairaala
5.3 Heta 34v. toinen lapsi, Kmo/Oys
7.3 Tuutikki81 25v. esikoinen
10.3 Nillenalle 29v. esikoinen, Espoo; Jorvi
11.3 Np 23v. esikoinen
11.3 Minni 28v. toinen lapsi
12.3 Mie 32v. esikoinen
12.3 Iines 27v. esikoinen, TYKS
13.3 Kipsunäippä 24v. toinen lapsi
14.3 Moppi 29v. esikoinen
16.3.Mermaid 27 v., esikoinen, Kätilöopisto
20.3 Cloud 20v. esikoinen
20.3 DiuDiu 27v. esikoinen, Kätilöopisto
31.3 Vanilla 21v. esikoinen, TAYS

SYNTYNEET

3.2 Elli73 33v. toinen lapsi, NKL: tyttö 2,3kg 46cm
24.2 Susannaaaa 29v. esikoinen, KOKS: tyttö 3,315kg 49cm
26.2 Hilppa 30v. toinen lapsi, Keski-Suomi : tyttö 4,036kg 52 cm
2.3 Riitukka 40v. toinen lapsi, Jorvi: tyttö 4050g 53cm
6.3. Plankton 33v., esikoinen, TAYS: poika 3,830kg 53cm
 
Plankton
Kiirettä pitää, kirjoitan synnytyskertomuksen myöhemmin ... Sairaalaan siis osastolle jo lauantaina 3.3. ja käynnistelyjen ja muiden tapahtumien jälkeen leikkauksen kautta poika maailmaan 6.3....Kaikki hyvin äidillä ja pojalla ja kotiin sairaalasta pääsin (tai päätin lähteä) viime sunnuntaina eli 11.3.

Tsemppiä kaikille vielä vauvaa odottaville ja onnittelut nyytin jo kotiin saaneille!

 

Yhteistyössä