MAALISMAMMAT 11

  • Viestiketjun aloittaja **vanilla
  • Ensimmäinen viesti
**vanilla
Listat
26.2 Hilppa 30v. toinen lapsi, Keski-Suomi
28.2 Plankton 33v. esikoinen , TAYS
1.3 Susannaaaa 29v. esikoinen, Kouvola; NKL (KOKS)
2.3 Riitukka 40v. toinen lapsi, Vantaa; Jorvi
5.3 Nappianni 22v. esikoinen
5.3 Supi 27v. esikoinen, Seinäjoen keskussairaala
5.3 Heta 34v. toinen lapsi, Kmo/Oys
7.3 Tuutikki81 25v. esikoinen
10.3 Nillenalle 29v. esikoinen, Espoo; Jorvi
11.3 Np 23v. esikoinen
11.3 Minni 28v. toinen lapsi
12.3 Mie 32v. esikoinen
12.3 Iines 27v. esikoinen, TYKS
13.3 Kipsunäippä 24v. toinen lapsi
14.3 Moppi 29v. esikoinen
16.3.Mermaid 27 v., esikoinen, Kätilöopisto
20.3 Cloud 20v. esikoinen
20.3 DiuDiu 27v. esikoinen, Kätilöopisto
31.3 Vanilla 21v. esikoinen, TAYS

SYNTYNEET

3.2 Elli73 33v. toinen lapsi, NKL: tyttö 2,3kg 46cm
 
**vanilla
Huomenta!

Perustin uuden ketjun, kun meillä oli jo mennyt yli 100 viestin. Tässä ketjussa alkaakin jo syntyä todennäköisesti enemmän vauvoja. Onnea meille kaikille tulevaan! :)

Ihana viikonloppu takana. Oltiin miehen kanssa treffeillä. Kaksistaan oli kiva viettää hetki aikaa, kun kerran vielä se onnistuu niin helposti. Vaikka kyllähän tämä pikkuinen välillä osoitti mieltään, kun äiti juoksi hirmu kiireellä ympäri Helsinkiä..

Flunssa on vihdoin menossa ohi, enää nuha jäljellä. Olen nukkunut nyt 3 yötä putkeen ihan loistavasti! Korkeintaan pari vessassa käyntiä per yö! Ostettiin uus pehmeä petari sänkyyn, joten paikkoja ei enää särje niin paljon kuin ennen...

Mermaid kyseli niistä imetysliiveistä. Mullakin on ostaminen vielä edessä ja mietin et minkäkokoiset ostaisin. Mulla on liivien koko pysynyt samana koko raskauden ajan ja itseasiassa luulen että vähän pienentyneetkin, kun painoa ei ole tullut lisää juuri lainkaan. Taidan ostaa yhden koon isommat liivit kun normaalisti ja vaan yhdet. Katson asiaa lisää sitten kun vauva on syntynyt, niin ei mene turhaan rahaa niihin.

Mitä ootte pakanneet vauvalle kotiintulovaatteiksi? Kun tässä mietin että kuinka monta kerrastoa sitä pitäisi vauvalle pakata... Hmn..

Tänään synnytysvalmennuksen toinen osa ja torstaina lääkäri. Niitä odotellessa...

Vanilla 35+2
 
Plankton
Mermaid kyseli liiveistä ... Olen ostanut kahdet kaarituelliset (siellä on on myös kaarituettomia, ei ollut hyvä malli mulle) Kappahahlista. Sattuivat olemaan juuri lähes puoleen hintaan sinä päivänä kaikki liivit ... Ostin toiset nykyistä kokoa ja toiset hiukan isommat. Tuntuvat hyviltä, mutta sittenhän sen näkee. Mulla oli mukana liivinsuojukset eli tungin ne niihin kun sovittelin, suosittelen. Jossakin oli ohje, että kämmen pitäisi mahtua liiveihin, että sen verran rinnat suurenevat kun maito nousee, mutta neuvolantäti sanoi, että se on ihan hetkellinen, että aika samaa kokoa voisi ostaa tai ihan hiukan isommat kuin mitä tilanne on nyt. Onko muut saaneet asiaan ohjeita? Ja on kätevää että ne saa auki yhdellä kädellä. Imetyspaitoja mulla on vain yksi ja ainakin yhden aion vielä ostaa etukäteen valmiiksi (voi sitten miehen tai äidin lähettää niitä shoppailemaan kun tietää mallit ja koot valmiiksi).

En ole pakannut vauvalle kotiintulovaatteita ... Ajattelin kerätä ne kaikki pienimmät vaatteet kasaan pöydälle ja mies saa sitten valita niistä mukaan kaiken tarpeellisen. Kysyn varmaan sairaalassa vielä, että montako kerrosta puetaan... Vaatteita tulikin ostettua taas lisää, kun EI PYSTY oleen ostamatta ... Aivan ihanat ruskeat samettihousut ja retro-paita + raidallinen body ja pikkusukkia jäi taas haaviiin viikonloppuna. Onko muilla samoja "ongelmia"? Tai osallahan noi "oireet" alkoivat jo aika aikaisin, minä oikeastaan aloin odottamaan tosissasi vasta raskauden puolivälissä kun lapsivesipunktion tulokset oli ok ...

Alkuraskauden ultran mukainen laskettu päivä meni jo ... oikea laskettu aika on ylihuomenna ... Ei merkkiäkään mistään ... Kun ei menisi kahta viikkoa yli ...

Viikot 39+5
 
Nappianni
Heips!

Mut voi poistaa tosta listalta, käyn täällä niiiin harvoin. Odotus etenee hyvin jo 39+0, ilman merkkiäkään synnytyksestä...

Oikein hyvää odotuksen loppuaikaa ja synnytystä kaikille maalismammoille!
 
**vanilla
Listat
26.2 Hilppa 30v. toinen lapsi, Keski-Suomi
28.2 Plankton 33v. esikoinen , TAYS
1.3 Susannaaaa 29v. esikoinen, Kouvola; NKL (KOKS)
2.3 Riitukka 40v. toinen lapsi, Vantaa; Jorvi
5.3 Supi 27v. esikoinen, Seinäjoen keskussairaala
5.3 Heta 34v. toinen lapsi, Kmo/Oys
7.3 Tuutikki81 25v. esikoinen
10.3 Nillenalle 29v. esikoinen, Espoo; Jorvi
11.3 Np 23v. esikoinen
11.3 Minni 28v. toinen lapsi
12.3 Mie 32v. esikoinen
12.3 Iines 27v. esikoinen, TYKS
13.3 Kipsunäippä 24v. toinen lapsi
14.3 Moppi 29v. esikoinen
16.3.Mermaid 27 v., esikoinen, Kätilöopisto
20.3 Cloud 20v. esikoinen
20.3 DiuDiu 27v. esikoinen, Kätilöopisto
31.3 Vanilla 21v. esikoinen, TAYS

SYNTYNEET

3.2 Elli73 33v. toinen lapsi, NKL: tyttö 2,3kg 46cm
 
Mermaid la 16.3
Huomenta!

Täälläkin on shoppailu taas riistäytymästä käsistä; eilen ostin vauvalle (taas) yhden Tutan 56cm bodyn ja saman sarjan potkarit. Lisäksi kahdet sukkahousut, kun on jonkun verran housuja, joissa ei jalkateriä. eipä sitten nilkat palele...Miehen siskolta sain eilen toisen uuden bodyn ja lisäksi kassillisen harsoja --> pitäisi olla nyt puklurättejä riittämiin! Ja anoppi oli siskolla kyläilemässä ja oli neulonut villamyssyn, villasukat ja tumput.

Itselle pitäisi tosiaan hakea ainakin yhdet imetysliivit ja pari paitaa. saa nähdä mistä sellaiset löydän...Joku ainakin kehui täällä helsingin päässä bebes-liikettä, että siellä olisi tosi hyviä liivejä.

Eilen ompelin vauvan sänkyyn verhokatoksen pentikin kankaasta. siitä tuli kyllä tosi nätti ja aivan älyttömän helppo tehdä! Antaa sängyn pääpuolelle aika kivasti varjoa, koska kangas on sen verran paksua. Toivottavasti rauhoittaa aikanaan vauvelin nukkumaan hyvin :D

Illalla käytiin miehen kanssa taas supistustenhoukuttelulenkillä ja auttoihan se: nukkumaan mennessä taas kivisteli selkää ihan kiitettävästi. Kaikille kyselijöille olen sanonut, että ei vielä yhtikäs mitään tuntemuksia. eivätpä sitten innostu soittelemaan. ja kun omalla äidillä mennyt kaikki synnytykset yliajalle, niin en halua soitoista mitään stressiä.

Olen keräillyt aikani kuluksi vauvalle pari vaatekertaa synnärille mukaan otettavaksi. sitä en tosin tiedä, saako vauvalla pitää jo synnärillä ollessa omia vaatteita jos haluaa? muutaman vaateyhdistelmän otan joka tapauksessa mukaan, kun meille on noita 50 cm ja 56 cm vaatteita kertynyt jonkin verran. Eipä jää sitten käyttämättä :D Itselleni aion tehdä vain listan tavaroista, mitä tarvitsen mukaan ja pakkailen ne sitten kun on omasta mielestä jo tosi kyseessä. tekisi mieli käydä ostamassa vaikka joku nätti collegepuku, jota voisi pitää ensimmäiset viikot täällä kotona kun "maharöllykkä" roikkuu.

Tulipas taas tarinoitua omia juttuja, laittakaahan muutkin kuulumisia! Nyt jatkan sapporon kisojen katsomista...

-Mermaid 37+4-
 
Nillenalle.
Hei!
Täälläkin on tullut taas jonkun verran osteltua kaikkea ihanaa pientä vaatetta: yhden paidan, kahdet puolipotkarit ja yhden bodyn. Kaupoissa jos kiertelee niin kyllä itseään pitää hillitä ettei osta liikoja. Meillä ei oo tietoa kumpi tulee ja veikkailtu on aika isoa (n. nelikilosta) vauvaa, niin en sitten tiedä kuinka kauan pienet vaatteet sopii päälle ja sitten kun vauva on syntynyt niin haluan ostaa tytölle vähän vaaleanpunaista ja pojalle sinistä vaatetta. Nyt olen yrittänyt ostaa lähinnä keltaista ja vaaleanvihreää. Onneksi niitä värejä on nyt keväällä tullut kiitettävästi kauppoihin.

Eilen täällä tuli supistuksia pitkin päivää, mutta enpä usko synnytyksen olevan vielä kovin lähellä. Supistuksia ei ole mitenkään tarvinnut täällä houkutella, tulee muutenkin ja vielä haluaisin tämän viikon pysyä yhtenä kun viikonloppuna on kaverin synttärit jonne haluaisin päästä. Mahan muoto on muuttunut ja navan alle on tullut muutama raskausarpikin :/ Ja viime yö meni lähinnä valvoessa, kun nuha täälläkin vaivaa ja mukavaa nukkuma-asentoa ei löydy tyynyviritelmistä huolimatta. Siinä sitä valmistautuu tulevaan...

Imetysliiveistä: olen ostanut yhdet halvat kaarituettomat anttilasta ja sitten on sellainen toppimallinen, jonka ajattelin olevan ok yöllä. Otan ne molemmat synnärille mukaan. Näillä nyt alkuun ja sitten kun tietää rintavarustuksen koon niin hankin lisää. Tuota Planktonin mainitsemaa kämmenmittaa käytin hankkiessa. Bebesissä on tosiaan kaikkia ihania liivejä. Sen verran arvokkaita ne on etten ite vielä ostais. Ehtiihän myöhemminkin.

Hmm... tässä kun näistä ostoksista kirjoittelee niin jopa tekee taas mieli lähteä vähän kauppakeskuskierrokselle. Jonkinlainen hoitolaukku pitäis löytää. Oletteko hankkineet jo ja millaisen ja mistä?

Hyviä vointeja ja supistuksia niitä kaipaileville!
 
Iines-79
Heippa!
Itsellä on (ihme ja kumma) nuo shoppailut pysyneet kurissa viime aikoina. Tosin heti huomenna ajatelin korjata tilanteen ja mennä hankkimaan vielä jotain pientä kivaa. Ja niin kovin tekisi mieli ostaa itsellekkin jotain "normaalia" vaatetta kevättä varten.
Hoitolaukku on tullut hankituksi, on emmaljungan ja "matsaa" vaunuihin. Tosin jälkikäteen mietittynä saman ajaisi varmaan tavallinen olkalaukkukin, mutta sopii nyt sitten väreihin ainakin :)
Yhdet imetysliivit olen hankkinut ja huomenna saatan harkita toisten ostoa, jos edulliset löytyy. Ajattelin sitten kun tietää lopullisen koon hankkia lisää.
Kovin alhaalla tuntuu vauvan pää olevan, vihloo ikävänlaisesti kun häärää siellä. Kovin on muutenkin liikuskellut ja vaikuttaa ihan tyytyväiseltä yksiöönsä, joten ei taida ihan heti olla aikeissa syntyä.
Onkohan Susannaaaalla jo nyytti kainalossa?

Iines 38+1
 
Plankton
Samoin täällä Emmaljungan hoitolaukku, joka samaa kuosia rattaiden kanssa, hinta noin 50e, aika simppeli "kassi" ja sisällä irtonainen pieni hoitoalusta ja laukussa on kyllä hyvin koteloita ja taskuja. Kai siihen hommaan mikä vain laukku kelpaa, johon mahtuu myös pieni hoitoalusta tai onhan sellaisiakin laukkuja, jossa itse laukku aukeaa hoitoalustaksi... Ostettiin nyt vaan vaunujen yhteydessä...

Vaatteiden suhteen on muuten ollut todella halpaa viime aikoina kun itselleen ei voi ostaa oikein mitään... Ei ole tehnyt mielikään, mutta vaikka tekisi, niin eipä voi paljon sovitella ;) joten ei kai haitanne jos vähän törsäilee sitten vauvan vaatteisiin ;)

Onko Hilppa jo saanut vauvan kainaloon? Susannaaaa? Riitukka? Täällä ei merkkiäkään ja huomenna 40 viikkoa täynnä!
 
Mie(maalismamma)
Planktonin teksti olis voinu olla omani. Meillä myös Emmaljungan hoitolaukku. ja vaatteita ei oo tosiaan tullu itelle osteltua ja just aattelin että vois ostaa joitakin pienehköjä vaavin vaatteita. Rv 38+
 
riitukka
Huomenta taas kaikille!

Viime yönä pari tuntia valvomista ja olohuoneen matolla ympyrää kävelyä!
Ennakoivia supistuksia jotka tuntuivat kohdun alaosassa. Niitä tuli kolmen minuutin välein, aika kimurantteja mutta ei vielä tuskanhikeä nostanut pintaan, lakkasivat sitten parin tunnin kärvistelyn jälkeen. Kokemuksesta tiedän että synnytys supistukset ovat monta astetta rajumpia. Meillä on onneksi lyhyt matka synnärille joten sen puolesta en hätäile.
Perjantaina olisi LA joten kyllä täällä jännitystä riittää.

Mitenkä teillä muilla, joko on tuntemuksia että jotain tapahtuisi?

Meillä Arttu 1,9.v on kovin touhussa mukana kun vauvan sänky, sitteri ja turvakaukalo on otettu esille. Kaikki vauva aiheiset kuvat ovat jänniä ja haleja vauvalle masuun tulee säännöllisesti. Telkkaristakin bongataan vauvat.

Mukavia odotusaikoja kaikille ja voimia synnytykseen!

Riitukka 39+5
 
Nillenalle.
Hei!
Kohta varmaan tässä ketjussa alkaa tapahtumaan. Ainakin pitäisi. Muutamalla on ollut jo laskettu aika jo ja toisilla ihan käsillä. Itsellänikin kymmenen päivän päästä. Jännää. Toivon tosiaankin että oma synnytys olisi ensi viikolla mutta olen kyllä varautunut menemään yliajalle, esikoista kun odotan. Olisi vaan niin ihana tavata tuo möngertäjä silmästä silmään. Tänään on möngerrykset olleet vähissä, itsekin olen ollut tosi väsynyt, joten varmaan pikkuinenkin. Jostain olen kuullut että masuasukit rauhoittuvat usein ennen synnytystä... Mutta eipä täällä kovettumissupistuksia kummempaa ole ollut. Odottelua siis...

Vointeja :)
Nillenalle 38+4
 
Iines-79
Hei taas!
Pikaisesti kurkkaamassa kuulumisia. Toivottavasti kaikki on jo synnyttymässä ketkä sitä ovat jo toivoneet, kun niin hiljaista ;)
Itsellä edellisiltana ja yönä kivuliaita supistuksia, samoin eilisiltana, mutta laantuvat aina kestettyään tunnin-pari. Oliskohan noita ennakoivia supistuksia, joista Riitukka mainitsi? Ei tiedä, kun on ensimmäinen synnytys lähenemässä.
Neuvolassakin tuli taas piipahdettua, kaikki edelleen hyvin. Jotenkin jo toivoisi ettei ensi viikolla enää tarvis neuvolaan mennä, mutta taitaa olla vielä pari reissua sinnekkin edessä ennenkuin syntyy.
No jospas taas menisi tekemään jotain järkevää, kuten lenkille.
Laittakaahan kuulumisia!

Iines 38+3
 
Mermaid la 16.3
Hejsan!

Sain viimein varattua ajan tutustumiskäynnille kättärille. mennään sinne ensi maanantaina. Ihan kiva, että aika löytyi, kun vissiin olisi voinut vähän aikaisemminkin sinne soitella...No toisaalta kiva mennä näin lähellä laskettua aikaa, niin osaa jo ehkä kuvitella itsensä siellä tositoimissa. Huomenna täyttyy 38 viikkoa, eikä mitään ihmeellisiä tuntemuksia ole. Tänään olen mielessäni miettinyt erityisen paljon synnyttämistä ja pohdiskellut, miten siitä mahtaa selvitä...Huomenna taas neuvola, kiinnostaa onko vauva kiinnittynyt. Viimeksi täti sanoi, että pään saa vielä vähän liikkumaan kun käsillä murjoi alavatsaa. Tällä viikolla on alakerrassa painon tunne taas lisääntynyt, joten saa nähdä. Joka päivä olen onneksi jaksanut käydä ulkona ja muutenkin aika on mennyt melkein siivillä. Tänään tulee kaveri kylään, joten ajattelin vaihteeksi taas vähän leipoa :)

Aamulla oli kiva katsoa telkusta kun suomen naiset voittivat viestikultaa!

Laittakaahan kuulumisia, ettei meitin ketju pääse tippumaan liian alas!

-Mermaid 37+6-
 
Plankton
On se hyvä että kuulun maalismammoihin, maaliskuuhan se on jo eikä tietoakaan meidän vauvan saapumisesta! Mutta varmasti se maaliskuussa pihalle tulee tavalla tai toisella!

Täällä siis ei merkkiäkään mistään. Painontunne alapäässä katoaa kun käy vessassa ja vauva liikkuu edelleen niin ahkerasti, että jos sen pitäisi vähän hiljentyä ja "kerätä voimia", niin sitä se ei ole ainakaan tehnyt... Ja mulla on mahassa tilaa...

Nyt on kuitenkin jo omat kamat kassissa ja vauvan kamatkin pöydällä valmiina että olen siinä mielessä valmis lähtemään sairaalaan koska vaan. Henkisestä valmiudesta en sitten tiedä ... kiirettä ei olisi synnyttämään, mutta olisi se kivaa jos vauva olisi jo sylissä... Joka päivä tulee 1-2 soittoa, 1-2 tekstaria ja 1-2 sähköpostia, että "joko?" ja se vähän rasittaa ... mutta tietysti tässä kaikki kaverit ja koko suku jännittää mun puolestani.

Miehen kanssa on sovittu niin, että laitan hänelle päivän aikana vaan sähköpostia ja tekstiviestejä ja soitan sitten vain siinä tapauksessa että on tosi kyseessä. Sitten hän vastaa vaikka olisi mikä palaveri ja missä hyvänsä käynnissä - hyvä järjestely mielestäni. Myös isäni on kokoaikaisvalmiudessa kuskaamaan ... ja jostain luin että jos synnyttämään menee taksilla, niin sairaalasta saa jokun KELA-lapun ja joutuu maksamaan matkasta vain jonkun omavastuun, en tiedä sitten. Olen lisäksi tallettanut kännykkääni synnytysvastaanoton ja synnytyssalinkin puhelinnumerot ...

Joka ilta menen jännityksellä nukkumaan, mutta tosiaan mitään muuta kuin mahan kovettumisia ei ole ollut.

Viikot 40+1 (ja pari viikkoa edessä??)

 
***vanilla
MOi!

Täällä alkaa ihan jännittämään, vaikka mulla on la vasta viimenen päivä!
JOtenkin toivois että ei joutuis kauheen pitkään odottamaan ainakaan yliaikaa.

Plankton, tuu sitte nopsaan kertomaan millasta TAYSissa oli kun olet siellä "piipahtanut". Mua hirveesti kiinnostaa millasta siellä on. Valmennuksessa kätilö vaikutti ainakin ihan mukavalta.

Eilen oltiin kaverin kanssa teatterissa ja shoppailemassa ja syömässä. Oli kyllä mahtava ilta, vaikka vähän väsyttikin. Vauva ihmetteli teatterilavalta tulevaa kovaa meteliä, mutta muuten meni mahtavasti. Imetysliivit jäi vielä kauppaan, kun en ollut ihan varma millaset ostaisin. Yks lappuhaalari tarttui mukaan ja kauratyyny myöskin.

Tänään oli sitten viimenen lääkärintarkastus. Se ei suostunut tekemään sisätutkimusta, ettei synnytys käynnisty! Mitä väliä sillä enää on?? Argh! Oisin halunnut tietää mitä sinne kuuluu, mutta ei kai sitten. Ei myöskään suostunut tekemään minkään laista painoarviota ja raivotarjonnankin totesi miltein mun lausuman perusteella! Ei kyllä tullu varma ja luottavainen olo. Pelottaa että vauvan pää on jotenkin sivuttain, enkä tiedä onko vauva yhtään laskeutunut.
Pissa puhdas ja verenpaineet oli ok. sf 35 ja paino oli pysynyt täysin samana.

Nyt pitää lähteä miehen kans rautakauppaan ostamaan jotain vessaremppatavaroita..

Voikaa hyvin ja alkakaa jakaantua.. ;)

Vanilla 35+5
 
Susannaaaa
Listat

26.2 Hilppa 30v. toinen lapsi, Keski-Suomi
28.2 Plankton 33v. esikoinen , TAYS
2.3 Riitukka 40v. toinen lapsi, Vantaa; Jorvi
5.3 Supi 27v. esikoinen, Seinäjoen keskussairaala
5.3 Heta 34v. toinen lapsi, Kmo/Oys
7.3 Tuutikki81 25v. esikoinen
10.3 Nillenalle 29v. esikoinen, Espoo; Jorvi
11.3 Np 23v. esikoinen
11.3 Minni 28v. toinen lapsi
12.3 Mie 32v. esikoinen
12.3 Iines 27v. esikoinen, TYKS
13.3 Kipsunäippä 24v. toinen lapsi
14.3 Moppi 29v. esikoinen
16.3.Mermaid 27 v., esikoinen, Kätilöopisto
20.3 Cloud 20v. esikoinen
20.3 DiuDiu 27v. esikoinen, Kätilöopisto
31.3 Vanilla 21v. esikoinen, TAYS

SYNTYNEET

3.2 Elli73 33v. toinen lapsi, NKL: tyttö 2,3kg 46cm
24.2 Susannaaaa 29v. esikoinen, KOKS: tyttö 3,315kg 49cm
 
Susannaaaa
Terve :)

Kotona jälleen ja nyt meitä siis on kolme :)! (voi äiti meinaa jo itku tulla kun tuon kirjoitti - jos tunteet meni vuoristorataa raskaana niin odottakaa vain tätä äitiyttä...) Kaikki hyvin - siis sydämessä. Jouduttiin olemaan sairaalassa tarkkailussa ensin 3 yötä lastenosastolla ja sitten olimme 3 vierihoidossa. Nyt siis edessä ensimmäinen yö kotona. Kirjoittelen lisää kuulumisia kun ehdin! Tsemppiä kaikille synnytykseen - ei se oikeesti niin kamalaa ole! Paljon kamalampaa on nää kivuliaat tikit alapäässä.... :(

Susannaaaa + vaava kohta 1vko
 
Np
Susannaaaalle onnittelut vaavin kotiinsaamisesta :)

Täällä alkaa olla malttamaton olo synnytyksen suhteen, tekis niin mieli jo lähtä hakeen pikkusta! On se jännä miten ihmismieli muuttuu, oon jännittäny synnytystä ihan tosissaan jo kauan aikaa, mutta nyt jo tavallaan aivan ootan sitä. Varmasti siihen oman osansa tekee se, että haluaa jo vauvelin vierelle!
Vielä ei ole kylläkään paljoa tuntua että synnytys ois lähestymässä, mitä nyt maha kovettelee päivittäin, mutta kunnan suppareita ei näy eikä kuulu eikä vauveli ole vielä kiinnittynytkään.. Toivottavasti ei mene kovin hirveästi yliajalle..

Ovatko muut huomanneet että uni alkaisi maistumaan taas paremmalta, nyt on saanut yöt nukkua ihan kunnolla jos vessareissuja ei ota huomioon ja lonkka/muut kivut ovat aika minimissä..?
Mistä muuten mahtaa johtua mahan outo "tärinä" aina joskus, aivan kuin vauveli jotenkin täristelisi??

Mutta ei muuta kuin hyviä viimeisiä odotusviikkoja kaikille ja onnea synnytyksiin :)

Np 38+4
 
DiuDiu 37+2
Täällä on käyty siellä Kättärillä tutustumassa tänään, oli ihan mukava kierros. Sen jälkeen käytiin vielä kunnon shoppailumaraton huonekaluliikkeissä ja lastentarvikekaupssa. Nyt on sitten armoton väsymys, rankkaa puuhaa. :D

Onnittelut Susannaaaalle pienestä tytöstä! :eek:)
 
Hilppa ja tyttö 26.2.
Hei,
en ehdi nyt muiden kuulumisia juurikaan lukea, Susannalle onnea pienestä tytöstä! Me saimme myös tytön 26.2., ei niin pientä tosin, sillä mitat komeat 4036g/52cm (painoarvio heitti sitten yli puoli kiloa), synnytys pitkä (22h) ja raskas, mutta lopputulos kertakaikkisen loistava! Mukavia hetkiä vauvelin kanssa sen jo saaneille ja muille onnea matkaan!
 
päivitystä
Listat

28.2 Plankton 33v. esikoinen , TAYS
2.3 Riitukka 40v. toinen lapsi, Vantaa; Jorvi
5.3 Supi 27v. esikoinen, Seinäjoen keskussairaala
5.3 Heta 34v. toinen lapsi, Kmo/Oys
7.3 Tuutikki81 25v. esikoinen
10.3 Nillenalle 29v. esikoinen, Espoo; Jorvi
11.3 Np 23v. esikoinen
11.3 Minni 28v. toinen lapsi
12.3 Mie 32v. esikoinen
12.3 Iines 27v. esikoinen, TYKS
13.3 Kipsunäippä 24v. toinen lapsi
14.3 Moppi 29v. esikoinen
16.3.Mermaid 27 v., esikoinen, Kätilöopisto
20.3 Cloud 20v. esikoinen
20.3 DiuDiu 27v. esikoinen, Kätilöopisto
31.3 Vanilla 21v. esikoinen, TAYS

SYNTYNEET

3.2 Elli73 33v. toinen lapsi, NKL: tyttö 2,3kg 46cm
24.2 Susannaaaa 29v. esikoinen, KOKS: tyttö 3,315kg 49cm
26.2 Hilppa 30v. toinen lapsi, Keski-Suomi : tyttö 4,036kg 52 cm
 
**vanilla
Onnea paljon Susannaalle ja Hilpalle tytöistä!
Millonkohan syntyy maaliskuulaisten ensimmäinen poika? :)
Voi tulkaa synnyttäneet kertomaan synnytyksestä enemmän kun kerkiätte!
Onnea vielä!
Vanilla 35+5
 
Nillenalle.
Onnea Susannaaaalle ja Hilpalle!!! nytpä sitten alkaa tässä ketjussa tapahtumaan. Jännää! Kukahan on seuraava, toivottavasti en minä kuiteskaan :)
Ja tuskinpa, täällä vielä tukevasti yhtenä kappaleena, ei mitään ennakoivia tuntemuksia, huomenna taas neuvola.
Hei muuten, perhehuone vaiko ei? Me ollaan tätä miehen kanssa pähkäilty eikä olla päätöstä saatu tehtyä. Tosin eihä sitä perhehuonetta välttämättä saa... Mites muut?

Nillenalle 38+5
 

Yhteistyössä