***MAALISMASUT 2008*** JOULUKUUSSA

Blaah... Töissä ollaan, listaa taas päivitetty, tervetuloa kaikki uudet :flower: ja toivottavasti kaikki tiedot meni oikein!

Tutteli meillä on se paita kokoa 50cm ja arvaa kuin pieneltä se näyttää!! Ei varmaan montaa kertaa päälle mene. Ei ollu enää kun sitä kokoa ni oli pakko ostaa! Niitähän on jotain vaaleenpunasen-sävyisiä kanssa, en tiedä pitäiskö sellanenkin ostaa :) Minkä kuosiset Gessleinit teille tulee? Meillä on "kaakaot", vanhempi väri kun on käytetyt. mut tuolta löytyy:
http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/lastenvaunut/gesslein/swing-fi/

Oon ollu ihmeen pirtee viime päivinä, vähän noi liitoskivut vaivaa mut ei mitenkään niin kauheesti ettenkö töissä pärjäis, kun kuitenki kipeimmät hetket on iltasin kun pääsee hetkeks maate ni onki sit hankala päästä ylös ja kävellä.

Nyt mullakin kelan laput täytettynä ja huomenna aattelin ennen töitä viedä kelaan suoraan ni sais nopeemmin päätökset, siis jos kela huomenna auki... Tarvii kattoo netistä. Tietääkö kukaan paljon palkan tarvii olla noussut että ne laskee äippärahan viimeisen puolen vuoden mukaan?
Meiän palkanlaskija oli nyt kuitenki laittanu sekä viime vuoden palkkatiedot että viimeisen puolen vuoden tiedot palkkatodistukseen ja eroa puolen vuoden palkassa yli 2000?, siis tänä vuonna enemmän puolessa vuodessa kun viime vuonna. Tulipa sekavasti, mahtoikohan kukaan tajuta =)

Nyt jatkan "työntekoa" eihän täällä ketään ole, kauhee ilmakin, ei kukaan tuolla edes liiku mut ei haittaa mua!!

Hyvää itsenäisyyspäivää murut :heart: !

:heart: :Ninni ja Kirppu 25+4

PS.
Pikkuvaemo kiitos onnitteluista ja hauskoja juhlia teille kun oot saanu meikkausurakkas hoidettua =)

Tiila ihanan ihana kuva Nyytistä :heart:

Helmi myöhäiset synttärionnittelut :flower: :hug: !
 
Ninni78, meille tulee musta-beiget gessleinit tosin olisin halunnut musta harmaat mutta ei kai se väristä ole loppupelistä kii kunhan eteenpäin pääsee :kieh:
Olen siivonnu koko pvän aamusta alkaen ja nyt kun istahdin hetkeks niin kyllä kroppa tuntee tehneensä töitä! En taida jaksaa liikahtaa tästä sohvalta enää tälle päivälle :ashamed: Ulos pitäs kyllä laittaa vielä jouluvalot sypressi puskaan, mutta....
äsh ei jaksa edes kirjottaa! Mukavaa itsenäisyyspäivää ja linnan juhlilla tavataan :)
 
Hyvää itsenäisyyspäivää!

Nopeasti töistä kirjoitan...

Tutteli: Paljonkos maksoit Gessleinin vaunuista? Me kanssa ollaan päädyttä niihin.. ehkä...

Varoitus nyt tulee oma napa viesti!
Eilen oli neuvola + lääkäri:

Raskausviikot: 26+1
Painonnousu: oli jotain alle 300g/vk
Turvotus: -
Verenpaine: 115/75
U-Prot / U-Gluk: -
Lapsiveden määrä: Normaali
Tarjonta: Raivotarjonta
Syke: +150
Liikkeet: ++
Kohdunsuu: Kiinteä & kiinni. Kohdunkaulan pituus 2,5cm.

Elikkäs kaikki oli ihan hyvin! Painosta motkottivat, kun ei ollut heidän mielestään tarpeeksi noussut... Yhteensä tullut nyt 3 kg.

No sitten iltapäivällä oli se pirun istukka ultra... Vauva oli kasvanut oikein hyvin ja painoi jo lähes 900g! Näytti jo niin isolta =) Mies yyritti kovasti kurkkia haaroväliä, mutta ei onnistunut näkemään. Ja meillähän oli niin, että mies EI halunnut tietää, että kumpi tulee :p

Huonot uutiset: Istukka ei ollut noussut yhtään! Itkuhan siinä tuli.. :'(
Nyt jatkoseurannat sitten TAYSiin ja taitaapi olla tällä tytölle sectio edessä.. Jos sectioon menee niin, loppuun asti raskautta ei päästetä.. Jostain luin, että viimeistään rv 37 purettaisiin eteisistukka raskaudet. Eka aika TAYSiin noin 1kk päästä.

riksu + lätty rv 26+2
 
Ensiksi hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!!!

Kysyisin tämmöstä että pitäsköhän hankkia vielä toiset tuplarattaat kun tää neljäs syntyy vaiko seisomalauta??meijän vanhin tyttö on vauvan syntyessä 3v3kk,ja luulisin ettei kovin pitkiä matkoja jaksa kävellä..mites te ootte tehnyt kellä on pienellä ikäerolla esim 4 lasta..
 
Oon näköjään hyvin laiska kirjoittamaan, vaikka kyllä luen teidän juttuja joka päivä!

Riksu82: ikävä jos joudutaan leikkaamaan, muta pääasia että vauva pääsis turvallisesti maailmaan! Toivotaan että istukka kuitenkin vielä siirtyisi!

Vaunuista: Ostettiin tällä viikolla tosi vähän käytetyt Brio Kombit -05, väri tummansininen/beige. Olivat minusta hyvä löytö, vaikka käytännön kokemusta ei siis vielä ole.

4D:ssä kävin viime perjantaina Lahdessa Tiina Posalla. Munuaisaltaat olivat nyt jo aivan normaalikokoiset, eli se huoli helpotti! :heart:
Mutta muuten käynti oli ikävä kyllä lievä pettymys... Koko lysti kesti 15 min ja maksoi itselle 145?!!!!!!!!!!
Eli ekaksi näytti kasvokuvia ja oli niin isänsä näköinen vaavi että! :heart: Kova jano oli kaverilla, joi monta kertaa. Lääkäri ei näyttänyt ollenkaan alavartaloa vaan siirtyi kasvokuvista suoraan 2D:llä kattoon rakenteita. (jotka kaikki siis onneksi ok!) Mä ajattelin tietty että siirtyy kohta takasin kattoon alavartalokuvia 4D:llä, koska kysyimme myös sukupuolta. No, lääkäri katsoi sitä vaan 2D:llä ja sanoi ettei voi kuin arvata kun ei oikein näy! Mutta "nämä kaksi pistettä saattavat olla munasarjat." Sen jälkeen alkoi putsaamaan mun mahaa ja käski pukea!

No, sitten sanoi että ei pysty polttaa dvd:tä vähään aikaan kun asiakkaita tulossa, että voitteko hakea levyn huomenna, kun he eivät lähettele niitä! :eek: No me ei olla Lahtelaisia että ei oikein viittittäisi levyn takia ajella taas uudestaan, joten jäimme Lahteen odottelemaan ja lääkäri lupasi saada levyn valmiiksi reilun tunnin päästä.

Ja olihan se sit valmis, ja kotona katottiin tietty se heti, niin materiaalia on todellakin pätkistä koottuna noin 1 minuutti! |O |O |O Ja tämä lysti siis maksoi 145? + bensat + jouduin olemaan töistä poissa tunti tolkulla.... Ja vauvasta siis pelkkiä kasvokuvia, ei vilauttanutkaan kokonaista vauvaa tai alavartaloa, niin onpa ihme ettei näe sukupuolta! :headwall:

Ja haluan vielä tarkentaa että totta kai olen tosi kiitollinen siitä ettei enää ole huolta niistä munuaisaltaista, mutta kun tuo 4D on sellaista ylimääräistä ja "ei niin tarpeellista" ja vielä maksaakin aika kivasti, niin pikkusen kyllä harmittaa! Ja luulisi että sitä saisi yksityisasemalla rahoilleen vähän enemmän vastinetta! :(

No opinpa sen, että ensi kerralla kysyn jo aikaa varatessa, että kauanko lysti kestää...

Mulla on sit vielä se kontrolliultra äitipolilla rv 27. Näkyyköhän silloin sukupuoli, vai onko vauva jo niin iso ettei helposti näy haaroihin? No, ilmeisesti nyt on tarkoitettu niin että meillä jännitys säilyy loppuun asti... Olen vain niin malttamaton, kun musta olis ihana päästä ostamaan vaatteita selkeästi jommalle kummalle, kun aletkin on tulossa.

Ja sori tämä valitusvirsi, muuten on vointi kuitenkin loistava! =)

Voikaa hyvin kaikki ja hyvää Itsenäisyyspäivää!

taimi & vatsataimi 23+5


 
Voi ei Taimi,

olipa ikävä 4D-kokemus :| Tai siis tottakia ihana, että huoli haihtui terveydentilan suhteen, mutta ne muut odotukset.. Vertailutietona kerron nyt täälläkin, että minun käyntini 4D:ssä kesti 50 minuuttia, kustannusta jäi ~170e ja mukaan sain 2 CD-levyä, kaikkiaan 34 still-kuvaa ja 4 videopätkää (jotka ovat kyllä varsin lyhyitä nekin). Kyselin todella tarkkaan aikaa varatessani, mitä saan ja mitä maksaa, ja ilokseni aika piteni ja hinta pieneni. Ikävää, ettei kaikille käy samoin!

Nyt taas työn touhuun,
~Tii ja Nyy 27 tasan!
 
ekana taimi mä en kyllä ollenkaan hyväksyis tollaista käyntiä. Nyt puhelin kouraan ja soitto sinne että mitähän arvon yksityisellä pelleillään kun lysti maksaa 145e ja siihen tosiaan kuuluu 4D-video ja jouduitte vielä odottamaan! |O Mun käynti kesti ihan vähän yli puoli tuntia ja videota saatiin ihan kokoajalta eli videolla on muutakin kuin 4D:tä. Siitä näkyy nauhoitettuna _kaikki_ mitä lääkäri katsoi. Eli puolisen tuntia pitkä video ja käynti oli sen 170e kun käytiin bulevardin yksityisellä. Teillä on mahtanut olla tosi huonolla tuulella se tekijä, mä vaatisin uuden käynnin ilmaiseksi että saa kunnon videon ja kuvia. Ja sama se tuleeko seuraavia, ensin hoidetaan sen hetken asiakkaat rauhassa loppuun eikä pistetä ulkopaikkakuntalaisia odottelemaan kaupungilla yhden DVD:n polttamista.

Törkeää! |O

Sitten omanapaa:

Toissapäivänä iski taas hullu heikotus joka johti siihen et oksensin taas. Huhhuh, viime kerrasta onkin viikkokausia aikaa. En melkein muistanutkaan miten hirveetä se on kun oli ihan mielettömän huono olo koko ajan!

Sitten eilen heräilin piiitkien unien jälkeen jo puoli kahdeksalta ja tunti rauhassa noustiin kunnes ruvettiin siivoilemaan himassa. No mun energiapuuskan takia tää siivousurakka kesti 7h PUTKEEN! Mies tais käydä kerran röökillä siin välissä ja sit nopsasti juotiin yhet kahvit mutta muuten. Ihan hullua :D Muttakun mä sain päähäni että kämpässä pitää nyt vaihtaa järjestystä ja pelkkä akvaarion siirto makkarista olkkariin vei tosi kauan aikaa. Toinen suuriaikainen oli makkari kun meillä on iso jenkkisänky ja se piti siirtää kokonaan pois kun halusin imuroida ja pyyhkiä lattiat kunnolla :D eli järjestelyissä lähinnä mä osoittelin mitä halusin minnekin ja miesraukka joutu siirtelemään kaiken yksin. Sitten kuurattiin vessat ja hyllyt ja lattiat ja... Mutta nyt on NIIIIIN siistiä että!

Oli aivan ihanaa tulla kotiin itsenäisyyspäivän aterioinnilta kun kämppä oli niin jouluinen ja lämmin<3 tykkään tosi paljon uudesta järjestyksestä ja pistin jouluvalot ja kynttilöitä kauheesti. Tänään pitää ostaa glögiä ja istua sohvalla ja sytyttää kynttilät :LOL:

Toinen mitä tehtiin eilen oli tosiaan että mentiin miehen vanhemmille itsenäisyyspäivän aterialla mun mutsin ja veljen kanssa. Se olikin ensimmäinen kerta kun kokoonnuttiin niin että kummankin vanhemmat on paikalla mutta tosi hyvin se meni :) ja ruoka oli aivan sairaan hyvää, paahtopaistia ja siitakesienikermakastiketta perunoiden ja bataattien ja porkkanoiden kanssa. Ja oli siellä siirapissa pyöriteltyjä lanttujaki, namsk.

Melkein jo hetken ajattelin että tulipa taas nälkä mut eipä kyllä oikeestaan tullu ku vieläkin vähän ahdistaa miten paljon sain eilen mahtumaan sitä ruokaa :LOL:

Nojoo, eipä tätä jaksa kukaan lukea enää :D
töitä siis tähän väliin->

Niin ja hyvää perjantaita kaikille!

Terkuin Oikukas Rv 26+0!
 
ja maanantaina alkaa kesäloma :LOL: Pidän nyt etukäteen ennen äitiyslomaa kesälomat pois kun oon määräaikasena ja tää oli pomon toive. Kela paprut pitäis viedä ens viikolla...mut saa nyt kattoo koska äitiyspakkauksen sit saa kun jakelu on toistaseks keskeytetty....

Ostin muuten edellispäivänä sellasen Anita tukivyön ja oon tykänny ihan sikana. Tukee vatsaa hyvin ja helpottaa supistuskipuilua ja auttaa siihen kurjaan tunteeseen kun pikkuneiti venyttää mahaa suoraan eteenpäin.

Ens viikola mennään ostaan pinnasänky, hoitopöytä ja turvakaukalo :) Sit alkaakin oleen kaikki oleellinen kasassa. Vielä reilu viikko niin vauvan huoneen remppa on valmis ja pääsen sisustaa!!!! Jee!

Muuten täällä vointi hyvä ja fiilis katossa.
Kesäloma kynnyksellä: pitkäkoipi + fiina 23+5
 
Ei oo oikein kirjoitusintoa ollu taas hetkeen, mulla näkyy vaihtelevan fiilis tämänkin asian suhteen, että toisinaan vois kirjailla romaanin ja toisinaan ei jaksa oikein mitään.

taimille ekana että yhdyn kyllä muiden kommentteihin, että jos vain jaksat alkaa vaatimaan oikeuksiasi, niin soittaisin kyllä minäkin perään, että mitä se tämmönen peli oikeen on! Tai vaikka alkuun johki kuluttaja-asiamiehelle tms, että millaiset säännökset näitä tämän alan tapauksia oikein koskee. Harmi että jäi noin vajaaksi se kokemus, hintaansa nähden! :hug:

Täällä nautiskellaan ummetuksesta, närästyksestä, todella ylös suuntautuvista potkuista...
Ummetukseen aattelin kokeilla luumusosetta, mut olikos teillä niitä muita konsteja mitkä siihen tehoais? Ja mikä lääke se on, mitä siihen vaivaan saa raskaana popsia? Uus tunne tämäkin, ei oo ennen mua vaivannu, aina ollu pikemminki päin vastoin, että harvempikin vessassa asiointi piisais! :LOL:
Närästyksen oon toistaiseksi saanu kuriin rasvattomalla maidolla, mut ehkä sitäkin varten, ja varsinkin joulun aikaa ja mässäilyjä silmällä pitäen, pitää käydä Rennietä ostamassa.

Tänään mulla on lääkärineuvola klo 10, niiden supistusten takia vähän varhennettuna, kun se normaalisti täällä ois vasta rv 27-28. Tuun sit kertoilemaan mitä siellä näkyy ja onhan kaik ok, ja jännällä ootan ku ultrataankin, että näkyykö neiti-puolisuus toiseen kertaan vielä, sit uskaltais nimittäin ostaakin jotain vaaleanpunaista varmaankin.. kunhan tulee se äippäavustus, mitkä laput lääkärin jälkeen käyn Kelalle viemässä.

No mutta, hyvää perjantaita kaikille ja työniloa töissä oleville! Meillä on tässä pitkä 'viikonloppuvapaa', kun miehellä on tämäkin päivä vapaa, + tietty vkonloppu. Saa ottaa ite vähä rennommin esikoisen kans, onneks!

Ippu 25+4
 
Ippu: Tohon ummetukseen yks hyvä "lääke" on Agiocur rakeet. Niitä saa apteekista ja saa käyttää raskauden aikana. Se on kuitulisä joka auttaa hyvin ummetukseen (mutta hassua kyllä...sopii myös ripulin hoitoon). Siinä ei oomitään laksatiivia, joten on hellä ja turvallinen. Ite käytän aina tarvittaessa. Ne voi sekottaa johonki jugurttiin tms. mut mä heitän ne sellasenaan suuhun ja juon ½litraa vettä päälle niin hyvä tulee. Runsas nesteen nauttiminen on sit tarpeen ton kanssa.
 
Kyllä ketutti lähteä miehen vierestä aamulla töihin kun se jäi lämpösen peiton alle kuorsaamaan, ja samoin mun sisko viereiseen huoneeseen joka on kylässä Helsingistä. Miiii-iks kaikilla muilla on vapaata paitsi mulla! En ala :x Bussiakin odotin ainakin 15 minuuttia hirveessä myräkässä. Se ei oo kyllä kovin nannaa just heränneenä tuulessa ja tuiskussa seisoskella. Mukava bussikuski kyllä piristi :) Kerrankin semmonen joka osas jopa avata suunsa, asiakaspalvelija! Nonii nyt meni vähän aiheen vierestä. *marmar*

taimi, minäkin sinuna ottaisin kyllä nyt puhelimen kauniiseen käteen ja soittaisin sinne että törkeetä ja tökeröä palvelua. Meillä kesti tuo 4D-toimitus yhteensä n. 40 minuuttia (hintaa 170?), saatiin myös koko tutkimus nauhalle. Still-kuvia ei ollut meidän DVD:llä ollenkaan mutta niitähän saa itse skannattua koneella ihan mistä kohtaa vaan haluaa. Mulla pistää niin sapen kiehumaan tollanen toiminta, 1 minuutti videota?!?!?! siis mitä. |O Koko 4D:n ideahan on periaatteessa se että nyt uutuutena se tutkimus tallennetaan DVD:lle jonka saa kotiin mukaan. Ja... Sen kuvan saa koska vaan vaihdettua 2D:stä 4D:ksi eli on kyllä todella todella törkeää yrittää sitä sukupuoltakin katsoa vaan 2D:llä ja sit ei näykkään selkeesti, yllätys yllätys... Oikeesti, sulla on kyllä nyt täysi oikeus vaatia uusi tutkimus tai muuten me kerätään joku adressi täällä. :kieh: Saakeli oon niin vihanen sun puolesta! :D

Noniin, omaa napaa. Mulla on onneks toi ummetus jo vähän helpottanut, sen paikan onkin sitten vallannut juurikin tuo närästys... Joulua varten pitää tänki tätösen varata Rennietä kaappiin. Mua ei oo koskaan ennen raskautta närästäny ja oon aina miettiny miltä se tuntuu. Mut yllätyksenä kyllä tuli että noinkin inhottavalta. :LOL:
Eilen supisteli illan mittaan taas vähän liian monta kertaa, alan kohta jo huolestumaan... Mies oli ihana kun paijas ja hoiti, katto mun kans jopa Linnan juhlat kokonaan :D Mä sit vaan lepäilin meidän sohvan divaaniosalla maha tuettuna jollain sadalla tyynyllä silleen puolikyljelläni koko illan ku kuningatar :LOL:

Tänään lähdetäänki sit reissuun, ekaks äitin luo Haminaan vilkuilemaan sen uutta yksiötä ja koitetaan jotenki majottua sinne 1 yöks ... Huomenna sitten matka jatkuu Helsinkiin siskon luo, varmaan pikku Ikea-reissu tehdään ja käydään ostaa miehen 5v typykälle synttärilahja, sunnuntaina sit juhlitaan eli ajoissa pitäis lähteä ajamaan kotiin päin... Mielenkiinnolla odotan miten kroppa suhtautuu noin paljoon autossa istumiseen, taukoja sitten vaan ja jaloittelua. Matkapahoinvointilääke pitää varmaan myös ottaa kuhan tarkistan että käy raskaana oleville, mulla on sekin lisääntynyt ihan hirveästi raskauden aikana, välillä on ihan likellä ykä lentää ku ajetaan meiltä anopille ~7km. Yh.

Nauttikaahan vapaastanne keille se on suotu <:
mama-L & Onni 26+1 :heart:
 
taimi, ihmettelen minäkin tuota kokemustasi. Kävin tosiaan itse tuolla samassa paikassa lokakuussa. Meillä hinta oli sen saman 140 e ja mukaan saatiin juuri noita videopätkiä ja kuvia, mutta käynti kesti kyllä yli puoli tuntia ja siinä ehdittiin katsoa kaikki tarpeellinen ja lääkäri selitti kaikki rakenteet ym. jutut tarkkaan ja vastaili meidän kysymyksiin. Vaikka olisi toinen asiakas odottamassa, niin ei se ole mikään oikeutus lyhentää sitten teidän maksamaa aikaa.

Muuten ei kuulu kummempaa, laskeskelen työpäiviä joululomaan (enää kymmenen!) ja uusi laskeminen alkaa varmaan sitten tammikuussa...

Bellona 24+1
 
Hei Maalismasut. Olen taustaillut palstalla jo pari kuukautta, mutta en ole rekisteröitynyt koska olen äärimmäisen huono kirjoittelemaan palstoille.... :p

Mutta siis asia, miksi nyt kirjauduin on Kelan tiedoite äitiyspakkauksesta jonka kuulin radiosta toissapäivänä. Pakkauksen ruokalapuista on löytynyt jäämiä formaldehydistä, ja siksi pakkausten jako on toistaiseksi lopetettu. Ne kellä pakkaus jo on voivat lähettää lapun takaisin, mutta sen voi myös pestä jolloin se on taas turvallinen käyttää.
Lisää tietoa löytyy täältä:
http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/051207093249CS?openDocument

BettySpagetty 26+3
 
Täällä on näköjään joku muukin pimahtanut tuonhon siivoomiseen :LOL: Oikukas ainakin oli saanut saman tyyppisen kohtauksen ku mieki :D Toissa päivänä aamulla alotin 10 aikaan ja lopetin viiden maissa, voi että oliki sit ihan rätti olo ku päälle vielä sauna. Mut nyt pärjääki ihan imurilla pitkälle, ei tarvi ikkunoihin ja lattiaan sen ihmeemmin koskea. Ja järjestystäkin tuli muutettua olkkarissa ja kuusikin pääsi jo omalle paikalleen. Nyt voikin sit ihan hyvillä mielin ootella Joulun tuloa ja keskittyä oleelliseen, elikkäs syömiseen :LOL:

Ja sit tuosta äippäpaketista. Mää täs funtsin että eiköhän ne kerkee tässä kolmessa kuukaudessa tutkia sen kunnolla, en siis panikoimaan rupea. Ja pestäänhän ne kuitenkin aina kaikki, ennen ku käyttöön otetaan.

Mutta tää oli nyt tämmönen pika visiitti. Sii Juu! :wave:

Marmeladi & Masuasukki 27+2
 
Sainpas vihdoin aikaseksi käydä kelassa viemässä lappuset eteenpäin. Nyt vaan odotteleen et ehtiikö jotain päätöksiä tulla ennen joulua! Toivon et saisin päätökset nopeemmin kun vein laput suoraan sinne, mut ei niistä koskaan tiedä. Tarvinnee seurata tilannetta netistä jos sieltä näkyis jotain.

Oon töissä eikä oikeesti vois vähempää kiinnostaa. Äsken tuli asiakas joka haisee niin paljon valkosipulille ja vähän vanhalle viinallekin ja mua etoo |O YÖK!!!

Mulla onkin tän työpäivän jälkeen enää 17 päivää töitä jäljellä jos jaksan varhennetun äippäloman alkuun töitä tehdä. Se alkais siis 18.pvä. Teen siis osa-aikatyötä, normaalisti oon töissä 3:na päivänä viikossa, välillä 4:nä. Loma-aikoina oon tehny ihan normaalia 5:n päivän työviikkoa. Sopii meidän elämäntilanteeseen hyvin, saan olla mahdollisimman paljon kotona lasten kanssa. Mut äippäloman jälkeen haluisin sit jo ihan eri alalle kuten oon jo aikasemminki sanonu, pitäis vaan keksiä mikä ala ois sellanen et kuuluis "klick"
eli ois se oma ala mitä sit kanssa jaksais pidempäänkin tehdä.

Taimi kuulosti kyllä todella tylyltä käynniltä toi sun 4D:s. Mä kanssa soittaisin sinne ja antaisin vähän palautetta!! Pääasia kuitenkin että vauvalla kaikki hyvin :heart: !

Mua ei oo kans toi äippäpakkaus-asia kauheesti stressannu kun en oo vielä sitä edes saanu ja tuleehan ne sit pestyä kuitenkin ennen käyttöönottoa. Mulla on kans jotenki kauhee pesänrakennusvietti, oioioi kun pääsen maanantaina ikeasta kotiin ni johan alkaa hihat taas heiluun =) Sit saan vihdoin hoitopöydän, tarvii heti kasata ja laittaa tulevaan paikkaansa ni saan heti laitettua vaatteet ja muut valmiina olevat tavarat lipastoon :heart: .

Sain ostettua tyttöjen hyllyyn rottinkikoreja, kodin1:ssä oli halpoja, maksoi vaan 3.90 kpl, niissä oli kyllä ruma vuori, poistin ne vuoret ja laitoin jokaiseen puna-valkoruudullisesta kangasnauhasta rusetit, ja näyttää nyt tosi söpöiltä =)

Mama-L hauskaa viikonloppureissua! Älä tyhjennä ikeaa kokonaan vaan jätä mullekin maanantaiksi jotain =)

Ippu mitäs lääkäri sanoi? Vahvistuiko tyttöuutinen =) ?

Pitkäkoipi hyvää kesälomaa =) Jäätkö lomalta sit suoraan äippälomalle?

Oikukas
mun on keskiviikosta asti tehny mieli paahtopaistia jonkun ihanan kastikkeen ja kermaperunoiden kanssa, sun ruokakuvailus vaan vahvisti mun mielitekoa :LOL: Tarvii varmaan sunnuntaina tehdä kun on sit vapaata. :p

Eipä mulla muuta! Palataan taas! Ja hauskaa viikonlopun alkua kaikille!!

:heart: :Ninni ja Kirppu 25+5
 
Ninni: En jää suoraan äippälomalle vaan palailen töihin joulun välipäivinä ja jatkan siitä sit todennäkösesti 22.2. asti jos kunto sallii. Otin vaan tällasen mukavan joululoman tähän ja vielä jäi viikko varastoon, mut sen saan varmaan rahana.

Ihaninta on se kun mieskin on koko joulukuun lomalla :heart: . Mennään varmaan Tallinnaan shoppaileen joku päivä, jos vaikka löytyis jotain kivoja sisustusjuttuja vauvan huoneeseen.

Odottelen kovasti ton remontin valmistumista niin pääsisinn mäkin toteuttamaan tota pesänrakennusviettiä :)
 
Tultiin just kaupungilta pojan kanssa, saatiin mieheltä kasa lounareita ja käytiin hienosti syömässä. Tommosen 5 veen kanssa se on tosi helppoa ja mukavaa.
Käytiin muutamassa lastenvaatekaupassa, mutta täytyy kyllä todeta, että tosi tyhmiä vaatteita on tarjolla pojille. Kaikki on vaaleansinistä ja sitten hirveesti niitä kamalia plyysihaalareita, joissa on jotain nalleja yms. kammotuskuvia.
Hennesiltä ostin sen ihanan My dad is stronger than your dad-paidan ja parit sukat, ei muuta.
Toivottavasti Pariisissa olis kivempia juttuja, mutta mun vanhemmat on just nyt Nizzassa ja siellä kuulemma samat plyysiasut jyllää.

Kivaa tietenkin on, ettei tällä hetkellä tässä raskaudessa ole "vakavampia" murheita kuin rumat vaatteet, hih.
:LOL: :LOL: :LOL:

Mukavaa kun tulee viikonloppu! t. pikkuvaemo ja ihmepoika :heart:
 
Huh huh. Töistä selvitty ja veljeni juhlatkin onnistuneesti takanapäin. Yllättävän vähän koskee ja kolottaa mihinkään. TÄnään vielä kollegan eläkejuhlat!!! Huomenna sitten voi ottaa rennosti.

Äippäpakkauksen sain tänään ja pitihän se tonkia, vaikka tiesi sisällön. Vaatteet näyttää tosi isoilta, vaikka osa on 60 senttisiä. Omat ostamani 62 cm ei kyllä näytä niin isoilta. Luulen, että meillä potkarit menee yökäyttöön, paria kivaa bodia voi varmaan pitää päivälläkin. Collgepuvun väri on ihan hirveä, eikö ne vois luopua siitä persikan väristä. Sellasia oli mun veljen pakkauksessa vuonna 1988!!!! Ja retroa tuollainen ei minusta ole. Vaipat on niin hassun pieniä, nauroin miehelle, että sun kämmenen kokoisia, yritäpä pukea niitä jollekin!!!

Saitteko Vau-kirjalta pakettia? Meille tuli sellainen, missä tuotenäytteitä Pampersilta ja CD. Oon muistaakseni joskus jonkun kupongin laittanut siitä neuvolan Vau-kirjasta.

Nyt aletaan siis olla aika valmiita vauvan tuloon. Pinnasänky pitäisi kasata sunnuntaina ja sit voisi nuo äippäpakkauksen vaatteet pestä ennen joulua.

Torstaina on istukkaultra, toivottavasti on noussut! Riksu82: Mie ymmärrän sun ärsytyksen asiasta, en itsekään halua sektiota. Mut ei sille minkään voi, jos niin on. Äiti puhui jotain, että leikataan jotain paria viikkoa ennen, ettei vaan vauva pääse työntämään päätään kanavaan.

No, nyt mentävä etsimään sopivaa päällepantavaa. Mukavaa iltaa masuilijat!

Misupai ja Helmis 27+6
 
Jeps, lääkärissä käyty! =) Ihan oli kaikki mallillaan niinku pitikin, supistukset ei ollu tehny mitään, kohdunkaulaakin lääkäri sanoi olevan 'pitkästi neljättä senttiä' ja kiinni ja kiinteä, joten nou hätä!! =) Ultrasi, ja ei ollu kuulemma pippeliä ilmaantunu, 'kyllä minusta häpyhuulet tuossa on', joten... mites se on, onko noita "My dad is stronger than your dad"-bodeja vaaleanpunaisenakin?? ;) =) Taidan semmoisen käydä miehelle ostaa joululahjaksi, siis varsinaisen lahjan lisäksi, semmoiseksi hupi-osioksi =)
Vauvan painoksi lääkäri arvioi 890 g, oli raivotarjonnassa (joskin mahtunee vissiin edelleen pyörähtelemään ihan miten päin vaan..?) ja kohdunpohjan korkeus 24cm, mikä olisi 3cm lisää viikossa!! :LOL: , epäilenpä siis, että viimeksi kun neuvolassa harjoittelija sen mittasi, eikä terkka enää tarkistanut, niin on saattanu pieni mittavirhe tulla, tai sit nyt vauva vaan oli korkeammassa asennossa. Mene ja tiedä.
Vauva oli virkeä ja sydämen sykkeen sain kuulla ja nähdä, ja kivuista lääkäri sanoi että lepäillä jos supistelee, mutta sänkyyn ei tarvi jäädä makaamaan, luojan kiitos!, en minä malttaisikaan :whistle:
Jotain merkintöjä lääkäri on lisäksi tehnyt äitiyskorttiin tuohon kohdunsuu-kohtaan, siihen muuta huomioitavaa-kohtaan, mutta en saa selvää että mitä... pitää seuraavassa neuvolassa pyytää terkkaa suomentamaan ;)

Ippu 25+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-L:
Koko 4D:n ideahan on periaatteessa se että nyt uutuutena se tutkimus tallennetaan DVD:lle jonka saa kotiin mukaan. Ja... Sen kuvan saa koska vaan vaihdettua 2D:stä 4D:ksi eli on kyllä todella todella törkeää yrittää sitä sukupuoltakin katsoa vaan 2D:llä ja sit ei näykkään selkeesti, yllätys yllätys... Oikeesti, sulla on kyllä nyt täysi oikeus vaatia uusi tutkimus tai muuten me kerätään joku adressi täällä. :kieh: Saakeli oon niin vihanen sun puolesta! :D
Höpön löpön taas teidän jutuillenne. 3D/4D ultrausta ei todellakaan ole kehitetty sen takia, että saisi DVD:lle poltettua tutkimusten kuvaa. Laitettahan käytetään myös moneen muuhun kliiniseen lääketieteen tutkimustyöhän. Mm.mammografiaan, osteoporoosin, sydän- ja verisuonisairauksien diagnosointiin. Ja ilmeisesti tutkimukseen mentiin tässäkin tapauksessa munuaisaltaiden mahdollisen kasvuhäiriön takia. Ja asia saatiin selväksi. Ei sen jälkeen tarvitse puoltatuntia tuottaa "hauskaa" animaatiota. Kyseinen viihdepalvelu odottaville äideille on tutkimuksen sivutuote. Ei pääasia, jonka takia toimenpide suoritetaan.

Ei siinä mitään uusia tutkimuksia tarvitse tarjota, koska alkuperäinen syy tutkimukselle saatiin ilmeisesti selvitettyä. Ei se mikään kallis kotivideolaite ole. Vaikka täällä ilmeisesti niin kuvitellaankin, että laitteen tuottama lisäarvo tallennusmahdollisuuksineen onkin muuttunut itsetarkoitukselliseksi pääasiaksi.
 
Mä olen sitten älyttömän huono kirjottelemaan kuulumisia, mutta nyt ajattelin ryhdistäytyä..

Tervetuloa kaikki uudet mammat! :flower:

Vaunuista on ollut puhetta, ja meillä on ostettuna Teutoniat. Erillisellä kopalla ja ratasosalla. Tyytyväinen olen. Edelliset olivat Emmaljungat ja niihin en niin tyytyväinen ollut koska niissä oli vaan pehmeä kantokassi ratasosassa... Vaikka eihän näistäkään vielä voi varmaa sanoa, mutta paremmalta vaikuttavat.

Myös turvakaukalo on jo ostettuna. Ostin Gragon Logite S. Hyvältä näyttää ja varmasti turvallinen on. Meillä tuohon turvallisuuteen kiinnitetään paljon huomiota, sillä esikoisen kanssa olen ollut pahassa onnettomuudessa, jossa pelasti hyvä turvaistuin.
:( :(

Hoitopöytää meillä ei vielä ole ja sen tarpeellisuutta vielä mietitään. Esikoisella sitä käyettiin, mutta silloin asuttiin yhdessä kerroksessa, mutta nyt kolmessa, joten pitää miettiä mihin kerrokseen sen laittaa ja onko sille oikeesti käyttöä. Vaatteita tuskin siellä laatikostossa säilyttäisin kuitenkaan. :/

Sitten omaa napaa:
Olen jotunut käymään viimeksi tänään lääkärissä supistusten vuoksi. Viime ke alkoi ihan kunnolla supistelemaan ja 2 tuntia suppailikin ihan säännöllisesti. Ja joka yö herään ihan kipakoihin suppareihin. Nyt kohdunsuu onkin sitten pehmennyt mutta kohdunsuu onneksi kiinni.
:( Lääkäri määräsi ehdotonta lepoa, mutta aika vaikeetahan se on kun yksin tätä huushollia pyörittää... :'(
Huoli on hirmuinen. :'( :'(
Maanantaina on neuvola ja sitten viikon päästä lääkäri sekä ultra.
Mieskin tulee lomille vasta 2 viikon kuluttua. :'(
No, pitää vaan koittaa selvitä jotenkin.

Anteeksi, että tuli aika valivali-viesti, mutta huoli on aivan kamala.

onnellista odotusta kaikille.

viivi ja vagner 25+1
 
Moi kaikille. Anoppi osti meille tänään uudet vaunut, brio nova yhdistelmät! aivan ihanat, tosi kevyet työntää ja vaikuttaa mahtaville. Otin heti käyttöön esikoiselle ne, niin kylläpä matka meni mukavasti kaupungista kotiin. Ihan eri sarjaa ku meidän entiset vaunut..

vauvala oli eilen joku ihmeen super liikuntapäivä, se hyppi liikkui ja "tärisi" koko päivän. Tänään oon ollu liikentees koko päivän ni en oo niin kerenny tarkkailee mut ehkä se on lepäillyt tänään. En malta odottaa maaliskuuta vaikka aika kuluukin tosi nopeeta.. ja kohta, joulun jälkeen, alan pestä vaatteita valmiiksi ja muutenkin valmistautua.

enne ja aarre 27+1
 
Ohhoh kun oli outoa herätä vasta yhdeksältä. Mies nukkui sohvalla kamalan yskän takia ja poika oli kömpinyt sinne katselemaan lastenohjelmia, joten sain nukkua.

Tänään aateltiin käydä Lastentarvikkeesta hakemassa meidän tilattu paketti (sis. kaukalon, sitterin, rintarepun yms.).

Onkohan liian aikaista ostaa imetysliivit?
Mulla on jääny kaikki liivit pieniksi, enkä viittis ostella kauheesti uusia, kun rinnat taas kutistuu kuitenkin pian imetyksen loppumisen jälkeen.

Mitäs ootte puuhannu viikonloppuna? Ja vinkkejä mitä keksiä hyperaktiivisen pojan kanssa kun ulos ei voi ton kaamean sään takia mennä.

t. pikkuvaemo ja ihmepoika

 
Huomenta vain kaikille käyttökatkoksen jälkeen! Täällä ahkeroidaan joulukorttien parissa, jotta saisi nekin postiin ajoissa. Kummasti niitä joka vuosi kertyy, vaikka yrittää vähentää ja miettiä tosi tarkkaan, kenelle laittaa. No, askartelu on kivaa!

Eilen kokosin pinniksen ja tuossa selän takana se odottaa siirtoa makkariin, jota raivasin valmiiksi. Tänään olisi tarkoitus siirtää "oikealle" paikalleen. Mies totesikin eilen, että nyt tämä vauva-asia alkaa konkretisoitua, kun tuo sänkykin tuli.

Äippäpakkauksen vaatteet on pesty, pitäisi vielä lajitella kaappiin. Sitten loput jääkin äippälomalle. Muutamia ommeltavia juttuja jätän sinne tarkoituksella, niin on jotain puuhaa. Eipä olisi enää kuin 5 viikkoa töitä ennen lomaa. Jään siis 25.1, mutta mulla on joulun aikaan kaks viikkoa lomaa, kun koulu on kiinni!!

Nyt pitäs mennä pesukone tyhjentämään ja sitten ajateltiin lähteä ulkoilemaan. Käydään tuossa lähiputiikeissa vielä viimeisiä lahjoja katsastamassa. Onneksi ei sada niinkuin kaksi viimeistä päivää!!

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Misupai ja Helmis 28+1
 

Yhteistyössä