***MAALISMASUT 2008*** JOULUKUUSSA

Semmosta piti vielä kysellä, että miten muilla menee nuo lääkärikäynnit? Kun tänään tuolla neuvolassa selvis että kun mun seuraava käynti on se keskiraskauden lääkäri niin se on myös tän raskauden viimeinen lääkärikäynti, koska uudelleensynnyttäjät ei kuulemma tarvi sitä lopun lääkärikäyntiä... Mua tuo pisti vähän kummastuttaan kun tehdäänhän sillä viimeisellä lääkärikäynnillä muutakin kuin katotaan paikkojen sopivuus alakautta synnyttämiselle. Olis ihan kiva tietää, edes suurinpiirtein että missä mennään... Onko kohdunkaula lyhentyny tai pehmentyny ja näyttääkö kaikki lääkärin "vinkkelistä" olevan ok.
No, täytyy vaan toivoa että kaikki menee hyvin ja luottaa siihen että kyllä se neuvolan tätikin tuntee että miten päin se vauva tuolla masussa on :/

Pimmi taas

Eli eilen käytiin sitten ylimääräisessä ultrassa. Lähinnä siis rakenteita lähdettiin vielä tarkistamaan. Kaikki kunnossa. Sydän ja aivot "loistavia". Hengitysliikkeitä tekee jo runsaasti, lapsivettä normaalimäärä, istukka hyvinvoiva ja virtaukset ok. Painoarvio 962g, eli ihan hyvän kokoinen jo. Pojan pussitkin siellä vilahteli. ;)

4D puolelta ei paljoa nähty. Oli huonossa asennossa koko ajan. Vähän nenänpäätä ja otsaa, sormia ja varpaita.. Reilun tunnin kesti tutkimus ja lääkäri kyllä kaikkensa yritti, että olisi saanut kaverin näyttäytymään. Vaan ei onnistunut. No, se nyt ei meillä ollut kuitenkaan se pääasia. Tietysti mukava plussa olisi ollut. Kuitenkin iso huoli poistui hartioilta, kun kaikki kunnossa.

Vaikkakaan sitä huulihalikota ei nyt pystytty poissulkemaan, mutta se on sitten niin pieni vamma, jos sellainen on.

Kaarinassa käytiin ja rahaa paloi 130?. Vertailukohteita ei ole, joten en osaa sanoa olisiko joku muu paikka ollut parempi. Tyksin käyntiin verrattuna kyllä huomattavasti parempi käynti.

Nyt välillä töitä tekemään!

Oonaliina 25+6

Pimmi 84, mulla on sellanen lappu jonka sain alussa neuvolasta ja josta näkyy kaikki terkkarin ja lääkärin käynnit raskauden aikana. Sen mukaan lääkärikäyntejä olis kaikkiaan 3 ja viimeisin vkolla 36 ja nyt tässä 26-28 vkoilla, että ehkäpä niitä "normaali" raskaudessa ei ole tarvetta olla sen enempää! Tosta viimisestä käynnistä en sitten tiedä, että onko sitä uudelleen synnyttäjille? Itse en käy ollenkaan neuvolalääkärillä vaan pelkästään sillä tutkimuslääkärillä n.4vk:n välein! Tänään menen neuvolaan ja vähän jänskättää tuo sf-mitta joka viimeks oli aivan ok, mutta vauva oli sillon poikittain ja nyt se tuntuis olevan perätilassa ja vatsakumpu noussut huimasti.Mua janottaa koko aika kauheesti yms...että tiedä vaikka joukon jatkeena sokerirasitukseen sitten :(

Tänään pitäs mennä taka töihin 2vk:n loman jälkeen ja jotenki tuntuu ettei jaksais |O Ajattelin jo pyytää saikkua terkkarilta, mutta menen nyt ehkä kuitenkin kts.mitä sinne töihin kuuluu ja jaksaako siellä!

Joulu on jo ihan kohta, eikä yhtään joulu fiilistä kun sataa ja sataa vaan.Tarkotus olisi lähteä joulun viettoon pohjoiseen mun vanhemmille, mutta matkaa lähes 1000km ja autolla mennään! Mitenhän sitä jaksaa istuskella...siellä tosin olis sitten kunnon joulumeininki lumineen kaikkineen :) Lahjat olen jo aika pitkälti ostanut, mutta miehelle on niin vaikee keksii mitään! Mitä muut ostaneet miehille lahjaksi? Mies ei duunaa mitään juttuja, että mitään työkaluja tai autojutskia vois ajatella ja "ikivihreä"kirja jo hankittu, vaatteita ei tarvi....että? Lapsille olen ostanut 4 pakettia kummallekkin ja sukulaisilta tulee sitten vielä, mutta tänä vuonna ajattelin että kohtuus kaikessa ja pojat jo aika isoja joten turhaa krääsää ei jaksa haalia!

Marmeladille onnittelut :D

tutteli78+25 ja jotain kait?

Härkäneito
Siis asiaahan sä puhut etkä mitenkään pahasti sanonut. Mä olen kanssasi ihan samaa mieltä.
Neuvola vaan sanoo että kattellaan ja kuulostellaan. Nyt olen parhaani mukaan levännyt, miten vaan pystyn, sillä yksin olen jolloin pakko on esikoisesta pitää huolta.
Ylihuomenna mulla on lääkäri ja toivon että saatais jotain aikaiseksi. Ihmettelen että mua ei ole sen kummemmin lähetetty mihinkään tutkimuksiin, muutakuin "sormituntumalla" koiteltu. Neuvolan terkkari ole sitä mieltä ettei tuo ole kaikkein tarkin tutkimus, joten sitten vasta torstaille sain ajan ultraan ja lääkärille.
Aika sekavaa tekstiä taitaa olla mutta niin on ajatuksetkin. :'(
Sen olenkin päättänyt että Kysille soitan heti jos uudelleen kovin supistelee. Terkkari sanoi tähänkin että 10 supistusta saa tulla päivässä ennenkuin kannattaa olla huolissaan :eek: |O
Mä en kuitankaan pysty odottamaan kauaa, kun pelkään että jotain ikävää tapahtuu. :'(

viivi ja vagner

Mulla oli tänään se sokerirasituskoe. Aika oli 8.00 mut pääsin ensimmäisen kerran sisään vasta 8.30. Harmitti kun muutenkin sai olla siellä kauan niin sit joutui olemaan vielä ylimääräistä. Hyvin jaksoin olla kuitenkin syömättä vaikka vähän pelotti ettei tule huono olo. Sain jonkun allergisen reaktion tuohon taipeeseen josta otti verta. Tuli kai siitä teipistä kun se on pisto kohdan vieressä.

Tulokset kuulen torstaina lääkäri-neuvolassa.

Krisu81 26+4

Mulla oli kans tännään sokerirasitus, oli kyllä pitkä aika istua ja oottaa 2 tuntia siellä! Vauva rupes masussa jytisemään kun olin sen litkun juonu :D
Sain tulokset heti tänään, niissä ei ollut mitään, kaikki on hyvin.
Ne arvot oli 4,4 , 6,1 , ja 6,5..mitä ne sitten tarkottaakaan!
Ylihuomenna lääkärineuvola, sitä täällä odotellaan! =)

Moikkis!

Pikaseen vaan tulin kirjottaan, eilen oltiin Ikeassa, nyt hoitopöytä jo koottuna omalla paikallaan, vaatteetkin oon jo saanu laitettua laatikoihin :heart: . Sunnuntaina alkoi kauhee flunssa, kävin äsken työpaikkalääkärillä ja oikeen arvasin, poskiontelontulehdus ja antibiootttikuuri hoidoksi. Saikkaria en ottanu kun meen töihin vasta torstaina ja hyvässä lykyssä lääkkeet on jo siihen mennessä helpottanu oloa. Kysyin myös lääkäriltä jo tulevasta saikkarin tarpeesta, siis jos en enää jaksa töissä ni lääkäri sanoi että heiltä vaan heti sit hakemaan sairaslomaa, eli neuvolalääkärille en enää onneks joudu kun siellä tuntuu olevan niin kovin hankalaa se saikkarin saaminen.

Kirjottelen myöhemmin lisää jos ehdin/jaksan!

:heart: :Ninni ja Kirppu 26+2

Täällä on nyt toinen kesälomapäivä mennyt pikkuruisen kummitytön kanssa touhutessa. 7viikkoinen neiti on sitten niin ihana!

Huomenna mennään hakemaan vauvan sänky, hoitopöytä ja turvakaukalo. Tuolla yläkerrassa appiukko ja mies parhaillaan tapetoi pikkuneidin huonetta :) Maalit ostettiin eilen ja ylihuomenna päästään laittaan maalia pintaan! Jouluks lienee koko yläkerta kunnossa. Ihana sit laittaa vauvan huone kuntoon.

Tukivyöstä Ippu vissiin kyseli; Mulla on samainen Anita tukivyö nyt ollut käytössä vajaan viikon ja oon ollu ihan äärettömän tyytyväinen. Helpottanut supistelua ja mahan venymisen tunetta.

Tänään tuli postissa Bravadon naruolkaiminen imetystoppi ja oli aivan loistava. http://www.nettiemo.fi/verkkokauppa/product_info.php?manufacturers_id=30&products_id=225&osCsid=5423ee42a19fc0ade2699f632dfed2b9
Tommonen musta. Ajattelin vielä tilata toisen mokoman sitten lähempänä kevättä.

Neuvolaan meen seuraavan kerran ens viikolla ja istukkakontrolli ultra on sitten joulun jälkeen välipäivinä. Siellä taas pääsee kattelemaan miten se pikkuneiti on kasvanut.

Täällä kaikki hyvin! Huomisia vauvajuttuja innolla odotellessa!
pitkäkoipi ja fiina 24+1

:'( pitkästä aikaa kirjoittelen. Meidän perhettä kohtasi suuren suuri suru kun isoäitimme nukkui eilen pois...
Hän oli iäkäs ja tämä oli odotettua, mutta ei se tee tätä yhtään helpommaksi. Koitan kuitenkin löytää surun keskeltä myös iloa, sillä kasvaahan täällä vatsassa pienen pieni elämän alku. Vaikuttaakohan muuten äidin suru tuohon pienokaiseen?
Ihana lukea noita teidän hankintoja..itse en ole edes joululahjoja saanut juuri hankittua.
Kääk! meillä on hiiri käynyt kaapissa nakertelemassa puuropaketin kylkeä! Ällöttävää että ne noin tungeksii kotitalouksiin, vaikka mekin asutaan suht vilkkaalla asutusalueella. Radiossa oli juttua että ne vain entistä röyhkeämmin kulkee taloihin sisälle asti. on vissiin kissa hankittava metsästämään näitä pikku otuksia.
Mulla on ensiviikolla sokerirasitus ja tammikuun alussa neuvola lääkäri. toivotaan että kaikki on hyvin...kaiken tämän tunnemyllerryksen jälkeenkin.
Onko teidän sukulaiset muuten alkaneet "lyömään vetoa" että onko tulokas tyttö vai poika? :)

ootus ja kaveri (viikoissa sekaisin)

Voi, että on heikko olo:( Verenpaine oli jotain 99/5?... Tänään siis neuvolassa kävin. Vauva oli nyt 1kilon :heart: Sanoi, että jos syntyis nyt, niin olisi todella hyvät mahdollisuudet selvitä, melkein 100%. Ihmetyttää vaan, miten tuon pienen paino oli noussut vain 120g kolmessa viikossa.

Ootus82 Osanottoni :hug: Suru vie aina aikansa ja suruaika pitää pitää.. Voimia koko perheelle :heart:

Issias on alkanut vaivaan :kieh: Eilen petti vasen jalka, kun nousin sängystä.. Ei kiva, en oikein uskalla enää yksinäni/lasten kanssa kulkea missään.. Varsinkaan, kun on tuota huimausta ja heikkoa oloa:( Onko muuten alhainen verenpaine vaarallista??

Pakko lähteä levähtään.. Hyviä öitä :heart: Perjantaina lähdemme Itä-Suomeen, katson, jos jaksan enempi kirjoitella ennen sitä!

LOE ja Elmeri 28+4

LOE:Sulla on hyvä reissusuunta perjantaina, mekin lähdetään iltapäivällä puskemaan täältä ruuhka-Suomesta kohti idän ihme Joensuuta!! Ihanaa autossa istumista; tavoite on selvitä Juvan ABC:lle asti pissaamatta...

Täällä vointi on hyvä, vähän masu alkaa olla tiellä, mutta vauva voi vilkkaasti, mikä on pääasia. Torstaina on se istukkaultra, jospa sitten selviäisi se synnytysasiakin.

Nyt nukkumaan!!

Misupai ja Helmis 28+3

Juu en mie ite vielä ole muksua puksauttanu maailmaan, vaan miehen veljelle synty tyttö ja sitä siinä sitten hehkuttelin :D Pikkanen prinsessa :) Kuopus jo kovasti kyselly että koskas sitä vauvaa pääsis katsomaan? Innokas hoitaja neiti ;)

Otan osaa suureen suruusi ootus82 :ashamed:

Mullakin haluttais jo kovasti saada se lipasto, pääsis jo laittamaan nuita vaatteita sinne valmiiks :D Mut pitää vissiin vielä malttaa mielensä, tässä jos tuonne tammikuuhun malttais :whistle: Joulu hommia kuiteski tässä vielä ja parit paketitki ois hommauksessa. Noo eipä tässä mitään kiirettä vielä oo :D

Juuh mut nyt aivot on ihan sumeena, ei ajatus kule sitten yhtään. Joten pitää palata sitten jatkamaan juttua ku on nuppi hieman selkeentyny :D

Marmeladi & Masuasukki 28+1

Meillä on tänä iltana lasten ensimmäinen joulujuhla päivakodissa. Tosi kiva mennä kattoon =) Mieskin pitää vapaapäivän, että pääsee mukaan. On tosin sitten perjantain aamusta iltamyöhään töissä.. Meillä lapset on ollu tän syksyn tarhassa. Joulun jälkeen 4 vanha jatkaa siellä kaksi kertaa viikossa, mutta kyllä toi 2-vuotias saa jäädä kotiin.

On ollu kiva lukee teidän 4D kokemuksia!Toisaalta harmittaa, kun en oo itte menny. Oliskohan se vielä myöhästä? Mulla on tänään tasan 28 viikkoa täynnä. Entä onko kaikki muut jotka on raskausdiabeteksen takia dietillä, pystyneet olla herkuttelematta paljoa? Mulla on taas kerran himo herkkuihin, varsinkin suklaaseen ja vaikeeta on olla ilman. välillä on tullu lipsuttua.. :(
oon tykänny kanssa siitä Anita tukivyöstä. Se meneen mulla jo kolmatta kierrosta. Hyvin on kestäny, vaikka on pesty ja pidetty moneen kertaan.

Aij niin unohdin kommentoida teille, joilla jo ennenaikaisia supistuksia.. Onko ne siis ihan kivuliaita? Paljon voimia ja jaksamisia teille :heart: Mä jouduin kuopusta odottaessa osastolle kivuttomien supistusten takia. Siellä oli joku nainen, joka oli jo luultavasti ollut kauan siellä täydessä levossa. Ei varmaan kovinkaan kivaa, varsinkaan jos on kotona lapsia. Onneksi nykyään on niin hyvä keskoshoito, että vaikka syntyisikin aikaisin, niin vauvalla on kuitenkin hyvät ja valoisat mahdollisuudet selvitä :hug: Nyt pakko mennä katsoon, mitä pojat puuhaa :D

Hellurei!

Voi kerta kaikkisen inhottavat supistukset meidän vaivanamme!

Pitkäkoiven imetystoppi näyttää kyllä tosi hyvältä! On vaan aikas tyyris..

Ootus82: Osanottoni. Meilläkin oli viikonloppuna miehen isän hautajaiset.. Mieheni niin toivoi, että isä olisi nähnyt vauvamme.

Joku kyseli vaunumerkkejä.. Me päädyimme Gessleinin vaunuihin.

Eilen oltiin jouluostoksilla ja päätin, että ennen ei lähdetä pois kun kaikki joululahjat on ostettu. Reissussa meni aikaa 7h ja olokin oli sitten sen mukainen. Hampaat irvessä miehelle etsin sähköhammasharjaa. Supisti, selkää särki ja itketti! Mun tarvis oppia ottamaan hieman rennommin ja hiljentämään tahtia, mutta kun ei...

No onneksi supistukset loppuivat heti, kun pääsin kotio sohvalle makaamaan. Enää ei sitten ois kun kämpän siivous urakka! Ja sitten tervetuloa joulu

=)

riksu82 + lätty 27+1

Ootus82 voimia ja jaksamista.
Ja LOE:lle joo ne supistukset on kipeitä varsinkin ne mitä mulla menee selän puolelle. Mulla ei auta lepo eikä mikään jos supistukset pääsee menemään selän puolelle. Sillon on aina lähdettävä ottamaan kankkuun supistusten estolääke ja vuorokauden vuodelepo. Toivottavasti ei tarvitsisi olla kättärin kanta-asiakas.
Nyt menty yli viikko ilman sairaalareissuja. Jospa tää helpottais.
Härkäneito ja prinsessa 27+4

Mul oli tänään läkärineuvola ja kaikki oli niinku pitää, verenpaine hyvä (niinku ollu aina) kohdunsuu kiinni ja kiintee ja kanavaa ne 3cm jäljellä mitä alunperinkin. Vauvan sydänäänet kuului hyvin ja kovasti se liikuskelee. hemppa oli laskenut et siihen vois syödä rautaa, mut muuten jees.

TE jotka ootte käyneet ultrassa istukan paikan takia (ihan perus terveyskeskuskses) niin kattoko ne siel muuta ku sen istukan? mittailiko vauvaakaan yhtään tms.? mä meen siihen kyseiseen istukka-ultraan tiistaina ja toivoisin että nyt ees vähän mittais pikkukaveria tai ees näyttäis sitä ku sitä ei oo koskaan mittailtu tms. ens tiistaina myös sokerirasitus taas et niistä tuloksista riippuen saatan tietty joutuu äippäpolille ultraan vielä.

Hankala kirjottaa kun mul on tosi paha mieli, mun äidin kanssa on välit repeillyt siitä asti kun odotin esikoista ja nyt ne on tosi hataralla pohjalla, mikä surettaa mua todella. Tuntuu että me ei edes puhuta samaa kieltä, puhumattakaan mistään aaltopituuksista. No, mut se varjostaa mun iloa tällä hetkellä jonkin verran.

Jatkan kun oon kasannu fiiliksiä tästä taas..

enne ja aarre 27+6

Ootus82: :hug: Voimia ja jaksamisia sinulle!

Huomenna olis neuvola ja kuulen sokerirasitustestin tulokset. Vähän jännittää. Toivottavasti ei ole mitään. :eek: Söin just kakkua ja päivällä puolikkaan pizzan ja kebabin kun on miehen synttärit. Mahtaa olla paino ja verenpaine loistavat huomenna...

Meillä taitaa olla TV hajoamassa. Siitä menee värit. Mistähän sitä alkais uutta etsiä... Siihen ne veronpalautukset sit meneekin. :(

Mä tästä menenkin nyt valmistamaan Ellalle jotain välipalaa. Ei se vieläkään syö oikein mitään. Olen tyytyväinen jos se pari lusikallista ottaa jotain ruokaa. Ella on muutenkin huono syömään ja nyt vatsataudin jälkeen syö vielä huonommin.

Krisu 26+6

Kertokaapa kokemuksia itkuhälyttimistä ja sterilointi koneista, että tekeekö niillä mitään ja onko näillä vuosiluvuilla vielä ylipäänsä tapana steriloida tuttipulloja? Ajattelin itkuhälytintä kun meillä on 2krs ja kovaääniset portaat, niin ei tarvis rampata yläkerrassa kuuntelemassa jokaista vauvan inahdusta!

Mulla meni kans tänään ihan kuviot sekasin ja olen syönyt kaikeka mahdollista epäterveellistä, joka ehdottomasti pitäs jättää pois kun sokrut koholla muutenki mutta päivällä hujahti pizza töissä ja potilaiden tuomia suklaita vino pino! Kotona jatkoin sipseillä jne kun ukon naama taas niiiin hapan(syystä???), että alko ottaan pannuun :kieh: Nyt olo sen mukainen :p

Yhteistyössä