***MAALISMASUT 2008*** JOULUKUUSSA

Alkuperäinen kirjoittaja Oikukas:
mä mietin kanssa et olis kiva käydä hakemassa tilatut tavarat tänään lastentarvikkeesta mutta nettisivujen mukaan ne ei olis tänään auki?
Mä katoin kanssa samaa, mutta aattelin kuitenkin soittaa ja varmistaa puolilta päivin.
Oisin halunnut mennä jo eilen, mutta mies oli muka niin kovin sairas. ettei pystynyt. Pah, sitä ei vaan kiinnostanut. Tuittuilin sille sitten koko loppupäivän, varmaan mietti oliko sen arvosta.
Ihme jutuista sitä vetääkin nykyään herneet nenään (siis minä) :LOL:

Moikka ja terkut Riikasta !!

Reissu onnellisesti takanapäin. Rankkaahan se oli aamusta iltaan koluta kaupunkia läpi ja yrittää ostella jotain, mutta onneksi kaupungissa ei kamalasti ostettavaa ollut. aika lailla saman hilntaista ja samanlaista tavaraa. vauvojen vaatteeet oli ehkä hiukan edullisempia mutta bodyt jne oli tehty lähes poikkeuksetta teddy kankaasta mikä oli outoo eikä kiehtonut mua. Voice sai yhden ihanan farkkumekon ja lammas tumput =)
Yllättävän paljon kävellessä jo rasittuu ja eka kerran huomasin kenkiä sovitellessa et jalatkin ovat hiukan turvoksissa... Tuki vyö auttoi suunnattomasti.
Nyt on pitkä yö nukuttu todella hyvin omassa sängyssä ja täällä Turussa on aivan kaunis sää.. jos sitä lähtis hiukan kävelylle =)
Reissun aika tunsi myös mieheni ekakertaa liikkeet päälle päin. Voice on nyt varmaankin kääntynyt eritavalla massussa sillä potkiskelee koko ajan joko virtsarakkoon taikka vatsaan päin,vihdoin siis minäkin tunnen ne kunnolla!
:heart: :heart: :heart:

Tänne oli muutama uusikin tullut taas joukkoon (lämpimästi tervetuloa) ja muillakin näyttää itsenäisyyspäivän vietto sujunee hyvin =)

Minä + Voice 24+0

Minä en ole päässyt tänne keskustelu puolelle jostain syystä moneen päivään.

Meillä esikoinen on ollu monta päivää vatsataudissa ja yöt on nukuttu aika huonosti. Yhtenä yönä hän oksensi kaksi kertaa ja sit piti vaihtaa lakanat ja vaatteet. Vauvakin massussa tietenkin heräsi ja alkoi potkimaan ja möyrimään siellä. =)

Minä pyöräilin vatsani kanssa viikolla keskustaan ostoksille kun oli hyvä keli. Mä kyllä luulen et mun pyöräilyt on nyt pyöräilty kun polvi ei oikein nouse kun vatsa on tiellä...

Tiistaina mulla on sokerirasituskoe ja torstaina lääkäri-neuvola.

Terkuin Krisu 26+3

Kertokaahan vielä tosta sokerirasituskokeesta, että millä kriteereillä siihen joutuu? Korkea sf-mitta on yksi, mutta mitä muuta?
Mulla oli tosiaan sillon viikolla 23 sf-mitta jo 23cm, mutta ei kyllä sanottu mitään muuta kuin että vauva kasvaa kovaa kyytiä.

Painoa on mulle tullut melko paljon, mutta lähtöpaino oli normaali, eli ei ylipainoa.

:( Terkut sairaalasta :(
Jouduin sitten maanantaina sairaalaan ennenaikaisten supistusten vuoksi. Osastolle ottivat välittömästi ja supistuksenesto pilleri naamaan. Onneksi auttoi heti.... Kortisonia laittoivat kahtena päivänä kankkuun, jos vaikka tämä asukas täältä liian aikaisin syntyisi. Kuulema pehmentää keuhkoja ja vauva olisi "vähän" valmiimpi, jos syntyisi... 3 vrk liikkumatta, vain vessassa sai käydä, ruoka ja lääkkeet tuotiin nenäneteen. Tutkimuksissa selvisi, että kohdunkaula oli lyhentynyt reilusti alle 2cm:n ja ulkosuu oli auki :/ .... Eipä juuri naurattanut! Hätäkasteluvat yms. varmistettiin ja kätilö käytti vielä kierroksella vastasyntyneiden teholla ja kertoi päällisin puolin miten siellä hommat sujuu.

No nyt kotiuduin ja kaikki toistaseksi ok ( miten kauan, ei kukaan tiedä), saikkua 4vkoa ja kuulema joulusiivoukset yms. voi siirtää vuodella eteenpäin :headwall:

Nyt sitten sinnitellään ainakin 4 vkoa, siitä lähdetään että synnytetään VASTA vuonna 2008... Hitto!

Maalismama

Pikaiset kuulumiset!

Maaliamama: Nyt sitten vaan lepoa, lepoa ja lepoa ettei vauva vaan tule ulos ennenaikojaan! Pelottavaa tuollainen... Paljonkos sulla nyt on viikkoja?

Misupai: Toivottavasti sinun istukkasi olisi noussut! =)

Taimi: Yhdyn myös muihin ja telisin valituksen asiasta.

Perjantaina sitten käytiin ostoksilla ja rahaa palo oikein kunnolla. Muksutallista haettiin Gessleinin vaunut, Brion turvakaukalo, patja pinnikseen ja sitteri! Siinähän sitä sitten oltiin ja ihmeteltiin tavaroita kotona. Ikinä kun en olisi uskonut, että saisimme niitä ostella. Jälkeenpäin alkoi sitten kauhistuttaan, et mitä jos jotain meneekin pieleen!

riksu + lätty rv 26+5

Hui maalismama! Nyt tottelet sitten lääkäreitä ja otat ihan rauhassa!! Toivottavasti nyt kukaan ei meiän pinosta joudu vielä tän vuoden puolella synnyttään, koitetaan kaikki kestää nyt ainakin helmikuulle asti.

Tais olla näillä sivuilla suunniteltua pidemmät päivitykset, mä en ainakaan perjantaipäivän jälkeen oo tänne päässy, tänään aamulla vasta.

Liiveistä Pikkuvaemo kyselit, mä ostin alkuviikosta Carriwell-merkkiset äitiysliivit ja tuntuu muutan ihan sikaihanilta päällä, ei purista mistään. Samaa sarjaa on myös imetysliivejä mitä aattelin käydä parit ainakin ostamassa, ne on sellaset et kasvaa samaa tahtia kun "maitovarastot", eli vaikkei ois tissit vielä alussa niin turvonneet ni niiden pitäis kasvaa sitä mukaa kun rinnatkin. Eikä oo muuten hinnalla pilattu ne tuotteet, nämä äipääliivit maksoi 11?, mikä mun mielestä tosi vähän. Imetysliivit tais lähennellä 30?, mut ei sekään niin paha jos on kerran niin hyvät kun mitä oon lukenu. Netistäkin niitä saa tilattua jos jollain ei mahdollisuutta päästä sellaseen liikkeeseen joka niitä myy.

Aamulla pitäis sit lähtee ikeaan, kiva kun on luvattu ihan sulaa keliä, en ois kauheesti tykänny ajaa sinne jos ois ollu tiet jäässä.

Mulla oli eilen ihan järkky kiire töissä, itku kurkussa viimeiset tunnit olin kun selkä ja jalat sattui niin paljon, istumaan en pahemmin ehtiny. Mut tänään ei enää mitään vaivoja, onneksi! Pääsenpähän ens viikollakin sit töihin.

Mut eipä tässä sen kummempia! Palaillaan viimeistään tiistaina!

:heart: :Ninni ja Kirppu 26+0

pikkuvaemo sokerirasituskokeeseen joutuu ainakin jos on ylipainoa, tai on ollut aiemmassa odotuksessa raskausdiabetes, olikohan vielä et jos on synnyttänyt aiemmin isokokoisen lapsen.. jotain tällaista muistelisin. Mul oli kyseinen "vaiva" kun odotin esikoista, pysyi ruokavaliolla hallinnassa ja lapsi syntyi terveenä ja hänen sokerit oli kohdallaan, niin sain pitää vierihoidossa eikä mitään ylimääräistä ihmeempää tapahtunut. Tän odotuksen aikana olen käynyt jo kerran sokerirasituksessa puhtain paperein ja nyt oon menos viel uudelleen viikon päästä. Toiveikkaana et täl kerralla "en jää kiinni sokereista".
Taisin kysellä myös aiemmin et joko ostas imetysliivit, mä ostin esikoisesta heti kun vanhat liivit tuntu pienille, ajattelin et ostan samantien sopivat imetykseen sopivat liivit ja se oli hyvä päätös. Eli liivikaupoille vaan ! ;)

krisu81 Mäkään en päässyt tänne ainakaan eilen, en tiedä miks.. Olisko ollut jotain häikkää koko palvelussa..?Toivotaan että teillä esikoinen paranee pian vatsataudista, voimia :hug:

maalismama Toivon sulle myös voimia ja jaksamista, varmasti säikäyttää tuollainen.. toivotaan et vaavi odottais viel masuyksiössään jonkin aikaa. Mul on lääkärinauvola keskiviikkona ja jännitän kohdunsuun tilannetta, jonkin verran on supistellut mut ei kai hälyttäväati kumminkaan vielä.

Ah, mä olen ihaillut noita uusia vaunuja, on ne niin ihanat.. olen myös salaa miettinyt että jokohan niitä vauvan vaatteita alkais pestä.. mut maltan vielä hetken.. pesettekö hajusteettomalla pesuaineella? itse valitsin sellaisen allergialiiton hyväksymän pesuaineen jolla pesen pikkuisen vaatteet ja tekstiilit.. tms. Ainiin ja mua ainakin on neuvottu et sellaiset vaatteet jotka ei tule ihoa vasten niin ei kannata pestä valmiiksi, esim toppapuvut yms kun ne turhaan menettää sitä lämmöneristyskykyään vai mikä se nyt olikaan.

Anoppi on neulonut vaaleenpunaisia pikku villapeittoja ja vaatteita, on varma et meille tulee pikkuinen tyttövauva. Saa nähdä, mut sit jos ei tulekaan niin multa voi ostaa vaaleanpunaisia villajuttuja! heh..

enne ja aarre 27+3

Täältä myös maalismamalle tsemppiä!

Mulla on tuo neuvolalääkäri reilun viikon päästä, siellä sitten selviää oma tilanne. Nyt on ollut aika monena päivänä sellaista paineen tunnetta alavatsalla ja alaselkäjomotusta, ja olen ihmetellyt, että onko tämä niitä supisteluja, kun en vielä tiedä, miltä ne tuntuvat. Nyt kun olen maannut tämän päivän flunssassa sängyssä niin ovat kyllä helpottaneet, ja aion jäädä vielä huomiseksikin kotiin sairastamaan.

Bellona 24+3

Pikkuvaemo: Mulla on kans Carriwellin äitiys/sporttiliivit ja makso alle 15 euroa kun tilasin vauvauva.fi:stä. Toppimalli, aivan loistava ja tukeva, ei tosin voi pitää avonaisten paitojen kanssa. Aion tilata heidän imetysliivit, hinta oli alle 26 euroa. Mä oon kaarituellisten liivien vihaaja, joten Carriwell on vastaus mun toiveisiin. Mulla on lisäksi Sloggin Double Comfort-toppi ja muutama muu Sokokselta ostettu seamless-toppi ja niillä mennään. Varmaan otan vielä toisenkin tällaisen äitiystopin tai muun mallin, kunhat tutkin Carriwellin tarjontaa.

Täällä joulukortit tehty, nimet vain alle ja kuoriin, huomenna vaiks postiin. Onpahan sekin tehty. Ens jouluna toivottavasti saadaan lähettää ihania kuvia meidän vauvoista ja lapsista (kenellä jo niitä isompia on).

Nyt odottamaan Maajussi-finaalia.

Misupai ja kovasti möyrivä Helmis 28+1

Mullakin on ollu ongelmia näille sivuille pääsemisen kanssa.. Pariin päivään en oo käyny yrittämässä ollenkaan, kun meillä on vilissy vieraita ja oltiin jouluostoksilla. No ainakin lahjat on nyt kaikille ostettu. Se onkin aina kivaa puuhaa! Vielä siivous on edessä. Mies kyllä siinä auttaa onneksi. Jouluksi mä haluan kuitenkin siivota vähän enemmän..kaikkia laatikoita ja kaappeja myös. Mä oon iltaisin välillä ihan puhki, varsinkin jos on ollu oikein touhukas päivä. Edellisissä raskauksissa tällänen olo oli vasta n. kuukausi ennen synnytystä tai myöhemminkin. No on tää odotus tuntunut muutenkin erilaiselta, kun on kaksi pientä jo ennestään. Ja oon syksystä jouluun koulussa.

Joku kyseli sokerirasituksesta. Mulla on ollu raskausdiabetes joka odotuksessa. Ensimmäisessä se huomattiin siitä, että pissassa oli sokeria ja sen perusteella jouduin rasituskokeesen. Mitään altistavia riskitekijöitä mulla ei oo ollu. Koholla on ollu aina se joku perinnöllinen arvo. Toisessa raskaudessa sokerirasitus tehtiin aika aluksi siksi, kun oli edellisessäkin ollu. Positiivinen taas oli. Nyt tässä odotuksessa sitä ei aluksi ollut (olin sokerirasituksessa n. viikolla 15, en muista tarkasti), mutta 25 viikolla oli taas tullu. Nyt oon kaksi viikkoa mitannu verensokeria. Aina oon selvinny onneksi ruokavaliohoidolla ja TAYSin vauvan painokontrolleilla. Vauvat on ollu syntyessään nelikiloisia.Toinen raskaus käynnistettiin vähän ennen la koon vuoksi. Vauvojen sokerit on ollu synnytksen jälkeen ok ja on saanu olla vierihoidossa normaalisti.

Oon kans huomannu, että pojille ei löydy läheskään niin kivoja vaatteita kuin tytöille. On siinä silti hyvätkin puolet. Meidän 2-v tytöllä on niin paljon vaatteita, että huh huh! Haluaisin kuitenkin vauvalle muutakin kuin vaaleansinistä tai jotain ihme kuviollisia. Lindexiltä oon muutamia kivoja löytänyt.

Maalismamalle kaikkea hyvää täältäkin.

Nyt nukkuun, aamulla on heti neuvola.

Jade 27+pian5

=) =)

me6
Maalismamalle paljon tsemppiä taisteluun. Kohtalontoveri täällä! Olen ollut nyt 3 viikkoa sairaslomalla supistelujen takia ja tiistaina olin Naistenklinikalla päivän. Sain myös supistustenestopiikin ja käskyn ottaa iisisti. Kohdunsuupehmennyt ja kanava lyhentynyt, mutta ei vielä auki. Laratesti osoitti kuitenkin että todennäköisyys synnytyksen käynnistykseen seuraavan parin viikon aikana on iso ilman piikkiä. Seuravaa kontrolli ensi viikolla neuvolalääkärillä ja sitä seuravalla viikolla ennen joulua NKL:ssä ja sen jälkeen viikon kahden välein jos supistukset ei lopu.

Kipeitä supistuksia tule edelleen päivittäin mutta ei enää säännöllisesti. Mulla sairasloma vuoden loppuun ja lääkäri meinasi etten enää töihin pääse.

Mulla on tästä kokemusta poikien raskauksissa, samoilla viikoilla alkoi. Kohdunkaula hävisi ja kohdunsuu aukesi muutaman sentin mutta pysähtyi sitten siihen. Toivon että niin käy nyttekin.

Vauvan kokoarvio tiistaina (rv 24+2) oli 800 gr eli ihan hyvän kokoinen. Muutenkin vauvalla oli kaikki hyvin, perätilassa tosin vielä vaikka kaikki 4 aiempaa on tässä vaiheessa jo kääntyneet ja kiinnittynyt. Eteisistukka mulla on, mutta on kuulemma ihan hyvässä paikassa.

Me6 ja Vauhti 25+1.

Eli levätkää nyt aina kun pystytte!! Hermojahan sekin vaatii ja hankalaa jos on muitakin lapsia, mutta kaikki auttajat nyt kehiin! =) Ja joulusiivoukset voi tosissaan jättää ensi joululle! =)

Ninni oli ainakin miettinyt mahdollista uranvaihtoa äippälomailun jälkeen. Samaa mietin itsekin välillä... Miehelle jo yks päivä kerroinkin ajatuksistani, mutta se oli heti, että HÄH? :whistle: Mulla on hyväpalkkainen, mutta kovin VAATIVA työ... :eek: Sopi silloin kuvioihin kun lapsia oli kolme ja kaikki jo pikkuisen isompia, mutta entä kun kotona on kaks pientä... :( Ja koti ja perhe merkkaa mulle kuitenkin paljon enemmän kuin työelämä ja ura... Ainoastaan rahallisesti kannatan työssäkäyntiä.

Tasan kahden viikon päästä on jouluaatto! :xmas: Ja ylihuomenna ois oma lääkärineuvola. Jonkinverran on ollut pissatulehduksen oireita muutamana päivänä.... Pissattaa usein ja vähän kirvelee pissatessa... :| Mutta sinnittelen keskiviikkoon ja selvitetään asia lääkärissä.

Näin viime yönä unta, jossa joku lääkäri sanoi mulle, että odotan poikaa. Olin pettynyt ja voi kun asia suututti mua aamulla! :/ Olen kai niin valmistautunut tyttöön, että poikaunet tuntuu oudoilta... :ashamed: Ja nimenomaan sen takia mua suututti kun olin muka pettynyt poikaan! Minä kiittämätön! :ashamed: Olen varma, että rakastan kumpaa vain yhtä paljon!! :heart:

Mutta nyt päivän touhuihin...

Maalismama ja me6, nyt vaan rauhallista lepoa ja jaksuja siihen, makailukin kun saattaa toki pidemmän päälle alkaa kyllästyttämään! :hug: Mutta paljon hyvää lukemista ja leffoja katsottavaksi, niin alkaa aika kulumaan =)

Itse kärsin täällä ihan sietämättömistä liitoskivuista, jos erehdyn vähänkin enemmälti kävelemään. Käytiin aamupäivällä pojan kanssa vaunu"lenkillä", ja hyvä kun ei itku päässyt, kun oli välillä niin kivuliasta se eteneminen :'( Huvittavinta, tai oikeastaan pelottavinta tässä on se, että mulla oli tukiliivikin päällä, ja silti se oli kovin tuskallista!! Mitä tästä tulee, jos tukiliivikään ei auta?? Tai sit se oli minulla väärin päällä, siis liian ylhäällä tai liian kireällä tai jotain, mutta apua siitä ei kyllä oikeasti yhtään ollut. Onko muilla noista tukiliiveistä kokemusta? Tuo minun liivi on Anita-merkkinen, Baby Belt tjn.

Aika hyvännäköisiä ja kuuloisia oli nuo Carriwell-liivit, mistä Ninni oli maininnut, nuo luukulliset imetysliivit voisin varmaan itsekin tilata sitten lähempänä h-hetkeä, tosin ensin varmaan katsastan kaupungin tarjonnan, liivejä on kuitenkin aina varmempaa ostaa kun saa ensin sovittaa. Tai tietysti nettikaupassakin voi palauttaa, jos ei ole sopivat, mutta oma vaivansa siinäkin, helpompaa jos saa suoraan ostaa sopivat.

Siskolta sain eilen kassillisen ihania mekkoja ja muita punasävyisiä vaatteita, olipa kyllä ihana niitä hypistellä!! ;) :heart: Mietin sitten että joko niitä vaatteita voisi tosiaan pestä ja järjestää kaappiin valmiiksi? Pysyykö ne siellä tarvittavan puhtaina vauvaa varten, jos niitä nyt jo laittaa? Oven takanahan ne siellä olisivat, mutta..? Kun nyt vaan senkin saamani kassillisen surttasin kaapin perälle siltään, en viitsi järjestää niitä hyllyille ennen pesua, mutta mietin että onko nyt vielä liian aikaista pestä? Esikoiselta tein nämä kaikki vasta mammalomalla, mutta nyt näiden kipujenkin kanssa vähän hirvittää, että uskaltaako sitä jättää niin myöhäiseksi mitään!

Jahas, se on alettava kokkailla lounasta itelle ja pojalle; pinaattikeittoa, jos saisi vähän rautaa siitä kun tuntui aamulla huippaavankin taas... :(

Ippu tasaviikoilla 26 kera neidin =) :heart:

Maalismama ja me6 saman asian kanssa täälläkin joutuu taistelee. Viikko sitten maanantaina olin taas uudestaan supistusten takia kättärillä ja tutkimuksissa selvisi että kohdunkaulaa jäljellä enää 2 cm:ä ja se on kypsyny kun tästä viikko aikaisemmin ei ollu tapahtunu vielä mitään. 1.5cm:ä oli hävinny viikossa. Sairaslomalla oon ollu jo kuukauden ja töihin ei oo enää mitään asiaa. Kaikki nostelut on kielletty maitopurkkia painavampaa en saa nostaa. Perjantaina pitäisi mennä äitipolille kättärille kontrolliin kattomaan ettei vaan ole tapahtunut mitään. Oikein paljon voimia teille ja muistakaa levätä. Eihän me haluta tänä vuonna synnyttää.. :hug:

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille härkäneito ja prinsessa 27+2

Maalismama, me6 ja härkäneito, koittakaahan malttaa levätä ja toivotaan että kaverit pysyvät ainakin ensi vuoden puolelle matkassa.

Sitten omaa napaa; Tänään oli neuvola aamusta. Tytön vien siskon luokse hoitoon siksi aikaa kun olin neuvolassa, kun halusin että pääsis ultralla kurkkaamaan kaveri. Pissa oli puhdas, hb 135, painoa oli tullut 400 g/viikko (aika paljon), verenpaineet 116/78, sf-mitta jo huikeat 29 (mennään käyrien yläpuolella edelleen). Kaikki oli kuitenkin ok, tuo painon nuosu itseäni vaan harmittaa! Vauvaa pääsin ihailemaan ultrassa, laitteet vaan neuvolassa aika vanhat joten kuva ei mikään kaksinen, mutta ihanaa oli kaveri nähdä. Loppuviikosta pitäisi mennä sokerirasitustestiin, oli nimittäin neuvolatäti unohtanut minut sinne passittaa. Ja mulla ainakin syy miksi joudun siihen on se, että lähtöpainoa oli liikaa. Täytyy vaan toivoa parasta ja pelätä pahinta.
Seuraava neuvola olisikin sitten uudenvuoden aattona, mieskin pääsee mukaan kun on silloin lomalla.

Viimeiset joululahjat kävin ostamassa, joten se asia olisi sitten pois mielestä. Kortit postitin jo viime viikolla ja lahjat paketoin viikonloppuna. Siivoistakin aloiteltiin miehen kanssa viikonlopun aikana, jääkaappi ja hella kuurattiin.

Huomenna aloitan postilla joulutontun työt, kun menen sinne jouluapulaiseksi. Tämä ja ensi viikko olisi töitä, ihan mukavaa vaihtelua!! =)

Minusta muuten lindexsillä on aivan ihani lasten vaatteita, niin tytöille kuin pojillekkin. Siskon pojalle löysin sieltä aivan mahtavan kylpytakin joululahjaksi.

Muumi82 ja ukko 28+6

[/b]Maalismama, me6 ja härkäneito Tsemppiä sinne, ja toivotaan että pikkuiset eivät ihan vielä rupeaisi syntymään! :hug:

Huomenna on mulla se sokerirasitus, ei saa syyä kaheksan jälkeen mitään ja aamulla saa juua lasin vettä. Jännittää et miten jaksan, ja ku viel pittää sitä litkua juua ja verta ottaavat nii että ei vaan taju lähe! Pittää ottaa banaani ja pillimehu mukkaan nii saapi heti sen koitoksen jälkeen vähä tankata.

Torstaina on lääkärineuvola, näkkee vaavin pitkästä aikaa ku aikovat samalla ultrata =)

Perjantaina on miehen ukin hautajaiset. Sairasti 2kk haimasyöpää, ja nukkui pois 1,5vko sitten :'( Ei kerennyt meidän pientä näkemään :(

Viikonloppuna tehdään kunnon siivous ja pistetään paikkoja kuntoon. Ensi viikolla tulee isän kaveri tekemään tähän kuntotarkastuksen, ollaan mietitty myyntiin pistämistä. Ei laiteta ainakaan vielä välitykseen tätä, koitetaan ite kaupitella aluks. Kumpikin ihastuttiin yhteen taloon, mikä on tuolla vähä syrjemmässä yms..olis kyllä niin ihana! Mutta pitäs saaha tämä entinen ensin myytyä ennen ku uuteen voi lähtee. Ja ei oo toisaalta hyvä ajankohta rueta myymään yms ku 3kk aikaa laskettuun, ja veikkaan että ei tätä hetkessä myyä, ja sitten jos ois muutto eessä nii miten kauhee homma siinä on. Vaikka veikkaan että kummankin porukat ja kaverit varmasti apuna tulis olemaan.
Nytkin huolehtiivat koko ajan että en rasita ihteeni liikaa yms =)

Mulla on ruennu nyt olemaan liitoskipuja, viime viikolla oli oikein tuskallista kävellä ja yöllä kun kylkee käänti nii sattu tosi paljon. Nyt on onneks vähä helpottanu, ei oo niin kovat kivut kuitenkaan.

Minkalaisia vaunuja muut olette ostaneet?
Meillä on vielä ne hakusessa, ei ole vielä oikein hajuakaan että mistä ja millaset halutaan. Pitäs pikku hilijaa rueta etsiskelemään että ei tuu kiirus, kun tässä on vielä muutamia muitaki juttuja vaaville hommaamatta.

Mutta tässä kait nämä tärkeimmät ehkä oli, täytynee lähteä laittamaan pyykit kuivumaan.

Hyvät päivänjatkot kaikille! :wave:

Heidi ja masuasukki 27+3 :heart:

:wave: Kiitti kannustuksista :wave:
Vaikkakin tämä olo on ihan "outo", kun tulee seurattua omia tuntemuksia ehkä liikaakin. Aikasemmissakin raskauksissa oli paljon suppareita, mutta eivät onneksi tehneet mitään tuhoja silloin! No nyt ei ole muuta vaihtoehtoa kuin häntä pystyyn ja odotellaan että vuosi vaihtuu!

Tuo eteisistukka tekee tilanteen vielä ärsyttävämmäksi ja sekin vielä että sen istukan "reuna" on tuossa osittain kohdunsuun edessä ja näkyy vielä ultratessa, eli eipä ole vielä häippässyt vaikka niin siellä sairaalassa epäilivät...

Vielä on siis monta mutkaa matkassa, tuntuu et mikään ei mene niinkuin pitäis :(

Maalismama rv 25+0

No huh huh... Ei kait tässä vielä aleta jännäämään kun vielä pitäis olla pari kuukautta jäljellä :eek: Nyt kyllä tosiaan lepäätte kunnolla ja annatte joulusiivousten olla :) Toivottavasti yksikään maalisvauva ei synny sentään tämän vuoden puolella vaan mieluiten mentäis ainakin tuonne helmikuuhun asti! Niin vähän on vielä viikkoja.... :/

Neuvolakäynti täälläkin takana.
Kaikki oli ihan ok. Pissa puhdas, hb 111 (rautaa syömään), painoa on tullu reilu 600 g/viikko :whistle: ja paineet oli 103/73. Sf-mitta oli 21 cm ja pienen sykkeet 145 ja liikkeet ++ :) Tuo painonnousu ärsyttää, mutta turha nurista ku koko ajan oon syömässä ja herkuttelemassa. Ei mene päivääkään ilman suklaata tai karkkia ja usein napostelen vielä suolaistakin illalla :ashamed:

No mutta nyt poju huutelee parvekkeella heräämistään eli pitääkin mennä...

Pimmi 24+5

Halaukset maalismamalle, me6:lle ja härkäneidolle! :hug: Mä toivon todella että vauvelit pysyy vielä masuasunnoissaan! Toivottavasti pystytte lepäämään ja että saatte jotenkin vielä nautittua raskaudesta!

4D:stä olen nyt laittanut reklamaation, ja saa nähdä mitä saan vastaukseksi!

Työpaikan vaihtoa äippäloman jälkeen mietin minäkin. Teen henkisesti hyvin raskasta työtä ja yöunet on usein katkolla. Jotenkin tuntuu että sitten kun on omiakin lapsia, niin haluaisin että minussa riittäisi virtaa niillekin, enkä haluaisi murehtia kaikkia elämän kamaluuksia enää. Työyhteisökään kun ei ole tosiaankaan mikään paras mahdollinen... Nyt mä vaan lasken työpäiviä äitiyslomaan...

Muuten olo on mitä loistavin ja vauveli viuhtoo masussa minkä kerkiää! :heart:

Palataan taas!

taimi & vatsataimi 24+2

Maalismama, me6 sekä härkäneito
Täällä myös yksi joka kärsii ennen aikaisista supistuksista. Kivuliaat ja napakat supistukset alkoi viime viikolla ja jälleen tänään olin neuvolassa ja tulos aika karu: kohdunsuu pehmeä ja auennut... Torstaina menen uudelleen näytille. Tänäänkin supistuksia tullut muutamia ja ihan napakoita ovat.
:( :(
Pelottaa kyllä ihan suunnattomasti.

viivi ja vagner 25+4

maalismammalle ja me6:lle ja härkäneidolle hyviä vointeja, koittakaahan kestää niiden masujenne kanssa siellä vielä.

Mulla täällä hieman jänskätystä päällänsä kun miehen veli ja sen avovaimo ovat nyt laitoksella. Tässä nyt sitten ootetaan uutisia :D Saappa nähä kumpi tulee.. :) *kihelmöintiä ilmassa*

viime ajat ollu muutenki semmonen haloo olo, siis että nyt vasta tajunnu kunnolla että hei meille tulee vauva! :LOL: Toi äippäpakkaus sen ilmeisesti laukasi. Mää olen liikkeissä käyny ihasteleen niitä ihania pikkasia vaatteita, mutta olen edelleen itseni malttanut enkä ole ostanu vielä mitään. Ens vuoden puolella sit, eihän tässä enää oo montaa viikkoa sinne aikaa :D

Noita ootusliivejä mie kans oon täs funtsinu, kohta ois niidenkin oston aika. Pitää varmaan tossa viikonloppuna käydä niitä kokeilemassa.

Eipä täs kai sit muuta tällä kertaa.

Marmeladi *hermoheikkona jännityksestä* & Masuasukki 26+6

nyt muistat vaan levätä viivi ja vagner etkä tee yhtään mitään. Onko ne ihan ultralla kattonu mikä tilanne siellä kohdunsuulla on. Toi ei nimittäin ole tosiaankaan mikään hyvä juttu. Jos tuntuu,että supistukset on kipeitä ja niitä tulee niin suosittelen soittamaan ihan sairaalaan ja kysymään mitä tekisit. Mulle nimittäin sanottiin kättäriltä,että jos niitä supistuksia tulee niin on mentävä näytille kun siinä on aina oma vaaransa vauva syntyä jos on päässyt tulemaan muutoksia kannattaa kaikki ottaa aina vakavasti. Anteeksi kun sanon tälleen,mutta parasta tässä ajattelen. Neuvolan kautta kaikki vaan aina tuntuu menemään ihan liian hitaasti. Mulla ei auttanu niihin supistuksiin mikään muu kun supistusten estolääke ja liikkumiskielto vuorokauden ajaksi. Sitten helpotti.Toivon todella,että sun supistukset loppuu. :hug:

Yhteistyössä