~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Noista raskausoireista. Mulla oli aluksi nännit arat mutta ei ole enää kuin vähän, en muista miten ekassa raskaudessa oli. Onko muilla rintojen/nännien arkuus hävinnyt? Väsymystä onkin sen edestä. Yöt nukun hyvin kun poikakaan ei yleensä enää öisin herättele vessassa käyn ehkä kerran yössä, nukkumassa olen yleensä viim. klo 22 ja herätys on klo 7 ja olen aivan älyttömän väsynyt aamuisin. Nyt olen melkein joka päivä nukkunut tunnin päiväunet kun poika on päiväunella ja aina vaan väsyttää. Voikohan toi väsymys johtua alhaisesta hb:stä? Mulla oli hb 121 ekassa neuvolassa ja kattelin pojan neuvolakortista että jälkitarkastuksessa viime syksynä se on ollu 139. Tosin ei mulla hirmu korkea toi hb ole koskaan ollut mutta tää väsymys on jotain aivan käsittämätöntä voisin siis nukkua koko ajan. Mieskin on jo ihan tympääntynyt kun mä olen aina niin väsynyt etten jaksa mitään :(
Ihmeellisiä unia nähdään täälläkin. Välillä yöllä herää että huh onneksi se olikin vain unta. Nälkä on mullakin edelleen koko ajan. Hassua kuten moni muukin on täällä sanonut että aamupäivällä voisin syödä ihan koko ajan ja pitääkin syödä ettei tule öklö olo mutta iltapäivällä sitten taas ei enää niin ruoka maistukaan. Johtuukohan se siitä että ruoka kulkee raskaana ollessa hitaammin tuolla masussa eteenpäin?

Mimmi + rv 10+2
 
Mamma muu: Toivotaan, että kaikki on hyvin toisella pikkuisella! :hug:

Tervetuloa kaikille uusille plussaajille! :wave:

Me ollaan tässä juuri häihin lähdössä ja ukko kiukuttelee minkä kerkeää. Vaatteet ei istu ja sieltä puristaa ja tuolta pullottaa. Huoh. Tämmöstäkö se sitten on ku on lapsia.. :x

mama-L: Mä nyt sit päätin sinne joogaan ilmoittautua jos vaan suinkin kerkeän. Töissä sanottiin, että saan jatkaa siellä vuoden vaihteeseen saakka jos hommaan lisää asiakkaita! Joten kai me Jyväskylään jäädään vielä kevääseen saakka. :p

Nyt pisuttaan sessu ja sit kirkkoon.. :eek:

Rhea ja masuliisa 11+4
 
Täällä on ihan hyvä mieli, ystäviä on käynyt mua moikkaamassa ja on ollut kiva jutella. Olen kertonut avoimesti raskaudestani, no,kun ei tuota voi enää piilotellakaan kun se pömpöttää niin kovin jo tuossa edessä.. :whistle: En ole oikein vielä tajunnut itsekään tätä, että meille tulee vauva! :heart: Mutta minua on vaikea saada huonolle tuulelle kun pienikin ajatus vauvasta saa suun hymyyn ja koko elämän aurinkoisemmaksi.

Ihana syyspäivä, olen jo saanut tarpeekseni kesähelteestä ja hiostavasta olosta! Vettäkin sataa ja sekin vaan hymyilyttää! :D

Hyvää mieltä kaikille! enne ja myttynen 12+2
 
Hyvää lauantaita kaikille ja tervetuloa uudet mukaan!! :flower:
Iiiris, kiva kiva, lisää yli kolmekymppisiä nuorikkoja tänne :wave:

Mitähän kaikkee kun pitikään kommentoida... Heidi, toivottavasti on ihana rouviintumispäivä!!! :flower:

Mamma Muu, toivottavasti kaikki on hyvin ja sulla on vaan näitä alkuraskauden omituisia tuntemuksia... olen pahoillani toisen pienen menetyksestä! Aika huisi muuten se kertomasi juttu niistä yllärikaksosista :eek: kuulostaa hurjalta, että tän päivän ultrissa ja ulkoisissakin tutkimuksissa ei huomattais, et hei - täällähän onkin kaks!! :p aika ylläri!


Julietta ja Myymä tais olla kans maanantaina menossa ultraan.. ja olikohan muitakin? Mää kans! Mua ei niskapoimut huolestuta pänääkään, mutta se, että missä istukka ja miten se toimii.. ja tietty se, että kai siellä vielä pötkis on hengissä meuhkaamassa :heart: siis onnea matkaan meille :D
(me ei varsinaisesti haluta tietää ennakkoon sukupuolta, jos se matkalla selvii, ei siinä sitten mitään, mut ei erikseen kysytä ellei kerrota ;) jostain syystä on aateltu et tyttö olis tulossa, näppyjä ja turvotusta enemmän, kun poikaa odottaessa... mut sehän selvii!)

Noh, ainakin oireet on vielä ennallaan... herättiin aamulla ja syötiin aamupalaa ja menin takasin sänkyyn ottamaan jo parin tunnin päikkärit.. *kroohh* ja taas jaksaa hetken =)
vessassa saan edelleen juosta pariin otteeseen yöllä ja tissit on kipeet, mut en vieläkään ole oksennellu, vaikka etova olo iskeekin usein. Pitää vaan muistaa syödä aina jotain! Helpottaa heti.

Töllötimestä; BB:tä tullaan täälläkin kattomaan... mä jäin vasta viime kaudella siihen koukkuun! Kaikkii selviytyjä-jutskii ja semmosii oon kyllä seurannu vuosii... ja jenkki-komedia-hömpät tulee katottuu.. kai sitä jotain fiksumpaakin vois sinä aikana tehdä :whistle: mut kiva oottaa syksyy, kun kaikki ohjelmat taas palaa ruutuun... on toi kesän tv-tarjonta kyllä aika syvältä; uusintojen uusintojen uusintoja vaan :$

niin ja ONNEA taas kaikille hyviä ultrauutisia saaneille!!! :attn:

Taidetaan lähtee kaupassa käymään, kun alko tekee mieli rahkapiirakkaa.. jos vääntäis sellasen :p sit saunaa ja oleilua illan ohjelmassa.

Rrrrrentouttavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti! B) palaan taas, kun muistuu mieleen mitä kaikkea nyt unohdin...

Hexodus ja tyyppityllerö 12+3
 
Ihanaa että joku tuolla jo kaipailikin... Muisti minutkin... :)

Paljoa en muiden kirjoituksia pystynyt lukemaan koska jostain syystä tämä teitokoneen näytön värit tms. saa mut voimaan pahoin... Siksi olen nyt aika harvakseltaan täällä käynyt.
Toinen syy on ollut poikani sairaus jonka vuoksi ollaan sairaalassa juostu,ja nyt asioiden läpikäyminen päällä...

Oikein suuri voima :hug: kaikille huonoja uutisia saaneille!!!

Ja onnea kaksosien odotukseen!!

Katsaus omaan napaan:
Pahoinvointi on ja pysyy. vois jo alkaa pikkuhiljaa helpottamaan mutta alan jo olla epätoivoinen asian suhteen.
Eka neuvola käynti takana ja ihana ihminen minulle osuikin. Oli kamalan huolissaan miten yksikseen pärjään. Ja mikä ihaninta me saadaan mennä sitten ylimääräisille käynneille kuuntelemaan sydänääniä kun mieskin on suomessa! Aivan ihana ajatus!
Me kuunneltiin jo sydänäänet ja hyvin kuului viikolla 9+5
Mä pääsin siihen raskausmyrkytys-seurantaan... Joku täällä siitä jo puhuikin.

Nyt pitää taas lopettaa, kun alkaa ällötä.

viivi ja vagner 10+2
 
Eiks ookin ihanaa, kun alkaa viiletä? Oon ite ainakin ihan onnessani ja paljon virkeempi kuin helteellä.

Aivan hullu salmiakkihimo, taitaa johtua matalasta verenpaineesta. Tänään aamulla huomasin, että vanha tuttu vaiva eli pissatulehdus nosti päätään. Iltapäivällä oli pakko soittaa tutulle lääkärille, joka onneksi soitti puhelinreseptin päivystävään apteekkiin. Suurkiitos hänelle, olis ollu kurjaa lähteä jonnekin päivystykseen antamaan pissanäytteitä, kun tietää itse hyvin mistä on kyse.

Muuten yllättävän ok olo, vaikka rankka työviikko takana.

Kivaa, kun huomenna on kokonaan vapaata =)

Leppoisaa loppuiltaa t. pikkuvaemo ja -kakkonen 10+1
 
Viivi ja Vagner kiva kuulla susta! Mä sua kaipailin =) Harmi ettei sun paha olos oo helpottanu, ootko kokeillu niita multitabsin raskaussarjan inkiväärikapseleita? Mulla ne auttoi pahaan oloon ja jäi kokonaan pois kun olin niitä hetken aikaa syöny! Kannattaa kokeilla!
Meneekö vielä kauan et sun miehes tulee käymään? Meillä on 2 kaveria kans Libanonissa, toinen just par´aikaa Suomessa lomilla ja toinen tulee syyskuussa, lopullisesti toinen tulee takasin jo lokakuun lopulla.
Kyllä mäkin viestiä sinne päin aina lähettelen jos kuulen et siellä levotonta, toinen meiän nuoremman tytön kummisetä ni tarvii vähän huolehtia ja murehtia siitäkin... Onko teiän pojalla jotain vakavaakin? Toivottavasti molemmat alatte voimaan paremmin!

Pikkuvaemo
mä oon kans niin tyytyväinen et alkaa viilenee, tänäänki oon koko päivän odottanu et alkais sataa mut ei, ei sitte millään! Taaskin toi aurinko vaan tuolla taivaalla möllöttää... Mullaki työviikko ohi tänään ja edessä jopa 3 vapaata, ihanaa! Ku sais vaan aamusin nukuttua mut luulen et turha toivo!

Papagena munkin masu nippailee aika ajoin... Enkä myöskään oo huolestunu!

Hexodus
ja muut maanantain ultraajat tulee sit kuvan kera maanantaina kertoon ultrakuulumiset! Itelläki enää viikko ja pari päivää np-ultraan, ihkuu!

Mul on kauheen tylsää just nyt, mies töissä ja lapset tuijottaa Disney-kanavalta jotain tosi tärkeetä :) Telkkaristakaan ei tuu vielä mitään, odottelen et Greyn anatomia alkais vaikka onki uusinta... Koitin tossa siskollekin soittaa mut ei vastannu... Väsyttäiski... Pitäis taas varmaan ottaa ne parin tunnin pikku pupuset ni vois jaksaa valvoo vaikka yhteentoista asti :LOL: :LOL:

Kävin töiden jälkeen äkkii Stockalla ostaas Pappagallon lakritsijäätelöä, on sit maailman parasta! Ja kallista... Puol litraa makso jotain yli 6? mut kun teki mieli... ja nyt se on pakkasessa kun söin salaattia ku tulin kotiin ja nyt oon muka ihan täynnä.. Eipä taas muuta...

:heart: :Ninni ja Kultsi 10+6 :heart: :heart:
 
iltoja!

aivan ihana päivä takana =)

Mies muisti lahjakortilla jonka kävin heti törsäämässä :D Sainkin kivasti uusittua rintsikka osastoa kun entiset alkaa käydä ahtaaks.

Sitten käytiin uimassa ja Tatu tykkäs kovasti! Pärski ja räpiköi.. saunassa tuumasi että "iso sauna!" eilisestä alkaen on tullut paljon kahden sanan yhdistelmiä.
Sen jälkeen suunnattiin ravintolaan syömään :p

ilta onkin mennyt pojan kans touhutessa ja takassakin ipdettiin tulta kun niin kolea sää ulkona.

Mamma Muulle :hug: toivottavasti kaikki kunnossa!

Viivi ja vagner: Mikä pojalla?? :hug:

nyt ei muuta.. kohtua jomottaa jonkun verran taas. nyt miehen viekkuun telkkua kahtoo pikku hiljaa.
 
voinkos liittyä joukkoon suureen? LA 16.3.2008.kätilöopiston sairaalaan tarkoitus mennä synnyttämään. eka ultra vasta tulossa parin viikon päästä. pahoinvointia ja huimausta ollut. nytkin olin viikon pois töistä kun en minään aamuna saanut itseäni sängystä ylös. sitten vähän harmittaa kun oli lääkärikäynti neuvolassa ja vaikka se kuinka paino sitä laitetta mun masua vasten niin ei kuulunut sydänäänet.lääkäri sano että mulla ois jotenki vino kohtu, että ne kuuluu sit ultrassa. ekaa odotan ja rv nyt 11+2.
 
Huomenta kaikki maalismammat!

Tervetuloa mukaan Hetax! Lisäsin sut listaan! Jos tietosi jossain vaihees muuttuu ni ilmota ni muutan!

Tämä mamma on taas noussu aikaisn, helvetti kun ei edes vapiksena pysty nukkuun. Menin kyl nukkuunki jo kymmenen jälkeen kun ei silmät enää pysyny auki.. Tänään tuli sit jo 11 viikkoa täyteen, jihuu! Kohta oonki jo neljännellä kuulla! Muuten Hetax, meillä kun sama lasketu aika niin miten sulla voi olla jo 11+2 kun mulla vasta tasan 11? Kun jos sulla ois 11+2 ni sun laskettu aika ois 14.3.

Ootteko muuten käyny pampersin sivuilla? Siel on aika kiva raskauskalenteri missä näkyy kehitys viikko viikolta. Vähän samantyylinen on liberollaki mut se pampersin mun mielestä jotenki kivempi.

Tänne ei sit näytä syksy löytävän tietään millään ,taaskin vaan aurinko paistaa. Tulis nyt edes kerran vettä kun oon sitä jo niin kauan odottanu!

Eipä tässä taas muuta, koitan keksii jotain tekemistä ennen kun loppuperhe herää.. Vanhempi tyttö jo nousikin.

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 11+0 :heart: :heart:
 
myymä
Hexodus Kyllä vain minullakin ultra huomenna! Jännittää aivan vietävästi! Viimeyönäkään en saanut oikein nukuttua, joten mitenkähän mahtaa käydä ensi yön :p Onneksi vapaa päivä huomenna, että saa sitten vetää päikkärit.

Ja HUOMENTA kaikille muille myös :) Sain tänään mammavapaapäivän, eli Venla lähti mummolaan hoitoon ja mies töihin. Nyt tässä sitten pyörittelen peukaloita ja mietin, mitä tekisin. ONhan tämä vähän outoa näin.
Ajattelin kuitenkin ihan ensin lähteä kävelylle viemään veljen koiria ulos, niin saan vähän raitista ilmaa ja kun on kerrankin aikaa moiselle lenkille.

Oireita ei juurikaan ole, mikä on tietysti positiivista jos niitä negatiivisia oireita miettii. Tuntuu vain että ilmaa on vatsassa koko ajan :D Ollut koko raskauden ajan. Aina kun makuulteen pääsee niin alkaa .. pierettää.. Ihanaa.

ja HUOMENNA se sydänäänidoppleri tulee mulle kotiin! ihanaa ihanaa! Tekis mieli olla varmaan koko ajan kuuntelemassa niitä sydänääniä mutta joku tolkku siihen on kyllä pidettävä, koska vaikka onkin "todettu" ettei noista voi mitään vauvalle aiheutua, niin kyllä mä silti vähän varauksellinen olen..
Mutta on ihanaa kun voidaan sitten esikoisellekin kuunteluttaa niitä sydänmensykkeitä. Hauskaa :)

Nyt suihkuun mars->

Hauskaa päivää kaikille!!!

Myymä ja pikkukakkonen 11+5
 
Gardenia onnea lapsivesitutkimukseen :hug:

Otin sut nyt pois listalta mut tuuthan kertoon uuden la:n ja ennen kaikkea miten tutkimus meni! Täällä pidetään db!!! :heart:

:heart: :Ninni ja kultsi 11+0 :heart: :heart:
 
Terve taas! :wave:

Tänne ei juurikaan kuulu mitään normaalista poikkeavaa. Mut yks juttu on aika hassu... Mulla kuplii mahassa! Onko muita joilla samanlaisia tuntemuksia?

Enpä ala kauheasti muuta jaarittelemaan. Keskiviikkona on sitten eka lääkärineuvola. Sitä odotellessa! IIIK! :eek:

Hyviä vointeja kaikille!

T:mamma -86 (9+0)
 
huomenta!

plaah.. yö oli omalta kohalta aika huono.. |O nenä tukossa ja ilkeitä repäisy kipuja kohdun seudulla...
On onneks vähän helpotanut.

Hetaxille
tervetuloa :wave:
Mulla on viikkoja 11+1 ja mulla la on 14.3.. ihmettelen vaan niin kun Ninni Tuossa pohtikin että miten mahdollista että menee tuolla lailla..

Huomenna olis taas töihin meno..

vettä tulee koko ajan :/ ei uloskaan kehtaa mennä.

no, menen pojan kans leikkimään.

danjuska ja nuutti 11+1
 
Moikkis taas!

Danjuska, käypäs tuolla laskeen la:n perusteella ni sen mukaan sulla ois jo 11+2 eikä 11+1. Riippuu varmaan laskurista miten näyttää mut toi Tekayn laskuri on mun mielest aika hyvä.

http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111

:heart: :Ninni ja Kultsi 11+0 :heart: :heart:
 
myymä
TEIN LÖYDÖN!

Äkkiä pakko tulla kertomaan suklaan ystäville mun löydöstä, jonka tein ärrällä äsken. Fazerilta on nyt tullut _LONTOONRAE suklaalevy_ ja se on melkoisen hyvää jos tykkää kun lakua ja suklaata yhdistetään :) NAMSKIS!
 
huomenta ;)

ootteko uskaltautunu jo vauvanvaateostoksille?, mä ajattelin lähtee hipelöimään ideaparkin tarjontaa...sunnuntaisin muutakaan tekemistä kun shoppailla :) (kun yksin kotona kun mieskin on työ reissussa)

rennouttavaa sunnuntaita kaikille :)

äityliini+vaavikainen11+5
 
Terppa kaikille :wave:

Täällä mä edelleen jännäilen ja pohdin.. Nyt alan olee aikasta varma että pakkohan siellä mun masussa on jonkun asustella :D
Ja olis varmaan jotain merkkejä jos jokin olis huonosti, eikö niin? Auttakaa :D

Mulla nyt taas rinnat kipeemmät ku pari päivää sitte, mistähän lie johtuu.. Mahaa nippailee välillä mut ei huolestuttavan kovaa. Paha olo tulee jos en syö mutta ruokahalua löytyy! Herkut ei niinkään maita mut kunnon ruokaa menis vaikka kuinka paljon :p Mulla on edelleen toi turvotusmaha tossa edessä mut en kyl paljoo mitään vielä tunne siinä alavatsalla. Kohtu on about greipin kokonen ni ei kai mun alavatsan tarttiskaan vielä paljoa pömpöttää, eihän? Ja mulla on kans hirveesti ilmaa mahassa! Olikos se myymä jota tää vaivas kans, eli merkki kai seki on B)

Tänään mennään äitin luo syömään itse tehtyjä hampurilaisia ja sinne tulee myös isoveli perheineen. He eivät tiedä vauvasta vielä mut aika todennäköstä että saa siellä tietää kun siellä on myös äiti ja sen perhe ja ne tietää ja mun isosisko jolle kerroin perjantaina.. Mut ei haittaa, on vaan ihanaa kertoilla ihmisille :)

Mä en oo vauvanvaatteita ostanu enkä varmaan ostakaan kun kellarissa niitä on niin paljon! Mutta odotan kyllä ensi viikon keskiviikkoa, jolloin siis neuvola missä kuunnellaan sydänääniä. Jos sydänäänet kuuluu ni hyökkään kellariin hakee vauvanvaatteita =)

Mutta nyt basavaipan vaihtoon :whistle:

Suvitus+Yrsa 10+1 B)
 
Jos taas hetken pystyis olla koneella...

Ei mun pojalla mitään niin kamalan vakavaa sairautta ole, mutta paha astma kuitenkin.
Se miksi nyt tuntuu niin vaikealta johtuu siitä että viime puoli vuotinen on menny sairauden kanssa hyvin. Siis mun mielestä, mutta jälleen testit ja erikoislääkärin tutkimukset todisti toista. Rasituskokeessa selvä poikkeama ja allergia kokeet tehdään jälleen ensi kuussa. Se kun ei ole mitään mukavaa puuhaa... :D
Poikani on sairastanut astmaa jo usean vuoden ajan mutta vasta viime vuonna diagnosoitiin kun en vaan antanut periksi tutkimuksissa. Yleensä meille lääkärit kirjoitti vaan yksänlääkettä yskään muttei kukaan viitsinyt alkaa hoitamaan oireen aiheuttajaa vaikka mä niin tuhannen monta kertaa pyysin... :'(
Nyt kuitenkin lääkärit myöntää että jo n.2 vuotiaasta asti sairastanut...
Nyt sitten lääkitystä jälleen lisättiin ja se ei todellakaan tunnu kivalta vaikka se pojan parhaaksi onkin. Jokainen flunssa kun meidän perheessä on niin pelonsekaista aikaa. Nytkin nuhassa, mutta tällä kertaa taidetaan vähällä päästä. Toivottavasti...

Sitten oma napa:
Mä olen kokeillut inkivääriä teen joukossa, muttei vaikutusta. Ja olen mä kokeillut niitä inkiväärikapseleitakin, mutta en oikeen huomaa apua niistäkään. aku-pisteitä olen hieronnut ja se vähän auttaa.
Pitää vaan odottaa että aika menis nopemmin ja sitä kautta sais apua oloon. :D

Mun mies tulee lomalle seuraavan kerran vasta lokakuussa kun kouluissa on syysloma. Hänen piti tulla syyskuussa mutta joutui perumaan tulonsa koska väkeä ei ole tarpeeksi hommissa silloin. :headwall:
Lopullisesti hän kotiutuu jo helmikuussa! Lopettaa siis aikaisemmin koska muuten pesti loppuisi vasta heinäkuun puolessa välissä.

Hyviä vointeja kaikille!

viivi ja vagner 10+3
 
...lepäsin sitten eilen koko pvän ja se tosiaan auttoi. Vuoto helpotti iltaa kohti ja muuttu rusehtavaks. Tänään ei oo tullut enää mitään. On vaan ihan järkyttävän paha olo ja muutenkin tuntuu siltä, kun ei ois nukkunut moneen päivään...vaikka siis eilen nukahdin sohvalle ennen kymppiuutisia ;) Ajattelin tästä kohta ulkoistaa itseni ja lähteä hiukka poimimaan puolukkaa...raitis ilma ei olis varmaan pahitteeks.

Viivi ja Vagner mun esikoinen sairastaa kans astmaa. Mulla on sama tilanne, kun sulla, että oli vaikeeta saada diagnoosia. Me asuttiin silloin viel Vantaalla ja vein aina tytärtäni Peijakseen, joka oli siinä ihan vieressä. Päivystyksessä jonotimme tunti tolkulla, kunnes lääkäri työnsi käteen toisinaan antibioottia ja toisinaan ihan reilusti vaan yskänlääkettä. Mentiin sitten näitten turvin kotiin ja jouduin aina soittamaan perään, kun eivät luonnollisestikaan tehonneet. Sitten ajettiin 30km Jorviin, jossa aina oli ihan älyttömän ensiluokkainen hoito. Spiraa annettiin ja kotiutettu ei enne, kun happisaturaatiot oli normaaleja. Välillä jouduttiin yöpymäänkin sairaalassa. Tyttö sai kolmen vanhana sitten viimein pysyvän lääkityksen ja sen turvin mennään. Nyt tyttönen on jo 8-vuotias tokaluokkalainen ja edelleen käydään kontrolleissa. Välillä on aina noita astman pahenemisvaiheita ja joudutaan päivystyksessä käymään. Meillä on toinenkin astmaatikko, meidän 3-vuotias poikanen. Hänelle saatiin sitten paljon helpommin astmadiagnoosi. Hän on sairastanut syntymästään alkaen astmaa ja joutui viettämään tehohoidossa elämänsä ensimmäisen 3 viikkoa vaikka syntyi ihan täysiaikaisena. Sairastui nimittäin 2 tunnin ikäisenä keuhkokuumeeseen ja sepsikseen ja oli hiuskarvan varassa että ylipäätän selvisi...meidän rokkari. Kehitys kulkenut n. vuoden ikäisiään jäljessä : oppi kävelemään 2- vuotiaana ja muutenkin kömpelömpi liikkeissään, eikä jaksa juosta niinkuin ikätoverinsa. Välillä voi tuntua rankalle, varsinkin flunssakausina. Ainakin esikoisesta olen huomannut, että kun oppii ottamaan lääkkeet, kun hän tuntee, että nyt on huono olo tulossa, niin enneltaehkäiseminen auttaa paremmin. Kun jo lääkitsee vasta, kun jo henki pihisee. Muuten, tiesithän, että astmaatikot saavat automaattisesti flunssarokotteen terveyskeskuksesta!

Ulkona paistaa aurinko, mutta on jo ihan syksyn tuntua...ihanaa meidän paksumasujen puolesta.

Myyma Kiitos suklaa vinkistä (vaikka mun ei pitäis ajatella suklaata lainkaan). Täytyy katsella seuraavan kerran, kun kauppaan mennään. Mä just eilen sanoin miehelle, että kauheeta jos joutuis lähtemään mun mielihalujen takia kauppaan...meillä nimittäin lähikauppa on 27km päässä...että tunnin ajot edestakaisin ;)

Onnea kaikille huomiseen ultraan. Mä nyt ajattelin uskoa, että kaikki on hyvin ja odotella seuraavaan neuvolaan, joka siis on ei ens mut seuraavalla vkolla...jos kuulisi pienen :heart: tukutuksen ;)

Mamma Muu + Mulperi (sitkeesti mukana toivottavasti) 10+

 
niin tosiaan enpä ole tuote itse tajunnut. olen itse laskenut että 11+2 mutta sen on sitten oltava tänään 11+1..hmm..joka tapauksessa 16.3 on LA..matikka ei ole vahvin lajini että olen varmaan laskenut päivän pari liikaa..noh haitanneeko tuo menoa..ei minua ainakaan.

höh en voi syödä tuota uutta suklaata.mulla on allergioita :'( . just eilen kaupassa oisin halunnu suklaata mut mitään en voinut sieltä syödä. mut sit tilasin netistä karkkeja joita voin syödä, suklaatakin. niissä vaan kestää että ne tulee postipakettina.



 
Terkkuja kaikille!

Olen käynyt lukemassa mutta en ole ehtinyt kirjoittaa. Toivottavasti vuodot pian loppuvat kaikilta, eikä kenelläkään ala uusia! Syyskuun aikana varmaan aletaan kaikki olla jo turvallisemmilla vesillä!

Hyviä uutisia ekasta neuvolasta,
käytiin sitten ekan kerran neuvolassa ja sieltä kuului sydänäänet (rv 9+6) ja pulssi oli 164! Ensin niitä ei meinannut löytyä, mutta sitten oikealta alhaalta alkoi kuulua Naputtajan ääniä! Oli se aika suloista!

Saatiin paljon lukemista ja esitteitä, se Vau-kirja varsinkin oli hieno. Oletteko te "liittyneet" siihen, siinä oli jotain kuponkeja?
Neuvolantätimme oli oikea perustäti, vähän vanhempi rouva, rauhallinen ja lempeän oloinen. Tultiin ihan hyvin juttuun, ainoastaan siinä kun juteltiin alkoholista, niin taidettiin elää vähän eri vuosikymmenillä. Tarkennan vielä, siis raskautta edeltäneestä alkoholinkäytöstä, nyt en ole juonut mitään raskauden aikana! Ainakin meillä on kesällä paljon juhlia ja juhannus ja kekkereitä aika tavalla, joten en kyllä kehdannut vastata ihan oikeaa määrää... "vain juhlissa, muutama annos kuukaudessa".

Mä olen nyt myös oksentanut ekan kerran..yöks. Se ei ollut kivaa, ja toivottavasti ei tuu tavaksi. Söin eilen illalla kyllä vähän liikaa herkkuja, sipsit varsinkin aiheutti täksi aamuksi lähes krapulanomaisen tunteen kun janottaa koko ajan. En yhtään ihmettele ettei niitä suositella, taitaa jäädä niiden syöminen tähän.

Löysin netistä muuten hauskan verkkokaupan, käykääs kurkkaa täältä: http://www.lasten1.com/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/Lasten1

Toivottavasti osasin linkittää..
Hauskaa sunnuntaita kaikille!

Riinu + Naputtaja-Kaveri 10+1

[/url]
 
Äityliini83: Mie myönnän, että olen sortunut muutamiin ostoksiin ja ehkäpä tänään löytyy jotain kivaa lisää. Muutaman bodyn ja yhden yöpotkupuvun olen ostanut. Itse olen lisäksi ommellut muutamia housuja erilaisista kankaista. Olen ajatellut, että ostaa silloin, kun kivoja unisex-vaatteita sattuu kohdalle, voi ostaa, kun sitten syntymän jälkeen voi ostaa sukupuolisidottuja. Ja jos raskaus ei kestä loppuun asti, niin kyllä ne voi aina laittaa kaappiin odottamaan seuraavaa mahdollista vauvaa. Ja kustannukset jakautuu tasaisemmin. Vaunut meillä on tilattuna Briolta, mutta toimituksella ei ole kiire, näin on sovittu. Saatiin ne mitkä haluttiin, koska 2008 mallit on jo tullut, eikä niistä tykätty.

Nyt on masukin täynnä, laittelin porsaan sisäfilettä pannulla ja lisukkeeksi perunoita ja kasviksia. Oltiin tosi reippaita, kun aamupalan jälkeen käytiin rullaluistelemassa ja on ehditty pestä pyykkiäkin!

Jos vähän lepäisi ja sitten varmaan lähdetään tuohon keskustaan = Helsinki. Puhutaan usein keskustasta tai kaupungista, vaikka asutaan kehyskunnassa.

Uusille kovasti tervetuloa ja jarrutarroja pikkuisille, myös vanhoille, sillä enää ei todellakaan tahdota huonoja uutisia! :heart:

Misupai ja Helmis 13+2
 

Yhteistyössä