~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Heippa!
Neuvolasta tultu ja olo ihan jees. Ei se täti sillä niitten ikivanhalla rakkineella vauvaa ultrasta löytänyt (ehkä.. se saattoi kyllä olla siinä ruudulla, mutta kun se liikkui niin hitaasti niin aateltiin ettei se ole tai sitten se oli siinä jonkun valtimon päällä... you know?) Sydänääniä ei kuulunut (ehkä... saattoi olla että ne kuuluivat ihan vähän aikaa, mutta kohta katosi... kohtu saattaa olla kuulemma vinossa.), sain ensi viikolle uuden ajan, josko sitten kuuluisi. :)
Eli en ole alkanut viritellä paniikkia. Eihän tässä kauaa enää ole sinne np-ultraan. Tosin... tuulimunakin on jo käynyt mielessä... Silloinhan ei ilmeisesti mitään sykkeitä kuulu tms...?

T: Julietta ja vauveli? 9+2
 
Kiitos kaikille onnitteluista! =)
Päivä oli tosi ihana, ja meni tosi nopeasti. Itku silmässä kävelin isän kanssa alttaria kohti, helpotti kun yhdessä siihen alttarille päästiin.
Sen jälkeen lähdettiin meidän hienolla hääautolla ajelemaan, vuoden 58 lincoln.
Juhlapaikalle mentiin niin vieraat oli tehneet meille kunniakujan ja siitä käveltiin kauheassa riisisateessa :D Sen jälkeen oli onnittelut ja päästiin syömään.
Ruuan ja kahvin välissä oli pari puhetta ja ohjelmaa. Bändi aloitti soittamaan 20.00, ja myö tanssaheltiin akselin ja elinan tahtiin :heart: Sen jälkeen tuli suvivalssi, uralin pihlaja ja metsäkukkia, jolloin vanhemmat tulivat tanssimaan myös. Jalat on tosi kipeät, sai olla koko ajan tanssimassa jonkun kanssa :D
Oli kyllä tosi mukavaa ja vieraatkin olivat olleet mielissään, ovat soitelleet kummankin vanhemmille ja kehuneet juhlaa ja ruokia.
Eilinen päivä meni suurimmaks osaks nukkuessa, mentiin vasta 5 aikaan la nukkumaan niin vähä oli univelkaa. Ukko joutu tänään lähtemään hartolaan töihin, tulee vko-loppuna takaisin. Saa nähä miten mennee, ollaan viimeks jouvuttu pitempi aika erossa olemaan armeijan aikaan 2002. Kauhea ikävä on koko ajan, mutta pitää ajatella että 5 päivää menee nopeasti ja sitten taas nähdään! =) Mutta on kait se lähdettä siivoomaan ja suihkuun.
Hyvää päivän jatkoa kaikille! =)

Onnellinen rouva ja masuasukki 12+3 :heart:
 
Ihana ultrakuva sulla myymä. :heart: :heart:

Paljon onnea heidille häiden johdosta!!

sain tytön nukkumaan, joten on aikaa laittaa tänne viestiä! On tullut päivittäin luettua tiedän juttuja, mutta ei sitten oo jaksanut kommentoida mitään. Oma olokin on vakiintunut. Välillä on viellä pahaa oloa ja väsymystäkin riittää. Toisaalta tuntuu, että onko sitä raskaana ollenkaan. Odottaa vaan, että millon alkaa maha kasvamaan (vaikka iltaisin turvotusta kyllä on, muttei sama asia) ja joko kohta tuntee pienen liikkeet. Viikkoja mulla 13+6 joten hyvällä tuurilla parin viikon sisällä vois liikkeet tuntea. Odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Musta on niin ihanaa, kun vauva heiluu mahassa!! :)

Ninni: Meillekin vauva tulee nukkumaan meidän huoneessa omassa sängyssä.
Esikoinenkin nukkuu viellä meidän huoneessa, kun en henno laittaa sitä omaan huoneeseen. Täytyy sitten miettiä tytön siirtämistä omaan huoneeseen, jos vauva on kauheen levoton ja tytön unet häiriintyy. Tyttö nukku ekan kuukauden miedän välissä ja sitten siirrettiin se pinnasänkyyn. Enää ei edes viereen vois ottaa kun heiluu, kun heinämies nukkuessaan, niin omat unet jäis kyllä huonolle!!

Joku kyseli sukupuolen selvittämisestä, niin me ei varmaankaan aiota kysyä. Täällä on sitä paitsi neuvolaissa aika vanha ultra, että ei siihen niin selvää kuvaa saa että pystyis varmaks sanomaan kumpi tulossa. Tytöltä yritettiin saada tietoon, mutta ei näkynyt. Kivaahan se sitä paitsi on kun asia pysyy kaikilta salassa viimeseen asti, jotain jännitettävää :LOL: .

Kyllä on ihanaa, kun kelit alkaa viilenee. Syksyn ekat aurinkoiset mutta viileän kirpakat päivät ovat nimittäin saapuneet tänne keskiseen suomeen. Kesän jälkeen sitä sitten nauttii näistä syksyn viileistä päivistä. Kohta saa iltaisin polttaa kynttilöitä, voi kuinka ihanaa!!! :) Odotan oikein että tulis ekat kunnon syysmyrskyt, sitten kun laitta takkan tulet ja kynttilöitä palamaan, niin voi sitä tunnelmaa.

Sitten kaikille jotka ihmettelee raskausoireitten puuttumista, niin jos teillä on ummetusta, siinä teille varma raskausoire. Itellä maha ainakin ihan kovalla. Jos ennen kävit isolla asialla kerran päivissä, niin nykyään kahen kolman päivän välein, Joten ei se ihme oo jos iltaisin turvottaa. Tosi kivat keskustelu aiheet!! :LOL:

Mutta nyt kotiaskareiden kimppuun!!

muumi82 ja eppu 13+6
 
Papagenalle tahtoisin antaa päiville paljon aurinkoisia ajatuksia ja iloa elämään! :hug:

myymälle onnittelut iloisista ultrakuulumisista! Oli ihanan kuva, kovasti odotan, että kutsu käy ultraan itselläkin PIAN!!

jonna-76 saako varovasti udella syytä siihen, miksi poistut?

Heidi1985 Hieno kuulla, että hääpäiväsi oli kaunis ja onnellinen ja että sinä ja vieraasi viihdyitte! =)

Omaa napaa ei tällä kertaa! ;)

:wave:
 
Heipsis!

Tänään en menny ollenkaan kouluun, mies saikulla kotona ja tuli äsken tosi öklö olo :x Lepopäivä siis B)

Papagenalle halitus ja jaksuja, ei mitään hajua millasta tommonen on mut rankkaa varmasti :hug:

Mullakaan ei paljoa enää oireita.. Rinnat yleensä aamuisin kipeet ku nousen, ehkä oon nukkunu mahalleen ni ne on litistyny tai jotain.. Janottaa paljon, varsinki iltasin ja tämän takia myös pissattaa usein.. Välillä mahassa tuntuu kouraisuja ja nippailuja mut ei niin kovia et huolestuttais.. Enää ei väsytäkään niin paljon ku sillon alussa, onneks! Maha kasvaa mut painoa ei oo oman vaa'an mukaan tullu, jesh B) Nälkä on koko ajan!! Oikeeta kotiruokaa tekee hirmusesti mieli! Mun hiukset tuntuis olevan hyvässä kunnossa, kiiltelee ja näyttää näteiltä mut tupoittain niitä silti lähtee :/

Mulla eka ultra eli np-ultra on 14.9. ja sillon viikkoja 12+6. On myös meidän 8. vuosipäivä ja toivotaan hyviä uutisia ja haluan ravintolaan syömään :p

Ihanat ultrakuulumiset myymällä :) Ja aivan ihana kuva! Mä haluun kans :heart: Mä ajattelin soittaa kättärille ennen ultraa ja kysyä saako ultran dvd:lle jos ottaa oma mukaan.. Ja kysyn myös millanen levy pitää olla. Toivottavasti saa, olis kiva näyttää sukulaisille mitä toukka siellä masussa päivät pitkät tekee :xmas: Esikoinen haukotteli suuresti mut suostu sit lopuks vilkuttaa!

Ja galluppiin ni otetaan vaavi meiän huoneeseen nukkuu. Haetaan äitiltä semmonen rottinkinen sänky missä esikoinenki nukku ja minä :heart: Viereenki varmaan tulee monesti, justiin syöttöjen takia ja muutenki.. Saa sitte tyttöki nukkua rauhassa yöt omassa huoneessa, ku ei vauva koko ajan herätä.. Paitsi että neidistä tulee varmaan toooosi mustasukkanen :eek:

Julietalle: Että mä en oo myöskään saanu 'varmistusta' masuasukista ja tuulimunat summuut käyny mielessä mut hei, usko pois kyllä siellä vauva on =) Ja tällä mennään :D

Jonna-76: :hug:

Heidille onnittelut vaimoksi tulosta ja onnistuneista häistä! Meillä ne on EHKÄ edessä sillon 2009 ja nyt jo jännittää :p

Mä odotan kans ihanaa syksyä! Lähipiiristä taidan olla ainoo, joka tästä vuodenajasta tykkää.. Musta on ihanaa ku lehdet on eri värisiä ja vasten harmaata taivasta on niin nättiä että =) Ja tykkään kans vesisateesta!

Suvitus+Yrsa 10+2
 
voi kuinka ihanaa, tänään neuvolassa kuulin sydänäänet...johan helpotti oloa, ollut niin epävarma siitä onko siellä enään minklälaista elämää laisinkaan ;) ja ens viikon ke olis sit np-ulltra niin sit pääsee jo näkemäänkin tämän ihmeen :)

Papagena toivottavasti ammatti-ihmisen kanssa juttelu auttaa, mua se ainakin autto suuresti kun kärsin masennuksesta muutama vuosi sitten ja söin ihan lääkitystäkin, se on raskasta aikaa...mut puhuminen auttaa!

Meillä kans vaavikainen tulee nukkumaan meidän huoneessa, kaksiossa kun eletään niin ei muualta tilaakaan löydy, muutto se on sit edessä viimestään parin vuoden päästä, mut siihen asti mennään näin.

Jos ninni viitsisi niin mulle vois kans päivittää, että TAYS:siin olen menossa synnyttämään :) kiitos.

nyt jotain ravintoa hankkimaan :)

äityliini+vaavikainen11+6
 
Papagenalle paljon hymyjä ja halauksia! Toivottavasti puhuminen auttaa ja tulee parempi mieli. Sanothan jos me täällä voidaan jotenkin olla avuksi!? :hug:

myymä: Aivan ihq masu-asukki teillä! Epistä kun me oltiin ultrassa niin aikasin, ettei vaavi ollut vielä niin selkee vaan oikeestaan vaan sellanen möykky. :D

jonna-76: Olipaas kurja uutinen! Jaksamishaleja sinnekin kovasti! :hug:

mama-L: Juu mä aion olla jo 8.50 kärppänä ilmottautumassa, että pääsen varmasti mukaan. Niinku varmaan kaikki 1000 muutakin Jyväskylä-mammaa! :LOL:

Meillä riippuu asumisjärjestelyt siitä, miten ja missä asutaan sitten kevään tullen. Nyt on vielä paikkakuntakin avoinna niin ei voi kauheasti suunnitella. Mutta kaksiossa ainakin nukkuu samassa huoneessa, mutta ehdottomasti omassa sängyssä. Jos enemmän on huoneita niin alku hässäkän jälkeen varmaan pyrin siirtämään omaan huoneeseen. Mä oon hirveen herkkäuninen ja mies nukkuu levottomasti, niin ei voida samaan sänkyyn ottaa kuin syömään. Mä oon monena aamuna heränny huuli tai kylki mustana ku mies mukiloi mua unissaan.. :kieh: Lisäks meillä koira ja kissat nukkuu sängyssä, niin pelkään tukehtumis vaaraakin kun en haluais koiraa opettaa pois ja kissoja ei edes voi opettaa. Ainahan oven saa kiinni, mutta sitä ulvontaa ja maukumista ei kuuntele kukaan ja sitten en ainakaan nuku ollenkaan. :/

Tänään juttelin kelan tädin kanssa ja se sano, että jos kuukauden on töissä valmistumisen jälkeen niin se palkka kerrotaaan 12 ja äippäraha lasketaan sen mukaan. Joten ei mun ookkaan pakko saada töitä heti harjottelun jälkeen vaan saisin tehä opparin rauhassa nyt syksyn ja talven aikana ja sit mennä tammikuuks appiukolle töihin kunnon palkalla.. :p Olis aika ihanne juttu jos vaan appi löytää mulle hommia. Sillä on oma firma siis. :/

Mulla on oireet hävinny oikeastaan kokonaan ja masukin on kutistunu.. kauheen orpo olo jotenki. Niiden on kyl pakko keskiviikon lääkärissä kuunnella :heart: -sykettä mun mielenrauhan takia. :kieh:

Nyt meen kelan sivuille tekeen laskelmia. :whistle:

Rhea ja rv 11+6
 
Äh, mua harmittaa kun mies ei kai pääse ultraan mukaan..
12 tunnin työpäivä silloin eikä auta..
Mahaan sattuu ja vihloo, tosi kiva :headwall:
Jatkunu jo muutaman päivän, tavallaan ihan kiva tietää et siellä ainakin jotain tapahtuu :)
Ei oikein taas mitään uutta, sydän pumputtaa oikein kuuluvasti jo ja paha olo jatkuu yhä!!!!!!!
Lähden vaikka siivoamaan ja opolle soittelemaan noista kursseista et mille mä nyt itseni aluksi tungen =)

sipuli ja Aino 12+5
 
Täällä kanssa masentaa kun olis hirveesti hommia ja mitään en saa tehtyä! Väsyttää ja mieli on maassa :( Ei kai mullakaan mitään erityistä syytä, mutta koko vkonlopun olin töissä ja nyt taas koulussa ja...aina kiire joka paikkaan ja aina hommat rästissä! Eilen alko mahaanki koskeen vietävästi ja yöllä en herännytkään pissalle ja siitäkin olin lähes suunniltaan vaikka voi kuulostaa naurettavalta :ashamed: Kyllä tämä on TUSKALLISTA :kieh:
 
Kävin sit tänään verikokeissa ja käsivarret on kyllä sen näköset. Viis putkiloo ne ottivat verta kun niistä selviäääpi sitten ne kaikki maholliset kromosomi ja munuais häikät ja mitä niitä nyt oli. Ja tuossa kotiin tullessa huomasin että yhen lähete lapun olin unohtanu joten se on uusinta keikka vielä.
Ja varasimpa samalla sit ultra-ajan joka meni tonne 11.9, mutta eipä tässä mitään hätää oo kun jo kerran olen ultrassa päässy käymään.

Amalia ja täys 10

 
myymä: Ihana ultra kuva!

heidi: onnittelut hääpäivän johdosta!

jonna76: :hug:

papagene: Toivottavasti puhuminen helpottaa oloasi. :heart:

gallup: Vauva tulee nukkumaan ensin meidän makkarissa omassa pinnasängyssään ja sen jälkeen odottaa viereinen makuuhuone, joka nyt toiminut vierashuoneena.

Soittelin neuvolaan tänään ja lupasivat kirjoittaa todistuksen, että saan "vapautuksen" yövuoroista. Onneksi! Yövuorojen jälkeen olen aina oksentanut kaks päivää.. Sain myös muutettua neuvola-ajan keskiviikoksi, kun on myös se ultra niin hoituvat sitten samalla kertaa vaikka täällä meillä maalla ultrat tehdään eri paikassa.<

Leivoin just suklaamuffinsseja!

riksu + lätty 11+6
 
On se kumma, kun tästä ketjusta tosi moni on erinäisten vaikeuksien takia joutunut poistumaan. Jonnalle jaksamista! Nyt ei enää surujuttuja, please.

Ninnille: Meillä vauva tulee nukkumaan omassa pedissään alusta asti, meidän huoneessa kylläkin. En halua opettaa meidän sängyssä nukkumaan, koska tulee ahdasta ja varmaan sitten helpompi siirtyä isojen lasten sänkyyn myöhemmin. Kyllä se vauva saa vaikka vuoden ikäseksi meidän huoneessa nukkua, kun toinen makkari on työhuoneena toistaiseksi. Mut sitähän ei tiedä. Ollaan kovia lukemaan sängyssä ja se vauva ei ehkä tykkää lukuvaloista... onpas iso ongelma mulla...

Kyllä se on kumma, että työkaverit osaa heitellä just sopivia juttuja mun kuullen ja vihjailla raskaudesta. Söin välipalaksi ennen kahta vikaa tuntia ruusunmarjaviiliä ja ruusunmarjabonaa. Miehet rupesi heittelemään, että eikös vauvat syö noita?!? Mie siihen että, joo, mut toiset syö aina, kun on hyviä. Sitten alkoikin keskutelu, että tulevaa vauvaa täytyy ruokkia jo nyt terveellisesti ja onhan äidinkin hyvä tietää, miltä ruoat maistuu!!! HEh heh. Ja molemmilla on pieniä lapsia ja pöydässä oli naisiakin ja joku sanoi sitten, että mistäs me tiedetään, jos meille on vauva tulossa... Mie menin ihan vaikeeksi, vaikka olisin voinut kertoa. Ajattelin kertoa vasta parin viikon päästä, kun ei masukaan vielä näy. No, yks pöydässäistuja on meidän naapuri, sille paljastin kotimatkalla. Näkyykö raskaanaolo ulospäin?!? Ja mie oon aina syönyt niitä bonia ja muutenkin välipalaa jos on kolmeen töitä... No joo.

Oma napa muuten jees. Vähän väsyttää, mutta ei rasittavasti. Kohta pitäisi balettitunnille lähteä, ihanaa!! Suosittelen aikuisbalettia kaikille, tekee ryhdille nannaa ja rytmitajulle myös.

Misupai ja Helmis 13+3
 
Onnea myymälle hyvistä ultrauutisista!!!!! :flower: :hug: ja tietty 12 viikon täyttymisestä :)

Täällä kans oli se jännäyspäivä ja kaikki hyvin!! :heart:
Mun ei tarvinnu nousta hytkymään välillä, oli liikettä muutenkin :D en oo ennen kuullutkaan, et noinkin voi joutua tekemään :p
turvotuksia ei ollu meilläkään, olikohan se mitta 1,3mm. Pää-perä on 60mm ja kaks kättä ja jalkaa löytyy ja kaikki oleelliset, niinku selkäranka ja aivot.... :D ja tyyppi nieleskeli jo kovasti vettä :eek:
sovittiin miehen kanssa, et ei laiteta kuvia nettiin, ennenkuin päästään kysymään lupa B) noh, ehkei ihan niin kauaa ootella, mut ei laiteta vielä. Mut kaikki siis on hyvin :heart:
niin ja LA ei muuttunut, on se 5.3.

Tein just sinappii, se on tuolla jäähtymässä odotellen purkitusta ja sit piti kattoo Tuhkimotarina :whistle: kun se kerran palasi kesätauolta... et syksy tuli ja kelien kera! Myrskyjä ootellaan täälläkin ja parin kuukauden päästä päästään sinne uuteen kotiin laittamaan sitä kuntoon, ni sehän onkin sitten kohta jo joulu ja sitämyöten ens vuosi... Kerrankin hyvä syy oottaa syksyy ja talvee :xmas:


Papsulle jaksuja!! :hug: tänne vaan purkamaan oloo heti, kun siltä tuntuu!!!

äityliini83, Onnea sydänäänistä!! Kyllä se vaan helpottaa kummasti, kun ne kuulee =)

jonna-76, voi kun kaikki ois hyvin...... voimia!


niin ja gallupiin; meillä tulee pinnis makkariin, kunhan sinne asti päästään..!

Tässä taas tähän asti mieleen tulleita juttuja, nyt maanantain jatkoa kaikille :wave:

Hexodus ja tyyppityllerö 12+5
 
Moikka vaan kaikille :heart: Minulla on laskettu aika 8.3.08 jännittää ihan mielettömästi. Synnytys sairaalani on NKL. Olen ihan innoissani vauvasta ja niin myös aviomieheni, vaikka ikävä kyllä hän on tälä hetkellä viel vankilassa, mutta se siitä sit. Kaikki on muuten erinomaisesti. Olisi kiva tutustua ihmisiin joilla on samoihin aikoihin laskettu aika.ikää minulla on 25. Haleja kikille!!!!!! :heart:
 
en ole kirjoitellut mitään pitkään aikaan.. huomenna olisi ultra ja toivotaan että kaikki on taas hyvin!!! Meilläkin tuleva nappula nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa kuten nykyinenkin nappula(1v3kk)Ei niitä huoli laittaa pienenä yksin omaan suureen huoneeseensa. Toivon teille kaikille onnea ja hyvää vointia. Itseä vaivaa kauhea närästys ja tuntuu että siihen ei ole mitään apua. Ei ainakaan renniestä. Onko jollakin jotain hyvää vinkkiä tuohon vaivaan.. Ruokavaliolla olen yrittänyt sitä helpottaa mutta huonolla menestyksellä. IHAN kaikki närästää....
 
Huomenna on herätys kamalan aikaisin, saa nähdä miten sinne lääkäriin selviän... :eek: Mä en ole aamuvirkku eikä yöllisiä vessareissujakaan ole kertynyt koko lyhyen raskaushistorian aikana kuin kaksi. Lohdutuksen sana niille, joita ei myöskään ylenmäärin vessata. Tai huomenna tietää, lohduttaako.

Gallup: Meillä tulokas nukkunee samassa sängyssä kunnes löydämme tilavamman asunnon. Makkariin ei vain mahdu.

Matala verenpaine ja iskias sekä polvi vaivattavat. Matala verenpaine norjalaistutkimuksen mukaan altistaa masennukselle ja ahdistukselle. Toisen tutkimuksen mukaan matalapaineisten äitien lapsilla on suurempi riski heittää veivit ennen synnytystä tai heti syntymän jälkeen. Eiköhän tuo tieto lisää hieman paineita. Pitää huomenna kysäistä, onko turvallista napata vähän lisää suolaa.
 
Voi ei maya! Suuri suuri :hug: !! Toivotaan ettei kuitenkaan olis sitä mitä eniten pelkäät!!

Jonna-76: sinulle myös :hug: .

Tervetuloa Enkeli-82!!

Noista nukkumis järjestelyistä sen verran, että minä kun odotin esikoista niin vannoin että viereen en ota. Oon nimittäin kova pöyrimään ja aattelin että jos vauva vieressä niin meen pian sen päälle. Mutta toisin kävi, kotiin kun tultiin synnäriltä niin eihän neiti suostunut nukkumaan omassa sängyssä. Nukahtaminen oli ihan tuskaa, kitis varmaan puoli tuntia ja sai olla koko ajan laittamassa tutia ennen kun nukahti. Viereen nukahti heti. Joten meillä nieti nukku noin kuukauden ikäiseksi meidän välissä, jonka jälkeen alettiin uudestaan nukuttaa omaan sänkyyn. Hyvin sinne oppi. nykyäänkin nukkuu omassa sängyssä aamuun asti, joskus harvoin tulee viereen. Reilun vuoden ikäisenä jopa siirrettiin niin sanottuun nuorisosänkyyn. Mutta meidän huoneessa tuo viellä nukkuu, enkä henno viellä omaan laittamaan. Tosin neiti heräilee välillä öisin, niin on helpompikin että samassa huoneessa. Vauva olis tarkoitus laittaa omaan sänkyyn, mutta vannomatta paras. Kattoo sitten kun kotiin sen nyytin kanssa tullaan.

Mutta nyt saunomaan.

Muumi82 ja eppu 13+6
 
Voi itku maya,eikä :hug:
Ja Jonna myös :hug:

Mun pahoinvointi jatkuu,jatkuu,jatkuu....aivan järjetöntä tällänen.Mur!

Nukkumisesta:esikoinen nukku ekat 3-4kk pinniksessä sit meni yösyötöt niin tiiviiksi ja tuli hampaita ja flunssaa joten jäi viereen ja vasta tossa vuoden ikäisenä alotettiin pinnikseen nukuttaminen.Meni aika kauan mut nyt nukahtaa lähes itsekseen (ite köllöttelen meijän sängyssä) ja nyt kesällä sit alkanut nukkuun yöt läpeensä.HURRAA! Meni sihenkin vaan 1.5v et saatiin tähän huusholliin ehjät yöt!! Nyt ois tarkotus ostaa isojen poikien sänky ja siirtää omaan huoneeseen.Et se rumba ois alta pois josjakun keväällä perhe kasvaa. Meillä vaan toi lasten huone on vähän kaukana meistä joten se vähän arveluttaa,mut onnex ei ole portaita. Mut katsotaan kuin käy,mä olen aika kiinni henkisesti pojassa ja musta tuntuu ku se muuttais pois kotoo about kun mietinkin omaan huoneeseen siirtämistä:LOL:
Mä kyl tykkäsin kun poika nukku vieressä ja kannatan ehottomasti perhepetiä,oli ihanaa ku se tuhisi vieressä,nykyään se puhisee ja puhuu unissaa ja mä en saa unta!! Mut kukin tekee niikuin se sopii lapsen ja äidin rytmiin.Olen myös sitä mieltä et jos äiti ei saa unta kun vauva on vieressä,ei kauniit puheet perhepedistä paljon auta jos mamma on ihan pihalla.Ni.

Viikon päästä ois neuvola lekuri ja toivottavasti kuulis ne sydänäänetkin.

Jaaha,taidan mennä jo pojan kanssa nukkumaan,väsyttää niin älyttömästi,niinku aina.Huokaa hän.

M 9+5 kait
 
Tervehdys pitkästä aikaa! :wave:

Maya:lle :hug: ja :'(.

Minäpä en ole pitkään aikaan kirjoitellut, joka päivä käynyt kyllä lukemassa teidän juttuja. Olette kovia kirjotteleen, mut toisaalta on niitä hauska lukeakin.

Vointi on vähän niin ja näin. Ykänny en ole, mut iltapäivät ja alkuillat on olotilaltaan kaikkein huonoimmat. Matala verenpaine tahtoo kans tehdä tepposia, tähtiä näkyy ja huimaa. Tissit on arat, turvonneet ja kovat. Neukkarin mukaan rintatulehduksen vaara ilmeinen, eli turha enään riekkua topeilla. Painoa ei ole tullut lisää, mutta kamalan turvonnut olo on ja etenkin maha. Joskus tuntuu, et nyt on isompi maha iltaisin kun esikolta menin synnyttään. Eiköhän turvotus laske ajan myötä... Väsymys on järkyttävää, jonka vuoksi tulee miehen kans riideltyä enempi kun se ei meinaa ymmärtää väsymyksen määrää.

Pe 31.8 on eka ultra. Sitä ollaan tässä jo odotettu. Neukkarilla kävin, mutta ei ottanut lainkaan sydänääniä, koska viikkoja oli silloin 8. Np-ultraan olis nyt iän puolesta mahdollisuus mennä, mutta olemme päättäneet olla menemättä.

Vauvan vaatteita en ole ostellut, toki kaupoissa katsellut niitä aivan erilailla kuin ennen. Täytys ensin tsekata esikon vaatteet ja sit vasta tehdä hankintoja ja onhan tässä vielä hyvää aikaa.

Vauva tulee nukkumaan meidän makkariin ja mahd. siirtyy puolen vuoden iässä omaan huoneeseen niin kuin esikkokin. Itse olen äärettömän herkkä uninen, jonka vuoksi esikko siirrettiin varhain omaan huoneeseen.

Iltapalan aika ja sit voiskin jo nukkumaan mennä.

Kuulumisiin...

Huvikummun vääpeli ja asukki 9+1
 

Yhteistyössä