~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Pahoittelut Mayalle ja Jonnalle! :hug: :hug: :ashamed: :( :'(


Onnittelut vielä naimisiinmenon johdosta! Me mentiin heinäkuussa ja häämatkalta palatessamme saatiin tietää tulevasta perheenlisäyksestä! Sehän kävi kuin missäkin prinsessaelokuvassa... :D

Kyllä siellä masussa taitaa joku olla.. Tänää nippaili oikein kunnolla töissä. Jotenkin taitaa housut vähän jo painaa, ei pitäisi noita farkkuja kai enää käyttää.

Ensi viikolla kuunnellaan uudestaan sydäntä ja viikolla 37 on np-ultra (toivottavasti ainakin, koska toivoin sitä oikein kovasti. Pääsisi mieskin mukaan.)

Ilta menny omaa vau-kirjaa lukiessa...

T: Julietta ja vauveli 9+3
 
Heips, mä kirjotin pari päivää sitten et mikään ei tunnu saavan mua huonolle tuulelle kun on niin hyvä mieli. No, pieleen meni. Itkin koko eilisen illan ja tänäänkin ollut paha mieli, syystä että tuli miehen kans otettua yhteen pitkäst aikaa. Ei vakavaa, kai. Ei vaan oltu riidelty pitkään aikaan niin tuo oli kai se pakollinen yhteenotto. Harmittaa tietenkin ja tuli sanottua sellasta mitä ei tarkottanut, puolin ja toisin.

Tulin tähän koneelle purkamaan pahaa mieltäni, niin kun luin tuossa edellisiä kirjoituksia haikein mielin niin tunsin kunnon molskauksen alavatsalla. Siitä ei enää voinut erehtyä. Tuntui toinenkin pienempi pyrähdys heti perään. Ihmeesti alkoi hymyilyttää!Pieni muru se kai siellä ilmoitti, että ei hätää! :heart:

Kävin tänään pitkiä kävelylenkkejä esikoisen ja koiran kanssa, lisäksi viel pyöräilemässä. On tullut liikuttua, ja hyvä olo sen suhteen. Äh, en nyt osaa kertoa muuta, menin niin hämilleni tuosta molskauksesta. Taidan mennä pitkälleni ja kuulostella vieläkö vauvasta tuntuisi liikehdintää..

enne ja mytty mytykäinen rv 12+4
 
myymä
Huomentarallaa!

NYt ei kyllä ole enää tietoakaan pahoinvoinnista mikä on AIVAN ihanaa! Työpäivä olisi edessä ja motivaatio pyöristyy taas nollaan.. Vielä PUOLI VUOTTA että pääsee takaisin kotiin... huokaus!
Näin eilen siskon luona kun oli kyläilemässä sellainen PIEEEEEni 3 viikkoinen tyttövauva. Ai että oli suloinen.. tahdon kans omani pian!

Nyt on muuten se sydändoppleri tullut ja se on aivan mahtava kapistus. Sydänäänet kuuluvat tosi selkeästi ja näyttää ruudulla sitten sykkeen. Eilen oli vauvan oletettu "leposyke" 160. (yleensä kuuntelun aikana neuvolassa potkii niin pirusti jos on hereillä) Ihana kapistus! Kuunneltiin eilen myös parhaan ystäväni masua, joka on jo tosin hieman isompi (lähenee viikkoa 30 :)

Myymä ja pikkukakkonen 12+1 :)
 
Ihan ekana Maya ja Jonna suuren suuri :hug: täältä!
Otan nyt Maya sut sit kans pois listalta, mut jos olikin väärä hälytys lisään sut takasin pikana, sama koskee Jonnaa! Ootteko käyny jossain lääkärillä jo tarkistamassa tilanteen? Tulkaa sit kertoon kuulumiset, täällä ollaan varmasti kaikki huolissamme! Olis saanu noi huonot uutiset jo riittää tässä pinossa!

Enkeli-82 tervetuloa joukkoon, laitoin sut listalle!

En nyt viitti omasta olostani sen enempää kirjotella kun ei mitään ihmeellistä kuulu. Kohta lähen viemään koiraa eläinlääkärille, sinne kastrointiin.

Ei muuta tällä kertaa, :hug: kaikille ketä halausta tarvii!!!

Ai niin: Myymä, oon vähän kade sun doppleristas =)

:heart: :Ninni ja Kultsi 11+2 :heart: :heart:
 
Mayalle iso :hug: !! Tulethan kertomaan vielä jos käyt lääkärissä, että mitä tapahtu. Ainaha se vuoto ei tarkoita sitä kaikkein pahinta. :(

Tervetuloa enkeli! :wave:

Tänään napsahti täys 12 matkamittariin! :heart: Nyt vois siis sanoa olevansa jo neljännella kuulla.. :D
Mua nyt hiukan ahdistaa kaikki nää työ ja asumiskuviot. Haluaisin oikeesti kunnon äippärahaa ja haluaisin jo sen oikean kodin, johon vois alkaa tekemään jo tulokkaalle kaikkea valmiiks. Jotenkin rauhaton olo siis jatkuvasti. :/

Me ei olla viikkoon tehty ruokaa ku miehellä on niin kökkö työvuoro (12-20). Ei sitä kasin jälkeen enää huvita kokata ku oon väsyny ja sit on jo huono olokin ku pitkin päivää on vetäny vaan viiliä ja banaania. :snotty:

myymä: Täällä kans viherretään kateudesta sun doplerin takia! :eek: Täällä Jyväskylässä saa tulla pistäytymään sen kanssa jos on tylsää.. =)

Rhea ja öpö 12+0 :heart: :heart:
 
"huomenet"

Täällä yö oli totaalisen syvältä |O
Poika tuli kipeeks ja oli kamalan tukkonen.. ei edes vieressäa settunut vaan piti reppanaa läpi yön silitellä.. Aamulla olikin kuumetta 37.8.. eli ainaki tämän ja huomisen olen kotkona poikaa hoitamassa kun ei hoitoon voi viedä.. ja torstain myös jos ei hellitä.

Mayalle ja Jonnalle paljon voimia ja :hug: Kurjia uutisia :'( Mut jos jaksatte niin tulkaahan kertoo jos lääkärissä käytte.

Noh, nyt ei muuta kun räkäinen pikku apina tuli kiipeilemään selkään :heart:

danjuska ja nuutti 11+4
 
Mayaa ja Jonnaa muistetaan täälläkin. :hug: :'(. Kyllä se valo jossain pilkottaa vaikka oisi pitkäkin tunneli...

Tänään päästään ultraan kurkkaamaan ja mieskin jo kovasti oottaa että nähtäis liikettä ja vipinää. Tuun sitten kyllä kertomaan kuulumisia ja kuvankin jakamaan jos kaikki menee hyvin. :heart: Lääkärineuvola sitten 4.9 ja silloin päästään taas kuulemaan syke, jes! Miehellä ortopedille aika varattu 5.9, sillä on polvi aivan hajalla ollut monta vuotta ja pitäis leikata, voipi ottaa sen suoraan osastolle jos oikein hyvin käy... Mutta huolettaa kyllä senkin puolesta, toisaalta tiiän miten kovasti se oottaa että polvi tulee kuntoon ja pääsee taas urheilemaan kunnolla.

Musta on niin ihanaa et ilmat on viilentyny, ei haittaa yhtään vaikka sataakin välillä. Nukkuminen maistuu paljon paremmin viileässä huoneessa täkin alla. Ollaan nyt laiteltu muutenkin paljon kotia, hyllyjä ja lisää lamppuja yms. Enää n. kuukausi ja uusi sohvakin kannetaan kotiin, yepee =)

No Rhea mehän nähtäillään sitten varmaan siellä! Ihanaa päästä joogaamaan taas, se on vaan niin paras laji... Tykkään!

Töiden jatkumo nyt ja kahvia! Hyv päiv :wave:

mam-L <3 Onnibaby 11+5
 
Suuren suuret :hug: kaikille jotka ovat saaneet huonoja uutisia.

Mutta hieman omaa napaa. Eli kävin tänään ekan kerran neuvolassa ja se täti on toosi mukava (tuttu kyllä jo entuudesta). Siellä sit juteltiin kaiken näköistä ja anto sit mukaan sen vau'kirjan, en oo vielä kerinny sitä lukee kun piti tulla aika suoraan töihin. Mutta hemoglobiini oli 144 ja verenpaine oli iha ok vaikka yläpaine oli hieman korkeella mut johtu varmaan ku hieman jännitin. Mut siinä lopussa sit kuunneltiin :heart: ääniä ja tosi äkkiä löydettiin ne sieltä ja 170 paukutti menemään. Vauveli vielä siinä sit käänty lähemmäs että se tykytys kuulu tosi lujaa ja selkeesti. :heart: Oon ihan onneni kukkuloilla. Tekis niin mieli sanoo kaikille mut ei uskalla. Meinas sit siinä ihan vesi valua silmistä kun oli niin ihana kuulla se tykytys. Se neuvolatäti sano sitä tykytystä ompelukoneen ääneksi. Kotia kun pääsin niin siellä sit vesi tirahti silmään ihan kunnolla.

maalainen86 ja hugo 10+4
 
Heipä hei!

Voi kuinka monella onkaan tänään ultra! Täällä jännätään teidän kanssanne.

may + jonna: :hug:

heidi: Meinaattekos lähteä jonnekin häämatkalle?

myymä: Ihanaa kun vihdoin saita sen dopplerin! Kateudesta vihreä.. :p

riksu + lätty rv 12!!!
 
Moikka!!
Ultrassa käyty ja kesken on mennyt. Huomen aamulla kaavintaan.

Kiitos ootte ihania, on ollut kiva lukea voimaa antavia viestejä. koittakaa jaksella ja muistakaa sanoo niille miehille, et kaikesta huolimatta rakastatte heitä, vaikka vähän hormoonit temppuileekin.


:hug: :hug: :hug:

Maya tiiän tasan tarkkaan sun fiilikset, kaikella vaan on tarkoituksensa, hyvällä sekä pahalla. koitetaan jaksaa ystävä :hug:
 
Jonna-76 ja Maya: Pahoitteluni ja :hug:

Tänäänpäs on monella ultra. Haluaa myös mennä ultraan. Pitäisi varmaan kohta ruveta sitä np-ultraa varailemaan jos se ei ihan mahdottomia maksa yksityisellä. Alkuraskauden ultra maksoi 100 e, auts. Toiseen yhtä kalliiseen ei kyl olis oikeen varaa. Jälkiviisaana on hyvä ajatella että olisi pitänyt ehkä ennemmin jättää se alkuraskauden ultra väliin mutta kun niin palavasti halusin tietää onko mahassa oikeasti joku.

Onkohan vielä mahdollista tuntea liikkeitä? Musta on muutaman kerran tuntunut siltä kuin olisin tuntenut vaikka viikkojan on vasta 10+5 (ultran mukaan 9+4). Ehkä olen vaan kuvitellut. Mistäs sitä tietää jos masussa ei olekaan kaikki enää kunnossa, kyllä sitä alkaa pelkäämään pahinta kun niin monelle tässäkin pinossa on käynyt huonosti :'(

Muuten ON. Lämmin ruoka ei meinaa mennä millään alas ja pelkkä ajatuskin lämpösen ruuan syömisestä oksettaa. Leipä maistuu paljon paremmin. Yks päivä piti lopettaa teidän juttujen lukeminen kun niin moni kertoi jotain ruokajuttuja ja yöks kun rupesi oksettamaan.

Mimmi + rv 10+5
 
Terve taas kaikille. jonna-76 ja Maya oikein paljon voimia ja halaus täältä. Itku tuli taas kun lueskelin näitä suru-uutisia. Toivottavasti näitä ei nyt enää tulis. Omalta kohdalta np-ultra oli pe. ja vaavilla oli kaikki tosi hyvin. niskaturvotus oli sen 0.6mm ja pääperä mitta oli 57mm. Se oli niin mahtavaa nähdä se vauva siellä ruudulla ja itkuhan siinä pääsi. Jalat ja kädet heilui tosi kovasti ja hän availi suuta. Ultran mukaan olis ollu kolme päivää vanhempi, mutta LA ei muutettu eli se on edelleen 8.3.Kaikille oikein paljon onnentoivotuksia iloisista ultrauutisista. Eilen sain syötyä 7 viikkoon lämmintä ruokaa jo ihan normaalisti. Eli toivottavasti mun oksentamiset olis ohi.
Rv. 12+3
 
Aluksi Jonnalle ja mayalle hirveesti jaksamisia ja haleja :hug: Ootte meiän aatoksissa :heart:

Tänäänkään en menny kouluun ku kurkku oli kipeänä ja laiskotti niin :ashamed: Mutta huomenna YRITÄN kovasti mennä!

Oltiin miehen kanssa jumbossa kiertelemässä ja ostettiin tytölle uus body ja sukkikset ku nyt alko viileet ilmat ni pitää olla paljon vaatetta. Pitää pyytää myös isomummia tekemään uusia lapasia ja myssyjä ja villasukkia ja itelle toivoisin säärystimiä, kehtais vaan pyytää :whistle:
Äsken oltiin Chicossa syömässä ja nyt ähkynä, vaikkei kokonaan annoksia jaksettukaan syödä. Me ollaan ihan moilasia aina ravintoloissa ku käydään niin harvoin, kerran kahessa vuodessa. Mut eipä se annos kummonen ollukaan, onneks oli lounas ni päästiin halvemmalla. :xmas:

Huomenna se neuvola ja mä niin toivon ja rukoilen että ne sydänäänet kuuluis. Jos ei kuulu ni tuun ihan vainoharhaseks!!

Suvitus+Yrsa 10+3
 
Tunkeudun edelleen tänne teidän ketjuun mainostamaan et liittykäähän mammat tonne kerhopuolelle maalismasuihin :attn: Siel saa jutella ihan sillee et ei ulkopuoliset pääse lukemaan.

Laitat vaan tosta mun nikin alta kirjeen kohalta mulle yksityisviestiä niin annan salasanan millä pääsee hakemaan jäsenyyttä!

Olis kiva saaha sinnekkin paljon mammoja ja aktiivinen porukka juttelemaan =)
 
Nyt on koira haettu eläinlääkäristä ja on edelleen ihan töttöröö... Sääliksi käy!

Jonna :'( ja :hug: !!!

Kiitos vaan kerhokutsusta Niksu02 mut mulle ainakin riittää tää avoin puoli!

Nyt ruoan laittoon, palaan myöhemmin!

:heart: :Ninni ja Kultsi 11+2 :heart: :heart:
 
myymä
Iltaa kaikille.. onkohan nyt ilta.. eh!

Olin oikein ahkera kun töistä lähtiessäni kävin kaupassa ja ostin salaattitarvikkeet, sen jälkeen hain Venlan tarhasta ja tultiin kotiin tekemään kanasalaattia. Namskis! Ostin sellaisen valmiin grillibroilerin ja sekaan heitin kirsikkatomaattia,paprikaa,kurkkua,fetaa, makaroonia,yms eli siis kaikkea :D
tuli kyllä tosi hyvää. ja onpahan ruokaisa salaatti :)

Tänään olisi sitten toinen laulutunti ja jänskää taas. Tänään päästään ekaa kertaa oikein kunnolla laulamaan! iik!

Tänään kerkes tulla huono olo töissä kun söin tosi surkeen aamupalan. Pahoinvointi kuitenkin hävisi samaisella minuutilla kun sain ruokaa vihdoin suuhun. Onneksi ovat töissä kovin ymmärtäväisiä ja patistavat jatkuvasti syömään :p Mulla on siellä omat "ruokakellot" kun ne koko ajan "noni noni, ootko syönyt vielä, koska oot syönyt, noni nyt syömään sitten" :D

Mies ilahdutti tänään työpäivää viestillä (kun tosi harvoin lähettelee tekstiviestejä, enemmänkin on tätä "ok" "joo" sorttia). Kirjoitti : Heippa rakkaani! Rakastan sua ja sun masua!" :) Olihan siinä itkussa ja naurussa pitelemistä kun toinen tosissaan yrittää ;) Tuli hyvä mieli!

Illalla kuunnellaan sydänääniä kun mies ei ole tässä raskaudessa vielä kuullutkaan! :) Ajateltiin että venlakin voisi kuunnella, mitähän se niistä tuumaa.

Myymä ja pikkukakkonen 12+1 :)
 
Voi ei, taas pinosta poistujia :'( :hug:

Minä liityn ultrassa käyneiden joukkoon :wave: ja positiivisin tuloksin. Paikat olivat siistit :D ja Nyytti vastasi täysin viikkoja, pp-mitta taisi olla 59mm. Kovin oli levollinen, eikä olisi millään kääntynyt np-mittausta varten, mutta kyllä sieltä viimein se tulos saatiin (0,6mm, oikein hyvä). Todella teräviä otoksia Nyytistä välillä näytöllä oli, mutta kotiin saatiin tottakai sellainen möykkykuva vaan. Eipä siis siinä sen suurempia julkaisutarpeita...

Kun nyt oikein kunnolla omanapailen, jatkan vielä. Mulla nimenomaan noista syömisistä tuntuu, että ainoastaan lämmin ruoka vie vellomisen pois. Leipä ja viili -linja välillä vaan lisää huonoa oloa. Jännä miten erilaisia sitä voidaankaan olla, samassa tilanteessa olevat ihmiset! Ja nimenomaan iltapahoinvoinnistahan minä täällä olen kärsinyt, en niinkään aamuisin.

Ja gallupiin vielä, että pinnis sijoittuu aluksi meidän makariin, katsotaan siirtotarvetta sitten kun se on ajankohtaisempaa.

Voimia kaikille tilanteeseenne, :wave:
~Tiila ja Nyytti 12+4
 
Heti ensiks mayalle ja jonnalle :hug: tosi surullista kun tuollaista tapahtuu!

G: Vauva nukkuu ekat kuukaudet mun kainalossa, mies "muuttaa" toiseen huoneeseen. Kunhan yösyötöt loppuvat, vaavi muuttaa omaan huoneeseensa. Näin olemme suunnitelleet ja edellisten lasten kohdalla parhaimmaksi havainneet. Itse en osaa nukkua alkuviikkoina, jos vauva on muualla, vaan kuullostelen koko ajan, että itkeekö. Lisäksi olen niin huono nukahtamaan, että on kätevämpi, kun toinen on viekussa, niin saa jatkaa samantien unia.

Muitakin gallupeja taisi olla? Ainakin äitiysavustuksesta on ollut vissiin puhetta? Itse otan rahana, mulle käyttökelposempi. Ekalle otin pakkauksen ja muille sen jälkeen rahana.

(.) Erilaiset ruuat alkavat hiljalleen taas maistua, mutta huono olo on jatkuvasti, varsinkin iltaa/yötä kohti pahenee. Mitään makeaa ei tee mieli mutta feta-salaattia on saatava säännöllisesti.... Lihakaan ei oikein uppoa mutta tummaa spagettia voisin syödä vaikka kuinka paljon. Iltaisin olen alkanut juomaan rooibos-teetä, se helpotaa jonkun verran ja on turvallista juoda, koska siinä ei ole kofeiinia tms.


J& "Helmi" 10+4

P.S. Huomenna eka nla lääkäri, jänskättää!!!
 

Yhteistyössä