~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Kuka se kyseli siitä predo tutkimuksesta niin olen myös mukana ja sitten tässä klexane tutkimuksessa kans, joka aihettaakin paljon suurempaa päänvaivaa ja työtä, mutta tuloksia toivottavasti myös(keskenmenon ehkäsystä)! Osallistukaa kaikki ahkerasti tarjolla oleviin tutkimuksiin niin saadaan lääketiede kukoistamaan :)
 
kiitos kaikille kannatuksesta.

täällä tietty vielä allapäin. vuotoa ei ole sen enempi ollu kun veriviiruja valkkarissa. ei vatsakipuja. ultrasta ei ole kuulunut...

tänään sain tietää että työkaveri saanut tällä viikolla, rv 12, KM, ei ollu sydänäänet kuulunu ekassa neuvolassa ja passitettu ultraan jos todettu KM. puhuin just hänen kanssa puhelimessa, eikä auttanu omaan huonoon oloon...

noh ei voi muuta kun sitä ultraa odottaa ja toivoa parasta...

sillä aikaa pysyn hiljempänä täällä...

maya rv 12

 
Moi kaikille.

Täältä kuuluu hyviä ultra-uutisia :heart: Pikkunen vastasi viikkoja ja oli kasvanu niitten mukasesti.Np-turvotusta ei ollut ja kaikki oli muutenkin ihan kunnossa.Olin kyllä huolissani kun on noita kipuja ollut mutta lääkäri sanoi että kohdunkasvusta johtuvia varmaankin.

Laskettu aika tarkentui 9.3,Ninni korjaatko sen mulle?ja kiitos vielä juonipaljastuksista
:)

Hieman harmitti kun oli jotain sähläystä sen ultran kanssa ja sen teki sellanen lääkäri kuka ei niitä vielä paljoa ole tehnyt niin saatiin 2 aika huonoa kuvaa mukaan.Eikä niissä näy edes mittoja.Eikä laittanut edes sitä leimaa kortin taakke mistä olisi niitä voinut kurkkia.Kurjaa.No mutta onneksi asukilla sentään oli kaikki hyvin,se on pääasia :heart:
 
Onnea ultrakuulumisista!
Haluatko vielä antaa lisäinfoo, synnäri, ikä ja monesko tulossa?
Jos oot aiemmin jo antanu ni on menny multa täysin ohi, anteeks jos on niin päässy käymään :ashamed:


:heart: :Ninni ja kultsi 10+5 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni78:
Onnea ultrakuulumisista!
Haluatko vielä antaa lisäinfoo, synnäri, ikä ja monesko tulossa?
Jos oot aiemmin jo antanu ni on menny multa täysin ohi, anteeks jos on niin päässy käymään :ashamed:


:heart: :Ninni ja kultsi 10+5 :heart: :heart:
En oo vielä antanu noita tietoja eli hyvinkäälle meen synnyttämään mut en tiiä sen lyhennettä oisko hys?kertokoon viisaammat :) ikää on 29 ja toinen olisi tuloillaan :heart:

Ei kaikkee voi aina huomata =)

Jäi tuosta edellisestä viestistä pois viikot eli nyt mennään sitten viikolla 12+1
 
heidille onnea huomisiin häihin!

ninni voisitko laittaa minullekin teharin juonipaljastuksen.. Jäi niin hämäämään...

gallup: Itse ehkä haluisin tietää sukupuolen etukäteen, mutta mies ei... Asiasta siis vielä keskustellaan..


riksu + lätty rv 11+3
 
Kävin torilta ostamassa herkullisia suomalaisia omenoita ja kysyin tietenkin, että onko niihin käytetty mitään torjunta-aineita. Kauppias siinä hetken oli híljaa ja sitten ilman lisäkysymyksiä sanoi, että vain kukintavaiheessa on ruiskutettu - muttei samalla aineella mitä Ruotsissa käyttivät mansikoille! :D
 
Meitä maaliskuulaisia on täällä palstailemassa jo melkein 100!

Karjalanpaisti pottumuusin, puolukan ja PORKKANARAASTEEN (ihana tuoksu!!) kera on aivan mahtavaa! Löysin kirppikselta uudenkarhean savipadan, vanha on ollut niin kovassa käytössä. Saa tuota herkkua hauduttaa ihan kunnolla.

Tuoksumaalima on auennut mulle ihan uudella lailla: kulinaristi minussa rakastaa noita omenoita ja porkkanoita, mutta raaka sipuli, home ja valmismarinadit alkavat todella tökkiä. Ah, torilla oli NII-IN ihana käydä tuoksuttelemassa kukkapuskia! :flower:

Mieli on herkkä ja suloisella tavalla sisäänpäin kääntynyt. Saa nähdä, milloin sitä jo kehtaa jutella tuolle tulokkaalle masussa. Tyttöä toivotaan!

Sienna herkistelee, Kpukpujeke 10+5
 
Hei kaikki! Perustin tonne kerhopuolelle kerhon Maalismasuille-08. Liittykäähän sinne moni =) En ainakaan löytänyt vastaavaa joten ehkä sitä ei olekkaan. Itse tykkään enemmän kirjotella tuonne kerhojen puolelle, ei pääse uteliaat tutut lukemaan :D

Eli laitat vain mulle yksityisviestiä niin annan salasanan, siten pääset täyttämään jäsenhakemusta maalismasuihin.
 
Moikka Moi

eksyin onnesta sekaisin näille sivuille enkä osaa käyttää näitä =(( miten saan itseni lisättyä maalismasuihin? ja muutenkin otettuu osaa keskusteluihin? oon mä ennen tietokoneita käyttäny =)
elikkä laskettu aika 31.3. eka ultra ohi =))

syrämmellä angel08
 
Heips!
Kävin äsken yhdellä toisella keskustelupalstalla ja siellä joku kirjotti että raskausoireiden loppuminen alkuraskaudessa tarkoittaa yleensä keskenmenoa! Oli joku ammattilainen sanonut... Eli mullahan noita oireita ei oo ollu vähään aikaan... Pahoinvointia ei ole ollu ollenkaan, mutta kaikki nipistelyt yms.. on jäänyt pois... Tässä kun tarkemmin ajattelee niin ei ole varmaan pariin viikkoon ollu mitn nipistelyjä tai vastaavia "kipuja". Ei siis oikeastaan mitn oireita mulla. Tissitkin ovat ainakin vähän lasehtineet... alkuaikoina ei edes voinu mahallaan nukkua. :/
Mutta vuotoja tai semmosia ei ole ollut. Sitä valkovuotoa kylläkin... välillä runsaastikkin.
Onko maanantaina neuvolassa siis odotettavissa huonoja uutisia????????????????????????????????

T: Julietta ja vauveliko??? 8+6???
 

minä mukaan myös
Meillä laskeittu aika 31.3 ja rv 8+1. hulluna toivottua pienokaista odotelllaan. Miksi on vain sellainen epätodellinen olo? Mieheni vouhkaa kokoajan ja itse tekis mieli jarrutella. Käytiin viimeviikolla jo alkuraskauden ultrassa, pienokainen oikeassa paikassa ja vahvat sydänääet kuuluivat. Miksi tämäkään ei todista tätä ihanaa asiaa todeksi 100% ? kaikki jolla vähääkään samanlaisia tuntemuksia? Muuten olo ollut hyvä, tietenkin ellottaa ja maha turvoksissa, myös havaittavissa ns. menkkakipuja vatsassa. väsynyt joo ja hengästyy helpommin muka =)) Mutta ihana tälläinen palsta jossa pääsee toisten juttuja lukemaan.
Niin tosiaan oon 26v, esikoista siis odotellaan ja raisiossa asustellaan. teitääkseni synnäri on tyks.
 
Tää ei oo todellista tää valvominen. Suurin piirtein joka toinen yö kukun edelleen. Grrrr... alkaa todella jo ottaa päähän.
Oon kokeillut kaikki lämpimät maidot ja muut nukkumatin houkuttelukikat, vaan ei uni tule :(

Ja aamulla kasilta odottelee morsian ja kaaso meikkausta, mahtaa sillon väsyttää.

Toivottavasti te muut saitte nukuttua aamuun asti, mukavaa lauantaita kaikille! t. pikkuvaemo ja -kakkonen 10+1
 
Huomenta!

Julietta: Mulla ei kanskaan ole minkäänlaisia raskausoireita, mutta vahvasti olen raskaana! Joten ei pidä panikoida jos oireita ei ole, vaan nauttia olostaan, näin mulle sanoi äippäpolilla lääkäri torstaina, kun samasta asiasta "valitin".

Sukupuolesta päästään varmaan selvyyteen kun näitä kavereita ultrataan niin usein ja tällä kertaa mieskin haluaa tietää etukäteen. Miellä kun ennestään on jo tyttö ja poika, joten "toiveissa" olisi tyttö ja poika
:D mutta kaikki käy...

Tänään pitäisi jaksaa mennä yöksi töihin ja mä heräsin jo ennen seitsemää :eek:
Onneksi pystyn nukkuu päivällä ja huominen menee köllötellen. Mut herättää nälkä! Siis mä tankkaan aamupäivisin parin tunnin välen, illalla taas ei ole näläntunnetta lainkaan, syön iltapalaa "väkisin".

Korven tyttö ja tuplat 12+4
 
Pikkuvaemo tiedä sit kumpi parempi/pahempi, toi sun yökukkumises vai mun herääminen kukonlaulun aikaan... Täällä sitä ollaan taas hereillä, pyörin sängyssä puol seiskasta asti kunnes seiskalta luovutin ja nousin.. Meen töihin puol kympiks et onpahan aikaa laittaa naama kuntoon :) Tän päivä jälkeen mulla on 3 vapaata ja sais nukkuu mut en varmaan osaa enää... Iltasin täytyy päästä nukkuun jo kymmenen aikoihin. Kiva mummo musta tullu =)

Angel08 tervetuloa joukkoon, lisään sut listalle!

Julietta ei mullakaan oo enää kauheesti oireita ollu, masua välillä nipistelee, sit toi mun ihmeellinen mummorytmi (normaalisti voisin nukkuu puoleenpäivään asti ja valvoo aamuyöhön) ja öiset pissajuoksut. Etova olo mulla lähteny ja se tissikipu mikä alussa vaivas. Kyllä keskenmeno useimmiten alkaa jollain tavalla oirehtiin, vaikkei aina vuodakaan. Mut eiköhän meiän palstalla oo huonot uutiset jo kuultu ja saatas kaikki keskittyy onnelliseen odotukseen.

Sienna ihanan herkkää juttua sulla =) Ja karjalanpaisti onki tosi hyvää et kyllä sen takia saaki herkistellä :heart: !

).( ei kuulu mitään ihmeellistä. 3 kertaa sain viime yönä pissalla juosta ja omituiset unet senkun jatkuu... Sekin on mun mielestä hassua et sama uni voi jatkua vaikka kävisinki välillä vessassa, ei mun unet normaalisti (siis ei raskaana) oo jatkunu jos oon heränny välillä... Onneks en oo sentään painajaisia nähny vaan sellasia ihan mukaviaki unia...
Huomenna onkin jo 11 viikkoa täynnä, voi kun aika rientää...
oiskin kiva jos ois jo joulu, sit ois jo iso masu ja raskaus tuntuis paljon todellisemmalta! Vaikka ei tässä varmaan kauaa enää mee et toi turvotus häipyy ja masu pullahtaa sieltä esille oikeen kunnolla! Sitä ootan kans innolla kun alkaa vauvan liikkeet tuntuun :heart:

Alkaa muuten flunssaki jo pikkuhiljaa lähteen, on ollu jo kohta kaks viikko et ois jo aikakin. Ai niin, mies oli eilen mun töissä ollessa tilannu sen BB-kanavan mua varten! Pääsen sit jo heti keskiviikkona tuijottaan sitä! Siis niin kauan ku jaksan valvoo...

Rauhallista lauantain alkua kaikille!



:heart: :Ninni ja Kullanmuru 10+6 :heart: :heart:
 
myymä
Huomenta ja haukotus!
Oltiin illalla mun veljen luona viettämässä vähän iltaa joten nyt on hieman väsy.

Sukupuolesta Mulla on nyt ISO veikkaus pojasta... Tässä mun teoriani:
Sutinoitiin ilman ehkäisyä VAIN 17. kesäkuuta (hihi se lukee mun päiväkirjassa uskokaa tai älkää) ja JO 30. päivä sain haamun testiin, eli plussan. Eli mulla on pakko olla ollut ovulaatio heti viimeistään seuraavana päivänä, koska muuten ei olisi noin nopeasti näkynyt plussa testissä... Ja pojathan luonnollisesti vievät potin, nopeampia kuin ovat ;) Ihanaa tämä arvailu!
Se on niin jännä, mutta koska mulla on tyttö ennestään, mä pelkään saavani pojan. Ei sillä, etteikö se olisi muka yhtä ihanaa, tietenkin on, mutta OSAANKO MÄ KASVATTAA POJAN? :D Nää on ihan hirveitä ajatuksia ja pelkoja mitä mun päässä liikkuu. Näen jo pojan 15 vuotiaana kapinoimassa äitiään vastaan, eikä äitin kanssa voi enää puhua mistään... (eh,, ihan kuin tyttö ei sitä voisi tehdä äidllensä :D )
Tulipa taas purkaus :)

Olen vieläkin eilisestä neuvolasta onnesta sekaisin kun toinen oli niin kovin vilkas! Ja maanantaihin tuskin maltan odottaa kun sitten on jo ultra... Sitten selviää se tarkka laskettukin.. pääsee ninni78 taas muokkailemaan :saint:

NYt pitäs siirtyä siivoilemaan.. en taida kyllä ihan vielä.. eh!

Hauskaa päivää!! :)

Myymä ja pikkukakkonen 11+4
 
huomenia:)

minulle tapahtunu sama mummoutuminen kuin ninnille, aamulla kukonlaulun aikaan ylös...ja ei väsytä sit yhtään, no mulla kans tän päivän jälkeen kolme vaparia, et jos sit pystyis nukkuun päiväunia ja muita...

maanantaina eka neuvola lääkäri, ja päästään kuunteleen sydänääniä (ei jaksais enään odottaa) :)

heräsin öyllä kamalaan mahakipuun, semmosta kummaa polttelua, toivottavasti kaikki on hyvin :|

nyt pitää rientää, et kerkiän töihin...leppoisaa lauantaita kaikille

äityliini83+vaavikainen11+4
 
Aatelkaa tytöt kuin pitkällä me jo ollaan ku tänne on ilmestyny jo toukokuistenki pino :) Kyllä se aika tästä vaan lähtee juokseen ja pian meillä onki kaikilla jo ihanat nyytit sylissä!!

-Ninni ja Kultsi 10+6 :heart: :heart:
 
huomenia!

on ihan yli energine olo :LOL:

poika herätti seiskalta ja siinä vähän aikaa pötköteltiin.. sitten ponkaisin koiran kans lenkille ja mies oli paitanut sillä aikaa sämpylöitä.. (siis ihan kaupasta ostettuaja) söin aamupalaks monta sämpylää ja lämmintä kaakaota :p
Ja mies oli hommannut lahjakortinkin :D Jokohan kävis törsäämässä sen heti tänään :whistle:

Ois tarkotus että käytäs uimassa ja jos ei laitettaskaan kotkona ruokaa vaan käytäs jossain syömässä..

Julietta: Mulla kans oireet loppuneet ihan kokonaan.. Paha olo on viikon verran ollut poissa. Ainoastaan mahaa nippailee aika ajoin. Välillä levottomuus nostaa päätään kun täällä juttuja lukee mut selätän sen ja ajattelen että hyvin kaikki on.. menee niin kun on tarkotettu.

mut nyt pyykkejä laittaa..

danjuska ja nuutti rv 11 :D
 
Mä en tajuu, miks mä rupeen tähän kerta toisensa jälkeen. Mulla on kyllä krooninen v-kuume päällä kokoajan, mutta joka kerta raskaus huolestuttaa enemmän. Kait se niin on että tieto lisää tuskaa. Mulla on takana kaikenlaisia raskauksia ja yks km. Muutaman kerran mennyt raskaus tosi hyvin...neljännen kanssa olin sairaalassa vkosta 15- kun mun astma sai yliotteen ja olin kk tolkulla henkitoreissani. Onneks synty terve poika rv 36 (eikä muuten sen jälkeen oo astma vaivannut). Kaikki ihmiset ympärillä haukko henkeään, kun aloin 5. odottamaan. Raskaus sujui kuitenkin ilman komplikaatioita.

Juu, elikäs mulla oli vko sitten su runsas vuoto...jonka kävin sitten viime vkolla tarkistuttamassa...ja siellä oli ollut kaksoset, joista toinen oli keskeytynyt. Lääkäri sitten sanoi, että kannattaa ottaa iisisti...ja välttää seksiä vähän aikaa, että paikat kerkii umpeutumaan uudelleen. (Yleensä kuulemma toinen selviää ihan hyvin...sattuu kait suhteellisen paljon). No meillä hajoisi sitten pari pvää sitten astianpesukone...ja mä tiskasin eilen 4 tuntia...ja muut kotityöt päälle. Aamuyöstä sitten miehen kanssa harrastettiin kevyttä seksiä...hyväilyjä...ja nyt se vuoto sitten alko taas...ja mahaan sattuu.

Eilen muuten olin jotenkin ihan masentunut sen toisen takia...ja surin ja itkin sitä. Toisaalta se ois ollut parempi, jos en ois tiennyt kaksosesta ollenkaan. Hirveetä tää epävarmuus. Tällä hetkellä tuntuu kuitenkin siltä, ettei meille tule sittenkään vauvaa...sen verran kovat on kivut ja supistelee kokoajan. Isommat viel miehen kans tänään retkellä. Täytyy varmaan varata gyne aikaa alkuviikolle. :'(

Oon kyllä vähän järjellä ajatellut tässä lähiaikoina ja pohdiskellut pienessä pääkopassani tätä meidän elämää...Jos tämä nyt menee kesken, niin kait se kroppa haluaa viestittää, ettei kestä enää raskautumista ja vauvan kantoa.

Vauvat on vaan niin ihkuja...se tuoksu, tuherrus ja avuttomuus. Tuntee olevansa maailman tärkein ihminen. Ja sitten, kun oma lapsi tulee halaamaan ja sanoo, että minä rakastan sinua hirmu paljon. Tai, kun koululainen soittaa kännykällä ja sanoo, ettei mulla ole muuta asiaa, kun että halusin kertoa sulle, että sä oon mulle tärkein ihminen maailmassa ja että mä rakastan sua triljoona kertaa maailman ympäri...nyyh...

Mamma Muu+Mulperi 10+?
 
Heippa!

En oo hyvään aikaan kirjottanut mitään. JOka päivä silti luen jutut. Ultra oli menneellä viikolla, pikkuine oli peräti 5,7cm ja LA 2.3. En muista mitä se tuossa listassa näyttää. Jos eri, niin sen voisi vaihtaa =)

Oireet alkaa olemaan tipotiessään, ihanaa.

No joo. Eipä taas muuta. Pikavisiitti.

Minä ja pikkukaveri 12+6

Uusille +:jille tervetuloa
:wave: :wave:
 
Tervetuloa joukkoon mahtavaan Iiris! Lisään sut listaan ja samalla poistan Maruzellan ja vaihdan Marian la:n.

Voi Mamma muu! Kunpa kaikki olisi kuitenkin hyvin! Nyt lepäät lepäät ja lepäät vaikkei siitäkään apua taida olla jos jotain on sattuakseen. Pidäthän meidät ajan tasalla vointisi kanssa. Iso :hug: sulle!

Nyt tarvii jatkaa töitä, palaan myöhemmin taas...

:heart: :Ninni ja Kultsi 10+6 :heart: :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa!

Käyn täällä kyllä useinkin lueskelemassa teidän kuulumisia, mutta todella harvoin ehdin sitten kommentoimaan.

Suuri :hug: kaikille huonoja uutisia saaneille!

Täälläkin siis ensimmäinen ultra takana ja kaikki hyvin! Helpotti kuulla kun välillä huolettanut tämä oireettomuus. Tai onhan niitä oireita kun alkaa miettimällä miettimään - väsyttää, janottaa, nälkä, päätä särkee... Onko kenelläkään muuten hyvää vinkkiä tohon päänsärkyyn? Olen koittanut ulkoilla, levätä ja syödä ja juoda hyvin, mutta ei apua. Panadoliakaan ei viitsisi joka päivä popsia. No, ehkä tämä helpottaa ajan kanssa. :) Laskettu aika pysyi siis samana, joten siihen ei tarvitse tehdä muutoksia.

Meillä ei vielä ole tehtynä mitään hankintoja pientä varten. Kaikki kivaa kyllä tulee hiplattua, mutta jotenkin sellainen hassu tunne, että voiko tämä edes olla totta. Niin paljon tätä lasta toivottiin, että vieläkin tuntuu uskomattomalta, että siellä masussa oikeasti joku on =)

Joku tuolla mainitsi sämpylöistä ja kaakaosta... No, nyt on aivan pakko saada itsekin kun alkoi tekemään niin mieli! Joten eipä muuta kun taikinan tekoon :wave:

Alisa ja pieni 12+6
 

Yhteistyössä