~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Hei muuten valkkarista;
kysyin siitä viime raskaudessa neuvolatätiltä ja hän sanoi, että sen runsastuminen on normaalia. On ikäänkuin elimistön suojamekanismi raskaudelle eli ilmeisesti työntää kaikki mahdolliset emättimeen päässeet pöpöt ulos, jottei ne pääse kohtuun asti.
Toki hiivaa esiintyy myös useammin ja tutkittavahan ne oudot vuodot on, varsinkin jos pahaa hajua, mutta tavallisen olosesta lisääntyneestä valkovuodosta ei siis tarvii huolestua!

Ja näiden puheiden jälkeen onkin hyvä mennä iltapalalle :LOL:

Hyvää yötä kaikille! =)

Hexodus ja tyyppi 11+6
 
ajattelin välillä vähän kirjoitella. olen joka päivä käyny lukemassa uudet tekstit, mutta kirjoitus on aina jäänyt.
ekassa neuvolassa on käyty mutta vieläkään en tiedä millä viikolla olen. luultavasti 8-10 viikon välillä. ens perjantaina on aika neuvolan lääkärille niin
ultraa että saadaan selville laskettu aika =)
neuvola kun oli viime viikolla niin ei ainakaan vielä kuulunut sydän äänet..
väsymys vaivaa ja huono olo aina välillä. ja maha pömpöttää jo ihan mukavasti =)
 
vai mites se menikään :D . Eilenkin olin tähän aikaan hereillä, mutta sillon olikin järkevä syy kun lähdin naapuriin vahtimaan tulevaa isosiskoa (joka sai siis eilen aivan mielettömän söpön pikkuveljen)

Tänään matkustan Turkuun meikkailemaan ja illalla sitten takas kotiin. Ihanaa, huomenna pidetään poitsun kanssa vapaapäivä. Aateltiin mennä uimaan ja sitten on yks jännä juttu, josta voin kertoa huomenna lisää.

Taas oltiin saatu lisää masuja mukaan pinoon, loistavaa! Tervetuloa kaikki uudet!

Ja hauskaa keskiviikkoa kaikille t.pikkuvaemo ja -kakkonen 9+4
 
myymä
Huomentarallaa kaikille!

Kyllä oli tuskasin yö pitkään aikaan... sain eilen illalla kurkkukivun ja ilmeisesti kuume nousi. Heräsin yöllä neljältä, enkä saanut enää unta kun vasta kuuden aikaan, ja seitsemältä olikin sitten jo herätys töihin. Panadolin voimalla täytys töihin nyt mennä kun mulla on kassanlasku, eli olen ensimmäinen siellä... ei voi jättää väliin. Katson sitten tilanteen mukaan, että lähteäkkö lääkäriin sieltä vai ei.. Kamala olo joka tapauksessa.

Muuten on mennyt mainiosti. Illalla tosin oli kamalaa huonoa oloa ilmassa mutta meni sitten levolla ohi.

Olen katsonut kalenterit ihan väärin. Mulla onkin vasta perjantaina se neuvola. koko ajan elin siinä ajatuksessa että se on jo torstaina.. harmillista!
Harmittaa muutenkin aivan kamalasti se dopplerin vuokrajuttu. Siellä lukee sivuilla, että toimittavat seuraavana päivänä maksamisesta kotiin ja mä olen maksanut sen heti ja meillä on tämän firman kanssa sama tili (op) eli näkyy kyllä samantien. Ei ole vieläkään kuulunut.. eikä niillä ole puhelinnumeroa ja sähköposteihin eivät vastaa. Mun mielestä ihan suolesta tommonen palvelu, että kun jotain luvataan niin ei sitten toteuteta, eikä vastailla yhteydenottopyyntöihin.... Toivottavasti se nyt on edes tulossa sieltä :(


Nyt voisi sitten lähteä töihin->

Myymä ja pikkukakkonen 11+1 :)
 
Heili Karjalasta! Onnea ultraan :heart: ! Vai et oo meinannu saada nukuttua =) Eiköhän kaikki oo kuitenki paikallaan. Tuut sitte kertoon ultrakuulumiset kun ehit! Täällä ainaki db eli peukut pystyssä!

Myymä: Toivottavasti se doppleri sieltä postista kohta kolahtaa! Ärsyttävää kyllä tollanen odottaminen...

Mä palaan kans vähän myöhemmin, nyt tarvii laittaa neiti koulukuntoon ja itteni työkuntoon ku vien tytön työmatkalla kouluun...

:heart: : Ninni ja Kullanmuru 10+3 :heart: :heart:
 
Onnea matkaan Heili :flower: Tuu sit kertoilee miten kävi!

Mä alan kohta olee ainoo joka ei oo kuullu sydänääniä tai käyny ultrassa.. Siks oonki niin epävarma et onks tuolla ketään :'( Miehelleki koko ajan hoen että ei varmaan oo ja iltasin tunnustelen mahaa eikä siellä mitään tunnu.. Ahistaa |O
Tänään yritän taas soittaa neuvolaan jos pääsis kokeilee kuuluisko sydänäänet..
Mäkään en esikoista ootellessa pelänny mitään mut nyt tän palstailun jälkeen yhtäkkiä kaikki pelot astunu esiin, kurjaa :(

Eikä päästä päivähoitoon eikä kouluunkaan ku ei saatukaan autokyytiä ja vaunuja ei oo ja ukkosilmalla en lähe tytön kanssa kävelee!!

Huokaus..

Suvitus+Yrsa 9+4
 
juu, eli niinkuin mä epäilinkin tuulimunaraskaus :'( , mut voi siis pudottaa...on ollut mukava jutskata teidän kanssa ja tsemppiä kovasti teidän raskauteen! käyn välillä lukemassa teidän onneanne. tuntuu hiton pahalta, kyyneleet vaan vierii, onneksi sain töistä vapaata...mutta jotenkin sitä aavisti,"äidin vasto".....huomenna haen lääkkeet tyhjennykseen...mutta kyllä tää tästä. ultrassa nainen sanoi että tuulimuna on helpoin keskenmeno jos jotain positiivista pitää miettiä, ja se että mulla on mahdollisuus raskautua. No mutta mä lähden lepäämään.

Tuizu
 
Voi tuizu pieni!! :hug: Meidän pino taitaa olla osittain kirottu kun tulee niin paljon huonoja uutisia! Kauheesti voimia ja halauksia Tuizulle! :( :hug:

Heilille tosi tosi paljon onnea ultraan! Nyt ei enää yksiäkään huonoja uutisia kaivata! Kurjaa kun miehesi ei pääse mukaan, mutta saat varmasti hänellekkin todistusaineistoa sieltä mukaan.. =)

Mä nukuin tosi huonosti. Yöllä piti nousta ottamaan jumalattoman kokonen taulukin pois seinältä ku sen metallikehykset napsu ärsyttävästi tuulettimen takia, enkä voinu nukahtaa ku keskityin siihen. Lisäks oli tajuttoman kuuma. :kieh: :headwall:

Nyt tasan viikko ekaan lääkäriin. Kuinka niin oon malttamaton!? :D

Rhea ja öttiäinen 11+1 :heart:
 
otan osaa :'( :hug: Itselläni oli myös km maaliskuussa ja se konkretisoitui omalla kohdalla vasta leikkauspöydällä. Kannattaa puhua...ainakin minua se lohdutti...kylmät väreet nousi puolestasi...tsemppiä

Mun pitää kysyä, kun en oo koskaan kenenkään muun kuullut valittelevan...särkeekö kenelläkään päätä saunassa, kun on raskaana. Minun ei tarvitse tehdä raskaustestiä. Ei kun saunomaan. Jos ei oo raskaana, niin voin saunoa ja tykkään tosi paljon, mutta auta armias...raskaana...hirvee päänsärky...ja heti, kun tulee pois saunasta...paine ikäänkuin katoaa.

Toivottavasti Heili Karjalasta ultra menee hyvin :)

Ja Suvitus...kyllä siellä joku varmasti on. Mulla ei suostunut kuuntelemaan neuvolassa 9 vkolla kun kävin...kun sanoi ettei välttämättä viel kuulu, etten huolestuis turhaan.

Ihan outoa, kun isommat on koulussa. Tuntuu, ettei osaa laittaa ruokaa nin pientä määrää. Onneksi eilenkin ylijäänyt ruoka maistui erittäin hyvin koululaisille...kun tuli taas keitettyä pikkuisen "liikaa". Esikonen jo sanoi, että voisin keittäjälle (meidän kyläkouussa on ihana oma keittäjä...ei kumiperunoita) antaa omia reseptejä ;) kylläpä taas piristi.

No nyt täytyy taas rientää...

Mamma Muu+Mulperi 9+6 (huomenna eka kymppi jeeeeeee)
 
Tulin tänne heti aamusta lukemaan hyviä ultra uutisia, mutta ei voi olla todellista miten riivattu tämä ketju onkaan :kieh:
Tuizulle osanottoni ja voimia syksyyn :hug: Ihan kauheeta, kohta mä en enää tuu tänne palstalle kun aina jotain harmia jollakin ja oma pää hajoaa kyllä ihan just! Huomenna olis aamulla heti klo 8 se ultra ja nyt tekis mieli luistaa siitä mutta ei voi kun se liittyy tähän mun klexane pistoshoitoon ja pitää antaa verinäytteitäkin yms. Pyytelin jo miestäkin mukaan, mutta sitten sesano että eikö olis parempi olla siinä uskossa että kaikki on hyvin ja odotella vaan jos se maha entisestään kasvaa! Ymmärrän nyt, että se suhtautuu viileesti tähän raskauteen koska pelkää niin kovin! Parempi kai sitten kuitenkin, että sais mahd.pian tietää jos sikiö kuollut niin pääsee tekemään surutyötä!
Mä olen nyt niin puulla päähän lyöty, etten osaa edes kirjottaa teille mitään :ashamed: Sitä lannistuu näiden ikävien uutisten kanssa :(
Ukostaa ja pitäs lähtee koululle, mutta nyt meni täydellisesti fiilikset! Autonkin saa huoltoon vasta ma ja siihen asti pitää käyttää julkisia, pläääh kun asutaan niin perifeeriassa vaikka Helsingissä ollaanki |O
Ai niin kissat saivat eilen uuden kodin ja perjantaina niistä pitäs luopua! Toisaalta olen tosi ilonen, mutta toisaalta itkeä tihrustin koko illan, että kissat ei anna tätä mulle anteeksi! Sitten olis kaikki eläimet pois meidän huushollista :p Iloisempaa mieltä kaikille heip =)
 
Joka kerta kun lukee noita huonoja uutisia niin sydän pomppaa kurkkuun asti.. iso halaus kaikille joita on kohdannut jokin huono uutinen näiden viikkojen aikana :hug:

Mulla on tänään yhdeltä lääkärineuvola, jännitän sitä vaikkakin ihan turhaan. On vähän paha mieli kun on synttärit, mut oma äiti ei edes tekstaria ole laittanut. Meillä meni välit, monen asian summana, mm. sen kun kerroin raskaudestani niin hän sanoi että "olisit mennyt töihin".. Mutta on tämä nyt vähän surkeaa kun ajattelee että voisiko joskus olla muistamatta tai välittämättä oman lapsensa syntymäpäivistä? en minä voisi,. en vaikka mikä olis.

Mä tuun kertoo lääkärikuulumiset iltapäivällä.

enne ja pikkunen 11+6 (ah, huomenna 12 täynnä, joko saa huokaista?)
 
Voi Tuizu :hug: kamalaa. Kunpa osaisin sua lohduttaa, mutta tuommoinen vetää kyllä niin sanattomaksi. Jaksamisia toivotan!

Suvitus, et ole ainoa, joka ei ole vielä vaaviaan kuullut / nähnyt. Mulla ultra ja seur neuvola vasta kahden viikon päästä. Että sitä ootellessa.

Heilille onnea ultraan. Toivottavasti kaikki on ok! Tuuhan kertomaan, kun sieltä kotiudut.

Ja kaikille uusille tervetuloa mukaan!

Oma (.). Vein pikkuiseni harjoittelemaan tarhaan pariksi tunniksi, kun mulla on se töihin paluu edessä. Sinne hän jäi itkemään. Ojenteli käsiään perääni ja huusi äääiiiittttiiii. Meinasin kyllä kuolla, kun jouduin hänet jättämään sinne, vaikka hoitajat ovatkin tosi ihania ja entuudestaan tuttuja, joten tiedän, ette hänestä pidetään tosi hyvää huolta. Itkeä tihruttanut olen täällä koko ajan, että hauska on mennä lapsi hakemaan kotiin, kun on punaiset ja turvonneet silmät. Toivottavasti ei oo joka aamu samanlaista. :'( :'( :'(

Piippa ja nökö 13+3
 
Tuizu :hug:

Tänään se maaginen rv 12.
Paha olo senkun jatkuu enkä luota enää siihen et loppuu koskaan!
Jospa tulis aika ultraankin tänään!
Eipä mitään uutta täällä, pikkuinen yhä matkassa ja mua väsyttää :heart:

sipuli ja Aino 12
 
tuizulle voimia :hug:
heilille tsemppiä ultraan :heart:
ennelle paljon onnea :flower: :flower:

oma napa: ruoka ei maistu, mehujää on ainoo mitä menee, tänään syönyt jo NELJÄ, pääasia varmaan et jotain ees menee. :whistle:

yöllä heräsin jumalattomiin ylävatsakipuihin, tuskanhiki vaan valui kun itkin ja kierin sängyssä, pystyyn ei päässyt nousemaan, makaamaan ei kyennyt, eikä istualteenkaan ollut hyvä. oli ihan kamalaa. mies koitti viilentää makkaria kun tuntu et loppuu happi (onneks on parveke makuuhuoneessa),silitteli,haki juomaa ja oli jo lähellä ettei ambulanssia soittanut. varmaan tunnin kärvistelin kunnes helpotti. en tiiä mikä ihme sekin oli :eek:

kova on väsymys, ja mitään ei jaksais tehdä, ei kiinnosta edes tiskikonetta täyttää. huoh! |O |O
 
Tuizu: Voimia sinulle! :hug:
Näitä on ollut täällä tosi paljon...

Härkäneito: Toivottavasti pahoinvointisi helpottaa pian. Itse kanssa siitä kovasti kärsinyt, mutta nyt jo hieman helpottanut.. Oksentelen kyllä edelleen ja paino on laskenut 47kg :(

Heili karjalasta: Täällä kanssa jotain ihme pientä näppylää mahassa... Onnea ultraan!

Mamma muu: Ihanaa kuinka paljon teillä on lapsia! Itse haluaisin ainakin kolme, mutta tuskin on realistinen. Meillä takana nyt rankat lapsettomuushoidot ja ensimmäistä odotellaan.

Amalia: Täällä kanssa valkkaria tulee tosi reilusti. Koko ajan pöksyissä saa olla pikkuhuosunsuoja.

Toissa päivänä kirjotin pitkät pätkät, mutta sitten tuli huoltokatko ja teksti hävisi! AARG! Kävin eilen ostamassa uudet lasit! Vanhat olivatkin jo 8 vuotta vanhat. Eilen kävin kattelemassa vähän vauvojen vaatteita ja ostin muutaman.. Suloisen "lehmäpuvun" h&m:ltä. En vaan voinut vastustaa, vaikka vielä aivan liian aikaista. Ajattelin niin, että annan itseni nyt nauttia tästä niin kauan kun sitä kestää. Viikon päästä np-ultra!

Ja nyt syömään! :)
 
ennelle synttäri onnittelut! :flower:

Suvitus et ole ainoa todellakaan joka ei oo vielä pikkuista nähny. Mullakin eka neuvola vasta ens tiistaina ja ultrasta ei oo ees tietookaan, sitä kun ei tehä omalla paikkakunnalla. Kai se neuvolatäti varaa senkin ajan, en tiiä... no eiköhän kaikki selviä sit tiistaina.

Osanottoni kaikille jotka ovat saaneet huonoja uutisia. :hug:

Ja tervetuloa kaikille uusille, mukavaa että pinoon tulee uusia ettei ihan kuihduta kasaan. Sitä ei kerran vielä itsestäänkään tiedä varmaksi tullaanko täällä olemaan kuinka kauan.

Kävin eilen illalla kahtomassa kummityttöä (4 kk) ja kyllä oli mukava kahtoa ja kuunnella kuinka se jutteli ja nauro. Sanoinkin sille vaaville tilaisuuden tullen että se saa luultavasti leikkikaverin. Eli nyt olen kertonut yhdelle tuttavapiiristä. :LOL: Teki kyllä kovasti mieli sanoa sille mun kaverillekin mutta ei viittiny vielä, jos joutuukin sitten perumaan sanomisiaan.

maalainen86 & hugo 9+5
 
Tuizu :hug: :hug: ihan kauheeta..... :'(
Koita jaksaa, vaikka se ei tosiaankaan helppoa ole! En voi kun paljon voimia teille toivottaa!!



Enne, hyvää synttäripäivää! :flower:


Sipuli, mennään näköjään samoilla vkoilla, tänään 12 täynnä.... huih :xmas:

ja sit piti kysymäni Tuttelilta, asutteko Idässä?? Eilen mainitsit siitä sähkökatkosta ja se oli ollu meillä kans aamupäivällä. Kattelin vaan töistä netistä, että semmonen on ja kun mentiin kotiin, niin vilkkuihan siellä sähköiset kellot. Idässä ollaan kyllä töissäkin ja äsken menikin aivan ihana ukkosmyrsky päältä!! Tosin täällä menee nyt piipaa-autot ja välilä soi hetken jopa yleinen hälytysmerkkikin....

Muutetaan parin kuukauden päästä pikkasen lähemmäks kaupunkii, kun uus kotimme valmistuu, mut idässä pysytään kuitenkin :p

Hexodus ja tyyppityllerö 12+0 :saint:
 
Neiti kevät ja Tuizu suuri :hug: ja paljon voimia!!

Ennelle paljon onnea syntymäpäivän johdosta :flower: :flower: .

Tervetuloa kaikille uusille ja paljon onnea!! On kiva kun tulee uutta porukkaa!!

Jonna-76: Mulla oli ekassa raskaudessa kerran tollasia kipuja,yöllä alko mahaan sattua ihan tajuttomasti, otin särkylääkkeen ja meni sillä ohi.
Onneksi oli seuraavana päivänä eka neuvola ja ultra. kaikki oli hyvin. Ne on varmaan sellasia vatsakramppeja, vaarattomia mutta tosi inhottavia!!

Mamma muu ja äiskä äiskä: Mä oon kanssa kova saunomaan, tykkään istua pitkään ja ottaa koviakin löylyjä, mutta kun on raskaana niin mulle tulee aina saunassa paha olo. Ei pysty pitkää aikaa olemaan!!

Noista mammavaatteista, niin mullla on edellisestä raskaudesta yhet huosut ja lappuhaalarit. Viellä mahtuu hyvin omat huosut, joten ei oo kiirettä siirtyä noihin mammavaatteisiin. Tilasin tuolta h&m:ltä yhen tarjous tunikan niin isoa
kokoa, että mahtuu sitten koko raskausajan, toivottavasti!! Muuten yritän pärjätä omilla vaatteilla. Imetyspaitoja vois ostaa, siskolla on niitä ja on tykännyt. Ei tarvii aina esitellä mahaa ja koko rintavarustusta kun imettää!!

Mutta nyt syömään ja sitten kun tyttö herää niin uimaan uimahalliin!

Muumi82 ja eppu 13+1

 
Alkuperäinen kirjoittaja muumi82:
Jonna-76: Mulla oli ekassa raskaudessa kerran tollasia kipuja,yöllä alko mahaan sattua ihan tajuttomasti, otin särkylääkkeen ja meni sillä ohi.
Onneksi oli seuraavana päivänä eka neuvola ja ultra. kaikki oli hyvin. Ne on varmaan sellasia vatsakramppeja, vaarattomia mutta tosi inhottavia!!
Joo,mulla tuli siis ihan tonne ylävatsaan, ja tuntu tosiaan ku et sisäelimet olis vaihtanu paikkaa, ja kun koitti suoristaa niin ihan kun joku olis ollu esteenä. :'( Lääkäriin en oo menny..
 
Voi Tuizu! Suuren suuri :hug: sulle!!!
Laitan sulle yksityisviestiä, käy lukemassa kun jaksat!

Enne: Hauskaa synttäriä sulle!

Kommentoin myöhemmin juttuja, pisti noi Tuizun ikävät kuulumiset vähän hiljaseksi :'(

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 10+3 :heart: :heart:
 
Niin ja sitten korjausta taas tohon mun listaani, en viitsi itse mennä sitä sörkkimään =)
Eli la on nyt 5.3 ja saa sitten vielä nähä miten muuttuu kun ultra on mutta tällä hetkellä siis 5.3
ja saa sen sairaalankin laittaa, eli phks
 
Tuizulle miljoona :hug: täältäkin. :'(

Saikulla kotona, vähän tylsäks meinaa mennä. Maanantaina töissä alko hillitön vapina ja pyörrytys ja ku aattelin et en oo syöny tarpeeks ja lähin kauppaan niin meinas jalat vetää tykkänään alta. Kyllä säikähdin... Sit rupesin sitä niiskuttaa yhelle terkalle töissä niin se on kyllä maailman paras tyyppi kun se sano vaa reippaasti että "NYT KONEET KIINNI JA MENET KÄYMÄÄN LÄÄKÄRISSÄ, SIE OOT VAAN NYT NIIN HERKKÄNÄ! SIE MENET NYT JA LEPÄÄT KOTONA NIIN KAUAN KU TARVII." :heart: Sit soitin miehelle ja se tuli heti hakemaan, käytiin polilla ja täti ei löytäny mitään ja testitkin oli kaikki neg (vähän pissitulehdusta olin epäilly). Mutta saikkua laitto ja käski levätä 2pv ja tässä sitä ny sit ollaa. Eilen nouskin sit jo kuumetta ja oli flunssanen olo että sitä taisin vaan oireilla.

Mulla on ollu muutaman päivän nyt kans inhottava tunne et joku on pielessä. :'( Toivon että hormonit vaan hyrrää, ko ei mul oo mitään kipuja eikä vuotoja ollu. Että tuskinpa se nyt ihan itestään vois vaan kadota se vaava sieltä ilman et mä mitään tuntisin. Mies on ihanasti lohdutellu <3.
Sitku mul on tosiaan se mahdollisuus aina töissä ultrata jos tarvii ni ei kyllä sovi tämmöselle hermoheikolle luonteelle ku joka ikinen pv pitäs olla ultraamassa. :D

Tiistaina on meillä sitten se virallinen alkuraskauden ultra ja sitä oottelen kovasti että päästäs papana tarkistuttaa. Kehto saatiin jo kotiin ja must tuntuu et siit tuli jotai pahaa karmaa ku heti rupesin tommosii panikoimaan. :D

Saunomaan en pysty nykyään yhtään, siis muutaman minuutin hyvä jos voin löylyissä kärvistellä, ennen oon tykänny niiiin. Harmittaa! Mut tuntuu tosiaan ihanku ei sais happee yhtään ja pakko on lähtee viileempään maastoon. Mammavaatteita on mulla vain se yksi äitiyspaita ja siitäki paljastuin yhelle terkalle töissä ku se ties et se on mammaosastolta henkasta. :) Housuja ostin vaan tosiaan muutaman koon suurempia parit alepöksyt. Musta tuntuu et ne riittää vielä jonkin aikaa, masu tuntuu pienentyneen pikkusen, taitaa se turvotus laskee. Minen haluu!! Haluun vauvamasun. :D

Ja nyt juon kahvia ilman maitoa, vääryys! Ja odottelen huippumalli haussa jaksoa koneelle jotta pääsen taas monttu auki seuraamaan suosikkiani kisassa! =) Jaksamisia kaikille ja hyvää tätä päivää toivotteleepi:

mama-L & Onnirakas 10+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hexodus:
Tuizu :hug: :hug: ihan kauheeta..... :'(
Koita jaksaa, vaikka se ei tosiaankaan helppoa ole! En voi kun paljon voimia teille toivottaa!!



Enne, hyvää synttäripäivää! :flower:


Sipuli, mennään näköjään samoilla vkoilla, tänään 12 täynnä.... huih :xmas:

ja sit piti kysymäni Tuttelilta, asutteko Idässä?? Eilen mainitsit siitä sähkökatkosta ja se oli ollu meillä kans aamupäivällä. Kattelin vaan töistä netistä, että semmonen on ja kun mentiin kotiin, niin vilkkuihan siellä sähköiset kellot. Idässä ollaan kyllä töissäkin ja äsken menikin aivan ihana ukkosmyrsky päältä!! Tosin täällä menee nyt piipaa-autot ja välilä soi hetken jopa yleinen hälytysmerkkikin....

Muutetaan parin kuukauden päästä pikkasen lähemmäks kaupunkii, kun uus kotimme valmistuu, mut idässä pysytään kuitenkin :p

Hexodus ja tyyppityllerö 12+0 :saint:
Aah, kappas :)
Mä luulen et toi kyllä muuttuu, tai sitten ei, sydänäänet kuulu aikalailla vkolla 9 ja kun oli vielä kotikonekkin ni tuskin kauheesti huijaa et eiköhän toi la aikalailla paikkansa pidä =)
Saadaanki sitten yhdessä jännittää =D
 

Yhteistyössä