~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Eiköhän noita Onneja ja Tirriäisiä oo muutama ollut ennen meidänkin raskauksia. :D Ei kait sitä kannata niin vakavasti ottaa. ;)

Minä ostin jo H&M:ltä yhden iiihanan mammapaidan, kietaisumallinen pitkähihainen, ihania vihreän ja ruskean sävyisiä vaakaraitoja. Ei näyttänyt olevan vaan tuolla nettikaupassa sitä paitaa. Pitänyt oon jo ja ihana on päällä + korostaa pikkumasua. Housuja piti ostaa myös muutamat kokoa 36 kun normaalistihan oon se 32 ... Eli hyyyvin pikku. :D Mammahousuja en vielä raaskinut, sitten kun on tosissaan möhistä vasta. Masutuubi on kyllä ehdottomasti seuraava hankinta!

Mullakin maistui aluks vaan kirpeät karkit mutta eilen mies haki mulle ässämixejä ja oli kyllä niin nannaa! Muuten on ruokahalu taas ollut vähän heikoilla tän perkuleen hiostavan sään takia. Täällä meidän cityssä nyt vielä sitten pitäis kolibakteeriuhkan takia keittää kaikki juomavesi mutta ei onneks meidän kaupunginosassa... Sehän tästä nyt vielä puuttuis. :D

Nyt me lähetään sohvakauppaan ja sukuloomaan :wave:

mama-L :heart: Onni 10+2
 
Gardenialle piti vielä laittaa hirveesti jaksamisia ja hermoja, kun on varmasti vaikeaa tuo odottelu :| Yritä jaksella ja tulla juttelemaan kun tuntuu siltä :hug:

Justiin muuten luin viikkotarinan siitä neuvolan kalenterista ja siinä just sanottiin et mahan pömpötys kuuluu asiaan ja turvotukset ja muut.. Aloin jo mietiskelee et hulluhan oon ku nään ton vauvamahan ihan selvästi tossa edessä, mutta alavatsassahan se kohtu ja vaavi on :D Ja mietin et ku joku kysyy kuinka pitkällä oon ni suut loksahtaa auki ku sanoisin et viikolla 9 :ashamed: Mutta helpottavaa nähdä että teillä muillakin on masut!

Ja piti onnitella korventyttöä tuplista B) Mun mummilla on kaksossisko eli mullaki olis kai mahollisuus kaksosiin? En tiiä miten menee mutta yhtä tällä hetkellä odotan :)

Niin ja kättärillä kans tehään se eka ultra eli np ni sisäkautta.

Söpö vaavi papagenalla :heart:

Multa otettiin sillon neuvolassa 4putkellista verta ja vieläki mieletön mustelma siinä kohtaa :eek:

Siis saako 'tavallisestakin' ultrasta dvd:n jos vain ottaa oman mukaan??!! Me saatiin viimeks molemmista ultrista se 4-5kuvaa mut olishan se dvd kivampi! Kertokaa joku, rölli?? :xmas:

Mulla kans oireet helpottunu, ei enää pahoinvointia ja muuta mut väsyny oon ja vieläki raivoon/itken helposti :ashamed: Ja nälkä on edelleen koko ajan! Syön kolme kunnon ruokaa+välipalat :kieh:

Mitäs sen kotidopplerin vuokraus maksaa myymä? Olis kiva lisä tähän odotukseen :D

Nyt taas jatkamaan..

Suvitus+Yrsa rv9
 
Hei!

Noista masuista kun on ollut puhetta, niin kyllähän täälläkin semmoista turvotusta on suurimmaksi osaksi, mutta kyllä tuossa navan alapuolella on sievä pieni kumpu jo! Eli vauvamasu! Kohtu on näillä viikoilla greipin kokoinen, ja kun mahaa ei muuten ole, niin kyllä se näkyy :heart: Ja kun syö mahan täyteen, niin valtava pallo on koko etumus. Ihanaa, kun se nyt vaan kasvaa suuremmaksi. Tahtoo pian ison mahan!!

Mulla ei oikeastaan ole sen kummempia mielihaluja, paitsi hedelmiä tekee mieli ja salaattia ja kaikkea tuoretta. Tein äsken ison kattilallisen kasvissosekeittoa ja kun olin lautasellisen syönyt, alkoi koko keitto etomaan :x Taidan laittaa lopun pakkaseen odottamaan parempia aikoja. Ja yksi asia on muuttunut: olin ennen ihan suklaasyöppö, joka päivä piti saada tummaa suklaata, mutta nyt ei tulisi mieleenkään syödä palastakaan. Eikä kahvia tee mieli, vaikka en ennenkään mikään kahvin suurkuluttaja ollut. Eli oikeastaan ihan hyviä mielihaluja, terveellistä vaan tekee mieli. Jotenkin sitä ihan odotti, ja voihan niin vieläkin käydä, että alkaa tehdä mieli jotain totaalisen kummallista. Oikeastaan raskaus ei tunnu pahemmin missään muussa kuin siinä, että on valtava tarve rakentaa pesää meidän nyyperölle. Eilen vaatehuoneesta tyhjensin kolme hyllyä ja olen tehnyt jo pitkät listat, mitä pitää hankkia ja ostaa. Kovin paljoa tunteetkaan eivät ailahtele. Mutta kaltoinkohdeltuja eläimiä en kestä telkkarista ollenkaan nähdä. Yksikin ilta Simpsoneissa kiusattiin hevosta... Kamalaa... :LOL:

Olen huvikseni lueskellut noita synnytystarinoita ja viimeyönä se sitten kostautui; näin ihan hurjaa unta synnytyksestä. Koko suku lampsi katselemaan ja minä kirosin, että painukaa nyt hel.vet.tiin! Vauva syntyi ja painoi 4,5kg, oli poika ja kun sitten opettelin imetystä, kätilö luiskautti vauvan lattialle ja miehen suku tuli ihmettelemään, miksi MINÄ en kiinnitä heihin mitään huomiota... Koitin siinä selittää, että kun en ole ennen imettänyt, niin pitää keskittyä. Sitten ahdoin päälleni pillifarkut ja olo oli ihan onneton. Kunnes kätilö sai minut suostuteltua sairaalan vermeisiin. Että semmoinen yö.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Sopuli ja nyyperö 11+4
 
Kaupungista kotiuduttu.. :wave:
Menipä sitten rahaakin melkeen satanen. Ostin uuden toppapuvun alesta (tai mies makso takin :ashamed: ) ja sit rintsikat H&M:ltä ja juhlapuseron ensviikonlopun häihin. Olis vielä tehny mieli sellasta mekon mallista toppia, mut en raaskinu. Sit vielä Vero Modasta tarttu ihana vaaleenpunanen villatakki mukaan. Mä en voi nyt lähtee kuukauteen lomapakon kans minnekkään. |O Ja ne mammahousut jäi ostamatta. Mä mahun enää vaan yksiin farkkuihin. :ashamed:

Mulla on onneks etova olo helpottanu, mutta ruoka annokset on pienentyny puoleen. Ei vaan mahu enää normaaliannokset. Viimeyönä kävin 3 kertaa vessassa.. :eek: Tää kuumuus tekee niin levottomaks, että yöt menee pyöriessä.

Nyt munki alko tekeen mieli ufoja! Kiitos Papagena! :p

Koira on nyt paastonnu kohta viikon ja alkaa jo huolestuttaa.. pitääkö mun vaan tunkee jotain kurkusta alas!? :/ Kyllä se sit taas kaikkia herkkuja söis. Mokoma aiheuttaa huolia mulle..

Mäki halun oman doplerin!

Rhea ja masukki 10+4
 
Loka
Juu, siis ei haittaa vaikka huhtikuisissa tai elokuisissa ois 7 Onnia ja kakstoista Tirriäistä mut ajattelin että on kivempi jos maalismassuissa kaikilla ois eri nimi "masuasukille" =) Eli siis en raivon partaalla äkäsenä tuota sanonut tai kirjoittanut. :D

Miulla rv. 11+1 ja pahoinvointi on jääny jo aikaa sitte kokonaan pois, mut tänään varsinkin oon taas ollu tosi väsyny ja vetämätön. :( Hyvä ku kättänsä jaksaa nostaa. :ashamed:
Eikä nukkuminen auta.
Np-ultrassa kävin tiistaina ja turvotusta oli 0,6 mm eli ihan normaalisti ja kovasti pieni siellä heilu ja kiemurteli
:heart: :heart: :heart:

Loka ja Tirriäinen rv. 11+1 :heart:
 
Kävin tänään äitiyspolin päivystyksessä ja tuomioksi sain tuulimunaraskauden :'( , eli mut saa poistaa maalismasuista. Jotenkin jo aavistelinkin, että kaikki ei ole kunnossa vatsakipujen ja vuodon perusteella. Nyt on todella tyhjä olo, en oikein tiedä mitä tästä ajatella, muuta kuin että suru on suuri.

Tarrasukkia kaikille muille maalismasuille ja tsemppiä raskausaikaan!
 
neitikevät: :hug: Olen tosi pahoillani!! Varmasti tuntuu tyhjältä ja kurjalta! Itse pelkäsin alussa ihan samaa ja olo oli sillonkin ihan kamala, joten sulla täytyy olla tosi paha olo! Kauheesti voimia ja halauksia! :hug: :(
 
Voi ei!!
Suuren suuri voima :hug: sulle, jaksamisia kanssa, myös sun miehelle!!
Mullahan oli tuulimuna toukokuussa eli tiedän miltä susta tuntuu!
Hoidat ittes kuntoon nyt ja pidätte miehes kanssa huolen toisistanne.
Laita yksityisviestiä jos haluat keskustella/kysellä asiasta, mulle ainakin puhuminen oli tosi tärkeetä tm:n jälkeen ja se kans auttoi.

Jaksamisia :heart:
 
myymä
Neitikevät ISOSTI voimia teille !!!! en edes voi kuvitella miltä teistä tällä hetkellä tuntuu...


suvitus Me vuokrattiin kotidoppler tuolta www.kuuntelevauvaa.fi sivuilta. Mä halusin ehtottomasti sen, missä on näyttö, jossa näkyy vauvan syke :) Mutta on siellä halvempikin vuokralla jos ei sitä näyttö kaipaile :)

ah mikä päivä takana. Töiden jälkeen lähdettiin ystävän kanssa pizzahuttiin syömään helsinkiin ja sieltä sitten leffaan kattoo oceans 13 :) oli tosi hyvä niinkuin oon tykännyt aiemmistakin osista :)

oireita ei oo tänään oikeastaan ollut muuta kuin kova nälkä jatkuvasti ;) nyt vain odotan innolla sitä doppleria kotiin niin pääsisin kuuntelemaan pienen sydäntä taas... Tulispa se jo tiistaina! (maanantaina taitavat vasta postittaa.. yhyyy) . Ostin jo ultraäänigeeliäkin tänään töistä ;)

Hyvää yötä!

Myymä ja pikkukakkonen 10+5 :)
 
Huomenta neitoset!

Neitikevät, tässä sulle vielä iso :hug: !

Vai on Myymällä kova nälkä jatkuvasti.. Mulla ihan päinvastoin. Väkisin täytyy jotain koittaa syödä. Torstaina söin yhden sämpylän enkä mitään muuta, ed.pvänä 2 hapankorppua ja puol litraa mansikoita. Eilen oltiin ulkona syömässä ja sain väkisin syötyy vajaa puolet annoksesta, loput otin mukaan, mitkä edelleen jääkaapissa... Mun mielestä ihan kauheeta kun ei ruoka maistu. Sit oon vieläki flunssassa ja makuaisti vähän kadoksissa ni paljon auta asiaa.

Töihin pitäis taas kohta lähteä, evvk! Sit on vaan huominen vapaa ja taas viiden päivän työputki. Voi kun pääsis jo mammalomalle!

Jaahas.. Täytyy lopetella ja laittaa kuntoon, palataan asiaan taas myöhemmin. Voi olla et kirjottelen jo töistä jotain jos on rauhallista...

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!!

:heart: :Ninni ja Kullanmuru jo täys 10 :heart: :heart:
 
Onnea Ninnille ekasta kympistä, viel olis kolme jäljellä... =)

Täällä vietetään ihanaa rauhallista aamua miehen kanssa kaksin, poika on mummolassa.
Tänään luvassa käynti Ikeassa taas vaihteeks (rempataan kotia vauvaa varten) ja sitten mennään anopin lihapatojen ääreen.

Mukavaa sunnuntaita myös muille pikkumasuille t. pikkuvaemo ja -kakkonen 9+2
 
Kiitos Pikkuvaemo! Eka neljännes jo menny, hurjaa!
"Enää" todellakin 3 neljännestä jäljellä =) Vai ootte Ikeaan menossa, kivaa, munkin tekis mieli. Koti on nyt jo täynnä tavaraa mut silti sieltä löytää aina jotain kivaa pientä. Turun naapuriin Raisioon on keväällä tulossa Ikea ni pääsee sit vähän useemmin käymään. Ennen joulua oon kuitenki aatellu Ikeassa käydä, vähän vois vauvalle jotain katsoa, lähinnä sitä pinnistä ja hoitopöytää oon sieltä katellu.

Tulin töihin pikkasen ajoissa ni ehdin äkkiä koneellekin.. En mitenkään rippuvainen oo, en :LOL: :LOL:

Ihana ilma taas ulkona, varsinkin kun se kauhee painostava olo on menny pois, on oikeen raikasta ja ihanaa!

Heippa taas!!!

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 10+0 :heart: :heart:
 
Kiitos myymä, kävin jo sieltä sivuilta katsomassa mutta ei toi mun ukko semmoseen rahaa anna :/ Ja pari kymppiä siihen lisää ni sais jo omaks ni ei kai se sit kannatakaan.. Ajattelin maanantaina soittaa neuvolaan ja kysyä voisko se pyytää mut seuraavalla viikolla sinne, jollon 10vkoa täynnä, ja yrittää kuunnella niitä sydänääniä. Vai voiks ne kuulua vielä tolloin? Olin käsittäny et viikosta 9 eteenpäin vois kuulua.. Sais jotain varmuutta tähän asiaan..

Mun äidin isä täyttää 80 ja bileet olis tiedossa mut mua ei yhtään huvita ku tiedän ettei sieltä tuu ilosia katseita mun mahakumpuun ja jouduin sit lähettää eilen illalla äidille viestin jossa kerroin tulevasta vauvasta eikä oo mitään tullu takas :ashamed: Tiesin sen jo etukäteen mut pettymys on silti suuri.. Sillä olis nyt kaks viikkoo aikaa käsitellä asiaa ja sit mun on pakko soittaa sille.. Nyt ahistaa hirveesti |O

Tytöllä on nuha ja viime yö valvottu, mikään ei nyt tunnu menevän hyvin :'(

Mutta vois asiat huonomminkin olla eli suuret pahoittelut neitikevät :hug:

Nyt aamupalalle..

Suvitus+Yrsa 9+1
 
myymä
Töttöröö!

Olipas outoa nukkua yö IHAN yksin kun mies oli kaverillaan saunomassa ja yökylässä Venlan kanssa :) Noh, saipahan nukkua aamulla pitkään ja jaksaa sitten paremmin tänään töissä :( mikä ei muuten ole kovin ihana asia... Se työ nimittäin! Tänään tosin kassaa aika paljon, joten täälläkin tulee kyllä surffattua ;)

Oireita ollut taas kovin vähän. Pääkipu on nyt joku mun yleinen oire. Jatkuvasti aamuisin pääkipeä. Yhden päivän olen jo ollut sairaslomallakin aiemmin pääkivun takia tässä raskaudessa.. En sitten tiedä onko tuo hormonaalista kun särkylääkkeet eivät tunnu auttavan. Meinaan vain kun mulla oli aina menkkojen aikaan pää kipeä, niin tämä voi olla nyt sitten myös jotain sellaista vaikka ei menkkoja olekkaan...'

Kylläpä tulee sekavaa tekstiä! :p

Huomenna olis sitten enää lyhyt päivä töissä (8.30-14.30) ja sitten vapaapäivä! AI ETTÄ! ja torstaina jo TOINEN neuvola ja viikonpäästä maanantaina ultra :) Että kyllä tätä raskaussäpinää taas löytyy viikon sisään! Ihanaa!!

kävipä miehellä aivan ihana tuuri, kun hän ei ole ehtinyt pitää töistä kesälomia tänäkesänä ollenkaan, mutta nyt piti maanantaina alkaa loma. Kuitenkin nyt ukkoset on tehneet tepposiaan ja sähkömiehillä riittää hommaa, eli työnantaja kysyi, josko mies ei vielä jäisikään lomalle. Mies sai siirrettyä KOKO tämänvuoden lomat ensi kesälle, mikä on aivan mahtava juttu, sillä ensi kesänä kun meillä alkaa rakentaminen, mies saa olla 2kk kesälomalla ja käyttää aikaa rakentamiseen! Loistosuunnitelma minun mielestä! Sitäpaitsi vauvakin syntyy keväällä, joten on sitten enemmän aikaa meille kuin että paiskis töitä ja rakentaisi samaan aikaan! :)

Hauskaa päivänjatkoa kaikille! tulen lukemaan kuulumisia töistä :)

ja aina ne unohtuu:

Myymä ja pikkukakkonen 10+5
 
Neiti kevät voimia sinulleja miehelle! Ihan itkettää ja nousee omat vastaavat muistot pintaan!
Eilen töissä tuli tosi kova vatsakipu ja olin veskissä kaksinkerroin! Vuoto tms ei tullut, mutta illalla oli hyvä olla eikä mitään aikasempia oksu juttuja :( Mähän siitä huolestumaan kovasti ja tänäänkin odotellut oireita joita ei kuulu! Töihin taas pitäs lähtee ja hermostuttaa :eek: Mihin ne yhtäkkiä hävis? Muilla samanlaista, että tosi nopeesti oireet veks ilman lieventymistä eka?
 
Neitikevät: :hug:

Ninni78: Täällä on sama juttu ton syömisen kanssa. Vakipakolla on jotain syötävä. Mitään ei tee mieli. Eilen yövuoron jälkeen oksensin taas koko päivän. Voi kun tää pahoinvointi jo loppuis!

myymä: Täällä kanssa pääkipuillaan! Panadolit eivät tehoa yhtään :(

Ukko ollut koko viikonlopun reissussa ja mä oon vaan maannu sohvalla :) Onneks nyt on muutama vapaa päivä et saa rauhassa toipua yövuorosta. Aattelin pyytää neuvolasta todistuksen ettei tarvitsisi yövuoroja tehdä.. Saas nähdä onnistuuko.
 
Neitikevät Pahoittelut :hug:

Työt alkoivat ja viikko vierähti nopsaan. Tänään alkaa uusi viikko yövuorolla. Viikolla pahoinvointi oli selkeästi vähentynyt, liekö johtunut säännöllisestä syömisestä.. :whistle: näin viikonloppuisin tulee syötyä milloin sattuu..

Paino on noussut kiitettävästi ja rinnat..kuppikoko kasvanut kahdella. :D En kyllä pahakseni pistä ja mies on ihan ihastuksissaan :LOL: sanoi että raskaus pukee mua :heart:

Tuo töissä olo..aloitin juuri uudessa työpaikassa jossa on 4kk koeaika joten täytyy olla ihan hyshys vauvasta ja käyttää löysiä vaatteita jotta ehtii näyttää kykynsä ennenkuin raskaus näkyy.. :x

hope08+Sintti Suhonen rv9+3
 
Mua ahistaa toi painonnousu ihan sikana..
Kesän alussa olin sen 55, juhannuksen jälkeen 57 ja ekassa neuvolassa jo 59 :ashamed: Eli kesäkiloja tuli ainaki kaks ja raskauskiloja tullu 2 ja varmaan nyt jo enemmänki :eek: Mutta ei mulla musta oo muu kasvanu ku maha ja tissit! Siis että housut mahtuu reisien ja peban kohalta vielä ihan nurmaalisti :snotty: Mutta rinnat pursuaa liiveistä ulos eli tarttis varmaan uudet ostaa, imetysliivit ei oo musta yhtään ryhdikkäät ni taidan tavalliset ostaa vaan kokoa isompana..

Jatkoin tota papiksen tissipurkausta ;)

Suvitus+Yrsa 9+1
 

Zippadappadui jee, kivaa et meitä on muutama KYS:siläinen ja lasketutajat niinkin lähekkäin.! Itse asun tässä ihan kyssin lähellä Kuopiossa, mistäpäin te tulette synnyttämään, Heidi ja zippadappadui? Toivotaan että törmätään :D

Mä tulin eilen kotiin, me oltiin siis pojan kanssa kaks viikkoo Tampereella auttamassa siskoa kun hän sai elokuun vauvansa syliin :heart: JA aivan ihana tyttö sieltä tulikin! Mut nyt on palattu kotiin ja keskittymään tähän omaan napaan :D

Mulla on keskiviikkona lääkärineuvola ja 25-vee synttärit!
Pahoinvointia on auton kyydissä ollessa (ei normaalisti mut nyt raskaana ollessa) ja sitten muutenkin päivisin vähän yököttää, ehkä kuitenkin nyt helpottamassa kun on viikko 12 käynnissä. Vatsakipuja on ollut, tuolla reissussa ollessakin välillä oikeasti pelotti kun alavatsaa juili niin kovasti. Mut vuotoja ei, eli oletan kaiken olevan hyvin. Yöllä ravaan parikin kertaa vessassa ja nälkä on edelleen vähänväliä..

Ihanaa kun sain siskolta nyt hänelle tarpeettomaksi jääneitä mammahousuja parikin kappaletta, nyt saa maha kasvaa.! Elias poikani oli kipee, nuhainen ja yskäinen niin meillä on nukuttu huonosti, niin taidanpa mennä ottaa päikkärit nyt kun mies on kotona.

enne ja myttynen 11+3
 
Enne tarkotit varmaan Heidiä, mä oon tyksiin menossa synnyttään =)

Vielä kolme varttia töitä ni pääsee kotiin. Sit onki enää 2 yötä et pääsee neuvolaan. Mietin tässä just et mahtaakohan kuunnella sydänääniä. Vähän epäilen.

Takasin töihin...

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 10+0 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä