~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Kiitoksia kovasti Malla29 ja pimmi84 tiedoista. Niitä vois sitten luultavasti ihan harkita. Oon joskus lukenu tai kuullu et jossai tutkimuksessa tökätään sellane iso piikki mahaan ja otetaan sieltä sit joku näyte. Sellaseen en varmaan uskalla mennä, muutenkin kovasti inhoan ja pelkään kaikkea mikä vähänkin liittyy lääkäriin. Onneks kuitenkin jouduin muutaman kerran käydä jo sillä gynellä (tai mikä lie onkaan) kun meinas olla tosin vähän ongelmia tuossa lapsen saamisessa. Jossei sit niin kauheasti jännittäis.

maalainen86 ja hugo 8+6
 
Meillä (Turussa) toi niskapoimu ultra tehään ainakin sisäkautta, eli se ultrasauva laitetaan emättimeen ja sitä kautta ultrataan.
Toi piikkijuttu mistä puhuit on varmaanki lapsivesinäytteenotto, sillon jos np-ultrassa jotain häikkää ni sit vasta otetaan, ei muuten!

Ninni ja kullanmuru 9+4 :heart: :heart:
 
Tervehdys täältä sängyn pohjalta.... :( Eilen illalla tuli verestävää vuotoa (punertavaa, mutta vaaleanpaa kuin pelkkä veri) ja mahaa juili niinkuin olisi ollut menkat. No onneksi vuoto loppui yhä nopeasti, kuin alkoikin, mutta säikäytti melkoisesti. Soittelin aamulla terkkarille ja se ehdotti että lepäilisin tämän päivän. Jos vuoto yltyy, niin sitten äitiyspolille...... :( Nytkin mahaan sattuu hetkittäin, mutta vuotoa ei ole.

Onko muilla, jotka ovat vuotaneet, ollut vatsakipuja samaan aikaan?

neitikevät 9 + 4
 
voi luoja kun lueskelen noita teidän juttuja ja miten siivoatte kaapeista alkaen ja mä vaan lorvin! Olen ihan veto veks ja nytkin 2pv vaan makoillu ja vaihtanut vaan välillä alakerrasta yläkertaan! En jaksa ajatella lähteväni mihinkään ja eilen lähikauppaan(matkaa alle 500m)meno kesti ikuisuuden kun joka välissä piti pysähtyä istumaan ja huiliin.Jotenkin vaan epämääräsen paha olo, huimaa ja ei jaksa olla ylhäällä...toisaalta alkaako jo johtua liiallisesta makaamisesta? Toisaalta sitten muilta osin ei jotenkaan ole raskautunut olo.Maha ollut aikasemmin kova ja pömppä, mutta nyt jotenki vaan löysä ja muuten iso? Nämä helteet täällä pääkaupunkiseudulla alkais myös jo riittään, aivan todella tukalaa kaiken aikaa ja entisestään vie voimat.Tuntuu ettei kämpässä ilma vaihdu yhtään :(
Neitikevät, minulla säännöllisen epäsään.vuodot on nyt jatkuneet jo 4vk ja alan jo turhautumaan.Toisena päivänä vuotaa ja toisena ei, seksiäkään ei ole ollut joten siihenkään ei liity :kieh: En ole enää jaksellut edes soitella minnekkään, mutta eilen kyllä ajattelin että ei tämä ihan normaaliakaan voi olla! Kukaan ei tunnu osaavan selittää mitään mikä vuotoja voisi aiheuttaa? Täytyy vaan jaksaa odottaa ensi vkon ultraa(to) ja toivoa parasta :ashamed: Jaksamisia kaikille!
 
heips!

vielä huomenna kun jaksaa nousta niin sitten saa kaksi aamua nukkua pidempään.. (jos vaan poika nukkuu) Sunnuntaiksikin töihin kysyttiin mut snaoin että ollaan reissuun lähdössä.
huomenna olis siis tarkoitus mummola reissulle lähteä heti töiden jälkeen. Matkaa about 200km.. saattaa tulla "riemastuttava" matka taas kun poika ei mikään paras auto matkustaja ole.. :whistle:

Ammatista kyseli pikkuvaemo muistaakseni.. itse olen koulutukseltani jevosenhoitaja mutta ne hommat olen lopettanut ja nykyään olen kaupassa töissä.

np- ultrasta.. me ei haluttu siihen esikon aikaan eikä nytkään.. ihan vaan sen takia että oli siellä mitä tahansa yhta rakas se on.. ja ei sitten otse miettisi ja huolehtisi koko aikaa jos jotain sattuisi olemaan.
eli mennään nyt parin viikon päästä ihan tavalliseen ultraan ja sitten joskus rv 20 siihen rakenne ultraan =)

nyt kauppaan päin pitää rueta valumaan..
 
Heidi, meil on lasketut ajat aika lähekkäin, mul on 6.3 ja sama synnytyssairaala KYS! Hauskaa jos vaikka satutaan samaan aikaan sairaalaan!

Neitikevät Minulla ei ole ollut vuotoa, mutta kipuja siitäkin edestä. Alavatsaa vihloo, välillä menkkamaisesti ja välillä.. en tiedä, jotenkin oudosti.. Ja vaikka mulla oli näitä kipuja esikoisestakin, ja tiedän että ne voi kuulua asiaan niin kyllä välillä todellakin pelottaa´.. Voimahali sulle ja toivotaan että kivut on vaan normaaleja kasvukipuja ja vuotokin mitä sinulla on ollut, kuuluisi asiaan. :hug:

Ammateista oli puhetta, itse olen tekstiilimuotoilija.

Sit sellanen kysymys teille joilla on useampi lapsi joilla ikäeroa reilu vuosi tai vähemmän, miten pian tunsitte liikkeet? Kuulin juuri että jos edellisestä synnytyksestä on esim. vaikka vaan vuosi niin vauvan liikkeet saattavat tuntua jo aiemmin n.13-14 viikolla? esikoisesta tunsin viikolla 15 ekat liikkeet. Ystäväni odottaa lasta nyt viikolla 14 ja tuntee jo liikkeitä, edellisestä synnytyksestä noin vuosi ja 5kk. Johtuneeko siitä että keho ei ole täysin palautuntu vielä edellisestä odotuksesta tjt.?

Pohtii enne ja myttynen rv tänään tasan 11 :heart:
 
Iltaa vaan kaikille..
Mä odotan varmaan vitosia.. jos mahan kokoa katsotaan. Turvotustahan se on mutta kun toi on ihan älytön. Painokin on noussut liikaa.
Vielä kun huomisen jaksaa niin sit on onneksi viikonloppu. Pitkästä aikaa kun menee töihin, niin aikansa kestää ennen ku kroppa tottuu. Väsymys on ihan kamalaa ja tää päänsärky rassaa hermoja. Tää kuumuus ei todellakaan helpota yhtään ja joka päivä toivon että joskohan ilmat vähän viilenis, mutta ei.. :headwall: joka ikinen päivä se aurinko vaan möllöttää tuolla ylhäällä ja grillaa mua ja mun viimesiä hermon kappaleita. |O
Ultra-aika ois 3.9 ja sitä ennen ois lääkärineuvola, jolloin toivottavasti kuuluu sydänäänet.
Tää viesti oli nyt tällästä odottavan äidin purkautumista vaan... :ashamed:

Veera ja mörkö 9+rapiat
 
ammatista olen sairaanhoitaja

autosta niin alkuviikosta ostettiin mulle auto, toinen pienempi. opel corsa. sinne mahtuu esikoinen takapenkille ja vauva etupenkille.

[/b]naama senkun kukkii entistä enempi... yritän olla positiivinen ja ajatella että se tarkottaa tyttöä ;) :heart:

eka neuvola viikon päästä. mietin pitäisikö esikoinen viedä hoitoon vai ottaa mukaan...

juu mutta telkkaria kattomaan...

maya rv 10
 
Jee! Ultra oli tänään, ja kaikki oli niinkuin pitääkin! sydän löi kauheeta tahtia! ihanaa ku helpotti oloa... =) mulla oli viime helmikuussa keskeytynyt keskenmeno ja nyt sit luonnollisestikin pelkäs kuollakseen ettei kaikki ole hyvin... :ashamed: kyllä täytyy myöntää, ettää siinä kyynel jos toinenkin vierähti poskelle ku lääkäri sanoi: "näetkö nuo kaksi läpättävää viivaa tuossa? se on sydän ! "

niin joku kysy ammatista, ite oon toimisto assistentti...onneks on niin ihana työ porukka niin tää odotuskin on helpompaa, ei tarvii miettii et mitä ne siellä työpaikalla miettii mun raskaudesta..oon siis jo kertonu sielä, ku kuitenkin on semmonen viiden hengen pieni työyhteisö missä ei hirveesti viitti salaisuuksia pitää...Menin tänään työ ajalla ultraan ja kaikki toivotti hirveesti onnee matkaa, sit ku tulin takas ni tietenkin katottiin kaikki yhessä niitä kuvia kahvin äärellä..

=)

Jennae 7+5
 
Hellou!

Neitikevät: Toivottavasti vuoto ja vatsakivut loppuvat pian! Lepäileppä rauhassa.

Ultrista: Mä meinaan mennä kaikkiin mitä tarjotaan. Ammattini puolesta tulee nähtyä kaikenlaista, joten en halua "turhaan" murehtia jos kaikki onkin hyvin.

Niin ja ammatiltani olen vauvojen teholla sairaanhoitajana.

Eilen hajosi työmatkalla meidän auto! Sit piti yömyöhään mennä kopistelemaan anopin autotalliin, et sain auton täksi päiväksi.
 
jipii! enää huominen ja sitten kaksi vapaata =)
On jo aikakin.. selkä on ihan tiltissä :/ ihan kun neulopuikolla tuikattas aina.. kauheen kipee.
Heti töitten jälkeen lähdetään mummolaan ajelemaan..

muutenpa olo ihan ok

danjuska ja nuutti 9+5
 
papagena siinä olet kyllä oikeassa, että joskus on parempi kun päästää suoraan lepäämään. Mutta lähinnä tarkotin tossa siis näitä perinteisiä 21 kromoromi häiriöisiä ja mitkä on yleisiä. Nii ja ihana toi ultrakuva, tosi suloset kädet ja jalat

neitikevät muista että joissakin raskauksissa vuoto on vaaratonta. Mutta asia on kyllä hyvä tarkistaa, saa siitä ainakin itelleen mielen rauhan. :hug:

enne noista liikkeistä kyselit niin mun lapsilla ikäeroo 1v4kk ja kuopuksen liikkeet tunsin joskus rv12, tai ainakin olin tuntevinani niitä hivelykupslia. viikolla 16 sitten liikket tuntu jo tosi selvään ihan jopa niin että isäntäkin tunti ne.
 
tiedän sen kauhean tunteen, kun kerrotaan ettei kaikki ole miten pitää. Odotin esikoistamme ja äitiyspolilla ekassa ultrassa ilmeni lapsemme munuaisvika. Sydän kyllä hyppäsi kurkkuun ja ahdisti aivan kauheasti. Paljon voimia teille :hug:

Kyllä omat pikkuvaivat kuten valvomiset ja turvonnut olo tuntuvat hyvin pieneltä tällä hetkellä.
 
Iso voima :hug: sulle!
Toivotaan parasta, eli että kaikki olisi kuitenkin kunnossa. Jos en oo ihan väärin ymmärtänyt niin eikö oo aika yleistä että tota niskaturvotusta ultrassa näkyy vaikka kaikki onkin ihan hyvin!

Jaksamista sulle ensi viikkoon, odottaminen tuntuu varmaan turhauttavan pitkältä :heart: !

Juu pikkuvaemo, en mäkään viitti nyt omista vaivoistani valitella, kyllä niistä sit taas ehtii.

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 9+5 :heart: :heart:
 
Luin näitä viime viikkojen kirjoituksia kun nyt ehdin ja jaksoin ja olen nyt lievästi sanottuna paniikissa kun aika paljon ikäviä juttuja ja putoajia tullut siitä kun alettiin.
Rva Rajatapaukselle osanottoni jos vielä näillä sivuilla käyt lueskelemassa! Tosi surullista :'(
Minulla olisi se ultra ensi vkolla ja kyllä pelottaa! Taju varmaan lähtee jos sykettä ei enää löydykkään :ashamed: Aina kun siinä tiskillä makaan ja lääkäri alottaa ultrauksen olen aivan hermona ja vähällä potkasta lääkäriä jos ei heti puhu mitään vaan pyörittelee vaan sauvaa edes takas!!! Tosi karseeta :( Vaikka itselläni montaa laatua keskenmenoa takana niin en muista miten oli keskeytyneessä km,että loppuko ne raskausoireet yhtäkkiä vaan jatku vaikka sikiö jo kuollut? Sitä tässä muutaman pvän pähkailly ja miettiny pääni puhki, että onko niin taas käyny kun jotenki vaan ei ole raskautunut olo vaikka pahoinvointia ja yöllisiä vessa reissuja on.Argh tämä kaikki miettiminen sekottaa pään!
Mitenkäs neiti kevät jakselee? Toivottavasti vuoto loppunut heti alkuunsa ja kivut kanssa.Kuvittelin jo saavani "myötätuntokipuja"eilen illalla! Gardenialle myös tsemiä ja toivotaan että kaikki kuitenkin hyvin. Itselläni kun odotin kakkosta oli sama tilanne ja kun lapsivesinäyte otettiin siinä oli kaikki kunnossa ja terve poika syntyi.Meinasin alkujaan jättää menemättä lapsivesinäyt.ja tehdä raskaudenkeskeytyksen, mutta onneksi en tehnyt :)
 
Voimahalitus Gardenialle, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. <'3 Samat sanat myös neiti keväälle.

Täällä odotellaan varmaankin juuri tuota np-ultraa joka tehdään 28.8. Ja kun ollaan tehty päätös että seulontoihin ei osallistuta niin toive on suuri ettei tuollakaan mitään epäilyttävää näy. Rakenneultraa Jyväskylä ei tarjoa joten 4D:stä haaveillaan n. viikolle 22-25 :) Joskus tuon np-ultran aikoihin voisin ujosti kysellä töissäkin että kuuntelisi joku dobblerilla, kun viikkoja on se 11+.

Tää mamma aikoo ilmoittautua kansalaisopiston järjestämään äitiysjoogaan, saa vähän kroppaan liikettä ja jooga on musta niin täydellinen paketti kunnonkohotusta ja rentoutumista ettei oo parempaa. Älyttömän kiva että tommosiakin järjestetään! 22 tuntia maksaa vain 28 euroo. Sopii siis pienempituloisillekin. ^^

Ensi viikolla toivottavasti päästäis hakemaan Helsingistä mun äidin luota paaperon tavaroita kotiin, ne on siellä säilytyksessä kunnes me ne haetaan isolla autolla. Siel on muutenkin keittiönpöytä + 6 tuolia, parvekekalusteita ja uusi sohvapöytä! Jeejee =)

Nyt työn iloa taas, sitä toivottelemme teillekkin :flower:

Mom-L & Onnenhippu 10+1
 
myymä
Kylläpäs täällä on raskaat keskustelut ollut meneillään... Itseäni jännittää myös aivan julmetusti tuo np- ultra, että mitä jos siellä huomataankin jotain poikkeavaa, miten siihen pitäisi suhtautua.. Niin karua kuin se on ajatellakkin, minulle ei ole itsestäänselvyys että vauva saa tulla, oli hänellä mitä hyvänsä... Ajatukseen täytyisi sopeutua yms.. Syvästi toivon että meille jokaiselle suodaan terve vauva!

Ensi viikolla olisi taas neuvola. Ah miten ihanaa onkaan kun pääsee kuuntelemaan ne sydänäänet taas :)
Kävin keskiviikkona verikokeissa, kun äitini ei muista, olenko sairastanut vesirokon... Nyt Venlan tarhassa sitä kuulemma riehuu, joten pakkohan se on nyt tarkistaa mitä on odotettavissa, kun tällä hetkellä en sitä saisi saada.. Toivon siis syvästi että olen sairastanut. Maanantaina sekin selviää...

Aamun oireet ovat siirtyneet iltaan. Eilenkin olin töissä yhdeksään asti ja viimeinen tunti oli yhtä kakomista. Oli vähällä ettei oksu tullut. Pari iltaa sitten menin vaan kylmästi kotona oksentamaan ja sekö hirveetä oli yöh!!! En sitten tiedä mitä tämä meinaa...

Mulla on alkanut olemaan vähän tyttöolo. En kyllä tiedä johtuuko se siitä, että toista tyttöä kovasti toivotaan vai voiko se olo olla muutenkin. Poikakin siis yhtä tervetullut kuitenkin :) Sitä vaan miettii et hitsi osaako sitä edes poikaa kasvattaa :p No tottakai sitä osaa kun se on oma, mutta .. jänskää!

Tänään olisi vielä iltavuoro ja la ja su vielä töitä. Argh. mitenhän sitä mahtaa jaksaa. Mutta jaksaminen palkitaan ensi viikolla kun on vain 4 päivää töitä...

Hauskaa päivää kaikille! :)
 
Hei pitkästä aikaa!

Olen ollut nettilakossa ja lomailemassa, mahaa kasvatellaan! Hih! Kävin eilen ostamassa odotusfarkut, kun ei mene vanhat enää kiinni! Ja maha ihan tosissaan näkyy! Meillä siis viikkoja 11+2

Olo on hyvä, kun kuvotuksista ja väsymyksestä on päästy. Nyt on tullut hirmuinen vimma laittaa koti vaaville kuntoon, mutta taitaa olla vähän aikaista vielä =) Vaatehuoneeseen ajattelin kyllä järjestää tilaa pienille vaatteille jo tänään...

Meillä on eka ultra viikon päästä. Ihanaa! Sitä on odotettu! Ja sitten tästä meidän ihanasta salaisuudesta tuleekin ihan julkista tietoa, kun ei tuota kumparetta voi enää peitellä. Minulla kun ei minkäänlaista mahaa ole ennen ollut, vaan muistutan ruumiinrakenteeltani enemmän 12v poikaa, joten pyöreys ja pehmeys ovat tosi tervetulleita. Uudet rintsikatkin pitäisi ostaa, kun vanhat ovat kertakaikkiaan jääneet pieniksi.

Kysymys, tietääkö kukaan, mistä saisi ostettua/tilattua semmoisia "farkun jatkajia"? Eli lisäkappaletta farkkujen eteen, jotta maha mahtuu vanhoihin housuihin. Olen jossain joskus törmännyt semmoiseen, mutta nyt en löydä millään!

Tuolla ilmoiteltiin ammattia, joten minäkin niin teen: muotoilun opiskelija, ikää 24v. Esikoinen tuloillaan, TYKS vissiin synnärinä.

Sopuli ja pikku 11+2
 
Niin, ja täällä on vahvasti poika-olo. Edellinen raskaus päättyi keskenmenoon viikolla 6 ja silloin sen pienen hetken kun tiesin olevani raskaana, olin varma että tytöstä.

Saa nähdä, osuuko olo oikeaan! Millaisia aavistuksia muilla on?
 

Yhteistyössä