~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

oih, täällähän on ihania uutisia :D Onnea hurjasti Korven Tyttö :flower:

Täällä on olo pysynyt ihan suht hyvänä. hirveetä pahoinvointia ei ole mutta joku ruoka aina tökkää ihan kokonaan. Tänään olen popsinut ruisleipää juuston ja kurkun kans.
Karjalan piirakoitakin on mennyt parin viime viikon aikana huima läjä :p

Vielä pitäs kolmena aamuna jaksaa herätä. mut oon kyllä huomannut että ihteä vikistää kun pääsee töissä käymään melkein 2 v kotona niin alko jo tuntumaan että jonnekkin on päästävä töihin. ja nyt sitten ilmoitti tämä kakkonen tulostaan niin saa taas pian jäädä lapsosten kans kotia.

Ite oon miettinyt tuota naunu juttua.. tuplia ei haluttas ostaa. Tatu reilut 2v kun vauva syntyy... kävelee kuitenkin aika paljon itse.. seisomalaudasta.. sanokaas viisaammat onko se merkkikohtainen aina vaunuihin vai käykö vaunuun kuin vaunuun?? itellä ei mitään kokemusta kautta hajua moisesta..

Myymä: juuh, ei täälläkään raha roiska.. siis miehellä säännölliset tulot ja ite saan kotihoidon tukea... (tai nyt saan oikeenm palkan moneen vuoteen :D ) mut meilläkin on se tilanne että usein pitää pyytää mieheltä rahaa. ei kyllä kysy mihin tartten mut tuntuu kurjalta toiselta pyytää. vaikka on mies sanonutkin että se maksaa jolla on rahaa :heart: jotenkin vaan tuntuu välillä siltä että olis kiva kun olis sitä omaakin.. ei tartteis miehen pussista kaikkia isompia ostoksia pelkästään tehdä :|

pikku hiljaa unille...raskas pv takana ja selässä tuntuu aavistuksen kun joutunut nostelemaan maito laatikoita.

danjuska ja nuutti 9+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maria82:
Emildan ja mamma-86: Meidän tyttö on synynyt 30.9 viime vuonna. Eli ei oo paljoo vanhempi likka meillä ku teidän lapsukaiset. Meillä kontataan kovasti, noustaan tukea vasten, mutta ei osata kyllä tuen kanssa kävellä vielä. Talutettuna kyllä tietysti :) Sanoja tulee yksi ja se on ankka.
No ei ole kyllä paljoa vanhempi tyttö teillä =)
Meillä näytti vielä olevan sama la:kin!

Ihana kun on muitakin samassa tilanteessa olevia. Juostaan sitten mahojemme kanssa näiden taaperoiden perässä kun oppivat kävelemään :D :kieh: :LOL:
 
Onnea kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille! Mulla nopea kysymys...Siis voiko vatsa jo nyt näkyä vai onko tämä vain turvotusta? Siis viikkoja on vasta 10+5...Tuntuu että en kyllä enää voi pitää tiukkoja paitoja, kun tänäänkin mies sanoi että vatsa pullottaa ihan kunnolla. Ihmettelen vaan, kun odottelen esikoista ja oon kuullut et esikoisesta näkyy raskaus vasta joskus viikolla 17. Olen kyllä hoikka, mutta pitkä...Ajattelin myös, että pitkillä ihmisillä näkyisi vasta myöhemmin kun on pitkä selkä? Onko nämä mun kuulemat väitteet ihan vääriä?
 
myymä
Jennah Turvotustahan se on koska ei ole kohtu greippiä suurempi vielä, mutta kyllä minä lasken sen "raskauden näkymiseksi" koska ei se turvotus tuosta laskekkaan kun kohtu kasvaa :) Eli kyllähän se jo näkyy!
 
LOE: sori mä laitoin vähän huolimattomasti kun kiireessä kirjoitin; kävin siis Kaarinalla koko esikoisen odotus-ajan varmaan joka kuukausi, mutta en siis ottanut sitä "neuvola-pakettia"...Aina soitin vaan kun tahdoin mennä kurkkaamaan mitä pojulle kuuluu! Yhden kerran kävin siellä myös lääkärissä, kun tahdoin koko-arvion lapsosesta. Kyllä Kaarinakin osasi katsoa kaiken sen minkä lääkärikin, rakenteita tuijoteltiin joka kerta että kaikki on hyvin. :)


 
Tervetuloa uusille ja tuplaonnea Korventytölle! Onko kukaan menossa synnyttämään Naistenklinikalle (en jaksanut kattoo listaa), kun mietin, et millon se kutsu np-ultraan oikeen tuleekaan? Viikkoja alkaa tällä viikolla olla kasassa 12 ja lääkäri sanoi, että voidaan tehdä viikoilla 12-14... taitaa käytännöt vähän vaihdella?!?!

Kävin tänään neuvolalääkärillä ja kaikki oli ok. Sydänäänet 150 kieppeillä ja kohtukin kasvanut tahdissaan. Viikot kuulemma täsmää aikas lailla. Hyvä olo jäi itsellekin, kun tietää, että pienellä on kaikki hyvin.

Misupai ja Helmis 11+2-11+5
 
Täällä takana kovin katkonainen yö, nenä ihan tukossa ja kurkkuun sattuu niiiin paljon kun nielee...Oli tietty pakko tulla kipeeks ku vähän pidempi vapaa, oon menos vasta pe töihin... Oon kans aina kipee sillon ku on vapaata, ärsyttävää.

Meiän neidin eka koulupäivä meni eilen todella hienosti, onneksi, kun vähän jännitti kun hän ei tuntenu ketään ennestään mut oli heti saanu jo kavereita.

Täällä ihan kauhee sumu mut eiköhän se tosta hälvene. Sais noi ilmat jo pikkuhiljaa viiletäkin, tuskasta toi kuumuus. Tai ei se kuumuus niinkään mut on ollu niin kauheen painostava ilma koko ajan.

Nälästä on täällä ollu puhetta, mullakin on koko ajan nälkä, mut sitte kun syö ni tuntuu et on jo parin haarukallisen jälkeen ihan täynnä ja sit mua alkaa yökityttään. ELi kauheesti en kerralla pysty syömään, ehkä ihan hyvä niinkin :)

MamaL: olipa törkeesti kirjotettu sun tutulta! Hänen ei pitäis puuttuu asioihin mistä ei mitään tiedä, varsinkaan jos ette oo aikoihin ollu yhteydessä.

Sipuli: Hyvä että vuoto on lakannut! Mäkin tarkastan edelleen vessakäynneillä ettei oo mitään tuhrua paperissa, millonkohsn sekin ärsyttävä tapa mahtaa loppua? Varmaan vasta kun vauva on syntynyt :LOL:

Gardenia: Kyllä sulla jo vauvamasu selvästi näkyy, ihanaa, näkyispä pian jo itelläkin... :heart:

Nyt tarvii mennä herätteleen neitiä kouluun, palaillaan myöhemmin!!

Ai niin, kekkasin masukille nimenkin, kultahippu, ei kai kellään oo samaa?? Jos on ni täytyy keksiä uus..

:heart: : Ninni ja Kultahippu 9+3
 
LapsetOvatElämäni: voi sentään, en osaa sitten auttaa kuvien näkymisessä. Itse olen laittanut aina niillä oletusarvoilla, eikä vielä ole ongelmia ollut. Mikähän lie :|

Eilen oli pitkästä aikaa (kuuteen viikkoon kai ekaa kertaa) vähemmän huonovointinen ilta, niin sehän piti käyttää hyödykseen ja tehdä suursiivous. Nyt on sitten niin puhkipoikkiolo, ettei varmaan koko loppuviikolla tulekaan tehtyä mitään :D

Mulla on illalla samanlainen turvoke kuin Gardenian kuvassa, onneksi se aamulla ja työpäivän aikaan vielä maastoutuu hyvin. Maan vetovoimako sen sitten illaksi nostaa esille... Kohta kai ei tilani ole enää kenellekään epäselvää, jos tätä vauhtia kasvaminen jatkuu!

PikkuVaemoko se oli joka heräili aamulla anivarhain viime viikolla: kiitos kovasti kun tartutit oireet minuun :LOL: Nimimerkillä "kolmatta aamua kello 4:15 ylösnoussut".

Semmoista tänne, sateen keskelle

~Tiila ja Nyytti 10+5
 
Vähän niinkuin samassa veneessä mennään siis.. =)

Aika ihana ensimmäinen sana teen tytöllä! :) Meidän poika on sanonu 5kk iästä asti äiti ja nyt sen lisäksi osaa sanoa isi. Muuten höpöttää vallan jotain ihan omaa kieltänsä josta on vielä hippasen vaikeeta ottaa selvää! :D

Mites siellä jaksellaan?
 
Huomenta!

Misupai: Itse olen menossa kättärille synnyttää ja siellä tehdään np-ultrat myös viikoilla 12-14. Kyllä se kutsu sulle vielä tulee!

Myymä: Olitkos sinä Vantaalta? Onko muita? Itse myös, Itä-Vantaalta.

mamma-86: Hyvinhän täällä menee. Nyt viime päivät likka ollut tosi kitisevä ja roikkuu kintuissa kiinni. Joku eroahdistus tai jotain, ja taitaa hampaitakin tulla lisää. Meillä niitä on peräti yksi :LOL: Mites teidän hammastilanne? Yöllä tyttö syö vielä 2-3 kertaa. Niistä sais kyllä kohta päästä eroon...huoh.

Mulla muuten ton oksuolon suhteen aamut alkaa olla parasta aikaa..alkuilta ja ilta pahinta, eilenkin tuli oksu alkuillasta. PÖH!

Kyllä mullakin alkaa jo vatsa omaan silmään pyöristyä, mutta ei tiettävästi näy vielä muille. Alkoi esikonkin kaa näihin aikoihin pyöristyy..mutta siis kunnolla näkyy vasta parin kk päästä varmaankin.

Nyt ei muuta. Viikkoja kasassa 11+3(menkat) tai 10+5(ultra)
 
Mornings! :wave:

Kaikille kanssaihmettelijöille tuttavani touhuista suuri kiitos ja kumarrus. =) Miehellekkin jo paasasin siitä nii ku se on sellanen itse laupeus ja "mitä sä tollasesta välität" niin ei oikein ymmärtänyt. Mä oon vaan sellanen tyyppi että tollanen kolahtaa ja kovaa. Tosin ei tuu varmaan olemaan viimeinen sonnanjauhaja siellä exkotipäässä että parempi varmaan vaan pistää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta kun parhaas teet ja meilläkin uusperhe (miehellä erosta 5- ja 4-vee tyttöset) ja on ollu sulattelemista ja sopeutumista ja nyt kun kaikki menee vihdoin todella hienosti niin joku tulee ja ilmoittaa että kato nyt miten typerältä sä näytät, tuut katumaan 5 vuoden päästä ... Niin että näilläkin hormonimyrskyillä sit viimeistään tollanen pistää niin vihaks. Jooooh mutta nyt mä lopetan siitä jauhamisen. :)

Täällä päässä huomaa jo uudet työkaveritkin että pullat on uunissa, turvotus on niin mahtava aamusta iltaan. :D Mutta en mä sitä oo viitsiny peitellä, toivotaan parasta että kaikki menee hyvin. Kuitenki ku neuvolassa on työharjottelussa niin täälä ei pysy raskaus kauhean kauan salassa kun kaikki on sen tulkitsemisen ammattilaisia. :D

Meidän 5v typy on tänään toista päivää eskarissa ja hirveen innoissaan selitti eilenkin suu vaahdossa miten ihanaa oli ja miten VAIKEITA tehtäviä mutta hänpä osasikin. :) Päiväkodin täditkin kehuivat miten keskittyneesti oli tyttö jäljentänyt kuvia!

Tänä aamuna meinas painaa taas ellotus päälle kun en heti päässyt aamupalalle mutta syötyä helpotti olo. Kohta kahvia lisää jos tästä vähän piristyisi kun töitä pitäis kovasti puurtaa. Ja huomenna alkaa meilläkin sikiövaihe, jipii . :heart: Eilen pyysin kollegaa kuuntelemaan sydänääniä eikä vielä kuuluneet mutta sitten ultrattiin varmuudenvuoksi ja siellä se kaveri köllötti selällään ja sydän väpätti lujasti. <3 sitten hän alkoi heiluttaa hurrrrjasti pienenpientä jalkaansa ja äidin sydän suli.

mama-L & Onnivauva 9+6
 
huomenta :)
onpa kauheesti luettavaa kun nyt vasta hyppäsin mukaan...ei kerkiä mitään kommentoimaan eikä mitään kun yrittää ottaa selvää vähän teistä muistakin :)

Mulla ei oo kovi pahaa pahoinvointia ollu, helpolla oon päässy (koputan puuta), ettei se yllättäis enään myöhemminkään. Jos pääsee kova nälkä yllättään niin sit on etova ja paha olo mutkun tasasesti syö niin hyvin menee.

äityliini83+vaavikainen10+1
 
Kävin aamulla näyttää terveystalolla sitä mun pattia silmäluomessa, kuulemma on vaan näärännäppy ja lähtee pois itestään anto se kyllä sellasen antibiootti voiteen mikä pitäis nopeuttaa paranemista.
Samalla sit ku olin siellä terveystalolla kävin moikkaa meijän neuvolatätiä ja se olikin oottanu millonka soitan sille. =) Mutta varattiin mulle neuvola aika 28.8 sillon on jo yli 10. viikkoa menny että sillo luultavasti kuulen sydänäänet. Tapaaminen kestää kuulemma tunnista eteenpäin, miten paljon jaksetaan höpöttää. :D Ihanaa. On jotakin mitä oottaa. Rupeaa jo tuntumaan ihan todelta tää raskaana olo. Se neuvolatätikin heti kahto sen lasketun ajan sellasella kiekolla mikä on sellanen suurinpiirtein ja se oli siihen samaa aikaa ku olin ajatellukki eli 20 / 21 päivä. Sano se sit et katotaan vielä koneella sit kun tuun käymään kunnon aika. :)

maalainen86 ja nuutti 8+5
 
Heili Karjalasta kyllä musta ainaki tuntuu siltä että hormooneista johtuu. Mulla ei kerran koskaan ennen oo tommosia näppylöitä silmiin tullu. Mikähän sen näärännäpyn edes aiheuttaa, et onko se sellane et se vaan tulee vai vaatikohan se jotai likaa silmään ennen ku tulee... :/
Mistäs näistä tämmösistä tietää. Onneks ei oo mitään vaarallista ja pitäis mennä ajan myötä pois. :)
Mutta kyllä varmaan rupeaa rasittamaan ajan myötä jos koko ajan rupeaa tulemaan näppyjä ja paiseita raskauden takia.
 
Helou! Täälläkin hikoillaan ja kohta pitäisi lähteä töihin... Tänään ollut vähän pahoinvointia, mutta meni ohi jo.
Meille ei tarjota kun se ensimmäinen ultra 12 viikon tienoilla ja sitä nyt kovasti odotellaan... Eka neuvola ois parin viikon päästä...
Itse oon katellu (lähinnä netistä) Emmaljungan vaunuja. En jotenkin kehtaa mennä vielä lastentarvikekauppaan... :D Ja sitäpaitsi siellä voi olla joku tuttukin ja sitten lähteeä puskaradio liikkeelle samantien.... ;)
 
Heili ja maalainen: Näärännäppy tulee kun katsoo vessanpönttöön.. :LOL: Mut mä kyllä kans kallistuisin ennemmin niiden hormoonien puoleen. ;)

Täälläkin löytyy turvotusta vaikka muille jakaa! Erittäin ikävää on se, että näköjään myös reidet turpoaa. :whistle: Olis jo kunnon rehellinen vauva-maha niin ei vaan näyttäis tämmöseltä plösöltä. :kieh:

Enää vajaa 2 vko ensimmäiseen lääkärikäyntiin. :eek: Mitähän ne siellä tekee? Jokohan sitte kuulis sydänääniä, vai kuunteleeko ne? :eek:

Mulla on ihan hirveen ruma olo ku otsasta rintoihin asti oon ihan näpyillä ja tukkaa lähtee hirveinä tuppoina, eikä tää turpoaminen auta yhtään. |O Onneks pääsin tänään kampaajalle ja pääsin siitä ylikasvaneesta liimaletistä eroon.

Tissit on kasvanu älysti ja mies ei voi pysä erossa niistä. En oo vielä varma onko se hyvä vai huono asia. :D

Mummu sano, että vaunut saa ostaa vasta ku vauva on syntyny, muuten tietää huonoa onnea. :eek:

Rhea ja beebis 10+1
 
OIH! Ihania masuja!

mam-l: Itse jostain luin, että body shopin kaakavoi puikko estäisi raskausarpien tuloa, joten sellainen tietysti piti heti käydä ostamassa. Aamuin ja illoin sillä olen rasvaillut ja kun puikko on niin nopsaa käy. Jossei muuta apua siitä ole niin ainakin on hyvän hajuista :) Perintötekijät ne taitaa viime kädessä vaikuttaa..

Tunnin päästä eka työpäivä loman jälkeen lopuillaan ja yllättävän hyvin on mennyt. En ole oksentanut kertaakaan!

Mä oon ihan pihalla noista vaunuista. Ikinä kun ei oo tarvinnut tarkemmin tutustua niin en tiedä niistä mitään. Vasta loppu tai alku vuodesta ajattelin käydä ostamassa.

riksu + lätty rv 10+1
 
myymä
AH olipa AIVAN ihana päivä!!! Oltiin isolla porukalla mun vanhempien Veneellä merellä! Sijoituttiin koko päiväksi Pihlajasaareen ja siellä tehtiin ruokaa ja leikittiin vedessä ja vaikka mitä. Tulipa aurinkoakin saatua!

Maria82 Kyllä vain, me asutaan Vantaalla, tosin Länsi-Vantaalla mutta kuitenkin! :)
 
eka kunnon työpäivä takana. Meni mielettömän hyvin vaikka muuta pelkäsin.

Tiila, kyllä se olin joo minä joka heräilin. Nyt oon saanu nukkua koko yön putkeen monta kertaa peräkkäin. Ilmankos, kun se valvominen siiirty sinne :D Mut ei oo kyllä kivaa, koita jaksaa.
 
Heippa kaikki pömppömasut! =)

Ihan ekaks ONNEA kaikille hyviä ultrauutisia saaneille!!

Korven tyttö; Hui, mikä ihana ylläri!! :heart: :heart:
Toivottavasti menee kaikki hyvin, eikä tule kauhean rankka raskausaika.

Meillä oli eilen ensimmäinen neuvolalääkärin ultra ja kyllä siellä sydän sykki :heart: ja se meiän pieni 34mm "pitkä" pötkylä piti jo kauheeta elämää siellä :D meuhkas niin, et ei meinannu saada selvää miten päin se siellä pyörii :D :D mut ei se mitään, pääasia että pyörii =)
ja lääkäri kokeili ensin päältä kohdun ja totesi, että kasvanut on, joten en sitten enää ole huolissani tästä "turvotuksesta".... kuulunee asiaan vielä jonnin aikaa :LOL:
Duunit alkoi maanantaina ja siellä olen jo pitänyt mammahousuja, kun ei viitti kovin rennoissa shortseissa sinne mennä, että uskottava se on jotta masu on kasvanut :p (jonna-76, samaa kategoriaa taitaa masut olla sun kans :D)
ja väsymys on vieläkin ihan kauhee, tai no varsinkin nyt, kun pitää aamulla töihin herätä, ni ei tässä kauaa enää tarvii hereillä ollakaan - iltapalaa ja nukkumaan :saint:

Misupai, me mennään kättärille ja np-ultra on siellä vkolla 13 ja se kutsu tuli jo aikaa sitten, joten kannattaiskohan sun soitella sinne NKL:lle? Oltiin nimittäin siellä viimeksi ja sinnekin tuli muistaakseni kutsut jo muutamia viikkoja aiemmin. (Tosin np-ultra jätettiin silloin väliin ja rakenneultran ajanvarauksenn olivat hävittäneet, selvisi, kun varmistelin asiaa, että suosittelisin soittoa.....)

Leppoisaa iltaa kaikille ja Papagena, Onnea matkaan ultraan!

Hexodus ja pötkylä 11+0 34mm (siis eilen, tänään varmaan jo paaaaaaljon isompi :LOL: )
 
Raskausarvista piti sanoman, että ei niitä voi estää kirveelläkään tulemasta. Nimimerkillä; Parilla raskauskerralla olen kaikkeni kokeillut, muttei ole mitään auttanut. Tokakerralla tuli vielä siihen miun entiseen seepramahaan semmoset raidat, ettei savannilla ees kukaan erottais ilman vaatteita minuu seeprasta.. :LOL:


Korventytölle
tuplasti onnea! Ihanaa, että joku muu on se, joka tässä pinossa kaksosia odottaa.. Mie nimittäin olen havainnut, että kaikissa pinoissa aina on _joku_ joka odottaa ja odottelinkin, että joku ilmaantuisi tännekin.. Itselläni ultra keskiviikkona ja voin jo huokaista, ettei tunnu sille että ois kaksoset tulossa (eiks siitä tuu tuplasti pahempi olokin), vaikka joku vois ehkä luulla ulkomuodon perusteella.. :LOL:

Jonna-76 ihanaaa, joku muukin laittaa masukuvia tänne.. :heart: Mie kaivelin tänään äippähousut jalkaani, mutta huomenna en enää aio pitää..Mahdollisimman pitkään meen vaikka lökärishortseilla... :kieh:

Heili ja pömppö
 
moih!

kohta saa kanttarelli keittoa :p rupsei päivällä kauheasti moista mieli tekemään ja mies kävi sitten kaupassa =)

Hienoja massuja :D

Kaakaovoi puikosta:Itellä se ei ainakaan tehonnut Hyvän hajuista kyllä oli mutta arpia tuli asikoisesta vatsa täyteen :|
Mut mula onkin kyllä huopno.. siis todella kuiva iho että luulen arpien johtuvan osittain siitä että ei nahka pysty kunnolla joustamaan ja antamaan periksi..

laittakaahan seisomalaudasta kokemuskia asiasta tietävät :attn: kysyinkin jo sitä tuolla edellisellä sivulla.

tänään fyysisesti ollut hyvä olo mutta henkisesti ahistaa ja lujaa.. kaikki ärsyttää ja kiukuttaa ja melkein itkettääkin :( jospa se tästä.. pari päivää töitä ja sitten lepäämään. alkaa ollakkin jo aika väsy olo.

mut nyt keiton kimppuun :p

danjuska ja nuutti 9+4
juu, ja täällä löytyy kans aikas turvonnut masu. mies siitä eilen illalla sanoikin että selkee vauva masu. =) ihtee kyllä vähän hirvittää kun on tälläinen röllykkä jo nyt...
 

Yhteistyössä