MAALISMASUKIT 2007

synnevi
Vitviu: Pyydä Neiti Terältä salasana, sitten pääset täyttämään jäsenhakemuksen Maalisvauvat 2007-kerhoon (?? olikohan se noin; unohdin jo :ashamed: ) Kun se on hyväksytty, niin pääset lukemaan/kirjoittelemaan sinne.
Mä yritin pelkällä salasanalla ja ajattelin et jo ny on... kun keskusteluihin en pääse. Sit vasta hoksasin, että pitää hakee jäsenyyttä!

Niin ja vielä lisäys: sinne kerhoihin pääsee 2+ etusivulta, jos sitä tarkoitit.
 
Mukaan mahtuu kaikki, myös myöhemmin odotukseen mukaan tulleet (esim. niisku78 ja olikos hoitsuäippäkin...) ja katjuska tottakai, meidän ketjun työorja :D

Tosiaan siis: mulle esim. yv:nä sähköpostiosoite johon lähetän kutsun ja pistän jo salasanan mukaan-> jäsenhakemuksen täyttäminen -> hakemuksen hyväksyminen ja eikun kirjuuttelemaan ja kuvia jakamaan :) Vähän hifistelyä tuo alku mutta ainoa keino pitää tää vaan "meidän kerhona" (aika viisivuotiasta ;) :D ). Siitä eteenpäin sitten aina salasanaa kerhosivuille mennessä ja toivomuksena tietenkin - kertaus on opintojen äiti - mahdollisimman moni kerhoilemaan :)
 
tiipeli
Vissiinkin se on Neiti Terä vaihtanut nikkiä?? :eek: :D

Meidän Herra Hyväntuulinen on vaihtunut Kärttyliiniksi. Toinen hammas on puhjennut tämän päivän aikana ja sitä on oltu niin kärttyistä että! Itse taas liityn selkäongelmaisten joukkoon. Kävin tänään lääkärissäkin (mitä en kovin helpolla tee), mut en kovin paljoo fiksummaks tullu. Sanoi, että voi olla välilevyntyrä. Ja kyseli onko suvussa luusyöpää... juu, että oikein kannustavaa! Lopputulos oli määräys syödä 3g paracetamolia vuorokaudessa ja lähete fysioterapiaan 15kertaa. Vissiin joo meen kun yksityiselle pitäis mennä...

Me lähdemme Kärttyliinin kanssa iltapesulle ja tisulle. Kauniita unia joka iikalle!
 
Tinjalle on myös tulossa hammas alas, tuntuu sormeen ja ien on rakkulalla, ja on kyllä Tinjakin ollut tänään tosi kärttyinen ja itkuinen :( nukahti kuitenkin uskomattoman helposti ja ajoissa, oli sitten ehkä uupunut kärttyämisestä...

Kerhoon liityn minäkin kun vaan salasanan saan :)
 
Liityin myös kerhoon, mutta ongelmani on se etten saa juttua enkä kyllä kuvaakaan näkyviin sinne. Tänään olen pariin kertaan yrittänyt, eikä tapahdu mitään. Vai tuleeko ne sinne viiveellä??? Sitten onkin meikäläisen toistoo täys koko juttu osio :whistle:
 
päivänsäde vastasin sulle tuonne kerhon puolelle jo mutta vastaan nyt tähänkin, eli, kuvan mä jo hyväksyin (pitää hyväksyttää mun kautta kun olen vastuussa kerhossa julkaistavasta materiaalista) mutta juttua ei näkynyt.. Ja oli se kuva kahteen kertaan mutta julkaisin vaan toisen ;) :D

Ja jos julkaisut ja hakemusten hyväksymiset viipyy niin voi pistää mun organisointikyvyn puutteen piikkiin - hiki päässä koko päivän juossu ees taas ja tuntuu että jälkeen jää pahempi sotku ku mitä oli alunperinkään :D

Niin ja tietysti jottei elämä käy tylsäksi, vaihdoin nimimerkkiä eilen ja sitten taas takaisin tänään mutta olikin varattu (??) joten nyt tämmönen lyhyempi versio alkuperäisestä :kieh: :LOL: Nyt en enään vaihda.. :whistle:

13 jäsentä meidän kerhossa nyt ja lisää mahtuis kyllä ;)
 
Hei Nti Terä! Voisitko lähettää mulle sen salasanan yv:nä? Sorry kaikille kun olen vain lukenut viime aikoina juttuja enkä ole itse kirjoittanut mitään :ashamed: Yritän nyt tsempata vähän..Aika vaan aina hurahtaa Rassen kans ja aina kun meinaan kirjoittaa niin sit tulee jotain tekemistä..

Kiva kuulla että minkälaisista ruuista teidän lapsukaiset tykkää ja muutenkin on kiva seurata eri lasten kehittymistä =) On se jännää että vaikka meidän lapsukaiset on suurin piirtein saman ikäsiä niin kuitenkin kaikki kehittyvät omaan tahtiin..Meidän Poju jo yrittää ryömiä mutta ei hän mihinkään vielä liiku =)

Yritän kirjoitella hieman useemmin...

hyvvee yötä kaikille!
 
Nti Terä: lähettäisitkö myös minulle salasanan yv:nä?

Minäkin tunnustaudun äärimmäisen laiskaksi kirjoittelijaksi :ashamed: mutta myös hyvin tunnolliseksi lukijaksi =) .

No nyt lyhyesti meidän kuulumisia: Laurista on tullut hirmu hyväntuulinen poika, valloittaa kaikki hymyllään :heart: . Ensi viikolla tulee sitten jo meilläkin 5kk täyteen. Saas nähdä mitä neuvolan puntarit näyttää. 3 1/2 kk ikäisenä oli painoa jo komeat 7230g, pituutta 60,2cm ja päänympärys oli 41,8cm.

Tissimaidolla vielä elellään mutta kaipa sitä kohta on aloiteltava kiinteitä. Mun mielestä tää imetys on vaan niin helppoa ja kätevää että ei millään haluais siirtyä siihen soseentekorumbaan...(laiska äiti :ashamed: ;) )

Hoitovapaalle aion jäädä, ehkä jonkun yksittäisen vuoron voisin silloin tällöin käydä tekemässä niin pääsee välillä "ihmisten ilmoille".

Nyt taitais kyllä olla jo nukkumaanmenoika, joten öitä :wave: !
 
synnevi
Huomenta!

Tänään Neea menee eka kertaa hammashoitajalle! Irvistää ikenillään, eipä siellä suussa vielä muuta ole. :LOL:

Tiipeli: häh!! Siis lääkäri ihan sivumennen heitti tommosen luusyövän? Jo on oikeen shokkihoitoo!! |O

Täytyy lähteä lapsi pukemaan, ennenkun vesivahinko yllättää. Jätin Neean pylly paljaana tuulettelemaan viltille, mut eihän se enää missään viltillä ole.
:wave:
 
Huomenta vaan tännekin kaikille :wave:
meillä on tänään kaikkee muuta kuin hyvä aamu :( Nuutti heti aamutuimaan oksensi taas kaikki puurot ja maidot pihalle ja on sitte sen jälkeen vaan huutanut ja en saa häntä nukkumaan ja pullon kun vie lähelle, niin huuto sen kun yltyy :/ Tässä taas tuntee itsensä niin avuttomaksi kuin olla ja voi, kun en tiedä millä toisen olo helpottais...supon nyt laitoin ainakin...en sitte tiedä, että oisko lisää hampaita tulossa :|
 
tiipeli
ei kai ne silloin vaikuta. eikös siitä juuri ollut puhetta, että sunnuntaisin tehtävä työ ei vaikuta. Työntuloa vero% tulisko työtulojen mukaan...? Varmaan kantsii kelaan ja/tai verotoimistoon suunnata :wave:
 
Huomenta taasen!

Minäkin liityin kerhoon ja laitoin jo tekstiäkin, päivittynee sinne ajallaan.

Ollaan tänään lähdössä tyttöjen ja äitini kanssa Jyväskylän kauppoihin, heräsinkin sitten jo hyvissä ajoin...Ronja nukkuu nyt tyytyväisenä kun sai äidin pirteäksi. Siirsin eilen pinnasängyn omasta sängystä vähän kauemmaksi ja hyvin pimu siellä nukkui, tosin söi pari kertaa yön aikana. Hyvin Ronja on kyllä oppinut omaan sänkyyn, toki välillä olen aamuyöstä luovuttanut ja ottanut pienen kainaloon tuhisemaan..on se kuitenkin niin ihanaa pitää toista vieressä! Mutta kieltämättä on itellä paljon pirteämpi olo nyt kun ei tarvitse tissitellä ihan läpi yön!

Ronjalla oli torstaina 5kk neuvola, mitat nyt 8250g, 65,5cm ja pää 42,5cm. Rokotuksen sai myös, eikä tälläkään kertaa vaivoja tullut, ehkä pienen pientä kitinää illasta mutta ei kuitenkaan mitään kummoisempaa.

Meillä on ollut surua nyt perheessä, anoppi kuoli torstaiaamuna. Ihan oli odotettavissa oleva juttu mutta sairaus vei kuitenkin loppujen lopuksi nopeaan...sai olla kotona lähes loppuun asti, reilun viikon oli sairaalassa. tiistaina kävin vielä ronjan kanssa mummua katsomassa ja mummu jaksoi hymyillä pienen nähdessään, puhua ei kuitenkaan enää jaksanut. Eilinen ilta oltiin appiukon ja heidän iltatähtensä luona, leivottiin ja syötiin, itkettiin ja naurettiin :'( . Rankkaa on mutta nyt ainakin mummulla on hyvä olla.

Nyt lopetan tälläerää. Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
synnevi
Manta amalia :hug: osanotot!

Haaveilija2006: mä oon kans sitä mieltä, ettei su-työ vaikuta vanheimpainrahaan. Kai sen voi itse päättää, kumpi on päätulo, kumpi sivutulo tai sitten laskettaa kokonaan uusi vero%, mihin huomioidaan molemmat tulot. Mut kannattaa kysäistä verotoimistosta, mulla ainakin tieto on jostain kuultua tai "mutu"-tuntumalla, en mee laittaa päätäni pantiks et oon oikeessa.

Hauskaa viikonloppua!
 
Manta amalialle osanotto! :flower:

Täällä arki mennyt Minkalla nuhasissa tunnelmissa.Nenä vuotaa ja on jokseenkin tukkoinen,muttei onneks oo vaikuttanut sen pahemmin yöuniin.
Iltaset huutokohtauksetkin on ruvennut oleen tuttuja...Tiedä sitten mistä semmosetkin johtuu :/ Ei onneks oo kovin pitkiä,mutta lähes jokapäiväsiä kylläkin...

Muuten tänne ei mitään ihmeellistä kuulu.Neiti nylkyttää konttausasennossa,eteenpäin ei päästä,taakse kylläkin :D
 
Manta Amalialle osanotto...

Viime perjantaina oli 6kk neuvola ja mitat:

paino 7.535 g
pituus 70 cm
pää 43.5 cm

Paino laahaa nyt jo -15 perässä :| , kiinteät menee aika huonosti kaupaksi, johtunee kyllä hampaiden tulosta. Kuinkahan kauan niitäkin pitää sitten odotella. Poika on heilunut parisen viikkoa konttausasennossa ja pari päivää olisi vielä aikaa, jos meinaa isosiskon ennätyksen rikkoa konttauksen aloittamisessa ;) . Se ei kyllä toteudu, kun meillä on matot menossa pesulaan ja kovasti polvet luistaa lattialla, ettei saa otettua yhtä askelta.

Jaahas, sitten ei taas muuta kirjoitetakaan, kutsu käy :wave:
 
Meikeläinen on taas ollut kanssa sivusyrjällä... Oltiin toistamiseen reissussa ja sitten ei ole ehtinyt koneelle. Pojalla on ikää jo yli 6 kk ja mitat nyt 64 cm, 7580 g ja 42,5 cm. Heh, ei ole enää se pieni hoikka ja hento poitsu... valtaisat reidet on kaverilla. Viikon verran on saanut perunaa ja porkkanaa. Peruna ei mene alas eikä porkkanaperuna, mutta porkkana yksin maitoon sekoitettuna menee. Sitkeesti yritän kuitenkin perunan kanssa... On muuten ihan hillittömät ne porkkanakakat. Ei kauheesti erota, että mikä mömmö menee suusta alas ja mikä tulee toisesta päästä ulos... Tissi taas on ruvennut maistumaan entistäkin paremmalta eikä lisämaitoa juuri tarvita. Ja minä kun olin miettinyt, että joskos sitä kiinteiden myötä alkais jossain vaiheessa syksyllä lopettelemaan imetystä... Yöllä syödään vielä kerran, joten aika ok juttu.

Vielä ei konttausasennosta ole tietoakaan, mutta yrittää ryömiä. Ei kuitenkaan onnistu, vaan eteenpäin yrittäessään pakittaa ja sitten menee hermot. Pieniä aikoja istuu jo ilman tukea, mutta sitten kellahtaa. Ehkä jotain 3 kk olen odotellut hampaita, kun tuo jyystäminen ja kuolaaminen on ihan hillitöntä ja selvästi ikeniin myös sattuu. Edelleenkään ei ole hampaan hammasta...

Jaaha, sitten heräiltiin....

Manta amalialle :hug:
 
Kertokaas nyt muut onko kitinä ja vikinä vähentynyt niillä joilla sitä on ollut alusta lähtien? Joko tuolla pojalla on joku vaiva tai sitten se on "luonnevikainen". Jatkuvaa tappelua minun mielestä nukkumisesta, nukuttaa mutta ei voi nukkua. Ja ihan hirvittävän seurankipeä on, ei halua olla juuri ollenkaan esim. sängyssä yksin. Tosin joskus on sellaisia lyhyitä hetkiä että on jopa hyväntuulinen. Onko tämä nyt noiden hampaiden aikaansaannosta vai mitä ihmettä? Tunnen itseni ihan idiootiksi kun en osaa lukea poikaa. Esikoisen aikaan puolen vuoden jälkeen alkoi helpottamaan, kun konttaaminen alkoi, mutta tämän kanssa tuntuu olevan aivan samanlaista kuin ihan vauvana :/

Tultiin kotiin pari tuntia sitten ja siitä lähtien olen yrittänyt pitää poikaa hyvällä tuulella, esikoisen kustannuksella. En saa laitettua ruokaa, en yhtään mitään kun jätkä heittäytyy tuolle tuulelle kuin se on ollut koko päivän. Päivällä nukkuu yleensä surkeita puolen tunnin pätkiä ja kitistään loppuaika väsymystä tai näin olen tulkinnut. Nälkäkään se ei ole, koska tarjoan aina isompaan kitinään ruokaa ja se ei maistu.

No nyt taisin saada erävoiton, hiljaiselta pojalta kuulostaa. Paitsi että kun meni nyt näin aikaisin nukkumaan, sitten aamulla herätäänkin viideltä, jee...
 
Hei vaan kaikille :wave:
Unissakävelijä...meillä Nuutti on kans edelleen sellainen vaativa vauva...ihmettelen jos ei tänkin viestin aikana taas huuto ala tuolla jumppamatolla :kieh: ei siis täälläkin mitään pysty oikein tekemään päivisin kun on pojan kanssa kahdestaan, kun sylissä vaan pitää olla ja siinäkin menee usein pelkäks huutamiseksi...mulla on kans usein epätoivoinen olo, kun en tiedä mitä toinen on vailla :/

Mulla on nyt aivan kaamea olo ja luulen johtuvan noista harmonetin pillereistä...mahaa sattuu, yököttää, huimaa, päätä särkee, mieli apea ja seksihalut tipotiessään :( viikon olen niitä popsinut ja sen aloituksen jälkeen on ollut mitä kummallisempia olotiloja...mäkeen vaan moiset :kieh: en vaan viiti kesken lopettaa tuota aloitettua kiekkoa, kun sitte ainakin on kierrot sekaisin :headwall:

meillä keikutaan kovasti tossa konttausasennossa, mutta hermot tuntuu pojalla menevän helposti...no nyt se huuto sitte alkoi taas :wave:
 
Pikaisesti vierailen elokuisista, jos joku minut vielä muistaa. Olin odotuspuolella mukana, mutta tipuin pois keskenmenon takia rv 11+1. Meille syntyi 24.8. klo 16.55 poika rv 41 4385 g ja 54 cm. Poika voi hyvin, ja äitikin pikkuhiljaa, vaikka jouduin rajun synnytyksen takia revettyäni käymään leikkaussalissakin korjailtavana.
 
Onnea 77mm ja paranemisia! :hug:

Oonalla nosti yöllä kuumeen. Olikin jo eilisen aika kiukkuinen, eikä oikein kiinteä maistunut. Täytyy tutkailla, onko hammas puhjennu kunhan neiti herää. Nyt tuntuu jo kuume laskeneen, toivottavasti ei sairastu pahemmin.

Oona nousee kans jo konttausasentoon, mut ei pääse vielä eteenpäin. Ryömii kyllä taaksepäin ja kääntyilee akselinsa ympäri, joten liikkumaan kyllä jo pääsee.

Nyt kuuluu sängystä tuhinaa, täytyy mennä kattomaan pikkupotilasta!
 

Yhteistyössä