Maaliskuun mussukat 2015 -syyskuu-

Kiva kuulla hyviä uutisia!! :hug:

Liikkeitä: Täällä ihan kuin liikkeet alkaisivat JO tuntumaan. =) pientä hivellystä ja räpellystä tyntuu ja pari tökkäsyä, kuin sormella oisi tökitty vatsan sisältä. Jänskää!

Turvotus: töissä oli niin huono ilma että alkoi turvottaa käsiä ja nilkkoja. Meillä on ilmastointi, mutta sekaisin, koska ilma seisoo toimistossa. Onneksi saa ikkunaa auki, niin se auttaa. Tissit ja maha lisäksi paisuu omiin atmosfääreihin! :O

Oisiko hyviä haarajumppa neuvoja, koska haarat, häpyluu ja alavatsa kipuilee.

Ei pysty enää pitämään itseään irti lastenvaate ja -tarvike sivuilta !!!


Höpsähtänyt Mariiia
 
Ihanaa vappu-vaavi että kaikki oli hyvin.. Kyllä täälläkin jo jännitti.

Ihania ultrapäivityksiä <3 <3
Itse vielä kärvistelen 15.9 asti jolloin 12+5. Aika myöhään.. Esikoisesta oli 10+5. Noh, ei se auta ku ootella ja kännitellä. (hah,haa mikä kirjotusvirhe, en ees korjannu ku niin huvitti) siis JÄNNITELLÄ ;D

Höpönenä ja minimartta 11+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mins
Ihania ultrakuulumisia täällä :) :heart:

Meillä vielä tasan viikko kovasti odotettuun ultraan :)

Täälläkin masu elää ihan omaa elämäänsä :D Mies piti eilen korvaa mahan päällä ja väitti tuntevansa liikkeitä, taitaa olla toiveajattelua :)

Äitiyspakkauksesta oli muistaakseni puhetta, olen ajatellut sen ottaa :) Olen myös samalla netistä shoppaillut tavaroita itse kokoamaani isyyspakkaukseen :) Moni on ymmärtääkseni antanut sen miehelle vasta loppuraskaudessa, mut itse ajattelin antaa ensiviikolla ultran jälkeen. Mies ei tosiaan mukaan ultraan pääse, niin kätken sitten pakettiin ultrakuvatkin :) On vain jotenkin niin vahva tunne siitä, että kaikki on hyvin niin olen uskaltanut tuota pakettiakin rakennella.

Olosta täällä olo on ihan hyvä, närästystä lukuunottamatta. Jostain luin, että jos äitiä närästää raskausaikana on vauvalla paljon tukkaa :D

Päivittämisentä vielä sen verran, että minä voisin sitten lokakuun ketjun tehdä ja siitä eteenpäin päivitellä, jossei joku muu halua

Ihanaa viikonloppua kaikille :heart:

Mami & Tarrasukka 11+0 :heart:
 
Hei!
Minulla oli kauhean kiireinen viikko, oli vanhempainiltaa päiväkodilla ja iltavuoroja. Enpä siis muistanut linkittää tätä syyskuun ketjua elokuun ketjuun. Harmi, Tarrasukka, kun näit turhaan vaivaa! Saat tehdä lokakuun ketjun. Itse lupauduin päivittäjäksi, kun näytti että kukaan muu ei halua ja keskustelu olisi saattanut kuivua kokoon. En ole todellakaan mikään tekniikan ihmelapsi, joten ihan mukavaa, jos joku muu vastaa teknisistä kuvioista. Tai voidaan vuorotella, jos et joka kuukausi jaksa päivitellä :)

Ihana kuulla hyviä ultrauutisia! Vielä viikko, ennen kuin itse pääsen ultraan!

Vaunuja en ole vielä miettinyt kauheasti. Myin edelliset siskolleni (firkonit) ja ajattelin kysäistä tarvitsevatko he vielä niitä keväällä. Tykkäsin Firkonien isosta kopasta ja kääntyvistä etupyöristä. Eivätkä ne halvasta hinnasta huolimatta ole mistään kohtaa hajonneet.

Liikkeistä olen odotellut koska liikkeitä alkaa tuntumaan ja tällä viikolla parina iltana sohvalla istuessa olen tuntenut pieniä sipaisuja vatsassa. MariaR81 käytti osuvaa sanaa, hivellys. Hivellystä on tuntunut välillä, mutta ei mitään kunnon tönäisyjä vielä.

Olot: turvotusta on enää harvemmin iltaisin. Pahoinvointia on edelleen aamuisin, mutta paaaaljon lievempänä kuin aiemmin. Ei ole yli kahteen viikkoon tarvinnut oksentaa, vaikka parina aamuna on lähellä ollutkin. Huomaan, että huono olo on yhteydessä lyhyisiin yöuniin, aikaisina aamuvuoroina oksettaa ihan poikkeuksetta, mutta iltavuoroaamuina hyvin harvoin.

Äitiyspakkausta olen kovasti miettinyt. Oma poikani on tosi pienikokoinen ja monet äitiyspakkauksen vaatteet (malliltaan leveitä ja lyhyitä) jäivät sen takia käyttämättä. Toki monet vaatteet tuli kuitenkin jossain vaiheessa käyttöön pojan kasvaessa. Pitää vielä vähän harkita asiaa. Toisaalta se on niin ihanaa hakea postista ja tutkia kaikkia niitä pieniä vaatteitä, mutta toisen lapsen kyseessä ollessa osa tavaroista on kyllä turhia...

Jee, tänään on tasan 12 rv täynnä! :)
 
Minun isyyspakkaus sisältää :)

Tutti missä lukee "isin kulta"
Vauva: omistajan opas- kirja
Pipo missä lukee "I :heart: mom and dad"
Tossut missä toisessa lukee 50% mom ja toisessa 50% dad
Super isi t-paita
Isille sukat "vaipanvaihdon maailmestari"
Sukat vauvalle
Ruokalappu
Ässät tutti
Nalle, jolla ässät paita
Ässät body
Ässät aamutossut isille

Mies tykkää Porin ässistä kuten varmaan arvata voi :D

Lisäksi laitan vielä ne ultrakuvat, energiajuomaa, vaippoja, askartelen muutaman "vapaudu vaipanvaihdosta" kortin ja kirjoitan miehelle kirjeen :)
 
Hei osaako kukaan sanoa voiko särkyyn ottaa Ibusal 400 mg? Arvelen että ei taida voida... lähdettiin käymään mummolassa enkä arvannut ottaa "omaa" särkylääkettä mukaan. Päänsärkyä yrittelee. Mulla harvoin on ja nyt jännää ettei tämä vaan ole elkeitä raskausmyrkytyksestä... Kuka osaa siitä sanoa mitä oireita voi olla? Seuraan tätä ja neuvolaan otan yhteyttä jos jatkuu päiviä... :/.

Tuosta raskausarpivoiteesta, mulla kasvaa vatsa valtavaksi ja kun on herkkä ja ohut iho niin pelastus että voidetta keksitty tuohon vaivaan. Eihän kaikki tarvitse mutta mulle helpotus.

Meille ei näillä näkymin tarvita lastenvaunuja koska entiset vaikuttavat olevan vielä ihan kelvolliset. Mies korjasi niistä jarrut. Ovat nyt vielä h- hetkeen odottamassa mummolan varastossa ;). Itse tykkään tehdä ekologisia tekoja ja tämä on nyt sellainen. Oltais toki muutenkin ostettu ne käytetyt.
 
Daria. Varmaan oot jo ottanu selvää mut ibusalia ei raskaana. Panadol tai ylipäänsä paracetamol käy.

Päänsärky taitaa alkuraskaudessa olla aika yleistä.. Mut jos verenpaine nousee, varsinkin alapaine niin sit tuo raskausmyrkytysriski.. Ilmeisesti yleensä vasta raskauden edetessä.. Mut toki jos kamala päänsärky niin kannattaahan siitä olla yhteyksissä jonnekkin..
 
Vaunut
Meillä on tosi pieni hissi ja tosi rajallinen säilytystila ja lisäksi kärsin luultavasti tässäkin raskaudessa synnytyksen jälkeen kovista selkäkivuista. Vaunujen täytyy siis olla kompaktit, kapeat ja korkeat. Vaunuilla pitää päästä helposti liikkumaan ahtaissa kaupoissa ja koirien kanssa ulkona. Säällä kuin säällä. Ne on myös saatava pakattua pieneen tilaan. Yksi malli löytyi näillä kriteereillä. Brio Smile. Lokakuussa julkaisevat ensi vuoden värimallit, joten siihen saakka odotellaan, tuleeko meille mustat vai jonkun toisen väriset vaunut. Pakettiin kuuluu myös hyttys- ja sadesuoja.

Vakuutus
Meinaan ottaa vakuutuksen. Minulla on kotivakuutus ja itselleni kuoleman sattuessa vakuutus Pohjolassa, joten sieltä meinaan ottaa myös tämän tulevan vakuutuksen. Aiempien lasten kanssa en ole vakuutuksia tai sairaalareissuja tarvinnut, mutta varmuudeksi haluan tulevalle ottaa, koska isällä oli lapsena pahoja allergioita kaikelle mahdolliselle.

Äitiyspakkaus
Otetaan äitiyspakkaus. Vanhat pakkaukset ovat mahdollisesti tallessa kellarissa, ellei niitä viety murron yhteydessä muutamia vuosia sitten. Olivat häkkikomeron perällä viimeisinä ja alimmaisina ja kaikki tavarat on vain heitetty takaisin häkkiin. Hyvin mahdollisesti on siis voitu viedä. En ole jaksanut alkaa yksinäni järjestää varastoa uudelleen, koska siellä on myös suuria ja painavia tavaroita, jotka ovat nyt poikittain epämääräisen kasan päällimmäisenä.

Hankinnoista
Mitä kaikkea olette jo hankkineet? Suurimmalla osalla taitaa olla vanhat vaunut ihan käyttökelpoiset ja varmaan vanhoja pinnasänkyjäkin monelta löytyy.
Meillä on jotenkin vahingossa käynyt niin, että meiltä puuttuu enää ne vaunut. Kaikki muu on joko varattuna kavereilta ja odottaa vain hakua, tai jo saatu kotiin odottamaan. Tänään kävin ostamassa itselleni H&M:ltä talvitakin ja Sokokselta vauvalle villahaalarin. Kirppikseltä olen ostanut muutamat 50cm housut, bodyt ja potkarit, sekä 3 vastasyntyneen pipoa. Myös hoitoalusta löytyi vahingossa kirpparilta. Tuollainen koneessa pestävä matka-alusta. Sitterin ja lämpöpussin vaunuihin löysin fb-kirppikseltä. Hoitolaukun ostin laukkukaupasta. Ei siis mikään normaali hoitolaukku. Suurehko käsilaukku, jossa on 2 kassia samassa. Autoistuin löytyy valmiina kaapista aikaisemmilta lapsilta. Syöttötuoli on valmiina kaapissa. Tuollainen pöytään kiinnitettävä. Onneksi ei koskaan mennyt kaupaksi. Ollut monta vuotta eri kirppiksillä myynnissä. Tänään juuri varmistin, että alunperin esikoiselle ostettu itkuhälytin toimii edelleen. Sitäkään ei siis tarvita. Saan "oman" pinnasänkyni takaisin kierrosta, kunhan käyn sen hakemassa. Laitoin sen siis itse kiertoon, kun kaverille tuli aikoinaan tarvetta ja kuopus ei enää nukkunut pinnasängyssä. Nyt on juuri vapautunut eteenpäin seuraavalle. Osuin juuri oikeaan aikaan kyselyni kanssa. Ja ne vaatteet ja tavarat mitä ei vielä olla kirppikseltä ostettu, saan sitten äitiyspakkauksesta.

ON
Väsy vaan voimistuu. Voisin nukkua koko päivän. Varmuudeksi hain jo rautatabletteja, mutta aloitan syönnin vasta jos neuvolasta sitä ehdotetaan.
Hermot on aika kireällä. Ei vaadi kovinkaan isoa ärsytyskynnystä, kun pinna palaa loppuun ja räjähdän.
Repäisykipuja on monta kertaa päivässä. Tuntuu lähinnä, kun yrittää nousta tuolilta tai sohvalta ylös. Välillä on niin pahoja, että on pakko mennä takaisin istumaan ja keräillä itseään hetken, ennenkuin uskaltaa koittaa uudelleen nousta ylös.
Alavatsalla on nyt useampana päivänä ollut lievää paineentunnetta. En tiedä johtuuko kiristävistä housuista, noista repimiskivuista, vai jännityksestä. Turvotus on laskenut sen verran, että saan taas omia housuja päälle, mutta ovat aika tiukkoja. Hyvinistuvat mammavaatteet taas ovat yhtäkkiä liian suuria. Olen pudonnut ikävään välivaiheeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Höpönenä juu selvitin sitten netin kautta sen lääkeasian ja ei sitä voinut ottaa. Paracetamol vain käy. Meillä sattui miehen kans olemaan yhtäaikaa päänsärky ja hierottiin toistemme niskat. Sitten oli sauna ja ihmeen kaupalla se sitten yötä vasten loppui. Sen oppi tästä toisesta kerrasta että reissulle jatkossa ottaa ne itselle sopivat lääkkeet mukaan.

Meillä lähes kaikki säästetty esikoisen lastentarvikkeista. Mutta kyllä vieläkin jotain pitää hankkia. Pinnasänky meni sukulaisille kiertoon ja siinä perheessä toinen vauva vielä niin ettei sitä viitsi takaisin kysyä. Minun oma vauva ajan pinnis olisi mutta se pitäisi hioa ja maalata. Lisäksi puuttuu sitteri ja hieman olen haaveillut keinumallin sitteristä. Löysin netistä sellaisen käytetyn mutta en ole viimeaikoina katsonut onko vielä myynnissä.

Varastossa on mm. Vauvan vaatetta, matkarattaat, syöttötuoli jne. On myös tuttipullot ja astiat. On tämä siinä mielessä erilaista kuin esikon kanssa. Tietysti se että kun tyttö on esikoinen ja syntyisi poika niin vaatetta joutuu ostamaan siinä tapauksessa.
 
Ja ps. Uusimmassa äitiyspakkauksessa näyttäisi enemmän minun silmiin olevan poikavauvan vaatetta. Että siinä mielessä jos sattuisi olemaan poika niin olisi ensiapuna tuo kelan pakkaus ;).

Sen olen saanut selville että kun lapsivesipunktio tehdään niin sukupuolen saisi samalla myös selville. Silloin kuulisi jo kuukautta ennen rakenneultraa kumpaa odotamme. Itse ehdottomasti haluan tietää koska ekaa ei meille kerrottu..? Kun olen kysynyt galluppia niin kaikki muut on saaneet tietää. Olen siitä ollut lähes katkera kyseiselle kätilölle ja siksi tällä kertaa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin saada tietää kumpi tulossa. Ja juuri tuon vaateasiankin vuoksi.
 
Mä en ultran sukupuolitsekkauksen jälkeen kyllä siltikään uskaltas hommata kun neutraaleja vaatteita. Niin moni tuttu saanu ihan varman vastauksen, ostanu kaapit täyteen tietyn värisiä vaatteita ja kappas, eipä ultra ole pitänyt paikkaansa.
Vaikka meillä itsellä on pitänytkin paikkansa niin en silti ostaisi :)

tarvikkeet juu pääsääntösesti kaikki löytyy :) liina ja manduca on hommata, samoten kaukalo ja jumppamatto. Muuten on kaikki, pikku tilpehöörit on sit semmosia mitä voi ostaa jos haluttaa :)

äitiyspakkaus vaikka tämä meille onkin viides niin otan pakkauksen. Koska se on hirmu hyvä pienten vaatteiden säilytykseen, mikään ei voita sitä tunnetta kun saa ne hypistellä läpi :) ja sitten kun lapset levittää siivet ja lähtevät maailmalle niin kokoan niihin jokaiselle oman kodin paketin :) olen päättänyt sen jo vuosia sitten :)

Väsymys ehkä on vähän rauhottumaan päin, pahoinvointikin hiukkasen. Ehkäpä tämä taas tästä :) Kuopuskin nukkui tänään jopa seitsemään asti, olen kuin uudesti syntynyt! :D

RK 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: Piip-
Daria09 joo toki, puhuinkin itse ultrasta. Normitapauksessa kuitenkin tiedon saa vaan ultran kautta :)

liikkeistä pikku tuuppimisia on tuntunu reilun viikon, päivittäin antaa itsestään muistutuksen :) doplerilla en vielä ed viikolla saanut ääniä kuuluun. Taisi kuopuksellakin kuulua vasta tällä 13 viikolla. :) onneksi ei ole tarvinnut olla huolissaan kun kerta noita pökkimisiä tuntuu :)

Neuvola olis ens maanantaina, sinne piti ne voimavara jutut täyttää, mulla ei oo aavistustakaan missä ne laput on! :D, no kaippa ne löytyy.

Kohta pikkutyttöjen kanssa kerhoon :) mukavaa viikonalkua.

RK 13+0
 
Huomenta leidit! :)

Onnea ultrakuulumisista kaikkille, kohta on jo nekin takana ja aletaan jännäileen rakenneultria, hui..! <3

ON: täällä on ollut sellainen sairastupa jälleen päällä, että ei ole edes puhelinta jaksanut näpyttää. Iski minimaalisten flunssaoireiden jälkeen päälle tosi ärhäkkä poskiontelontulehdus. Antibioottikuuri (taas!), panadolia, nenäsuihketta ja silmätippoja. Kyllä niin harmittaa vetää tämmöistä määrää lääkkeitä raskaana, kun en haluaisi mitään ylimääräistä ottaa :( Mutta olo oli niin huono että ei auta, pari yötä meni valvoessa kun toista poskea ja silmää särki siihen malliin ja panadol ei auttanut juuri yhtään, vaikka niitä 1mg tabletteja söin. Raskaus kuulemma vielä pahentaa limakalvon turvotusta ja poskiontelontulehdusta ja siltä kyllä tuntui.. Onneksi lapsi tai mies ei ole vielä kipeitä ainakaan, kop kop!

Me ei siis halutakaan tietää sukupuolta taaskaan, mutta miten on muilla tässä vaiheessa kun tietoa ei vielä kellään ole: tyttö vai poikaolo? :) Mulla oli esikoisessa vahva olo, joka osoittautui oikeaksi synnytyksessä ;) Nyt ei oikein ole oloja suuntaan eikä toiseen, mutta ehkä se vielä tästäkin tulee :)

Ihanaa päivää kaikille!

Vappuvaavi ja tulokas 13+6
 
Hei ajattelin vaan kysellä semmosta että ootteko harrastanu raskausaikana ihan normaalisti liikuntaa niin kuin ennenkin? Käyn kahdesti viikossa jumpassa, mutta aloin just miettiä et miten se hyppiminen, pomppiminen ja suorien vatsalihasten teko? vai onko se vaan että mikä itestä tuntuu hyvältä..? esikoisena aikana siis liikunta jäi tosi vähälle ja kiloja kertyi kyllä sen muikaisesti (25kg)..
 
Viimeksi muokattu:
Isyyspakkaus on todella hauska idea, varsinkin ensimmäisen kohdalla. :D

Mä haluaisin, sellaisen turvakaukaloon laitettavan lämpöpussin mutta kaikki on niin tylsän näköisiä. Tahtoisin siihen jotain kuviota ja väriä. Pitää katsella käytettynä, jos löytyisi Reiman kuviollinen niin oisin tosi tyytyväinen. Oon saanut tästä pussukasta fiksaation päähäni, ja en pääse siitä irti! :LOL: No ehtiihän tässä vaikka tekemään itse sellaisen jos en markkinoilta löydä mieleistä.

Kaverilta saadaankin leikkimatto, kun sellaiselle on tarvetta.

Mun liikunta oikeastaan rajoittuu hyötyliikuntaan, eli aika menee hyvin remontin, puutarhanhoidon sekä lasten hoidon ja leikin kanssa. Nyt käyn kokeilemassa parinaviikonloppuna Yinjoogaa kansalaisopistossa.. jospa saisin siitä virikkeitä mammajoogaankin. Joogassa ainakaan ei saa tehdä mitää päälläseisontoja tai muita asentoja joissa maha on ylösalaisin. Tokan kanssa harrastelin itsekseni äitiysloman alussa mammajoogaa kotona, se kyllä tuntui hyvältä, ja sai aikaan sen että toka laskeutui, ehkä hiukan liian, varhaisessa vaiheessa hyvin alas.

Huomenna neuvolaan.


Mariiia ja Nappula 15 + 2
 
Tammivauvalla kaukalopussi oli ihan must, mut koska ehdin oman jo myymään aika päiviä sitten niin totesin etten viitsi sitä kyllä parin kuukauden takia ostaa. Äkkiä siinä maaliskuussa rupee lämpiään ja sit se pian onki aivan liika kuuma.

kätevä se kyllä on.
 
Viimeksi muokattu:
Voi vitsi te ootte jo tosi selvillä hankinnoista! Me odotetaan esikoista ja mitään ei ole valmiina. Ei ole edes hajua mitä kaikkea sitä loppujenlopuksi tarvitseekaan. Mutta hankitaan tärkeimmät kunhan tilanne tästä vielä vähän etenee. Ehkä sitä vauvan synnyttyäkin hoksaa tarpeita käytännön kautta ja hankkii vasta sitten, eihän kaiken tarvitse valmiina olla :) mutta onhan tässä aikaa tutustua asioihin :)

Tänään tuli rakenneultrakutsu postissa, marraskuun alussa pääsee. Olo on hyvä, mitä nyt vähän väsymystä ja heikotusta välillä.

Itse ohjailen ryhmäliikuntaa työkseni joten olen liikkunut välillä rankemminkin. Osassa lajeja tulee paljon hyppyjä, tanssillisissa lantion rytkytystä ja balancessa olen tehnyt jooga- ja venytysliikkeet toistaiseksi vielä haastavina versioina. Hyvältä on tuntunut ja se käsittääkseni onkin mittarina jos kaikki on muuten kunnossa. Neuvolassa sanoivat että koska kunto on hyvä niin voin todennäköisesti liikkua aktiivisesti koko raskausajan. Toivottavasti näin koska hiilarinkulutus on tällä hetkellä aika runsasta :D Tottakai olen varautunut siihen että jossain vaiheessa himmaan kovemmissa lajeissa ja joogassa jätän liikkeet pienemmiksi. Spinning muuten ei tuntunut hyvältä häpyliitoksessa, se onkin ainoa laji mikä ei sovi minulle nyt. Ja tisseihin sattuu jos ei ole hyvät liivit.

Ihanaa RK jos potkut tuntuu jo! Aika aikaisessa vaiheessa, kuinkahan kauan tarvitsee itse odottaa ensisynnyttäjänä?

VanillaLady 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: lazyanne ja Piip-
12+0 tänään ;) virstanpylväs sekin!

Liikuntaa oon paljon miettinyt, hih. Sehän onkin jo kuin melkein liikkuisi!
Koirien kanssa aamulla menee kävellen 30 min ja iltapäivisin vähän reilu-tunti... Siinäpä se. Haluisin ehkä lähtee uudestaan uintiharrastukseen, onkohan se hyvä ja turvallinen? Pyöräilykin mietin, mut tosiaan sehän voi tehdä kipeääkin, pitääpä kokeilla kuinka käy.

Hankinnoista: meillä esikoinen tulossa ja yksi tutti hankittu :) ei mekään siis vielä olla pitkälle päästy! Luotan siihen että hetken päästä alkaa kaverit tarjoamaan sittereitä, hoitoalustoja, pesuvateja ja jopa pinnasänkyjä! Sitten jos niin ei käy niin on tässä vielä onneks muutama kuukausi aikaa.

Mikä toi kaukalopussi on? Katsoin mun lapsuuskuvista että 80- luvun alussa on vaunuihin työnnetty täkkejä ja vilttejä ja kapaloitu vauva vaunuun vaan...ihania kuvia!
 
  • Tykkää
Reactions: Piip-
On: mulla on tänään tuikkaillut koko päivän navan seudulla ja nyt loppupäivästä on jomottanut pitkään. Ihan alavatsassa koko ajan sellainen kunnon menkkakipu päällä.
Millaisia kipuja teillä on? Pitääköhän huolestua? :snotty:
 
maaliskuu2015 eilen oli tytön 7v kaverisynttärit ja aamulla perhekerho, eli päivään kuului säätämistä joka suuntaan, siivoilua ja järkkäilyä. Aika pian iltapäivästä alkoi alaselkä kolotella joka jatkui koko illan. Semmosta lievän menkkamaista, joskus heijastuu lonkkaan. Aina alkaa jos on aktiivisempi päivä kun noin yleensä.

Ja kaukalopussilla mä ainakin tarkotan jääkarkupussia mikä issbärchen nyt olikaan. Tällä merkillä on ainakin pienempi kaukalopussi ja isompi rataspussi. Semmonen kun sitten on kaukalossa niin vauva ei oikeastaan päällensä tarvitse kun pipon. Jonkun ohuen fleecen korkeintaan, ne on meinaan tosi lämpimiä :) Niitä on monen merkkisiä ja hintasia.

vanillalady esikoisesta muistaakseni tunsin ekat potkut rv18. Jotain ainakin sinne päin, lähempänä 20 viikkoa. Riippuu paljon, et millain kohtukin sijaitsee. Seuraavista onkin tosiaan tuntunut sit aikasin. Varsinkin kun tietää mitä odottaa :) Kyllä ne sinullakin pian edessä on :heart:

Mä kans enemmän harrastan ihan vaan lenkkeilyä maastossa tai millon nyt missäkin. Pururadalla on mukavan joustava pohja. Polviongelmaa, sillä ei hypitä eikä pompita. Pyöräilykään ei harmikseni kivalta tunnu, tai suuri rakkauteni ratsastus. Ei ainakaan satulan kanssa, tai oikeastaan ne jalustimet ja kevennys oikeastaan on se mikä sitten kipuja aiheuttaa :(

RK 13+1
 

Yhteistyössä