Maaliskuun mussukat 2015 *Elokuu*

Höpönenä tsemmpiä ultraan, eiköhän kaikki ole kunnossa. Limakalvot on herkillä ja toisilla vuotaa helpommin..

Murehtimisesta.. että täällä on ainakin yksi joka koko ajan kuulostelee itseään ja murehtii että onko kaikki kunnossa ja mitä mikäkin vihlaisu tarkoittaa, vaikka ekasta ultrasta vasta viikko. Sitten kun liikkeet tuntuu niin mulla helpotti ainakin eskoisen aikana huoli hieman, nämä on inhottavammat viikot siinä mielessä kun mitään ei vielä tunnu. Onneksi ensi viikolla on jo ensimmäinen neuvolalääkäri niin pääsee kuuntelemaan sydänääniä :heart:

Töissä kertomisesta Täällä on jo tultu kaapista asian kanssa pomolle ja työkavereille :) Hyvin ottivat, ja kyllä jännitti kertoa niin että sydän hakkasi tunnin etukäteen :D Nyt sitten voi jo käyttää tyköistuvampia vaatteita, eikä vaan telttoja kun voi antaa mahan pullottaa. Helpottaa elämää huomattavasti ja on sellainen olo että iso kivi vierähti hartioilta kun sai sanottua.

Koiruuksistavoi ei kun ihanaa, koiranpentuja en uskalla ajatellakaan :) Meillä on 10-vuotias pieni haukku kotona ja hyvin on mennyt eskoisen kanssa. Nyt kun on jo tottunut yhteen pieneen niin toinen ei enää varmasti herätä koirassa ihmetystä. Kannattaa vaan alusta asti pentu totuttaa lapsiin, ja tehdä muutkin säännöt selväksi. Meillä ennen eskoisen syntymää vasta koulutettiin vanhan koira siihen että sänkyyn ei enää päässyt ja sohvalta piti tulla pois jos siinä oltiin vauvan kanssa ym. Ja tietysti puolin ja toisin lapsi pitää opettaa alusta asti, että koiraa pidellään nätisti ja rauhoittaa koiralle oma paikka johon vauvalla ei ole asiaa. Meillä oli portti yhdessä huoneessa, mikä oli sitten koiran omaa aluetta varsinkin jos oli useampi konttaaja kylässä yhtä aikaa. Mun mielestä ei voi sanoa että "meidän koira ei ikinä tekisi sitä ja tätä.." vaan aikuisten pitää olla varovaisia ja estää tilanteet missä koira ja vauva on napit vastakkain ja muistaa että koirat voi reagoida erilailla uusiin tilanteisiin.

ON: Päänsärkyä ja pahoinvointia + megaväsymystä meneillään täällä, pari viikkoa oli jo parempi olo, mutta nyt ei jaksaisi taas mitään. Eskoinen on alkanut heräillä uhmaansa ja uniaan öisin ja olo on ädillä sen mukainen.. zz..zz...zzzz..

Vappuvaavi ja tulokas 12+1
 
Onnea Alppis kihloista <3

Ja piip- ... huh! Että koira vielä :) Mahtaa riittää vauhtia sitte pentukoiran ja vauvan kanssa mut toki jos tuntuu että jaksaa niin mikäs siinä. Itse olen jo pitkään haaveillut koirasta mutta elämäntilanne ei ole tuntunut sopivalta kun se kuitenki sit vaatii niin paljon, ja nyt kun sitten tää pieni ilmoitti tulostaan niin lykkäsin koirahaaveita vielä pitemmälle ihan suosiolla. Ikävä olis joutua luopumaan koirasta sitte esim. allergian tai ajanpuutteen tai sen takia että koira ja lapsi ei sitte jostain syystä tuu toimeen. Mä en uskaltais itse yhtä lisästressin aihetta enää tähän kuvioon ottaa (eri asia jos olisi jo koira ollut pitempään perheessä) mutta mä nyt stressankin kaikesta ja ihan liikaa muutenkin... eli tsemppiä vaan ja peukkua myös karvaisille uusille perheenjäsenille! :)

Ihan pelkkää auvoa ei ole elämä ollut, fyysisesti voin edelleen tosi hyvin mut mielialat heittelee ja aika lailla sinne huonompaan suuntaan. Itkettää ja masentaa ja kiukuttaa milloin mikäkin ja meillä oli eilen iso riita miehen kanssa jota on mutristeltu vielä tänäänkin, ja riideltiin tottakai siitä maailman turhimmasta asiasta eli rahasta... lapsi maksaa, asuminen maksaa, autot maksaa, ruoka maksaa, bensa maksaa, vaatteet maksaa, minä koitan säästää ja toiselta valuu rahat suunnilleen sormien läpi ja mä vedin hullut kilarit kun posti toi uuden luottokorttilaskun jossa oli taas vinguteltu vähän miten sattuu niitä yhteisiä rahoja, eikä siis mitenkään mun toimestani. Meillä on yksi yhteinen tili jolta pitäisi hoitaa vaan yhteisiä menoja ja muuten sitte omat rahat joilla voi kumpikin tehdä mitä tykkää, niin tottakai hermostuin. Tosin tällä kertaa vähän turhan suuressa mittakaavassa, vaikka asiasta sanoinkin. Nyt tietysti harmittaa, mut sanottuja asioita ei sanomattomaksi saa.

Että tämmöstä tähän sadepäivään, toivottavasti muilla on aurinkoisempaa! Koitan kuitenkin tästä positiivistua, iloisista ajatuksistahan tuo vauvakin enemmän tykkäisi.

Eve + bebe 10 + 4 (kai)
 
Noniin. Ultrasta kotiuduttu. Sydän siellä pompotti ja kuulemma liikkui reippaasti, vuodon syy ei selvinnyt. Mutta mutta, pikku-ukko 1-2 viikkoa liian pieni rv10+0 nähden. Ja nyt mua sit mietityttää et mikä vikana kun r-testiin sain menkoista laskettuna aika aikasin plussan??? Seuraava huolenaihe siis?

Mutta olipa vain jotenkin huono gyne, vanha mies joka vaan hiljaa tuijotteli kuvaa. Piti jo paniikissa alkaa kyseleen että onko siellä edes mitään? Vastas vaan jurosti että on täällä ja jatko tuijottelua. Sitte näytti ihan sellasen tosi rakeisen kuvan jossa kyllä mäkin näin sydämen jumpsutuksen mut ääriviivat pikku-ukolla oli niin epäselvät että en päätä erottanu pepusta. Eli voiko olla et lääkäri teki mittausvirheen.

Ei mulla missään muissa ultrissa oo noin huonosti mikään näkyny, jopa ite olen erottanut sieltä papusen. Lääkärin todistukseen on sitte ystävällisesti laittanut koodin: Varmistamaton raskaus???
Kivakiva.

No tällä mennään, kun vain rauhottuu ni eiköhän se tästä.

Tsemppiä teille muillekkin pahoinvoinnin ja väsymyksen tielle. Tiedän, ei kivaa. Mut nautitaan silti, on kuitenkin hyvä merkki. (mulla helpottanut nyt vähän ja toivoisin sen nyt palaavan)

Höpönenä ja pikku-ukko 10+0 tai jotain ihan muuta :/
 
höpönenä Mullahan kanssa kävi tuossa varhaisultrassa, kun olin 7+2 niin ultraaja sanoi, että ei voi olla kuin 5+. No silloin ajattelin, että sitten se on menossa kesken, koska se vaan ei voi olla saanut alkunsa silloin ja olin ihan hädissäni asiasta. Menin yksityiselle seuraavana päivänä niin siellä tyyppi oli jopa kaksi päivää isompi kuin mitä piti eli 7+5 ja kaikki ok.

Kahden viikon päästä oli sitten kontrolliultra tälle samalle kunnan lääkärille ja TAAS hän ultrasi, että sikiö olisi viikon pienempi.Lähdin ovet paukkuen, että nyt on jo kyse huonosta ultraajasta, että ei se sikiön koko nyt voi viikoilla koko ajan heittää.

Nyt sitten kävin nt-ultrassa ja tyyppi oli jopa 5 päivää isompi kuin kuukautisista laskettuna.

Joten omasta kokemuksesta, jos sulle jäi olo että ultraaja oli osaamaton tai laitteisto huono, niin suurella todennäköisyydellä kaikki voi olla ihan ok ja kyseessä on mittausvirhe! Tsemppiä!! Tosi ärsyttävä tilanne ja tulee ihan turhaan murhetta :/
 
Höh! Onpa kiva vielä maksaa kalliit maksut jos laitteet on olleet huonot ja lääkäri kehno...
Pääasia että vauva liikkuu ja sydän lyö :heart:
Mulle laitettiin diagnoosi Uhkaava keskenmeno kun kävin varhaisultrassa yksityisellä, tuo siitä syystä että saatiin Kelakorvaus! Ja tuolla ollaan menty koko alkuraskaus....perjantaina klo 9 on kohdun hematoomaan liittyen tällä erää viimeinen kontrolliaika ja maanantaina loppuu vuodelepo, jeeee!
 
Pecanpie; kuulostaa tosi lohduttavalle ja hyvälle. <3 onnea sulle loppuraskauteen kovasti :) ei oo kyl ollu sullakaan kivat kokemukset :(

Niin mäkin nyt oon alkanut miettimään että koska sikiö liikkui siellä ilmeisesti erittäinkin aktiivisesti niin varmaan on tapahtunut laskuvirhepaholainen. Eli ultraaja mittas vähän väärin +kiinnittyminen ollut vähän oletettua myöhemmin, eli sieltä on siis tyttö tulossa ;) Ja koska kohdussa eikä kohdunsuulla näkynyt merkkiä vuodosta ni on sitte varmaan tullut herkiltä limakalvoilta.

Eli nyt jo vähän rauhoittunut olo. Mut vähän kyllä suoraansanottuna veetuttaa kun yksityisestä maksaa maltaita että sais kans niinku sit asianmukaista palvelua. Eihän tollasilla ultrakoneilla kukaan voi ainakaan hyvin työskennellä. Sikiön mittahan oli nyt vain 16mm eli n.rv8.

Mut nyt.. Nokka kohti tulevaisuutta. Kesken menee jos on mennäkseen ja syynsä sille sitten on oltava. Mutta murehdin sitä sitten. Nyt aion taas keskittyä vakuutusten, vaunujen ja synnärin vaikeaan valintaan :D

Ihana kun jonnekin pääsee kuitenkin oloansa purkamaan, ei olla vielä kerrottu ku mun yhdelle hyvälle ystävälle, mun esimiehelle ja 2 työkaveria arvas ku lopetin tupakinpolton :)

Höpönenä ja pikku-ukko Joka taitaakin muuttua nyt martaksi. Mulla onkin ollut ihan tyttö olo, mies sai mut käännytettyä välillä :) merkkaan myös rv:n edelleen 10+0 kunnes joku asiantuntija sen muuksi muuttaa :)
 
Tsemppiä Höpönenä! Mä kävin varhaisultrassa menkkojen mukaan rv 6+4. Ultrassa ei näkynyt juuri mitään, lääkäri sanoi vastaavan 4-5 viikkoa ja antoi vahvan epäilyn tuulimunasta. Kontrolliaika meni kahden viikon päähän ja olin aivan hermoraunio. Uudessa ultrassa tyyppi vastasikin jo 7+3 eli oli viikon pienempi kuin kuulautisista. Tiedän mitä hermoilu noiden viikkojen kanssa on! Nyt np-ultra 5.9. ja taas jännittää jo valmiiksi!

Ostin käytetyn kotidopplerin. Oletteko millä viikoilla saaneet sydämenäänet kuulumaan ketkä olette aiemmin käyttäneet? Onkohan tyhmää kokeilla jo nyt vai huolestuuko turhaan jos mitään ei kuulukaan vielä? Nyt siis rv 9+3.
 
Hienoa maaliskuu. Onnea tulevaan ultraan ja vuodelevon loppumiseen.. Omakohtaista kokemusta vuodelevosta on itellä ekasta raskaudesta noin puolivälistä eteenpäin. Toki eri tilanteet mutta kyllä meinas seinät kaatuu ja yksin huolien, netin ja telkkarin kans.. Mut hienoa hienoa ja tsemppiä sulle :)
 
Huihei! Täällähän paljon uutta luettavaa :) Nyt on pikkukoirulit käyty katsomassa ja söpöjähän ne oli! Nyt vain odotellaan että selviää saadaanko pentu, ja tietysti odotella että ovat luovutus iässä :) Vähän pettyneen kuuloinen oli kun meenattiin ettei aiota näyttelyissä käyttää, että saa nähä..Totta puhuen jännittää kyllä kovasti kuin sitä jaksaa pentua opettaa ja koulia tämän kaiken keskellä, mutta onneksi sitä ei tarvitse yksin tehdä. Eikä ole muita hoidokkeja talossa niin jospa se vain antaisi lisäpotkua laiskoihin iltoihi ja aika kuluisi nopeammin maha-asukkia odotellessa. :)

Ompa mukava kuulla muidenkin kokemuksia näistä viikkoselkkauksista, mulla kans ekassa neuvolassa kun ultrasi ni kattoi että viikon pienempi mitä menkkojen mukaan..jospa np ultrassa sitten varmistuisi kuinka pitkällä ollaan. Huolia ei onneksi vielä ole pahemmin ollut keskenmenosta..Nyt pari päivää ollu niin raskaana oleva tunne :D alamahassa ja tuolla kohdun suunnilla koko ajan pientä kipuilua ja paineen tunnetta että kovasti tuntuisi siellä jotakin asumuksen laajennusta tapahtuvan :heart: ja voih, epämiellyttävää uutta oireilua ilmassa nimittäin ummetusta sekä niiden tuomat pukamat... :ashamed: Pitänee tutkailla miten pitää syömisiä parantaa että helpottais..Vaikka toisaalta mietityttää onko aivan ummetustakaan, kun eikö se oo normaalia että aineenvaihdunta hidastuu, jotta ehtii kaikki tarpeellinen ravintoaine imeytyä pikkuiselle...

Niin, vauva uutisten kertomisesta, sitä piti vielä kommentoida. Itse siskolle ja läheiselle serkulle paljastanu uutisen, tosin pari työkaveria tietää myös kun niin kovasti hiilostivat että oli paljastettava. Arvasinkin että tajuavat, kun tupakan polton lopetin. Ajatuksissa olisi kohta kertoilla molempien vanhemmillekin :) Ikävä vain, näyttäisi että omalle isälleni joudun kertomaan hyvät uutiset ikävissä merkeissä, sillä kuulin että muutaman viikon päästä olisi ukkini hautajaiset.. Tänään aamulla oli jättänyt maanpäällisen. :( Eli kovin tapahtumarikas päivä ollut täällä..Mutta eiköhän tämä romaani riitä tältä erää :)
 
Piip- otan osaa ukkisi puolesta. Vauvauutiset isällesi ovat silti varmasti iloinen uuden elämän pilkahdus surun keskellä.

Puhuin hetki sitten kotidopplerista ja kannattaisiko yrittää kuunnella sydänääniä. Kannatti! Siellä pieni sydän jumpsutti! <3 helpotti mun oloa ihan hirmuisasti!
 
Osanotot Piip teidän perheelle! Pakko olla silti ikävä ja kysyä kerroitko kasvattajalle että vauva on tulossa? Meinaan että kyllä aikamoinen yhdistelmä tuo vauva ja koiranpentu... ööö näin nätisti sanottuna!

Höpönenällä kyllä ollut sellainen lääkärireissu että enemmän melkein harmia kuin hyötyä. Oon ihan varma, että np-ultrassa saat sitten hyviä uutisia ja joudut nyt murehtimaan syyttä suotta!

Kertomisesta Nyt on uskallettu muutamalle kertoa. Eilen tuli kuitenkin joku primitiivireaktio, kun mun todella ärsyttävä sijainen soitti ja paukautti heti kärkeen, että "on kuullut vähän juttuja minusta". Oikeesti, ei kenellekään lähetä tolleen soittelemaan kotiin ja kyselemään onko raskaana, hyvä kun olin ehtinyt edes nt-ultrassa käydä! Otti sen verran päähän, että lopetin puhelun heti vetoamalla mun ja Mimmin sairasteluihin ja ruoanlaittokiireisiin. Kun olin vähän rauhoittunut, niin ymmärsin sijaisen olevan tietysti kiinnostunut siitä, miten pitkään hänellä pesti jatkuu, vai palaako omaan vakkaripaikkaansa ja yritin soittaa takaisin. Puolustukseksi voin vain sanoa, että hän on oikeasti erittäin ärsyttävä tyyppi.

Huhhuh, taitaa täälläkin jotkut kiukkuhormonit jylläillä... :)
 
Täällä on loman jälkeen palattu töihin ja kyllä on jotenkin tympässy töihin paluu. Np ultrassa käyty maanantaina ja murulla oli kaikki hyvin. Vastasi viikkoja. Kovin liikku aktiivisesti.

Mulla on lakannu 2 viikkoa sitten omat housut mahtumasta jalkaan mikä ei oo ollu yhtään mukavaa kun ei ole ollu mamma housuja. Onneksi mulla on ystäviä jotka ovat kaivaneet omasta kaapistaan mamma housut kun eivät tartte. ;) Nyt mulla on kolmet housut ja yhdet isot jotka menee sitten lopussa toivottavasti. HM omat ovat nämä suuret kun en jaksanu sovittaa niitä ja otin summissa kokeilemistani numeroa suuremmat. Mutta myydään ne sittne pois jos näyttää siltä että en tarttekaan niitä. Ostin pari hyvää paitaa ja mulla on tuolla joitakin paitoja joita voin vielä käyttää. Mutta joudun ostamaan kyllä pari paitaa lisää. Ku töissä tarttee ja joutuu näyttämään säädyllisiltä.

Onnea Appikselle kihlauksen johdosta. Meillä on itsellä puolentoistavouden ikänen koira ja mietin että koulutus vaiheessa vauvan ja koiran yhdistäminen on varmasti haastavaa. Meillä on koiralla suuri luonne vaikka onkin kooltaa pieni. Ja on vaatinut todella paljon koulutusta pentuvaiheessa. Vuoden ikäseksi kun tuli nii meillä mitattiin että kuka määrää ja kuka on pomo. Noh koira tietää paikkansa joten nyt on hyvä odottaa vauvaa ku koiralla on koulustus suurin piirtein hyvällä mallillaan. VOihan olla että vauva tuo oman jännitteensä asiaan mutta aikapa tuon näyttää.

Muukalainen 77 ja muru 13+0
 
Pahoittelut piip

Voi, koirat on ihania, olen niin koiraihminen, muttei tällä kokoonpanolla. En ikinä ottas pentua ja vauvaa samaan aikaan, itse siis. Meillä on mies PAL-JON töissä enkä kyllä kaipaa vauvanhoidon lisäksi karvasta vauvaa joka tarvii opettaa sisäsiistiksi, käyttäytymään niin sisällä kuin ulkona, lenkittää ja puuhaamaan. Meille tulee koira sitten kun MULLA on aikaa sille. Kyllä lapset aina välillä koiraa kovin hinkuu mutta ei ei. Kissa saa riittää kyllä vielä moneksi vuodeksi :) mutta katsotaan uudemman kerran sitten jos ja kun tämä maaliskuinen menisi kouluun. Sitten isommatkin olisi jo ihan oikeasti isoja, esikoinenkin 15v :D apua!

Meillä olisi tänään 10v hääpäivä :heart: kyllä on aika mennyt nopeasti hyvässä seurassa.

Huomenna startattas sitten kohti tamperetta ja np-ultraa. Iik! Kyllä vaan jännittää ja jännittääkin isosti. Kuopus hoiti aamun herätyksen klo.3:45, ens yönä tulee muuten tuskin nukuttua. Viikonloppuna olis kakkosen 7v synttärit, voi mamma olla aika sippi. :)

RK 11+3
 
Koirista: on varmasti totta että on haastavaa pennun kanssa ja ensimmäiset vuodet! Meillä siis 5 ja 3 v isot (50kg) koirat. Näistä vanhempi täysin "varma" koira toimimaan tilanteessa kuin tilanteessa. Koira on terapiakoira ja toiminut mm erityislasten kanssa. En usko että tuon kanssa enää ongelmia tulee. Mutta nuorempi....se on sellainen luonnonlapsi, villieläin joka on kyllä hanskassa mutta siihen en voi luottaa. Se toimii vaistonvaraisesti. Toimii hyvin lasten kanssa ja kyllä rauhoittuu mutta muistutti taas olevansa eläin tässä yks aamu aamulenkillä kun karkas metsään, minä perässä lopulta kurittamaan niin mitäpä tämä- alkaa murisemaan ja teki valehyökkäyksen päin! Meinas varmaan kun tässä se 7 viikkoa tullut lepäiltyä että olis laumanjohtajan paikka tarjolla hänelle! Hohhoijjaa! Kyllä näissä on tekemistä!!!! Sain homman haltuun kun en lähtenyt väistämään ja taas on paketti kasassa. Mut varmaan katsoo tilanteen kun vauva tulee ja tämän kanssa pitää olla tarkkana.
Rotu merkkaa tosi paljon! On paljon pieniä ja isompiakin koiria joiden perusluonne on vähän laiska ja aikuistuvat nopeasti. Haastavaa rotua en missään nimessä suosittele tässä vaiheessa. Kotkassa ylilääkäri muistutti että hän näkee paljon koirista johtuvia keskenmenoja eikä suositellut lainkaan lenkitystä isolla koiralla jne....

Meni vähän off topiciksi mutta siis mun mielestä vähän riippuu rodusta ja tietty lauman rauhallisin/ matalaenergisin yksilö jos pääsette valitsemaan, on mun neuvo.

Kertomisesta: meillä on kerrottu kaikille sitä mukaa kun on oltu jutulla. Kyllä niiden on kestettävä myös huonot uutiset jos niin käy, onhan ne meidän tukiverkko.=)
 
Hei taas täältäkin! Np-ultraa odotellessa, siihen on vielä reilu viikko, joten tässä vaiheessa asiasta tietää vain muutama kaveri. Vanhemmille lapsille ja muille kerotaan varmaan sitten, kun np-ultra on takana.

Oma olo / etova olo on ehkä nyt alkanut hieman helpottaa. Vieläkin tekee pahaa etenkin aamuisin, nälkäisenä ja sitten ihan loppuillasta. Tämä on kyllä ihan uutta mulle, 3 raskautta takana (kaikki muuten samaa sukupuolta :)) ja aina etova olo on ollut vain lievää ja loppunut jo viimeistään viikolla 9. Olisikohan meille nyt tulossa tätä toista sukupuolta edustava lapsi...:) Onko teillä muuten ollut aavistuksia sukupuolen suhteen? Itselläni on aikaisemmin ollut vahva fiilis sukupuolesta ja se on aina pitänyt paikkaansa. Nyt siis ekan kerran erilainen olo. Saapa nähdä :)

Hankinnoista: kuopuksesta kaikki on vielä jäljellä, mutta ehkä toinen pinnasänky tarvitaan (kuopus vasta 1v 4kk vauvan syntyessä) ja sitten kaksostenrattaat. Käytettynä ajattelin jostakin katsoa tai kysellä, josko tuttavien varastoista löytyisi lainaksi. Äitiyspakkausta en ota, otin vain ekalta ja silloin ne vaatteet jäi pitkälti käyttämättä, kun sain lahjaksi niin paljon kivoja vaatteita ja kirppareilta löytyi vaikka mitä ihanuuksia. Kuten täällä joku sanoikin, sillä rahalla saa uskomattoman määrän tavaraa ja tarvikkeita kirppiksiltä, vaikka kaikki vaatteet sinne yhteen ikävuoteen saakka. Mutta jos olisi eka lapsi, niin varmasti myös ottaisin, on se vaan niin mahtava tunne kun se paketti saapuu kotiin ja pääsee hypistelemään niitä pikkuisia vaatteita. Ja siinä vaiheessa on vielä aikaa lukea läpi ne kaikki esitteet ja liput ja laput mitä siellä on mukana :)

Marrastuuli ja vauveli 11+5
 
Vanillalady: Ihanaa, sydänääniä :) Minkämerkkinen ja jos viittit hintaa kertoo, ei pakko mut kiinnostais kans nyt kovasti :) aikomus ei aluks ollu, mut nyt kun ollu näit ongelmii ni jos sais jonku mielenrauhan kotona ettei tarvis aina ultraan juosta maksaan 200egee. :)

Vähän rauhallisemmin mielin. vahva tunne että kaikki hyvin mutta takaraivossa vähän kuitenkin mietityttää :/

Aattelin nyt työkamuille kertoa ens viikolla. Oon siis hoitoalalla ja meillä ainakin painetaan duunia joskus niska limassa. Nyt on pakko kyllä vähän löysätä. Kummasti kyllä ongelmat herättää huomaamaan että hei mamma, sä oot raskaana nyt...etkä ihan nuori enää :)

Lapsille kerrotaan np-ultran jälkeen.. Ei uskalla nyt jos jotain onki vialla ni sit saa koko kylälle selvitellä asiaa.

Ehdittiin just antaa kaikki tavarat veljenpojan vauvalle.. Kun aateltiin et meidän katras on tässä. Pinnistä aion kysyä takasin ku meidän 2 murusta siinä jo nukkunut niin haluun et tääkin siihen pääsee. Ostan niille vaikka uuden :) Kärrytkin haluun ihan uudet ja luultavasti tiedän jo mitkä. Täytyy käydä testaan sit ultran jälkeen. Kaikki muut ostetaan kyllä käytettynä :)

Noi kärryt on mulle nyt vähän sama juttu ku ehkä auto jollekkin miehelle. Kerran elämässä haluun KUNNON kärryt, joista voin nauttia niin ulkonäöllisesti että käytännön syistä. Paljon tulee varmaan liikuttua julkisillakin pk seudulla niin tarvii täyttää tietyt kriteerit ettei hikipäässä tarvii mennä..

Höpönenä ja uudesti nimetty "minimartta" 10+1
 
Höpönenä no sattuipas sulle onneton lääkäri.. Itse suosittelen aina valittamaan jos saa huonoa palvelua lääkäriasioissa! Eräs kaveri valitti taannoin äitipolilla epäasiallisesta lääkkäristä, josta kätilötkin varoitteli ja pahoitteli ja tämä lääkäri sain vihdoin kaverin virallisen Valviran valituksen tuloksena lähtöpassit kyseisestä työpaikasta. Tilanne oli siis kätilöiden mukaan ollut hankala jo pitkään, eli mistä tietää oliko tästä sun lääkätistäkin jo joku valittanut... Ja viikoista, älä huoli, ne viikot voi vielä heittää mittauksissa varsinkin jos tilanne ja lääkäri on ollut tuollainen. Kohta pääset jo nt-ultraan :)

Raidallinen kissa onnea hääpäivän johdosta! :flower: Meillä vielä 7 vuotta matkaa tuohon :)

Raha-asioista täällä joku jutteli, ja kieltämättä kyllähän sitä taas miettii miten pärjätään kun olen kotona etenkin sitten hoitovapaalla. Meidän kunnan vähäinenkin hoitolisä lopetettiin niin sitten äitiysloman ihan ok päivärahan jälkeen putoaa pelkälle Kelan hoitorahalle. Meillä just päiväkodissa hoitajat sanoivat että näkyy suoraan kuntalisän lopetus siinä että ihan pieniä on tosi paljon nyt hoitopaikan hakijoina kun ei ole varaa jäädä kotiin. Taas säästetään kyllä niin väärästä paikasta, 145€kk oli se kuntalisä : / Itse ajattelin olla siihen asti kotona kun tämä tulokas on vähintään 1,5v. (kun nyt sinne päästään!!), ja sitten saa mies olla taas ainakin pari kuukautta kotona ja siitä hoitoon. Esikoinen oli 1v8kk kun hoito alkoi ja hyvin meni. Osittaista viikkoa tai lyhennettyä päivää haluan sitten palata tekemään, kun se ei nyt eskoisen kanssa ollut mahdollista kun aloitin uudessa työssä hoitovapaan jälkeen.

Äitiyspakkauksesta nyt kun olen miettinyt niin ei varmaan sitä toista pakkausta oteta kun edellinen ja paljon muuta on jäljellä. Mä kyllä tykkäsin pakkkauksesta tosi paljon ja nelikiloiselle yliaikaiselle keväällä syntyneelle esikoiselle ne kootkin oli just passelit :)

Tänään taas parempi olo kun sai hyvät yöunet. Mulla olo huononee heti jos on väsynyt..

Hyviä vointeja maalismasut!

Vappuvaavi ja tulokas 12+2
 
Haluutteko muuten tietää sukupuolta? Me ollaan aiemmin haluttu.. Mut nyt, ainakin tällä hetkellä tuntuu et halutaan elää siinä suhteessa pienessä jännityksessä ja ootellaan syntymähetken ylläriä :) Meillä molemmat löytyy jo, tyttö ja poika.
 
Heips!

Onpa toden totta ollut kurjia ultrakokemuksia monella. Toivon mukaan vauvoilla kaikki mallillaan ja pelko ja epätietoisuus olisivat olleet turhia. Piip: sulle osanottoni surutyöhön. Jospa isäsi saisi voimaa tästä vauva uutisesta!
Dopplereista sen verran, että sain omani kympillä ja yleensä hinta on noissa 10-30€. Eilen kokeilin ja Rusinahan se siellä ilmoitteli olemassaolostaan höyryveturin lailla :) Huojentaahan se mieltä, vaikkei kaikkia pelkoja pois toki suljekaan. Omaan Nt-ultraan vielä pari viikkoa - huokaus.
Meillä tieto odotuksesta koskee perheitä ja parhaita ystäviä. Muttei erityisemmin kyllä salaillakaan. Ihana ollut vihdoin uskaltaa pukea päälleen ihonmyötäisempiä paitoja ja parit odotus housut on kyllä tuntuneet luxukselta :)
Sukupuolta ei selvitetty esikosta ja vaistot oli niiiiiiiin väärässä :D Mutta samalla kaavalla mennään tästäkin. Persottaahan se, mutta voi sitä ihanaa tunnetta, kun saattoi leikitellä ajatuksella tytöstä ja pojasta! Nytkin on vahva tyttöolo, mutta avataan paketti vasta maaliskuussa ;)
Nyt jatkamaan päivää muissa merkeissä. Tsemppiä itse kunkin odotukseen!
 
Höpönenä: doppler on angelsounds-merkkinen, maksoin käytettynä 20€. Uutena näkyy saavan alle 40€:lla, ei paha hinta. Näillä viikoilla ilmeisesti ei aina vielä äänet kuulu ja kyllä munkin piti alkuun etsiä pitkään. Oma syke kuuluu vahvasti mutta sitten kun paikallisti pikkuisen sykkeen niin sen kyllä erotti selvästi, 160 biittiä hakkasi minuutissa :)
 
Sukupuolesta samoin meillä avataan paketti vasta maaliskuussa :D Esikoisesta ei otettu selvää, eikä tästäkään. Silloin oli kyllä vahva olo sukupuolesta ja oikeeseen osuikin, nyt ei niinkään ole mitään oloja. Raskaus on ollut kyllä tähän mennessä niin samanlainen, että voi olla samaa merkkiä :) En ole mikään sukupuolineutraalin kasvatuksen kannattaja, mutta silti en halua ostaa kaikkea tyttö/poikaväreissä vaan neutraaleja vauvanvaatteita ym. Ja jotenkin meille ei ole olennaista kumpi hän on, sieltä tullaan sellaisena kuin ollaan, toivottavasti mahdollisimman terveenä :heart:
 
Mä olen kyllä niin malttamaton että haluun tietää sukupuolen heti kun mahdollista! Sillä ei sinänsä ole mitään väliä, että kumpi tulee, kunhan vaan olis terve pieni ihminen mut silti jotenkin polttelee tietää. Ei se hankintoihinkaan sen enempiä vaikuta, ei olla ajateltu pukea mahdollista tyttöä pinkkiin ja poikaa siniseen ja tätä rataa mut kuitenkin.

Kauanko teillä on mennyt sen ekan kunnallisen ultrakutsun saamiseen? Reilu viikko neuvolasta nyt eikä oo kuulunut vielä mitään ja jotenki tässä hermoilen että onkohan tieto menny sinne eteenpäin ja mietin et pitikö mun tehdä jotain asian edistämiseks, mut vaikka kuinka muistia pinnistän niin neuvolatäti ei kyllä mielestäni sanonut että mun tarttis minnekään soitella vaan että sieltä tulis vaan kirje kotiin. Tosin tietysti epäilen muistiani :D

Mies oli tilannu meille dopplerin sitte kuitenkin, että tulee semmonen tännekin vaikka jotenkin varoen siihen suhtauduin aiemmin kun pelkään että alkaa menemään itellä se huolehtiminen sitte sen kanssa ihan överiksi... mut jospa ei. Katotaan kunhan se saapuu että miten käytössä toimii, raporttia seuraa!

Jos muuten on käytännön kärryvinkkejä antaa merkeistä, malleista yms. niin ottaisin mielelläni vastaan.
 
NT-ultrakutsusta: meille tuli kutsu 2 päivää ekan neuvolan jälkeen :D

Dopplerista: eikö ne oo tuota kalliimpia?? Meinasin etten hanki mut tuonhan voisi hankkia tosiaan käytettynä eikä ole kalliskaan! En vaan ehkä osaa etsiä niitä oikeita ääniä? Ainakin neuvolassa kuulu pelkkää mahan murinaa ja muuta, en olis erottanut kyllä sieltä sykettä...

Hankinnoista: vaunut tuottaa päänvaivaa... Halutaan kestävät, sellaiset että niillä mennään sit vaikka useampaan ikävuoteen, renkailla pitää päästä suurinpiirteiden " maalla, merellä ja ilmassa". Merkillä ei väliä. Eikä sillä että ostetaanko uutena vai käytettynä.
Ekat mammahousut tilattu!! Maanantaina töihin siis uusilla suorilla housuilla joissa ei vyötärö kiristä :LOL:

Sukupuolesta: me ollaan kovin järjestelmällisiä ja ennakoivia ja halutaan tietää, meille kumpi vaan saa tulla kunhan on terve! Niinkun meille ihan jokaiselle varmasti mut siis halutaan tietää!

Raha: mä en ole vielä perehtynyt siihen mistä alkaen ja mihin tulee mitäkin...ihan pihalla! Sit kun ne lukee päivinä niin onko niissä lauantait tai viikonloput mukana jne jne
:ashamed: onko tähän jossakin lyhyt oppimäärä?
 

Yhteistyössä