MAALISKUUN MUSSUKAT 2015 *Joulukuu*

Marrastuuli: Kiitos vinkistä :) tuon bebesin sivun olin jotenkin ohittanut, kun etsisikelin tietoa. Eikä kaikkia vanhojakeskusteluja ole kiva kahlata, kun niissä on vaikka mitä..
Ja tosiaan joka vessakäynnillä tulee tsekattua paperi.. :ashamed: vieläkin vaikka vuotelusta on jo yli viikko aikaa.

Olen nyt loppuviikon saikulla ja levossa. Joten ei kun virkkuukoukku viuhumaan ja jalat ylös. Teitty noita harjoituksia pitää alkaa tehdä, jospa se vaaveli kääntyisi. Ja olen huomannut että mieluiten istuisin sohvalla jalat ristissä, joten pitää sitä alkaa välttämään.

Oletteko huomannut että yöllä heräisitte huimaukseen tai sellaiseen tukalaan oloon. Välillä selällään ja kylkiasennossakin tulee sellainen kummaolo, varmaan kohtu painaa jotain verisuonta. Huoh.. :| siksikin nyt taitaa väsyttää enemmän, kun heräilee enemmän vaihtamaan asentoa.

Mutta nyt lepoasentoon jälleen. Eiköhän tämä tästä.


Mariia ja Nappula
 
Hei,

MariaR81; tsemppiä ja lepoa sinulle, toivottavasti kaikki menee hienosti!

Huimauksesta yöllä, en ole omalla kohdalla huomannut huimausta, mutta viime yö oli eka yö jolloin en oikeasti saanut kunnolla nukuttua jatkuvan kipuilun ja käntymisvaikeuksien takia. En tiedä hermostuiko alivuokralainen neuvolatätin käsittelystä vai mikä oli mutta oli kyllä hirveän rankka yö : /
Muutenkin tuntuu että viimeaikoina on vain pahentunut olo kun pidemmälle mennään.

Perätilassa meilläkin vielä ollaan, tosin suunnitellun sektion takia sillä ei niin suurta merkitystä olekaan, mutta neuvolastakin sanoivat että itselleni voisi olla helpompaa jos kaveri kääntyisi "oikein"päin...

Äitiyspäivärahapäätös oli tullutkin jo ennen joulua:kieh:! En ole yhäkään saanut postissa sitä kirjallista versiota, mutta Kelan asiointipalvelussa päätös näkyy jo. Itselläni tilanne on siis se että ta maksaa palkan ja päivärahan välisen erotuksen suoraan minulle ja Kela sitten oman päätöksensä mukaisen osuuden. Tämä on meidän alalla ja pienillä työnantajilla aika yleistäkin, koska silloin työnantajan ei tarvitse jäädä odottamaan että milloin saa rahat takaisin Kelalta. Mutta olipa kiva tietää millaisella rahalla sitä ensi vuoden kitkuttelee... Eniten ketuttaa tuo Kelan tapa periä verot aina vähintään 20% mukaan, itseläni kun on sen verran pieni veroprosentti (ei ne suuret tulot, vaan velat :LOL:) että missaan tällä menolla useamman prosentin verran "lainaa" valtiolle. Tuleehan ne sitten veronpalautuksina takaisin, mutta kumminkin...

Talvisin terkuin,

elnastiina ja av 30+3
 
Täälläkin majaillaan edelleen perätilassa.. Onkos tämä nyt perätilaketju ????

Mites te muut.. Aiotteko mennä käännökseen? Me ukon kanssa eilen pähkäiltiin, kun mulla ollut edellisissä raskauksissa tosi lyhyet napanuorat, että josko se olisi syynä perätilaan. Ja mietittiin sitte että en taida uskaltaa käännökseen lähteä, ettei käy hassusti. Että jos nyt päättää olla loppuun asti pyllyllään ni haluun sit synnyttää perätilassa jos lupa annetaan. Toki jos ne jotenkin pystyy ultralla kattoon tuon napanuoran, mut rakenneultrassa ei ainakaan vielä voineet. Mulla siis toinen pääsi justjust maailmaan kun oli niin lyhyt :(

Ja niinhän se meni sokerirasituskin veeituiks. Niinku arvelin. Oli heti siellä labrassa sellainen olo et hitto mikä säätäjä. Näytteet otettiin myöhäs ja tarrat oli vielä sotkettu. Vika arvo saatiin ja se oli 4.8. Neuvolasta kuitenkin puoliväkisin uuteen rasitukseen :( ehdotin et voisin mittailla aamu paastoja mut ei käyny. Mun mielestä toi arvo on kuitenkin tosi hyvä niin tuntuu turhauttavalta. Noh omaks ja vauvan parhaaks meen mut ketuttaa silti.

Jei, kärryt ostettu ja maksettu. Haetaan helmikuussa. Samalla tarttui mukaan koliikkikeinu, jota ollaan kyllä käytettynä katottu, mut törkeitä hintoja ihmiset pyytää käytetystä. Muutama kymppi lisää ja saat kaupasta takuut yms. Muut onkin tosiaan käytettynä hommattu.. Öö paitsi pukki toi itkuhälyt.

Äh.. Täytyy jatkaa töitä :) palaan myöhemmin :)

Höpönenä ja pikku-ukko 28+1
 
Heipähei! Hui hurjaa, sitä vaihdetaan kohta vuotta ja kuukautta ja kohta ollaankin jo nyytit syleissä! :heart:

Täällä joulu tuli oli ja meni, välissä töissä kävin puurtamassa ja nyt saa taas vapailla uuden vuoden yli :) Vointi ollut hyvä, mutta niinkuin monilla muillakin kuulostaa, täällä yöunet ei tahdo aina olla mitä parhaimmat. Huomaa miten koko ajan sängyssä kyljen kääntö vaikeutuu ja selällään nukkumista ei edes passaisi harrastaa kun vartin selällään olo sohvallakin saa mun alaselän kokonaan lukkoon! :D Jos yöt ei mene kääntyilyyn, niin tuo meidän koiranpentu harrastaa toisinaan uhmailua ja hyppii sänkyyn tunnin välein, jonka takia joutuu heräämään kunnolla potkiakseen koiran omalla paikalleen lattialle... Meenasi väsymys iskeä pahemman kerran, kun meni muutama yö hereillessä tunnin välein ja vähäisillä unille muutenkin, kun aamuksi töihin.. : / Nauttinut nyt siis taas kun saa olla vapaalla! :flower: Öisestä huimauksesta oli myös puhetta, sitä ei täällä ole ollut, mutta muutamaan otteeseen aivan JÄRJETTÖMÄN kipeästi vetänyt suonta pohkeesta! Siis voi luoja, varmaan jo kolme yötä sitten tuntei ettei se suonenveto lopu koskaan ja mulla on vieläkin pohje ihan hellänä siitä rampista. Meenaakoha suonikohjua tehä :confused:

Voih, täällä se saattaa meillä vielä kiire pian tulla, sillä vauvalle ei ole vieläkään saatu hankintoja tehtyä! Iik, vaatteita vähäisesti joo. Mutta äitiyspakkauskaan ei ole vielä tullut, kiva nähdä ensin mitä siellä ja sitten loppuja vaateostoksia. MUTTA rattaat, pinnis, turvakaukalo jne "isommat" hankinnat vielä hankkimatta. Aion ottaa nyt tammikuussa itseäni niskasta ja todenteolla ruveta etsimään ja hankkimaan näitä. Tosiasia on että aikaa ei ole loputtomiin ja koskaan ei tiedä milloin se maha-asukin aika astua maailmaan jo tulee!

Kelalle pitäisi vielä tehdä se äitiysrahahakemus, vaimikäseoli, mutta kun en saa aikaiseksi kysyttyä työnantajalta miten nuo maksuhommat menee, mitä se työnantaja maksaa että osaisi täyttää tuon hakemuksen! :headwall: En voi muuta sanoa, kuin että oon nyt aivan järjettömän aikaansaamaton ihminen täällä! :D

Perätilasta oli puhetta, ei minulla mitään haisulia kyllä. Pitänee kurkistaa mitä neuvolakorttiin kirjoiteltu, joo rt on ollu viimeksi sillon pari viikkoa sitten.
Ultrailusta, meillä ultrataan tosiaan joka neuvola käynnillä ja sit oli ne ylimääräiset ultrat (np ja rakenne) jotka kävin Kokkolassa. :)

Koitahan MariaR81 jaksella siellä väsymyksen ja kaiken muun kanssa!
Hyvää vuoden vaihdetta jokaiselle! :heart:

Piip- 27+1
 

Yhteistyössä