Huomentapäivää
Liikkeistä ihanaa jos joku jo tuntee :heart: Mulla taisi tuntua esikoisesta noin rv 18 ekat liikkeet, toivotaan että nyt vähän aikaisemmin kun tietää mitä kuulostelee
Rakenneultra mulla on 22.10 ja ennen sitä ei ole neuvolaa, seuraava neuvola vasta rv 22 ja sieltä sitten saa Kelan paperit ja pääsee hakemaan äitiysrahaa ym.
Kivuista Hyvä että en ole ainoa, jolla kolottaa ja juilii! Nyt on viikon suunnilleen erityisesti vasemmalla puolella tuntunut selässä ja nivusessa menkkatyyppistä särkyä ja leviää välillä iltaisin reidenin pulelle. Huolestutti jo yksi ilta että mitä tämä on, mutta taitaa nyt olla se "nopean kasvun vaihe" pienellä meneillään, että äidin kudokset venyy ja paukkuu
Esikoisesta en muista tämmöstä, mutta toisethan sanoo että kivut lisääntyy raskaus raskaudelta kun kudokset on löystynyt jo valmiiksi, tiedä sitten pitääkö paikkaansa
Tarvikkeista Hoitopöytä oli meilläkin, sellainen taitettava joka sopi hyvin edellisen kämpän kylppäri/kodinhoitotilaan. Ja meillä ainakin toimi tosi hyvin ja oli käytössä pitkään! Yksi iso etu on ergonomia, mulla ei olis selkä kestänyt sängyllä tai lattialla kyyristelyä, seisoessa asento oli hyvä nostamiseen. Meillä myös vauva viihtyi aina hoitopöydällä tosi hyvin, siihen loppui monet itkut, en tiedä oliko lattialämpö, valot vai mikä mutta toimi aina rauhoittavasti
Ja pissa ja kakkajutuista en edes aloita
Meillä pissa lensi kaaressa aina vaikka kuinka yritit pitää pyyhettä päällä, että siivous oli kylppärissä helpompaa. Mutta nää on niin yksilöllisiä mikä kenelläkin toimii
Eskoisesta Hermojen koettelua täälläkin, 2v4kk on nyt aloittanut kunnolla tahtomisen, tai lähinna joka asiaan todettavan "minä en halua" "minä en OLLENKAAN halua" ja tätä herätään huutamaan myös öisin... zzzz... zzzzz. Mikä tahansa asia sukkien pukemisesta potalle menemiseen saa aikaan noin 1-3 isompaa raivaria päivän aikana ja lukemattomia pienempiä, missä kelkka saadaan jotenkin käännettyä äidin ja isin haluamaan suuntaan ilman isompaa huutoa
Tsemppiä meille kaikille. Toivon että tässä 6kk aikana olisi jo osa tahtomisesta ja raivareista helpottunut, tai ainakin ettei pikkusisaruksen myötä enää pahenisi tämä.. Ihana pieni, mutta kyllä välillä tuntee itsensä aika epäonnistuneeksi vanhemmaksi
Hyviä vointeja ja toivottavasti viimeisetkin pahoinvoivat alkavat jo saada helpotusta oloonsa!
Vappuvaavi ja tulokas 14+1