Tulipa käytyä aamulla kontrollissa neuvolalääkärissä. Joulukuun alkupuolella huiteli lääkärikäynnillä yläpaineet yli 140, vähän säikäytti ja käytätti ostamassa mittarinki silloin kotiin. Sitten kotona mittailin ja ihan normaaleita lukemia sain, mikä lie valkotakkisyndrooma oli just sillon neuvolakäynnillä päällä.
Nyt oli sinänsä onneksi kaikki hyvin. Maha on ihan valtava, mutta vauveliini vastaa kooltaan viikkoja..
Turvotuksesta oli neuvolalääkärin kanssa jo silloin kk sitten puhetta, ja nyt kun sanoin että vaikka kuinka syön puolukkaa, mansikoita, mustikoita ja ananasta ei ne hirveemmin helpota, joka paikka ihan turvonnut, mutta ei kuulemma voi oikein mitään. Painoakin tullu eka neuvolakäynnistä huimat 18 kiloa (oon kyllä ollu reilusti ylipainoinen jo ennen raskauttakin)ja alkaa oleen melko tukalat oltavat. Oli lääkäri sitä mieltä että ainakin yks 10 kiloa on mulla pelkkää turvotusta eikä aikonut laittaa dieetille.
Sanoi että turvotuksetkin yksilöllisiä ja kun ultralla katsoi että vauva voi hyvin ni nou hätä. Kääntynykki oli jo pää alaspäin. En oo ihan varma kuulinko oikein mutta sanoi että vauvan pää ois synnytyskanavassa..:O Apua mitä se tarkottaa? (tsori oon ensikertalainen, varmaan tyhmä kysymys
) Rupesin vasta nyt kelaamaan..
Pelotteli myös kaikennäkösistä vaivoista mitä voi tässä ilmetä, esimerkiksi kantapää voi puutua tunnottomaksi, ettei kannata säikähtää kuulemma :O. Mullahan noita järjettömiä lonkkakipuja ja samallaisia jalanpuutumisia mistä
Mam_87 sanoi on jo ilmennytki. Harmi kun en oikein älynnyt kysyä mistä johtuu
mutta kuulemma ihan normaalia on
Ihan ku noi selkäongelmat ei ois ollu ihan riittäviä ni sitten vielä kiva kuulla että eri vaivoja on vielä tulossa lisää läjäpäin, huhhu!
Nippatäti, minä oon kutonu esimerkiksi normaalin villahaalarin hupulla ja sellasen pussivillahaalarin missä ei oo jalkoja erikseen, ajattelin että voi olla kätevä sitten loppukeväästä kun voi toppapuvut olla jo liian kuumia. Oon neulonu noilla
Garnstudio ~ DROPS Design malleilla, on tosi kivoja ja selkeitä nuo ohjeet tuolla!
Vaunuista meinas olla vähän hankala löytää, kun oli tiukat kriteerit koska ensimmäisenä meillä tässä kerrostalossa on niin pieni hissi, että ehkä säkällä siihen mahtuu 4 ihmistä mutta jos haluaa vielä hengittääkkin matkalla niin 2 hlöä on hyvä määrä.Piti siis löytää tosi kapeat ja lyhyet vaunut, että mahtuu sitte itekki niiden kärryjen kanssa sinne hissiin, kun ajattelin ettei sitä vauvaa voi sinne yksinään laittaa ajeleen.
Toisena oli kriteeri että on oltava isot renkaat jotka pysyy paikallaan ja kolmantena vielä en todella ollu valmis maksamaan vaunuista mitään tonnia. Oon tosi huono ettiin mistään netistä käytettyjä, joten löysin sitten vähän oudomman merkkiset, z-linen yhdistelmävaunut uutena lastentarvikeliikkeestä alle kolmella sadalla. Olen kyllä tyytyväinen noihin, ja tuntuvat ihan tukevilta ainaki vielä ilman vaunuasukasta.
Voimia kaikille eri huolien kanssa painiville!!
Marionetti 31+0 pokspoks