Pitkästä aikaa taas kirjoittelen. Lukemassa olen käynyt lähes joka päivä, mutta tietokoneella istuminen on jäänyt tosi vähälle nyt joulun aikaan, että puhelimella luen palstaa, mutta en kuitenkaan jaksa sillä alkaa kirjoittamaan.
Harmillista kuulla, että kovin moni on saanut lepokäskyn tai olla ihan osastolla jo näillä viikkoilla. Oikein paljon tsemppejä teille kaikille :hug:
Rintapumpusta Alkuimetyksessä maidon noustessa erittäin kätevä. Minulla on se medelan käsikäyttöinen mikä oli myös osastolla. Myös saunassa kävin lämmittelemässä, kun meinasi rinnat pakkautua, vaikka sektion jälkeen sitä ei suositeltu. Kätilöltä silloin sairaalassa kysyin, niin sanoi, että siksi ei suositella, kun ennen saunat on olleet vähän mitä on olleet ja nykyään paljon siistimpää. Saunaan mennessä rinnat tosiaan itsestään valui ja maitoa suihkusi. Suosittelen mikäli on mahdollisuus ja rinnat kivikovat.
imetystyyny Esikoista odottaessa tein itse netin ohjeen mukaan ja todella kätevä, kun siinä menee kainalon alta myös se tyyny, niin pahinpien rintaraivareiden aikaan pystyi imettämään myös kainalosta, kun jostain syystä toisella kyljellä tyttö ei halunnut imeä.
Jälkisupistuksista Vaikka tyttö syntyi sektiolla niin niitä tuli ja yleensä veren kanssa. Parin viikon päästä synnytyksestä tuli ihan reilusti verta aina kun imetti vaikka vuoto oli jo muutoin vähentynyt reilusti. Jälkivuoto kesti loppuunsa kuutisen viikkoa.
Pissalla saa tosiaan rampata yhtenään. Varsinkin seistessä kohtu painaa rakkoa kovasti. Yöt selviää onneksi yhdellä käynnillä tällä hetkellä.
Täällä myös tulee ahdistusoloja, että pitää oikein kunnolla vetää henkeä. Yleensä tosin selällään maatessa.
Meillä ei mies myöskään käsitä sitä, että tässä ei hypitä enää entiseen malliin, vaan jaksaa valittaa siivoamisesta yms. Parina päivänä imuroinut ja siivonnut, niin alavatsassa illat sitten menkkamaista särkyä. Eli ei yhtään kivaa.
Sokereiden suhteen ei ole ollut ylityksiä. En ole saanut aterian jälkeistä arvoa edes ylittämään paastoarvon maksimia, että sellaista. Ja tosiaan tunnin arvoa ei tahdo muistaa, kun esikon kanssa tulee aina touhuttua, niin aika kuluu siivillä.
Äitiyspakkaus tuli alkuviikosta ja suurin osa vaatteista pesty ja odottavat silittämistä. Minun mielestä ihan poikavärinen pakkaus, mutta ei haittaa koska poikaa ennustaneet
Ensimmäiset hankinnat tehty myös tulokkaalle. Ostin nimittäin prismasta tumput ja sukat (n 4 euroa).
Pitäisi hakea yläkerrasta esikon vauvavaatteet ja katsoa myös ne läpi ja järjestellä kaappi valmiiksi. Onneksi kaikki tavarat on valmiina, niin ei tarvitse niistä isommin huolehtia. Ainoa suuri hankinta on uusi sänky tytölle. Nimittäin ei ole mieltä hankkia toista pinnasänkyä.
Mies teki myös ensimmäisen hankinnan tulokkaalle. Nimittäin kävi vaihtamassa auton
Että kyllä ne miehetkin näköjään osallistuu XD En tosin tiedä oliko varsinainen syy tulokas vai oma autokuume. Mutta kyllä meillä oli puhetta että tytön kanssa olisi pärjätty mainiosti myös vanhalla autolla, mutta kahden kanssa helpompi isommalla autolla, kun mahtuu enemmän tavaraa mukaan.
kaz 30+6