*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Tammikuussa

Tuosta näpertelystä vielä mitä vois tehdä kun on tylsää :
Juuri hoksasin itse, etten ole "vauvalaatikkoa" tälle vielä tehnyt.
Olen molemmille tytöille ihan normipahvilaatikosta tehnyt oman vauvalaatikon.
Pahviloota ja sen voi päällystää kauniilla paperilla, laittaa rusettia tms tai vaikka liimata lasten palapelin kanteen.
Siihen olen kerännyt kaikki ensitavarat: synnärin ranneke,tutti, äitiyskortti, onnittelukortit, ristiäiskakun koristeet, ekat juna-ja bussiliput, ristiäisissä käytetty päänkuivaamispyyhe (molemmilla oli omat), ekat helistimet, sairaalasta kotiuttamisvaatteet, 1v mekot, ekat piirustukset, hiustupsut.... Lista on loputon!!
Meillä tytöt on tykänneet aina välillä kaivaa laatikkonsa esiin ja katsella niitä ja kysellä tietysti kaikkea.
Siinä siis ensi viikolle itselle ohjelmaa. Sopivaa laatikkoa ei ole tällä hetkellä, joten pitää sellainen metsästää !!

Zuza ja kirppu
 
Lämpöiset onnittelut :hug: Nopposelle!

Rintatulehdus nostaa yleensä korkean kuumeen, en ole kuullut että sitä olisi ennen imetyksen aloittamista, mutta ei kai se mahdotonta ole.

Sterilisaatiota
on meilläkin mietitty, mutta ajattelin jutella asiasta vielä synnytystapa-arvion yhteydessä.

Kotiutumisvaatteet
vauvalle pakkaan mukaan normaali vaatekerran ja haalarin. Sairaalaan on hyvä varata vauvalle hanskat, kuten joku mainitsi aiemmin. Sairaalassa ei leikata vauvan kynsiä, muistaakseni se perusteltiin viimeksi minulle tulehdusriskillä.
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntai huomenta. :)

Mä en kestä tätä nälkää, mulla on koko aika kauhee nälkä. Kun kerrankin oisin muuten voinut nukkua aamulla, niin herään siihen, että jos en saa heti ruokaa, niin näännyn.. :O
Onko kellään muulla näin, vai onko kaikilla koko aika kyllänen olo? Mulla ei ole vielä kertaakaan ollut sellasta kyllästä oloa tai ettei mahtuis paljoa ruokaa kerralla. :D Tosin oon aina ollut iso ruokainen. :D

Tuleeko muuten teidän miehet mukaan synnytykseen?
Meillä tulee ja olis aika kauheeta jos ei tulis, siis myös mun mielestä, kun sitä jonkin verran kuitenkin pelkään, niin se jotenkin helpottaa jos mies on siinä mukana jo ihan ajatuksena. :) :heart: Tosin kyllä mieskin haluaa mukaan onneksi tulla. :)

Pikku M 34+1
 
Särö jes, hienon pussin sait aikaseksi ja tuo vaunuharso, pitää tehä itekin!

Hauska että meidän vauvanhäätösuunnitelmat herätti hilpeyttä :LOL:

Mies tulee synnytykseen, se on sille tosi tärkeä juttu ja se jo puhukin miten meidän pitää yhdessä treenata synnytyslauua ja sen selänhieromistaitoja!

Miun tisseistä tulee maitoa ihan hurjana, kuulemma nyt sais ruveta lypsämään vauvalle lisäravinnoksi. Meillä kun on sokerivauva tulossa, niin kaipaa kuulemma paaaaljon ruokaa.. Ootteko ajatellu kukaan että ennen syntymää lypsäis maitoa talteen?

Harmittaa vähän, kun mies lähti hakemaan autoaan vanhempiensa luota kaukaa etelä-pohjanmaalta, enkä mie voinu lähteä mukaan kohdunkaulan tilanteen takia. Ei muuten harmittais niin paljon, mutta miulla on tänään 24-vuotissynttärit. Oon nyt sit yksin kotona, mitään herkkujakaan ei voi syödä tuon diabeteksen takia. Kurjaa:(
Mut huomenna saadaan auto! Hurraa:flower:

Pikku M hulua että ens viikolla on jo helmikuu! Mie ooon asennoitunu siihen että ens kuussa mie synnytän!

Niin ja seksihaluista Leo sanoit. Miulla olis kyllä, mutta mies vierastaa jotenkin, se "tuntee vauvan pään" kuulemma jne.. Miun tekis paljonkin mieli, mutta tuntuu että oon vaan niin helvetin kömpelö että ei se kovin seksikästä menoa ole :D

Nippa ja pläski 34+1
 
Nippatädille synttärionnittelut!:flower:

Mies tulee mukaan synnytykseen.

Perhepeti oli esikoisen aikaan käytössä ja sitten saatiin käydä iso taisto, että tytön sai nukkumaan omaan sänkyyn. Nyt ei aiota ottaa käyttöön.

(.) Vauva on hiljainen tänään. Kyllä kääntyilee aina välillä, mutta meinaan silti hermoilla. Eilen kaivoin varastosta lisää vauvan vaatteita ja sitterin, nyt sitten pesukone laulaa!

Hauskaa sunnuntaita!

CandleLight ja poju 35+0!!! POKS!!:heart:
 
Nippa Synttärionnittelut!! :flower:

Mies todellakin tulee mukaan synnytykseen, tekee erittäin hyvää nähdä mitä kaikkea nainen on valmis tekemään perheensä eteen. ;) Kyllä siinä arvostus puolisoa kohtaan vaan kasvaa kun näkee sen työn! Niin ja tarviihan sitä tukea siellä itekkin :heart:

Makkarin puolella ei oo mitään eloa, kuorsausta, siinäpä se (miestä ei kiinnosta yhtään)! Ei sen puoleen että oma olemus on kyl kaukana seksikkäästä, muutenkin notkee kun norsu niin kai ne hommat on jätetettävä sit ens kevääseen..
 
Tsempitykset vaivojen ja ennenaikaisen synnytyksen kanssa painiville!

Perhepetiin varmaan tälläkin kertaa päädytään. Viimeksi vastustin sitä viimeiseen asti, mutta oli lopulta kaikille toimivin ratkaisu. Meillä tosin kävi niin, että yks yö yökylässä ollessa vauva ei mahtunut nukkumaan vieressä. Se oli ensimmäinen yö, kun ei ollut yöheräämisiä. Siitä lähtien vauva ei enää herännyt yöllä syömään, kun siirrettiin se omaan sänkyyn. Tämä tapahtui joskus alle 6kk ikäisenä. Nyt ajattelin, että nukahtakoot omaan sänkyyn, josta nostan vauvan viereen ja siinä saa nukkua aamuun asti.

Hienoja ompeluksia olette tehneet! =)

Nanna Maido luovutuksesta maksettiin 17€/kg eli karkeasti sama summa per litra. En tiedä missäpäin asut, mutta tässä husin sivuilta tietoa Äidinmaitokeskus

Tutin käyttöä aluksi vastustin esikoisen kohdalla, mutta meille sitä suositeltiin, koska kyseessä oli keskoslapsi. Vieroitus tutista kävi niin kätevästi, että nyt en vastusta. Tutteja aiotaan ostaa, mutta en sitä tyrkytä. Tilanne määrittelee mihin ratkaisuun lopulta päädytään.

Vauvalaatikon ajattelin joskus tulevaisuudessa tehdä. Olen kerännyt tavaraa esikoisen matkan varrelta, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi koota niitä yhteen saati laatikkoa hommannut. Ajatuksen tasolla tämäkin suunnitelma. Ideana ihana.

Mies tulee synnytykseen mukaan niin kuin esikonkin kohdalla. Mä tarvitsen sellaisen henkisentuen, vaikka muuta apua tuskin saan, jos synnytys on nopea.

Nippatädillä hyvä suunnitelma teillä :LOL: Ihana kuulla, että sait hyviä uutisia. Ei sinullakaan enää pitkä aika raskautta jäljellä, ajatella. Sitten saat taas herkutella. Hyvää syntymäpäivää! :flower:
 
Viimeksi muokattu:


Nippatäti Jatkotuunasin tästä pussukasta vielä kaukalopussin kun kaveri vinkkas et tee reiät vöille. Oli tosi simppeli tehä samalla periaatteella kun napinlävet, tiheellä siksakilla mutta vaan isommat. Ja lämpimät synttärionnittelut! :flower:

Mies haluaa ehdottomasti mukaan synnytykseen. Ja on se itsellekin hyvä henkinen tuki, viimeks kun oli pitkä synnytys niin siinä vaihtu kätilöt, harjottelijat ja lääkärit moneen kertaan niin oli mukava kun mies oli siinä tukena antamassa juotavaa ym. ja ponnistusvaiheessa kannusti hienosti. Mut ymmärrän kyllä jos jonkun mies ei pysty olemaan läsnä, ei onnistuis itseltänikään. Mulla tekee oikeesti pahaa nähä toinen ihminen tuskissaan, alkaa päästä huippaamaan. Verennäkeminen ei tee niinkään pahaa.

Pikku M Minä oon huomannu et usein pitää syödä jotain, alkaa muuten heikottamaan. Mut raja tulee aika nopeesti vastaan et mitään ähkyä ei voi syödä.

Perhepeti Tuskin otan vauvaa yöks viereen, olis niin tiivis tunnelma kun mies on aika raamikas ja meillä on vain 160cm levee sänky. Mut varmaan aamusin kun mies lähtee töihin niin otan sit viereen. Esikoinen nukku koko vauva-ajan pinniksessä ja hyvin toimi sekin. Pitää kokeilla jos laskis pinniksen toisen reunan sängyn tasolle ja vetäs sen ihan sänkyyn kiinni.

Tuttia käytän jos tuntuu tarpeelliselta mut en aio mitenkään tyrkyttää. Alussa varmaan vältän ihan siks ettei häiritse imetystä.

Ihana puku Posteljooni! :)

Särö ja Jalo 35+2
 
Viimeksi muokattu:
Nippatädille synttärionnittelut !!

Täällä lähti eilen irtoomaan limatulppa. Ei hätiä varmaankaan, edellisellä kerrallakin irtos pikkuhiljaa varmaan kk ennen tytön syntymää.

Muuten ollut tosi rauhaton olo. Alapäässä juilii ihmeellisesti ja vauvan pään pyörinnän johdosta juoksen suolta tyhjentämässä tosi usein..

Jaksamisia kaikille ja toivottavasti päästään pian tonne helmikuun päivämäärille !!

Zuza ja kirppu 32+0
 
Särö Mie ompelin kans samanlaisen tänään!!! :D Tosin tein vana yhden reiän tohon alas. Hirveen tyytyväinen olo kun sai ton valmiiks niin ei tarvi ostaa kaukalopussia:xmas: Yhdet tummansiniset taaperohaalarit tuli tehtyä myös.

Ps. Kävin tänään salilla, ja oli ihan jees, tosi rauhallisesti otin, ei uskaltanut kyl ottaa ees hikee pintaan, kunhan tein sellasia juttuja mitkä tuntu hyvältä, paikat vetreemmät. Otin salikortin vuodeks eteenpäin firman piikkiin joten säännöllisesti alan taas käymään. Ei ole uskaltanut tän raskauden aikana paljon käydä supistelujen takia.
 
Tutteja mä olen ostanut. Käyttö sitten vähän sen mukaan kuinka kova imijä sieltä tulee :)

Täälläkin mies tulee mukaan synnytykseen.

Eilen tuli harjoitussupistuksia melko paljon. Mahaa ja selkää jomotti myös välillä. Osa noista harkkasupistuksista oli jo kipeitäkin. Tänään taas ollut rauhallisempaa.

Nallu ja pikkuveli 34+1
 
Kiitokset kaikille onnitteluista :heart:

Särö taas tosi hyvä idea ja hienosti toteutettu toi kaukalopussi! Todellakin aion tehä saman, hirmu kätsy!

Ihana oli tuo Posteljoonin haalari!

Tulin hämmästyneenä vaan sanomaan, että Lokakuun pino on avattu :O Ajatella miten kauan siitä on kun ite on ollu ihan vauhkona ekoista raskausoireista ja skitsonnu digitestien, haamuviivojen, sydänäänten ja sun muiden kanssa! Tuntuu aina hassulta kun uus pino aukee:)

Miun pitää sanoo, että ei kyllä ollu tällä naisella aavistustakaan millaseen pyöritykseen sitä plussattuaan joutuu, henkisesti ja fyysisesti.

Nyt kysyn muuten sellasta, että onko teillä muilla suunniteltu raskaus? Meillähän kävi niin, että oltiin hiukan huolimattomia ehkäisyrinkulan kanssa kesällä ja vahingossa sai meidän poitsu alkunsa:ashamed: Tosin oon ite kuumeillu jo jonkin aikaa mutta ei me ehkä ihan vielä oltais vaan yhdessä päätetty asiasta. Nyttemmin kylläkin tuntuu että ajankohta on ihan täydellinen -tai no voiko ikinä olla täydellinen hetki :D

Diipeissä tunnelmissa Nippa ja Pavel!

Muoks. Hauskaa miten käytin sanaa "me" kun kerroin meidän hutiloinnista. Meillä mies on ottanu tästä vahingosta kyllä ihan samanlailla vastuun kun mie, vaikka tosiasia on se, että miehän sen hitto unohin laittaa paikoilleen!:kieh::LOL:

Taas muokkailen! Voi, oli pakko tulla pyytämään anteeksi, jos joku pahoittaa mielensä. Mie en jotenkin edes ajatellu, että sehän voi olla monelle tosi vaikea paikka, että on vuosia yritetty saada lasta ja vaikeita asioita takana ja täällä me vahingossa tullaan raskaaksi. :headwall: Jotenkin aina alkaa hävettää kun miettii, miten epäreilua se on että jotkut ei millään meinaa saada lasta ja toisilla se on joskus näinkin helppoa :ashamed: (tosin tää raskaus on kyllä ollu kaikkea muuta sitten). Toivottavasti ei nyt kelleen jääny paha maku suuhun!
 
Viimeksi muokattu:
Iltoo!

Säröllä hienoja ompeluksia ja kaikkee...=) ite en oo käsityöimmeisii,niin onneksi jotkii osaa =) kaukalopussikin oli hieno.

Meilläkin mies tulee mukaan sairaalaan,suunniteltu sektio,niin onneksi pääsee mukaan. Kuitennii siel heräämössä menee itellä aikaa,niin tietää,että vauva on isin luona tutustumassa.

Huomasinpa juuri,että LOKAKUUN pinokin tullut jo. Niin se aika vaan menee. =)

Jemimi ja Pikku-ukko 33+0 POKSPOKS
 
Nopponen hurjasti onnea !
olipas tosiaan tullut paljon tekstiä sitten viimekerran kun en ole ehtinyt täällä käymään..

Meillä myös mies tulee mukaa synnytykseen, onneksi koska usein menen paniikkiin uusissa tilanteissa ja varsinkin kun tilanne on uusi, pelottava, todennäköiesti kivulias niin ainut asia mikä saa minut rauhoittumaan niin on oma rakas :heart: =)

nippatäti synttäri onnittelut!! meillä on myös vähän suunnitelematon raskaus... mutta nyt kun miettii niin tämän parempaa ajankohtaa ei ole ja nyt lapsi on erittäin toivottu :heart: :) on puhuttu jo toisesta lapsesta :)
sitä olenkin miettinyt että osaisiko tästä raskaudesta nauttia enemmän ja olisi pitkään "toivottu" ja suunniteltu raskaus..siitä tulee välillä paha mieli, että olenpa huono ihminen :/ Eilen sanoin miehelle ihan itkukurkussa että en jaksa enää.. vaikka siis ollut helppo raskaus fyysisesti niin henkisesti ei :) mutta aika vähän tässä jäljellä on kun ajattelee tuota kokonais aikaa.


Emsuli 34+1
 
Hei kanssamahakkaat,

Nipalle synttärionnea! Enkä usko kenenkään pahottavan mieltään siitä, että toiset raskautuu hlepommin tai jopa sitä ennalta suunnittelematta. Itse kuulun niihin, joiden raskuas on suunniteltu ja hartaasti toivottu, ja jotka lisäksi ehti jo lähes heittää toivosta vauvan alulle saamisen suhteen - vaan tässä sitä nyt kuitenkin ollaan :) Epätoivoisimmillaankin olen aina ajatellut, ettei muiden hedelmällisyys (tai onni ylipäätään) ole multa pois. Oma onni pitää rakentaa itse.

Ihania käsitöitä olette väsäilleet. Itseäkin kuumottelee ompeleminen, mutta toistaiseksi ei ole vielä ole ollut aikaa väsäillä mitään. Ehkä sitten, kun työt vihdoin loppuu. CandleLightin innoittamana aloin raivata keittiön kaappeja tänään. Jospa sitä ehtisi käydä kaikki kaapit läpi yksi kerrallaan ennen vauvan tuloa (meiningillä Rätti toisessa ja roskapussi toisessa kädessä!!)

Lapsivesistä
Loppuviikko ja viikonloppu kulunut levottomissa merkeissä. Vauva on melskannut tavallista enemmän, supistelut on vaivannu enemmän tai vähemmän ja iltaisin olen ollut aika lailla kipeä. Keskusteltiin perjantaina miehen kanssa siitä, mahtaako vauva tulla ennen aikojaan pihalle, vesien menosta ja muusta. No sitten eilen illalla tunsin ihan selvän napsahduksen alakerrassa sohvalla istuessani. Olin ihan varma, että vedet meni (ääni+tunne oli hyvin samankaltainen kun esikoisen vesien menossa), ja juoksin sitten tunnin verran vessassa kurkkimassa tihkuuko jotain :D No ei tihkunut, joten liekö vauva potkinut johonkin sisäelimiin vai mitä. (mies kyllä ehdotti, että mulla napsahti päässä) :LOL: Mutta napsahdus herätti kuitenkin miettimään, mitä siis vesien mennessä kuuluu tehdä?? Soitellaanko silloin sairaalaan? Kuinka kiirus on sairaalaan vesien menosta, ellei supistuksia ole? Vaikuttaako asiaan, että edessä on suunniteltu sektio ja lääkärin ehdoton kielto synnyttää alateitse? Mitä ihmettä autoon tai taksiin voi laittaa penkkien suojaksi??? Kokemuksia? Esikoisen synnytys lähti käyntiin sairaalalla, mutta vesienmenokokemuksella veden määrä ainakin tuntui niin paljolta, etten osaa kuvitella matkaavani sairaalaan autossa yli puolta tuntia pelkän pyyhkeen turvin..

HaaveissaPulla ja Pulla (huomenna poksahtaa käyntiin 34+)
 
nippatäti Onhan se totta, että toiset joutuu yrittämään kauan (mahdollisesti jopa vasta hoitojen avulla raskautuu). Toiset taas tulee vahingossa raskaaksi, jotkut jopa vaikka ehkäisy olisi kunnossa. Joillakin käy niin huono tuuri, ettei ikinä saa omaa lasta. Onhan nää vähän epäreiluja asioita, mutta ei sun pidä hävetä sitä, että teillä homma kävi helposti! :)

Meillä on ihan suunniteltu raskaus. Yritys aloitettiin lokakuussa 2011 ja odotettu plussa saatiin siis viime heinäkuussa. Noin 9kk siinä siis meni ja monta itkua tuli päästettyä. Vaikka pettymys oli joka kerta suuri, olen nyt onnellinen tulevaan ikäeroon esikoisen ja masuasukin välillä (2v 5kk). Jos ekasta kerrasta olis tärppi käynyt niin meillä olisi jo n. 7kk ikäinen vauva täällä. Nyt esikoinen on sen verran iso, että on ihana seurata kuinka hän odottaa veljeään.

Mullakin mahassa napsahtelee. Uskon, että ne on kalvot jotka siellä pitää napsahtelevia ääniä. Esikoista odottaessa oli ihan sama juttu.
 
Nippatäti Meillä oli ihan suunniteltu raskaus mutta ennen esikoista kävin henkistä prosessia vuosia ennen kuin uskalsin raskautua. Oli epävarmuutta työelämässä, ongelmia anopin kans ja ylipäätään pelkäsin että onko minusta äidiksi. Mies olisi halunnut lapsen jo aiemmin mutta minä epäröin. Sit kun lopulta jätettiin ehkäsy niin tulin nopeesti raskaaks. Nyt toisella kerrtaa asiaa hidasti minun toipuminen synnytyksen jälkeisestä masennuksesta enkä halunnut raskautua ennen kuin olin pystynyt jättämään lääkityksen. Sit kun ehkäisy lopetettiin niin taas olin melkein heti raskaana. Minä olen kans tuntenut tuota huonoa omaatuntoa siitä kun raskaudun niin helposti ja sit lähipiirissäni on ollut paljon lapsettomuutta, keskenmenoja ym.

Lapsivesienmenosta oon täällä saanu sellaset ohjeet et jos vauva ei oo kiinnittyny niin pitäs mennä synnärille makuuasennossa eli käytännössä ambulanssilla (on napanuoran ulosluiskahtamisen vaara) Varmaan kannattaa joka tapauksessa soittaa synnärille vesien mennessä, sieltä sit neuvovat et voiko odotella kotona supistuksia vai pitääkö lähtee heti synnärille. Viimeks taisin suojata auton penkin pyyhkeellä kun lähettiin.

Särö ja Jalo 35+2
 
Raskautuminen oli täällä toivottua. Meillä se on onnistunut molemmilla kerroilla lähes pelkästä ajatuksesta :D Vaikea täysin asettua lapsettomien tai pitkään yrittäneiden fiiliksiin, kun ei ole itse kokenut samaa. Jokaiselle lasta toivovalle toivon toiveen toteutuvan. Nuo pienet on kyllä sellaisia lahjoja. Täytyy kuitenkin sanoa, että jokaisella on omat murheensa. Toisilla raskautuminen, toisilla raskausaika, toisilla synnytys tai jokin muu. Ei elämä kenelläkään ole helppoa, mutta vastoinkäymisistä pitää vain selvitä.

Kipeitä suppareita täälläkin. Aina ne säikäyttävät, etenkin kun kestävät pitkään. Onneks niitä tulee vielä vain muutaman päivässä. Silti jännittää, ettei synnytys ole kovin kaukana. Onneks oloa voisi kuvata enemmän jännitykseksi kuin peloksi.
 
  • Tykkää
Reactions: dania87
anncarol pääasia, että käyt kertomassa kuulumisia :wave:

nippa jos se menis tän hormonien piikkiin :whistle: ;) :LOL:

HP ja uudesta pinosta Itestä ainakin tuntu edellisellä kerralla hyvältä, että uusi pino laitettiin sitten vasta pystyyn, kun suurin osa oli jo synnyttönyt, niin ei tarvinnut kahtaa pinoa lukea/kirjoittaa. Jos ei loppukuun porukkaa haittaa, että täällä olisi sitten myös vauvajuttuja arjesta yms. :) Jos vauva ei oo kiinnittynyt, niin muistaakseni pitäs olla vaan levossa ja soittaa lanssi paikalle, omalla autolla meno oli ehdottomasti kielletty, jos oikein muistan :) Eli jos oikeesti sulla vedet menee, nii soitto synnärille ja sen jälkeen todennäköisesti ambulanssille.

Voi mitä ihania uutisia täällä onkaan, ku muutaman päivän on pois :D Tuhannesti onnea Nopposen perheelle pienestä prinssistä!! :heart: :flower:

Voi hurjaa, eka vauveli maailmassa :heart:

rintatulehdus on mahdollista saada jopa raskausaikana :/ Kaverini kärsi moisesta...

Julille Tsempitykset sairaalaan :hug:

sannamary hui, sullakin voi olla synnytys aivan oven takana :)

zuza ihana idea tuo sinun muistojen laatikko :heart:

Kateellisena katselen teidän ompeluksia, joillakin on se taito vaan käsissä :)

Mies tulee mukaan synnytykseen.

tutista meillä yritetään ehdottomasti saada tämä vauva tutille, koska esikoinen ei sitä ikinä oppinut vaan peukku vei voiton ja syö sitä edelleen.. :headwall: Peukusta on niin vaikea saada vieroittumaan, kun se on aina lähellä eikä sitä voi esim. leikata poikki tai heittää oraville, kuten tuttia :D

perhepedistä meillä varmaan sängyssä tulee olemaan ahtaampaa, sillä tyttö kipittää jokaikinen yö viereen ja ihan oman mukavuuden vuoksi imetän vauvankin varmasti aina vieressä, enkä jaksa aina olla nostamassa omaan sänkyyn. Eli rumba tod.näköisesti jatkuu ;)

nippa meillähän ehkäisyä ei käytetty tytön syntymän jälkeen ollenkaan ja pienellä lääkkeellisellä avulla tämä vaavi sai alkunsa. En kuitenkaan pahoittanut mieltä tuosta sun tekstistä. Pääasia on, että vauva on nyt kovin toivottu :)

Niin se aika vain kuluu, nyt mennään jo rv 35+1. On tuo hurjaa ajatella miten nopsaa aika menee, ihan kohta meistö jokaisella on nyytti sylissä :heart: Oma vointi ok, huomenna neuvola, niin saan toivon mukaan selvyyden, että kummite päin pikkuinen lymyilee :) Jotenkin panikoin, että on taas pyörähtänyt perätilaan.
 
Tutteja aiotaan kyllä hommata ja käyttää mikäli vaan vauva huolii. Esikko käytti alkuun meikäläistä huvituttina, eikä se ollut mitään herkkua. :D

Makkarin puolella on ihan eläväistä, miehellä etenkin tuntuu olevan halut ihan ennallaan. Itse taasn tunnen oloni isoksi ja kömpelöksi ja hyvää asentoa on vaikea löytää, niin en itse ole ihan niin aktiivinen.

Raskautuminen oli täällä kyllä toivottua ja odotettua, pari vuotta tuota plussaa sai odotella. Esikko oli ihan puhdas vahinko, vaikkakin ihana sellainen. Vaikka toisille raskautuminen onkin helpompaa kuin toisille, niin mielestäni se on jokaisen omien korvien välissä jos loukkaantuu siitä, että toisille se on helpompaa, ne kun on asioita joille ei kukaan mahda mitään. Toiset raskautuvat helposti ja toisille se on vaikeampaa, niin asiat vain on.

HaaveissaPulla Kiva kun sait inspiksen ja juuri tuolla rätti-roskapussi menetelmällä on meikäläinenkin käyny kaappeja läpi. :D Huomenna ajattelin repäistä ja käydä loput keittiön kaapeista läpi. Sitten olisi enää jäljellä loput meidän vaatehuoneesta ja makkari.

Lapsivesien menosta keskusteltiin kans miehen kanssa ja viime neuvolakäynnillä oli asiasta puhe myös hoitajan kanssa. Ohjeistus oli, että jos vedet menee, niin soittelee synnärille ja sieltä annetaan lisäohjeita. Jos ei supista niin voi rauhassa odotella vielä kotona, jos lapsivesi on vihreää niin pitää samantien lähteä synnärille.

Vauvan kotiutumisvaatteet pakkasin jo kassiin valmiiksi, vain body puuttuu. Osa vauvan vaatteista on tädilläni silitettävänä (hän pitää silittämisestä ja pyysi että saa silittää vauvan vaatteet), joten jahka hän ne on silittänyt niin pakkaan se bodynkin. Oma sairaalakassi on vielä suunnitteluvaiheessa, enkä ole pakannut mitään. :D

(.) Alkuillasta vauva mylläsi ihan kunnolla ja oma mieli helpottui. :) Kohta pientä iltapalaa ja sohvalle pötkölleen!

CandleLight ja poju 35+0
 
Suunniteltu raskaus on täälläkin. Meillä meni kaks vuotta ehkäisyn lopettamisesta ennen ku tärppäsi, mutta onneksi lähti ihan luomuna liikkeelle, en tiedä oisko musta hoitoihin ollu... Ja en mää ainakaan loukkaannu siitä että muilla onnistuu helpommin, voi sitä olla muitten puolesta onnellinen vaikka ittellä oiskin vaikeempaa. Mutta pakko sanoa että sillon kyllä meinas keittää kun yks tuttu päätti tehdä abortin tultuaan TOISEN KERRAN vahingossa raskaaksi ehkäisystä huolimatta. (Ekan siis synnytti, vaikka olikin vahinko, mutta ei toista halunnu enää perään.) Ylipäätään suhtaudun aborttiin tosi vakavasti, mutta ois muutenki voinu pitää koko jutun omana tietonaan eikä kertoo meille, kun se tiesi kuitenkin että meillä oli sillon jo yli vuosi yritystä takana... Sillon kyllä tuntu aika epäreilulta tämä elämä. Mutta onneksi nyt ollaan tässä!

Piula+kuperkeikkamies 31+4
 

Yhteistyössä