*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Marraskuussa

Sone: Minullakin on juuri tuollaista sukkapuikkokipuilua mahassa vähän väliä. Varsikin yöllä kun kääntyy äkkinäisesti tai nousee vessaan. En enää oo ollu edes huolissaan, liitoskipuja, näitä oli esikoiseltakin... Tosi ikäviä vaan... : /

(.) Muuten päivät vierii samanlaisena ohi kun ennenkin, parina päivänä vaan ollu niin outoa mahakipua/närästystä että... joka helpottanut parin tunnin kuluttua armottomaan kuravellikakkaan... :ashamed: Ja tämä nyt toistunut kahtena päivänä lounaan jälkeen (ihan normikotiruokaa oon silloin syöny). Iltoisin ei oo ollu sit mitään...eikä öisin eikä aamuisin...? Outoa, minulla varsinkin jolla on aina ollut kova vatsa, varsinkin nyt liikkumisrajoitettuna ja raskaana ollessa...?
Vauva myllää niin kovasti että oikeesti ku yrittää alkaa nukkuun niin se on lopen aika häiritsevää, mutta älkää nyt käsittäkö väärin, niin ihanaa tietenkin! :heart: Mut siis tarkoitan et potkii niin voimalla et ei kyllä nukkumaan pysty ennen ku rauhoittuu... Ukkokin yks ilta aivan nauro mun mahalle ku se pomppi ylös alas kokoajan. :)

Missä se lumi on?? :kieh: Minä haluan jo valkeaa maahan! :headwall: Alan jo laitella kohta jouluvaloja ikkunoihin, saa sitten jostain edes valoa tähän ankeuteen... :) Onko kukaan jo intoutunut laittelemaan valoja? meillä päin on jo kynttelikköjä näkynyt ikkunoissa, mut ite aina odottelen joulunavausta kaupungissamme ennen ku annan itselleni luvan alkaa fiilisteleen joulua! Oon todellakin niin jouluihminen ku olla ja voi! :xmas: Ulos yhdet kirkkaat lamput jo ukon komensin laittaan parvekkeen kaiteelle, en voinu hillitä enää ku naapurillakin jo oli. (Naapurikaupungissa oli joulunavaus viime v.loppuna, eikös se riitä? :) ) Kynttilöitä kuluu myös kiitettävästi kun nyt illat menee kotona istuen... Oih, ihana joulunaika! :heart:

Tunnelmoiva Nopponen ja myllertäjä 25+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
mam, nopponen: Juu mie aloin miettii et olkohan nää kuitenkin niitä kohdunkannattimien venymiskipuja, miullakin on maha kasvanut nyt viikonlopunaikaan ihan selvästi :) Ja tuli oikeesti siivottuu ja raivattuu kotia koko v.loppu ihan apinanraivolla, ja supistelujahan siitä on seurannut. Pitää pikkasen rauhottaa tahtia! :D Toivottavasti ei ala vaivaa enempää niin pystys olee töissä!

Siivoushulluus on iskeny minnuunkin... Ekassa odotuksessa oli kans, tokassa oli leipomishulluus. Oli pakkanen täynnä vaikka mitä herkkuu, varsinkin karjanpiirakoita tuli tehtyy ihan hulluna :p

24+2
 
Moi pitkästä aikaa... aika menee kuin siivillä,joka päivä lukemassa käyn mutten ole saannut aikaseksi kirjoittaa.

Paljon tullut suru-uutisia :hug: kaikille joita suru kohdannut. Ja voima :hug: jotka tarvitsee. Pahoitteluni etten muista enää nimiä.

Rakenneultra oli ja meni jo alkukuusta ja kaikki oli ok. Supisteluja täälläkin ollut ja saikulla välillä ollut että saa levätä ja se on toistaiseksi auttannut, onneksi. Nyt jo alkanut samat vaivat minkä vuoksi jäin jo 2 kk ennen äloman alkua saikulle viime raskaudessa,mut jos sitä sinnillä yrittäis ainaki jouluun olla töissä. Syksy ollut yhtä sairastelua lasten kanssa ja miehenki joka ei normaalisti sairasta. Mullakin yskä ollut jo 5 viikkoa ja nyt alkaa olee melkein terve.

Jotkut olivat jo Kelan papereita täytelleet ja päätöksiäkin saaneet,minä saan paperit vasta viikon päästä ja sitten kai ne pitäisi lähettää että saisi päästöksiäkin joskus :)

Jouluihminen olen minäkin mutta hiukan on tuo into laantunut kun ei ole lunta, pari annosta olen jo joulutorttuja leiponut ja syötykki ne jo on :D ulos laitoin valot viikonloppuna ja muutama tonttu kurkkii jo leivinuunin päällä =)

Tässäpä minun kuulumisia pitkästä aikaa, ei mitään ihmeellistä.

Katjuliisa & neljäsnapero rv 23+0
 
SoonFab4, toivotaan, että pikkuiset pysyvät kyydissä mahdollisimman pitkään, muistahhan oottaa iisisti! :)

omppulimu, piti ihan pariin otteeseen lukea, että ihanko tosi joku kaveri on sanonut nuin tahdittomasti! :O Ihan uskomatonta käytöstä, jäi vähän kuva, ettei ole ajatellut sen kummemmin koko asiaa, mutta onneksi sait näpäytettyä tuttuasi.

Tosiaan, kipeät supparit helpottuivat levolla, ja nyt pystyy ihan normaalisti kulkemaan, sekä tekemään. :) Väsyy tosin normaalia helpommin, mutta kai se alkaa jo tässä vaiheessa ollakkin niin. Kumminkin, kävimme eilen hakemassa vauvavakuutuksen Tapiolasta, siellä oli edullisin ja siellä on muutkin vakuutukset. Miehen kanssa avataan yhteinen tili, ja siirrytään molemmat saman pankin asiakkaiksi, helpottaa hieman arkea. :)

Tilasimme muuten Bumbeez.comista vauvalle kaukalopussukan, tuossa on reiät viispiste- ja kolmipistevöille. :) Luin suositteluja tuosta aika paljon, on kuulemma pienellä vauvalla paljon kätevämpi kuin haalarit, suojaa viimalta, sateelta ja kylmältä. Plussaa myös siitä, että neppareilla saapi tehtyä hupun vauvan päätä suojaamaan, ja autossa voi vetskaria aukoa, jos tulee liian kuuma pienelle, eli aika näppärä tuntuis olevan. :) Tilattiin tuo viikonloppuna, niin oli tänään tullut jo haettavaksi, eli aika nopeaa toimintaa miun mielestä! Oon jotenkin tottunut, että suomalaisista nettikaupoista joutuu tavaraa odottelemaan pidempään, kuin ulkomaisista. ;)

Viude ja Dude 24+5
 
Pikainen piipahdus vain, lukaisin kuulumisia läpi. Eilen hain äitiyspakkauksen postista ja voi että kun oli ihana hypistellä :heart: Mies oli Skypessä ihan suu auki että noin paljon ja hyvää tavaraa saa, ei niillä kuulemma, eikä Hollannissakaan. Jaksuja nyt kaikille muille, paremmalla ajalla sitten enemmän kuulumisia!

 
HeidiHe, olen todella pahoillani, enkeleitä matkaanne!

SoonFab4, pärjäämistä sinne!

Neuvolakuulumisia:
Verenpaine: 50/105 (Miten näin alhaalla taas..)
Paino: +100g/vko
SF: 18,5
Hemo: 149

Kävin viikonloppuna päivystyksessä, kun supisteli niin paljon. Kätilö ehdotti, että menen kotiin lepäämään, ja tulen aamulla uudestaan kun on lääkäri paikalla. No tulin, ja soitin äippäpolin ovikelloa. Kaksi kätilöä kysyi millä asialla olen, ja selitin supistukset ja sen että sovittiin, että tulen aamulla lääkärin katsottavaksi tarkemmin. Toinen kätilö tiukkasi tuon jälkeen minulta, että Ai oletko sinä raskaana??:O Menin ihan sanattomaksi, ja mumisin että "joo...." Koominen tilanne, siis ihan huvikseni siellä selvitän että supistaa kovasti...|O Ei ollut onneksi kohdunkaula lyhentynyt, joten jatkoin sieltä sitten "normaaliaskareisiin" taas... Voi kun jostain sais sitä saikkua!!

T.Marais ja poikanen 22+3
 
Ihania masuja! :heart:

Anncarol Sinä olet päässyt jo hypistelemään vaatteita! Pitäisi kai se minullekin kohta puoliin tulla... Se makuupussi oli ihana, sen takia oikeastaan otin sen pakkauksen. Saa lattialle nätin peiton vauvalle sit kun on vähän isompi. Vanha makuupussi on sit vaunuissa.

Marais Onpa kumma etteivät anna sinulle sairaslomaa. Olen aina luullut että raskaanaoleville annetaan aika herkästi saikkua esim. supistusten takia.

Nopponen Täälläkin odotellaan lunta. Minulla on jo kirkkaita valoköynnöksiä ja -kransseja muttei vielä mitään varsinaista joulukoristetta.

Miehen kans mietittiin nimiä ja ihme kyllä meillä on vielä yli kymmenen nimiehdotusta joita ei ole suorilta ammuttu alas jomman kumman toimesta :) Ja keksittiin me pojalle "mahtipontinen" työnimi joka ainakin meitä nauratti kovasti... :D

(.) Toissa yönä jäi unet vähiin kun heräsin yöllä kolmen jälkeen ja sit vauva mylläs tunnin (!) verran mahassa, eipä sit tullu enää uni silmään. Onneks viime yönä nukuin kuin tukki yhtä vessareissua lukuunottamatta. Sain ensi viikolle ajan gynekologilleni joka suositteli sitä estrogeenikorvaushoitoa synnytyksen jälkeen (synn. jälk. masennuksen ennaltaehkäisyyn) Onpahan sit resepti valmiina ettei jää ihan viime tippaan.

Särö ja Jalo Uljas Valio 25+4
 
Viimeksi muokattu:
Heippsan

Täällä ollaan omien ajatusten ja tunteiden parissa oltu liittyen esikoiseen.
Poika pääsi vihdoin teho valvonnasta pois, tässä nyt yritellään selvitellä vauriota mikä sattui.. Onneksi kävelykyky ei ole mennyt. Muuten vielä onkin aika väsy poika.
MUTTA PAISTAA SE AURINKO JOSKUS MEIDÄNKIN RISUKASAAN!!

Sairasloma supistusten takia mä sain 4-9pv saikkua, olisivat jatkaneet mutta laitoin vastaan.. Nyt kuitenkin olen saikulla sairaalakeissin takia hyvä niin kun poikakin tarvii äitiä. Mutta tarkotus ois ens ke palata töihi. Mies on sitte pojan kanssa pari päivää ja sitte äitini tulee sairaalaan ja meille auttamaan. Mutta kyllä yleensä antavat heti supistustuntemuksien takia.

Rakentuva talomme huolestuttaa saadaanko jouluksi valmiiksi... Työmiehiä on palkattu lisää ja miehen vanhemmat onneksi valvoo siellä jos mies ei kerkiä käymää

Tarvikkeita en ole kerkenyt katsomaan, mutta kyllä sitä kerkiää.

Oma olo tällä hetkellä ihan hyvä. Vielä on jäljellä lieviä supituksia pari krt päivässä. Päätettiin että kun on poika joka on syntynyt nii paljon aikasemmun että tätä tarkkaillaan enemmän. Eli sisätutkimuksia on enemmän ja ultrakin pari krt enemmän. Olen onnellinen että raskaus on jo näin pitkällä :)

Juli ja Ensku 25+5
 
Täällä ollut tänään ihan hirveesti polttoja alavatsalla ja -selällä, yhtään kohtalon kavereita? Ei minusta kuitenkaan suppareita tai ainakaan alavatsa ei mene kovaksi. Pelottaa kuitenkin sen verran, että otin yhteyttä kätilöön, josko voisi tarkistaa alakerran tilanteen.. saa nähdä.

Kilu ja Onni-Unelma 23+4
 
Meillä oli tänään viimeinkin rakenneultra ja masusta löytyi terve ja vilkas poika. Ipana oli suurimman osan ajasta poikittain, mistä on kuulemma vaikea saada näkyviin kaikkea tarvittavaa, mutta kääntyi lopuksi pää alaspäin niin että saatiin paremmat kuvakulmat. Ja nakki oli tosiaan jalkovälissä siihen malliin ojossa, että sukupuolesta ei jäänyt epäselvyyttä... :D

Painoarvioksi saatiin 565g ja lääkäri kauhisteli ensin yläkäyrillä meneviä mittoja, mutta kun ihan kaikki mitat oli yläkanttiin niin tuli lopulta siihen tulokseen että raskaus on varmaankin noin viikon pidemmällä kuin on laskettu. Mutta laskettua aikaa ei kuulemma voi enää muuttaa kun edellisessä ultrassa ei ole sitä todettu. No, sokerirasitus on joka tapauksessa edessä ja pitänee ens viikon neuvolassa pyytää sen aikaistamista, jos nyt kuitenkin on siksi niin iso tuo ipana. Painoarvioksi saatiin siis 565g, ja sillä perusteella lääkäri povaili 4,5 kiloista jötikkää LA:lle... Mutta varmaankin vielä 34-36. viikolla arvioidaan kokoa ultrassa.

Vaikka poikaa olen koko ajan epäillytkin niin nyt kun asia varmistui, niin yksi nimi on mielessä pyörinyt koko päivän. Miehellekin olen sitä pari viikkoa sitten ehdottanut, eikä se ainakaan suoriltä sitä tyrmännyt, mutta pitää kysellä vielä uudemman kerran mielipidettä. (Enköhän mää sen saa ylipuhuttua olemaan samaa mieltä...;) ) Ja ultraan mennessä keksin vielä toisen nimen, joka ei ole ollut mielessä aiemmin, mutta joka tuntui heti tosi kivalta ja passais yhteen ajattelemani etunimen kans. Mutta musta on kiva että on nyt aikaa makustella nimeä ihan rauhassa, tuntuuko se vielä keväällä kivalta.

Piula ja poikanen
 
lenkkari täytyypä tuota yrittää bongailla kirjastosta, kiitos! :)

Nallu Kiitti vinkistä, pitääpä heti googlailla :) Meilläkin kun esikoinen on tyttö, niin sopis just eikä melkeen meille :)

Nopponen mulla ollu just samaa, että masu on yleensä ollu ummella ja sitten ihan yks kaks saattaa tulla ripuli, joka menee sillä yhellä kerralla ohi.. inhottavaa ja outoa :/ Mulla tuli just toissailtana kauheen huono olo ja sitten maha meni sekasin, vessassa käynnin jälkeen helpotti..
Täällä yks jolla ekat jouluverhot ja -valot ikkunassa :D Pakko oli laittaa, kun tänne uuteen kotiin saatiin laitettua verhotangot, niin on tylsää katella tyhjiä tankoja ;) Ja mun oli ihan pakko kokeilla kuistille uusia joulutähtiä ja ne saikin sitten ikkunaan jäädä, kun eihän niitä enää kannata poiskaan ottaa ;) :D

anncarol oih, sitä pakkausta oli niin ihana hypistellä :heart: Nyt taidetaan ottaa vain se tylsä raha..

kilu kyllä nuo ihan suppareilta kuulostaa :/ Mulla supparit tuntuu ajoittain just poltteluna tai sellasena puristavana vanteena alavatsalla ja -selällä.

onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Kohta puolin kaikki onkin varmaan käyny rakenneultrassa :)

Juli Tsemppiä sinne, ootte te sitkee perhe! :heart:

Omaan napaan ei ihmeempiä tällä kertaa..

Alisa & Hippu 25+3
 
Kiitos Minx82 linkistä!

Onko monelle tulossa poika-vauva vai tuntuuko vaan siltä :) ? Meillä ultrassa lääkäri on nyt kaks kertaa tulostanu mulle pojan vehkeistä kuvan, en tiä miks :D Pyöriikö vanhanaikasesti yhteiskunta poikamyytin ympärillä... Itellä kaksi vanhempaa on tyttöjä ja tietenki kolmannesta toivo poikaa. Ja kun poika syntyi, niin tässä raskaudessa toivo taas tyttöä. No ilokseni saan molemmat :)

Tuntuu että täällä on jutut menny enemmän semmoseen kaikkeen negatiiviseen ja en sano sillä ettei nitäkin saisi olla, mutta tuntuu ettei kukaan juuri uskalla kertoa jos kaikki on hyvin tai hehkuttaaa sitä omaa hyvää oloa sen takia ettei pahoittaisi kenekään mieltä. Tämä on vain minun mielipiteeni enkä halua tällä loukata ketään, olen pahoillani jokaisen puolesta jolla asiat on mennyt toisin kuin suunnitteli/toivoi. Onhan tässä itselläkin riski menettää lapset, kuitenkin kaksosraskaus on aina riskiraskaus. Mutta päivä kerrallaan on mentävä ja yritettävä olla turhia murehtimatta, koska jos niin käy että lapset jostain syystä eivät selviä, todennäköisesti en itse olisi sitä pystynyt estämäänkään. Parhaani teen lepäämällä ja ottamalla rauhallisesti ym. Luonto on joskus julma, mutta toisaalta karsii pois heikot, elämään kykenettömät. Minulla on ensimmäinen lapseni aikanaan viikolla 19 pilvenreunalle lentänyt ja hänellä oli sydämessä häikkää ja ei olisi todennäköisesti edes raskauden loppuun asti elänyt... Nämä on raskaita asioita, mutta aika parantaa. Ikuisesti toki tämän pienen pojan muisto on sisälläni.

Eipä muuta tähän hätään, toivon todella etten ketään loukannut ja odottelen niitä iloisia hehkutuksia muilta mammoilta :heart:

Perjantaita odotteleva, SoonFab 25+1
 
Kyllä sä SoonFab4 olet oikeassa siinä, että hiukan varovaisia ihmiset on täällä kun niin paljon on huonoa tapahtunut, mutta toisaalta hyvä että täältä löytyy hienovaraistakin porukkaa ja huomioidaan jokaista :) Eihän se pois sulje hyviä asioita :) Kyllä niitä huonojakin ikävä kyllä on tässä kun raskaus etenee niin raskausvaivoista helposti valittaa, vaikka onnellinen onkin raskaudesta :) Joten ollaan mitä ollaan täällä ja valitetaan tai hehkutetaan niin en usko, että ketään ottaa sitä huonolla :heart:

Ajattelin tänään pakata pahvilaatikoihin turhan irtaimiston niin ei tarvitse muuta kuin kantaa tavarat uuteen asuntoon :) Ensi viikon alussa kun uskon meidän jo pääsevän muuttamaan kun edelliset asukkaat lähtevät sunnuntaina sieltä pois :)


Onpa tosiaan synkkää ja harmaata.. : / saisi sitä lunta tulla jo pikku hiljaa.. Jouluvaloista joku puhui niin odotan kovasti, että päästään siihen uuteen asuntoon niin pääsen laittamaan jouluvaloja ikkunoihin :xmas: Itse tykkään kun on pimeää niin hiippailla yön pimeydessä vessaan jouluvalojen hehkuessa myös.. :xmas:

mam ja risbe 25+5 :heart: kohta poksuu taas.. :)
 
Moro Mammat!


Soonfab oot silleen oikeessa, että hyvä meidän olis jakaa tavallisia positiivisia asioita täällä. Positiivinen fiilis tarttuu siinä missä surullinenkin! On järkyttävää miten paljon surua on meidän pinon kohdalle sattunu, mutta yritetään pysyä positiivisina! Tsempataan teitä odottajia, joilla riskejä raskauteen liittyy ja pidetään yllä hyvää fiilistä!!

Täällä Pers-Karjalassa on ihan hirveät koiranilmat :p Koiranomistajanilmat oikeestaan, nääs miun koira on aina ulkoa tullessa NIIIIIN PASKANEN!! Me ollaan pyhitetty yks pyyhe kokonaan Tessulle.. :kieh: Kello on 11 aamulla ja näyttää ulkona siltä kun olis ilta! Miekin ootan jo talvea kovasti ja lunta! Ja jäätäkin, sillä tilasin ne Icebug-kengät ja vähän ne on huiput!! Joku vinkkasi niistä, ikuisesti kiitollinen siitä!

Joulun odotus.. En varsinaisesti oo mikään jouluhullu, mutta tätä joulua odotan kovasti. Me aiotaan viettää miehen kanssa joulu aksin kotona ihan rauhassa ja tehdä sellasia asioita joista me saadaan iloa, kun on tavallaan viiminen joulu kun sellaiseen on mahdollisuus. Tein joulukalenterin meille seinälle. Tein 23 pienempää kangaspussukkaa, joihin parittomiin saan mie yllätyksen ja parillisiin mies ja 24. päivän isossa pussissa on molemmille!

Oma odotus. Miulla ja paavolla on kaikki hyvin. Maha kasvaa ja on hassun nakönen, tykkään tuijottaa sitä peilistä ja nauraa sille. Mies tykkää laittaa joka ilta pään miun masun päälle, että pikkunen voi potkia sitä naamaan. Nopea painonnousu, mistä taannoin kerroin, oli väär hälytys, seuraavana aamuna punnasin itseni ja painon oli vähän alempi kun neuvolassa, eli paino pysyny samana. Käyn muuten mittäämässä viikottain verenpaineen terveyskeskuksen itsehoitopisteellä, miun äidillä kun oli niin kamala raskausmyrkytys, niin seuraan sitten omatoimisestikin.
Oikeastaan ainoat vaivat on nuo liitoskivut, kovat lonkkakivut iltaisin, harkkasupistukset, refluksi ja suonikohju emättimessä, joka on muuten ihan jäätävän kipeä. Lisäksi peräpukamat on alkaneet vaivata, kun maha on rautakuurin takia ummella. Oon syöny moninkertasta annosta maitohappobakteereja, niin maha on muuten toiminu kyllä hyvin.

Oon raskausaikana käyny vesijuoksemassa kaverin kanssa pari kolme kertaa viikossa, nyt kun kokeilin uimista, niin huomasin, että lonkat ei anna uida ollenkaan, ilmeisesti on lantion seutu jotenkin irti kuopistaan jo :D

Kokeilkaa muuten joulu -ja kahvi-ihmiset sellaista, että laitatte kahvin purujen sekaan sinne suodatinpussiin teelusikallisen kardemummaa ja kanelia. Tulee ihanan jouluista kahvia :heart:

Ainiin ja nimestä vielä: me ollaan päätetty, että Paavo on meidän pojan nimi. Paitsi mie haluaisin että, Pavel, mutta mies ei lämpene, kun meillä ei kummallakaan ole venäläistä tai muutakaan verta suvussa :LOL: Paavo on miun isän nimi, mutta sitä sanotaan aina vaan Paveksi, joten ei tule ristiriitaa.

Huomista sokerirasitusta odottaen

Nippa ja Pavel 24+4
 
Heippa kaikille!!

Olen muutaman kerran laittanut tänne viestiä ja nyt halusin taas kirjoittaa:)

Olen itekkin käynyt melkeen kk sitten ultrassa ja kaikki oli hyvin, kolmas tyttö on tulossa ja laskettuaika edelleen 22.3:) Taidanki olla varmaan ainut joka tytön saa tällä palstalla ku kirjotusten mukaan monia poikia syntymässä:) Mieheni pettyi kun sitä poikaa ei tule tälläkään kertaan, mutta ultranainen ei kylläkään nähnyt ihan selvästi mut arvasi tyttöä, ja tyttö olo mulla ainakin on,mahan muodonkin perusteella:)

Niille jotka syö rautaa ja ummetusta havaittavissa niin mulle pari lääkäriä sanoi että kokeile ottaa rautapilleri aamulla veden kanssa tyhjään vatsaan n 30min ennen aamiaista niin mua ainakin helpottanu..vatsa toimii mainiosti!!Kokeilkaapas tekin:)

Tytöille nimiä ollaan mietitty,todella vaikeeta kun kaksi tyttö jo entuudestaan ja kaikki kauniit nimet on käytetty mut kyllä se joku päivä tulee vastaan varmasti ja sit tietää et se on meidän tytön nimi:)

Joululahjat olen hankkinut paitsi muutamia mitä ei suomesta saa ja joudun odottamaan niitä kun kaverini tulee ulkomailta:)Jouluverhot ja ihanan punainen mattokin on olohuoneessa ja tuntuu paljon lämpimämmältä heti:)vanhemmat tytöt jo odotelee joulukalenterin avaamista,meillä on kalenteri mihin tontut tuo joka päivä jotain kivaa:)ekana päivänä tytöt tulee saamaan Satu Sopasen konserttiin liput mikä on 1.12:)

Ihanaa Odotusta ja Joulun ihanuutta!!

22+4 ?
 
Heippa.
Täällä yksi uusi ilmaantuisi joukkoonne :) Olen taustalta seurannut kirjoituksianne ja viimein päätin liittyä joukkoon.
Olen 30 tänä vuonna täyttänyt ja meillä odotellaan neljättä pikku yllätystä. Aiemmin lapset siis poika 08/02, poika 04/04 ja tyttö 09/05. Eli ikäeroa tulee mukavasti tähän iltatähteen :) Laskettu aika on siis 21.3 ja synnärinä K-SKS. Niin ja tyttölupaus saatiin ultrassa.:heart:
Raskaus on sujunut supistuksia lukuunottamatta hyvin, mutta todennäköisesti saikkuilen hoitotyöstä äippälomaan saakka. Tilanne kohdunsuulla kuitenkin rauhallinen toistaiseksi. Kovasti nuo isommat sisarukset odottavat jo pikkuista saapuvaksi ja itsekin tuntuu että aika vaan matelee ;) Mutta eiköhän se tästä kun joulu on ohitse niin aika rientää sinne maaliskuulle. Tulis jo lumikin kun tuntuu että tämä ainainen harmaus vie mielen aika alas...
Mutta tämmöstä, jatkanpa paremmalla ajalla kun nyt täytyy rientää kauppaan. :wave:

Terkuin. muumis ja miina rv. 22+6 ?
 
Joo todellakin poika voittoista täällä lupaukset... :) Alan kohta uskomaan ukon teoriaan et jos la osuu keskitalveen on paljon suurempi mahdollisuus et poika on tulossa, kun taas kevääseen tai kesään tyttö on todennäköisempi... :) Ja kun oikein miettii niin meidän molempien suvussa lähes kaikilla miehillä/pojilla on synttärit loka-maaliskuussa ja tytöillä taas huhti-syyskuussa... Hmm... Sattumaako? hehe Eiköhän sitä kuitenkin oo mahdollisuus ihan kumpaan vaan vuodenajasta riippumatta! :)

(.) Huomenna äippäpolille oikeen lääkärin tarkistukseen... Saa nähdä pikkuisen. :heart: Niiden vuotojen takia sinne tarkempaan syyniin joutuu... Kaikille peukut pystyyn et istukka olis alkanu nousta pois kohdunsuulta et pääsis normisti synnyttään! ;) Huomenna sit ilmoittelen jossain välissä mitä sielä sanottiin. :)

Nopponen 25+4
 
Pitkästä aikaa käymässä.....

HeidiHe otan osaa suruunne ja jaksamista raskaassa ajassa :hug:

Tämä ketju on kyllä saanut osansa suruista ja murheista. Toivottavasti ne olisivat nyt tässä, onneksi on kuitenkin paikka jossa niitä purkaa. Ja jatkossa myös niitä iloisiakin asioita.

Oma elo tahtoo olla aika kiireistä tällä hetkellä, viimeisiä listoja laitellaan kiinni ja tarkoitus olisi loppuviikosta soitella vielä kiinteistövälittäjiä läpi. Ajatukset ovat siis suurimman osan aikaa kiinni jossain muussa kun masussa.

Rakenneultrassa ollaan keritty kuitenkin käydä maanantaina ja siellä oli onneksi kaikki hyvin. Painoarvio oli hieman päälle 400 g, tarkkaa arviota en kyllä tähän hätään muista, mutta kätilön mukaan normaali viikkoihin nähden. Arvio sukupuolestakin saatiin (ja saman olin näkeväni itse), mutta pysyköön se vielä salaisuutena :) Kovin liikkuva kaveri masussa oli ja tässä asiassa muistuttaa hyvin paljon isosiskoaan :heart:
Nimiä alettiin tietenkin ultran jälkeen miettimään ja pari mukavalta kuulostavaa löydettiinkin, viimeiset päätökset tehdään kuitenkin vasta kun asukki on ulkoistunut ja nähdään minkä näköinen rakkaus sieltä tuli. Mä en vain osaisi päättää nimeä etukäteen :)
Tulevana maanantaina olisikin sitten vuorossa neuvola ja mielenkiinnolla odotan saanko käynnin jälkeen varailla aikaa toiseen sokerirasitukseen.

Painosta olitte kirjoitelleet. Mulla on paino tähän mennessä laskenut, joka ei todellakaan haittaa. Selvennykseksi, että ylipainoa mulla on ihan kiitettävästi, joten siksi tästä laskusta iloitsen. Mikään huima pudotus ei ole ollut, mutta kolmisen kiloa on tähän mennessä hävinnyt. Mitään stressiä mahdollisen painonnousun suhteen en kyllä aio ottaa, tulee se mitä tulee. Tärkeintä on se, mitä synnytyksen jälkeen tapahtuu.

Palailen maanantaina tarkemmin kuulumisin :wave:

Paipula ja Tiuku 21+4

lisäys...

 
Viimeksi muokattu:
pitkästä aikaa ehtii kirjoittelee...

ihania masukuvia tänne on taas ilmestynyt!:heart:

tänään oli neuvola, painoa oli tullut edellisestä kerrasta lisää 397g, en oo yhtään tyytyväinen, kauhee homma tulee olee laihduttaa synnyttämisen jälkeen, mut terkkari ei ota mitään stressiä mun painosta... verenpaine oli 115/62, ihan ok,liikkeet ++, vihdoin tuntee useaan otteeseen päivässä niitä:). sit sain vihdoin kela paperit, olen nyt virallisesti raskaana!:D
sf-mitta on lähellä yläkäyrää.... kuulemma kumminki normaalinrajoissa.
sydänäänet oli +150 paikkeilla tyttö ei vaa tykännyt et kuunneltiin monotti doppleria.:D

sit käväsin tänään myös hammaslääkärissä, mistä mun mielestä ei ollu mitään hyötyä! ronklas nopeesti suuta ja pisteli ikävästi ikeniä et sattui ja vuoti verta, sekä ei osannut kunnolla suomea, mietti aina kauan sanoja et oli jotenki sekava, ei yhtään helpottanut mun hammaslääkäri pelkoa!:mad:

joulufiilistely kovasti ootan joulua, mut tunnelma ei pääse nousee yhtään kun on nii synkkää, sateista, lämmintä nii tuntuu ettei oo joulu lähimaillakaan...: / kohta pitäis kumminki alkaa koristelee kämppää, enää ens viikko ja sit onkin jo joulukuu...:O

ristiselkä ei kestä enää mitään, öisinkin ku on nukkunut pitkään kyljillä nii sattuu nii paljon et jalkoja alkaa särkee ja aamuisin varsinki on ihan mielettömät säryt jaloissa asti. ei mukavaa, terkkari antoi numeron fysikaalisiin, jos heiltä löytyis helpotusta, pitää soitella sinne.

kohta pitäis täytellä kelan paprut ja lähettää ne työpaikalle et sais jossain vaiheessa sen päätöksen...

nopponen täällä pidetään kovasti peukkuja et istukka olisi lähtenyt siirtymään... ilmoitustas odotellessa..

pepper & tytsy 22+1:heart:
 
ON: Tänään oli lääkärineuvola.
Jalkojeni turvotus on kuulemma ilmaantunut liian aikaisin... tämän vaivan pitäisi ilmetä vasta ihan loppuraskaudessa.
Lääkäri kirjoitti 2 viikkoa sairaslomaa ja kaikenlaisia kokeita otetaan tämän 2 viikon aikana mm. pissakoe, sekä kilpirauhas- ja munuaisarvot verikokein.
Myöskin äitiyspolille varattiin aika ylimääräiseen ultraan, jotta nähdään mm. lapsiveden määrä. Vatsan kokokin menee yläkäyrän yläpuolella, joten "masukin" kasvukin tarkistetaan.
Verenpaineetkin olivat jonkin verran koholla, joten sain mittarin kotiseurantaa varten.
Hieman huolissani nyt olen sekä omasta että masukkini tilanteesta, mutta samalla kertaa hyvilläni siitä, että ongelmien syyt tutkitaan kunnolla. :)

Sintu74 & masukki 25+3
 
Viimeksi muokattu:
Pixiehän se kyseli tuolla raskauksien eroista tyttöjen ja poikien kohdalla... Minulla siis takana kaksi poika odotusta ja yksi tyttö, täytyy kyllä sanoa että aika samanlaisia ovat olleet mahan muodostakin lähtien. Nyt tämän neljännen raskauden kohdalla oli aavistus tyttösestä ja senhän rakenneultra vahvistikin. Hassuja eroja on olleet runsaat alkuraskauden vuodot poikien kohdalla ja tyttösistä taasen ei mitään. En tiedä onko se sattumaa vai mitälie... Mutta siis tosiaan, radikaaleja eroja en löydä raskauksistani.

Painosta täällä on ollut puhetta. Mulla on alusta tullut reilu 5 kiloa, mutta lähtöpaino oli senverran hyvä että saapi tuota painoa tullakin. Neuvolassa sanottiin että kohtuullisesti on paino noussut :) Juoksuharrastuksen jättäminen ja alkuraskauden jatkuvan syömisen (pahoinvoinnin helpotukseen) nähden olisi voinut huonomminkin käydä. Onhan tuo persaus tietenkin levinny ja kaikki muutkin paikat, mutta kerkeehän sitä sitten poltella läskit myöhemminkin :D aika tarkka olen kyllä nykyään syömisteni suhteen ja harvoin edes tekee mieli herkutella.

Massu on aika valtava, mutta sekin on tyypillistä minulle. Yläkäyrällä mennään fundusmitoissa jälleen. Olen aika lyhyt ja varsinkin selkä on lyhyt niin maha tuli aika nopeasti näkyviin. Kohtuullisen isoja vauvoja olenkin tähän maailman puskenut, onneksi kaksi edellistä ovat ymmärtäneet tulla jo muutamaa viikkoa ennen laskettua-aikaa etten ole revennyt kahtia. Kokoarviossa olen käynyt aiemmin ja luultavasti myös tästä, ainakin aion sen vaatia.

Liikkeistä, kovasti tuo typykkä liikuskelee tuolla varsinkin iltaisin ja aamuisin. Alkuun olikin aika pitkään aika hiljainen mutta se vissiin johtui tuosta edessä olevasta istukasta. Vähän jo ennätin huolestua... Varsinkin alas tuntuu potkut, joten luulenpa että tuolla istutaan vatsanpohjalla. :heart:

Sellaista...jatkanpa kuulumistenne lukemista ja sitten nautiskelemaan kuopuksen kanssa tehdystä hedelmäsalaatista, nam! :popcorn:

Muksaa loppuiltaa masukkaille!

muumis ja miina
 
Pikkuisen sydänäänet oli ihan normaalit tänään neuvolassa kuunnellessa :heart: Ihana jumpsutus! Eli viime viikkoinen sivuääni taisi olla ohimenevä juttu. Ensi viikolla kuitenkin katsotaan vielä varmuuden vuoksi ultralla, että onhan sama tilanne sillon edelleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Tervetuloa mukaan muumis! :)

SoonFab Olen ihan samaa mieltä kanssasi, kertoillaan vain kaikkia juttuja maan ja taivaan väliltä, olivatpa ne sitten positiivisia tai negatiivisia. Molemmat kuuluvat elämään. Välillä vain tuntuu ihan kohtuuttoman epäreilulta miten ne ikävät asiat kasautuvat samoille ihmisille... :(

Nimistä vielä (en muista enää nimim. kuka niistä puhui) että ei varmaan itsekään tule nimeä lyötyä lukkoon ennen vauvan syntymää. Jotenkin sen näkee vasta sitten et käykö se ollenkaan. Esikoisen aikaan meillä oli viiden nimen lista josta miehen kans valittiin suosikki ja onneksi molemmat tykättiin samasta nimestä niin ei tarvinnu vääntää kättä :)

Sintu Jospa kyseessä ei olisi alkava raskausmyrkytys, hyvä että heti tutkivat tarkemmin. Vai voiko olla kyse jostain muustakin?

Minulla ei ole kokemusta kuin poikaraskauksista mutta aika samanlaisia ovat olleet. Alkuraskaus oli erilainen, enemmän pahoinvointia ja makeanhimoa ja siks epäilinkin tyttöä mutta eipä ollutkaan :)

Palaillaan, minä kärvistelen täällä syömättä ja juomatta. Aamulla olis se sokerirasitus. Tyypillistä että kaupassa ois tehny mieli vaikka mitä herkkuja kun just tänä iltana ei pysty ottaa mitään! :popcorn:

Särö ja Jalo 25+5
 
nippatäti meillä lyhyt jalkainen valkoinen koira, joten nää ilmat on todellakin ihan syvältä. 3 kertaa päivässä joudutaan koiran jalat ja mahan alunen pestä, joten tuntuu ettei kaks pyyhettä riitä millään. molemmat jatkuvasi märkänä. Ihan sen vuoks jo haluaisin pakkaset, että tää ravan ja hiekan määrä helpottais.

muumis tervetuloa joukkoon! :wave:

Pixie mun yhdelä työkaverilla oli ihan erilaiset raskaudet jo molemmat on poikia ja toisella taas kaikki kolme raskautta oli ihan samanlaisia ja hänellä on 2 tyttöä ja 1 poika, joten fifty-sixty voi olla päättely oireiden perusteella :D

Laia varmasti helpottavaa :)

Kovasti jo odottelen ens viikon neuvolalääkäriä, saa vähän tietoa tuosta alakerran tilanteesta :)
 

Yhteistyössä