HeidiHe oon kamalan pahoillani teidän menetyksen puolesta! Kenellekkään ei toivoisi tälläistä menetystä enää tässä vaiheessa kun on näin pitkälle päästy. :hug:
Omaa napaa: täällä on ollut puhetta
herkkulakosta ym. elämäntapojen ja ruokavalion muutoksesta. Itse sen myös aloittaneena, siis oon vähentänyt herkuttelun ihan minimiin ja ruokavalioon olen alkanut taas panostaa, kasviksia enemmän ym. sekä liikuntaa lisäämään oman jaksamisen mukaan. Koen syöväni hyvin ja monipuolisesti ja myöskin riittävästi. Nyt kuitenkin vähän mietityttää,
paino on laskenut 1,5kg kahdessa viikossa. Mietimpä vain onko tästä nyt jotain haittaa.. BMI oli normaali, ehkä hieman yläkantissa, mutta normaali silti raskauden alussa. Nyt siis painoa tullut alkupainosta 5,5kg lisää. Mitenkäs muilla?
Sitten tänään näin parasta ystävääni, joka todella tökerösti suhtautunut raskauteeni kun siitä kerroin, vaikka tietoinen meidän lapsettomuushoidoista ym. Tänään ääneen pohdin kasvatustapojani ja mitkä asiat mulle tärkeitä, niin kaverini kritisoi joka asiaa mitä sanoin. Teki niin mieli sanoa pari valittua sanaa ihmiselle, joka ei ole koskaan ollut raskaana eikä muutenkaan haaveile äitiydestä. Ja kyseessä ei ollut mitkään suuret linjat vaan sellaisia pikkujuttuja, mitkä koen itselleni ja tulevan lapsen kehitykselle tärkeäksi. Ehkä on typerää ottaa itseensä kyseisen asian takia, mutta ei kyllä hyvältä tuntunut.
Kyseinen ystävä on kommentoinut myös unettomuuttani ja antanut ohjeita mitä tulisi tehdä, että nukkuisin paremmin. Kommentit ovat olleet kovasti sen suuntaisia, että itsepähän unettomuuteni aiheutan. Tällöinkin vaihdoin puheenaiheen aika nopeasti.
Tuntuu pieneltä nämä murheeni muiden omiin verrattuna, mutta pakko päästä johonkin näitä vuodattamaan. :/
Minttu ja kääpiö 23+6 <3