*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Marraskuussa

mikähän viikko nyt on menossa kun joka tuutista muuten tulee tuota raskausajan diabetes ohjelmaa, isot vauvat 5D dokumenttia, paikallisessa sanomalehdessä oli jonkun väitelleen sis. tautilääkärin paasaus. (joka ihan oikeasti lievästi sanottuna outo täti). iltasanomien vai iltalehden lööppi joku päivä huusi samaa asiaa. MIten sattukin kun täälläkin puhutaan nyt noista herkuista ja painoista =) tärkeää asiaa tietenkin =)
 
Makeanhimo vaihtelee täällä päin. Joinain päivinä tekee kovasti mieli makeaa ja toisinaan ei. Mulla on jääkaapissa sellainen suklaalevite (jota voi laittaa leivän päälle) ja pahimman makeanhimon iskiessä voi ottaa teelusikallisen niin lähtee himo tehokkaasti. :) Enemmän mun tekee kyllä meili kaikkea suolaista.

(.) Maha kasvaa kyllä nyt hurjaa vauhtia, tuntuu että parissa päivässä on taas muuttunut kovasti! Hyvä vaan. Pikkuinen pitää muutenkin kovaa touhua kun etenkin iltaisin maha pomppii puolelta toiselle.
Tänään oli kyllä oikea hormonihirviö-olo, kun mies kävi viemässä poikansa kotiin joten ajoi pitkää matkaa, n. 500km. Mies soitti matkalta, että oli yrittänyt tankata autoa ja huoltoasemalla oli väitetty että tilillä ei ole katetta. Kävin sitten katsomassa, niin oli se kyseinen summa lähtenyt mutta mies ei saanut tavaraa kuitenkaan. Kyllä rupesi sapettamaan kunnolla! Onneksi kammoan soittamista, olisin voinut muuten soittaa kyseiselle huoltoasemalle ja sanoa muutaman valitun sanan. Me kun eletään aika lailla kädestä suuhun, niin piti sitten pyytää mun vanhempia lainaamaan vähän rahaa. Pillahin sitten itkuun kun soitin miehelle, että tankkaa nyt kunnolla, että laitettiin rahaa tilille.:ashamed: Tuli kyllä typerä olo kun sillä tavalla rupesin itkemään, taisi vaan olla iso helpotus kun tietää että toinen pääsee sitten ainakin varmasti kotiin.
Muuten isänpäivä on mennyt täällä mukavasti, käytiin mun vanhempien luona syömässä ja kävi siellä vierailulla muutamia sukulaisiakin. Mieskin pääsi turvallisesti kotiin ja vauva aloitti juuri taas möyryämisen.

Mukavaa isänpäivän iltaa kaikille!

CandleLight ja poju 24+0 POKS!:heart:
 
Niittyvilla, ihana mekko tuossa kuvassa! :heart: Ihme kyllä, jos on neuvolasta painosta sanottu, hoikkahan sie oot! Mam87:lla, Särö78:lla ja Niittyvillalla kanssa ihania masuja. :)

Aiemmin kertoilin nuista kipeistä suppareista ja mahakivusta, en saanut neuvolatätiä kiinni perjantaina, mutta mies passitti sängyn pohjalle lepäilemään. Perjantaina käytiin hakemassa pari pakettia matkahuollosta, niin jo sinä aikana rupesi uuestaan tuntumaan paineentunnetta tuolla alempana, ja mahaan rupes sattumaan. Tultiin siis kotia melko nopiasti, kun paineentunne oli melko kova, ja tosi inhottavan tuntuinen. Ilmeisesti kannattaa kroppaansa kuunnella, perjantain ja eilisen kun lepäilin kokonaan sängyssä nettaillen ja lukien, niin ainakin pahempi meni ohi. :) Tänään nimittäin käytiin kullan kanssa kahvittelemassa kaupungilla, ja apsilla leivontatarpeita ostamassa, niin ei enää tuntunut kipeitä supistuksia tulevan ollenkaan, eikä mahaankaan enää koskenut. :) Pitää siis ottaa rennosti, ja levätä sillon kun kroppa niin vaatii. ^^

Ei nuissa kivuissa ja säryissä vielä mittään, mutta eilen poitsu säikäytti ihan kunnolla, kun ei illalla liikkunutkaan samalla tavalla kuin ennen. Kokeilin tuoremehua, pähkinä-nougat levitteen syöntiä ja kunnon ruokaakin, niin ei ruennut liikkumaan vieläkään, vaikka kuinka kuullosteli selällään ja kylellään liikkeitä. Rupes huolettamaan, mutta sitten tuli mieleen vielä tönäistä masua hieman, ja parin tönäisyn jälkeen onneksi pikkuinen vastasi potkaisemalla. :heart: Lueskelin netistä eilen myös liikkeiden vähenemisestä, ja ilmeisesti on melko yleistä, että näillä viikoilla sikiö alkaa rauhoittua hieman, ja saattaa kääntyä eri asentoon, jonka takia liikkeet ei tunnu niin selvästi. Huih, huoletti kyllä ihan älyttömästi, varsinkin kun muutenkin on herkillä ollut.

Asiasta kukkaruukkuun, sain muuten kuvattua masun päälle näkyviä liikkeitä videolle 22+6 viikolla. :D :heart: Pakko oli miehellekkin näyttää, aika kovasti monotti nimittäin.^^

CandleLight, et oo ainoo herkkä täällä, mie rupesin poraamaan yks päivä sen takia, että ajatuksissani viskasin purkan auton ikkunasta ulos. :( Yleensä kun tulee laitettua roskikseen asti, niin tuntu kauheelta, kun kumpikaan meistä ei tykkää purkan - tai minkään muunkaan viskomisesta tielle. :ashamed: Ja auta armias, kun meillä netti pätki, niin oisin ollut melkoinen ihanneasiakas tuolla palvelun tarjoajalla...:kieh: Oh voi, jospa nämä mielialat tasaantuis jossain vaiheessa.

Makean ja suolaisen himosta ollut puhetta myös, mie kanssa oon ollut herkkujen perään viime aikoina! :rolleyes: Suklaata menisi enemmän kun laki sallii, ja pähkinöitä sekä sipsejä kanssa. Yritän kumminkin vähentää, koska en normaalisti syö makeaa ollenkaan, ja suolaista harvoin. Tosin tänään tehtiin munkkeja miehen kanssa, tuli ihan älyttömän hyviä, pehmeitä ja maukkaita, nams nams. :heart:

Tulipas taas kirjoiteltua, ihana kun saapi tarinoida tapahtumista ja keskustella muustakin samassa tilanteessa olevien kanssa! :) Ystävä- ja kaveripiirissäni ei kauheasti perheellisiä ole, eikä monillekkaan asia ole ajankohtainen.

Viude + Dude 23+3
 
Töttöröö naiset armaat!

Isänpäivä mäni, omalle isälle kortin lähetin ja soitin tänään. Miehen kanssa syötiin herkullinen aamiainen, oikein hotellitasonen :D
Viude ja Candlelight ja mielialat kuulostaa tutulta. Välillä tuntee ittensä ihn mielisairaaksi kun tunteet välill heittelee ääripäästä toiseen!

Närästyksestä muuten ootte joskus puhunu täällä. Miulla on ollu jo vuosia refluksin takia käytössä happosalpaajat, tällä hetkellä Omeprazol. Niistä miulle on ollu apua, närästys pysyy poissa ainakin. Mietin vaan, jos on ihan kamala tilanne närästyksen kanssa kun itsellä ahimmillaan, niin ne kyllä jeesaa. Ja se magnesiamaito, joka auttaa ummetukseen, auttaa myös närästykseen!! Miula kyllä refluksi on pahentunu tässä raskauden aikana. Mahan sisältö tahtoo yöllä nousta nieluun, herään ns. oksennus suussa välillä öisin. Pfyf, ällöttävää.

Miettikää miten pitkällä ollaan jo!! Tuntuu hurjalta miettiä, että enään paljon alle puolet jälellä:O

Tilasin muuten ne Icebug-kengät, toivotaan että ne olis jees!

Jatkan Vihreän mailin kattomista. On niin surullinen leffa, että itken joka kerta kun näen sen!

Nippa ja pave 23+1

Ainiin ja siitä painosta, ite en oo ihannepainonen ollu ennen kun raskaaksi tulin ja paino on neljä kiloa noussu, ei siitä neuvolassa ole sanottu mitään, eikä siinä kai mitään häikkää ole. Itse olin alussa tosi ankara itselleni ja otin tosi raskaasti jos paino nousi yhtään. Nyt oon relannu sen kanssa.
Meinaan sitä, että olkaa armollisia itsellenne. Liika on aina liikaa, mutta mennyttä ei saa tekemättömäksi ja murehtimalla hirveästi saa aikaan kamalaia paineita itselle. Mie oon anoreksian nuorena sairastanu ja aikuisena bulimiaa ja oikeestaan vasta parina viime vuotena oon ymmärtäny, että tärkeintä olis tosiaan vaan omaa itseään ja kehoaan kunnioittaa ja rakastaa. Sitä omaa kehoa pitää helliä hyvällä ruoalla ja liikunnalla ja antaa sille anteeksi pienet virheet. Kehokin antaa meidän pikku hairahdukset kyllä anteeksi, eli jos nyt joskus herkutellaan, ei se ole maailman loppu. Täältähän saapi kyllä tukea ja omilta läheisiltä jos neuvolahenkilökunta sanoo typeriä asioita tai joku jurppii!
Raskaus on muutenkin tarpeeksi stressaavaa, että ei kannata siitä painosta itselleen liikaa mielipahaa ottaa. Kaikill akuitenkin tuo painonnousu on suht. aisoissa pysynyt:heart:
Jeesataan toisiamme jatkossakin näiden(kin) asioiden kanssa, tällanen tukiverkko on tosi ihana juttu!
 
Mukava kuulla, että muillakin heittelee nuo mielialat. Nämä hormonit ne sitten on ihania...

Eilen illalla oli ensimmäisen kerran harjoitussupistuksia. En muista, että edellisessä raskaudessa olis ollut ihan vielä näillä viikoilla. Sinäänsä se hieman hermostuttaa koska viimeksi ne harjotussupparit olikin sitten ihan avaavia supistuksia. Täytyy varmaan seurailla ja kuulostella olotilaa, sekä ottaa hieman rennommin. Toivottavasti kuitenkin päästään hyvin loppuun saakka. Pikkuinen oli eilen liikkeiltäänkin aika hiljainen, joten totta kai olin heti huolissani, sitten vielä ne harkkarit siihen, niin muistutti hieman liikaa edellisen synnytyksen alkamista.:| Onneksi vauva pisti sitten ihan myöhään kunnolla ranttaliksi ja sain tuntea kunnon potkuja ja tänäänkin on liikuskellut hyvin tuolla. Jospa ne harkkarit on vaan harkkareita.

CandleLight ja poju 24+1
 
Nyt vähän pelottaa, jännittää ja ahdistaa. Reilun puolen tunnin päästä on se sydänlääkärin ultra, jossa katsotaan minkälainen sydänvika vauvalla on. Mulla on itsellä pulssi ihan sekaisin tästä hermoilusta, mutta nyt ei voi ottaa rytmihäiriölääkkeitäkään kun ne vaikuttavat myös sikiöön.

Pitäkää rakkaat peukkuja ettei meillä oo pahin mahdollinen tapaus, vaan että selvittäis vielä pelkällä seurailulla.

Tuun kertomaan mitä siellä sanottiin kun pääsen sieltä pois.

Tikuliina ja typykkä (kysyn vielä siihenkin vahvistuksen jos se suostuis katsomaan) 22+1
 
Tikuliinalle tsemppiä :hug:

Supistuksista Mulla tuli perjantaina kaupassa ollessa supistus, joka ei ollut kipeä mutta tuntui kuitenkin vähän kurjalta. Supistuksen jälkeen mahaan ja alapäähän jäi outo tunne, joka helpotti vasta kun pääsin autolle istumaan. Tässä viikon ajan on välillä ollut menkkamainen tunne alaselässä ja alamahassa, koko ajan onneksi harvemmin. Tää on niin outoa mulle kun esikoisesta harkkasupistukset alkoi vasta vikoilla viikoilla ja niitä oli tosi vähän. Sillon tuota menkkatunnettakin oli vain ihan alussa ja lopussa.

Nallu ja pikkuveli 23+2
 
Tikuliinalle tsemppiä! Olette ajatuksissa!

Neuvola oli tänään, kaikki oli normaalia ja ok. Painoa oli tullu 400 g per viikko ja sf-mitta oli 22. Syyke oli 145. Mies halusi välttämättä mukaan, mikä oli ihan kivaa vaikkakin vähän turhaa.. Saatiin myös samalla influenssa-rokotteet.

Mukavaa viikon alkua!

Nippa ja pave 23+2
 
Hurjaa, että joillakin menossa jo 25. viikko!!! Ei enää kauaa, niin meillä kaikilla pienokaisten elinmahdollisuudet alkaisivat olla jo hyvät kohdun ulkopuolellakin! Toivotaan tietty ettei synnytyksiä vielä ala tähän pinoon tulla..

Tikuliina hirveästi tsemppiä ja peukkuja teille tutkimuksiin!

Mam_87 Onnea uudesta kodista! :)

Leo81 Mulla on toi ohjelma ”raskaana ja rappiolla” boksilla tallennettuna odottamassa että ehtisin sen katsoa. Ohjelmatietojen perusteella kuulosti kyllä aika hurjalta…

Triida
Pikaista paranemista!

kwaidan, toivottavasti löydätte lääkärin kanssa jonkun hyvän ratkaisun tuohon VTI-kierteeseen!

Mielialat on mulla tasottunu huomattavasti alkuraskaudesta. Ei oo itku enää ollenkaan niin herkässä.

Meliah kyseli, jännittääkö/pelottaako tuleva. Mä oon ruvennut vähän pelkäämään sitä, miten osaan olla hyvä vanhempi. Itselläni kun ei ole ollut hyvän vanhemman esimerkkiä, niin osaako sitten itse toimia oikein ja olla kannustava ja hyvä äiti… se lähinnä mietityttää päällimmäisenä.

Hankinnoista. Vieläkään en ole ostanut mitään. Poikalupauksen jälkeen oon tosin välillä katsellut jostain nettikaupoista vauvanvaatteita. Paljon kivempi katsella niitä nyt, kun sukupuoli on tiedossa. :) Ehkä sitä kohta voisi jo jotain pientä ostaa!

Makeanhimo menee vähän aaltoillen. Yleensä päivisin pystyn hyvin pitämään näppini erossa makeista. Iltasin sitten voi iskeä himo… Jotain pientä, esim. pari piparia sallin itselleni iltaisin. Viikonloppusin on sit yleensä herkkuja enemmänkin, karkkia tms. Nyt kyllä tuli lauantaina vedettyä sellaset karkkiöverit leffan kanssa, että lupasin niitten jäävän viimesiksi övereiksi ennen vauvan tuloa!! Pitäis se järki pitää päässä tässäkin asiassa. Tosin, herkkuviikonloppuja on ollut mulla aina, ennen raskauttakin, ja paino pysynyt silti aisoissa. Sen takia en nytkään pistäis tätä painonnousua herkkujen piikkiin. Ihan vaan ruoan ja välipaljojen kulutus on suurempaa kun nälättää normaalia enemmän... mut ehkä sen takia pitäskin pitää näpit erossa niistä makeista...

(.) Kävin eilen katsomassa uutta kummityttöäni, jolla oli ikää 4 päivää. Oli kyllä ehkä söpöintä mitä oon ikinä nähnyt. Niiiin pieni ja hauras nyytti, alta kolmikiloinen. Sellanen oman kyynärvarren pituinen. Ei ollenkaan helpottanu vauvakuumetta, ja nyt en malttais millään odottaa että saan oman pienen syliin. :heart: Mutta kasvakoot nyt rauhassa ja tulkoon sitten vasta kun on turvallista. :D
Muuta ihmeempää ei tänne kuulu. Vointi on oikein hyvä. Ajoittaisia harjoitussuppareita, mutta en oo niistäkään huolissani, kun ihan kivuttomia ovat. Liikehdintä mahassa alkaa olla aikamoista. Ei enää tunnu potkuilta, vaan ihan kunnon mylläämiseltä. Näkyy ja tuntuu hyvin mahan päällekin.

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Nanna 20+6 (huomenna poksuu!)
 
Rakenneultra takana ja kaikki hyvin :heart:. istukkakin edelleen täysin normaali, joten sen suhteen voi huokaista helpotuksesta. nyt ei kattonut ollenkaan sukupuolta ja kun ei nääkynyt mitään kun yritin ite kytätä niin iski epävarmuus :D no en sitten vielä kuitenkaan menny ostamaan mitään oikein sinistä. katotaan josko jossain vaiheessa saisin oikein kuvaa niin tulis varmempi olo :) Kyllä siellä mun mielestä silloin keskiviikkona niin selvästi sojotti, mutta nyt en tajunnu edes kysyä kun oli jo tieto. Parin viikon päästä äitipolilla lääkäri käynti ja jos ultraa niin kysyn kyllä. Miten tuollaisen voi unohtaa/jättää kysymättä :p. Viikot vastasi 20+6 (nyt 21+5 tai neljä, riippuu kuka laskee). reisi taisi olla vähän isompi, mutta 5-6 päivän heitolla pysyy la samana. On muuten erilainen vauva tää viimeinen kun tässä vaiheessa kaikki on ollut vähintään tuon 5-6 päivää isompia :) ja kun tällä on nuo sykkeet edelleen korkeammat kuin isoveljillä niin tuo epävarmuus tuosta poika näkymästä on vielä suurempi :LOL: ärsyttää niin kun en kysynyt enää =D
 
  • Tykkää
Reactions: Nanna*83
Niitä uutisiahan sitten tuli. Eteisten välinen seinämä ei ole lähtenyt kehittymään lainkaan. Ei sen pitäis vielä kokonainen ollakaan mutta kun ei näkynyt mitään. Kammioiden välissä on reikä.

Virtaukset ovat muuten kunnossa ja verisuonet ja sisäelimet normaalisti kehittyneet. Sydän on vahva ja niin kauan kuin kohdussa tämä tyttö pysyy, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia. Ongelmat tulevatkin sitten synnytyksen jälkeen.

Oletuksena on, että kun sydämen tasapaine romahtaa lapsiveden poistumisen seurauksena, romahtaa tuo sydämen toiminta. Synnytys siis suoritetaan suunniteltuna Naistenklinikalla, jotta Lastenklinikalla osataan olla valmiudessa mahdollisten toimenpiteiden varalta. Jos joudutaan leikkaamaan, on kyseessä kuitenkin eniten suoritettu toimenpide, jota sydänlääkäri kuvaili sanalla "rutiinitoimenpide".

10 viikon kuluttua kuvataan uudestaan, jotta nähdään onko tuo seinämä lähtenyt kehittymään ja jos on, niin millä vauhdilla ja onko oletettavissa että kammioiden välinen seinämä umpeutuu. Katsellaan. Terve tämä tyttö ei siis kuitenkaan ole, muttei kuolemassakaan. Toivottavasti.

Tikuliina ja typykkä edelleen 22+1
 
Influenssarokote Te jotka sen olette ottaneet, niin mikä rokote teille on annettu? Onko se siis ollut fluarix vai influvac, vai onko niitä vielä muita?

Leo81 Mä en noihin sykkeihin luota :D Esikoisesta oli 140-155 ja tyttö tuli, tämän vauvan sykkeet on ollut 150-160 ja poika on tulossa :)

Tikuliina :hug: toivottavasti se seinämä lähtisi kehittymään vielä! Onneksi kuitenkin tuo tiedetään etukäteen, niin siihen osataan varautua kun tyttö syntyy.
 
Onneksi Tikuliina ei ollut se kaikkein pahin vaihtoehto! :hug: Hyvä että nyt osataan olla valmiuksissa, kun syntymä koittaa. Ensin tietty toivotaan sormet ja varpaat ristissä, että se seinämä alkaisi kasvaa!

Sellasta vielä pitää hämmästellä, että mulle on nyt ilmaantunut jotain pahoinvointia!? Siis koko alkupuolisko meni ilman pienintäkään ällötyksen tunnetta. Nyt sen sijaan parin viikon aikana on ajoittain ollut iltapäivästä tosi paha olo. Ei oo oksennus lentänyt mutta etoo kovasti eikä tee oikein mieli syödä. Tätä ei oo ihan joka päivä, mutta sen verran usein että on kiinnittänyt huomion. Onko täällä ketään, jolla olisi pahoinvointi alkanut vasta keskiraskaudessa? :confused: Tai sitten tää on jostain muusta johtuvaa... yleensä tää olo tulee iltapäivisin töissä, kun on muutaman tunnin tuijottanut tietokoneen ruutua. Jos oon vaan allerginen tälle työlle. :D

Nanna 20+6
 
Viimeksi muokattu:
Tikuliinalle hirveästi jaksamisia ja tsemppihaleja! Kunpa tosiaan seinämä kehittyisi vielä. Onneksi ei tullut pahinta mahdollista tuomiota, vaan leikkauksella voidaan pientä hoitaa :hug:.

Neuvola oli tänään, sf mitta 20cm ja painoa tullut nyt 200g / vko eli ei tarvinnut ruveta syynäämään mun syömisiä eikä tullut sanomista. Vauvan syke oli 160 ja meille tulee tyttö eli ei kannata sykkeisiin luottaa ;).

Voimavarakysely meni tosi rennosti, juteltiin yleistä tuntemuksista ja just ne arkaluontoiset jutut mistä en halua puhua (=miehen suvun suhtautuminen ja anoppi) jätettiin onnekasi käsittelemättä. Mies ei pukahtanut paljoakaan, ujo kun on mutta sai hyvää infoa isyyslomasta, miten kandee ajoittaa jne. Meille annetut influenssarokotteet olivat Vaxigrip-merkkiset.

Oletteko täyttäneet jo Kelan hakemukset? Mikään kiirehän niillä ei vielä ole, mutta varmaan kandee pian täyttää että saisi äitiyspakkauksen (jota en malta odottaa!).
 
Viimeksi muokattu:
Sykkeistä piti mainita kun niistä olette pohtineet. Meillä sykkeet tasaisesti 150 ja tyttö tosiaan tulossa.

Kiitos halauksista ja ajatuksista. Mä en tiedä mitä mä tekisin ilman tätä palstaa. Kukaan mun ystävistäni ei ole raskaana. Sisko on, mutta me ei olla tekemisissä toistemme kanssa lainkaan.

Tikuliina ja typykkä

Tikuliina
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on murhetta ja samoin meillä :(

Lauantaina illalla ollessamme lenkillä tunsin vahvaa painetta alhaalla ( kesti n. 30min) käännyttiin siinä heti kotiin sitten. Illan pystyin olemaan ei oikeastaan ollut painetta kovia nippailuja vain.
Isänpäivä oli toinen n. 12.00 tuli sama tunne järkyttävä paine, menin vessaan ja olin tiputtanut verta :/ Ajattelin että nyt taas menetämme pikkuisemme.
Sairaalaan menin sitte sunnuntai iltapäivällä, täällä nyt ollaan oltu päivä. Tutkimus tuloksia saatiin ja lääkäri tulee pian käymää. Verta on tiputellut edelleen välillä enemmän :/

Heidi ja ihme 24+3
 
Viimeksi muokattu:
HeidiHe voimia sinne kovasti! :hug: Kylläpä on nyt palstalaisilla surua ja huolia. :(

Tv:n vauvaohjelmista kun on ollut puhetta, niin juuri nyt tulee Tv5:lla ohjelma 5D: Nukkelapseni, kertoo naisista joilla näitä aivan aidon vauvan näköisiä Reborn-nukkeja ja hoitavat niitä kuin oikeita vauvoja. Mun henk.koht. mielipide kyllä on, että musta nuo nuket on pelottavia kun ovat niin aidon näköisiä. Oon ennenkin nähnyt vastaavia dokumentteja ja nostaa jotenkin niskavillat pystyyn.. :/ Olen aina sitä mieltä, että jokainen tavallaan kun ei muita loukkaa, mutta jotenkin vaan kauhistelen...
 
Viimeksi muokattu:
Voi miten ihania masukuvia tänne olikaan ilmestyny :heart:

särö täytyy toivoa, että raudasta on oikeasti hyötyä, mutta tosi pessimistinen asian kanssa olen. Esikolta söin samoilta viikoilta eikä mikään rautavalmiste lähtenyt nostamaan arvoja. Viimeisen 2-3viikon aikana (ennen synnytystä) ne hieman kipusivat ylöspäin, ettei ihan verta tarvinnut alkaa tiputtamaan : /

viude kyllä täälläkin masuasukki pitää rauhallisempia päiviä ja ajoittain saan miettiä, että mikähän on, ku pikkunen ei oo liikkunu pitkään aikaan. Tosin esikoisen kohdalla totuin jo tähän, koska esikko oli koko raskausajan niin rauhallinen. Oikeestaan vaan venytteli sillon tällön masussa :D Mää jouduin sillon käyttään doppleria ihan loppuun asti, että tiesin neidin olevan hengissä.

nippatäti tässä ite oon samaa päivitelly, että miten hurjaa vauhtia tuo aika menee. Puoliväli ja ylikin on jo kaikille. 3o rv:n rahapyykkikin alkaa uhkaavasti lähestyä :D :heart: Jotenkin tuntuu, että sitte kun viikkoja alkaa olla 26-27, nii sitte ollaan hurjan pitkällä :)

nanna on ne pienet ihmeet vain aina ihania :heart: Voih, olispa meilläkin lähipiirissä noin pikkusia :)

tikuliina toivottavasti pikkuisen sydän kehittyy vielä ennen syntymää. Onneksi asia havaittiin nyt eikä vasta syntymän jälkeen :hug: Eiköhän kaikki käänny vielä parhainpäin :heart:

heidihe no onpas kurjaa :hug: voimia sinne ja toivotaan, että asian syy selviää ja saatte parhaan mahdollisen hoidon :hug:

sykkeistä meillä esikon sykkeet oli 135-143 välillä ja tyttö tosiaan synty. Nyt sykkeet pyörineet siinä 140 luokilla ja ei tiedossa kumpi tulossa.

Tänään lähetin palkkatoimistoon kelan lappuset ja netistä katoinkin, että äippäloma pitäs virallisesti alkaa 26.1.13 eli 2,5kk:n kuluttua :D Tosiaan ite oon veikannut, että ihan max. 2kk:tta pystyn oleen vielä töissä ja todennäkösesti pari vikaa viikkoa menee saikulla, sen verran vaativa ja raskas työ on. Hurjaa ajatella, että kaks hassua kuukautta ja sen jälkeen saa jäädä taas kotiin :heart:

Alisa & Hippu 24+2
 
Tikuliinalle tsempitykset, onneksi ei pahin mahdollinen ollut, mutta toivotaan silti, että pienen sydämmen seinämä lähtisi kehittymään edes jonkin verran. :hug:

Niittyvilla, täällä on täytelty jo Kelan lomakkeita, mutta vielä pitäisi lähettää heille asti tuo, kunhan selviää, että toimitanko mie, vai toimittaako työpaikka raskaustodistuksen sinne. :) Saatan tosin ihan varmuuen vuoks laittaa kopion jo hakemuksen mukana Kelalle. Äitiyspakkausta ootellessa sitten, en malttais oottaa sen tuloa! :)

HeidiHe: Voi ei, pärjäilkäähän siellä! :( Kertoilehhan sitten meillekkin miten kävi, kuullostaa ikävän tutulta tuo paineen tunne... Viime päivinä alkoi levolla helpottamaan, mutta tänään palasi, ja nyt on vihlonut pitkin päivää sekä supistellut taas kipeästi. :( Aattelin, että levolla menee ohi, mutta huomenna soitan sinne neuvolaan, ja kysyn että mitä pitäis tehhä, muuta kuin levätä... Voi kun vieris viikkoja vielä nopeesti, että pienen tulo ois jo turvallisempaa. Voimia! :hug:

Alisa84, hyvä kuulla! :) Ilmeisesti pikaisen googlettelun perusteella rauhoittuminen näillä viikoilla on melko yleistä, mutta huoletti silti ihan kauheasti, kun poika melskaa yleensä varsinkin yöt läpeensä... Toisaalta, kaikki pienetkin jutut huolettaa, kun ei aiempaa kokemusta ole että mikä on normaalia raskaana ollessa, ja mikä ei, mutta onneksi saa aina kysyä! ^^

Äippälomasta sen verran, mie pidän ennen äitiyslomaa kesälomat ja talvilomat, sekä ylityövapaita jonkin verran, joten jään jo nyt kotio. Virallisestihhan äitiysloma alkais 31.1.13, mutta en usko, että enää töihin tulee mentyä ennen pienen tuloa,vaikkakin nyt vähän aikaa vielä saikulla olen. Ootteko työ muut meinanneet pitää vuosilomia ennen lapsen tuloa töistä, vai vasta äitiysloman jälkeen?

Viude ja Dude 23+4
 
HeidiHe apua, mitä ikäviä uutisia! Toivon kaikkea hyvää ja kunpa selviäisitte säikähdyksellä, eikä nyt pikkuinen putoaisi kyydistä! Kamalaa, onneksi olet nyt hoidossa.

Äippälomasta vielä mulle ei neuvolassa sanottu mitään, että pitäisi raskaustodistusta toimittaa työnantajalle. Luulin ensin, että lähetän lappuset vaan Kelaan ja that´s it. Mutta meidän TESin mukaan 3kk ajalta saa palkkaa äitiyslomalla, eli ilmeisesti pitäisi sittenkin toimittaa papereita palkanlaskentaan / pomolle?

Noh saapa nähdä tarviiko toimittaa mitään lappusia kellekään. Olen koeajalla jouluun saakka, eli minut voidaan irtisanoa heti kun kerron raskaudesta niin välttyvät näiltä 3kk maksuilta. (Siksi en ole vielä raskaudesta kertonutkaan, koska meillä on taloudellisesti tiukkaa ja kipeästi tarvitsen palkkani mahd. pitkään.) Mullakin alkaisi 31.1. 2013 mammaloma ja pari lomapäivää ehtii kertyä siihen mennessä, jos sinne asti töissä mua pitävät.

23+3
 
Jahas, mä en jostakin syystä voi boldata tekstiä.

TIKULIINAlle voimia. Nyt ei auta kuin toivoa parasta. Täällä me kaikki toivotaan parasta ja tsempataan teitä. Annat itsestäsi sellaisen kuvan, että te selviätte tästäkin, vaikka välillä vaikeaa onkin. Elämä on niin ihmeellinen, että vastoinkäymisten jälkeen tulee myös hyviä hetkiä ja ilon aiheita.

HEIDIHE ikävä kuulla vastoinkäymisestänne. Paljon haleja ja tsempityksiä sekä lisää viikkoja teille. Nyt olet onneksi seurannassa ja hyvässä hoidossa. Tulehan kertomaan kuulumisiasi. Olet mielessä!

KELAN HAKEMUKSET olet laittanut vetämään, mutta raskaustodistusta en ole vielä toimittanut. Netissä näkyy, että ovat käsittelyssä. Tuskin käsittelevät ennen liitteiden saamista.

LEOlle onnea hyvistä ultrakuulumisista.

MAKEANHIMO, mikä se on? Olen ollut yli kuukauden ilman herkkuja. RD:n takia mulla on ollut nollatoleranssi. Jossakin vaiheessa ratkean, mutta vielä yritän siirtää sitä. Jouluna ja ennen joulua suon herkuttelupäivän. Mulla on varmaan liiankin tiukka linja, mutta lähes vuodelevon vuoksi on pakko olla tiukkana. Tosin mun tilanteessa vaikea uskoa, että vauva kasvais liian isoksi, etenkin jos keskosena syntyy. Riskiä en silti ota.

SUPISTUKSISTA on ollut puhetta. Mulla ne alkoi 17. viikolla ja nyt lisääntyneet reilusti. Noin 15-20 tulee päivässä. Onneks eivät ole kipeitä eivätkä ole nyt tehneet muutoksia. Yleisesti tässä vaiheessa supistukset ovat normaaleja, mutta kannattaa silti suhtautua niihin vakavasti. Jos ei muuta, niin ottakaa edes rauhallisemmin. Mulla sekään ei auta, mutta tämä onkin riskiraskaus.

(.) Tänään kävin vaihteeksi lääkärissä, nyt tosin oli sovittu käynti. Kaikki oli niin kuin aiemminkin eli kohdunkaulaa on vielä reilusti jäljellä. Muusta ei ollut kauheasti puhetta, joten oletettavasti kaikki on ihan hyvin. Supistusten lisääntyminen ei ole heikentänyt tilannetta :) Seuraava käynti 2 viikon päästä. Hui, tuntuu pitkältä ajalta. Vauvan painoarvio huikeat 600g. Vielä reilu 4 viikkoa ja ollaan hyvillä viikoilla. Nyt olo on luottavainen, mutta mieli tekee vielä kepposia. Tämä on yhtä mielen kanssa taistelua. Nyt haluan silti nauttia tästä hetkestä.


Minx 23+4
 
HeidiHe: toivotaan, että kaikki hyvin! :hug:

Tikuliina: voimia teille sinne! onneksi tosiaan on korjattavissa oleva vaiva, vaikka se ei kaikkia huolia poistakaan! :hug:

Minx82: Onneksi nyt tilanne hyvä. mulla oli viime odotuksessa noita supisteluja tosi tiheään alle rv 20 ja siitä eteenpäin. rv 23+ tuli pari kertaa vähäistä vuotoakin, mutta kohdunkaula se pysyi hyvänä. Onneksi niin. Nyt noita kovettumia tulee taas aika paljon päivisin, mutta näyttää onneksi olevan tuo kohdunsuu ja kaula terästä. paineen tunne on joka päiväinn tunne varsinkin rasituksessa, noita harkka suppareita tulee usein siinä vaiheessa kun rauhoitun johonkin. esim. kun istun vessan pöntölle ja ei saa pissattua kunnolla kun kohtu ihan kivikova ja tänään kun menin rakenne ultra pöydälle niin siinäkin näkyi supistus ihan vattanpäältä. Toivotaan, että pysyykin nyt tuo kohdunkaulan tilanne hyvänä.. Mä yritin ettiä tietoa, mutta miksi sulla olikaan riskiraskaus? Ihan on mennyt ohi, tai olen saattanut kommentoidakin, mutta muisti ei nyt pelaa. Muisti on ollut varikkoa vailla nyt tänä päivänä... ;)
 

Yhteistyössä