*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Täällähän alkaa tapahtua, meidänkin pinossa.... ja nyt vauvat alkavat olla jo täysiaikaisiakin osa! Ihanaa! Nippatädillä ainakin kuulostaa lupaavalle... ;) Mitähän sinne kuuluu????

Jälkivuodosta joku kyseli; Kyllä sen määrää tarkkaillaan osastolla ja tosiaan niinkuin joku mainitsikin juuri niiden hyytymien takia kohtua painellaan ja seurataan mitä ja kuinka paljon tulee ulos. Mut ei se synnytyksen jälkeen enää oo yhtäänb paha, minusta ainakin tuntu esikoisen alatiesynnytyksen jälkeen et sama kuka tuota värkkiä vahtaa kunhan vauva on saatu ulos ja kaikki on kunnossa! :) Nyt sektion jälkeen kuviot lähes samat... Seurasivat sen pari päivää vuodon määrää ja painelivat (IKÄVÄ KYLLÄ!!!) sitä kohtua... ja se ei tuntunut oikein mukavalta leikkaushaavasta. :( Mut jotenkin sen kesti ja onneksi aika pian alko parantua ja kivut väheni. Nyt vaan vuotoa ei juurikaan oo tullu, ehkä 4pv tuli jonkinverran mut ku pääsin osastolta ni sen jälkeen ei oo enää ku tuhrutellu, vielä 2 vk jälkeenkin vähän... Mut siis koska leikkauksessa kohtu puhdistetaan niin hyvin ni eikai siellä oo mitä tulla pois... ??? Alatiesynnytyksen jälkeen vuotoa todellakin OLI 3 viikkoa! :stick:

Ja parhaat uutiset lopuksi... Kotiutuminen on nyt jo melkoisen varma maanantaina! Hoitaja jo touhuillut kotiutuspapereitakin kasaan et maanantaiksi ei jää juurikaan kun kotiinlähtötarkistus. Lääkäri oli sitä mieltä et jos näin menee v.lopun yli ja ruoka maistuu pojalle ni maanantaina kaukalo mukana vaan hakemaan! Tulee piiiiiiiiitkä viikonloppu ja varmaan tulee soiteltua useasti et eihän oo mitään tullu mikä estäis kotiutumisen... Oon nyt viikon taas ollu pojan luona ja nyt on pakko mennä jo kotiin v.lopuksi. Onneksi pullolla alkanut syömään hyvin... (tosin edelleen pelkään et mun rakas tissipoika hylkää tissit v.lopun aikana ku en oo läsnä... :() Mut siis PAKKO jo lähteä esikoisenkin luo. Koko perheellä sit ma aamuna hakemaan poika kotiin jos ei mitään yllätyksiä tuu. Toisaalta kotona kai se aika kuitenkin kuluu nopeammin... Ja nyt on esikoisen vuoro saada laatuaikaa äidin kanssa, ennen vauvan tuloa ja muutenkin ku ollaan erossa oltu monta viikkoa käytännössä. : / Tänään esikoinen myös näkee pikkuveljen ekaa kertaa, tänne osastolle ei edelleenkään saa sisarukset tulla mutta koska on tulossa hakemaan minua isin kans kotiin niin käydään näyttämässä pientä lasioven läpi... Saapahan tyttö tottua sit ajatukseen pari päivää et tuollainen se tuloee kotiin ihan muutaman yön päästä. En malta odottaa! Ainoa mikä tosiaan huolettaa on nää mun TISSIT! Joudun palauttaan sähköpumpun vauvan kotiuduttua ja lapsihan syö max 60ml aterialla, n. 3-4h välein ja meikän hinkit pukkaa maitoa pumpulla sen 120-140ml 4h välein... Hyvähän se on et maitoa tulee mut jos poika ei enää huoli rintaa v.lopun pullottelun jälkeen... Ja muutenkin vaikka huolisi ei kyl ehdi helpottaa äidin oloa kun tissit täyttyy... Pitää alkaa reenata käsilihaksia, onneksi on hätävarana aventin käsikäyttöinen pumppu millä pahinta tuskaa voi helpottaa... ;) Mut pitemmän päälle ei kyl käsikäyttöisellä jaksa veivata, mut eiköhän se maidon tulokin sit tasaannu pikku hiljaa kun vauva saa olla koko ajan äidin lähellä...
Ehdottivat kyllä luovuttajaksikin ryhtymistä mutta asutaan niin kaukana et ei taida viitsiä... vaikka tienaishan sillä... Mut nyt tuntuu et pumppaaminen riittää minulle, oli sähköinen eli ei... tissitkin kipeytyy... : /

Anteeksi, pitkä stoori taas, mut vauva nukkuu ja täällä osastolla on niin TYLSÄÄ... mieskin vasta tulossa hakemaan...

Hyvää viikonloppua ihanat möhömahat! ;)

Nopponen + poika 2vk (JO!!!)
 
Viimeksi muokattu:
Triida Tein tuon hoitoalustan polyesteripuuvillasta mut varmaan joku parempikin kangas ois olemassa. Oli vähän semmonen ex tempore-ompelus :) Toisen hoitoalustan meinasin tehdä ihan tavallisesta puuvillasta kun löysin niin ihanan kankaan netistä. Mut mulla on tapana pitää harsoo siinä alustan suojana vaippaa vaihtaessa et ei pitäs hirveesti likaantua.

Nopponen Ihania uutisia! Enkä jaksa uskoo et poitsu vielä kahessa päivässä tissit unohtaa. :)

Onkohan Nippatädille oikeesti tullu lähtö kun ei oo mitään kuulunu??? (en minä mitenkään utelias ole... :saint: )

Särö ja Jalo 37+0
 
sairaalaterveiset, joudun vielä huomiseen aamuun asti kai olemaan, tai sitten katotaan uuestaan. Mutta siis ei vauva ole vielä onneks syntynyt.:) Sain supistusten estolääkityksen ja vauvan keuhkot kypsytettiin siltä varalta että tulee jo. Kun tuo kohdun tilanne kovasti siihen viittaa että vois jo tupsahtaakki. Vuodelevossa oon myöskin.:( se ei oo kivaa, mut ihan pakollista nyt kyllä.

greentea1 33+4
 
Hojo hojo!

Täällä eletään ihanasti aina mukana!

Eikä mitään, supistelee edelleen polikäynnin jälkeen, mutta ei ollu ainakaan avautunu kohdunsuu, alle sentin oli kaulaa jäljellä ja pehmeä. Paavon painoarvio oli 2900 g, eli hirviömäinen kasvu oli laantunut! Laskeutunu on peeveli ja ilmeisesti kiinnittyny jo. Lähtökuopissaan tuo tuntuu olevan. Josko nyt sen reilun viikon vielä pysyis kyydissä mukana kuitenkin :D Käski juoda vettä, muuten eikait tässä, normaalieloa vaan=)

Hyi, mikä lääkäri oli vaan vastassa, kätteli sellasella "kuollut lahna"-otteella ja omasi kalan olemuksen muutenkin. Mieskin oli ihan järkyttyny!

Greentea voi sinua :heart: Kovasti lähetän sinne haleja!:hug:

Tuun myöhemmin lukee teidän kuulumiset kunnolla uudestaan. Nyt syömään ja lepoon!

Nippa ja Pablo 35+6
 
  • Tykkää
Reactions: Sone* ja Leo81
mam Onnea onnea! Aika hyvänkokonen poika noille viikoille kuitenkin :flower: :heart:

Hurja jakautuminen tässä pinossa alkanut!!! :D Mieki haluun jo vauvan:heart: No mut siis toivon kyllä että kestää mahassa rv 38 saakka, kunhan ei rv 42 toivonmukaan menis!

BTW: Onko kukaan tilaillu lasisia tuttipulloja tai ostanut? (kokemuksia?)aloin ettii netistä jos tilais niit muutaman niin pääsee sit isikin ruokkii vauvaa :)

Sone ja Paavo 35+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Mam87:flower:

Täällä alkanut kyllä vauvojaa syntyy ihan urakalla :) Voi kunpa itsekin pääsisi vaikka 3vkon päästä tositoimiin :)

Nopponen oi kun ihanaa kun saat kohta pienokaisen kotiin :flower:

Nippatäti ja greentea1 ja Soonfab4 tsemppiä teille, ei taida kauaa mennä että teilläkin vauvat syntyvät :)

Tsemppiä kaikille liitoskivuista,supistuksista ym.kivuista kärsivät :flower:

Tervetuloa uusille :flower:

Mukavaa viikonloppua maalismammoille! :)

Nyt ei jaksa tämän enempää kommentoida, kärsin kovista mahakivuista ja sen seurauksena supistuksista joten veto vähän poissa :(

Katjuliisa ja neljäsnapero 34+3
 
Viimeksi muokattu:
Ainiin ja omat neuvolakuulumiset:

Paino 65.5 (edellisellä käynnillä 33+3 62.7)
Paineet 122/77 (117/74)
Hb 122 (viimeks ei otettu)
Sf 32 (29)
Tarjonta rt (rt)
Syke +136 (+138)
Liikkeet ++ (++)

Kiitos kaikille vastauksista jälkivuotoasiaan! Kai mä sitte oon joku asennevammanen ku en halua kenenkään kurkkivan verisiä siteitäni :D (No en mielestäni edes ole). Tiedän kyllä lääkäreiden nähneen monenlaista mut jotenki vaan tuntuu inhottavalle ajatuksenaan, kuitenkin haluaisin tietynlaisen yksityisyyden säilyttää pyhien paikkojeni suhteen.

Omppu 36+3
 
Onnea Mam87 pikku prinssistä!!! :heart:

Omppulimu kyllä sä sen kestät, jouduthan sä sen vauvan synnyttämäänkin niin se siteeseen kattominen ei sen jälkeen enää tunnu missään. :D Muistan kans ekan aikana kun mietti kaikenlaista, mutta äkkiä se unohtui, samoin kuin se ajatus, että koskaan en imetä kenenkään nähden. Ei sitä sitten enää häirinnyt kun se vauva tuntui olevan tississä kiinni kaiken aikaa :heart:

Katjuliisa: voimia mahakipujen kanssa!!! voin jotenkin samaistua sun tuskaan. KRamppeja tulee edeleen mitä isommaksi tää vatta kasvaa. luulen, että joku kiinnike siellä on edellisestä leikkauksesta, kun tuntuu että mun vatta repeää ja tuo tunne kasvaa vaan mitä enemmän viikkoja. (onneksi ei ole kohtua avattu, voin kuvitella miltä tuntuu kun se haava repeää) pitää. sitten kun iskee juuri supistelut samaan aikaan ja tuo poika yrittää liikkua samaan aikaan niin kuolema meinaa korjata. viime viikkoinen kramppi oli selvästi sappivaivaa kun jomotus vaan jatkui ja jatkui oikealla kylkikaaressa ja seuraavanakin päivänä vielä kipuili. ja sain niihin litalgin lääkityksen tarvittaessa. Nyt on taas tutut alamaha krampit palannut. Eilen illalla ja tänään taas vaivannut. Onneksi ne menee n. tunnissa ohi. pitää toivoa, etten enää leikkuu pöydälle joudu, mulla kun näyttää tuo edellinen haava muuttuneen ja siinä oli jotain outoa kasvua josta kaksi lääkäriä on nyt maininnut. en yhtään ihmettele jos tuolla sisällä on jotain muutoksia myös. Mutta voimia!
 
Sone Mullakin iskee kamala vauvakuume, kun lukee päivityksiä! Sellanen kutkuttava jännitys, että alkais nyt meilläkin jo tapahtua! Samoilla viikoilla mennään, että varmaan hetken saa vielä odotella, vaikka supisteluja ollutkin vaihtelevasti jo pari kuukautta.

HP 35+5
 
mam_87lle onnittelut prinssistä! hyvän kokoinen kaveri on!:heart:

onkohan julikin synnyttänyt kun hänestä ei ole kuulunut mitään?!:)

tänään olen pitänyt siivouspäivää oikein urakalla ku on toi siivoaminen jäänyt turhan vähälle... :whistle:

pepper& typy 33+3
 
Hp, tosiaan samoilla viikoilla mennään :) mie kans luulen että tässä tovi menee ennen vauvautumista :) toisaalta täs on viel kaikkee tekemistä! Miulla on kans supistuksia jatkuvasti mutta en usko niiden tekevän mitään, kunhan kiusaavat!

Nipan kans myös melkeen sama la, saa nähä kumman paavo pamahtaa ensin ;) Varmaan siun kun oireilee jo niin hyvin :)
 
Hirmuisesti onnea Mam pienestä prinssistä!!

Kävin tänään katsomassa siskon 3vk vanhaa aivan syötävän suloista tyttövauvaa!:heart: Kyllä tulee olo, että haluan jo oman nyyttinikin syliin!

Palaan toiste kommentoimaan enemmän!

CandleLight ja poju 36+5
 
Hurjasti onnea Mamille_87 :flower::flower::flower:

Kylläpä täällä jakaannutaan nyt oikein urakalla! Itsestä synnytys ja vauvan saaminen tuntuvat vielä todella kaukaisilta asioilta, enkä mitenkään usko, että omalla kohdallani saisin nuuskutella vastasyntynyttä pitkiin aikoihin. Ja onhan tässä tosiaan toista kuukautta odottamista, mikäli yhtään vanhat merkit pitävät paikkansa. Ja kun mitään enteitä mistään synnytykseen viittaavasta ei ole vielä ilmaantunut. Toisaalta olen ihan tyytyväinen, että jos kaveri on edelleen perätilassa, niin tässä olisi vielä hyvää aikaa kääntyä :) Ensi perjantaina lääkärineuvola, jossa ultra, eli selvinnee sitten monta asiaa tarjonnasta ja kohdunsuun tilanteesta lähtien.

Viikonloppuja!

kwaidan ja Puh 35+2
 

Yhteistyössä