Maaliskuun mussukat 2011 *Marraskuussa*

Huomenta.

En minäkään muuta kun narisemaan vaan tänne:'( En jaksa edes selittää taas tätä koko paskaa mutta sen mä vaan sanon että toi kusipääukko lähtee täältä tänään tai sit se itkee ja lähtee!!!!:mad::mad::'( Saatanan paskat ukot!!!!! Te kenellä on onnellinen parisuhde,voitte olla todella onnellisia ja jättää turhat marinat sikseen,vaikka aina toitotetaan että terveys ja talous on tärkeintä niin kyllä se vaan parisuhde vaikuttaa niin paljon:'( Mä olisin mielummin vaikka syöpäsairas rahaton jolla mies vierellä kuin terve,normaalituloinen kenellä on tollanen saatananmoinen hirviö toisena osapuolena!!!!!:'( Anteeksi karkea kielenkäyttö mutta mä oon vaan niin loppu:'(

-Onneton Naurukohtaus(jota ei ole naurattanut enää pitkään aikaan) ja Ylläri 24+6-
 
Naurukohtaus :hug:
sulle ja yllärille parempi ratkaisu jos asiat lopullisesti solmussa. itte tein saman ratkaisun aikoinaan,ku lapset oli pieniä. ja se oli oikea...
nyt hyvä mies enkä valita,vaik se joskus ärsyttääki ;)
 
Tervetuloa Leppismom!

Naurukohtaus On se parempi olla yksin kuin onnettomassa liitossa :hug:

La 26. lauantai. Veikkaan kuitenkin syntymäpäiväksi 30.3.11 tai 31.3.11. Uskon, et tällekin tulee samallainen samojen numeroiden toisto syntymäpäiväksi kuin mulle ja pojallekin. Varmasti menee yli, mulla on niin paska tuuri, et saletisti kärvistellään.

Meillä nuo rattaat otti loparit tässä pari viikkoa sitten. Pystyy siis ihan käyttämään niitä joo, mut ne viertää voimakkaasti vasemmalle, kokoominen vaikeeta ym. Tosi raskasta työntää niitä, kun koko ajan tarvii painaa niitä, ettei ne lähde vierimään väärään suuntaan. Ihan käsiin tekee kipeetä se painaminen. Mietin tässä sitten ratkaisua, et ostaako uudet rattaat ja sitten vauvalle myöhemmin vaunut vai ottaako ne vanhat käyttöön. No päädyin sitte vihdoin ratkasuun, et ostetaan yhdistelmävaunut. Ensin käytetään niitä rattaina ja sitte vauvan synnyttyä vaunuina ja esikoista varten hankin astinlaudan. Nooh, käytiin eilen kirppiksillä alustavsti kattoos tarjontaa ja oli kolme potentiaalista ehdokasta. Otettiin sitte ne uudenveroset Emmaljungat, oli vielä tosi edullisetkin vielä :) 269 euroo, uusien Emmaljungan vaunujen hintojen kattelin lähtevän siitä 600+ euroo ylöspäin.
Piti käydä hyödyntämässä s-kaupan tuplabonus ja oltais ostettu Terrasta porakone yms remppatavaraa, mut ei ollu Makitaa. Aikas turha reissu muuten paitti noitte vaunujen osalta. Käytiin kattoos samalla uus Potteri. Tais olla vähän liian jänskä ko Hemmo ryskytti ihan koko elokuvan ajan :whistle:

G+ H 23+1
 
Moikka!

Samaa mieltä minäkin kuin muutama muukin tässä eli mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa! Vihonviimeinen idea on musta olla yhdessä lasten takia... Avioeroperheestä tulevana tiedän (ja moni muukin varmaan!), että ei ne lapset ole niin tyhmiä ettei tajuaisi ongelmia olevan. Kyllä sen huomaa vanhempien käytöksestä jne. ettei kaikki ole hyvin. Mieluummin sitten kaksi hyvää kotia (tai yksi) kuin yksi huono!

Tuplabonukset minäkin aion vielä hyödyntää... Urakalla keskitetty :). Mies lopettaa työputken vasta 1.12 mutta saa luvan tulla Prismaan tekemään se seuraavan viikon puolentoista ruokaostokset viimeinen päivä :LOL: Meillä siis ostetaan usein (koska teen aina ruokalistoja) viikon puolentoista sapuskat kerralla ja sitten satsataan maitotuotteita, hedelmiä, kasviksia, leipää jne. Mutta periaatteessa paljon pyrin ostamaan kerralla. Silleen et ei tarttis suurempia kauppareissuja "automarkettiin" hoitaa kuin noin kolme kuussa.

Mä muuten suosittelen noita ruokalistoja! Tuntuu ehkä tyhmältä tai vaivalloiselta mutta silleen tulee selkeästi säästöä kaupassa, yhtään samaa ruokaa ei tule laitettua kuukauden aikana ja tasaisesti tulee syötyä kanaa, kalaa sekä punaista lihaa.

Eilen paukkui 25 viikkoa ja koko päivän ihmettelin kun mahassa oli niin hiljaista. Samoin illalla ja tänäänkin mutta aina sieltä potku takaisin tulee kun koputtelen. Semmonen meno kuitenkin on puuttunut... Taitaa olla huilipäivät menossa :). Sitä vaan tottui siihen et oli koko ajan menoa muutama päivä aiemmin. Doppler oli kyllä taas hyvä niin saattoi tarkastaa sykkeet!

Aurajuustosta muuten... Mä kun en voi elää ilman sitä yli viikkoa niin tungen sitä sitten keskimäärin kerran viikossa ruokaan. Siis joko uuniruokaan tai pastakastikkeeseen jne. Semmosenaan en uskalla syödä mutta tien sitten synnytyksen jälkeen et haukkaan sitä semmosenaan suoraan paketista :LOL::LOL: No kuitenkin jos siitä tykkää kannattaa kokeilla laittaa sitä lihamurekkeeseen! Tulee sikahyvää kun laittaa murekkeen väliin luumuhilloa ja aurajuustoa! Taitaa tosin tuosta tulla myös uusi lisuke meidän joulupöytään. Sitten kun sen mausteisen ja suolaisen maun yhdistää hunajalla ja inkiväärillä maustettuihin bataatti ja porkkanakuutioihin niin NaM!!!!! Joo... Jatkuva nälkä ja ruoka mielessä :D.
 
Heippa!

Naurukohtaus: allekirjotan kanssa tuon, että parempi yksin kuin paskassa suhteessa. Mutta on tuo vaikea tilannekin, kun vauvakin tuloillaan, että eipä ole helppoa... Kaikille jotka painii parisuhde ongelmien kanssa: :hug:

LA 28. maalis eli maanantai, neuvolakortissa laskettuaika 27. päivä eli sunnuntai. Eipä noilla väliä, kuulun kanssa ihan saletisti kärvistelijöihin! Oikeesti uskon, että oon täällä vielä huhtikuun puolella, ehkä joskus siinä huhtikuun ekalla viikolla syntyy :kieh: Luvatkaa, että pidätte seuraa kun te kaikki muut olette jo siirtyneet syntyneiden puolelle ;)

Ruokalistoja harrastan, mutta joskus rasittaa liikaa alkaa sellaista tekemään, mutta siis usein tulee laitettua ylös monen päivän ruuat ja säästöä tulee kauppalaskuun. Mulla vaan on tuollainen mies, että täytyy oikeen miettiä mitä se syö, kun ei sille kelpaa esim. tomaatit tai tuo luumu kun kisak mainitsi. (mistä mullekin tuli vähän nälkä ). Mä haluaisin tehdä täytettyjä possurullia, niin että ois luumuakin täytteenä, mutta ei tuo syö vaikka oon sanonut että sopii tosi hyvin porsaanlihan kanssa, kuten omenakin. Samoin kaikki marjat on bannissa tuolla, onneksi itse oon hyvinkin moniruokainen ja aina en oikeesti jaksa välittää mitä tuo syö ja mitä ei, vaan teen ihan oman mieleni mukaan :p

leppismom:lle tervetuloa!

Huomenna neuvolaan ja varmaan minäkin saan noita ihanan epäselviä kelalappusia :)

[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=7109880.jpg][/URL]

Mindi83 23+0 POKS!
 
naurukohtaus tosi paljon voimia sinne!!! en nyt muista oliko teillä ennestään lapsia ja minkä ikäisiä... vaikeeta joka tapauksessa, mutta purapa tänne mitä on tapahtunut.. eihän se vaan lyö sua??? turvakoti on myös aina yksi vaihtoehto, sinne voi mennä ihan päiväksikin jos on tosi vaikea tilanne. myös sosiaalipuolen ihmiset kannattaa pyytää apuun, yksin ei tartte kestää... kuten mä tietämättömänä ja yksin jouduin 1,5 vuotta sitten kestämään ja lähtemään... no, mutta asiat paranee kun stressin aiheuttaja poistuu arjesta.

hyvä mies on mullakin nyt :) enkä kyllä valita oikeestaan mistään,eipä ole syytä... :heart: mutta elämän varjopuoli piti kokea ennenkuin tämä onni osui kohdalle, ja siitä pidän kiinni...

päivän ruoka tehty, samaten illan syömisiä valmisteltu :) sit pyörähtämään kirppiksille miehen kanssa, ennenkuin taas ilta koittaa ja viikonloppu on hurahtanut ohi :)

gothaur minkä vuoden yhdistelmät ostit? ja hankinnasta onnea :) mun löytöhän oli vuoden 2006 ja aivan kuin uudet, renkaatkaan ei ole lainkaan kuluneet....

tombatar pitkää pinnaa sinne kans, ei vali-vali-kirjoitukset ole lainkaan huono juttu täällä, sitä vartenhan tää palsta on et myös noita ketutus-fiiliksiä saa purkaa, eikä tartte sisällään hautoa kun on ees joku väylä mihin niitä ladella :) ei mua ainakaan nää haittaa :)

lasketun ajan viikonpäivä sattuu mulla keskiviikoksi :) tiedä sitten millon tulee, jos tulee etuajassa sen kaks viikkoa niin saan sen sitten hiihtolomalla lasten ollessa meillä ;) et voin sit tuoda loman kunniaks kotiin pienen sisaruksen jota ois aikaa ihailla koko perheen ...njaaa, jännää on :D

voimia kovasti kaikille... en viiti kommentoida enempää mitään, kun kaikki on niin hyvin ja tuntuis epäreilulta hehkutella nyt omiaan kun muilla menee metikköön :(
 
Mindi: Meillä mies on kanssa nirso. Sille ei kelpais keitot, ei kasvikset eikä keitetyt perunat! No mä olen sanonut et sitten et syö mutta lapsen aikana et hauku etkä pyörittele lautasella!!! Meillä tehdään monipuolista koska haluan et lapset oppii syömään kaikkea. Ok, en syö enkä tee kaaliruokia enkä silakoita jne. :D Tosin sianlihaa meillä ei syödä ja nautaakin alettiin syömään vasta esikoisen tullessa. Muuten iske vaan se luumu sinne väliin! Eihän se välttämättä edes huomaa se mies sitä... Ainakaan heti :D. Meillä syötiin yks päivä jopa kasvismakaronilaatikkoa hyvällä ruokahalulla ja se on lottovoitto se!!!
 
Kisak: Heh, no kuullostaa joo sunkin mies tosi nirsolta tapaukselta :D Meillä kelpaa kyllä perunat ja lihakin kelpaa. Mutta justiinsa kasvikset (no porkkana menee ja tuo kaalikin ) ja marjat, esim. salaattia harvemmin syö ja kesäkeitto, joka on mun herkkua niin ei mee alas. Ja joku ihan älytön miehen logiikka on, että syö kylllä kesällä herneitä mutta jos ne on jossain ruuanjoukossa, niin ei käy :D Noh, mutta tosiaan meinasin tota luumua kyllä kokeilla, jos huomaa niin tosiaan olkoot syömättä sitten ;) Tosiaan meilläkin sääntönä, että lasten edessä ei kauheesti nirsoilla, jotta ei oppisi tollasta asennetta ruokaa kohtaan.

Flower: joo vähän se alkaa munkin vatsa jo näkymään :) Jep, koitetaan saada aikaa sovituksi!
 
Minun lapsen pitäisi syntyä 11.3, perjantaina

oletteko kuulleet loruja lapsisat ja viikonpäivistä?

Maanantain lapsi on kaunis piltti.
Tiistain lapsi on kovin kiltti.
Keskiviikon lapsi murheita saa.
Torstain lapsi pois matkustaa.
Perjantain lapsi on aulis ja hellä.
Lauantain lapsi saa työskennellä.
Ja se lapsi joka syntyy sunnuntaina,
on soma ja hyvä ja iloinen aina.

On näitä muitakin, mut tässä yksi esimerkki
 
Heipparallaa!

Me käytiin tänään ostamassa vaunut! Löydettiin sairaan halvalla vajaan vuoden vanhat Brio Happy yhdistelmävaunut. Samaisia ollaan muutoinkin käyty katselemassa ja kauppoja hieromassa... siis ihan uutena. Mutta onneksi ei kauppoja rynnätty heti niistä tekemään kun nyt tosiaan löytyi vain muutaman kuukauden käytössä olleet ja ihan uudenveroiset menopelit super edullisesti! =)
Tuossa ne nyt nököttää eteisessäja kovasti tekis mieli käydä koko ajan hiplaamassa niitä. Mitäköhän tuo meidän 2,5vee mahtais tuumata kun lykkäisin vaunukoppaan ja lähtisin vähän harjottelemaan! :LOL: Sais jäbä roikottaa jalkoja yli laitojen.

Nyt on ihan hyvä fiilis kun on hyvissä ajoin suoritettu tuo isoin hankinta pois alta.

Kaukalo me meinataankin ostaa ihan uutena... sitä brion telakka versiota ollaan ajateltu ja tosi näpsäkän oloinen oli kun katsomassa käytiin.... onko jollain siitä kokemuksia?

(.) Autossa tuli tänään istuttua aika paljon kun tuolla vaunu reissulla käytiin ja siinä on joku mikä laittaa supistamaan.... tosi tukalaa oli, varsinkin kotiin tullessa kun matkaa oli takana jo aika paljon. Mies nauroi kun vikisin että tuntuu jo siltä että koko alapääkin rypistyy rusinaksi kun oikein supistaa. :D
Mulla kun nuo tuntuu ihan alavatsalla, reisissä ja alapäässä... :$ Todella epämukavaa...

Tyyppi tuntuu pyörivän vatsassa kuin vipperä... eilen potkut tuntui ihan kylkiluissa eli raivotilassa tuntui olevan ja nyt taas ihan kaikki monotukset tulee tuonne ihan alas.... aika muljautus käy jo kun kääntyy kaveri ympäri vaikka tilaakin vielä on paljon... no pyörikööt nyt tarpeeksi jos ei sitten loppuajasta enää tarvisi... se jos mikä on inhottavaa!

Laskettuaika mulla oli 27.3 ja sunnuntai päivä näyttäisi olevanm. Itse elättelen toiveita että tämäkin syntyis edes vähän aikasempaa. Kaksi aiempaa syntyneet 38+5 ja 38+2 ja kumpainenkin perjantai päivänä. :)

Mutta tasaista eloa joten reippain mielin uuteen viikkoon! =)

Liro ja typy papunen 23+0 *poks, poks*
 
Naurukohtaus: Voi ei, jaksamisia tuohon kurjaan tilanteeseen :hug: Ja todellakin, parempi olla yksin kuin huonossa suhteessa. Mäkin olen avioerolapsi, ja itelle vanhempien ero ei ole koskaan ollut mikään juttu. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että lasten takia ei kannata kärvistellä yhdessä jos ei kertakaikkiaan vaan suju.

Tervetuloa tiitu_84! :)

Tänään sattui töissä kuulkaas kumma juttu. Eräs potilas, sellainen mummo, kysyi että onko mulle tulossa pikkuinen. Sanoin sitten että juu, ja että mahastako jo näkee (olin ilahtunut että maha jo näkyisi ulkopuolisille). No mummu sanoi että ei mahasta mitään huomaa, mutta naamasta ja silmistä näkee. Olen ennenkin kuullut tuosta kyllä että silmistä muka näkee, varsinkin "vanha kansa" mutten ole oikein uskonut. No näköjään sen voi jotenkin nähdä. Mummeli oli ihmeissään kun sanoin että maaliskuussa syntyy, ei olisi uskonut että olen niin pitkällä kun ei tuon työtakin alta mitään mahaa näy. Mä tossa mietinkin että mihinhän se mun raskausmaha katoaa.. Mulla on kyllä aika leveä lantio ja onhan tuota mahaakin ollut ennestään. Kun makaan selällään niin ei mulla näy juuri yhtään että olisin raskaana. Vähän alamahalta pömpöttää. Mutta kun seisoo niin se tosiaan on tämmönen:



Hmm.

Iskiaskipu taas on tosi ikävä näin työillan jälkeen. Muutaman tunnin kerkee olla kotona ja aamulla takas..

LD + Pikkunen 23+6
 
Pikasesti tänne vaan ennen kun kömmin nukkumaan.. Kiitos kovasti tsempityksistä teille ihanille pitää tosiaan tutkia jos tuohon löytyisi apua jostain hierojalta tms. Nostaa kyllä suuresti mieltä että saa purkaa tuntojaan ja viellä löytyy niin ihania ihmisiä jotka jaksaa tsempityttää teille kaikille suuri :hug:

POKS * 27 + 0 :heart:
 
Huomenta!
Pakko purkaa mieltä kun eilen taas oli niin kova uskon puute. Eli tuntuu välillä et taaperran ihan suossa tai umpihangessa tän raskauden kanssa. Tähän mennessä 4 eri diagnoosia mm. etinen, vuotava istukka, lapsivedenmeno viikolla 17, raskausdiabetes ja mitä vielä. La tuli taas hiukan verta ja eilen kivuttomia supistuksia ja mä ajattelin et no niin, vauva syntyy NYT 23+3 eikä selviä. Munhan ei kai pitäis edes joidenkin lääkäreiden ennustusten mukaan edes olla raskaana enää. Niin hankalaa on ollu ja niin monta kertaa olen pelänny et vauva ei selviä. Ja nyt kun pikkukeskosviikot alkaa lähestyä tulee sit tälläisiä pelon hetkiä. Neuvolassa kun näin ihan pikkusia vauvoja odotushuoneessa niin se tuntui niin kaukaiselta et saisin oman vauvan syliin ja kaikki menis sit kuitenkin hyvin.
Tänään onneks ihan ok olo ja täytyy vaan ajatella et jokainen pävä raskaana on voitto. Sorry kamala valitus ja oma napa vaan jutuissa.:|
 
Huomenta!

Urholiina: Ymmärrän kyllä hyvin noita ajatuksia! Itsellä oli ainoastaan se outo vuoto vk 11-15 paikkeilla ja se kyllä riitti säikäyttämään! Ekassa en muista edes ajatelleeni et jotain voisi sattua kun ei ollut yhtään mitään ongelmia. Nyt sitten miettii koko ajan kaikkea ja pienetkin hiljaiset hetket saa aikaan ajatuksia siitä kuinka jotain on vialla. Sulla kun on niin monta juttua vielä päällekkäin niin kyllä siinä alkaa tulla jos jonkinlaista ajatusta. Toivotaan kuitenkin ihan kaikille et vauvat pysyy kyydissä vielä kauan!!!
 
Urholiina tsempitykset täältä! mulla oli etinen istukka tuota nuorempaa odottaessa ja se kans vuoteli sillon tällön. sit viikolla 27 jouduin osastolle jossa olin viikolle 30,ku tehtiin hätäsektio. NYT OTAT IHAN RAUHALLISESTI JA VAIN MAKOILET!!! tiiän,ettei se aina oo mahdollista,mut sun ja vauvan kannalta parempi :hug:
nyt poika on terve 12 vuotias :)

LD sen VOI nähdä. kun ootin tota likkaa (13v.) olin pari viikkoo ite tienny, töis sellanen 90v. mummo oli mun työparilta kysyny et, ootanko minä... kyllä ne vanhat mummot näkee :D

nyt aamupuuron kimppuun!!!

tombatar ja juniori POKS 24+0
 
Urholiina :hug: Nyt lepoa ja rauhaa, jokainen lisäpäivä masussa on hyväksi pienelle. Voimia.

Tervetuloa Tiitu!

LD Juu, tosi on. Ei noita vanhuksia pysty huijaamaan, ei sitten millään! Esikoisesta olin tehnyt plussatestin edellisenä päivänä. Seuraavana päivänä mentiin äitienpäivää viettämään miehen mummun luo. Kyseinen mummu ei koskaan puhu mulle mitään, olen pelkkä kävelytuki hänelle ja ei keitä kahviakaan. Sillä kertaa hymyili kuin hangon keksi, keitti kahvit, pisti pullat tiskiin, istui viereeni ja alkoi puhua lapsenlapsenlapsistaan! Oli aivan liirumlaarum kestohymyineen :O Sanoinkin sitten miehelle lähdettyämme, et sun mummus huomasi heti!!
Tänä vuonna, kun tein testin tästä vauvasta niin mentiin samana päivänä mun mummun luo. Käytös ei muuttunut, mut oli sanonut mun tädille meidän lähdön jälkeen, et mä näytin odottavani toista :O Varokaa siis mummoja jos ette halua paljastua :LOL:

Meidän vaunut on siis Emmaljungan edge duo, yhdellä lapsella olleet. Vuosimallia en tiiä, mut jotain 2007-2009 välillä kuvien perusteella.

Lapsiloru Minä ja poika ollaan molemmat tiistain lapsia. Mä olen ollut todella kiltti lapsena, nykyajasta en mee vannomaan :LOL: Poika on ollut alusta asti kiltti paitsi tälleen uhma-aikana kiltteys on koetuksella.

Ruokalistaa Meillä ei tehdä. Käydään kerran viikossa ruokaostoksilla ja yleensä kerran siinä välissä hakemassa lisää maitoa. Meillä tota maitoo menee vähintään 12 litraa viikossa ja jääkaappi ei vedä sellasta määrää.. Ostetaan yleensä niitä samoja tarvikkeita, joista sitten tehdään mitä milloinkin. Aikas monipuolisesti meillä silti syödään vaikka raaka-aineet onkin usein aina sitä samaa. Meillä on ruokabudjetti 80e/vko.
Meillä mies on ollut nirso, mut johan se on jo tottunut uuteen ruokavalioon. Mies on maalta kotoisin varakkaasta perheestä. Siellä ateriat koostuvat yleensä siitä keietystä perunasta ja pihvistä. Mies ei tosiaankaan halunnut syödä kasviksia, kastikkeita yms. Myöskään kaupan jauheliha, mehu, hillo yms eivät hänen armolleen käyneet vaan ne piti olla äidin jauhamia lihoja heidän omista elukoistaan, mehujen ja hillojen pitää pitää olla itsetehtyjä jne :kieh:
Nykyään on ihan eri tahti meillä. Pihviosasto on vähäistä, kasvisten käyttö on lisääntynyt runsaasti ja ruokiani kehutaan eikä anopin haamu enää kiilu hellan päällä :D

Gorthaur ja Hemmo 23+2
 
LD Mä tuossa juuri katselin aiempien raskauksien masukuvia ja Ensimmäistä odottaessa mun ensimmäinen masukuva on otettu rv 24+4 ja masu on olemattoman pieni vaikka olen tuolloin ollut todella hoikka vielä. Varmaan se vatsa tulee esille myöhään useilla esikkoa odottavilla. 28viikolla otetussa kuvassa mulla on pienempi vatsa kuin nyt viikolla 22. :D
Tosin mulla on jo tuo kohtu hyvin venytetty kun on kolmas raskaus menossa...

dindei Mulla on nuo issias ja liitoskivut ihan mielettömät ja myöskään en ole mitään apua niihin löytänyt. Välillä ei pääse edes liikkumaan ja usein tulee tunne että on joku hermo kuristuksissa tuolla kankun päällä eikä jalat pidä. : / Mulla tämä vaiva joka raskaudessa vaan pahentunut ja Vaivasta päässyt eroon vasta synnytyksen jälkeen ajan kuluessa. Terkkari suositteli kokeilemaan jotain tukivyötä ja apuvälinelainaamosta kun hakee niin ei maksa mitään. Kokeile säkin ihmeessä.... ei siinä ainakaan mitään menetä! =)

Urholiina Kovasti tsemppiä ja voimia sulle! Varmasti tosi hermoja raastava tilanne! Jokainen päivä on kuitenkin aina eteenpäin ja äkkiä nämä pikkuiset vahvistuu. Yritä pitää positiivinen,luottavainen mieli vaikka vaikealta tuntuukin. Jos vaikka pääsisikin käymään niin että kärvistelet täällä vielä viimeisten joukossa manaamassa kun mitään ei tapahdu! Monestihan käy niin että nämä alussa hätäiset vauvat alkaakin viihtymään yksiössään vähän liiankin hyvin. :)

Hyvää alkanutta viikkoa maalismasuille!! =)

Liro ja typy papu 23+1
 
Pakkashuomenta.

Juu meillä on tämä tilanne nyt revennyt täysin liitoksistaan :( Niinkun monena muunakin viikonloppuna meidän riidat jotenkin kärjistyy kun joutuu kattelee toisen naamaa kokonaista kaksi päivää putkeen,niin myös tällä kertaa :( Perjantaina ukko kinusi koko päivän että pääsis tohon naapuriin kaverilleen pelaamaan(niinkun on tehnyt joka viikonloppu) sanoin että ei käy koska mies sanoi viikolla että jos voi mennä ´koeajamaan´uuden pelin kaverilleen jonain iltana,viikonpäivällä ei väliä. No minä jäin koulusta sitten keskiviikkoiltana ja mies pääsi pelailemaan jossa sitten viettikin kokonaiset 6 tuntia. Niin jo alko taas narina perjantaina että pitäs päästä:kieh: Mä olin taas niin raivona ettö eikö just sovittu että kun oli ollut keskiviikkona puolet päivästä siellä niin viikonlopun on sitten kotona. Ei kuulemma oltu ja seliseliseli:mad: No jäi sitten perjantaiksi kotiin ja oltiinkin loppuilta ihan sovussa ja oli jopa ihan siedettävää:O Lauantaina käytiin heti aamusta ruokakaupassa ja ostamassa kuopukselle kengät ja sekin oli tosi mukava reissu kun kerrankin mies ei lojunut puolta päivää sängyssä. Iltapäivällä mies sitten pilasi kaiken ja sanoi: Voinko tänään mennä??:mad: Mitä helvettiä????!!!! Hän vetosi siihen kun oli ollut viime viikonlopun kotona ja vielä perjantainkin(oho saatana) ja viime viikonloppunakin kysyi että voiko mennä mutten päästänyt sattuneesta syystä. Nahisteltiin siinä sitten taas ja meillä oli äitini koira hoidossa viikonlopun niin mies lupasi hoitaa kyllä koiran että sanoi tulevansa naapurista sitä kusettamaan sitten. Mies sanoi lähtevänsä kuudelta ja tulevansa kymmeneltä takaisin. Menimme vielä neljän maissa lasten kanssa pulkkamäkeen ja oli niin mukavaa kun mies peuhasi lasten kanssa:| Senkin teki varmaan vain sen takia että tiesi pääsevänsä hetikohta pois kotoa :( Sanoin sitten miehelle että lähtee kuudelta mutta tulee sillon kymmeneltä kotiin ja jää sitten mun kanssa,katotaan vaikka leffaa tms. Ei kuulemma käy kun ei neljä tuntia millään riitä:kieh: Siitä sitten taas kauhea sota päällä mutta mies sanoi jokatapauksessa tulevansa sillon kymmeneltä viemään edes sen koiran ulos. No kas kummaa kymmentä yli kymmenen tulee tekstari että: Tulen 12 kokonaan kotiin. Olin että aha,mutta että koira pitää viedä nyt kun oli käynyt viimeksi sillon kuuden maissa. Ei mitään vastausta ja mä nukahdin välissä ja heräsin siihen kun se saatanan kusipää könyää kännissä kotiin KAHDEN AIKAAN YÖLLÄ!!!!!!!!:mad::headwall::'( Mä olin niin vihanen että jos mulla olis ollu jotain kättä pidempää olisin varmasti tirvassut sitä paskapäätä sillä. Se ei riitä että ensin lupaa tulla 10 ja sitten 12 mutta tulee loopupeleissö neljä tuntia myöhässä:( Ja koira oli ollut ties miten monta tuntia käymättä tarpeillaan:'(
Koko eilisen päivän aikana en vaihtanut sanaakaan,olin niin raivona etten voinut edes katsoa miestäni,eikä mies yrittäynt millään lailla korjata virhettään. Sen voin sanoa että on aika vaikea uskoa että tuntisin enää mitään positiivista tuota ihmistä kohtaa. Lähetin hänelle aamulla tekstarin missä pyysin häntä viimeisen kerran päättämään kumpi tästä talosta lähtee ja heti tänään. Minähän voin nyt mennä lasten kanssa äidilleni kun töissö ei tarvitse enää käydä mutta koulun käynti kärsii kun iltaisin ei ole lapsenvahtia kun äiti on töissä :( Mutta se ei enää haittaa minua koska jos jään vielä päiväksikin tuon ihmisen kanssa saman katon alle,voi sattua jotain kamalaa :(
Mä olen miettinyt että en osaa enää olla edes kateellinen niille kenellä on onnellinen parisuhde koska en tiedä mistä olisin kateellinen kun en muista enää miltä se onnellisuus tuntuu:'( Mä tunnen vain vihaa,katkeruutta ja surua :( Kiva fiilis näin joulun alla.

Kiitos niille ketkä jaksoi lukea pitkän selitykseni,nyt lähden lasten kanssa ulos.

-Naurukohtaus ja Ylläri 25+0-
 
huomenta :)

nirso mies entinen oli, nykyiselle käy lähes kyllä kaikki, en tiedä mitä se EI söis... no, graavilohi ei mee mut se nyt mikään normiruokaa olekaan... Syö kaikkea mitä laitan, ei valita mistään :) lapset tottuneet eksän valituksien perusteella narisemaan millon mistäkin, mut enpä kuuntele :D mä en voi sietää sitä, et lapsi valittaa saati sit aikuinen ihminen!!!! kyl pitäis olla tyytyväinen siihen mitä on..
ja joskus omasta mielestäni vaatimatonkin ruoka saa sellasen ylistys-ryöpyn että itelle tulee kyllä tosi hyvä mieli :)

mummojen tarkkanäköisyys vauva-asioissa joo tiedän näitä ja mikä niis onkin et ne sen osaa nähdä ;) entinen appiukko omasi tällaisen kyvyn myös.... mikä ei kyllä hyvä asia ollu, koska siitä ei mitään hyvää kommenttia kuulunu et meille tuli eka saati toka...

lapsiloru kaikkea höpönpöppöä sitä onkin ... en kyl usko noihin ... sama se sit minä viikonpäivänä sitä syntyy, kunhan vaan syntyy ;)

ruokalista ajoittain tehdään, ajoittain ei, joitain samoja tulee tehtyä, mut yleensä yritän kattoa paikallista ilmaisjakelu-lehteä viikonloppuna, et mitä ruokaa koulussa ois niin ettei tulis tehtyä samana päivänä samaa ku koululaisilla ollu... joskus käy niin, ja se ei kyl mitää kivaa olekaan, tosin mun ruoka on kuulema aina parempaa ku koulun, joten ei mulle ainakaan mikään häviö ;)

pakkanen ihanaa miten raitista tuolla ulkona onkaan..... lämpimästi kun pukeutuu, ei ole mikään ongelma mennä lenkille vaikka on -20.. onneks ei tuule,mikä kyllä täällä rannikolla on lähes joka päiväistä. mut nyt kun on näin kylmä, ilma ei liiku minnekään ja hyvä niin, muuten se lisäis pakkasen purevuutta rutkasti.
Neuvolassa kuulin kun joku soitti viime viikolla siel mun käynnin aikaan ja kyseli ilmeisesti pakkasrajaa viedä vauva ulos, terkkari sanoi et he on pitäny sellasta -10. Mun mielestä ihan hyvä, parempi vaan ettei viedä liian kylmään. Tosin ite tein aina molemmilla niin, et vielä vaunun suojapeitteen lisäks virittelin sideharson kuomun eteen, ettei se raaka ilma pääse ollenkaan suoraan vaunuihin sisään.
oi kunpa menis aika nopsaan et pääsiski jo vaunuileen vauvan kans:heart:


arkinen viikko edessä, tänään jos siivois hiukan taas ni olis kiva olla. aurinko paistaa, on aivan äärettömän kaunista ulkona!! lintulaudalla pörrää jos jonkinnäköistä pikkulintua ja niitä on mukava tiirata samalla kun istuksii välillä :)

tässä vielä tälle päivälle positiivisuus-pläjäys meille kaikille:
"yritä ajatella myönteisesti niistä asioista, jotka ovat pielessä,
mutta joille et itse tällä hetkellä mahda mitään."

Mukavaa alkanutta viikkoa, marraskuu kääntyy joulukuuksi pian, vuosi loppuu ja mahat senku kasvaa :D

Flower again ja rakkauspakkaus 25+5 (jokohan tällä viikolla saan äitiyspakkauksen....)
 
naurukohtaus mä niin voin kuvitella miltä susta tuntuu, oon vastaavaa elämää eläny ennen .... nyt pistät sen miehen seinää vasten ja tosiaan, ei yks pelin pelaaminen saa viedä perheeltä aikaa!!! kohtuus se tarviis kaikessa olla. jos pelailee ni välillä, mut tarttis sen kyl hiffata nyt jotain muutakin..
Mun nykyinen mies tykkää pelailla yhtä peliä vaikka joka päiväkin, mut tunnin-pari.. eikä se viel ole haitannut jos ite teen samalla jotain, juttelen vaikka koneella kaverin kans tms mielekästä omaa juttua. Monesti oon sanonukin et jos jotain haluaa peli-iltoja järkätä ni senkun menee kaverilleen. Mutta: se ei todellakaan tarkota et pelaamisesta tulee tärkeämpi kuin perhe ja yhteinen aika.
No, tämä mies ei kyl niin innostunut pelaamisesta olekaan, mut tiedän kaverin miehen joka saattaa oikeesti olla kaverillaan yötä ja ne pelaa läpi yön ja juo kaljaa, ja sit se viel kehtaa kiristää muijaansa, et jos et tuu hakeen neljän aikaan yöllä ni hän sit kävelee kotiin....
Mikä noissa joissain miehissä onkaan, et ne luulee olevansa se maailman napa....
Eksä oli juuri tällainen ja ite saattoi kans vaan miettiä et millastakohan ois olla ihan oikeesti onnellinen???

Voimia ihan hirveesti sulle, onni on se, että sulla on lapset jotka pitää sut arkisissa touhuissa kiinni, ja sun on pakko vaan tehdä tietyt rutiinit eikä voi jäädä paikoilleen murehtimaan. Nyt kova kovaa vastaan ja miehelle kortit pöytään!!! kaikki järjestyy kyllä, mutta ei toi kivaa ole...
 
Viimeksi muokattu:
Voi Urholiina, nyt kovasti lepoa ja valosia ajatuksia :hug: Eihän sulla ole enää pitkä matka paremmille viikoille.

Naurukohtaus: mikä nuita miehiä vaivaa! Omanikin voisin lähettää kuuhun miettimään kuinka raskaana olevaa vaimoa kohdellaan, joskin meidän ongelmat taitavat olla erilaisia kuin teidän. Kyllä yksin on parempi olla kuin huonossa parisuhteessa, mutta koskaan ei ole helppoa erotakkaan.

Itse olen sairaslomalla reilut kaksi viikkoa perheongelmien vuoksi (trauman aiheuttaman sressin vuoksi, niin kuin psykiatri sen kirjoitti), sen jälkeen jään lomalle ja siitä suoraan äitiyslomalle. Eli töihin en enää tässä raskaudessa mene ollenkaan. Uskomaton helpotus kun työstressi on poissa. Ajatukset kiertää koko ajan samaa kehää, enkä saa kotona mitään aikaiseksi. Tuleekohan tässä vielä masennuskin... Olisin ollut töissä potilasturvallisuusriski.

Tulen paremmalla ajalla avautumaan tästä meidän kriisistä ja kyselemään mielipidettä. Esikoinen pyörii ympärillä, enkä saa keskityttyä kirjoittamiseen.

Peppioliina rv 27+3
 
Moikka!

Parisuhdekiemuroita... Tsemppiä niille jotka tarvitsee!!! Vaikka omassa parisuhteessa tuntuu monesti olevan yks jos toinenkin asia huonosti ja mies ihan pissapää niin taitaapa sittenkin olla asiat hyvin... Huonoja puolia on varmaan kaikissa ja parisuhteessakin on aina kaksi osapuolta. Joskus selkeästi menee ne omat halut ja tarpeet jne. perheen edelle. Se miten pahasti tai minkälaisia ne on niin se onkin sitten jo eri juttu! Kaikkea EI tarvitse katsoa ja kestää!!! Meillä asiat on aika pieniä ja silti saan niistäkin riitoja aikaan. Kovin usein ei käy rellestämässä, ehkä kolme neljä kertaa tänä vuonna. Sen sallin ja nautin itse omasta ajasta! Enemmänkin ongelmat syntyy semmosesta saamattomuudesta (asiat venyy ja venyy), tiettyihin asioihin suhtautumisesta niin eri tavalla (mm. siivoamisen tärkeys) ja siitä "oman ajan" tarpeesta ja sen jakamisesta parisuhteessa. Myös semmonen asioihin suhtautuminen valittaen, ärsyyntyen ja väkisin sitten ovia paukutellen tehden saa mut räjähtämään. Musta perheessä on velvollisuuksia ja asioita joiden hoitaminen, kestäminen jne ei ole mitään vapaaehtoispuuhaa tai hoidettavissa silloin kun itse haluaa. Semmoset saa mut suuttumaan eli minä se olen joka yleensä aloittaa riidat ja saa niistä syyt... Mutta miksi niin... :whistle:
 
Mä tulen tänne nyt vaan kertomaan ON juttuja: Elikäs tänään oli neuvola lääkäri ja täytyy kyllä sanoa että melko huithapeli oli tämä täti. Ensinnäkin määräsi minulla rautatabletit anemiaan vaikka hemppa oli 119 ja aina on ollut ihan ok eikä mitään anemiaa olla sanottu että olisi tollasissa arvoissa. Toiseksi mittasi sf-mitan ensin 20cm sitten 22cm jonkajälkeen 23cm ja merkkasi 22cm ja totesi että alakäyrällä menee ?? No ei ollut tädillä edes mitta häpyluunpäällä. Juu sitten vauvan asentoa tutki ja sanoi että istualteen on massusssa + sydänääniä kuunneltiin pitkään ensin minun ennen kuin hän edes löysi vauvan äänet.. Arghhh!! Niin raivostuttava oli koko käynti. Iskias kivuistakin valitin niin kirjoitti reseptin voimakkaita särkylääkkeitä joita en tosissaan aijo hakea kun en muutenkaan mielelläni lääkkeitä syö tai niistä ainakaan hae ensisijaisesti apua. Jotenkin otti otsalohkoon koko käynti. Onneksi ennen joulua on oman neuvistädin vastaanotto :flower:

Urholiinalle :hug: Toivotaan että vauva pysyy viellä kyydissä parhaassa tapauksessa loppuun asti ja ymmärrän kyllä että olet huolissasi kun sinua on noin paljon koeteltu. Voimia sinne ja lepoa myös.

Dindei + pikku 27 +1
 
Urholiinalle :hug: , on kyllä varmasti vaikea raskaus ollut.

Naurukohtaukselle vielä tsempit sinne parisuhdekiemuroihin. :hug:

Mä en varsinaisesti itse ymmärrä tuollaista "peliaddiktiota" aikuisella miehellä. Muistan, että joskus tulin katsoneeksi Dr. Philiä jonkun jakson, jossa oli juuri näitä miehiä/poikia, joiden perheet ihan puhki, kun toinen vaan pelaa. Myös rahaa noihin peleihin meni ihan törkeesti, oli jos jonkinsortin nopeuttajaa sun muuta härveliä. Siis varmaan menisi omaan mieheen hermot, jos pelaisi paljon. Mutta kiva, että tuo ei pelaa yhtään. Meillä ongelmista pahin on ollut näinkin easy asia kuin asioista ilmoittaminen . Se on välillä ollut hänelle niin hankalaa ilmottaa, että jos jää töihin pidemmäksi aikaa tjn. , sitten sitä itse ihmettelee missä toinen luuraa kun ei moneen tuntiin näy ja täytyy itse soittaa perään kuin mikäkin pirttihirmu. Tosi ärsyttävä ongelma tämäkin kyllä, mutta nyt ei hetkeen ole näitä ongelmia ollut, oon ilmeisesti saanut jotain sen kaaliin menemään :D

Tänään siis neuvolassa oltu ja siellä seuraavaa:

RR: 112/74
Hb: 124
Paino: 54,2 (tullut kolmessa viikossa 1700g, ei se mikään ihme, kun voisi tosiaan teltan tuohon jääkaapin eteen pystyttää, niin paljon vietän aikaa nykyjään siinä )
sykkeet ja liikkeet ++ (sydämenäänen paikasta ois voinut päätellä, että vauveli on kääntynyt ainakin perätilasta pois, mutta terkka siitä, että voi vielä koon puolesta hyvin pyöriä tuolla jo kahdesti venytetyssä kohdussani )
Vasta-aine verikokeet lähti kanssa menemään (tuskimpa niissä mitään on, vaikka noita rh+ vauvoja on jo kaksi, varmaan tämä tulevakin tulee olemaan )

Sain nuo ihanat kelalappuset ja aattelin niitä tässä kohta alkaa tutkailemaan, onneksi terkkatäti oli sinne mekinnyt mitä pitää hakea, jottei mikään unohdu, kun se kuitenkin tällä pääkopalla voi ihan hyvin olla mahdollista. Seuraava neuvola 27.12.

Jaahas, jos tästä vaikka torkuille vetäytyisi |O

Mindi83 23+1
 

Yhteistyössä