Maaliskuun mussukat 2011 *Marraskuussa*

Rv 25+0!!:heart:

Eilen tuli äitiyspakkaus, se oli tietenkin heti pakko hakea ja hypistellä. Oikein nätti oli ja juuri pojalle sopiva.:) Tytölle en olisi sitä ottanutkaan. Nyt alkaa olemaan pikkuisen vaatteet aikalailla kasassa :heart:

Mulla oli alkuraskaudessa noita virtsatieinfekstioita kaksi peräkkäin. Jos kolmas olisi vielä tullut niin sitten oltaisiin harkittu estolääkitystä siihen. Se on todella inhottava vaiva ja helposti uusiutuva. Kannattaa juoda paljon, etenkin karpalomehua, sen happamuuden takia.

Katsotaan saataisko viikonloppuna haettua vaunutkin jo kotiin!:heart:

Ihanaa viikonloppua kaikille!

~ miraci ja pienimies rv 25+0 ~
 
Huomenta!

kalaöljykapselit... Söin joskus Mölleriä mutta jouduin sen lopettamaan. En vaan muista millaisten oireiden takia tai mihin ne liittyi... Joko jotenkin migreeniin, munuaisiin tai veritulppiin/riskiin... Muita "juttuja" ei ole eli uskoisin et johonkin niistä.Siihen kalaöljyyn kuitenkin liittyi. Siitä on niin kauan mutta sen jälkeen olen pysynyt erossa noista kalakapseleista. Iholle ne kyllä tekis hyvää!!!!

Virtsatietulehdukset... Olkaa onnellisia kenellä ei moisia ole ollut! Mulla oli joskus koko ajan ja yleensä ne meni vielä munuaisiin. Nykyään juon heti jos alkaa tulla ekat oireet karpalomehua eikä ole tarvittu lääkitystä niihin vuosiin.

Hassua et huomenna poksuu jo 25 viikkoa täyteen... Ei tää aika nyt niin hitaasti menekään =)

Katsoin huvin vuoksi Vaun laskureista päiviä laskien lasketusta ajasta taaksepäin. Mm. pahoinvoinnin olisi pitänyt loppua jo pari kuukautta sitten :LOL:. Äitiysloma alkais laskurin mukaan 5.2 :)
Mun LA:n mukaan 11.12 jälkeen vauvalla on 90% mahdollisuus selvitä jos hän syntyy... Jotenkin outo tieto siinä laskurissa. Ainakin mun mielestä! Mä tosin tähtään sen syntymän kanssa helmikuun 2011 loppupuolelle :wave: Eikä kannata kysyä miksi... Jotenkin vaan helmikuu tuntuu paremmalta kuin maaliskuu... Toivon kai semmosta yllätystuloa taas etten kerkeä liikaa miettimään :headwall:
 
Virtsatietulehduksista Mulla ei ole koskaan ollut, onneksi! Sen sijaan mulla on jokusen kerran vuodessa pissavaivaa muuten, tuntuu et ois koko ajan hätä ja painaa tonne alapäähän. Mut tajusin syyn tähän pari vuotta sitten ja se on salmiakki! Myös liian vähäinen juominen tekee sitä. Aikaisemmin meillä syötiin karkkia miten sattuu niin siirryttiin perjantaiseen karkkipäivään. Mun lemppari on salmiakki. Mietin aina miksi ihmeessä mulla on joka lauantaipäivä tämä pissavaiva?! Yhtenä kertana otinkin karkkipäivänä suklaata ja olin tyytyväinen, kun ei ollutkaan lauantaina taas pissavaivaa. Seuraavalla viikolla otin taas salmiakkia ja lauantai oli karsee päivä. Sit vaan tajusin, et sen on pakko johtua salmiakista ja kävin hakemassa kaupasta salmiakkipussin ja söin kaiken. Ja kas, seuraavana päivänä oli taas pissavaivaa.
Nyt kun sen tietää niin salmiakin syönnin jälkeen juon paljon vettä tai vaihtoehtosesti siihen riittää yksi lasillinen karpalomehua niin ei tuu mitään vaivaa :D

Kastemekosta Meillä kiertää suvussa mun kummisedän (äidin serkku) vanha kastemekko vuodelta 1942 eli kohta 70-vuotias. Siinä on kastettu ainakin kummisetä, mun kolme veljeä, mut, kummityttö ja viimeksi se oli meidän pojalla nimiäisissä. Poikaamme ei ole kastettu, mut pidettiin silti tuo perintömekko päällä. Kuten myös sitten tällä toisellakin tehdään.

Rahahuolia ei ole vaikka siitä jatkuvasti stressaankin. Pärjätään ihan hyvin vaikkei tulot päätä huimaakaan. Meillä ei vietetä mitään yletöntä kulutusjuhlaa, pihtaillaan sähkössä, vedessä, bensassa, vaatteita ja tavaroita ostetaan harvoin/kirppikseltä sekä meillä on ruokabudjetti. Miehen palkka ja mun tuet riittää hyvin ja ylimääräiseenkin varaa. En tykkää, et rahat käytetään viimeistä euroa myöten ennen kuin on tilipäivä, sukanvarteen täytyy jäädä rahaa pahan päivän varalle. Jos vaikka pesukonen hajoaa niin ei tarvi odottaa seuraavaan tilipäivään asti, et saa uuden.

Gorthaur ja Hemmo 22+6
 
Ihon kunnosta.. Mä en tajua miks finnejä tulee, vaikka mulla on todella kuiva iho. Naaman iho on erityisen kuiva, kiristävä ja halkeilevakin varsinkin talvisin, eikä oikeastaan ollenkaan rasvainen. Mun pitäs varmaan joskus käydä kosmetologilla jos siellä määriteltäisiin ihotyyppi ja suositeltais oikeanlaisia rasvoja. Mä olen kokeillut oikeesti varmaan kaikki markettien kasvorasvat ja apteekin rasvoista puolet :( Selkäänkin alkoi tulla n. vuosi sitten finnejä, vaikka sieltäkin iho on todella kuiva ja kiristävä. Mulle on määrätty aknelääkkeitä, vaikka mun tilanne ei kauhean pahan näköinen ole. Ne määrättiin silloin kun poskeen ilmestyi sellainen pahkura, joka oli todella kipeä ja puhkesi aina silleen sisäänpäin. Ja kyllä ne siihen auttoikin. Muuten iho ei ole sellainen akneisen näköinen millaiseksi useimmat akneihon mieltää. Epätasaisuutta on ja iho ei ole kuin vauvan pylly, välillä tulee joku yksittäinen isompi finni. Mun isällä on ollut nuorena akne, ja äidillä taas kuiva iho, niin näköjään oon perinyt kumpaakin :p Ajattelin että alan syömään sitten taas niitä antibiootteja kun olen synnyttänyt ja imettänyt. Ne on vaan aika "työläitä" kun ei saa oikein käyttää sitten maitotuotteita ja pilleri pitää ottaa pari kertaa päivässä ruuan kanssa kolmen kuukauden ajan.

Nuorena kärsin migreenistä, mutta se onneks loppui vuosia sitten. Ja ei ole onneksi raskauden myötäkään tullut vaikka olen kuullut että monilla tulee.

Mä voisin tänään viedä Kelalle nuo paperit. Haluan viedä henk. koht. kun pitää varmistaa pari juttua tuosta. Ja täällä ei oo ikinä Kelalle pitkät jonot, pääsee yleensä heti-5min. :) ja koulun rästitehtäviä on PAKKO tehdä, aaaargh.

Mukavaa alkanutta viikonloppua! :) Kyllä mä nautin kun on vapaapäivä ja sai aamulla torkkua vielä sängyssä kauan, miettiä kaikenlaista ja olla vaan kiireettömästi :)

LD + Pikkunen 23+4 (aika tosiaan meneeki aika nopeeta :O)
 
Hei,

kiitos kaikille halauksista ja tsempeistä. Asiat eivät etene mihinkään suuntaan, koska mies on sulkeutunut eikä suostu puhumaan tapahtuneesta ja kieltää kaiken. Itse käyn puhumassa ammattiauttajalla, jotta saisin omaa ahdistusta pienemmäksi. Olen aivan hukassa, en tiedä mitä tehdä. Paino on tippunut pari kiloa viikon aikana ja nukkuminenkin on huonoa. Sairasloma siis edessä...

Karaplomehusta: olin jokin aika sitten lääkehoidonkoulutuksessa, jossa karpaloa ei suositeltu nautittavaksi lääkkeiden kanssa. Jos on esim. antibioottikuuri meneillään niin karpaloita kannattaa välttää koska se on niin hapanta että vie tehon antibiootilta. Kaikki muut marjat kouluttajan mukaan ajaa saman asian eli niitä ennemmin runsaasti.

En nyt ole oikein mukana kaikissa jutuissa, niin en osaa muuta kommentoida.

Peppioliina rv 27+0 POKS!
 
Moikka kaikille!

käyny täs muutaman päivän aikana vaan lukesemas äkkiä, mitä ootte kirjottaneet....

Eilen multa leikattiin viisudenhammas pois ja kivut on järjettömät. Para-Tabsia sais ottaa vaan 3 päivässä ja välil tuntuu, että taju lähtee, ku koko toista leukaluuta särkee niin lujaa. Kait se muutamien päivien jälkeen helpottaa tai sitten ei.

Meillä kans täällä aika ankeat fiilikset, isännän tekee mieli viinaa (ollu puoli vuotta ottamatta mitään) ja siinä mitään muuta, mut äkkiä se ottaminen sillä venyy viikon puolentoista mittaseks ja sit on kaikki asiat päin per***tä. Mutta jos ratkee, niin ratkee, sille sit mä voi mitään ja ei todellakaan oo mun syyni. Toisiks vanhin poika sitten aiheuttaa ihan urakalla pään vaivaa ja harmia ja mielipahaa, mut luvassa on onneksi sen osalta pieni hengähdys. Saa sit keskittyä muihin asioihin hetkeks.

Kaksostenrattaat löysin järjettömän halvalla kirpparilta, ihan toimivat tuntuu olevan. uskon, että niiden käyttöikä on kuittenkin loppu peleissä melko lyhyt, eli en ihan kauheasti olisi ollut valmis rahaa niihin uhraamaan. Jos nuo kärryt sitten syystä tai toisesta hajoavat, niin sitten mietin toisien ostoa, mut eiköhän noille mennä ihan ok eteenpäin.

Mahas käy väliin niin ova myllerrys, ettei tosikaan. Yöllä saa nousta vessaan moneen kertaan eli kunnon yöunet on muinaismuisto. Jos sitä heräis vain kerran, olis malko taivaallista, mutta kun tulee herättyä aina se 3-5 kertaa...

Täällä alan odotell, että saan pikkuisännän kohta päikkäreille ja hetkeksi ajattelin mennä itsekin köllimään sänkyyn särkylääkkeen oton jälkeen.

Voimia ja jaksamisia kaikille!
 
Mullakin tuntuu, että aika on saanut siivet selkään! Kuitenkin tuntuu hurjalta, kuin jollain poksahtelee viikot 25 ja 26, jotenkin musta tuntuu että tuohon on itsellä vielä ikuisuus, hullua :D Kun aattelee, että noilla viikoilla lapsen syntyminenkin on jo aika turvallista, täällä suomessa kun saa niin hyvää hoitoa kumminkin.

peppioliinalle voimia, koita nyt vaan silti yrittää pitää huoli itsestäsi vaikka mieli on maassa. Hyvä, kun käyt juttelemassa ammattilaiselle! :hug:

Ne on ne parisuhteet semmosia, että joskus on sukset ristissä pahemman kerran, mutta voi niistä selvitäkin jos tahtoa löytyy. Mun ja miehen suhde on kyllä varmaan sieltä vuoristoratamaisemmasta päästä, ei oo tylsää hetkeä :LOL:

Mua ärsyttää mun oma yöheräily, johon liittyy vauva paran herättely, jos en liikkeitä hetkeen tunne. Ei kestä mun pääkoppa kyllä yhtään enempää näitä raskauksia, niin on järki paennut päästä :headwall:

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Mindi83 22+5
 
noni, piikitys-laitteet kotona, harjoiteltiin terkkarin kans ihan kädestä pitäen. Pistäminen käy nopsaan, en oo kammoinen.. tänään arvot ollu hyvät, virallisesti alotan vasta huomenna. Aamulla pitää ottaa paastoarvo, siitä tunnin päästä seuraava, sit lounaan ja päivällisen jälkeen kans.
Eka viikko joka toinen päivä, ja seuraava viikko siiten kahtena päivänä viikossa. Jos arvot on korkeita niin mun tarvii ottaa nopeesti yhteyttä terkkariin, mut muuten nään sen vasta seuraavas neuvolas, parin viikon päästä. :)
nyt sit koitan viel kattoa jos jotain tuotteita vois vaihtaa vähempirasvaiseen tai kokonaan rasvattomaan vaihtoehtoon, vaikkakin ainoa mitä ei tähän mennessä ole vähärasvainen, on juusto ja piimä. Muutenkaan kun en herkuttele, ja varsin kotiruokaa syön ja säännöllisin ajoin ja vielä liikkuminenkin on kohillaan, niin enpä tiedä mistä tässä enää mitään muuttais...pöh...
No, viikonlopun karkit ainakin jää sit ostamat multa tästä lähin.... keksin sit jotai muuta... onneks porkkanat on nyt tosi makoisia :D

Pakkases mieli raitistuu, aivan ihanaa oli olla lenkillä kaverin ja koirien kanssa, hiukset huurussa, nenä punaisena :D ja sitä sitte riittääki tässä lähiaikoina kuulema... ihan ripsakka alkutalvi :)

Tsemppiä kaikille ongelmallisiin parisuhteisiin!!!!!

nautitaan talvesta, kynttilöistä, mahoista ja potkuista :heart:

Onnea pakkauksen saaneille!!! mäkin ostin eilen ekat vauvan vaatteet kirpparilta :D mies vaan totesi, et jaha, nytkö se sit alko.... älä sitte ihan kokonaan sekoa .... :LOL: juu enPÄ :D

Flower again ja rakkauspakkaus 25+ 2
 
mindi äääh tää viikko on ollu joka päivä joku meno,joinain useampiki... ihan mahdotonta revetä joka suuntaan... et ei ehditty näkeen mut jos ens viikon päivät ois vähemmän ohjelmaa.....Sovitaan lähempänä vielä, joku aamupäivä mulleki käy, ku muksut on sit koulussa :) tekstaillaan siis !!
 
Moikka pitkästä aikaan!

Aika on uponnut kouluun koko-aja, stressi on VALTAVA! Jotta pääsen 7.12 alkaen työharjotteluun, rästejä on monia:( Alkuraskauden todella pahan pahoivoinnin takia olin varmaan 2vko:a pois.

Julille onnittelut ja tsempitykset koko perheelle!
Sokerirasitus olen kerran ollut ja silloin olivat ihan hieman koholla ja otetaan uudelleen varmuudeksi tuossa tammikuussa.
Rahat kyllä tulee riittämään, eli opiskelen ja asun yksin. Isäni ostaa turvakaukalon, sängyn ja puolet vaunuista. Äiti no en tiedä.. Varmaankin ostelee vaatteita ja leluja.

Ihana lenkkeily ilma!=)

Nyt tekemään esseetä:(

Pinsku ja Prinssi 26+2
 
pakko tulla tänne itkeä vollottamaan mulla on aivan järkyttäväksi käyneet nämä iskias kivut. Esikoiselle tuli tänään kiukku ja koitin nostaa sitä sylkkyyn mutten yksinkertaisesti kivuista johtuen pystynyt. No itkuhan siitä pääsi siis multa. Kävelen kun ankka ja joka paikkaan kolottaa tai siis sattuu niin että kyyneleet silmissä joutuu seisomaankin nousta (jos edes ylipäänsä itse pääsee). Kun nämä on vaan pahempaan suuntaan menossa niin kauhistuttaa miten voin yksin hoitaa kotona askareita viellä esim kk entä kahden päästä?? En ole helposti valittavaa sorttia mutta jos on kipee niin silloin on kipee ja nämä ovat käyneet jo sietämättömiksi. Ei auta venytykset eivätkä muut. Voi hirveä huoli on vallannut miten kivuliaaksi nämä voivat käydä. Kuitenkin yksi lapsi maailmassa jonka kanssa on päivisin aikalailla touhua ja puuhattavaa. Aivan kauheeta. Ainut apu taitaa löytyä synnärin kautta sitten kun vauvan kanssa kotiutuu.. Huoh :'(
 
Dindei Mulla noihin iskias kipuihin autto kun kävin kiropraktikolla. Suosittelen. Ei se oo mitään halpaa huvia, mut siitä helpotuksesta kyllä maksoin ihan mielelläni.
Varmasti kauheeta, kun pitää vielä yrittää hoitaa lastakin samalla.
Tsemppiä!! :hug:
 
Ei tule unta koko yönä.
No ainakin saldona on:
Mattojen tuuletus
Lymilyhdyn teko
Aloitin kutomaan villasukkaa
Siivosin jääkaapin

Lopuksi mies tuli alas ja katto hämmästyneenä: ''Mitä sä teet?''.
Olo on loistava siltikin vaikka olen valvonut:( Eihän tee hyvää mutta jos ei uni maita ni ei sille voi mitään:/

Päivitän kunhan netti toimii nopeampaa.
 
dindei voi kuule voimia kovasti! itsellä oli aikas ankeeta aikoinaan kun esikoinen oli t1,5 vee kun odotin kakkosta näillä samoilla kuukausilla, kamalan issiaksen kanssa... ei apua lähellä, mies koko ajan töissä, kaikki oli ite tehtävä... mut älä stressaa liikaa, liikut sen mitä pystyt ja keksit tekemistä muksulle sisätiloissa,sohvan vieressä tms... mulla oli esikoisen lempipuuhaa, kun pääsi keittiön kaapille muovirasioita pläräämään,samaten videot oli kova sana, katteli ihan intona pingua :) sille vaan ei voi mitään et se rajoittaa touhuamista, mut ite uskon et lapsi ei sitä tajua, kunhan sä vaan olet läsnä, ja lähellä :heart: luet, leikit, kuuntelette lasten musiikkia, sit voi tehdä sormiväreillä vaikka mitä, lapsi voi myös istua ammeessa vesileikkien parissa useammin ku normaalisti( ellei satu olemaan atoopikko tms ettei paljoo voi vedessä olla. )
katsu-amsku yövalvomiset ei oo kivoja,mut ainaki sä oot saanu aikaseks kivoja juttuja :D eikä tarvii päivällä miettiä noita tehtäväks ;) ei vaan... toivottavasti uni tulee jatkossa...

oma kondis njaaaa.... mitäs tänne eilisen jälkeen... sokeria mittailen ja hyvin sujuu :) arvot normaalissa rajoissa, joten ei liene aihetta suurempaan huoleen. hiukan tarkemmin kattonu et mitä leivän päälle laitan, ja määriä kans. et jos tällä pysyy kurissa, ni hyvä on :) ei harmita, kunhan vauvalla on kaikki hyvin :) ja porkkanat on oikein hyviä ;)
Tänään mies lähtee lapsuusaikaisten kavereidensa kanssa yhen äijän luo "saunomaan" eli pitää sisällään kyllä sitä saunomistakin mut luulempa et aika koomaan vetäävät kaikki ittensä.. :LOL: miehelle sanoinki et jospa jäis sinne yöks ni mun ei tartte miettii mihin aikaan lähen naapurikylältä hakemaan.. ja eipä tarvii sit kuorsaustakaan kuunnella ja ite valvoa puolta yötä ;) jostain kumman syystä kun ottaa enemmän, ni kuorsaakin HYVIN paljon enemmän ;)
Joten mulla on luvassa hiljainen ja yksinäinen ilta. Tai en mä yksinäinen ole, nautittavaa toisaalta, enkä jaks lähteä istumaan sinnekään ja kattomaan ku neljä miestä ottaa kaljaa ja kattoo lätkää tms :) ja kiva on et mies saa mukavan illan mikä nollaa arjen huolet, kohta sellasiin ei enää niin vaan lähdetäkään ;)
Pistän sitte muutamat kynttilät palamaan ja vaik jonku leffan :)

mukavaa lauantaita kaikille,nyt tekemään ruokaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Eilisiä neuvolakuulumisia:

Painoa mulle tullu viikossa +525g :O Yhteensä nyt siis 3,7kg. HB oli kuin olikin laskenu ja on nyt 113. Rautaa saisin alkaa syömään. Ei meinannu tuota hemoglobiinia ees mitata ku sano, että niin hyvä oli alussa.. Mulla ollu aina yli 140. Siksi kai mulla väsy onki nyt ollu ku elimistö ei tollaseen hb:hen oo tottunu. Kohdunpohjan korkeus 22cm. Neuvolakortissa lukee PT, mutta pää alaspäin pikkunen masussa kyllä oli.. eli kirjoittikohan epähuomiossaan väärin tuo neuvolantäti. Hmmh.
Syke oli 150 pintaan vauvalla ja liikkeet ++. Kaikki siis ok.

Nyt tekis mieli ulkoilemaan. Jospa anoppilaan aamupäiväkaffelle laahustais :)


-Pahkuratäti ja Santeri 23+0 *POKS*
 
Kyllä onkin mukava näin vapaapäivänä kölliä sängyssä herättyään ilman kiirettä mihinkään. Ja samalla siinä kuulostella ja tunnustella vauvan liikkumisia :heart:

dindei: Auts :/ Melkein osaan kuvitella tollaset kivut, vaikkei itellä yhtä pahoja olekaan. Ja vielä kun sulla lapsikin siinä niin varmaan on kantaminen ja syliinotto kivuliasta :( Itellä auttaa lepo noihin kipuihin, mutta joo ymmärrän että mitenpä sitä lepää kun on lapsi hoidettavana jne.. Tsemppiä kumminkin!

Tajusin muuten, että mulla taitaa tänä talvena jäädä hiihtäminen väliin.. Oon tykännyt aina hiihtää, mutta kaadun kyllä aika usein, ja yleensä mahalleni, niin en taida riskeerata nyt. Ehkä jos hiihtäisin hiljoskellen perinteisellä tyylillä. Mutta en mä siltikään taida uskaltaa. Pyöräily ei tuota ongelmia kun en talvisin muutenkaan pyöräile, inhoan sitä kun pyörä tuntuu niin raskaalta, pakkasilmaa on hengästyneenä inhottava hengittää ja hiki tulee talvivaatteiden alla!

Inhottaa tämä stressi. Eilen riideltiin äidinkin kanssa pitkästä aikaa ja itkuhan mulle sen jälkeen tuli. Jotenkin senkin sanomiset otti niin päähän. Sen mielestä mun pitäs hakea nyt töitä. Kai se onkin oikeassa, mutta mulla painaa harjoittelun ja näytön läpimeno ja rästitehtävät ja valmistujaisten hommaaminen mieltä. Sekä raha-asiat. Kyllä mä aion soitella eri paikkoihin ja kysellä tammi-helmikuuksi töitä, mutta yks asia kerrallaan. Eilen illalla supistelikin pari kertaa. Heti näköjään vaikuttaa kun oma mieliala ei ole kohdallaan. Nyt kyllä tuntuu energiseltä, teen tuon yhden koulutehtävän loppuun ja sitten voisikin alkaa siivoamaan ja mennä äidille illalla saunomaan. Eilen se jo mua sinne pyyteli syömään mutta olin niin äkäisenä etten mennyt :p lapsellista kai mutta kun nää hormonit ja seliseli.

Onkohan vauvalle haittaa siitä kun nukkuu selällään? Nukahdan kyllä kyljelleni, mutta herään aina selältään. :/ Puolimahalleen oleva asentokaan ei ole enää ollenkaan hyvä, alkaa tuntua nopesti tukalalta ja pahalta.

Mistähän muusta mun piti kirjoittaa.. en muista, onkohan mullekin tullut raskausdementia :D

No mutta mukavaa lauantaita!

LD + Pikkunen 23+5
 
Tuskin selällä nukkumisesta on haittaa, jos ei ole tilaa (mikähän sen nimi oli) Kuitenkin ollut mulla molemmissa raskauksissa ja rupee huippaan heti kun yrittää selällä maataa. Nyt ei vielä ole tullut vastaan.

Mun piti koota joulukuusi tänään kun siinä kestää pari tuntia, mutta en taida viitsiä kun pitäis toi sohva saada ekana ulos täältä. Meinaan että sitten kun se joulukuusi seisoo on sen verran levee, että ei taida helposti ulos lähtee. En taida viitsiä kuitenkaan yrittää sitä yksin ulos vaikka just raahasin pihan perukoilta keittiönpöydän yksikseni sisään että saan joulutaloset aseteltua sen päälle. :D Pitäis tietää kummasta ovesta toi sohva mahtuu ulos niin tietäis kumman ovelle sen kiikuttais valmiiksi. Miestä en just nyt saa kiinni kun se puhui että se käy kattoos jossain vaihees jos sen velillä olis aikaa heijata se sen kans ulos ja viedä pakulla pois. Sitten leikkihuoneesta pitäis tuoda alakertaan tommonen ikean halppissohva (väliaikasesti) Jotta sais ton leikkihuoneen tyhjättyä ja sais huitoa uutta maalia seinään ennen kun maalaan mahalla seinät xD Värit on hakusessa mutta olen alustavasti katsonut mammutin pinnaria käytettynä netistä kun se ei ikean valikoimiin enään kuulu. Ja sitten vaatekaappi ja samaa sarjaa niin kuin tytöillä. Haluaisin kuitenkin ehkä yhden seinän vihreenä. Mietinnän allavielä.

Itsellä oli semmonen tuplalehmä pumppu ja tykkäsin paljon enemmän siitä kun patterikäyttöisestä. Me ollaan herätelty itkuhäläriä kuntoon näyttö näyttäis menneen rikki mutta eipä tuolla nyt niin väliä ole, kunhan kuuluu itku.

Mucho+ viikot sekaisin ja ajatukset
Kärsin raskausdementiasta pahan kerran. En muistanut kumpaan päähän munia piti tehdä reikä ja yhden ihmisen nimi kokonaan ihan unohtunut ja sitten viel viikot sekaisin ja mitä muuta vois unohtaa???
 
selällään nukkumisesta siis muuta haittaahan siitä ei mun kuuleman mukaan ole, kun se, et maha voi painaa isoja suonia ja veri ei ehkä pääse kunnolla kiertämään. näin ainaki mulle on selittäny joku lääkäri tms. et verenkierrollisesti olis paras nukkua vasemmalla kyljellä . mut kuka sitä nyt pystyy koko yön nukkumaan niin et ois vaan yhdessä asennossa :D

littledeath ja töihinmeno sinuna ottaisin ihan iisisti loppuraskauden, enkä menis enää siinä vaiheessa töihin, ellei sit ihan pakko ole,,,, äitiyslomakin alkaa siinä pian ja saisit keskittyä vauvan tuloon ihan rauhassa.
Vanhemmat jaksaa aina antaa hyviä neuvoja, itse tosin omaan huippu-äidin ja isän, ne ei koskaan ole mun päätöksiin puuttunu, sanoneet kyllä mielipiteen, mut ei ikinä niin että "kyllä sun nyt tarttis tää tehdä niin tai näin" :D ja jos mun valinta on jossai kohtaa osoittautunu vääräks, ei koskaan myöskään ole simputettu et "no mehän sanottiin" tai et "mikset kuunnellu meitä".Oon vissiin luonteeltani sellanen et ne on sen nähny et ei paljoo auta jos mulle komentaa koittaa aikuisena...
Ja siten toisaalta antaavat aikuisen,omillaan pärjäävän ITE pärjätäkin :)

tästä sitten koiran ja kaverin kans lenkille, jospa vaik innostuis leipomaan tai jotain kun kerran talo on tästä eteenpäin vain ja ainoastaan MUN :D kunnes mies saapuu saunareissultaan ;)
 
Moi kaikki

Uusi haluaa vielä mukaan. Olen kauan jo lueskellut kuulumisianne ja miettinyt pitäisikö tulla joukkoon. Olen 33v ja odotan kolmatta lastani, tyttöä, ja LA on 11.3. Ennestään meillä on tyttö 4v ja poika 2v.

dindei sulle pitää ehdottomasti toivottaa tsemppiä. Kuulostaa todella hurjalta hoitaa arkea tuossa jamassa. Ehkä tosiaan jonkun kiropraktikon tai fysioterapeutin konsultaatiota kannattaisi vielä miettiä ellet ole sitten jo näitä apujakin kysellyt. Onhan aivan painajaista olla noin huonossa kunnossa kun aikaakin on näin paljon. Toivotaan että jokin helpotus löytyy. Omaa kokemusta ei ole niin mitään kantaa en sen puolesta osaa ottaa.

Leppismom 25+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Leppismom! :)

flower again: Niin, en itekään tiedä onko se järkevää mennä töihin.. Ja jos tulee jotain, vaikka just tosi pahoja selkäkipuja niin olisi aika nolo silleen olla saikulla lyhyen määräaikaisen työsopparin aikana. Ja juu mä ihmettelen miten äiti jaksaa joskus yrittää vaikuttaa mun päätöksiin. Kyllä se itekin joskus sanoo että turhaan hän kai paasaa kun teen kumminkin aina niin kuin ite haluan.

Oletteko muuten katsoneet minä viikonpäivänä LA on? Mulla näyttää olevan maanantai. Ja kevätpäiväntasaus on silloin. Mut oon ihan varma ettei lapsi synny just la:na :D Oon jo tehnyt veikkauksen, se syntyy 2.4. :D Itse olen syntynyt perjantaina, tarkemmin sanottuna pitkäperjantaina, joka olikin äidille tosi pitkä :p

Ja jihuu, eilen illalla pystyin eka kerran peseen hampaat yökkimättä, koko sen pariminuuttisen joka menee ennen kuin hammasharja antaa merkkiääntä :p
 
Viimeksi muokattu:
moi vaan kaikille,
musta taas tuntuu että viikot menee hitaasti. mulla tosiaan etinen istukka alkoi vaiva kolme viikkoa sitten verenvuodolla josta olin kättärillä osastolla reilun vuorokauden.

Taas tällä viikolla alkoi yhtäkkiä yöllä reilu verenvuoto. no pari tuntia yritin nukkua ja soitin kättärille. sinne sitten taas käymään ja seuraava yö siellä. istukka taas vuotaa... kyllä huoli painaa kun olihan tässä hetken kaikki ihan ok, mutta yhtäkkiä tilanne voi muuttua :( olin loppuviikon sairaslomalla ja nyt maanantaina taas töihin, josko tämä tästä, toivoa täytyy. se omasta navasta.

Mulla ainakin selällään nukkuminen tekee pahaa, välillä vähemmän välillä enemmän, riippuu varmaan vauvan asennosta.

Niin ja meikäläiseltä on nyt kaikki fyysinen ponnistus kielletty joten jää ihana hiihtäminen tältä talvelta väliin kun esikon kanssa pulkkamäessä olin vaan lähinnä seisoskelija...

huomasin että yllättävän moni meistä joutuu käymään sokerirasituksessa luulin olevan harvinaisempaa. itse menossa 17.12.
mulla LA tiistaina 22. pvä mutta tuskin niille päiväille / viikoille päästään, tai tässä raskaudessa en ole mistään varma, jotenkin niin vuoristorataa ollut...

tiinis 23+4
 
Peppioliinalle iso voima hali
Marr, hieno, et olet päässyt kotiin ja pidetään peukkuja

Voimia myös muille joilla vaivoja ja tressiä. Sekä uusille tervetuloa, nyt ei tule nimimerkki mieleen.

Flower again noi labran neidit ei aina ole yhtä helläkätisiä noiden marsu näytteiden kanssa kun hoitajat. Olen ennenkin kuullut, et tunkevat umpulitikun tarpeettoman syvälle nenään ja ottavat runnomalla näytteet.

Sokerirasitus 2 ekaa sokerirasitusta olleet OK, mut nyt napsahti kolmannella kerralla viimesestä arvosta 8.8 ja taas mittailen viikon ajan 4 x päivässä sokeria. Ihan kohtuu arvoja on ollut. Paastot aina OK ja ruuan jälkeiset hieman koholla tai OK. Tiistaina katsotaan lähteekö lähete äitipolille.
Kätilö tuttuni sanoi, et jos 4 arvoa yli sallitun 2 viikon mittauksissa niin sitten alkaa insuliinit, mut kaippa se on henkilökohtaisat.
Osalla kun on vain heikentynyt sokerinsieto ja liikunta ja ruoka auttaa asiaan.
Itsellä kun ennestään insuliiniresistenssi pohjalla, niin katsotaan miten käy.
Itse tulee ainakin tarkemmin mietittyä syömisiä kun seuraa sokereita.

Hiihto Itse olen nyt 3 talvena hiihdellyt. Taidot ei päätä huimaa, joten mä jätän suosiolla väliin tän talven, luistelusta puhumattakaan.

Kastemekko Mut on kastettu aikoinaan vuokrapuvussa, mutta miehen kastepuku on tallella ja siinä ollaan ajateltu nimi antaa nimiäisissä.
En kyl tiedä minkä näköinen tai missä kunnossa puku on. Mut on tässä aikaa selvitellä.
Nimikin on valmiina, ellei mieli muutu matkan varrella

Tuossa yksi ilta tuli toisesta tissistä tippa maitoa. Onneksi ei ole sen jälkeen enään herunnut. Ei haluis vielä maitoa ruveta tuottaan. Onko muilta jo tullut maitoa?
Pakko mennä ostaan varmuudeksi jo liivinsuojia, jos oikein innostuvat.

ON
Täällä on turvotukset laskeneet todella hyvin käsistä ja jaloista. Suola melkein kokonaan pois ruokavaliosta. Tosin verenpaine ollut kotimittauksissa nousussa taas.
Eillen oli housuissa pieni tippa vanhaa verta, eli pitää nyt sitäkin seurata et lisääntyykö. Tiistaina kuitenkin lääkäri.

Jännetuppitulehdus taitaa vaivata oikeeta kättä kun on niin kipeä ja välillä ihan tunnoton. Täytys maltaa antaa käden levätä, mut nyt mukava virkkaus intopäällä pojan peittoon.
Tänään tullut tontilla ulkoiltua 4 tuntia ihanassa pakkasilmassa ja nyt alkaa piparitalon leipominen.

Lepposaa lauantai iltaa


sane & toivo rv 25+1
 
LD ja muutkin kuivaihoiset joille kuitenkin tulee joskus finnejäkin, kiinnittäkää kasvojen tuotteisiin huomiota. Puhdistustuotteissa ei kannata suosia vaahtoavia tai geelimäisiä putsareita vaan mieluiten maito- ja cremeputsareita, kasvovesi ei saisi olla liian tuju ja kuivattava jne. Voide kannattaa valita mahdollisimman kosteuttava, mm. aivan ihana ja vieläpä edullinen on apteekista saatavat Bella 30+ voiteet :heart: Toki vaihtoehtoja on valtavasti. Lisäksi sisäinen voitelu :D on tärkeää eli ihan rehellisesti hyvälaatuisia öljyjä kannattaa syödä mm. rypsiöljyä puuron sekaan jne. Kuivaiho tavallaan taistelee itse itseään vastaan tuottamalla enemmän talia, joka saattaa esiintyä finneinä. Tämä siksi, että kosteustasapaino on pielessä.

Meikkituotteillakin on merkitystä, suosittelen mineraali meikkipohjia ja muistutan, että nämä päivittäiskometiikan "mineraalimeikit" eivät ole sellaisia :attn: Netistä saa hyvin tietoa oikeista mineraalimeikeistä. Mitä vähemmän inci sisältää eri ainesosia sitä parempi mineraalipohja, näin mun mielestä :whistle: Esim. bare Mineralsin meikkipohja sisältää vain viittä eri mineraalia ja kun aloin sitä käyttäää parani ihoni kosteustasapaino huomattavasti. Samaan aikaan vaihdoin pois vaahtoavasta putsarista maitomaiseen.

Eipä muuta tällä kertaa :) Mahassa on alkanut käydä kunnon myllerrys! Nyt ei ole enää epäilystäkään onko ne vauvan liikkeitä vai mitä!

Kaana 23+6
 
Juli87, mahtavaa että Aleksi sinnittelee kiinni elämässä. Uskomatonta, miten pienien pieniä vauvoja nykyään voidaan hoitaa niin hyvin, että toivoa on. Hienosti teidän pieni poika on jaksanut! Toivotaan kaikkea hyvää myös jatkoon.
 
halon hakkauspäivä... loppu sitte öljy (vaikka oon ukon käskeny kymmenen kertaa tarkistamaan eikä tehny sitä) :mad:
jäi ristiäiset välistä tän takii,ko pitää olla takas ja pannus tuli et ei perhanan pakkanen pääse tupaan!
sieppaa niin paljo,et tää oli tällanen valivali-kirjotus vaan!
ja ny takas pannuhuoneeseen...
 

Yhteistyössä