Maaliskuun mussukat 2011 *Marraskuussa*

Juli87: Juuri teitä ajattelinkin! Kiva kuulla kuulumisianne. Niin ne viikot vierii ja hienoa että pieni kasvaa ja vahvistuu! Voimia edelleen teille!!!

Sasuma Olen nyt jo monta viikkoa ollut ruokavaliolla ja ihan normaalia ruokaa olen syönyt. Paljon kuituja,kasviksia ym. ja herkut sun muut minimiin. Mulla ei ruokavalio tosin ole kauheasti auttanut ja paastoarvo todella usein koholla. :/ Nyt odottelen aikaa polille jossa sitten katsotaan tarkemmin mitä mun kanssa tehdään.
Mikä sulla on raja-arvo paastoarvolle? entäs aterian jälkeisille?

Liro ja papu 22+2
 
Nyt on käyty lääkärissä ja kaikki oli niinkun pitääkin. :) Kohdun ulkosuu raollaan sormelle (ollut jo aiemminkin) ja kanava lyhentynyt n. ½cm, mutta siis aika lailla samoissa tilanne kun aiemminkin. Vaaviakin taas kateltiin ja yhä hää tahto olla jalat ristissä. Ku ei taho näyttää ni ei taho. =) Painoarvio oli 440g.

Aamulla oli liitoskivut jotain niin järkyttävää ettei tahtonu sängystä päästä ylös, nyt onneks vähän helpompi olla.

Meikkipussin varmaan otan taas mukaan, vaikka empä sitä tainnu viimeks tarvita. Otampahan varulta. Mullakin iho aika huono. Aiemmin kärsin aikuisiän aknesta, e-pillereillä helpotti, kuopuksen raskausaikana oli iho tosi hyvä ja senkin jälkeen. Nyttemin ollut taas vähän huonompi, ei ihan kumminkaan aknea. Ja tässä raskausaikana vaihtelevasti. Yleensä on ainakin vähän näppyjä.
Näppyjen takia ollut itsetunto välillä huonona, mutta nykyisin en enää joka kerta niitä peittele kun astun ovesta ulos, oikeastaan useimmiten en. :D

Sairaalan verkkohousut oli musta tosi hyvät synnytyksen jälkeen. Joustavat, pehmoset ja ilma kulkee. :D Täällä ainakin käytetyt heitettiin roskiin sillon pari vuotta sitten kun synnärillä olin.

Juli87 ihana kuulla, että teidän pieni voi hyvin! Pitkä sairaala-aika teillä vielä. :| Kovasti jaksamisia!

Nyt tää lähtis laittaa pyykkejä kun kärsii vielä kävellä. :D

Ammuska ja Touhu 22 *POKS*
 
Tulin vain kertomaan että palstailu on jäänyt hieman taka-alalle. Kotona asiat menneet todella pahasti solmuun ja ero mitä luultavimmin edessä. Mies on mokannut pahasti, enkä tiedä miten pääsen asian yli. Olo on mitä kauhein ja pelkään vauvan jaksamisen puolesta.

Tsemppiä teille muille odotukseen!

Peppioliina rv 26+4 (uskoisin olevan)
 
Hankinnat:Meillä ei oo tullu ostettua vielä mitään. Enkä tiedä tarvitseeko oikein ostaakaan kun on tuolta esikoisen vauva ajoilta jäänyt sen verran noita vaatteita sun muuta. Tänään kyllä meinasin mennä äitini luo hakemaan muutaman säkillisen ihania pikkuruisia tyttöjen mekkoja ja asuja :) Sitten on vielä kysymysmerkkinä ne sisarusrattaat, että hommata vaiko ei?

Jano ja mielialanvaihtelut:on se kumma miten asiat onkin ihan erilailla kuin edellisessä raskaudessa. Kuten tuo pissalla ramppaaminen, vähän väliä yöllä sekä päivällä. Viime kerralla oli tällaista vasta ihan viimeisinä kuukausina. Jano on kova, etenkin iltaisin. Ja vichy vesi maistuu aivan mahtavalle, siihen on oikein himo :D
Ja pillitettyä tulee milloin mistäkin asiasta. Ja on tuo mieskin saanut tuntea osansa, kun tulee joskus suututtua ehkä vähän liiankin pienistä asioista.

Meikit: Itsellä tulee kyllä otettua meikit mukaan sairaalaan, niinkuin edellisellä kerrallakin. Mutta ei siellä niitä tule hirveästi kyllä laitettua. Sitten lähtöpäivänä vähän enenmmän, ja muuten vaan vähän meikkivoidetta ja puuteria. Mitään kajaleita ja ripsareita tuskin tulee käytyä tuhrailemaan :)

Mites onko teillä jo valittu nimi tulevalle lapsukaiselle? Itse oon kovasti jo miettiny, mutta ei ole vielä löytynyt oikein sopivaa kohdalle.

Ritina ja Nyyti 22+1
 
en olekaan jaksanut olla aktiivinen nyt, mutta lukemassa olen käynyt. me muutettiin tuossa 300km ja asutaan mun lapsuudenkodissa tätänykyään; eli mulle saisi laittaa synnäriksi KSKS. mutta en oikein haluaisi synnyttää täälä :/
mulla onkin taktinen suunnitelma.. kun LA tienoilla on varmasti hullut päivät, jos turkuun lähtisi sinne ja vauvakin voisi sitten vaikka mieluumin syntyä niinkuin edelliset ;)
mies´ja lapset on sopeutuneet hyvin, mulla on aika vaikeaa. ei ole täältä lapsellisia kavereita, lapsilla ei vielä ole leikkikavereita yms. vaikea kyllä uskoa että pysyvästi tänne jäätäisiin..
supparit on loppuneet käytännössä, tulee pari kolme päivässä. mun hommia on vaan ruuanteko ja kaupassa käynti, muuten makoilen. mies hoitaa lasten ulkoilun ja ovatpa keskenäänkin tuolla, siivoukset, pyykit yms. vaan kun mies menee töihin, saas nähdä mitä maha tuumaa, tuskin hyvää :/ tammikuun alusta on haettu lapsille hoitoapaikkaa, täällä on kaikki melkein 3v --> lapset hoidossa, heitä varten on erityinen virikeläisten ryhmäkin. näin siis sanoi ihan PK:n johtaja kun sinne soittelin.
mutta ehkäpä mieli tästä virkistyy :D
salla ja 23+0 vai 24+0, tällä hataralla päällä edes muista tarkistamatta
 
juli hienoja kuulumisia, vaikkakin sairaalassa tuutte pitkään olemaan, mut kyl pääasia on et Aleksi voi hyvin:heart:

peppioliina voimia kovasti hankalaan suhdekiemuraan :( ei kenenkään tarttis tuollaisiakaan odotusaikana joutua kohtaamaan.... kyllä vauva pärjää hyvin, kun muistat itse välillä rentoutua vaikka kuinka olisi ikäviä asioita mietittävänä.....

ihosta ei näpyn näppyä missään, ei oo oikeen ikänä ollu... joskus saattaa tulla joku paukama, mut kyllä aknesta en tiedä mitään....

janosta niin, mä juon aina muulloinkin ilman et janottais. oon sen tavan oppinu jo vuosia vuosia sitten. Vedestä tulee raikas olo, eikä se turvota, kuten vissyt tms.... eikä mee hampaat huonoon kuntoon, kun ei juo mitään muita janon teko-sammuttajia ;)

ruokavalio aamut aloitan kaurapuurolla, siitä ei enää osaa palata muuhun, se on vaan niin hyvää jonkun mehukeiton kanssa (sokerittoman tietty) ja kaveriks ruisleipää et pitää nälän kyllä hyvin loitolla, ja on vatsakin voinut paremmin :) välipalana vetelen satsumia, tai monta monta porkkanaa :D
Onneks nää mieliteot on rajoittuneet näihin terveellisiin :)

verkkohousuista daaa, aivan sama jos joku niit pöllii sairaalassa ollessaan, ite ajatus tuntuu vaan sellaselta, et en ite tekis, kun muutenkaan ikänä ota mitään mikä ei ole mun tai kuulu mulle. Mut jos niit saa ottaa ni siittä vaan, mua ne etoo jo nyt :D
Ja tiedän, oon liian rehellinen, mulle on ennenki sanottu niin :D mut hällä väli, mä vaan oon tämmöne ;)

salla kiva toisaalta et sulla on mies, joka huolehtii myös lasten ulkoiluista,ja hyvä et supistukset rauhoittuneet.
Monta monituista kertaa uudelle paikkakunnalle muuttaneena, tiedän miltä tuntuu, kun ei tunne ketään, eikä oo ketään kenen kans höpötellä arjessa..
Mut kylllä sitä äkisti tutustuu :) harmi vaan jos et voi liikkua kotoa mihinkään, sillon on vaikeeta tutustua kehenkään... :(
Mutta toisaalta, tätä kautta mäkin tutustuin mindiin :) ja jos säkin löydät täältä jonkun joka asuu samoilla nurkilla, niin sehän voi tulla käymään vaikka sun luona :) kaikki asiat ei oo aina niin vaikeita järkkääntymään, kun keksii oikopolkuja ;) Tsemppiä ja valoisaa asennetta!!!!!

Nyt ruuan laittoon ja sit ystävän luo kahveelle :) mulla onkin tiukka ohjelma koko viikolle, saas nähä mihin viel täl viikol ehdinkään :)
 
Kelan paperit: Meinaa mennä hermot esimiehen koheltamiseen noissa äitiysloma-asioissa. Hän ei ole aikaisemmin täytellyt hakemuksia eikä muita, niin yrittää minulta kysyä neuvoja ja pyytää minua soittelemaan ympäriinsä kysyäkseni neuvoja. Ihan hölmöltä tuntuu ja saa nähdä tuleeko mitä rahoja ja koska...Äitiyspakkaustakin on kai turha odotella, kun paperit notkuu edelleen.: / No, ehtiihän ne vielä. Olis vaan kiva luottaa, et tollaset asiat hoituu.

Juli87: Kiva, kun kävit kertomassa kuulumisianne. Upeaa, että poika vahvistuu päivä päivältä, vaikka matka onkin pitkä. Voimia edelleen!!!

Sairaalan verkkopökät: Täällä käytäntönä on ainakin viimeksi ollut, että niitä verkkohousuja saa ottaa ihan luvan kanssa kotiin mukaan, jos kokee tarpeelliseksi. Eihän ne kauniit ole, mutta voi sitten huoletta heitellä roskikseen, jos vuotelee ohitse...Myös liivit sai sairaalasta, semmoiset kertakäyttösen oloiset, joihin tungettiin lämmittämään semmoinen muovitettu patjan suojus (kertis). Sitä ihmettelin silloin ja oli se inhottava ja hiostava.

Meikit: Itsellä -06 oli perusmeikit mukana, mutta vasta kotiin lähtiessä vähän ehostelin. Omia vaatteita ei ollut osastolla käytössä kuin sukat (siellä on ne pitkätossut) ja omat lipokkaat, jotka tosin meni vaan puoliksi jalkoihin turvotuksen takia.:whistle: Muistan kyllä edelleen, miltä tuoksui Rexonan suihkusaippua, kun pääsin ekan kerran omin jaloin suihkuun synnytyksen jälkeen, se oli taivaallista.

Omaa: Olen nyt reilun viikon kitunut epäspesifin tulehduksen kanssa. Kävin labrassa ja clue-soluja oli näytteessä.Oireina lähinnä järjetön kirvely ja kutina alakerrassa. Sain Flagyl puikko- kuurin (10 yötä), ja nyt 4 yön jälkeen oireet edelleen ihan samat. Ei mitään haisua tai erityistä valkovuotoa ollut alussakaan...Tietysti pelottaa, että onko haittaa vauvalle, ei kuulemma pitäisi olla. Kai se on vaan odoteltava kuurin loppumista ja kysyttävä sitten lisäapuja. Täällä joku (kuka se oli?) kirjotteli samantyyppisestä oireesta, mikä tilanne?
Kävin ultrassa uudemman kerran ja siellä varmistui poika- lupaus. Mulla on ns. herttamainen kohtu, eli pieni väliseinä, niin sitä seurattiin nyt. Hyvin joustaa, kuten ekastakin. Sain ihanat 4D kuvat pojasta, on hän ihana. Jos osaan, niin laitan tännekin.:ashamed:

Toivis ja Tähti 24+2
 
Liro: Paastoarvo sai olla enintään 5.3 ja se oli mulla nyt 5.6 muita arvoja en nyt muista.. Ens viikolla sitten selviää kaikki kun saan sen mittarin.. : / Vähä jännittää että entä jos tuo ruokavalion muutos ei sitten auta.. :confused:
 
Sasuma Itse narahdin sokerirasituksessa, eka arvo oli 0,1 yli sallitun. Muut arvot ok. Nyt olen reilu 2 viikkoa mittaillut arvoja ja syönyt normaalisti. Aamupalan jälkeen 1h arvo on tosi usein liian korkea, muuten arvot ihan hyvät. Mietityttää mistä tuo oikeen johtuu. Vaikka aamuisin söisin YHDEN RUISLEIVÄN niin arvo on liian korkea. Päivällä voin syödä, suklaata, rahkaa, pizzaa ja arvo ihan normaali. :confused: ja yhden tunnin jälkeen on arvo normaali. Tänään neuvolassa käskettiin pienentään aamupalaa. !?!?!?!?!?!?!? Kysyin, että mistä sitä pienennän kun on välillä muutenkin jo pieni. Kai sitä täytyy puolittaa se ruisleipäkin vielä. Ei kannata stressata siitä sokerirasitustestistä, aika hyvin kumminkin pystyy ruokavaliolla vaikuttaa.

Meikeistä En ota sairaalaan mukaan, muuta kuin kasvorasvan, huulirasvan, pesuaineet. Ja sairaalan vaatteita käytän, en välitä miltä näytän pari ensimmäistä päivää 9kk odotuksen ja synnytyksen jälkeen.
 
Oi oi kun on paljon tekstiä tullut!

Itse vähän vähemän kirjotellut, kun on ollut kaikenlaista juttua. Alotan sitten "työhommia samalla tässä loppua kohden :D Tykkään siis ommella , ja aion ommella jotain pientä myyntiin. LAsten, alkuun lähinnä 0-2v vaatteita. Niin ihania kankaita tullut, että on vaan pakko, ja lisätienesti ei oo pahitteeks.. jos niistä tekeleistä nyt jotain saa.
Kankaita tilasin, ja uuden saumurin haluan.. :D Siihenkin menis 1000e mut uskon sen maksavan nopeasti tsensä takaisin kun jälki on parempi, kun nykyisellä koneella kun siinä ei ole edes peitetikkiä ( millä helmat saa helposti ja kunnolla ).

Täällä tänään neuvolassa käyty. Kaikki siellä oli ok. Kätilöopiskelija siel oli myös , tosi mukava, alottaa työt tyksissä maalis-huhtikuun vaihteessa, et saa nähdä, jos yli menee niin saattaa olla siellä sitten :D

Liikkeet tuntuu hyvin, möyriikin oikein kunnolla välillä. Tyttöjen vaatteet onkin myynnissä huutiksessa, vink vink :D linkki --> Huuto.net

Meikit , en aio ottaa, jollei iho mee huonoon kuntoon. Nytkin yleensä aina meikittä olen. Jos jotain menoa niin sitten laitan, muuten ilman.

Sairaala-housut en aio niitä napata mukaan, mutta niitä "vaippoja" itelle kylläkin. Ne on todella kätevät alkuun, jos vuoto lisääntyy kun pääsee kotiin ja liikkuu normaalisti.

Uusiakin tullut mukaan, tervetuloa!

Supistuksia eipä ole juurikaan, harjotus suppareita ..niitäkin harvemmin. Edellises olikin alk. rv 16 , joten mielissäni olen ettei mitään vaivaa oikeastaan nyt ole edes!

Kela paperit täytin netissä tänään ja todistus jäi neuvolaan,pistin kuoreen ja laittavat sieltä postiin :D Joten sekin hoitui helposti ja vaivattomasti.
Äitiysavustusta jään odottamaan, rahana se otettiin ja ostetaan sänky sillä.

Sisarusrattaat pitäs vielä hankkia kun tää neiti on sitten 1v4-5kk kun poika syntyy, joten tolla tarpeeseen tulevat. Niihinkin menee tonni.. puuuh.

Eipä nyt tuu muuta mieleen :D

poksutaan samalla ;)

CB - peikkopoika 23+0
 
Viimeksi muokattu:
JULI Hienoa, että poika kasvaa ja voimia koko perheelle pitkään prosessiin.

Juomisesta Täällä on janottanut jo pidemmän aikaa. Yölläkin tarvii juoda pari isoa lasia kerralla. Juomiseni ajoittuu eniten ilta aikaan ja pitä olla kylmää vettä.
Yöllä en ravaa pissalla kun kerran, korkeintaan kaksi. Illasta sitten enmmänkin. Välillä pitkiä vessa taukoja ja sitten saattaa joutua käymään monta kertaa peräkkäin. Johtuisko välillä vauvan asennosta?
Yks ilta kävin suihkussa ja tapani mukaan pissalle ennen sitä, mutta suihkun aikana tarvikin käydä vielä kaksi kertaa lisää:D

Verensokeri Itsellä paastoarvot OK, mutta 1h aamupalan jälkeen korkea. Pienillä muutoksilla saanut hyväksi. Tosin sitten kun olen ottanut tunnin arvon, on jo kamala nälkä ja syön aamupala kakkosen, eli mikä on hyötyosuus. Huomenna on sokerirasitus 2. Ensimmäinen olikin OK.
Ne päivät kun en mittaile sokeria tulee syötyä miten saattuu ajoilla ja määrillä, kun seuraus päällä tulee tarkemmin katsottua mitä syö ja kuinka usein.

Nyt on pulla taikina kohonnut, eli taikinaa veivaamaan


sane 6 Toivo rv 24+4
 
pakko oli tulla kirjoittamaan että juli87 ihanaa että pojallenne kuuluu tällähetkellä hyvää. Olette useasti ollut mielessäni ja olen pohtinut kuinka poika on voinut kun niin hurjan pienenä syntyi. No päivä kerrallaan ja kovasti voimia niin teille vanhemmille kuin ennen kaikkea pikku taistelialle :hug::heart:
 
Juli87 Hyvä, että teillä menee paremmin jo :hug:

Meikeistä Tuskin otan mukaan. Useimmiten muutenkin oon ilman pakkelii, joten ei varmaan tulis edes laitettus jos ne olis mukana.

Sairaalahousuja En ota mukaan vaikka ne eroottiset onkin :whistle: Mitään en muutenkaan sieltä ota varastoon.

Huomenna tulee mun ystis käymään meillä. On ihan kiva siinäkin mielessä, ku se on kans pieniin päin. Muutaman viikon mua jäljessä vaan =)

Tässä tämänpäiväistä pötsikuvaa



Gorthaur ja Hemmo 22+3
 
dinkeli donkeli ja 25+0 huh et tää aika tosiaan menee... ja jos vauva vastaa kahta viikkoa enemmän, se on mulla sit tavallaan jo 27+0 :D hihihihii

se että sairaalaan ottais omat verskat mukaan on siis siks, et ne on ne sairaalan vaatteet niin kamalia päällä, en mäkään niin sitä ulkonäköä tarkkaa. ois kiva kun olis sellasta päällä et on lämmin ja hyvä olla. omat villasukat ainakin laahaan ;) nehän on mulla AINA!!

Nyt on alkanu olee niin luksus-olotila et oikeen nauttimalla nauttii vatsasta, ystävät ihaillen kattelee, ite halkean melkein ylpeydestä kun kuljen tuolla :) mies oli nähnyt unta vauvasta... ja se oli kuin olikin se tyttö ;) ja kaverit on sanoneet mulle et ihan selkee tyttömaha kun leviää ...mut en sit tiä kun oon samanlai levinny molemmista aiemmista jotka siis poika ja tyttö....

mutta nyt leipomaan sämpylöitä aamun energialla, sitten ois iltapäivällä se psyologin ja psykiatrin keskustelu-aika :) on jo valmiiks niin huoleton olo, et ei vois kevyemmin askelin sinnekään mennä :)
 
Juli87, oli ihanaa kuulla teidän kuulumisia. Ja edelleen teille jaksamisia :)

Peppioliina, ikävä kuulla, että mies on mokannut pahasti. Koin jotain samankaltaista joku aika sitten, mutta siitä päästiin yli puhumalla ja perheneuvojan avulla. Stressi vauvan puolesta muakin pelotti, mutta nyt on kaikki hyvin :) Eikä suhde ole koskaan ollut näin vahva. Hakekaa oikeasti apua, jos vielä haluatte yrittää. Ja jos tuntuu, että et jaksa sen kaiken keskellä, puhu neuvolassa asiasta. Raskaana oleville järjestyy kyllä aika esim. psykologille. Jaksamista ja tsemppiä!
 
julille :hug: , hienoa että on jo asiat jo vähän kirkastumaan päin!

peppioliinalle voimia vaikeeseen tilanteeseen. :hug:

Kivoja masukuvia taas, minttikselläkin oli jo oikeen varsinainen vauvamasu :)

Mä koitin kanssa itse ottaa kuvaa, mutta ei siitä oikeen tullut mitään, oli aina jotenkin hassu kuvakulma. Täytyypä pyytää tota miestä ottamaan.

Flowerin jutut on aamuisin aina niin pirteitä. Hauska lukea, kun itse on ihan veto pois :D Toi mahanmuoto, on oikeastaan kaikista sellanen "tyttö/poikamerkki" johon en usko ollenkaan, kun kuitenkin joka vuosi vähän vanhenee, raskaus raskaudelta se mahakin muuttuu, mutta kiva niitä on arvuutella :) Mutta unet, ne taitaa aika usein pitää paikkaansa, vai mitä muut on mieltä? Mä en ole nyt hetkeen nähnyt mitään unia, joissa vauvan sukupuoli oisi selvinnyt (vauvasta nään kuitenkin unia useinkin ) , ehkä se on semmonen jolla on molemmat sukupuolet :LOL: Joskus alkuraskaudessa näin muutaman unen sukupuolesta ja niissä vauveli oli tyttö.

Jeps, nyt hommiin! :wave:

Mindi83 22+3
 
Heippa tytöt!

POKS POKS POKS 24+0


Juli87
Ihana kuulla että teillä on taistelijaluonteinen pieni ihme! Voimia teille koko perheelle!

Sairaalahousut
Otan mukaani muutamat housut ja ne siteet, lähinnä öitä varten ettei tarvitse pelätä et on ohi vuotanut. Pahin vuotelu usein on jo loppunut sairaalassa muutaman päivän jälkeen.

Meikit

Taidan pakata vain meikkivoiteen jos jostain syystä joutuu pitempään sielä olemaan.

Marrr

Kuinka sielä jaksellaan?

Nyt pojan kanssa ulkoleikkeihin, ihana talvi-ilma! <3

A 24+0
 
Täällä voidaan hyvin! Kävin maanantaina kontrollissa ja seuraava vasta 2 viikon päästä. Sain luvan kotona liikkua jo normaalisti voinnin mukaan. Edelleen pitää kuitenkin tosi rauhallisesti ottaa mutta ei enää tarvitse olla täysin vuodelevossa. Sairaslomaa minulla on äitiysloman alkuun asti. Edellisellä kerrallahan kohdunsuu jotenkin raotti mutta se oli mennyt täysin kiinni ja nyt ei mitään vaaratilannetta ole enää päällä. Ehkäpä tämä odotus menee loppuun asti vielä - Varmaan yliaikaisena sitten vuorostaan :D No sekin parempi kuin näin paljon ennenaikaisesti. Vauvelilla oli painoa huimat 909 g:heart:

Täällä ongelmana nyt vaan se, että vauvan potkut sattuvat. Onko kellään muulla vastaavaa? Ultartessakin potki ja silloin lääkäri sanoi, että on jalat edellä joten voi hieman tuntua kun potkii. Mutta minua sattuu aivan kamalasti. Ihana kyyneleet nousee silmiin. Jotenkin virtsarakkoon osuu ja tulee hirveä paine ja sellainen tunne, että nyt se syntyy. Kohdunsuu oli kuitenkin täyspitkä ja kiinni niin ei se kai ulos ole sieltä kuitenkaan tulossa ja tosiaan ultratessa tuli sama kipu ja lääkäri sanoi, että potkii. Helpottaakohan siinä vaiheessa, kun kääntyy pääalas päin... Koskahan se tapahtuu noin suurinpirtein? Miten ihmeessä selviän synnytyskivuista :D

Marrr ja prinsessa 26+1
 
juli87 ihana kuulla teidän kuulumisia! Monesti mietin mitä teille ja pikku-aleksille mahtaa kuulua. Voimia teille vanhemmille ja pikku-miehelle tietysti myös!:heart:

marr kiva kuullu, että siellä tilanne noin hyvä tällä hetkellä! Toivottavasti pysyykin sellaisena loppuun saakka:heart: Mulla ei varsinaisesti oo vauvan potkut koskaan sattuneet mutta välillä kun potkii ihan alas kohdunsuulle(?), tuntuu kans ihan siltä, että jotain tulis kohta ulos ja pitää laittaa jalat äkkiä ristiin :eek: Nyt ei onneksi ole vähään aikaan noita tuntunut, johtuu varmaan siitä kun vauva on pää alaspäin (ainakin maanantaina vielä oli).
Potkut on tuntunut tänään tosi voimakkaina ja heräsinkin niihin vähän väliä kun yritin päikkäreitä nukkua. Tosi ylhäällä tuntuu potkut välillä, ihan tuossa lapaluiden kohdilla.:heart:

Närästys on alaknut vaivaamaan varsinkin jos sattuu syömään vähänkin enemmän. Onneksi ihan rennie tepsii siihen vielä.

Tilasin parit imetysliivit itselleni englannista. Toivottavasti osasin arvioida koon suurinpiirtein oikein edes. Ajattelin pitää niitä nyt raskauden aikana jo, jos vaan koon puolesta menevät, kun mulla on nyt jo rinnat kasvaneet ainakin yhden kuppikoon.

Kyllä mä varmaan otan meikkipussin sairaalaan, onhan se muuallakin mukana jos yön yli oon. Tuskin nyt tulee varsinaisesti sairaalassa meikattua, mutta esim. jos päivävoiteen ja kulmat laittaa niin on itelläänkin kivempi olla. Ja shamppot ja kosteusvoiteet otan tietenkin:) Esikoisesta mulla ei ollut sairaalassa mukana mitään, paitsi ne vatteet millä olin sinne mennytkin. Kyllä olis ollut ihan kiva jos edes kotiinlähtöpäivänä olis saanu ittensä pikkasen laittaa! Toivottavasti tällä kertaa sairalakassi pakattuna ja mukana!

Nyt pitää väistyä koneelta, kun lupasin pojalle, että saa pelata.

~ miraci ja poitsu rv 24+6 ~
 
Marrr mulla kans välillä potkut sattuu. Pitää ihan 'ähkästä' : /
Mulla asukki on vissiin ihan ihmeellisessä asennossa. välillä muksii navan kohtaan ja het perään rakko on kohteena :p
nehän saattaa pitkälle viihtyä perätilas. mut mä ainaki toivon,et pian kääntyy. inhalle tuntuu ku potkii tonne kohdunsuulle :headwall:

sairaalakassi omat siteet ja vauvan ja omat kotiin meno vaatteet aion ottaa mukaan. en muutaman päivän takii viitti kamalaa kassia raahata mukana...mitä vähemmän, sen parempi ;)

tombatar ja juniori 23+2
 
Ja nyt seuraa pahanolonpurkua :snotty:
Noh. Opinnäytetyön viimeinen esitys oli tänään.. Siltäpuolin opinnot alkaa siis olla loppusuoralla. Tuo tekemättömien tehtävien kasa ei vain pienene.. en saa mitään aikaan!!! Niin saamaton olo kertakaikkiaan! Ja koko syksy ollu aikaa niitä tehä.. Oon ajatellu kuitenkin, ettei haittaa vaikka valmistuminen menee helmikuulle - töitä kun ei kuitenkaan ehi oikein tekemään kunnolla ennen äitiysloman alkua. Mutta ku sais ees jostain kiinni..

Olimpa lähdössä koululta kotiin. Parkkipaikalla huomasin että joku (joka sai tuntea mun ärtyneen olotilan ja ihme tunnekuohun) oli parkkeerannu autonsa mun auton kuskin puolelle 10cm päähän mun autosta :O Kömmein sisään vänkärin ovesta ja mietin, miten saan vekslattua auton pois siitä parkkiruudusta ku toisellakin puolella oli auto niin lähellä. Ja takana oja. Se parkkipaikka on suoraansanottuna p**seestä ku niin ahdas. Peruutin sitten siihen ojaan, mikä oli takana :kieh: Onneks sattu talkkari ja kaks tuttua ambulanssikuskia olemaan siinä niin saatiin se työnnettyä pois.

Kotiinpäin ajellessani mies soitti töistä - kauheat paineet siellä. Kuulosti niin alakuloiselta ja itkuiselta, mitä ei ikinä yleensä kyllä julkisesti ole. Samalla kertoi, että meidän toinen auto on totaalisen rikki, eikä uskalla sillä ees illalla tulla töistä kotiin. Just ku ajateltu, että myydään se ja ostetaan tilalle joku henkilöauto kun pakosta kaks autoa tarvitaan. Välimatkat täällä aika pitkiä..
ETTÄ TÄMÄKIN VIELÄ!!

Ja raha-asioissahan nyt aina on mietittävää.. BLAAH!! Tuntuu, ettei pysty mistään nauttimaan ku joku asia kolkuttaa aina takaraivossa. Jos ei tuo rakas masuasukki ois matkassa mukana, niin ei kyllä olis iloa missään.

Jos nyt joku ihana jakso mun vuodatuksen loppuun lukea, niin kiitos siitä :kiss:
Tiedän, että ihmiset taistelee suurempienkin asioiden kanssa.. mutta tämä on nyt oma tämänhetkinen mielentila ja kyyneleiden keskeltä kirjoitettu sepostus.

Supistanu lähes koko päivän. Ei kivuliaasti, mutta senverran että tuntee masun olevan kivikova koko ajan. Ja flunssakin tulossa. Kurkku NIIN KIPEÄ!

Joo. Menen sohvalle pötkölleen hetkeksi.

-Pahkuratäti ja Santeri 22+4-
 
Iltaa!

Saimme viimeinkin netin taas asennettua kun tuli viikonloppuna vaihdettua huoneita lasten kanssa niin netti siirtyi tietokonehuoneesta olkkariin niin tänään sai mies vasta asennettua.

meikeistä todellakin otan laitokselle mukaan ellei nyt ihan salaman sinne jostain syystä mennä. Itse olen joka kerta vieraitakin varten laittanut edes vähän värivoidetta ja ripsiväriä ettei nyt ihan muumiolta ole näyttänyt. Mä tosin olen aina ollut tarkka ulkonäöstäni,voin toki lähikauppaan tai muille julkisille paikoille mennä ilman meikkiä ihan surutta ja usein menenkin mutta kyllä mä melkein joka päivä meikkaa edes vähän. Ei se sitä vastasyntynyttä varmaan kauheasti vahingoita jos äiti kampaa naamansa;)

kipeet potkut on alkaneet täälläkin, Mulla on jotenkin koko mahan oikea puoli ollut nyt pari päivää ihan tajuttoman kipeä,siis ihan kosketusarka :( Tuntuu kuin maha olisi ns.puutunut siitä kohtaa kun lapsi on niin kauan maannut siinnä samassa kohtaa tms. Ja sitten kun vauva potkii siihen niin jumankekka että sattuu!!!! meinaa ihan itku tulla kun ihan polttaa siihen kohtaa kun maha muutenkin niin kipee.

marr ja pahkuratäti :hug: Onneksi marrilla jo parempaan päin ja toivottavasti myös pahkuratäti saa helpotusta stressiin:hug: Itsellä ollut ihan kauhea stressi koko raskauden ajan :( ensin yllätysvauvasta ja nyt miehestä. meillä ei edelleenkään oikein suju :( Olen saikulla jouluun asti joten ajattelin ensi viikoksi pakata lapset ja lähteä äidilleni evakkoon kun mies ei suostu taukoa ottamaan :( Siinähän sitten yksin mietiskelee mikä meni vikaan:stick:

Tänään oli ultra ja kaikki ok:heart: Tosi nopeasti lääkäri ultrasi enkä saanut edes kuvaa :( Painoa oli 850g ja muutenkin kaikki ok. Seuraava kuukauden päästä. Sain sairaslomaa jouluun asti ja tod.näköisesti sen jälkeen jatkuu ä.lomaan asti. Ei oikeastaan haittaa kun meillä ei esimiehen kanssa mene ihan yksiin ajatuksen työnteosta ja raskaudesta kun esimies olettaa että jaksan samalla puhdilla loppuun asti. Olen siis siivoustyössä jossa pitää nostella ja kannella ja mennä pitkin lattianrajoja niin en psyty siihen enää :( Ainut huono asia tässä on että espoon kaupunki ei maksa saikkua kuin kaksi viiikoa jonka jälkeen jään sairauspäivärahalle:stick: Olen aika hermona miten pärjäämme :(

Nyt odottelemaan esikoista isältään kotiin,kuopus oksensi eilen illalla pari kertaa :( Muilla ei mitään ainakaan vielä ja kuopus pyysi illalla jo ruokaa:O Toivottavasti ei tarttuis meille muille.

-Naurukohtaus ja Ylläri 24+3-
 

Yhteistyössä