Maaliskuun mussukat 2011 *Marraskuussa*

Meillä oli oikein mukava lekurikäynti! =) Sekä mulla että vauvalla on kaikki oikein hyvin tällä hetkellä. Vauva kasvaa hienosti, painoa pienellä oli 730g :heart: Tyytyväisiä oltiin myös mun labratuloksiin ja verenpaineisiin. Sisätautilääkäri haluaa nähdä mut seuraavan kerran vasta n. rv 35, olin ihan että :O oonko mä muka raskaana vielä silloin?! Ja tämän erikoislääkärinkin vastaanotto mulla on seuraavan kerran vasta 3.1, silloinkin jo rv 30+3! Toki mitä vaan voi tapahtua mutta toivon todella, että seuraavan kerran astun naistenklinikan ovista sisään vasta tuolloin 3. päivä.

~ miraci ja pikku-mies rv 24+3 ~
 
Viimeksi muokattu:
Voi tätä kylmyyttä... Ihanaa, kun on lunta, mut pakkasta mä inhoon. Varsinki ku kärsin taas siitä et ku alkaa palelee, ni mun tisseihin alkaa sattua aivan älyttömästi.
Se on ihan kauhee kipu, oon aikasemminkin täällä siitä valittanu. En tiedä miten selviin tästä talvesta, ku nyt jo oon ihan tuskissani.

Mua on alkanu vaivaamaan nyt tää koko aikanen pissahätä. Tuntuu et saa ihan koko ajan juosta vessassa. Varsinki ku supistelee, ni joudun käydä silleen puolen tunnin sisällä 5kertaa vessassa. Mahtaakohan tää olla ihan normaalia??
Yölläki herään pari kertaa vessaan. Onneks nukahdan kyllä heti uudestaan.

Viime yönä ensimmäistä kertaa tää pikkunen vähän tais osottaa mieltään, kun yritin nukkua silleen puoliks mahallaan, tai silleen et siis nojasin mahaan. Se rupes niin kovin potkii ja mylläämään, et en voinu olla silleen. Sit ku käännyin selälleen, ni johan rauhottu. :) Hänellä tais tulla ahdistava olo. :heart:

KELAN laput Mä palautin ne tossa reilu viikko sitte ja kävin oikeen kelassa varmistamassa et onhan kaikki oikein täytetty, ja olihan ne. Mut johan sielt tuli joku helvetin selvityspyyntö jostain. Ne on kyl niin hankalia ja toi lappu mikä mun pitäis nyt täyttää, ni on taas niin vaikee selkonen, et huh huh... HERMOT MENEE KOKO KELAAN!!!
Sain sentään päätöksen siitä että äitiys avustus maksetaan nyt torstaina. :) Pääsee ostelee sit loppuja tavaroita mitä viel ei oo.

Must kans tuntuu et ei meinaa enää rv 20 jälkeen pysyy perässä näissä viikoissa. Joku kun kysyy, et millä viikoilla oon, ni ihan pitää miettiä..=)

Nunnika+Neitonen 26 POKS!
 
Uusille paljon onnea ja tervetuloa.

MARRille voimia ja onnea matkaan.

KELA-laput meikäläinen lähetti ohjeen mukaan palkanlaskuun ja sieltä menevät Kelaan. Meillä töissä yleinen toimintatapa

Yksityisellä gynellä kävin tänään ja sairasloma jatkuu. Verenpaine oli OK, mutta kohdunkaula oli pehmentynyt, mutta onneksi kiinni.
Oli sitä mieltä, et töihin ei ole enään menemistä ja levätä pitäis.
No ensi viikolla neuvolalääkäri.
Päätä on särkenyt taas koko päivän ja on hermoja raastavaa.

Lepo ärsyttää, kun raksalla olis paljon hommia mitä voisin tehä, mut liian raskaita et saisin tehdä. Tuntuu ettei ole mitään hyötyä miehelle siellä. No vauva kuitenkin tärkein.

poika ollut erittäin vilkkaalla päällä tänään ja pikku potkut on sitten ihania <3

sane & toivo rv 24+3
 
Moikka!

Kelalaput täälläkin saatu toimitettua ja paikan päälle vein suosiolla! Tosin viimeksi se, että ne laput oli kadoksissa ties kuinka kauan ja sain täyttää kelassa uudet johtui sairaskassasta jonne ne piti toimittaa... He sitten oli unohtaneet ne jonnekin pöydälleen. Päätin kuitenkin minimoida riskit :D Tädiltä kyselin sitten et onko raha sama kuin viimeksikin niin totesi ettei se ainakaan huonompi ole. Sen oikeastaan halusinkin tietää ettei ainakaan ole pienempi kuin viimeksi. Lasketaan siis sen kaksi lasta kolmessa vuodessa mukaan.

Hoitolaukku tuli tänään tilattua! Ei ole Easywalkerien tai Emmaljungan oma mutta löysin kivan ja poistuvan kuosin Briolta. Ruskea missä on erivärisiä kuvioita mm. vaunujen värisiä eli vihreitä ja hintaa oli 20e sis. toimitus kotiovelle. Ovh olisi ollut 49,- ilman postikuluja eli musta ok hinta. Saman sarjan weekend-bagia näytti olevan kanssa alta 25e kun normisti vaihtelee 60-80e hujakoilla. Sitä ei kuitenkaan tarvita ja kasseja on muutenkin liikaa niin ei viitsi vaan kuosin ja hinnan takia ostaa. Kuosi on vissiin ollut sellanen josta joko tykkää tai sitä inhoaa :LOL:

Hormonit heittelee kivasti... Sitä itkee taas vaihteeksi ihan mistä vaan ja tosi mukavaa kun padot voi aueta sit vissiin ihan missä vaan!!!
 
Nunnika: Mä kärsin kans siitä että pissattaa tosi usein :( Joskus saa käydäkin viidesti puolen tunnin sisällä. Joskus tuntuu että olis sama istua koko ajan pöntöllä kun sinne pitää vähän väliä mennä. Kun menin rakenneultraan Kokkolaan, jonne on siis 80km ja n. tunnin ajaa näillä keleillä, niin oli oikeasti ihan lähellä etten olisi pissannut housuun, vessaan sai rynnätä heti. Mut ei tää koko ajan ole tämmöstä, työpäivien aikana saattaa mennä ettei tarvi tunteihin käydä, ja muutenkin joskus vaan ihan normaalilla tahdilla. Luulisin että kohtu painaa jotenkin rakkoa..

Hormoneista, vaikuttaakohan ne kun musta tuntuu että oon normaalia ärtyisämpi? Tai ärsyynnyn normaalia helpommin. Tänään olin ihan haljeta ärsytyksestä kun Word-tekstinkäsittelyohjelma ei toiminut millään. Oli pakko jättää koko homma kesken. Ja sekin suorastaan pisti vihaksi kun yks tuttu uteli mun lapsen isästä sitä ja tätä, teki mieli huutaa päin naamaa että v****ako se sulle kuuluu. Ja mummu kävi täällä ja hössötti tapansa mukaan ja mulla meinas mennä hermo mutta sain hillittyä. Ja jotenkin nekin kysymykset ärsyttää että miten vauva voi ja onko maha kasvanut. Mikä mua vaivaa? :( Vähän sellanen olo niinku ennen menkkoja, että tulkitsen joka asian jotenkin raivostuttavana.

Eilen itkin minäkin, tosin pitkästä aikaa. Ja syy oli: sotaveteraanit. Ei oikeasti.. en olis ikinä uskonut että itken sitä kun mua säälittää veteraanit, ja samalla siihen itkuun sisältyi raivoa eduskunnan torkkupeittoja kohtaan, ja harmistusta siitä että veteraaneille ei jää työssä enemmän aikaa. Kun kesätyöpaikassa heitä oli paljon. Ja he kertoi vieläkin sotajuttuja ja sodat tuli heidän uniin. No eilen sitten itkin asian vuoksi oikeen kunnolla. Ei, mä en IHAN OIKEASTI ole tällainen, näin herkkä. En olis ikinä uskonut että asian vuoksi itken vaikka veteraaneja toki kunnioitankin. Oonko mä sekoamassa? :(
 
Kisak79 Kerro toki mistä laukkulöytöjä teit! Hormonit vissiin täälläkin taas jyllää :D Just kun ehtikin olla välissä jo aika seesteistä... Eilen liikutti tai jopa itketti lähes jokainen tv-ohjelma ja normaaali ystävän tekstiviestikin sai mut herkistyyn, että sillä tavalla :LOL: Onneksi ei oo vakava vaiva...

Onko muilla kova jano? Muutama viikko sitten oli vastaavaa ja nyt alkanut taas. Yöllä erityisesti heräilen vessahätään ja armoton janon tunne päällä, johon saattaa mennä lähes litra yön aikana vettä... Sokerirasituksessa arvot oli hyvät, että tuskin on sitäkään. Edellinen vastaava kausi osui samoihin aikoihin testin kanssa. Kolmen viikon päästä sitten uusiksi testi, että selviää ainakin se. Juon päivän aikana 1,5-2 l ja ruoastakin tulee nestettä, mutta ehkä se ei sitten raskaana ollessa olekaan riittävästi :confused: En valita, koska vaivana aika mitätön, mutta kiinnostaa onko muilla ja mistä tää johtuis. Lisääntyykö/vaihtuuko lapsivesi nyt tiuhaan tms. ?

Tosin vesi on kuulemma erittäin hyvä supistuksienkin kannalta, joten mielellään sitä juon enemmänkin. Lähinnä ihmettelen tuota yöllistä janon tunnettani!

LD Mua nauratti sun itkuisuus/ärtyneisyys ja luulenpa, että olet aivan normaali etkä suinkaan sekoamassa. No eilen muakin olis itkettänyt luettuani sun viestin kun olisin alkanut ajatteleen asioita tarkemmin. Yritetään muistaa, että tää on ihan normaalia :LOL: Muakin ärsyttää pari mun ystävää välillä aivan järkyttävän paljon. Normaalisti en näe heissä mitään vikaa eikä mua koskaan ärsytä heissä mikään :heart: Yritäpä tässä nyt tulla toimeen oman itsensä kanssa!

Kaana 23+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille :flower:

Jano on täälläkin. Yleensä juon todella vähän päivän aikana ja isäni on joskus miettinyt miten en olu kuollut nestehukkaan kun niin vähän tosiaan juon mutta nyt on kokoajan vesilasin kanssa. Janottaa ja sen vuoksi myös pissattaa kovasti.

Tässä tulee limaisia yksityiskohtia :LOL: Onko muilla valkovuoto muuttunut todella nestemäiseksi loppua kohden? Olen lukenut että niin voi käydä muttei senlaista ole ennen ainakaan minulla ollut. No nyt välillä on lorahtanut niin että olen pelästynyt jopa menikö vedet mutta ihan valkovuotoa on ollut. Näin sitä taas opimme kaikki raskaudet ovat tosiaan erinlaisia...

ON: Ens viikolla olis neuvolalääkäri. Saa nähdä paljonko on paino noussut ym. Jotenkin tässä vaiheessa tuntuu että neuvoloita on todella harvoin ja loppuvaiheessa sitä saa juosta liikaakin siellä.. Noo hyvä että ylipäänsä neuvolat on keksitty.

Uhkaavasti näyttäs siltä että lenssu on tulossa taas meidän perheeseen.. Juurihan vasta parannuttiin.:snotty:

Dindei + pikku 26+ 1
 
Kaana: Mä tilasin tuolta Vauvattaresta sen hoitolaukun. Siellä oli weekend bagit yks värisiä ruskea ja oliivi 23.90,- ja sit huomasin et HobbyHallissa oli just niitä kuviollisia weekend-bageja 24,90,-. Jokseenkin tekis mieli sellainenkin mutta mä pysyn lujana kun ostettavaa riittää muutenkin :whistle:

Puuhamaton
kanssa kävi hyvä tuuri kun kaverilta jää samanmoinen kun ollaan ajateltu (ja oma jo myyty) turhaksi. Saan ostaa häneltä hyvään hintaan alta kympillä eli säästöä tulee siinäkin =).

Rintapumpun olen ajatellut ostaa käytettynä jos vaan löytyy. Ne osat kuitenkin tosiaan keitetään ja esim. Ainun pumppuun saa lisävarusteina läpät jne. jos haluaa vaihtaa. Muutenkin pumpussa on hyvä olla kaikkea tuplasti. Itse ainakin koin sen käteväksi kun pumppailin koko ajan. Mulla oli viimeksi käsi ja sähkökäyttöinen joista sähkökäyttöinen oli käytössä ja käsipumpusta sain ne tuplavehkeet. Tosin molemmat olin ostanut käytettynä ja omani sain pois myydessä. Jokseenkin houkuttais ostaa kaksi sähkökäyttöistä ja tehostaa ajankäyttöä :LOL::LOL::LOL: Maidonkerääjät jotka joku mainitsi on kyllä tarpeellisia!
 
imetysjutut jätän kommentoimatta, koska ei siis ole maitoa tullut kummallekkaan aiemmalle.. tai no sen verran kommentoin, et sairaalaan mukaan tarvii kyllä ne liivinsuojat ollla, kertseinä, mut siitä eteenpäin en sit tarviikaan, jää paketti turhaan jemmaan... niin tai jos ostan niin taidanpa ne antaakin mindille ;)

sairaalan verkko-alushousut siis täh.... kirjottiks joku et sairaalasta aikoo ottaa kotiin mukaan sellaset!!??!!! Mulle kyllä riittää ne kamaluudet ihan sen ajan mitä siel on oltava :D
Ja siks toiseks, ööööööö eiks se oo varastamista?? nehän on sairaaalan, eikä kai tarkotettu kotiin viemisiks .... no, sama mulle mut mä ainakin haluan heti ku mahollista, kaikki omat vaatteet päälle!! sairaalan yöpaidatki on ällöjä, oonki miettiny et pitäskö ottaa omat verkkarit yms vaatteet mukaan... niissä on HUOMATTAVASTI mukavampaa olla, saati sitte ku joku tulee sua sinne kattomaan....

meikit sairaalaan???? hehe,PAKKO kysyä :D Lueskelin jostain listaa et mitä muistettava pakata sairaala-kassiin valmiiks, no,meikit siellä luki.
AIOTTEKO OTTAA??? Ekasta otin mut en ees koskenu koko pussukkaan,tokasta en ees pakannu sitä mukaan, ja tällä kertaa en todellakaan :) ei hyvänen aika, mihin siellä mitää meikkejä tarttiskaan!!!!
Toki tiedän jälleen esimerkki-tapauksen: nuori äiti, n.20vee jolle ulkonäkö oli kyllä kovasti tärkeä, niin ei antanut, kaverinsa tultua katsomaan, ottaa ainuttakaan valokuvaa hänestä ja vauvasta ennenku hän oli meikannu. Näin kuvat, ja sehän oli pistäny ihan juhla-tällingit konsanaan... nii et kumpi olikaan tärkeempi, vauva vai se miltä itse näyttää...

no, sen mitä ite sairaalassa ollu, ekasta tosi väsyny, ja sen viis päivää... ja tokasta yhen päivän,niin eipä oikeen oo jaksanu kiinnostaa et mitäpä jos meikkaisin.... :) kyl sitä sit ku kotiin pääsee ni varmasti taas sen arkijutskan laittaa,mut sairaalassa kyllä keskittyy ihan siihen olennaiseen, vauvaan :heart:
 
rintojen herkkyys kylmälle siitä mun piti viel, et joku oli kirjottanu et kylmä käy, ja alkaa kivistää oikein.. sama täällä, mut kokeiles urheilukerraston (fleece) puseroa. Mulla on sellanen, se ei laske hikeä pintaan, eikä viimaa läpi iholla, toimii!!!!! ja on ihan siisti et sen päälle oon sitte pukenu jotain muuta viel.

Tai sitten ihan villaliivi, sellanen mitä käytetään selkään, mut nostapa ylemmäs ni jo saa tissit olla viimalta ja vilulta rauhassa :D

ja tervetuloa vielä uusille parempi myöhään kuin ei milloinkaan ;)meitä alkaakin olla jo aika joukko täällä, onks kukaan ehtiny missää välis kattoa monta meit on ? :) kivaaa!!!!

jahas sitte herättämään isäntää, näköjään ei herätyskello, ei torkkukytkin eikä mikään saa sitä tänä aamuna ylös :D
 
Jano; itse kärsin myös janon tunteesta kokoajan, myös yöllä! En voi lähteä kauppaan 400m;n päähän etten kuolisi janoon..Joka kerta pitää ostaa joku juotava kaupasta että pääsee takas kotiin! Täytyy alkaa kantaa vesiploa kauppareissullakin mukana! Voipi vaan olla että talvella jäätyy matkalle..:D Kätilö sanoi mulle pari vkoa sitten että pitää juoda paljon, koska lapsivesi vaihtuu 3tunnin välein!!! Voi siis janon tunne johtua siitä, ainakin tuon kätilön mukaan. Mietin kyllä pitäiskö neuvolaan soittaa ja vielä kysyä onko tää ihan normaalia. En muista et aimmissa olisi tällaista ollut.
Sitten tyhmä kysymys: Koska noi kelan laput pitää viedä?? Ymmärsin että kun poksahtaa 23+0???? Jos haluaa puolen vuoden tulojen mukaan niin eikö se nyt mene niin että kesäkuu-marraskuun loppuun palkat? Mulle maksetaan marraskuun vika pv 15.11 asti tehdyt työt, joulukuun puoles välis marraskuun viimeiseen tehdyt tytöt, eli vienkö mä kelaan joulukuus saamani tilinauhan vielä???Kysyn nyt teiltä kun kelassa ne ei taas tajua mua kuitenkaan :kieh:

Nyt tämä lähtee töihin! Toivottavasti tänään olisi ok pv, eilen supisti ihan järkysti jonkun aikaa ja en ollut muuta tehnyt kuin ripustanut pyykkiä narulle ja tietysti kävellyt melko paljon..
Päivänjatkoja!!=)

kike79 & pikkupieni 21+5
 
meikit synnärille :LOL: No juu en minä ainakaan meinaa ottaa. Eipä ole ensimmäisenä oman pärstän ehostus mielessä kun vauva on syntynyt toisaalta jokainen tässäkin tyylillään. Jotkuthan kotiutuvat synnäriltä jopa bussilla että ehkä siinä saatan jotenkin sen ymmärtää. Toisaalta itse en kyllä usko että meikkaisin vaikka bussiin joutuisinkin. En arkisinkaan meikkaa jos käyn lähikaupassa tms.. Ymmärrettävää kyllä että jotkut ovat tarkkoja ulkonäöstään ja toisaalta saattaahan se nostattaa mielialaa jos muuten se nahkainen mahakas mikä synnärillä on viellä jotenkin latistaa itsetuntoa tai jotain?? Tosin uskon ettei minua ainakaan minkäänmoinen Joe Blasco pelastaisi siinä tilanteessa ei ole jokatapauksessa kovinkaan rinsessainen olo mutta sitäkin onnellisempi .

Kela-lappusista ajattelin itse myös kysyä että meillä tuli jo kk takaperin päätös äitiysavustuksesta (pakkaus) meidän tapauksessa rahasta. No missähän viipyy äitiyspäiväraha ym päätökset? Esikoisesta ne tulivat yhtäaikaa joten mietin kauankohan kela mahtaa näitä lappusia viivytellä?
Nyt takaisin kotiaskareiden pariin hyvät tiistait kaikille..

Dindei + pikku 26 +2
 
Mä kun aloitan äitiysloman 17.1 niin mun paperit piti olla kelassa 24.11 mennessä.
Mun 2009 tulot eivät ole 20% suuremmat ku tämän hetkiset, joten en toimita sinne mitään tulo papereita. Sun kannattaa kysyä että milloin liitteet pitää siellä olla.

Äitiyspakkauksesta tuli jo päätös, mutta ei ole noista rahoista vielä tullut. Netissä ei ole mukamas pakkaustakaan vielä ratkaistu. Ei siis netti ole ajan tasalla siellä.

Rinnoista:
Mä olen jo syyskuusta saakka käyttänyt ruskovillan rinnanlämmittimiä. Ne oikeasti auttavat ja voin tunnin ulkoilla ilman kipua. Nyt pakkasilla laitan vielä kaulahuivin rintojen päälle, niin hyvin tarkenen ulkoilla. Mutta 1h ja mä olen jäässä. Olen nyt raskausaikana palellut ihan kamalasti.

Silvia ja viliAnna 24 POKS :heart:
 
Viimeksi muokattu:
hormonit ja itkuherkkyys Täällä kanssa pinna piukeella ja välillä todella erikoisista asioista. Tuossa kun lapsille aamumuroja laitoin töytäisi poika mua jotenkin niin että muroja ja maitoe lensi siitä kulhosta lattialle. Hyvä etten poksahtanut raivosta, mutta sainpahan oltua ihan hiljaa kuitenkin! :D Vähän hermo laantui kun koira sitten kipitti lähes samantien siivoamaan lattialta jäljet! ;) Itkuherkkä olen ollut jo pitkään... kaikki pienetkin jutut voi saada vollottamaan.... Eniten ehkä se kun autolla johonkin mennään niin meidän typy tykkää yli kaiken kuunnella autossa sitä kristian meurmanin "täällä pohjan tähden alla..." ja kun tyttö laulaa sitä oikein antaumuksella, alkaa mamman leuka väpättämään. :LOL: :heart:

Jano ja supistukset Mullekin sanottiin kun suppareista siellä polilla kävin että aina kun reilummin supistaa niin pitäisi REILUSTI juoda vettä. Muutoinkin nestettä saa juoda paljon, mutta silloin kuulemma extra paljon!
Mua kanssa janottaa koko ajan ihan kauheesti ja nyt olen öisinkin alkanut heräämään janon tunteeseen. Tämä saa aikaan myös jatkuvaa veskissä ramppaamista mikä on muutenkin jo raskauden myötä lisääntynyt.
Mulla vauva viihtyy aikalailla perätilassa ja potkut tulee ihan alas ja välillä tuntuu että vaikka on juuri tullut vessasta niin silti meinaa pissat tulla housuun kun pieni potkii rakkoon.... mitenköhän käy kun vauva kasvaa... pitänee hakea tenat käyttöön! ;) :LOL:

Valkovuoto Täällä aika vetistä ja kun aiempia raskauksia muistelen niin näin mennään loppuun saakka... pakko käyttää pikkuhousun suojia oikeestaan koko ajan, kun taas normaalisti en tarvii niitä ollenkaan.

sairaalan verkko-alushousut Tuo meidän kakkonen kun syntyi heivasin nuo verkkopöksyt heti osastolle päästyä pois ja vaihdoin omiin alkkareihin. Samoin mulla oli omat siteet mukana, jotka otin myös heti käyttöön... Ne verkkopöksyt on vaan niin hirveet ja ne siteen mitä siellä on, vielä kamalampia! :D

Kelan laput Meinaan itse pistää postiin... tuo verkossa täyttäminen on muuten ihan jees, mutta kun nyt sinne tarvii lähettää myös se todistus raskauden kestosta kuitenkin niin helpommalla pääsee kun pistää kaikki vaan postiin. =)
Taidan lähettää ne myös tässä aikalailla heti ja ihan vaan sen vuoksi etten ainakaan hukkaa niitä lappuja!

Meikit synnärillä Joo en ole aiemminkaan tarvinnut, joten tuskin tarvitsen nytkään. Meikeistä tuli mjieleen että kosteusvoide kannattaa pakata mukaan jos iho on yhtään kuiva. Mulla tuntuu välillä että naama ihan rapistuu kuivuudesta ja sairaalassa ollessa kiristää tavallista enemmän vaan kun siellä on se ilmastointi. Tosin eipä tuokaan pakollinen jos käy vaan sellasella päivän pikavisiitillä, mutta itsellä taas on kun tiedän että ainakin sen 2vrk joudun siellä olemaan...

Liro ja typy papunen 22+2
 
Huomenta!

FA: Teknisesti kai mutta tuskin sairaala kaatuu pariin pariin verkkoalushousuja... Ja tähän jos lisää et vaikka kaikki sitten niitä ottais parit mukaan. Tosin varmaan se 50% ei sitten laita niitä edes päällensä! En kokenut omantunnon tuskia viimeksi vaikka parit otin minäkin silloin mukaan. Mulla ainakin tuli vuotoja niin paljon että olisi mennyt yksi jos toinenkin pari omia pilalle. Sitäpaitsi niihin mahtuu jättisiteet paljon paremmin kuin omiin. Sairaalan housut ja omat yläosat, koska ne paidat on kamalia.
Meikit yms. kosmetiikka on mukana. Kuten aina. Ei sitä ikinä ole niin väsynyt ettei jaksa hipaista peitepuikkoa pahempiin kohtiin ja silmänalusiin, puuteria ja huulirasvaa. Tietty nyt mitään kajaleita sun muita ei siellä tarvitse :)
Ehkä jos mulla olisi hyvä iho en tarttis muuta kuin sen huulirasvan ja kevytpuuterin mutta ainakin tässäkin raskaudessa on taas menty ihan teiniakne tasolle... Meikkaan kyllä muutenkin joka päivä oli menoa tai ei. Se on tapa samoin kuin hiustenlaittaminen. Tosin tää tarkoittaa just sitä meikkipohjaa ja sipaisua aurinkopuuteria jne. ja hiuksissa sitä et ne on puhtaat ja sutastu jollekin ponanrille, nutturalle jne. Ei mitään tunnin väkertämisoperoita kuitenkaan ;)

Dindei: Täällä kelassa täti sanoi et jos äitiysloma alkaa ensi vuonna tulee päätöskin vasta ensi vuonna. Odottavat joka tapauksessa kuulemma verotietoja, vaikka se ei vaikuttaisikaan laskentaan.
 
KELAN PAPERISTA olette jutelleet. Äitiysraha ja äitiysavustus pitää hakea viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa. Eli silloin ainakin osittain pitää olla täytetty se lomake. Vanhempainrahan voi hakea sitten vielä erikseen 1 kk ennen kuin äitiysloma loppuu. Mutta voi sen hakea jo samalla lomakkeella. Mutta pitää muistaa, että työnantajalle pitää ilmoittaa äitiyslomasta jo 2 kk ennen äitiysloman alkamista. Mun ainakin pitää laittaa Kelan lomake työnantajan kautta, joten laitan sen menemään nyt samalla kertaa kun haen virkavapaan eli 2 kk ennen äitiysloman alkua. Ehtii sitten paperit Kelaan asti varmasti 2 kk ennen laskettua aikaa.

Mitäs muuta...Kaikki on mennyt oikein hyvin tähän asti. Rautatabletteja olen syönyt, ja hb lähti niillä noususuuntaan. Sokerirasitustestiin pitää mennä vielä toistamiseen joulun jälkeen edellisessä raskaudessa ilmenneen lievän raskausdiabeteksen takia.

SISARUSRATTAISTA en osaa oikein vieläkään päättää, ostanko vaiko enkö. Ikäeroa tulee se 2 v 5 kk, joten olisi niillä varmaan jonkin aikaa käyttöä. Mutta kun ne näyttää kaikki niin tilaa vieviltä, etten tiedä, viitsiikö sellasia hommata nurkkiin.

ÄITIYSPAKKAUKSEN taidan ottaa, vaikka se edelllinen onkin vm 2008 ja vielä tallessa sisältöineen. Se on kuitenkin niin kiva paketti ja mukava hakea postista kotiin ihasteltavaksi. Osa tavarasta tulee kyllä turhaan tuplana, mutta kai niitä voi myydäkin tai antaa pois, jos siltä tuntuu.

t.Novelle 24+1
 
Huomenta!

Tulin poksumaan eilisen kunniaksi, 23 +1 POKS POKS :heart::heart:

Viikko mennyt taas tosi nopeasti, mullakin menee nämä raskausviikot jo ihan sekaisin...olin viime viikolla jo tässä viikossa.. :LOL:
Mulla ollut supistelua nyt useana päivänä peräkkäin, siis normaalista poiketen ihan napakoitakin supistuksia (en osaa sanoa et ovatko kipeitä, kun mulle kipeitä supistuksia on vasta ihan noi synnytyssupistukset...) mutta onneks ovat rauhoittuneet levolla. Ihan on tiheäänkin tullut, mutta en oo vielä käynyt missään näytillä, enkä oikeen tiedä et tarttisko käydä... Mitään tulehduksen oireita ei oo ollut, enemmänkin rasitus tuntuu vaikuttavan. Eilen käytiin kaupoilla ja sitten iltasella alkoi supistella vaikken mitään raskasta koko päivänä tehnytkään... : / Näyttää siltä et joka toinen päivä on lepäiltävä ja vältettävä rasitusta, kun muuten supistelee joka päivä jossain vaiheessa (en siis tarkoita vatsan kovettumista, mitä mulla nyt on joka päivä vaan ihan sellaista ettei pääse liikkumaan kunnolla ku kiristää niin paljon..) :confused: Onko muilla vastaavaa?? Tuntuu että tässä raskaudessa supistelee paljon herkemmin kuin edellisessä...

Marrille tsemppiä ja jaksamista! :hug: Ei ole ollut helppoa sulla tämän ensimmäisen raskauden kanssa.. Toivotaan että pikkuinen pysyisi vielä vähän aikaa kasvamassa massussa!

Äitiyspakkauksesta otetaan nyt kumminkin... ihanaa päästä hypistelemään pakkausta sitten ennen joulua :D ja siinä on paljon sellaista mitä tarvitaan, mitkä muutoin joudutaan ostamaan erikseen, eikä sillä rahalla paljoa saa osteltua kumminkaan sitä mitä tarvitaan, niin meille fiksumpaa näin. Käytännöllisempi pakkaus kuin -07 mikä meillä jo on, koska siinä on ihan pieniäkin vaatteita jo (50) joita pääsee heti käyttämään. :)

Kelan paperit vietiin eilen. Stressi niistäkin nyt ohi ja mieli parempi. Nyt saa rauhassa keskittyä odotukseen ja nauttia tästä massun kasvatuksesta :)

Hankinnoista me ei olla vieläkään hankittu mitään. ;) Kaikki on edellisestä tallella ja hyvässä kunnossa niin ei ole tarvis hankkia mitään... Siskolta saadaan vauvalle retrovaatteita lainaan, jotka myös hyväkuntoisia ja vaan vuoden vanhoja. Äitiyspakkauksessa on paljon käytännöllisiä ja hyvistä materiaaleista tehtyjä vaatteita, joita meinataan kans käyttää... Ja alkaa olla niin paljon vaatteita et mahdetaanko edes ehtiä käyttää niitä kaikkia :LOL: :LOL: :LOL: Alennusmyynneistä käydään sitten joulun jälkeen jotain katselemassa...mutta kiirettä ei ole. Tällä kertaa olen jotenkin rauhallisempi kaikessa kuin edellisessä raskaudessa... =)

Janosta kauhea jano mullakin koko ajan ja vessassa saa kans ravata välillä oikeen tiheäänkin, mikä on ihan älyttömän ärsyttävää...vaiks olis käynyt vessassa just ennen kauppaanlähtöä niin sitten ku tulee kotiin on jo kauhee kiire mennä pissalle tai sitten on jo kaupassa pissahätä ja ei ehdikään käymään juuri missään ku pitää lähteä kotiin... :headwall: ja mä en missään yleisissä vessoissa tykkää käydä tai joudun vuoraamaan koko pöntön reunan paperilla ennenkuin voin siihen istua ;) :LOL:

Mulla on rintapumppu käsikäyttöinen, mutta ei ollu hirveesti viimeksi käytössä... mullahan ei tullu maitoa kuin juuri tarpeeseen eikä edes riittänyt pojalle, joten turhahan se tavallaan oli. Maidonkerääjä oli ihan kätevä imetettäessä kun herusi sitten toisesta samalla, mut vähissä määrin...sai kuitenkin talteen sitten senkin. :) Pulloja on vaikka kuinka, kun oli kätevämpää ku ei tarvinnut koko ajan olla pesemässä ja keittämässä niitä. Tutit niihin pitää hommata mut muuten on kaikki tallessa ja hyviä. Kiirettä en kuitenkaan näillä jutuilla pidä, joten sitten joulun jälkeen vasta alan katselemaan näitäkin.

Tervetuloa uusille mukaan kirjoittelemaan! :flower:

dogitar ja masuasukki poika 23+1 :heart: :heart:
 
Huomenta!

Tervetuloa uusille! :wave:

Rintapumpuista: oon itsekin tykännyt ihan tuosta manuaalisesta vaihtoehdosta. Hauska laite oli esikon aikaan sairaalasta lainattu rintapumppu, sähkökäyttöinen. En nyt vuosilukua kattonut, mutta voisin veikata että oli ainakin 20v vanha, ja mitä mekkalaa se piti :LOL:

Mieliala: mä oon jotenkin tosi herkkä nyt, mutten siltin kauheesti itke mitään, mutta helposti alkaa hatuttamaan asiat ja ärsyttää ihan typerät asiat. En oo ollut niin seesteinen kuin ed. raskauksissa.

Meikit: meikkipussi on kyllä ollut synnärillä mukana, muttei siellä hirveesti varsinaisia meikkejä ole ollut sisällä, enemmänkin noita puhdistustarvikkeita, kasvopyyhkeeitä (jos ei nousta jaksa) ja muut pesuvälineet. En mä oo hirveesti meikkiä tarvinnut, kun iho on ollut ennen tosi hyvä raskausaikana ja sen jälkeenkin, mutta nyt on ihan eri meininki menossa, eilen taas kattelin tätä naamaa, että mistä hemmetistä noita näppylöitä pukkaa, joten nyt vois meikit tulla ihan tarpeeseen :D

rinnat on aristavat ja nipistelee edelleen varsinkin nännit tuolla kylmässä. Mä oon myös kärsinyt imetysaikana useista rintatulehduksista, vaikka kuinka oon koittanut suojata nuo rinnat hyvin. Olen kanssa tosi viluinen melkeen aina.

flower: loppuviikossa ois paremmin aamupäivässä aikaa nähdä, jos vaan sulle käy?

Sairaalan vaatetus niin, jotkuthan vie omia vaatteitaan, että ois mukavempi olla. Itse en viitsi viedä, muutaman päivän käy ne vaaleenpunaset lökäpöksytkin. En mäkään oikeen niistä verkkopikkareista tykkää, mutta tosihan se on että jos paljon on vuotoa niin ei mene sitten omat hyvät alusvaatteet huonoiksi.

Miehen kanssa eilen juteltiin, niin mennään sitten turkuun oikeen jouluostoksille, kun tästä sinne 4D mennään. Mitäs kun meinasin, että ozbabyssa ainakin käydään, muita hyviä lastentarvikeliikkeitä turussa? P.s eilen tilasin sitten netistä muutamat vauvan vaatteet, sellaisen setin ja pari bodya (VAIKKA JUST SANOIN, ETTÄ VAATTEITA EN TARVITSE :kieh: ) , oli niin söpöt ja otin ihan pientä kokoa 50cm.

Mindi83 22+2
 
No onpa hyvä etten ole ainoa jota tuntuu pikkuasiat raivostuttavan :D

Valkovuodosta: Tosi "juoksevaa" on, ja joskus oonkin pelännyt että hulahtiko housuihin verta tai jotain. Piti tosiaan ostaa pikkuhousunsuojia nyt kun muuten olis pikkarit varmaan koko ajan märät :/ Normaalisti en tarvi pikkuhousunsuojia ja valkovuoto on aika vähäistä.

Jano. Mustakin tuntuu että vesipullon pitäis aina olla mukana. Yöllä kun nousen veskiin niin pitää kyllä käydä juomassa vettä samalla..

Meikit. No mä uskon että ainakin meikkivoiteen ja puuterin otan. Mulla on aika huono iho ja musta tuntuu inhottavalta ja rumalta ilman noita edellämainittuja. Tosin en mä meikkivoidetta laita läheskään aina, mihinkään kauppaan tms. Mutta luulen että tunnen oman oloni paremmaksi jos saan pikkuisen ehostaa kun tulee vieraita synnärille vauvaa (ja mua) katsomaan. Mut en silmämeikkejä taida ottaa ollenkaan. Kasvo- ja ihorasvat otan tottakai, en mene minnekään yöksi ilman niitä, tärkeimpiäni :LOL: Iho tosiaan sen verran kuiva, että suihkun jälkeen pakko rasvata.

Verkkohousuista, kyllä kai niitä saa ihan pyytämällä. Ainakin tuolla OAS:ssa (minne menen synnyttämäänkin)kun olin harjoittelussa, jos jotkut potilaat kysyivät saako ottaa muutamat verkkohousut mukaan, heille luvattiin. En siis synnärillä harjoittelussa kylläkään ollut, vaan toisella osastolla. En sitten tiedä miten tarkkoja muissa sairaaloissa noista ollaan, mutta tuolla niitä ainakin oli riittämiin :p

Mua stressaa kun mulle oli soitettu työpaikalta seitsemän aikaan :( Oliskohan mun pitänyt olla töissä? Mut kun mulla on iltavuoro tänään! Mitähän oon nyt sössinyt.. Ja sieltä ei tietenkään vastata kun yritän soittaa.

Täällä on pakkasta. Haistoin sen heti kun heräsin. Juu ja ihan oikeastihan pakkanen tuoksuu semmoselta.. no pakkaselta :D Yli 10 astetta varmaan tuolla pakkasta, en jaksanut vielä mittaria kattoa mutta kyllä sen näkee ikkunastakin.. Menis jalan töihin, en mä jaksa autoa alkaa rappaamaan.

LD + Pikkunen 23+1
 
Mindi: Riippuu mitä haet! Skanssissa on lastenvaateliikkeitä joista ainakin itse olen tehnyt paljon löytöjä mm. -50% (esim. P.O.P, JesperJunior, Mökö...), Manhattanilla on lastentarvikekirppis jossa on paljon kaikkea hyvää, Myllystä löytyy liikkeitä ja siellä vieressä (takana, netistä löytyy osoite) on myös Baby1 liike. Sitten Ozin lisäksi on Lastentarvike (keskustasta Ravattulaan päin) ja Ravattulan Cittarilla Mukelomestan poistopiste jossa kaikki on aina alessa. Tosin se on pienentynyt aika paljon.
 
Kisak enemmänkin justiinsa haetaan noita isompia juttuja, kuten turvakaukalo, sitteri jne. sitten jotain lämpöpussia ja makuupussia ajattelin katsoa, varmaan rattaitakin vois jo vilkuilla. Mehän ostettiin nuo meidän ed. rattaat tuolta ozbabysta ja siellä tuntui olevan ihan ok. tarjouksia ainakin silloin, on vaan siis jäänyt se paikkana mieleen, vaikka jossain muissakin liikkeissä siellä ollaan käyty kyllä, mutta en muista nimiä ollenkaan. Myllyssä käydään kyllä varmana, kun sieltä saa sitten muillekin ostettua lahjoja ja kun on matkan varrella kumminkin. Mulla on vähän hakusessa vielä miten se vauva maaliskuussa puetaan, joten ehkä jotain mahdollisimman pienikokoista ulkopukua/kevyesti topattuna tjn. täytyis kattella, kun ei ole semmosia kaapeissa kyllä. Eilen justiinsa aattelin, että tälle vauvalle täytyy ostaa kaikki kengät ja kaikki erikseen uudet kun on niin eri vuodenaikaan syntynyt kuin nuo edelliset.
 
Pikkukeskosemme Aleksi täyttää tänään 3 viikkoa:)
Aleksin paino on lähtenyt nousuun:heart: Aleksi pääsee ehkä alustavien tietojen mukaan pois ensivuoden maaliskuu-kesäkuu, mutta suunnitelmana olisi laskettuna kuukautena.
Aleksi on vielä monen johdon ja letkujen päässä:( Itse olen asustanut edelleen sairaalassa, eihän niin pientä elävää ihmettä voi päästää silmistä, hetkistä aikaa eletään:(
Toivon kaikille ihanaa raskausaika!

Juli ja Aleksi 3vko
 
Tänään sitten soittelin sokerirasituksen tuloksista. Niinhän siinä kävi kuinka epäilinki että arvot pomppaa sallituista lukemista : / Paasto arvo oli 5.6 ku sais olla 5.3, tunnin arvo oli ok mutta sitten taas 2tunnin arvo oli kohollaan. Maananataina sitten neuvolaan niin saan mittarin kotiin ja saan mittailla 6pv noita arvoja ennen ja jälkeen aamupalan ja lounaan. Onko muilla samaan tilanteeseen joutuneilla auttanut ruokavalion muutos? Ja miten olette sitä muuttaneet, mitä olette laittaneet "napaanne"?

Sasuma ja taapero 26+2 :kiss:
 
Juli87: :heart::heart: Ihana lukea kuulumisianne!! =)

Hankinnoista Ei olla hankittu mitään tulokkaalle vielä kun kaikki on edellisiltä tallessa. Vaatteet on suurimmaksi osaksi sellaisia jotka käy sekä tytölle että pojalle. Kovasti kyllä oon käyny hypistelemässä aina kun vauvan vaatteita näkyy, mut vielä oon malttanu olla ostamatta :p .

Rintapumppu Meillä on kanssa tollanen manuaaliversio rintapumppu ja oli kuopuksen aikaan kovassa käytössä mut esikolla ei ollenkaan kun imetys lopahti 5 vkon jälkeen kun maitoa tuli tosi niukasti. Maidonkerääjä oli kans hyvä hankinta kuopuksen aikana.

Jano on kyllä niin hirmunen koko ajan..Yöllä mulla on aina vesipullo yöpöydällä mut sitäkin joutuu täyttämään kerran ainakin yön aikana. Unet on ollu tooosi surkeat viimeisen 2kk aikana muutenkin niin nyt on vielä lisääntynyt vessassa käynnit tuon veden juonnin myötä. Ajoittain tuntuu tosi väsyneeltä nää päivät..Mut jotain positiivista jos siitä hakee niin eipähän oo vaikeuksia yöheräämisissä vauvan kans kun nyt jo alkanu harjottelu :p .

Kovasti jo oottelen ens viikon neuvolakäyntiä kun tuntuu et edellisestä on ikuisuus, vaikkei siitä olekkaan ku 4 viikkoa. Jäi viimeeks mietityttämään tuo sf mitta kun viikkoja oli 18 ja sf oli 21, tuntu kovin suurelta kun edellisissä raskauksissa molemmissa on ollu viikolla 24 vasta tollanen mitta : /. Tosin meillä oli eri terkkari kun yleensä eli voinee johtua mittaajasta..

tällästä tällä kertaa, huomenna poksuu uus viikko :)
Minttis ja muru 21+6
 

Yhteistyössä