Maaliskuun mussukat 2011 *Marraskuussa*

Meillä ku rämmittiin suossa, niin bongasin meidän auton kättärin pihasta. On aikaisemminkin kertonut, että kaverin vaimo odottaa lasta ja heidän kanssaan siellä kuulema oli. Ovat molemmat ulkomaalaisia ja tiedän että mieheni auttaa ystäviää.
No mä sain hormonimyrskyissäni tästä mehevän riidan toki aikaan. Mieheni on kokoaja vakuuttanut, että ei ole muita naisia. Ja päätin että nyt en enää mieti asiaa. Toivon koko sydämestäni että hän on rehellinen. Öitä ei ole ollut kotoa pois.
Tämän jälkeen hän ei enää ole käynyt kavereillaan niin ahkerasti kylässä. Taisi pelästyä että on kohta yksin.

Silvia ja vilianna 25+0 POKS :heart:
 
FA:Mulla ainakin kun se kelan päätös tuli kotiin niin siitä meni 3-4 päivää että tuli postista lappu että pakkaus on jo siellä...

Eilen neuvola käynnillä sain verensokerin mittauslaitteen. Hyviä ovat avot olleet nyt näin alkuun ainakin, ei uskalla kuitenkaan liikoja toivoa vielä. Toivotaan että ovat nyt ok, ja että pysyvät hyvinä.
Sittenhän tuo täti otti sf-mitan joka olikin kahdessa viikossa kasvamut nyt 5cm eli oli nyt 26cm yhteensä. Ei ymmärtänyt että kuinka oli noin kovaa kasvanut.. :whistle: ..mutta ainakin on vauva elossa ja hyvin näyttää näillä näkymin voivan tuolla masussa =)
Nyt täytyy valmistautua neuvolalääkärille menoon ja sen jälkeen parturiin :)

Sasuma ja taapero 27+2 :kiss:
 
huomenet kaikille

lasten päiväunistaaika pitkään ovat nukkuneet... oisko poika ollu neljän-viiden kun vielä saattoi torkut ottaa, ja päiväkodissa nukkui vielä kevyesti. Tyttö ehkä saman ikäinen ollu kans. poika saattoi nukkua kolmekin tuntia mutta typynen korkeintaan tunnin.oon aina ollu ulkona aamupäivällä sekä iltapäivällä niiden kanssa, joten yöunistakaan ei ollu taistelua,kun energiaa oli tuhlaamalla tuhlattu :D eskari-ikäisestä ylöspäin on tehty niin, et jos on tavallista väsyneempi kun tullu kotiin niin otan kainaloon sänkyn ja luetaan yhdessä ja hups, lapsi nukahtanu :D ihan hyvä että lepää..

peppioliina ja heti alkuun totean että sukua EI kannata tällaisessa tapauksessa kuunnella... he ei ole elämässä sitäarkea miehes kanssa, vaan SINÄ! Kenelläkään ei ole oikeutta puuttua toisen ratkaisuihin tai elämään ylipäätään ollenkaan! huolensa voi kyllä tuoda esille,mutta ei neuvoa, ellet sitten itse koe että he tietävät paremmin mitä sun kuuluis nyt tehdä.
Mies se on jo tavallaan pettänyt.....itellä aikoinaan tämä eksä jäi kiinni jos jonkilaisista epärehellisyyksistä, ja lähisuku vaan vetosi että koitatte vaan selvittää asiat...vaan se ei oikeen auta jos mies itse ei osoita haluaan selvitellä, saati tee muiden kohennusta vaativien asioiden suhteen mitään....
Muut ihmiset näkee vain SEN miehen jonka se näyttää muille, SINÄ näet enemmän, ja tiedät kaiken teidän arjestakin... ja mäkin sain aika kylmää kyytiä kun mieheni jätin aikoinaan,sitä yritin useammin jo aiemmin ja aina tuli suku sanomaan et ei näin vaan näin.... sit havahduin ja totesin et pistetään elämä uusiks,siinä meni mies mut meni sen sukukin,eikä päivääkään ole kaduttanu!!

siinä mielessä on vaikeaa, jos sulla on kovasti tunteita miestäsi kohtaan vielä...????? mulla kävi niin et kun edeltävät pari vuotta oli yhtä helvettiä, ei siinä enää rakkaudesta voinu puhua... ei tarvinnu siinä erotessa käydä läpi mitään tunnepuolen vuoristoratoja, se oli selvä peli, ja erittäin helpottava. lopun sai mun väheksyminen,lapsille isätön arki vaikka siinä jaloissa pyörikin, huudot tappelut ja pahat mielet...

lasten takia EI kannata jäädä suhteeseen,siinä tekee loppupeleissä hallaa itselleen mutta myös lapsille. Eräs eroperheen lapsi sanoi että kun hänen vanhemmat tappeli aina, äitinsä oli sanonut että hän lapsen vuoksi jää... lapsi taas tappeli äitinsä kanssa, että JÄTÄ tuo mies... ja vasta kun lapsi oli täysi-ikäinen ero tapahtui,mutta kaikkien välit on tulehdusherkät, koska entinen jätti niin suuret arvet...

siispä sinä yksin päätät mitä jatkossa teet... mutta miehen ON kerrottava kaikki.... istukaa joku päivä pöydän ympärille ja laittakaa vaikka paperille ylös mitä toinen haluaa tietää, ja toinen vastaa. selvität mitkä on jatkon mahdollisuudet.. ja hiukan petos haiskahtaa, jos kerran ei naisen nimi ole voinut olla ihan sellaisenaan osoitekirjassa.... jos se on tahaton kaveri, se on siellä omalla nimellään eikä varsinkaan minkään miehen nimellä....

VOIMIA IHAN TOSI PALJON!!!!!!

tiinelli no mullakin oli vuoden verran oma asunto, missä olin ne viikot kun lapset olivat mulla. et mies sai aikaa totutella kyllä mihin oli ryhtymässä... ite oisin voinut muuttaa vaikka samantien saman katon alle,mut ei se olis ollu järkevää. Ja aikaa tarvitsivat myös lapset uuteen tilanteeseen sopeutumiseen. muutettiin siis vasta kuluneena kesänä yhteen, mutta vasta siinä vaiheessa,kun mies ja lapset sitä toivoivat :)
Ja hyvä näin, eipä ole riidan riitaa tullut :) lasten kanssa väillä meinaa käpy kärähtää, mutta sehän on noiden ton ikäisten kanssa ihan normaaliakin...ja mä halusin myös sellaisen itsenäistymis-kauden kokea eron jälkeen, että mulla oli ihan omat rahat, oma asunto, oma auto, omat laskut, omaa kaikki.... kun oli pullossa väkisin pidetty,vastuu omista asioista tuntui todelliselta vapaudelta... siinä mielessä ymmärrän littledathia oikein hyvin :) sai päättää, tulla ja mennä ja nukkua millon huvitti, siivota millon huvitti, sai nauttia :)
Ja nyt kun muistelee sitä aikaa, tuntuu hyvälle ettei heti sännännyt mihinkään,vaan antoi ajan tehdä tehtävänsä :)

huh huh, nyt on taas tarinoitu:D sit lapsosille aamupalat kehiin ja laittamaan kouluun :)

floweri täällä vaan :)
 
Peppioliina Antaisit pahimman tunnekuohun mennä ohitse ja miettisit sitten mitä tehdä :hug: Sukulaisten lässytykset voi jättää omaan arvoonsa, kyse on omasta ja lastesi elämästä.

Päiväunet Meidän poika (täyttää tammikuussa 3v) on jättämässä päikkäreitä pois. Välillä nukkuu välillä ei. Tässä syksyn aikana on silloin tällöin jäänyt päikkärit ottamatta, nyt ne nukutaan 1-3 kertaa viikossa. En oo enää yrittänyt saada poitsuu nukkumaan vaan se on saanut itse sanoa jos haluaa nukkua.

Kuvaani en viitti laittaa vaikka joskus onkin ollut näytillä tuolla Mitäs nytillä. Tulin sillon tunnistetuksi vaikkei sillä nyt väliä ollutkaan, kun oli kaverini kyseessä. Mieluiten pysyn anonyyminä, muuten ei viitti koskaan keskustella esim mistään intiimijutusta jos olis tarvis kysyä jotain..

Nyt valmistautumaan kerhoon :wave:
 
Parisuhdekriisissä oleville tsemppiä. Kesällä olin Peppioliinan tilanteessa ja itse asiassa tilanne meni sitten nin pahasi, kun sain tietää, että masennuin. Käytiin perheneuvojalla ja minä kävin sitten juttelemassa psyk.polilla ja nyt on tilanne erittäin hyvä. Ilman perheneuvojan käyntejä ei oltaisi enää yhdessä. Meillä oli ennen kesääkin vuorovaikutusongelmia, jotka on nyt selvitetty ja ollaan matkalla parempaa kommunikaatiota. Mutta se on susta kiinni onko voimia ja halua taistella. Ja kuinka sitoutunut mies on teidän suhteen parantamiseen.
 
Te ootte niin ihania :hug:
Ihan uskomattoman paljon voimaa saa täältä "tuntemattomilta" ihmisiltä =)

Minä todellakin rakastan miestäni, enkä haluaisi luopua yhteisestä elämästä. Olen luullut meidän olevan onnellisia, siksi olo onkin kuin matto olisi vedetty jalkojen alta. Terapia tässä taitaa olla ainoa ratkaisu, sen jälkeen toivoisin tietäväni mitä teen.
 
peppioliina noni, eli sun kantilta tilanne positiivinen,jos kerran tunteita on :) nyt mies vaan tajuamaan et mitä on tullu tehtyä ja mitä tulevasuudelta molemmat haluaa. Jos se suostuu tulemaan terapiaan sun kans niin ole onnellinen.... mun eksä ei suostunut ja siks ei vaihtoehtoja ollut.... hieno homma, siitä se vyyhti lähtee purkautumaan :heart:
 
Kiitos kaikille tsemppauksesta! Tää on tosiaan ollu tosi raskasta mutta päivä kerrallan vaan eteenpäin. Yleisesti ottaen jaksan ihan ok, mut välillä sit tulee itku tai niinkuin eilen raivo :ashamed: Siis sain aivan hirveät kilarit miehelle siitä et se juo niin paljon maitoa! Mun pitäis levätä ja mies siis tosiaankin tekee varmaan 80% kotihommista mut just eilen oli työmatkalla. No olin ostanu 3 litraa maitoa ja sit illalla ukko juo maitoa varmaan litran joten eikun taas tänään kauppaan sitä saakelin maitoa ostamaan. NO siis huusin ihan hulluna siitä maidosta :kieh:
Ehkä stressi taas vähän purkautui ka kun en ole ees saanu mitään selkeitä ohjeita esim. lääkäriltä levosta niin hysterisoin sitte kaikkea... Varmaan tosi kivaa miehelle mut saa luvan tehdä täst eteenpäin kaikki painavat ostokset...
Parisuhde on vaikea laji. Ja varsinkin jos kumppanina keskenkasvuinen. Kokemusta on ja itse myös yritin vaan jaksaa aikoinani niin kauan et pinna sitten vaan yksinkertaisesti katkesi. Eli tsemppiä ja pitäkää naiset puolianne, ei ne äijät tosiaankaan aina tajua millaista on olla raskaana!
 
peppioliina Meillä ollut miehen kanssa samanlainen tilanne ja vielä useamman kerran meidän yhdessä olo aikana. Ainut vaan että erona on se että kyse on ollut muustakin kuin pelkästä kaverisuhteesta! Jotenkin sitä ollaan kerta toisensa jälkeen noustu suosta ylös vaikka joka kerta olen ensin ajatellut että nyt riitti. Ei vaan ole eroaminen helppoa kun on paljon yhteistä matkaa takana, lapset ja kaikkea... Tiedän myös sen että varmasti tullaan näiden asioiden kanssa painimaan myöhemminkin tavalla tai toisella. Jo pelkästään sen vuoksi että luottamusta meidän suhteessa ei juurikaan ole! =(
Mutta eteenpäin kuitenkin porskutellaan päivä kerrallaan... Meillä mies kyllä pitää meistä kynsin ja hampain kiinnikin ja myöntää tehneensä virheitä. Eli suurinb ongelma meillä on nyt tuo luottamuspula ja kun epäilen sitä koko ajan jostain... itseäni oon koittanut hillitä, mutta ei sekään aina kovin helppoa ole.

Sukua tai ketään muutakaan ei näissä asioissa kannata kuunnella vaan miettiä sitä omaa jaksamista ja halua jatkaa. Itse olen saanut useampaan otteeseen suositukset jättää ukko ja lähteä menemään, mutta eipä sekään niin helppoa ole. Ja tosiaan kovasti ollaan yritetty meidän asioita korjata.

Lasten päiväunista Meillä tyttö täyttää tammikuussa 4v ja poika on nyt vähän reilu 2,5v ja kumpainenkin nukkuu vielä päikkärit. Tyttö kaipaa paljon unta koska vaatii nuo päikkärit ja lisäksi vetelee vielä pitkät yöunet. Välillä taas tuntuu että poika kaipaa vähemmän unta ja sen päikkäreitä ollaankin nyt vähän lyhennetty. Päikkäreitä saavat nukkua niin kauan kun ei yöunista ole pois! =)

Omaa kuvaa tai nimeä En tänne viitsi "kaiken kansan" nähtäville laittaa, mutta jos joku innostuu joskus vaikka meille oman kerhon tms. pykäämään niin ehkä sinne. ;)

(.) Tasaista menoa masussa... tyyppi melskaa kovasti ja potkii mun rakkoa kasaan minkä kerkeää.... tosi inha tunne kun vaikka ois just tullut vessasta niin yksi kunnon potku saa olon että nyt tulee pissat housuun. Olo välillä aika tukala tuolla ihan rinnan alla ja tyyppi tuntuukin pääsevän tosi ylös.... nyt jo välillä tuntuu miten kaivautuu kylkiluihin. :x Olo siis välillä tosi tukala ja hengittäminen raskasta... kauhulla odottaen millainen olo sitä loppuajasta on kun nyt jo ahdistaa!

joulusiivoa olen koittanut pikkuhiljaa tehdä ja olenki laittanut turhaa tavaraa huutikseen, sitä kun on ja paljon. Lasten vaatetta ja muuta josta ei vaan ole malttanut luopua... vähän mainostusta: eli tunnus liro86 huutiksessa --> siellä lasten vaatetta ja naisten vaatetta joissa lähtöhinnat 0€ eikä hintavarauksia.... ja jos jossain tuntuu hinnat liian kovilta niin yksärillä voi jotain tarjotakin! ;)

Kasapäin olen myös heittänyt tavaraa jo kierrätykseen ja roskiin... varmaan iskenyt itselle kammo kun on sitä nelosen himohamstraajia katsonut ettei vaan itselle käy samalla tavalla. :D Ja kun meillä on niin olemattoman surkeat säilytystilat.

Nyt taas vähän pyykinpesuun ja sen sellasita! :wave:

Liro ja papu pirpana 23+2
 
Heipparallaa!

Kaupoilla tuli aamusta käytyä ja samalla vietyä nuo kelalaput. Päädyin nyt siihen, että en ota pakkausta, tulee vaan turhaan lisää enemmänkin tuota vaatekamaa ja se laatikko ja patja, koitan sitten ostaa jotain hypisteltävää tolla rahalla. Kaupassa kun olin, niin nappasin mukaan tuollaisen junasuklaakalenterin (ootteko nähneet ? Oli puoleen hintaan ) , musta se oli niin hieno ja tulee ensijouluksi samalla kalenteri, kun täyttää niitä luukkuja itse :) Mulla on kyllä tuollainen kangasmallinen itsetäytettävä, mutta se saa nyt huilia tän vuoden ainakin.

Kivan näkösiä mammoja täällä pinossa on :D

Oma kuvaa en laita. En siksi, että luulisin jonkun teistä järkyttyvän tai jonkun ns. tutun tunnistavan, mutta koitan pitää kiinni yksityisyydestä kuitenkin jonkun verran. Ei oo tapana yleensäkään mihinkään ketjuihin pärstäkuvaa laittaa ja en myöskään muksujen kuvia laita (ehkä vauva kuvan voin laittaa, kun ne on kaikki yhtä söpöjä ) . Ja tosiaan kuka sitä tietää minkälaiset hörhöt tätä ketjua taustailee ja onko ne kaikki sitten hyväntahtosia hörhöjä, oon siis aika varautunut mitä tulee tähän nettisydeemiin. Kun flowerinkin kanssa tavattiin, olin ihan varma, että joku partasuuäijä vastassa kahvilassa, mutta onneksi sentään yllätyin positiivisesti =) Miehellekin varmuudeksi kerroin, että tätä tyyppiä oon sitten menossa tapaamaan, tiedät sitten jos katoan mystisesti ;) Oon kertakaikkiaan epäileväinen luonne...

Parisuhde: Hurjia tilanteita täällä monilla ollut. Mä oon tehnyt miehelle selväksi sen, että pettäminen (tuommoinen ihan henkinenkin juttu riittäisi ) mun kohdalla on sitten kerrastapoikki juttu, mulla siis menisi totaalisesti luottamus toiseen ja tiedän etten ikinä sitä anteeksi pystyisi antamaan, ja näin ollen suhteella ei olisi mitään mahdollisuutta, kun aina olisi se epäilys tossa olkapäällä. Mutta siis ihmisiä on erilaisia ja toiset siis pystyy noistakin selviämään. Hattua nostan heille :hug:

Sukulaisia en kuuntelis pätkääkään.

Päikkärit esikoinen lopetti päikkäreiden ottamisen, niin kotona kuin tarhassa, kahden vuoden iässä. Siinä riittikin ihmettelemistä, mutta kun ei voi nuijaakaan käyttää niin minkäs teet :D Nukkui sitten pidemmät yöunet. Tää kuopus nukkuu vielä onnekksi päikkärit. Mun mielestä tuonne noin neljään ikävuoteen saisi kyllä ottaa päikkärit ainakin.

leppismom: Ehkä tosiaan pitäis olla tyytyväinen, kun vielä saa kengät ihan hyvin jalkaa ja pystyy autostakin vielä ilman ongelmia ulos tulemaan :) Mutta tosiaan, ainahan sitä tulee katteltua sellaisia selviä vauvavatsoja ihannoiden.

tiitulle unohdin: tervetuloa ja onnittelut tietty myös :flower:

Kaikille kivaa päivää :wave:

Mindi83 23+2
 
Heippa tytöt,

KYSYMYS ??
Mitä ootte ajatellu kausi influenssarokotteesta? Ootteko ottamassa tai jo kenties ottaneet?
Itse en ole ottanut sikapiikkiä viime vuonna ja mietin onko tämäkään tarpeellinen...
Help :)

A 24+6
 
kausi influenssarokotteesta Itse kanssa eilen tuota juuri pohdin. Meillä toinen lapsistakin saisi sen vielä ikänsä puolesta mutta koska kumpikin lapsi ei saa niin en sitten ota toisellekaan. Ja samalla kaavalla ajattelin että kun en lapsillekaan ota niin en sitten itsellenikään...

Liro ja papu pirpana 23+3
 
rokotteesta no kahden vaiheilla olen... toisaalta se vois olla hyväkin ottaa, kuulema suojaa vauvankin puoli vuotiaaksi saakka. Kysyn sitä taas viikon päästä ku meen neuvolaan. mulle tarttuu aika helposti aina joku lenssu, mut muuten oon kyl perusterve. En tiiä viel...
 
Heipsan!

Peppioliina :hug: Kyllä tuollainen "henkinenkin" pettäminen on yhtälailla pettämistä mielestäni vaikkei olisikaan fyysistä. Toivottavasti pääset terapiaan ja saat miehesikin sinne jos haluat hänen kanssaan yhä jatkaa. Ja päätös tosiaan on sinun, ei kenenkään muun. Voimia :heart:

Keskusteluapua parisuhdeongelmiin kannattaa todella hakea helpolla, meillä oli tytön sairastumisen kuoleman jälkeen sellainen parisuhdekriisi molemmilla kerroilla, että ihme kun ollaan edelleen yhdessä. Mutta molemmilla kerroilla haettiin keskusteluapua perheneuvolasta ja vaikka mies olikin ensin vastahakoinen, niin se on tehnyt ihmeitä meille. Nyt on hyvä olla yhdessä, ja vaikka välillä keittääkin ja on vaikeaa, niin niistä päästään yli, on miulla vaan hyvä mies :heart:

Influenssarokotteen otin viimeksi neuvolassa, syystä että miulla oli viime vuonna sikainfluenssa jälkitauteineen niin karsea, etten halua kokeilla saisinko uudelleen samanlaiset keuhko-oireet... Tänään eskarin jälkeen haetaan pojullekin rokote, hänen immunosupressiivisen lääkityksen vuoksi. Pojan rokotus saadaan vasta nyt kun ensin piti saada se vesirokkorokote, joka vihdoin viime viikolla saatiin, ja poika pääsi lopultakin takaisin eskariin.

Me muuten viikonloppuna leivottiin jo pipperskaakkutalo, meillä on perinteenä tehdä muumitalo, ja kyllä se onkin hieno valovirityksineen :xmas: Olen hieman suuruudenhullu noissa projekteissani :whistle: Poika aamulla ehdotti että tehdään myös piparkakkupaloauto, ja mie innostuin ihan täpöllä, kaavatkin on jo valmiina :D Ajatelkaas, huomenna on jo joulukuu, ihanaa :xmas:

Nyt tutkailemaan kestovaippasivuja, miulla ei ihan pieniä ole kun on vähän myöhemmin aloitettu kestoilu aiempien kanssa, mutta nyt taidan aloittaa heti :)

Teto ja Kasperi rokkitähti rv 25+3 :heart:
 
kestovaipat aion sitten myydä pakkauksessa tulevat kestot pois...halukkaita ostamaan?????

äitiyspakkaus siis todellakin siihen tulee mukana vauvalle ihan oikea peitto!!! kun esikoiselle otin pakkauksen vuonna 2000, oli siellä viltti..... eihän sellanen nyt peitosta käy, ja piti hommata erikseen. Että kiva on kun edistystä tapahtuu. Samaten tuo, että tosi moni vaate on niistä 60cm, eikä vain muutama, kuten joskus vuosia sitten ei pakkauksesta tuntunut olevan alkuun hyötyä ... nyt aloittelevat vanhemmat saa tuntuvan avun kun pakkaus auttaa ALKUUN,kuten sen kuuluukin.

ja todellakin... luin kelan päätöksen eilen sanasta sanaan uudestaan: saan pakkauksen kahden viikon kuluessa.... uskomatonta et jos se tulee kahden viikon päästä niin oonpa joutunu jo sit viis viikkoa venttaamaan :stick: ja kun luvattiin et kolme viikkoa kaiken kaikkiaan kestää :( yyyh mä haluun sen jo !!!!!!!
 
adalaine otettiin infuenssarokotteet. Itselleni ja pojalle saimme ja tytölle ostin n. 10 eurolla kun on jo täyttänyt 4 niin ei saa enää ilmaiseksi. Ei minulla ole ollut kuin kerran influenssa, eli sairastumisen todennäköisyyttä en pidä kummoisena kun lapsetkaan eivät ole päivähoidossa, mutta enpä tuosta taudista niin välitä niin otettiin kuitenkin. Kyllä mua vähän sairastuminen sikiön kannalta pelottaisi. Olen myös rokotuttanut molemmat lapset vesirokkoa vastaan. Eli otan herkästi rokotteita, mieluummin rokote kuin tauti.

Littledeath hassu kommentti tosiaan joltain ettei yh saisi miestä. Muistan kun serkkuni erosi parikymppisenä kahden lapsen äitinä ja mietti ettei enää löydä miestä. Ei ole ollut serkulla viennistä koskaan puutetta ja onkin jo uudelleen naimisissa. Ja eihän se ihmisessä mikään vika ole jos ei etsi parisuhdetta. Se miten suurin osa elää, ei ole mikään ainoa ja oikea ja paras vaihtoehto. Valitettavasti vaan maailma on sellainen että saa olla selittelemässä jos ei tiettyyn ikään ole parisuhteessa tai sitten ei tule lapsia tietyssä vaiheessa kun siinä parisuhteessa on.

Peppioliina voimia sinulle, onpa raskas tilanne. Toivon että saatte asiat selvitettyä. Rehellinen hän ei selvästikään ole kokonaan ollut, mutta kukaan ei ansaitse yhden teon vuoksi kokonaan tuomitsemista.

nunnika hurja päivä sulla tosiaan ollut. Tuntuu ikävältä, ettei läheskään aina odottavan äidin huolta oteta vakavasti. En ymmärrä.

flower again ymmärrän harmistuksen paketin viipymisestä. Mulla kans oli hässäkkää ja viivettä paketin tulemisessa ja olin kanssa ihan hiilenä. Sitä vaan ei malttaisi odottaa! Ja minusta on vieläpä niin kaunis paketti tänä vuonna. Pussilakanaa en ymmärtänyt, ihme hyttysverkko, mutta muuten kaunis ja loistava paketti! Aivan ihania värejä. Vaikka ehkä enemmän pojalle, niin kyllä mä niitä tällä tulevalla tyttösellä aion pitää.

päiväunista tyttö jätti 1v8kk ikäisenä ja poika on alkanut nyt satunnaisesti jättämään, on 2v3kk.

ja päikkäreistä puheen ollen painelen tästä poikaa nukuttamaan.

Leppismom 25+4
 
Onpahan ollut pv.. :mad: Soitin aamulla työpaikalle etten pääse tulemaan, supistelee sen verran.Sitten koitin soittaa sinne työn välityspaikkaan, kun sinne pitää aina heti ilm jos on pois.No, yllätys että siellä ei ollut ketään tänään kun heillä on kehittämispäivä! :O Välittävät 3 eri kaupunkiin pk-seudulla lastenhoitajia yms niin miten voi olla mahd ettei siellä ole ketään töissä!!!aargh..
No, sitten jonotin puhelimes 20min että pääsen varaamaan lekurille aikaa. Vastaus oli et omalääkärille aika olisi to joten tule päivystävälle lääkärille ( joka sattui tänään olemaan meidän omalääkäri). Tunnin odotuksen jälkeen pääsin tutkittavaksi; 2vkoa sairaslomaa, tutki kohdunsuun joka oli onneksi kiinni,huh. Pissanäyte pitäs huomenna mennä antamaan kun en pysty pvllä olemaan 4tuntia pissaamatta. Pyynnöstä huolimatta ei laittanut labralähetteeseen bakteeriviljelyä alapäästä, vaikka sanoin et valkovuotoa on ja neuvolasta sanottiin et se ois hyvä ottaa.
Lähdin sitten kelaan sieltä viemään noita äitiysraha yms hakemuksia. Siellä se herne menikin sit nenään. Oli puolen vuoden palkkakuitit kaikkine tietoineen mukana, niin prkle ne ei kelvannut!!!:kieh::mad: Piti sit erikseen ottaa ne työnantajan lomakkeet, vaikka niihin tulee täysin samat tiedot kuin palkkakuiteissa lukee. Yritin selittää että työnanatajia on ollut kaksi eri, mut ei auttanut..Sieltä sit rämmin yhteispalvelupisteelle lähettämään sl-todistusta ja sitä kelanlappua, mutta kaupungin palkanlaskijalle siitä ei sitä voinut lähettää vaan piti lähteä erikseen kävelemään toiseen päähän kylää palkanlaskijan luo!:mad:
Siinä verenpaineen noustessa alkoi taas suppailemaan ja nälkäkin alkoi jo olla..Matkalla palkanlaskijan luo aattelin pistäytyä mäkistä hakemas pienen hampurilaisen etten pökerry. Se sitten luvattiin tuoda pöytään kun ei ollut valmis.J oin siinä kupillisen kahvia odotellessani ja sainkin sitten odottaa 15min!! Siinä vaiheessa pvn hormooniraivot olivat jo taivaisssa ja marssin tiskille huutamaan että on tämäkin pikaruokala kun saa 15min odottaa yhtä helvetin hampurilaista!!
Palkanlaskija ei sitten täyttänyt sitä kelan kaavaketta vaan printtasi todistuksen missä näkyy kaikki tiedot. En jaksanut enää alkaa vääntään siitä kaavakkeesta, se todistus saa nyt luvan kelvata tai kelantäti voi ihan itekseen mennä sinne palkanlaskijalle sitä ruoinaamaan...
Katsotaan nyt mitä tuo työnvälitysfirma sitten tekee sille lähettämälleni kaavakkeelle.Varmaan unohtaa sen johonkin nurkkaan enkä sitten saa ikinä kelalta pennin pyörylää..
Että sellainen lääkärin määräämä stressitön päivä tänään!!! :D

Olen yrittänyt katsella jotain ensisängyn tapaista netistä, halvalla pitäis saada. Makkarimme on perssilmän kokoinen ja sinne ei tod normi pinnasänky mahdu. isommasta asunnosta ei ole kuulunut mitään ja joutuu siis väkisin tyytymään siihen et sitä ei välttämättä tule ennen maaliskuuta..
Vuokrattava ensisänky oli joku 75e 4kk mutta se on kyl äärettömän ruma..Uutena noi ensisängyt ja kehdot maksaa maltaita ja jos käyttöikä on sen 3-4kk niin ei kannata uutena ostaa..Pakkausta mulle ei tule ja olen koittanut kysellä tutuilta oiko jollekkin jäänyt pakkauksen laatikko, mutta ei kellään ole..Tosin ei sitä laatikkoakaan voi ihan pelkästään lattialle vaan laittaa, johan se vauva jäätyy lattianraossa..
Jos teillä jollain Vantaalla asuvalla on tietoa myytävistä kehdoista/ ensisängyistä tai jollakin tutullanne ois pakkauksen laatikko (ja patja ois kiva lisä) niin laittakaa mulle viestiä!!

kike79 & pikkupieni 22+5
 
Moikka!

Tuntuu olevan vähä kaikenlaista liikkeellä, meilläisäntä tissuttelee (onneks ei tässä mun ja lasten luonm) ja se tissuttelu voikin sit venyä puolitoista viikkoiseksikin... Jossain vaihees otin järjettömät pultit asiasta, mut en enää. Se tekee ton muutaman kerran vuoden aikana, mutta eipähän oo ainakaan joka viikonloppu perseet olalla kaatokännis.

Epäilen että eilen vähä lorahti vettä ja sit menikin maha kivikovaks ja vähä supisteli, mut koska tänään ollu ok olotila, niin kattelen rauhas ja yritän lepäillä sen minkä voin. Vauvalla tuntuu olevan kaikki ok, kun potkii ja jynttää ja sehän on vaan hyvä.

Otin sen rokotuksen, kun neuvolas laittoivat. Mun 1-wee pojalle en ottanut enkä aio ottaa. Käsi oli hellä pari päivää sen rokotuksen jälkeen, muuta ei ollu. Nyt tuntuu olevan räkätauti päällä ja kamala yskä pukkaamas, epäilen kyl olevani kissoille vähä allerginen (6 viikkoa kissat meillä oleet ja kauhea kutina ja nenän valuminen ollu ihan koko ajan).

Mulla on nuorempana ollu pahahko atooppinen ihottuma ja oon kärsiny siitä joka raskuden aikana talvikaudella. Nyt vielä noiden kissojen takia tuntuu toi kutina olevan entistä kamalampi. Mutta ehkä se tästä...

Torstaina olin viisudenhampaan leikkauksessa ja kyllä on niin kipeä leukapieli vieläkin, nyt alkaa tuntuun, että tikit raapii ja kiristää ja kun tähän päälle kovan yskän saanu, ni yskiessä tuntuu, että poski repee kappaleiks...

Pakkanen on kova, ei oo tullu käytyä ku ite ulkona, pikkumiehen kans en oo tonne 20 asteen pakkaseen viittiny lähtee edes. mutta onneks on luvattu lauhtuvaa. Täällä jännäilen, josko mun vanhin poikani (19 wee) Tampereelta tulis äitiään kattomaan, kun vähä sellasta lupaili..

Odottelu tää on, kaikin tavoin, MUTTA kovasti voimia ja jaksamista kaikille! Joka päivä on lähempänä laskettua!!!!
 
influenssarokote en ota, ihan vaan kun en ole ennenkään ottanut ja ei ole mitään vastustuskykyä heikentäviä sairauksia taustalla.

myymimamma: siis lapsivettäkö lorahti, kyllä silloin kannattaa näytille mennä, kun tulehdusriski on suuri jos kalvossa jotain reikiä on ja levitessään kohtuun voi olla vaarallinenkin vauvalle.
 
Nunnikalle vastaan noista verenpaineista kun en muuten nyt jouda kirjoitteleen. Normaali verenpainetaso on alle 130/80. Kohonnut on jos yläpaine on yli 140. Itselläni on myös neuvolassa ollut yläpaine yli 140 ja mua on pyydetty töissä tarkkaileen sitä. Oon siis harjottelussa terveyskeskuksessa niin se käy helposti. Ja kun töissä oon mitannut niin paineet on normaaleja, tänään esim. 113/75. Mulla on neuvolassa kyllä siis puututtu tuohon ja useampaan kertaan aina mitattu. Mutta omalla kohdallani se on varmaan vain "valkotakkiverenpainetta" kun ite mittaa niin on tosiaan normaali.
 
Sikainfluenssarokotusta en ota. Viime vuonna otin että voihan sitä olla että jotain vastustuskykyä on jäljellä. Viime vuonna ei otettu lapsillekaan sitä kauan mietittiin. Vaikka Hollannissa on se toinen rokote joka on enemmän testattu niin ei oteta. Itse kuulun riskiryhmään ja sen takia sen viime vuonna otin.

Meillä on kakkoselle ostettu babybay sänky joka liitetään meidän sänkyyn kiinni. Huonekalut haluaisin ostaa käytettynä, mutta aika auki on viel löydänkö budjetille sopivia ilman että pitää rempata. Ei sinänsä niin väliä mutta aika kortilla muutenkin. En malta ostaa kalusteita kuitenkaan uutena käyttöä kun tulee kuitenkin niin vähän.

Odotan synnytyslaatikon saapumista vakuutusyhtiöltä, kuin kuuta nousevaa. Ensimmäisen kohdalla se oli kyllä shokki. Laatikossa on siis kaikki paksut siteet ja ne kuuluisat verkkohousut. Steriili napa klipsu ym. Ja muovitetut synnytyslakanat jotta oma sänky ei mene pilalle.

Esikoinen syntyi sairaalassa ja en voi paljon positiiivista kertoa varsinkaan kun hollantia silloin en puhunut paljonkaan. Toka synnytys oli kotona ja maailman positiivisin kokemus. Paitsi että hoitaja myöhästy synnytyksestä. Kätilö tosin oli paikalla. Pikkasen pelottaa että jos tää menee nopeempaa niin sitten voi olla *askat housuissa.

Vaikka olen itse nirso niin ei vedä vertoja mun miehen nirsoudelle tai siinä ei kyse ole nirsoudesta vaan ihan oikeesti jostain hirveestä psykologisesta kauhusta erilaisiin ruokiin. Mies siis ei syö juustoa, ei hedelmiä, vihanneksista menee anopin valmistama punakaali juttu ja sitten tölkki pavut (vihreet) ja sitten voi just ja just syödä tölkki porkkanoita ja herneitä. Tuoreet pavut ei laske (uskon tän olevan tekemisissä suolapitoisuuden takia?) Kaikki teolliset ruuat laskee paremmin miehelle kun mun itsevalmistamat. Ja olen siis saanut miehen tykkäämään jopa spagettikastikkeesta jota ei vahingossakaan ennen syönyt.

Toinen lapsista oksutaudissa ja maa valkoinen ah ihanaa. Eli lunta olis mutta ei pääse ulos leikkimään ollenkaan.

Mucho
 
kivat.... tullu sitten herättyä neljän jälkeen...mies kuorsaa ku höyryveturi... sillä oli illalla jo nuhaa, nenä tukossa ja flunssa lie tulollaan... ja osani saan siitä sitten minäkin... :kieh: voin kertoo, että ei paljoo oo hyviä fiiliksiä kun parhaasta uni-ajasta menee muutama tunti...
Eihän se ite sille mitään voi... näitä tulee ja menee mut ei kyl ole kivakaan... keitinpä tossa sitten jo kaffetkin, kun kerran ollaan herätty ni ollaan sitte ihan perusteellisesti!

koira saa aikaisen aamulenkin, kello lyö justiisa kuus ja mä lähen pihalle ettei pinna katkee kun loppuperhe alkaa nousta.... murrrrrrrrr:mad:

flower again ja viikkoja tänään 26+0 jebou...... :) tulihan se hymykin hiukan ....
 
Luulin että mä oon vaikea ja kiukkuinen mutta kun lukee näitä teidän juttuja niin en sitten kovin paha olekaan :whistle:.
Pieniä ärsytyskohtauksia tulee joskus, kuten eilen... Mentiin lasten ja koiran kanssa iltapäivällä koirapuistoon, siellä oli joku mies kahden dobermannin kanssa ja sanoi meille että nyt teidän pitää 15min odottaa koska hänen koiransa eivät tule toimeen muiden koirien kanssa...
Teki mieli sanoa että suksi sitten koirinesi johonkin metsään, kyllä täällä lääniä riittää, ei mun mielestä koirapuistoa voi omia tuolla lailla. Mekin käydään mettässä joka aamu että koira saa juosta ja temmeltää. Koirapuistot on meidän tyttelille tärkeitä paikkoja sosialistua kun on vähän turhankin arka ja alistuva toisille koirille.
Hypättiin sitten autoon ja ajettiin kaupungin toiselle laidalle toiseen puistoon ja manasin mennessäni, lapsia nauratti mun jutut, olin niin kiukkuinen :D.

Mutta miehelle oon kyllä kiltti, vaikka välillä jotkut asiat ärsyttäis kuinka, mun mielestä pitää kumppania kunnioittaa ja yrittää nieleskellä. Ajattelen ettei miestä saa käyttää kaatopaikkana.

Ihana lukea muiden fiiliksiä, sellaisten jotka nauttivat raskaudesta. Koska mun pitää tunnustaa etten nauti tästä olosta pätkääkään :ashamed:. Se on toki ihanaa että saadaan lapsi mutta en tykkää olla raskaana, vihaan tätä kömpelyyttä ja väsymystä. Sanoin jo nuorena kun poikia odotin että tämä ei ole mun juttu. Kai se on paljon sitäkin että oon tottunut liikkumaan, ratsastamaan, treenaamaan ja nyt ei oikein mitään saa tehdä. Mulla on jo kaikkia suunnitelmia miten harrastan mitäkin sitten taas kesällä. Hätähousulle tämä aikakin on niin pitkä...

Vauva liikkuu ja potkii kovasti ja maha on jo valtava.

Rokotuksista meillä ei oteta mitään ylimääräisiä. Ei lapset, mies enkä minä.

Ihanaa, joulukuun eka päivä jo. Pian se vuosikin vaihtuu. Lapset nousi kun nato-ohjukset sängyistään kun sai avata kalenterin ekan luukun.

tiinelli ja vauva 24 poks!

ps. olenko jo muistanut sanoa että meillähän on myös tyttölupaus :heart:
 

Yhteistyössä