*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* joulukuussa (ensimmäinen vauva syntynyt)

Aatonaattoa :heart:

Poksautan heti ensimmäiseksi virtuna kuoharipullon synttäripäivän kunniaksi =) Ihania lahjoja olen jo saanut, mieheltä ruskean hapsullisen käsiveskan, sekä äitiltä lahjakortin jalkahoitoon.

Mussulle onnittelut kihlautumisesta :heart:

Kanavan pituudesta puheen ollen minulla mitattiin vähän reilut 4 senttiä lääkärineuvolassa parisen viikkoa sitten ja on kuulemma oikein hyvä mitta tässä vaiheessa.

Omaa napaa..kävin äsken työterveydessä näyttämässä turvonnutta nilkkaa. Kipeytyi itsestään lauantaina ja oli eilisiltanakin tosi turvoksissa ja kipeä työpäivän ja kaupassa juoksemisen jälkeen. Lääkäri ei sen kummempaa syytä löytänyt, mutta määräsi varmuuden vuoksi verikokeisiin, joista katsotaan tulehdusarvot, sekä tukosarvo. Saan soitella tulokset puolen päivän jälkeen.

Yritin samoin tein valittaa muitakin vaivoja mm. runsasta supistelua ja nenäntukkoisuutta, mutta lääkäri oli niin nopea etten ehtinyt kissaa sanoa. Pitänee katsoa mikä tilanne on joulunpyhien jälkeen..jos olo on edelleen vaivainen niin kyselen sitten aikaa neuvolalääkäriltä saikkua varten.

Toivottavasti joulukiireet alkaa olla jo ohitse kaikilta maaliskuun mussujen mammoilta ja ehditte hiljentyä joulunviettoon :heart: :heart:

Miimon ja Hengari-Hertta 28+4
 
Vatsan kovettumisesta/supistelusta: Kun kävimme 4D-ultrassa noin vkolla 23, Bruno Cacciatore sanoi, että vauva liikkuu paljon ja jo se pelkästään aiheuttaa usein noita kovettumisia ja supisteluja. Varmaankin kohtu reagoi itsestään (=ei tahdonalainen lihas) vauvan liikkeisiin noin. Itse en sen takia ole ollut kovinkaan huolissani - ehkä voisi jopa ajatella, että hyvä kun välillä kovettuu niin ainakin tietää, että vauva melskaa mahassa kuten pitääkin =)

Oikein rauhallista&hyvää joulua kaikille!

Karo76 ja poju rv29+5
 
Glow
voihan ihanat kamalat raskausvaivat! aamuyöstä alko koskee tonne nivusiin ja alapäähän niin että :headwall: |O ihan kun toinen jalka ois lähdössä irti :whistle:
että semmosta omaa (.)


HYVÄÄ JOULUA kaikille :xmas: :heart:
 
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE !! Niin äideille kuin pienille vauvoillemmekin! =)
Pitäkää itsestänne ja läheisistänne hyvää huolta! :heart:

Omassa mahassa menee kaikki hyvin, maha kasvaa, mutta vaaka on pysynyt nyt 2 viikkoa samassa lukeamassa.. Jippii! Nousihan se jo tasaisesti sinne + 12 kg.. =) Mutta tässähän nämä "syönti" pyhät tulevat ja kilot nousevat..
Ensi viikon keskiviikkona, sopivasti pyhien jälkeen sokeri rasitus koe.. Joten taidan "jäädä" kiinni, eli otan ilon irti koko joulusta koska sitten dieetti kutsuu.. Symfyysillä on löystymistäja ajoittain "juilimista", mutta eihän sitä nyt ihan " vaivoitta" voi olla. Ei raskautta turhaan sanota "raskaudeksi" .. ;)

t. nalle1puh + "op" 29+4 :xmas:
 
Onnea mussu kihlauksesta! :)
Miimon, onnittelut synttäreiden johdosta :)

Aika yksilöllistä tuntuu tuo kanavan pituus olevan. Mulla aina ollu ei-raskaana n.3cm.

Viime yö oli taas suoraan sieltä itestään eli esikoinen juoksutti n. 10 kertaa eli pisimmät unipätkät jäi n. 1,5 tuntiin |O Onneks mies tulee tänään joululomille :heart: Se on parasta mitä kuvitella saatan. Pitäs uskaltautua tänään viel tekeen viimiset ruokaostokset ja sitte rauhottua joulun viettoon.

Toivottelen siis kaikille maaliskuun mussukoiden odottajille oikein rauhaisaa ja ihanaa joulunaikaa! :xmas:

mobic ja kevätpörriäinen 27+0 :heart: *poks*

Ja linkiksi mun lempparijoululaulu (jos vörkkii) http://www.youtube.com/watch?v=LENRFfOrHkQ
 
liukastuin tänään ja olin kättärillä tarkkaílussa 4h, onneks vauva masussa voi hyvin,vaikka painoa saisi olla kuulemma vähän enemmän. neiti painoi nyt n.850g joten kqhden viikonpästä mennään paino kontrolliin...

mukavaa ja lämmintä joulua<3
tiitu ja nella rv26+5
 
Kiitos Mobic ja Ninni synttärionnitteluista =)

Menin heti aamusta työterveyteen näyttämään turvonnutta nilkkaa. Lääkäri määräsin verikokeisiin, joista ilmeni että tulppa-arvo olisi hiukan koholla. Kehottivat menemään näytille sairaalle, jossa vietinkin sitten iltapäivän, turhaan..äitipolilla sanoivat että tulppa-arvon tulisi olla n. 10, minulla se oli 0,7 eli ei syytä huoleen.

Samalla ultrattiin kun kerroin jatkuvista supistuksista ja tilanne oli edelleen hyvä. Kohdunsuu täysin kiinni, kaulaa 4 senttiä ja vauvan kokoarvio 1200 grammaa :heart:

Kotiin tullessa noudin postista myös äitiyspakkauksen =)

Nyt joulunviettoon! IHANAA JOULUA KAIKILLE :heart: :heart:

Miimon ja Hengari-Hertta 28+4
 
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE! :xmas: :wave:

mussu me ollaan karjalohjalaisia eli aika lähellä teitä siitäkin huolimatta.

Ristiäisistä ja kummeista oli juttua... Meillä tulee toivon mukaan tällekin tulokkaalle vähintään 1 kummisetä ja -täti, 3 kummia olis toiveena. Lähinnä sen takia, että luultavasti niistä edes yksi yrittää tehdä asialle jotain ja pitää huolen läsnäolostaan edes vähän.
Mun kummityttö on jo pyydetty yhdeksi. Ristiäiset varmaan pidetään mummilla kuten edellisetkin. Siellä on eniten tilaa.

Kelan päätöksistä ja tuista sanon kyllä suoraan tällä hetkellä, että haistakoon pitkät sekä kela että työnantaja... :ashamed: Koko syksyn olen yrittänyt selvittää mitä kaikkea työnantaja tarvitsee asian tiimoilta. Ainoa vastaus on ollut, ettei työnantajaa kiinnosta ennenkuin lokakuussa, kun loppuu edellisen hoitovapaa. No nyt sitten parissa päivässä on tarvittukkin se halavatun hakemuskopio ja anomus työnantajalle... No eihän siinä mitään, mutta yleensä pitää työnantajalle ilmoittaa 2kk ennen äitiysloman alkua... No jätin sitten papperit kuukautta ennemmin. Rahasta kyselin ja kun ei kerran työnantajalle kuulunut alun alkaen, niin oletin sitten myös saavani suoraan VAIN kelan äippärahaa... No kakanmarjat! Työnantaja maksaakin palkkaa... No ilmoitelkoot sitten itse Kelaan, kun kerran sössivät täällä näitä hommia. Ennen vanhaan piti olla välissä töissä sen 2 kk, että työnantaja maksaa, mutta nykyään työnantaja (ainakin siis minulla) on velvollinen maksamaan ensimmäiseltä 72 päivältä palkan. No kyllähän mulle tietysti kelpaa se normikuukausipalkka parilta kuukaudelta. Voin rauhassa maksaa lainoja ja velkoja pois ja ostaa ihan kunnolla jotain myös tulokkaalle... Ja jos siitä saisi jotain vähän säästöönkin...
Olisin tietysti voinut ottaa sen äitiyspaketin, jos olisin tuon tiennyt. Ajattelin niillä rahoilla nimittäin ostaa tulokkaalle tarvikkeita, ja nyt periaatteessa saan ne kyllä tuolla palkallakin...

Mammalia äippälomalla saa yrittäjä tehdä periaatteessa. MUTTA mikäli aloitat varhennetun, niin et saa tehdä yhtään päivääkään. Jos aloitan normaalisti, niin sunnuntailta ei makseta rahaa, joten sen päivän saa tehdä töitä ihan rauhassa. Minulla on nettikauppa. Joten kaikki tuotteet tilataan valmistajilta/maahantuojilta, postitetaan ja laskutetaan VAIN sunnuntaisin. Meillä tietty tuo postituskin onnistuu, kun on asiamiesposti huoltoasemalla... Muina päivinä hoitaa isäntä (mukamas).

).(
Supistelee ja ahdistaa... mutta siis ihan normaalia. Kivuliaitakin on... mutta en luovuta ennen joulunpyhiä. Ensi viikolla olis tarkoitus soitella kivuista synnärille, jos vaikka kestäis sinne asti :D
Yöllä en nuku välttämättä... jos ei mahaan satu, niin närästää... Eli siis ihan normaalia. Pitää käydä synnärillä nukkumassa yksi yö puuduttavien pillereiden voimalla, niin johan taas jaksaa pari viikkoa mennä :saint:
Niin mä jouduin edellisenkin kanssa tekemään...

Mutta nyt pitää mennä isäntien kanssa koristelemaan kuusta...
 
Mussu:Onnittelut kihlautumisesta! :flower:
Miimon:Onnittelut synttärin johdosta!

Supistuksista: Täällä ollut myös niitä paljon, mutten osaa olla huolissaan, kun joka raskaudessa niitä ollut! Ja tuo kanavan pituus mulla on 3cm ollut alkuraskaudesta asti!Samoten ahdistaa!

Oikein Hyvää ja rauhaisaa joulua kaikille!

anri&masuvauva rv 28+1
 
Hyvää Joulua kaikille!

En ole moneen päivään edes avannut konetta. Nyt oon sunnuntaiaamuun asti kaikki yöt töissä ja täällä tulee netissä roikuttua.

Eilen ja tänään on sitten ollu taas mukavat iskiaskivut kun keli muuttu taas vaihteeks kosteeks. Muuten on olo ollu ihan hyvä, yöllä tahtoo lonkat vaan kipeytyä vaikka nukun sellanen iso tyyny polvien välissä. Syy taitaa olla siinä et liian monta tuntia tulee oltua samalla kyljellä ja sen jälkeen mikään asento ei enää tunnu hyvältä.

Muutkin on näköjään miettineet kuinka vähän aikaa on enää jäljellä siihen että vauvat alkaa syntymään. Itskin mietin et jos tää toinen tulis samalla tyylillä kun esikko niin huomenna olis enää 9 raskausviikkoa jäljellä. Sehän olis jo ihan kohta.

Fantaihana 28+2
 
Kello on kohta puoli 5 aamuyöstä ja mä oon hereillä. :kieh: Taas tää on alkanu. Mulla oli edellisessäkin raskaudessa, et jos heräsin joskus aamuyöstä, niin en saanu nukuttua. Pakko oli nousta joksikin aikaa ylös ja mennä tekemään jotain, niin sit sai taas uudestaan unen päästä kiinni. Nyt mun on kaiken lisäksi alkanu särkeä öisin käsiä ja jalkoja. Tosi ärsyttävää!!

Mutta tänään on jouluaatto, mikä on tosi ihanaa :heart: Vielä kun on tullut luntakin kunnolla. Kinkku paistettiin eilen ja illalla sitä jo maisteltiin, heti kun oli saatu uunista. :p Nam! Tänään vuorossa kuusen koristeleminen, joulusaunassa käynti ja illalla mennään mun vanhempien mökille joulun viettoon. Sinne tulee joulupukki lahjoinensa =)

Vaavi voi mahassa hyvin ja potkii ahkerasti. Olo vaan on jo välillä aika tukala tämän mahan kanssa. Mulla kun ei todellakaan oo mikään pieni maha ja laskettuun aikaankin on vielä vajaa 3 kk. Että maaliskuuta odotellessa...

Mutta omasta puolestani toivotan kaikille maaliskuisille oikein ihanaa joulua!! :heart:

Tipi75 ja masuasukki rv 28 + 2
 
MLL
Oikeen rauhaisaa ja pulskaa joulua täältä joulupukin naapurista! :xmas:

Täälä on herätty sitten kello 5..Ei vaan enää tullu uni ja oonki sitten touhuillu salaatteja+lattikoita valmiiksi. Tossa puolilta päivin oisi tarkotus syödä ja sen jälkeen voisi sitten vetästä vaikka tirsat kun niin ajoissa heräsin. Paikat edelleen kipeet ja eilen jo mietin, että menisikö näytille kun oli niin tukala olo, mutta en sitte menny. Jos sitä pyhät sinnittelisi niinkun lillastinakin oli suunnitellut :)

Nyt takasin keittiöön kattamaan ja laittamaan pöytää, on vähän suorituspaineita kun ekaa kertaa teen koko joulupöydän itse (mies on tietty vähän jeesaillu) :saint:

MLL :heart: 28+1
 
Täältä samaten hyvää joulun aikaa kaikille.. :)

Sisko oli tehny starttipaketin mulle joululahjaks pikkuista ajatellen. :)
Siellä oli tuttipullo, sänkyyn semmonen leikki juttu, imetys kumia 2kpl, kosteuspyyhkeitä, pumpulipuikkoja, vanutyynyjä ja pikku myy pyyhe.. Ja sit oli laittanut jotain muksut ruoka esitteitä.. :) Oli kyllä aikas kiva. :)

Mua ärsyttää aivan suunnattomasti ku ei koko jouluna olla syöty yht aikaa jouluruokaa koko perheelle ketkä vielä asuu täällä.. Isä on nytki töissä ja toinen sisko näkyy just syövän itestään tuolla ku lämmitti mikros.. olis kiva ees kerra vuodes syödä yht'aikaa.. mutta ei.. kait se on vaan sit hyväksyttävä.. :(
Mutta enempää en valittele teille.. :)

Joulua toivottaa Suvisku+ "Ötökkä" 28+4
 

Yhteistyössä