*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* joulukuussa (ensimmäinen vauva syntynyt)

MLL
Ompas täälä nyt joku 29 buumi :) Onnea kaikille, perässä tullaan :D

Ihanan rauhallisesti on joulu mennyt ja tosi hyvä mieli on. Ruoka on ollu hyvää ja sitä riittää vielä huomisellekkin. Lahjatkin on ollut tosi mieleisiä, eikä mitään turhaa sälää oo tullu. Mies tykkäsi mun kokoamasta isyyspakkauksesta kovasti. Vauva on ollu vilkkaasti menossa mukana, parasta aikaa potkuttelee masussa. Ainoa varjo on ollu edelleen jatkuvat tukalan tuntuset supistelut ja huoli niistä, mutta ei kai ne mitään tee kun ei oo aikasemminkaan tehny...

Oikeen leppoisaa joulun jatkoa kaikille! :xmas:

MLL :heart: potkuripoju 28+2
 
Miimonin seuraksi täällä kans POKS 29+0. Mun masu on joulunaikana kasvanut huomattavasti eteenpäin. Ihan selkeä poikamasu on :LOL:

Jouluruokaa on hirveesti jälellä, kun mä en pysty syömään normaaleja määriä. Mieli tekis enemmän :p Joulupukki toi vauvallekkin lahjoja ja muutenkin lahjat olivat tänä vuonna oikein hyviä. Mies oli ostanut mulle talvi-crocsit sairaalaa varten :heart:

Joulunjatkoja kaikille! Huomenna vielä vapaa, sit taas töihin!

NinaRinsessa ja Poikanen
 
Hyvää tapaninpäivää täältä :) Kivasti menny joulu tähän saakka, pukki kävi tuomassa enemmän lahjoja kuin osattiin kuvitellakaan eli kiltteinä oltiin oltu :D Jouluruuistakin oon yrittäny nauttia, mut ähky tulee suurin piirtein heti :( Maha on silti kasvanu ja painoa en osaa kuvitellakaan :saint: Ens keskiviikkona on sit lääkärineuvola, pääsee taas ehkä näkee pikkuista :heart: Jos vaikka sinne jalkoväliinki näkis ni vois ehkä tuhlata joululahjarahoja tietynvärisiin vauvavaatteisiin :p

Uudeksi vuodeksi on jo kivat suunnitelmat, kun mun sisarukset tulee etelästä tänne niin ollaan aikuisporukalla meän vanhemmilla, pelataan pleikkarilla ja syyään ja juuaan hyvästi :) Pitäähän se varmasti tuo meän esikoinenkin ottaa sinne, mut eiköhän ne isovanhemmat viitti kahtoa sen perään edes yhen illan :LOL:

Vähä harmittaa nuo kovat pakkaset, kun ei kauaa tarkene ulkoilla, mut tehhään useampi pikavisiitti ulos aina päivän mittaan. Mies ja poika kuulostaa tuolla jo tekevän lähtöä ulos joten taidan mieki lähteä vähä happihyppelylle :)

Mukavaa tapanin jatkoa kaikille :wave:

mobic ja kevätpörriäinen 27+3
 
Täällä kanssa siirrytään huomenna vkolle 28...HUI, kuinka nopsaan aika menee. Toisaalta sitä jo odottaa maaliskuuta, että näkee oman pikkaisensa ja pääsee vähitellen tästä mahasta eroon eli toivoo, että sen myötä selkä/jalka vaivat taas helpottaisi.

Meidän joulun viettoa (joka pitkästä aikaa ollaan oltu vapailla molemmat) himmentää tuo appiukkoni joutuminen sairaalaan alkuviikosta, on siellä edelleen, ei mitään vakavampaa, huonokuntoinen jo muutenkin ja vaikka mitä ongelmia kotona selviytymisessä ja niin jääriä molemmat, ettei puhettakaan, että me saataisiin auttaa. Enkä ehkä kauheasti jaksaisikaan auttaa, kun on itsekin jo raskaassa hoitotyössä töissä.
Sekä hivenen syyllinen olo, kun mun vanhemmat pitkästä aikaa Suomessa joulun, olivat kyllä Aaton meillä, mut jotenkin on sellainen olo, että olisi pitänyt nähdä enemmän, mutta toisaalta sit anoppi on ollut yksikseen pyhät niin ollaan siellä käyty.
Ja oli kyllä TOOOSI masentavaa käydä Aattona sairaalassa, ei oikein kovin joulumieltä kohottavaa. Vähän eri rooli olla omaisena kuin hoitajana tuollaisissa paikoissa :ashamed:

No nyt on tulossa mieheni tytär poikaystävänsä kanssa syömään sekä anoppi, jänskättää nähdä tuo poikaystävä, HUI, kuinka vanhaksi sitä tuntee itsensä ja vähän jänskättää sekin, että melkein aikuinen tytär on saamassa itselleen vielä yhden sisarpuolen, kun voisi jo itsekin olla äiti....Aika koominenkin ajatus, vaikkei mitenkään ihmeellistä nykymaailmassa :p

Eli vapaista ja sairaslomasta ollaan nautittu sentään ja selkäkin parempi, eli ehkä pitää harkita ensi viikolla töihin menemistä kokeilumielessä ainakin....
Eiköhän se ensi joulu sitten korvaa kaiken, kun on pieni pyörimässä mukana :xmas:
 
Hyvää joulunvälipäivää ja rauhaa kaikille! :) :heart:
Täällä nousee paino nopeasti johtuen selkä/ lonkkakivuista jotka johtuvat pehmenneistä liitoksista... *Ei voi jumpata tai kävellä pitkiä matkoja tai edes laittaa tiskejä*. Uskomatonta että mulla on liikuntatausta kun ei sitä nyt huomaa mistään:) *hajoaa osiin raskauden takia* . Kumma kyllä - Silti on ihanaa odottaa rakasta tulokasta :D Kaikista muistakin vaivoista huolimatta.
Tässä kuvaa vk 28 menossa ( kuvassa myös mun toinen vauva ja sensuroitu puoliso ):
 
23.12 aamulla n. klo 05.30 meni vedet. Lähdettiin siinä ajelemaan kohti sairaalaa ja 06.05 meidät kirjattiin sisälle sairaalaan. Päästiin saman tien synnytyssaliin, mulla oli jo tosi kovat kivut. 15 minuuttia sairaalaan tulon jälkeen meille syntyi pienen pieni tyttö, 1850g ja 40cm :heart:

Synnytys meni hyvin, ei repeämiä, ei mitään. Kestoksi merkittiin 50min, josta ponnistusvaihe 3min. Mä pääsin tänään kotiin, mutta pikkuinen jäi vielä kasvamaan sairaalaan. Paino alkoi nousta hyvin. Aluksi tietysti laski, mutta tänään punnituksessa tyttönen oli jo 1910g painoinen. Äidin rakas pieni <3

Raskausviikkoja oli täynnä 29+5, mutta sairaalassa sanottiin että olisi ollut jo 32+. Tiedä tuosta sitten. Merkittiin kuitenkin syntyväksi rv 32.

Ikäeroa tuli kahden nuorimmaisen väliin vain 9kk. Oli varmaan parempikin näin, että mä tulin ensin kotiin ilman vauvaa, vauvahan tuo 9kk ikäinenkin vielä on.
Luomuna mentiin B)

Nyt jo ikävä pientä nyyttiä :'(
 
heklalle onnittelut pienestä tytön tylleröstä. Oon ihan järkyttynyt tästä ilouutisesta.. *tohkeissaan* =) :flower:

lisäys: Kävin lueskelemassa "mitäs nyt"-puolella heklan avausta ja ei voi ku ihmetellä kommentteja, miten hullua ja vainoharhaista porukkaa on liikkeellä ollu näin joulun aikoihin.. huh huh.. jengihän sekoo ihan silmissä..
 
Kiitoksia onnitteluista. :flower: Vähän mä olin paniikissa kun vedet meni :D Sairaalalle tullessa mä olin jo 7cm auki. Ei keretty antaa puudutuksia ja ihan luomuna mentiin :D Joulu menikin sitten laitoksella makoillessa. Vietettiin eilen uusi joulu kun mä pääsin sairaalasta. Avattiin loput lahjat ja syötiin jouluruokia.

Tyttö on täys kopio meidän muista lapsista, tummat tuuheat hiukset ja isot silmät :D Kamalan pieni rääpäle :heart:
Mun täytyy tästä lähteä sairaalalle viemään lapsoselle maitoa.

Kasvattakaa te muut isoja masuja! :wave: :)

hekla & Nyytti 4pv :heart:
 

Yhteistyössä