Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

ylibimbo tuttu :LOL: haha, huippu! :D Mie oon yrittäny väistää tuota synnytysajatusta vielä toistaseks ainakin, aika hyvin onnistuneena. Ehkä joulun jälkeen sit jos rupeis pohtimaan, mitä sitä synnytykseltä toivois (vaikka kyllähän tuolla neuvolassa jo vähän avattiin tuota aihetta ja vois jo pikkuhiljaa alkaa miettimään tosiaan noita toiveita. Mutta pirskatti! Miten sitä osaa ruveta toivomaan mitään, kun ei tiiä kaikista mahdollisuuksista täällä PKKS:ssä tai ylipäätään?! Huokaus. Olkoon! :whistle:)

Psst! :attn: Tuli mieleen, miten tuollasen kuvakollaasin saa koottua? Siis niin, et sais aikasempia raskausviikkomasukuvia lisättyä myös ja et näkis paremmin, miten masu on kasvanu? Tapahtuuko se jotenkin Paintilla vai..? Oon yrittäny muutaman kerran onnistumatta kuitenkaan. :p

JA siis nyt sinne syömään siis..

Repeäminen En pelkää synnytystä enkä mitään siihen liittyen. Ei ole aikaisempaa kokemusta synnytyksestä, joten ei ole mitään mitä odottaa :) Toki jännitystä on, mutta ajattelen niin, että tulee mitä tulee, on ne muutki naiset aina selvinny :) Jos tulee repeämiä niin sitten tulee mut pimpsanvenytintä en tulis koskaan hankkimaan! :D

Kivunlievitys Ei tosiaan aikaisempaa kokemusta, mutta uskon, että puudutteen haluan :)

Vau-kirja Miehen kanssa luetaan aina yhdessä seuraava viikko. Mies haluaa lukea aina myös "äidille" kohdanki :)

Paino 170cm/65kg. Viimeks neuvolassa painoin jo 68,8kg :whistle: :$

hopea
Mies oli eilen niin yyberhuvittava :D Jutteli masulle et "tulettekos tekin nukkumaan?" Sit muka kuunteli vähän aikaa ja sanoi hassulla äänellä vauvan vastauksen "Joo, tullaan me" Vaikka mitä keskustelua kävi masuasukin kanssa ja mua nauratti hirveesti :)

Ootteko kummeja viel miettiny? Meillä oli jo eka kina/mökötys aiheesta.. Meillä olis viis henkilöä, jotka haluttais; mun sisko,sen mies. Meidän sinkku mieskaveri, minun paras kaveri (nainen), mieheni yh-äiti-sisko. Jompi kumpi pitäis jättää pois; paras kaverini tai mieheni sisko. Miehelle ei väliä kumpi pois kuulemma, mutta oon parhaan kaverini kanssa ala-asteella sopinut, et ollaan toistemme lasten ekat kummit. Toisaalta en oo ihan hirveesti ollu viimeaikoina yhteydessä parhaaseen kaveriini mutta mieheni siskon kanssa olen myös hyvä ystävä, joten en tiedä kumman voi jättää pois.. Saakohan tästä sepostuksesta mitään selvää`? :LOL:

Auto Ihana s60 volvo -06 josta joudun luopumaan! :'(

Sukupuoli Haluan tietää! En vain ole varma haluaako mies tietää.. Toivon poikaa, mutta aivan yhtä hyvin on tervetullut tyttökin :)

Sipsunen Nauttikaa reissusta! :)

rinnat mun ei pahemmin näihin "turbopalloihin" auta koskea kun erittävät jo jotain :D

Ihanaa! Huomenna siskon perheen luo koko vkolopuksi! Koko meidän perhe kasassa :heart:
Voileipäkakku tehty jääkaappiin ylläriksi sinne, äitikin aikoi tehdä huomenna yhtä aivan ihanaa maissilastu/broilerkastike juttuja, nams! Kunnon herkkuvkoloppu tulossa :)
Äskön jonkin verran pyörrytti, mut mulla onkin niskat ihan jumissa :(

kn&muru 16+6 POKSUU!!

kn&

• Tykkää
Reactions: ItäHki
Pituus/paino Koripalloilijan mitoissa ollaan, eli 156cm ja paino oli ennen raskautta 57kg. Mulla kans pari kiloa tuli kesäloman aikana lisää, ja nyt sit tulee varmaan se parikymmentä :D Mut se on sen ajan murhe. Koitan kyllä miettiä mitä syön, mutta omaan aika (todella) huonon itsekurin.

Synnytyksestä ja repeämisestä en oo vielä panikoinu, tuntuu jotenki niin kaukaiselta asialta vielä. Ainoa asia mitä oon synnytyksen suhteen miettiny on et voisin haluta sinne altaaseen synnyttään jos se vaan on vapaana.

(.) Jes uus tukka! :) Lyheni varmaan 10 cm ja laitettiin vähän uutta väriä! Kyllä voikin piristää! :)

MM-11 15+5

nonii,nyt on kupu ravittu :D

kummeista: meillä on pieni dilemma,kun pojalla on 4 kummia ja en tosiaankaan tiedä ketä tällä kertaa pyydettäis kun ei viittis samoja kummeja ainakaan.. tai no mistä sen tietää vaikka joku saiskin kutsun tänkin lapsen kummiksi :)

kivunlievitys mä haluan ehdottomasti epiduraalin tälläkin kertaa,se auttoi sen ajan todella hyvin mitä auttoi.. ja mullakun oli pitkä synnytys (47h) niin ne pari tuntia tuntui taivaalliselta kun sai levätä siltä kivulta ennen ponnistusta. ponnistusvaihe mulla meni luomuna,ja sattuikin saatanasti :D

esikoista odottaville tiedoksi
mua ainakin pelotti hirveesti synnytys jossain siinä puolen välin tienoilla,sitten mitä lähemmäs laskettua aikaa mentiin,sitä alko odottaan. ja kun laskettu aika oli ja meni,sitä synnytystä ihan tosiaan odottamalla odotti,ja kun se vihdoin alkoi niin odotti että ne supistukset alkais kunnolla sattua niin tietää että vauva tulee pian. :)

pituus/paino
kesäkiloja täälläkin,heh 160/62 oli mitat ennen raskautta, nyt jotain 65 taitaa vaaka näyttää.. =)

sunniee ja vilperi 16+2

kn071 Haha, osaa ne miehetkin tuon homman. =) :heart: Mut pitää nyt ens kerralla yrittää, et ei sit tarviis miettiä sitä sekuntiakaan, kun mies puhuu meistä kolmesta tai kun myös kissoista niin viidestä. :D

Sanoin muuten eilen pikkutoverille (voisin vaihtaa tuon Alienin pikkutoveriks) ensimmäistä kertaa jotain ääneen: moi muru, kun testasin kirpparilta löytämääni doppleria, ja ihan tunsin kun punastuin! :heart:

Kummiasiaa ollaan mietitty jo paljonkin. Itelleni ehdoton kummivalinta on miun pikkuveli (muita sisaruksia ei miulla sitten olekaan), ja miehellä olis sit muutamia nimiä, joita se on ehdotellu. Luulen, et otetaan kolme kummia nyt sit tällä murulle. Tosin ykskään noista meidän kummiehdokeista ei oo nainen! On miulla kyllä yks naisystävä, jolle mainitsin joskus kännissä baarissa, et tahtoisin siitä kummin meiän tulevalle lapselle (tapahtu joskus alkuvuodesta), mutta mie karsastan jostain syystä kavereita kummeina. :eek: En osaa sanoa siihen syytä, ehkä myös siksikin, kun ei sitten tiedä, et säilyykö yhteydenpito jne. En osaa sanoa. Ja miehellä ei sitten olekaan sisaruksia. Vaikea homma.

Itse olen kummi yhdelle pojalle. :heart: Valitettavasti oon hoitanu sen homman äärimmäisen huonosti, myönnän. :'(

Hopea ja pikkutoveri Alien 15+5

Heissan!

Tässä ruokaa ootellessa pikanen sepustus...
KN071: Saahan kummeja olla 5, et mikset ota kaikkia, niin ei tartte oman tunnon tuskia kokea ;)
Meki ollaan jo pari päätetty, yks ei kuulu kirkkoon enää, mut tulee sit ei niin viralliseks kummiksi. Harvemmin sitä raamattua tulee luettua kummilapselle, vaikka se kirkonkirjoissa on tärkein kummin tehtävä.. Pääasia on että tukea saa itse ja siltä sitä varmasti tulee saamaan :)

Mies on meilläkin hiukan etäinen, joko tekee puita, on töissä, puhuu puhelimessa tai nukkuu,.. Asiasta mainittuani on hiukan parantanut tapojansa.. :) Ja eilisen neuvolan jälkeen olikin koko ajan kiinni :D tais sydänäänet herkistää miehen :D :D

Mut nyt syömään :p :p

tuplamamma-12 ja asukki 16+2

pikkumökö, meillä on 14-vuotias ja kaikenlaista ongelmaa on ollut jo muutaman vuoden, jotka alkavaan murrosikään olen yhdistänyt. Kärsivällisyys on tosi koetuksella harva se päivä ja väkisin tulee ajatelleeksi välillä, että on ihan hullu kun haluaa lisää lapsia. : / Mutta välillä teinit on ihan söpöjäkin. :)

Synnytyksestä: mulle jäi tosi hyvä muisto esikoisen syntymästä. Siksi en osaa nytkään sitä pelätä yhtään, päin vastoin odotan kovasti.

Kummeista, käytin kaikki mun puolen kummimahdollisuudet esikoisen kanssa, joten vähän vaikea on ollut keksiä ketään. Lähimmät ystävät ei kuulu kirkkoon. Päädyttiin sitten miehen sisarusten lapsiin, siskon tyttöön ja veljen poikaan, jotka on juuri rippikoulun käyneitä. Jos vaan suostuvat, siis.

Siitä tulikin mieleen, että meillä on melkoista juhlaa sitten alkukesästä, ensin on ristiäiset ja sitten esikoisen rippijuhlat. =)

Imoen & Mantti 15+2

Edit: Juupelle Iiiisot Onnittelut tuloksista!!! :heart:

kn: ihan hyvin voit valita kaikki! meillä ekalla 2 pariskuntaa ja sinkku, tokalla: 1 pariskunta ja 3 sinkkua ja kolmannella 3 ihmistä.. siis ei sillä etteikö noi muutkin ois ihmisiä mut kun en tienny miten sanoisin tässä tilanateessa ihmiset jotka ei oo sinkkuja mut silti ei valittu pariskuntia vaan pelkästään toisen osapuolet (yhestäkään parista ei toisen kaa missään tekemisissä)

Juupe: Onnea miljoonasti! Nyt nauttimaan raskaudesta :flower:

Kummit: Tytöllä on kaksi kummia ja tälle toiselle tulee myös kaksi. Toinen kummeista halutaan olevan perheestä/suvusta, kuten tytölläkin. Sen tarkemmin ei olla vielä mietitty.

Sunniee: Silloin kun mullakin synnytys alkoi, niin kuumeisesti odotin suppareiden kovenevan ja sitä kipua. Kun se oli päällä, sitä vaan meni synnytyksen mukana hetki hetkeltä.

Kivunlievitys: Enköhän mä pyydä taas epiduraalia tai spinaalia, riippuu kumpaa sitten suosittelevat. Esikoisesta sain epiduraalin ja sen jälkeen homma lähti rytinällä eteenpäin. Kukaan ei aluksi uskonut kun sanoin hetki sen jälkeen vauvan tulevan NYT :D

Onnea Juupe :heart:

Kummeista Ei olla niistä puhutu vielä keskenämme, mut luulen että mieskin haluaa ehdottomasti sen serkun vaimonsa kanssa kummeiksi. Ollaan niiden kans paljon tekemisissä ja tosi hyviä ystäviä ovat meille. Sisaruksista en tiiä et pyydetäänkö, koska ne tulee kuulumaan meidän lapsen elämään jokatapauksessa aina. Jos ei tuu kummankaan sisaruksia kummeiksi niin sit hakuaisin mun parhaan ystävän ja sen miehen. Ollaan tunnettu sen kans aina.

Kivunlievitys Todellakin haluan! :)

Hei luen kyllä ahkerasti mutten ole jaksanut kirjoitella:D
oma olo yhä samanlainen eli oksentaa saan aamuisin tai päivässä 1kerran ja kauppoihin en uskalla mennä kun huippaa.

mimma&piskuinen 16+0 POKS POKS<3 (liikkeet tuntuu melko selvinä)

• Tykkää
Reactions: katjuska-80
Laretzki
Tää on niin taas tätä, että vaikka kuinka sanoo olevansa ihan sinut kroppansa kanssa, niin siitä huolimatta kateus iskee. Miten te ootte noin pieniä! Ei niinku millään pahalla kenellekään,mutta itsestä tuntuu vähän norsulta (eikä ihan niin vähääkään) kun noita teidän painoja ja pituuksia lueskelin :ashamed:

kummeista Tällä hetkellä on kaksi, mun yksi kaveri ja miehen pitkäaikaisin kaveri (jota ei ole vielä tehtävään pyytänyt, mutta kuitenkin). Oon myös miettinyt sitä pitäisikö vielä nuorempaa siskoani pyytää, vai "säästetäänkö" seuraaville lapsille...

Juupe kyyneleet tuli täälläki silmiin, ihania uutisia ja tuhannesti onnea :heart:

Pikkumökö Meillä on kohta 12 ja kohta 10 vee pojat ja voi kyllä joka päivä jostain kinaa, varsinki tuo isompi on välillä muka niin teiniä että! Sitte kuitenki välillä on niin lapsi vielä. Eli kovasti esimurkkuiältä kuulostaa. Nyt vaan meillä räiskyy joka päivä kun talossa on kaks esiteiniä, yks uhmaikänen ja sitte vielä seinähullu raskaana oleva :kieh:

Kummeista en tiiä todellakaan ketä otettas kummeiksi, kaikilla lapsilla on ollu ainaki yks kummi joka ei ole sitte osottautunu kovin hyväksi valinnaksi :( Varmaan omista sisaruksista tulee otettua ainaki yks.

Synnytys ja kivunlievitys olen kokenu kaks luomusynnytystä (vain ilokaasua) ja yhden epiduraalin kera. Jos vain ehtii ja pystyy ottaan niin ehottomasti epiduraali mutta kyllä tuo ilmanki meni :)

Laretzki samaa mietin mutta sinä sanoit sen ääneen :D Juu kyllä tuntuu että vaikka ois lapsiaki niin osa on kyllä pysyny kadehdittavan hoikkina : /

Flunssa alko sen verran helpottaan että sain tekastua pottumuusin ja lihapullat :p
Eli syömään!

Viimeksi muokattu:
Hei tuosta Pööppiksen korisänky viestistä tuli mieleen, että miten oon voinu unohtaa kertoa teille että haettiin eilen miehen vaarin aitasta meidän vaaville kehto! :heart: Aivan uskomattoman hyvässä kunnossa siihen nähden, että miehen vaarin isääkin on siinä vauvana nukutettu, eli se on yli sata vuotta vanha ja aivan ihana! Viimeksi ollut käytössä -89. Vähän hioo ja laittaa maalia pintaan niin aiaiai :)

Voi Juupe mitä ihania uutisia <3
Paljon onnea ihanasta uutisesta ja vielä sukupuolestakin <3

Rinnat:On A kuppiset eikä ole kasvanut, alun turvotuski on jo laskenu ja taas on vanhat tyhjät lapaset. :/

Kummit: Meillä on yks varma kummi ja se on mun sisko. Sitten toisesta ei tiedetäkään, mies haluais yhen kaverinsa vaimonsa kanssa, mutta sitä ei TODELLAKAAN :D ole vielä sovittu. Kaks kummia meille tulee niin ku esikoiselleki, korkeintaan kolme.
Mä kanssa vierasta kavereita kummeina. Ja syy on se että siskolle valittiin "parhaat kaverit" kummeiks ja molemmat kummipariskunnat jätti yhteydenpidon jo sillon ku sisko oli pieni ku meni sukset ristiin vanhempien kanssa.
Sisaret on jotenki "varma" valinta mun mielestä.

Synnytyksestä vielä. Mulla pyöri kovasti mielessä, vaikka siis oikeastaan en pelännytkään muuta ku sitä repeemistä.. niin se että miehen serkulle kävi pari vuotta sitten synnytyksessä se pahin vaihtoehto. Se jostain sitten juolahti mieleen sillon ku oli synnärillä. Sitten mulla soikin loppusynnytyksen päässä jenni vartiaisen-en haluu kuolla tänä yönä.

Vau kirjasta: Meillä mies lukee ääneen sekä sen äidin että isän jutun. Ihanan herkkää. :) Sit aina mietitää yhessä mitä tuleman pitää. <3

MM Oon niin kade ku teillä on tollanen sukukehto <3 ois niin ihanaa ku meilläkin ois, mutta eipä ole :/

Nyt syömään, haisee kyllä niin pahalle että ei paljoa mieli tekis. yök"!

MM-11 Meillä kans heiluva puukehto, joka saatiin miehen suvulta. Mieskin on siinä vauvana pötkötelly :) Se täytyy vaan hioa ja maalata, mies ihan innossaan ku sai sen projektikseen :)

kummit sanoin miehelle et voisko ajatella 5 kummia, mut tuli tiukka EI. 4 maksimissaan kuulemma.. On se kyllä mustakin järkevin, mutta ku ei osaa päättää.. :( Pyydättekö jo kummit tehtävään ennen vauvan syntymää? Netistä löysin ihania runoja, joilla kummiks voi pyytää niin ajattelin semmoisen laittaa. Mietin voisko joulupakettiin laittaa jo runon jonku pikku lahjan kanssa? En vaan tiiä uskaltaako pyytää ennen ku vauva syntyny..

kn&murunen 16+6

• Tykkää
Reactions: -Pätkis-
kummeista on pyydetty ennakkoon ja sit vasta ku muksu syntyny, viimesimmän aikaan pyydettiin tylsästi tekstareilla mut ton tokan aikaan askartelin hienot (...) kortit (olin sillon töissä päiväkodissa et oli hyvää aikaa askarrella omiaan ku lapset piirteli tms.) joissa oli just joku runo ja sit pyyntö että haluatko ottaa tämän vastuullisen tehtävän vastaan..
Ja kaverikummeista, ekalla ei oo kun sukulaisia (tosin ex-miehen sisko ja sen mies eronnu..) ja just tää pariskunta ei muista ku jouluna jollai lahjalla. Tokalla on 2 serkkuu ja muut kavereita(3) ja 1 kaveri muistaa tosi usein kysellä mitä kuuluu ja on oikeesti kiinnostunu kummilapsestaan, tälläkin lapsella kummeina ollut pariskunta eros ja ne muistaa kans lähinnä joululahjalla ja tää naispuolinen oli mulle tosi hyvä kaveri kunnes tapahtui tilanne X ja sen jälkeen ei ees kunnol puhu mulle..mä en tiedä mitä on tapahtunu koska viimeks ku oon niillä käyny kaikki oli hyvin??!! Tosin luulen et miehen nykysellä on tässä(kin) sopassa lusikkasa ku ovat keskenäänkin hyviä kavereita.. no jos on noin lapsellinen ni antipa olla vaan!
Ja kolmannella on sit 3 kummii, joista 1 käy moikkaa ja on muutenki aika aktiivinen, 1 muistaa silloin tällöin ja 1 ei oikeestaan ollenkaan.. ja jätkä on vasta vuoden...

Mut tän tulevan kummit...Ei hajuakaan!! Tää vuoden vanha oli jo vähä haaste ku kaikki "hyvät" käytetty.. mut kai ne sit lähempänä loksahtaa :) Sit ku mun tädillä on muksuja 11 ni kaikki rippikouluikäset on vähä niinku käytetty useempaankin otteeseen :D

Pikkakysymys tähän väliin, että pitäiskö pureskella vai niellä kokonaisena veden kanssa Multitabsin Raskaus ja Imetys -vitamiinit? Missään ei lue. :D Ja yleensä jos ne on pureskeltavia, ne tuoksus hyvälle.. noi ei oikein millekään edes tuoksu. :p

Noloa taas. :ashamed:

Mä tänään piruuttani otin kuvan huomisen rv 17 poksumisen kunniaksi ja täytyy sanoa etten pitänyt mahaani ihan näin isona. Toki kuva on otettu nyt illalla, ja kai se voi vähän vääristääkkin. Ja ei sillä, olenhan mä jumalaut syänykkin :D Mutta että tämmönen mörssäri.

Ukko roijaa just pihaan jotain uutta "projektia" johon meni taas aivan liikaa rahaa. Onhan se ihan hieno, mutta ostas hemmetti autoja jotka toimii. Niilläkin rahoilla me oltas ostettu KAIKKI lapsen varusteet ja pitkäks aikaa eteenpäinkin Onkohan tää nyt se niitti jonka ansioista mä ekan kerran räjähdän sille raskauden aikana...

Ja Juupelle sylillinen onnea! :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä