Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

pikkumökö Mene vaan vaatimaan enemmän päivystyksessäkin! Mä aina ylisuurentelen asioita, kun ei ne muuten tee mitään siellä kipujen/vuotojen kanssa!

Kina Kamala pomo! Inhottavaa kun sinulle tulee paljon huonoa yhtäaikaa :( voimahalaus :hug:

jadeza alaselän jotku osat löystyy raskauden aikana, joten on normaalia, että odottavalla äidillä on alaselkä kipeänä. googletin alaselkä ja raskaus . Heti ensimmäiseksi tuli hyvä artikkeli asiasta. Linkki oli vaan niin pitkä, etten halunnut sitä tänne liittää.
Mun käsityksen mukaan Kelan saikkurahalle joutuu vain jos saikku johtuu samasta syystä yli 60 päivää..Mutta voi olla, että sun työpaikalla on erillaiset lait kun mun.

hepuhi:heart:käpy 17+0!!!!! POKS
 
Pikkumökö! Inhottavaa! :hug: Kyllä sun täytyy päästä kunnon tutkimuksiin ja ultraan! Soita heti maanantaina uudestaan ja pidä pääsi ja intä itsellesi aika. Mä pidän peukkuja, että ottavat sut ja tutkivat kunnolla. :heart: Mulla itsellä oli ensimmäisessä raskaudessa verenvuotoa silloin tällöin ja sitä tutkittiin kyllä monesti ja tarkkaan ja mitään ei löytynyt. Mulla oli istukka kohdun suulla koko raskauden, että saattoi tosiaan johtua siitä. Terve lapsi lopulta syntyi suunnitellulla sektiolla. :)

Hb oli ekalla käynnillä 120 ja nyt 110. Olisin halunnut aloittaa floradix kräuterblutsaftin, mutta meidän apteekissa ei saanut sitä enää, vaan jotain vastaavaa Iron Vital F. Mulla on luonnollisestikin matala rauta ja ekassa raskaudessa se laski kuin lehmänhäntä, eikä noussut millään lääkkeillä. Oli jälkitarkastuksessakin vielä matala.

Minä julkistin raskauden facessa jo viikolla 9, samana päivänä, kun olin nähnyt pikku papusen ultrassa. :heart: Mut mä kirjottelen sinne muutenkin kuin blogia, päivittäin. :)
 
pikkumökö: Onpa huonoa palvelua! Siis teettivät sulle raskaustestin? :O Jestas mitä vatipäitä... No nythän sitten onkin varmaan jännittävää ootella tuon r-testin tuloksia :LOL: Toivottavasti pääset vaatimalla johonkin ultrattavaksi! Kun eikö vuotava istukka vaadi lepoa..?


Kina: Onpa törkeä pomo! Ei tommosta saa vaatia, hän toimii täysin laittomasti. Sitäpaitsi sä menettäisit kolmen kuukauden palkan, jos irtisanoisit itsesi ennen äippälomaa. Kun työnantajahan joutuu maksamaan täyttä palkkaa ensimmäiset 3kk äippälomasta ja vasta sittenhän alkaa tuon Kelan maksama äippäraha. Se nimittäin tuntuu taloudellisesti aika paljon, jos tippuu heti äippäloman alettua Kelan rahoille...

Pahoittelut läheisen sairaudesta :hug: Kamalaa kun ikävät asiat kasautuvat tuolla tavoin... Mutta onneksi on uusi elämä tuloillaan :hug:


Brio Sing: Meillä oli esikoisella nuo rattaina vaunuajan jälkeen. Siis ilman sitä koppa-osaa, meillä oli eri vaunut vauva-aikana. Ostettiin nuo sitten vaan pelkiksi rattaiksi, kun vaunut oli myyty. Muuten olivat ihan hyvät, mutta rattaat ovat todella leveät. Takarenkaiden akseliväli on varmaan leveimpiä markkinoilla olevia (69cm). Se kannattaa huomioida ennen ostopäätöstä! Vaunuilla ei nimittäin mahdu kulkemaan pienten kauppojen hyllyjen väleistä, eikä meinaa mahtua pienten putiikkien ovista sisään. Myös vanhat pienet hissit tuottavat vaikeuksia. Meillä nämä rattaat "onneksi" hajosivat, sillä en olisi niitä kuitenkaan enää halunnut tuon leveyden takia pitää uudelle tulokkaalle... Rattaista hajosi kasausmekanismi noin vuoden käytön jälkeen ja renkaista tippui ruuvit jatkuvasti. Olen kuullut, että nämä rattaat eivät ole Brion omaa suunnittelua, vaan ovat alunperin jonkun halpismerkin (muistaakseni ABC-design) vaunut ja siksi vaunut eivät vastaa Brion normaalia laatua. Mutta onhan hintakin Brion muita malleja huokeampi.


Aurinkoista lauantaita kaikille mammoille! =)


SiSa & Pikkupulla 16+3 :heart:
 
huomenia !

juuri kotiuduttiin,oltiin mun veljellä ja sen avovaimolla yökylässä =) pelailtiin Wiitä yömyöhään ja mussutettiin pizzaa :D kaikki muut joi olutta,ja mä vetäsin yhden alkoholittoman mansikkalime-sidukan,oli muuten hyvää :) esikoinenkin olli älyttömän kiltisti ja kävi nukkumaan vaikka muut vaan melus. en ookaan aikoihin nauranut noin paljon mitä eilen,oli AIVAN IHANA ILTA :)


ON: potkuja tuntuu aikasta paljon,napa heiluu ja pieni tekee pitkiäkin potkutteluja jo :heart: päänsärky on hellittänyt,mut issias vaiva on palannut :( ai että kun nousin aamulla sängystä ja meinas jalka lähtä alta. huhhuh.. pitää varmaan se tukivyö pian ottaa käyttöön..

eipä mulla kummia,pikkumökölle vielä piti sanoa,että on kyllä kurja kokemus sulla,missä ne sympaattiset hoitajat oikeesti on??? tuntuu että aika moni on valinnut väärän uran kun lähtenyt synnytyssairaalaan töihin :/

sunniee ja vilperi 17+4

nauttikaahan viikonlopusta :p
 

Yhteistyössä