Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Laretzki
Tänään olisi taas neuvola tuossa suunnilleen tunnin päästä. Pitää tulla kertomaan kuulumisia kun illalla joskus pääsee remonttihommista takaisin. Kotona tehty punnaus kyllä vaikutti lupaavalta, alkupainoon eli olisi tähän mennessä tullut kuin vähän päälle kaksi kiloa, tästä mahasta huolimatta :O Ja en todellakaan oo syönyt viime viikkoa terveellisesti, vaan esim. yksi ilta vedin kokonaisen 500g juuston kerralla kitusiini ja si toisena päivä 2x salamipitsa :LOL: Mahastakin laittelen kuvaa, mutta voi mennä huomisen puolelle, kun tänään mies ei aamulla ehtinyt ottaa, kun lähti aiemmin töihin, jotta pääsisi sieltä sitten aikaisemmin.

Neuvolan jälkeen kaupungille katseleen kenkiä, kun kaikki kengät päästä vedet sateella sisään ja niitä sateita on tässä ollut nyt vaikka kuinka paljon. Lisäksi olis tarkotus ostaa pari ginan pitkää toppia ja paitaa kokoa isompana, ettei tarvi noita tämän hetkisiä ihan venyttää piloille ja että olis vähän jotain vaihteluakin noissa painoissa. Paidoista suurin osa menee kyllä joo edelleen päälle, mutta kun maha ja tissit nostaa niitä jonnekin navan kohdille niin ei kiva.

Lare ja Spyro 17+6 ja jotenkin puoli väli tuntuu lähestyvän huimaa vauhtia

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Jotain mun vielä piti sanoman...
Maanantaina toinen neuvola käynti, kuulee ekaa kertaa sydänäänet.. :heart:
Tosiaan mulla oli eka vk9 ja nyt vk15, seuraavia käyntejä ei olla katsottu, mutta eikähän nekin selviä. Rakenne ulta 26.10.
Juupe, hieno juttu!! :heart:
Huomenna taas uusi kuva tulossa :)

• Tykkää
Reactions: hepuhi ja -Pätkis-
Huomenta!! :wave:

Täällä aamu alko loistavasti oksentamisella :/ en ookkaan vähään aikaan oksentanu nyt sit tuli useemman viikon eestä :/ Mä jo aattelin et tää ois ollu ohi.

Huomenna poksuu, musta tuntuu et tää 14+ on kestäny ikuisuuden -13 meni taas tosi nopeesti :)

pikkumökö + paavo 14+6

ja taas tuli pahaolo :/

Synnytyksestä vielä: esikoisen synnytyksessä leikattiin väliliha, tuo leikkaaminen taisi olla silloin yleisempää ku nykyään (?). No kuitenkin, mä en siinä vaiheessa koko tikkaamista edes huomannut, mutta ex kysyi kätilöltä että montako tikkiä laittoi. Kätilö totes vaan että "en laskenut". Ilmeisesti siis jonkin verran... Mutta parani nopeasti. :)

Ihanaa viikonloppua kaikille, voikaa hyvin!!

Imoen & Mantti 15+3

Toi linkki oli ihan loistava! Mieskin nauroi ihan hirveesti =)

Kummit tulee olemaan meillä pikku ongelma, koska tuntuu että kaikki mahdolliset tyypit on jo käytössä. Tää on kuitenkin meillä jo viides muksu, ja kun vähintään se kaksi kummia pitäisi saada kasaan, niin alkaa tosiaan ihmiset loppua ympäriltä. Tossa taannoin tosin keksin että esikoinenhan kävi just rippikoulun, eli siitä saadaan varmaan toinen, mutta sitten pitäisi saada vielä yksi. No, ehkä me ehditään vielä miettiä :)

Pitää koettaa tänään muistaa soittaa neuvolaan puhelinaikana, mulla on ollut parina päivänä aika napakoita supistuksia niin tuli mieleen että pitäis kai mennä otattamaan tulehdusnäytteet. Se soittoaika on vaan just siihen aikaan päivästä että meillä on siinä ruokailua ja päiväunihässäkkää, niin melkein aina unohdan sen :headwall:

Pööppis
Tsempit pikkumökö pahoinvointii. En ymmärrä miten oon voinu olla näin onnekas etten oo oksunnu kertaakaan. Sillon rv6-7 tai jtn oli kaks vkoa toooosi pahaolo,ettei voinnu syyä mitää ja oli karmeeta olla töissä,mut en kuitenkaan oksentanut.

Joku kyseli pituus/painoa, no olin ennen raskautta 51kg ja olluki koko aika tän 161 cm PITKÄ, ekas neuvolas jo 53, siis söin ku hevonen sillon rv4 ja 5. nyt tota painoa on jo 57. kukaan ei varmaan oo lihonnu näin paljon ku mie :/
Mut se hyvä täs et nyt on tullu keskimäärin 200g/vko ja siihen onn ihan tyytyväinen. taitaa suurinosa kiloista mennä tisseihin :D jumalauta semmoset hinkit et...huh huh.. kohta niil saa luututa lattioita

Miun neuvoloista pakko mainita tuntuu et tosi harvoin... eka olis siis silloin 9.8.2011 np 13.08.2011 neuvola 9.9 seuraava käynti 20.10 rakenne ja seuraava neuvola 26.10 aika harvoin miusta nuo neuvolat...

eli neuvolat menee näillä viikoilla

9+6
14+2
21+0

ihan vaan piti itse ihmetellä... miten teillä muilla ?

minnarun&rinsessa 16+2

Noista synnytyksistä sen verran, että mä oon päättäny etten ajattele edes koko asiaa etukäteen. Se menee kuitenkin miten menee, eikä etukäteen "stressaaminen" mitään auta. Esikoisesta repes jonkun verran väliliha ja parani hyvin, oon kuullut että paranee nopeemmin jos ei ole leikattu... Ja muutenkin synnytys meni hyvin, ni ehkä siks en osaakkaan stressata :D
Joku puhui siitä että aikoo varata neuvolaan ajan jo aiemmin kuin seuraava ois, mietin ite samaa jos se vaan on mahdollista. Seuraavaan neuvolaan ois vielä kuukausi aikaa, kuten myös ultraan.. Ois kiva tietää vähän tässä välissäkin et miten menee ja haluaisin ton hemoglobiinin mitattavan, kun on huipannut välillä ja päätä särkee melkein jatkuvasti.
Niin ja kahtena päivänä peräkkäin mulla oli supistuksia... Pelottavaa jo tässä vaiheessa, näyttäis siltä et en pysty kyl tota duunia tekemään ees sinne varhennettuun äippälomaan asti, jos tää meno jatkuu... Sais työnantaja keksiä mulle kevyempää hommaa :kieh:
Äippävaatteista: Ootteko muut huomannu et esim. hennesillä myytävät on tosi Ankeen värisiä ja huonolaatuisia..ja kalliita mustaa, valkoista, ripulinruskeeta...
Kävin eilen kaupoilla ja ostin 4 paitaa ihan muista kaupoista, kun löytyi raidallisia:heart: ja ihanan värisiä =) ja kun yhen koon isomman ottaa kuin normisti ni hyvin mahtuu, ainakin vielä :LOL:

Kina ja paapo.. rv. 16+2

Ps. unohtu laittaa... Paino ennen raskautta oli 56kg ja pituus on 157cm ja nyt painan jotain 60kg, et on sitä jonkun verran tullut :D
Ja neuvolat mulla ollu
eka rv 6
ultra rv 11+3
toka neuvola rv 13+2
seuraava neuvola rv 20+2 ja ultra 21+2, eli 7 viikon välein näyttäis olevan neuvolat.. Esikoisesta oli 2-4 viikon välein :D

Viimeksi muokattu:
Ihania mahoja teillä! Mulla eilen eka työkaveri kysyi et onko tuo sitä miltä näyttää.. Maha pullahti tällä viikolla esille, esikoisen raskaudessa vasta joskus rv 20 (ja nyt siis rv 17). Viime yö valvottiin esikoisen kanssa, kun toinen on kuumeessa, nyt on sitten huono olo töissä ja äly väsy, en taas tiedä miten selviän tän päivän.

Kummeista, vähän on juteltu, haluan mun siskon, mutta hän ei kuulu kirkkoon (tulee kyllä kummiks silti), mutta virallisesti ei tiedetä vielä. En haluais miehen sisarruksia enkä toisaalta kavereitakaan. Ahistaa koko kummihomma, aina hirvee miettiminen. Ja mitä ne kummit käytännössä tekee, meillä ainakin käy vaan synttäreillä (enkä kyllä muuta odotakaan).

Painoa on lähtenyt pahoinvoinnin takia 2-3 kg, nyt 173 cm/61 kg. Viimeks tuli hankalasta raskaudesta johtuen (tai sitä ainakin syytän!!) 14-16 kg, nyt toivon et pystyn liikkumaan paremmin enkä mässytä suklaata yhtä paljon. Tosi vaikea on ollut päästä kiloista eroon, vieläkin pari kiloa liikaa lähtöpainoon. Herkuttelen paljon, tykkään syödä, siinäpä se, miks niitä kiloja tulee. Viimeks ei tullut raskausarpia yhtään, rasvailin BodyShopin kaakaovoiteella, toivottavasti ei tulis nytkään. Mä taas olen vähän pinnallinen ja toivon et saisin oman kroppani takaisin, ahistaa selluliitti ja löysä kroppa ja oon kiitollinen et säästyin raskausarvilta. Se tietää siis jumppaa, jumppaa ja jumppaa.

Hirveen pitkä aika tuntuu olevan seuraavaan lääkärikäyntiin (3 vkoa), tosi hitaasti kuluu aika. Oon ihan kypsä töihini, haluisin vaan jäädä äippälomalle. Viikot menee hitaasti, heti viikonlopun jälkeen ootan vaan uutta viikonloppua.

Viime yönä supisteli tosi kovasti ja koski oikealla mahaan, aamulla oli koko kohtu hellänä. Mistä lie johtunut.. Viimeks kärsin ennenaikaisista supistuksista noin rv 20 alkaen ja päädyin vuodelepoon 2 kk, en ala jos taas käy niin.

Hitto, kun mua väsyttää, voisin nukahtaa tähän työpöydän ääreen..

Viola ja pikkunen 16+4

Vielä lisäys noista äippävaatteista.. Benettonilta oon löytänyt jotain ja sit Briteistä oon tilannut. Kaupoista en tunnu löytävän mitään. Omat paidat alkaa jo nyt jäämään liian lyhyeksi, tosin kotivaatteet on ok, mun ongelma on ennemmin työvaatteet (jakkupuvut, ns. siistit vaatteet).

Viimeksi muokattu:
mulla neuvolat menee näin
rv 7
ultra rv 12
neuvola+neuvolalääkäri rv 14
neuvola rv18
rakenneultra 19+

ja jatkossa tulee oleen kuukauden välein noin,ja sit loppuajasta tietty kahden viikon ja viikon välein.. tampereella ainakin seurataan tosi tiiviisti myös uudellensynnyttäjiä. helsingissä mulla ois ollu seuraava neuvola ton rv 7 jälkeen vasta joskus rv 22.. aika köyhää ja törkeetä !!

äippävatteet: on tosiaan melko ankeita ja värittömiä. :/ ite haluisin jotain kivan värisiä paitoja muutenkin,kun ei oikeen löyry ku musta ja harmaata kaapista :S

käytiin tossa just reippaalla aamulenkillä,ja iltapäivällä sitten puistoon kun vihdoinkin paista aurinko !! onkin satanu vissiin 3 viikkoa putkeen,lukuunottamatta pieniä hetkiä :D huomaa että on syksy..

ihania masuja ilmestynyt taas :p

sunniee ja vilperi 16+3

Heips!

Neuvola kuulumiset alkuun, eli verenpaine, pissa, sydänäänet ym. kaikki ok.
pituus ja paino asiaa ootte jutellu. Mulla pituutta 167cm ja paino pyöriny siinä 60 hujakoilla, vaihtelee mulla helposti parikin kiloa suuntaan tai toiseen. Paino siis nyt neuvolassa edelleen 60kg, mitä tosiaan ihmettelin kun yleensä tässä vaiheessa mulle on tullut jo väh 5-7 kiloo.. Mutta kerkee se viel nousta varmasti ihan liikaakin :LOL: Rinnat kokenu kans muodonmuutoksen, normaalisti jotain a ja b kupin välillä, mutta nyt ei oikein b-kuppikaan enää sovi :O ja rinnat on tosi kipeet, painavat ja kiinteet pallot..

Ja se olis TAAS viikonloppu edessä! Aika vaan katoaa (tosin mulle viikonloput tarkottaa piiitkiä työpäiviä) Mutta ajatelkaapas kuukausina miten vähän loppujenlopuks on enää aikaa äippälomaan :O Kyllä tän ajan jaksaa vielä (teen siis töitä iltaisin ja viikonloppuisin) raskaaksi välillä käy kun päivät hoitaa kodin ja lapset ja muut menot ja sit iltasin töissä, ja viikonloppuna tosiaan pitkiä päiviä sit. Mutta kuten sanoin aika kuluu onneks nopeesti =)

maruli rv 14+3

Oon täällä oikeastaan vaan kuunteluoppilaana, mutta nyt mua kyllä vähän ihmetyttää. Oon 27-v ensiodottaja Helsingissä.

Mulla on ennen puoltaväliä vain kaksi neuvolakäyntiä (1. vkolla 8 ja 2. vkolla 18) janiiden lisäksi nt- ja rakenneultra. Lääkäreitä kuulemma koko raskauden aikana kaksi, abaut viikoilla 26 ja 36, neuvoloita ilmeisesti loppua kohden edes vähän useammin. Onko tää ihan normaali tahti? Minusta tuntuu kyllä tosi harvalta.

Hammastarkastusta ei ole (jono on niin pitkä, että lapsi ehtii syntyä), sydänääniä ei vielä ole kuunneltu missään vaiheessa. Sokerirasitus sentään tehdään kahdesti (sukurasite). Jossain vaiheessa alkaa sitten se perhevalmennus, sitä on vissiin 3 kertaa.

Jotenkin vähän orpo olo.

Vielä lisäys: sellaisen ohjeen sain, että jos jotain kremppaa tulee, niin tavalliselle tk-lääkärille vaan, mitkä puolestaan oli tosi vastahakoisia tapaamaan mua, koska pahoinvointi kuuluu raskauteen ja on siksi neuvolan asia (tarvitsin sairaslomatodistuksen, koska en oksentamiselta voinut mennä töihin).

Viimeksi muokattu:
Tawny, mulla on aikalailla samat noi neuvolakäynnit. Eka käynti oli joskus 7-8 viikolla, ja seuvaava on viikolla 18. Ja tossa välissä ainoostaan np-ultra. No eipähän tarvii kokoajan rampata, minusta aikaisemmissa raskauksissa on ollu vähän liikaakin noita käyntejä... Mutta ekakertalaisella luulis olevan vähän useemmin!

Juupella ihania uutisia! Onnea :flower:

Vielä synnytyksestä sen verran, että mäkin pelkäsin nimenomaan sitä repeämistä ja ponnistusvaihetta yleensäkin esikoisen aikaan. Synnytys kuitenkin meni ihan hyvin siihen asti kun tuli niitä ongelmia :D Kesti yhteensä n. 20h (toi aika siis oltiin sairaalassa ja synnytyssalissa tuosta ajasta n. 10h) Synnytys käynnistyi lapsiveden menolla ja kun vauvan pää ei ollu laskeutunut/kiinnittynyt niin mä en saanu enää sairaalassa nousta ollenkaan ylös edes istumaan. En siis vessaan tai mihinkään koko synnytyksen aikana.. Yhteensä makasin sängyssä jotain 2vrk. (Eka ylösnousu oli aika mielenkiintonen kun siinä sai pari ihmistä olla ottamassa koppia musta kun vähän taju lähti :p) Mutta siis ongelmat tuli siitä kun vauva sitten jossain vaiheessa laskeutui niin napanuora jäi johonkin jumiin ja oli kaulan ympärillä. Niin tuli sydänääniin laskuja ja ponnistusvaiheessa ne paheni sen verran että oli tosi alhaalla syke tai sitten hävis kokonaan. Joutuivat sen välilihan leikkaamaan ja imukupilla ottamaan ulos vauvan.. Tuskin multa hirveesti mitään olis revennyt edes ellei tota imukuppia oltais käytetty. Mutta minkäs teet, mielummin noin että multa repes paikat (jotka kuitenkin parani hyvin ennalleen) kuin että vauvalle olis ehtinyt sattua jotain. Esim. joku aivovaurio siitä kun ei saa happea yms. Minä sentään paranin hyvin mutta lapselle olis voinut käydä hullummin jos siinä olis kauemmin kestäny että saada se ulos. Ja toisaalta oli kivempi olla leikkaussalissa kokovartalopuudutuksessa ommeltavana, kun siinä toisaan ei tuntenu yhtään mitään :D ja taju veks muutenkin kun jonkun rauhottavan laittoivat suoneen. En olis jaksanu enää yhtään nipistystäkään sen synnytyksen jälkeen..
Enkä mä nyt tiiä mikä tän pontti edes oli :D mutta siis, kun ei sitä voi tietää miten synnytys tulee menemmän niin ei sitä hirveesti kannata miettiäkään liikoja.. Ja jos jotain menee pieleen niin sairaalassa on osaava henkilökunta joka tekee kyllä sitten toimenpiteitä jos tarvii. Ja näitä joille jää synnytyksestä jotain pysyviä vauroita niin on tosi harvassa ja yleensä synnytykset menee hyvin ilman mitää suurempia ongelmia :) kyllä mäkin voisin ihan hyvin vielä synnyttämään lähtee.

Neuvolat

neuvola 8+5
nt-ultra 11+4
neuvola+lääkäri 14+4
neuvola 18+6
ja sitten äippäpoli+ultra 19+5
ja 20+5 rakenneultra

Tossa nyt noi mitä tähän mennessä tiedän. Mulla on nyt n. 3 viikon välein neuvola ja samoin äitiyspolilla seuranta. Loppua kohden tietty useammin sitten. Mut tää onkin kaksosraskaus. Mutta siis ihan tarpeeks usein on käyntejä.

Kummit Meillä ei oo esikoisella mitään virallisia kummeja, kun ei kuuluta kirkkoon niin ristiäisiä ei pidetty. Piti pitää jotkut pienet nimijuhlat mutta sekin sitten jäi kun sukulaiset asuu niin eri paikoissa ja melkeen kukaan ei olis päässy. Ja muutenkin lapsen nimen tiesi aika moni jo ennen syntymääkin ja kaikki viimeistään syntymän jälkeen. Yksi epävirallinen kummi meijän tytöllä on ja hän on mun hyvä ystävä. Mutta sukulaisia ja kavereita löytyy kyllä ympäriltä vaikka mitään kummihienouksia ei olekaan :D Sama kaava myös näiden kaksosten kanssa sitten. Toi sama ystävä tulee niillekin "kummiksi". Ja mieheltä luultavasti joku sen kaveri, en oo ihan varma mitä se siitä joskus puhui..

Miehet ja raskausjutut mun miestä ei hirveesti kiinnosta :D Tai toki kiinnostaa mutta ei se yleensä omatoimisesti noita kirjoja ja lappusia lue. Mä aina näytän sille tosta neuvolasta saadusta Vau-kirjasta mitä milläkin viikolla tapahtuu aina kun viikko vaihtuu. Ja kyllä se sen ihan mutisematta lukee yleensä. Välillä kyselee että "mikäs viikko nyt on" ja päivittelee tän mahan kokoa. Ei oikeen muuta. Mutta ihan hyvä näin, samanlailla meni esikoisenkin odotus ja en mä tykkäis jos joku kokoajan höösäis vieressä. Vaikka kyllä mun mies esim. mun syömisistä on joskus tarkempi ku minä ite :D pitää aina sen varmistaa että "saahan tota varmasti syödä vaik on raskaana" jne. Eli ihan tarpeeks kiinnostunu on, ja ei se "odotusajan kiinnostus" kerro välttämättä mitää tulevasta, kun kyllä toi mun ukko on oikeen hyvä isi meijän tytölle. Miehille yleensä toi raskausaika on vähän vaikeempi ymmärtää kuin naisille..

Joo ja olikohan viel jotain.. ei tainnu olla, mä oon kirjottanu tätä varmaan tunnin kun koko ajan joku keskeyttää mut tai puhelin soi tai jotain :D
Tänään ihan tylsä perus perjantai päivä ja ilta mulla.. Mies lähtee heti töiden jälkeen johonkin työpaikan virkistäytymis juttuun ja tulee vasta illalla. Plllläääääh. Eikä me tytön kans varmaan mitään tehä tänään. Tossa kunhan se uniltaan herää niin ulos vaan lähetään jos ei taas vettä ala sataa. Nyt ainakin aurinko paistelee :)
Hyvät viikonloput kaikille!

jende 16+0

Ja onneks kopioin tän ennen lähettämistä koska tää 2+ taas toimii niin hienosti että meinas mennä tarinointi ihan hukkaan! Teen aina tälleen pitkissä teksteissä, että kopion sen ensin ettei häviä sitten jos sivu ei toimikaan.. Kun se vähän v'tuttaa jos oot tunnin kirjottanu ja sit kaikki häviää johonkin taivaan tuuliin.

Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Meidän neuvola/uä aikataulu näyttäis seuraavalta:

I Neuvola rv8+3
I Uä rv12+5
II Neuvola 15+2
II Uä rv20+5
(Hammaslääkäri rv20+5, itse varasin)
III Neuvola rv21+5, jollon luultavasti olis myös se sokerirasitus (suvusta johtuu miullakin)

Tuosta pidemmälle ei olekaan sitten sovittu, mutta ilmeisesti mennään alla olevan kaavan mukaan. Sain ensimmäisellä neuvolakäynnillä lappusen, jossa on kaikki ensimmäisen&normaalin raskauden seurantakäynnit about noilla viikoilla:

rv 8-10
rv 12uä
rv 15-16
rv 20uä
rv 22-24
rv 26
rv 30
rv 32
rv 34
rv 36
(rv 37 uä)
rv 38
rv 39
rv 40
rv 41 & 42 tarv. 2xrv

Loppu kohden tahti tihenee! Mutta mitään neuvolalääkäristä en tiiä! :D Liekkö se sit toi seuraava neuvolakäynti..

Hopea ja pikkutoveri Alien 15+6

Neuvolakäynnit:
1. rv8
2. rv22+
3. ei tietoa, kuten ei lääkäristäkään

Tänään kävin kuienkin sillä ylimääräisellä käynnillä. Ei tehty muuta kun terkka kuunteli mun vollotusta 50min ja sitten kuunneltiin sydänäänet. Siitä jäi vähän outo fiilis...

Terkka kuunteli aika pitkään, keskittyneen oloisena. Äänet kuului mun korvaan kyllä ihan selvästi, mutta siinä seassa oli aika paljon jotain muutakin ääntä. Liekö suoliston ääntä, liikkeitä? Terkka vaan sitten totesi, että "145, ihan hyvä" . Ei sanonut muuta. Kotona katsoin tapani mukaan korttia ja siihen oli kirjoittanut -145 D+ en ihan saa selvää siitä. Mutta noin sen tulkitsin. Mitä ihmettä se meinaa? Aina mulle on merkattu neuvolakorttiin vaan esim. +140 sydänäänten kohdalle ja sanottu, että tasainen hyvä syke tai että kuulupa potkut... Mutta kait se terkka olisi sanonut jos siinä ois ollut jotain outoa???

Ärsyttävää, kun pitää laittaa omituisia merkintöjä joista ei sanota mitään. En kehtaa soittaa ja kysyäkään.

MUOKS.
Google kertoikin D+ tarkoittavan dopplerilla +. Outo merkintätyyli silti.

Sipsunen & SV 15+0 poks!

Viimeksi muokattu:
Neuvolasta, meillä mennään neuvolaan 4 viikon välein, eli rv 8, 12, 16, 20 jne. Lääkäri tavataan kolme kertaa. Ultrat on sairaalassa rv 12 ja 20. Neuvolat tiivistyy loppua kohden, 2 x kk ja lopussa 1 x vko. Ja hammashoitajalle tulee kutsu myös automaattisesti kuulemma. Neuvolalääkäri sanoi viimeksi, että tulee sitten mitä vaivaa tahansa, aina ensiksi soitto neuvolaan. Olen kyllä tosi tyytyväinen, vaikka tuo 4 viikkoakin tuntuu pitkältä. :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
hopea joensuu on tiputtanu neuvolalääkärit veks ku ei kuulu pakolliseen neuvolaohjelmaan... jos ei mitään erikoista oo ni pelkillä ultrilla mennään -jotka taas sit on maksuttomia ku jossain missä on lääkärit, joutuu maksaa ultrat..

ja uudelleen synnyttäjänä meen tota sama listaa ku hopea + et mulla oli se raskaudenmääritysultra vkolla 10.

• Tykkää
Laitan vielä vertailuks esikoisesta noi neuvola yms käynnit:

neuvola 7+0
neuvola 10+6
nt-ultra 11+6
neuvola 15+0
rakenneultra 19+6
neuvola 20+2
neuvola 23+6
neuvola 29+1
(lääkäri piti olla n. rv 28 mut en päässy sinne)
neuvola 32+0
päivystyskäynti tässä välissä 33+3, eli ultra+muut siellä
(lääkäri tässäkin välissä piti olla mutta enpä päässy sinnekään kun olin kipee)
neuvola 36+1
synn. tapa-arvio 37+2
neuvola 38+0
neuvola 39+0
ja viimonen merkintä onkin sitten sairaalassa 39+3 kun synnyttämään tultiin
Ja neiti syntyi 39+4 :)

Tossa 30. viikon tietämillä meni vähän sekasin noi neuvolakäynnit kun meillä oli muutto toiselle paikkakunnalle niin vaihtui neuvolakin.

Jendde: Meilläkin mies on mun syömisistä melkeen tarkempi kuin mä itte :D Varmisteelee, että saahan sitä ja sitä syödä. Kun esikoisen odotuksen aikana sain lähetteen sokerirasitukseen, niin miehestä kuoriutui oikea ruokapoliisi. Hänelle kun ei mennyt jakeluun, että se ei siihen rasituksen tulokseen vaikuta jos olen sitä edeltävinä viikkoina välttänyt sokeria tai en, vaan siinä kärähtää jos kroppa ei pelitä :D

• Tykkää
Reactions: sunniee ja jendde
Eli ilmeisesti mua kohdellaan nyt uudelleen synnyttäjänä vaikka oonkin ihan untuvikko? Ainakin teidän muiden aikataulujen perusteella. Mä olen siis tätä jo kerran neuvolasta kysynyt, ja mulle sanottiin, että näin se nyt vaan on, kyllä sä sit tiiät jos jotain on oikeasti vialla. Valmiiksi sanottiin jo ekalla kerralla, että synnyttämäänkään et sitten lähde heti ensimmäisestä supistuksesta ja lapsiveden tipauksesta, vaan odotat rauhassa kotona.

En tosiaan oo mikään stressaaja tai panikoija, mut oisin toivonut, että ensisynnyttäjänä sais vähän enemmän kyseltyä ja juteltua ja tarkastettua mahaansa. :(

Moido jälleen! Ei oo tullu taas hetkeen käytyy mut vähä kuulumisii... Pari vk:a sitte Np-ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin! :) <3 Niskaturvotusta oli 1,3mm ja kaikki lukemat normaalia. helpotus. Nyt sitten rakenneultraa odotellessa, mihin sainkin jo ajan!! :)

Synnytyksestä: Vähän pelottaa etenkin se repeäminen (vissiin erittäin yleistä), ja kun ei oikeen tiedä mitä odottaa. ja kuulee aina noita kauhujuttuja pelkästään :D mut kai siitä selviää, ku muutkin äidit on selvinnyt! :D

Kivunlievitys: Kaikki mahdollinen otetaan vastaan :D

Sukupuoli: Halutaan tietää ite, mut muut varmaan jätetään jännityksellä odotteleen ;)

pituus/paino: 164cm / 52kg(ennen raskautta) nyt jo 55kg apua! :D

Kummit: Mietitty ollaan miehen veljeä ja tämän puolisoa, muttei vielä olla kysytty. Kerkeehän sitä.

Oootteko te ostellu jo paljosti vauvakamaa? ja mitä? :)

Yhteistyössä