Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Laretzki
Neuvoloita
6+3
10+2, joka oli lääkäri neuvola
14+5
ja nyt tänään 17+6. Seuraava on sitten 21+6, ja siitä seuraava on lääkärineuvola taas.

Tawny Kuullostaapa nuivalta. Täällä on ensiodottajilla neuvola 4vk välein joista kolme on lääkärineuvoloita ja sit on tietty np- ja rakenneultra lisäksi. Täällä on joka kerta, kun lähtee neuvolasta, että soittele jos jotain tulee, että ylimääräsillekin käynneille varmasti pääsisi. Täällä ei hammaslääkäriin pääse mitenkään jonon ohi, vaan pitää ihan normaalia ajanvarausta käyttää, ja se valitettavasti tarkottaa pitkiä jonoja.

(.) Päätin pitää evästauon ennen remppahommiin ryhtymistä, ja otin läppärin mukaan tänne, joten sama tässä sitten naputella neuvolakuulumisetkin.
Paino oli noussut 86.1 eli 500g/vk. Kun mä näin ton lukeman, oon äärimmäisen onnellinen että mittaillaan kotonakin painoa, nimittäin neuvolakortin mukaan olis painoa tullut jo 6kg, kun alotus painona 80 kg. Se reilu pari kiloa kuullostaa paljon paremmalta.
Verenpaineet 119/77, yläpaine oli tippunut tosi paljon, mutta alapaine sit hieman koholla. Hb 124, reilusti tipahtanut 20 yksikköä. Sf oli -1 ja vauvan sykkeet 145. Sen verran korkeilla sykkeillä ollaan menty, että josko siellä tyttö majailisi? :)

Ja sit lievää valitusta. Miksi ei äitiysvaatteissa ole yhtään värejä?! Kuka on päättänyt, että äitien pitää olla harmaita ja värittömiä? Kaikki oli tummaa ja synkkää H&M:n mammaosastolla. Ostin sitten yhden harmaan mammatopin ja mammamallisen peruspaidan. Ja ihan vastuksen halusta ostin sitten isona kokona yhden kirkkaanpunaisen paidan Loggsin mallistosta.

Ja jäi näköjään viesti vaan roikkumaan tänne tekstikenttään, ilman että lähetin sitä :D Kun kirjoitin tämän 1,5 tuntia sit jo ja maalasin seinänkin tässä välissä :D

• Tykkää
Reactions: Hopea
Pieniä te kaikki olette :) Mun pituus/paino ennen raskautta 168/84 ja nyt paino 88,5. Eli painoa tullut lisää 454 grammaa/vko. Eipä tuo mua haittaa, kun on ikänsä ollut isokokoinen ja vaatekoko on pysynyt kuitenkin L/XL koossa (paitsi alkuvuonna)
Kasvoista en oo nyt lihonut, joten taitaa kaikki olla tuolla alamahassa.

Mä oon kans ostanut HM:n pitkiä paitoja, kun niissä on väriä! Kai nuo mamavaatteiden suunnittelijat luulevat tulevien äitien tahtovan näyttää kalpeilta ja masentuneilta ennen lapsen syntymää.

Eilen illalla kirjoitin tänne pitkän vastauksen, mutta nettihän siinä sitten tilttas ja en jaksanut aloittaa uudelleen.

Joku kyseli mun keskiviikko keilauksesta. Mä oon yleensä aina viikonloput töissä ja ne on meidän vilkkainta aikaa, joten jos työporukkaa tahtoo piristää, on arki-illat niihin parhaita. Meillä olikin kiva ilta :) Maha kyllä oli eilen sitten herkkänä ja tänään jouduin ottamaan sairaslomaa kipujen ja närästyksen takia. Pakko se on kuitenkin viikonloppu taas olla töissä ja nauttia kiireestä :D

Kummit Yksi on päätetty ja kysytty jo. Mun pitkäaikaisin ystävä. Toinen kummi on sitten joku miehen kaveri ja kolmas joko mun veli ja sen vaimo tai mun sisko. Pitää kysyä kummat tahtoo ensimmäiselle lapselle ;)

Synnytys Oon jo aikaisemmin kirjoittanut, että oon ajatellut ilman epiduraalia sen ottaa ja etten pelkää siinä mitään, kun oon ollut kummitytön syntymässä mukana. En pelkää vartalonmuutoksia, en kipuja, ainoastaan vaan sitä, että Käpy ei synny terveenä.. Mikä mua enää tästä voi rumentaa:LOL:

Tänään elämä taas tuntuu ihanalle :D

Onko muilla tuntemuksia, että vauva olisikin kadonnut mahasta? :) Jotenkin kun ei voi koko aikaa uskoa, että siellä on jotain.

Luen kyllä kaikkien kommentit, mutta vaatisi liian hyvää muistia, jotta muistaisin niihin vastata :/

hepuhi:heart:käpy 15+6!!!

mä oon käsittäny et hypyt, pomput ja rajummat liikkeet tulis jättää väliin -mut pääasiassa oman kehon mukaan kaikki on sallittua. Kyllä mä viimeks viel aika loppumetreillä kävin salilla ja ihan kaikkee tein, vatsoja vähä rajotetusti..

Ja tän hetken liikunta: Mä käyn töissä :D Ja sillon ku en oo töissä, kiellän, huudan, hermostun, hypin ylös joka kerta ku istahdan johonkin, pyyhin vähintään kerran päivässä jonkun sotkun jostakin jne. :D ja joo, käydään me aina vaunuilla lenkkeilee, ja määrä riippuu siitä kuinka usein menee hermo tähän meteliin ja on pakko päästä pihalle :D :D
mut siis joo, ei oo aikaa tehdä mitään omaa, aina meistä jompikumpi on töissä -parisuhdeajasta puhumattakaan :/ Nytkin ootan et mies tulee himaan ennen kolmee et mä pääsen lähtee töihin, sit ku mä pääsen ysiltä -toi menee kympiks ja pääsee viideltä -mä meen kuudeks :D

painosta mä oon yleensä kattonu painonnousun raskausaikana siitä ekasta neuvolakäynnistä, enkä ennen raskautta painosta -just sen takii ku vaa'at näyttää niin eriä..tietää ainakin sen muutoksen.

äitiysvaatteista muutenkin aina mustaa päällä ni ei häiritse et nekin mustia :D Just eilen vähä tilailin hm:ltä pari pitkää toppia ja jonkun äippäpaidan ja sit vauvalle mustia collegehousuja ja isommille muksuillekin jotain.. laskua odotellessa :D Onneks tilipvä tulee just silleen ku se pakettiki, ku sen toimitus oli vasta lokakuun alussa..

• Tykkää
Reactions: ItäHki
Synnytys Ihan hyvillä mielin menossa vaikkakin esikoisen syntymä oli aika dramaattinen kun sydänäänet oli liian korkeat liian kauan. Tähän vaan haluaisin tietää syyn et miksi ne oli, teinkö itse jotain väärin eli pelkopolille mars.
Eppari leikattiin ja tuli 2.asteen repeämät imukupin ja kasvotarjonnan ja yli 4kg vauvan vuoksi kenties. Hyvin parani.

Kipulääkkeet joo kaikki mahdollinen vaikkakaan epiduraali ei toiminu kunnolla mun kohdalla.
Oyssissa on rempattu ne synnytyssalit muutama vuosi sitten ja löytyy ammeet yms.

Paino 173cm ja nyt paino 79kg ennen raskautta about 78kg.

Neuvolat ollu/on:

9+3 nla
11+4 uä
13+5 uä (tarkistus vain)
12+3 nla lekuri
17+1 nla (maanantaina)
20+5 rak.uä
Pääsääntöisesti kk välein.

H&mörrykkä 16+5

Neuvolat 8+4
11+4 (Nt-ultra)
13+5 (Lääkärineuvola)
18+2
19+4 (Rakenneultra)

Suvi Mä oon ostanu vasta yhden bodyn. Varmaan sit rakenneultran jälkeen alkaa hirvee ostelu kun (toivottavasti) selviää sukupuoli :) Liikunnasta kyselit niin mä ainoastaan lenkkeilen, ja vain vapaapäivinä. Kävelen päivät töissä niin ei paljoa huvita enää töiden jälkeen lähtee lenkille.

(.) Kanervat istutettu, ihana kun sai taas vähän väriä terasseille :) Ihan kiva päivä muutenki ku ei olekaan koko päivää satanu. Luulin ettei tänäänkään pääse lenkille, mut aamulla ei onneksi satanu ja nytkin on ollu vähä taukoa.

MM-11 15+6

heissan:wave:

Neuvolat mulla: Olleet ja tulevat
10+3 th
10+5(11+0) Lä, uä
12+4 Np-ultra
15+3 th
20+0 th
21+1 Rakenneultra
Ja meillähän on n. kuukauden välein sinne viimesiin kuukausiin jolloin sitte on kahen ja yhen viikon välein. Ja lääkärineuvolassa ultrataaan joka kerta.

Hankinnat: On ostettu pinnasänky, kaksostenrattaat, sitteri. Vaatteita on tarpeeksi valmiina, sekä amme hoitoalusta ym. ei tarvi hankkia kuin kaukalo enää :) Ja pakkaus otetaan rahana joten varmaan sillä rahalla hommataan se kaukalo.

Liikunta kävelyä päivittäin sekä jumppa pari kertaa viikossa

Pikkumökö tuo onki hyvä, alampa itekki laskeen siitä ton painon meillä ei ole edes omaa puntaria joten neuvolan mitoilla mennään. Ja sen mukaan mun paino ei ole noussu ku 3,1 kg tähän mennessä :D

( . ) Olin sillon huolissaan noista liikkeistä, no parina päivänä on tullu semmosia sarjamulskahduksia useampi joten kyllä siellä masussa hengissä ollaan :heart:
Tänään kävin kaupungilla ja täällä oliki yhden lastenvaateliikkeen perällä äitiysvaateosasto :O En ole ennen edes huomannu sitä vaikka paljon siellä käyn..Aika kalliita siellä vaatteet on mutta oli alerekissä semmoset äitiyshousut jotka ostin, nyt ei tarvi ostaa enää kun ehkä yhet leggarit ja toppahousut talveksi. Siellä oli aivan ihana mama-takki mutta hinta oli 90e en todellakaan raski ostaa..Ehkä ostan taas jonku halvan ison takin.

Jahas ja jos sitä taas syömään :popcorn:
Hyvää viikonloppua mammat ja masut:)

Katjuska ja lilli 16+4:heart:

Viimeksi muokattu:
Huh, mikä olo taas vaihteeksi :x Terkka sanoi aamulla, että pahoinvointilääkitys olisi mahdollista aloittaa sitten jos musta tuntuu etten enää kestä yhtään. Ei tässä kuitenkaan ole tarkoitus ketään masennukseen saattaa. Enköhän mä taas jaksa vähän lisää. Mieskin jää nyt lomalle ja lähdetään ensi viikolla reissuun. Helpotti kyllä saada märistä ja purkaa pahaa oloa ja mieltä aamulla :)

Tsemppiä muillekin pahoinvoiville! Toivottavasti pahoinvointi jättää meidät rauhaan piakkoin!

5uvi: Mä en ole ostanut yhtään mitään. Ostelen varmaan sitten lähempänä laskettua tai aikaisintaan rakenneultran jälkeen. Liikuntana on hyötyliikunta, eli kodinhoito, tytön perässä juokseminen ja koiran kanssa lenkkeily. Uimaan menen ja varmaan salilla pyörähtämään sitten kun pahoinvointi hellittää ja voin elää normaalisti.

Kohta mies kotona ja sitten alkaa loma!

Sipsunen & SV 15+0

Kummit Ollaan päädytty neljään kummiin, jossa mukana yksi pariskunta. Kaiketi kysytään heiltä siinä vaiheessa, kun vauva on syntynyt.

Vauvatarvikkeita ei ole ostettu yhtään. Niitä sitten katsellaan ja ostellaan rakenneultran jälkeen. En uskalla ennen sitä...

Sipsunen En ymmärrä, miten sinä olet jaksanut tuota pahoinvointia! Itsekin siitä päässyt "nauttimaan", mutta se ei ole ollut yhtä rajua kuin sinulla. Kannattaa kyllä miettiä niitä pahoinvointilääkkeitä. Voimia!

Kivaa viikonloppua!

Kirskis ja Kaiku 15+3

Mul on kauhee kummiongelma :(
Mä haluaisin mun molemmat siskot, mun miehen isosiskon ja pikkuveljen, sekä kaks mun ystäväpariskuntaa :((( siinä olis jo 8 kummia!!!!!!!!!!!!!! :(( en tiedä kenen mielen pahoitan.

Mun neuvolat:
17.8. viikolla 9 neuvola
8.9. viikolla 12 ultra
3.10. viikolla 16 neuvola
10.11. viikolla 21 ultra

Tarvikkeista/vaatteista
Mä oon ostellu jo vaikka mitä! Ihan liikaakin. Oon tehny halvalla kaikkia löytöjä kirppikseltä:
samsonite matkasänky 20 e, maksais uutena 84 e. Aivan uusi käyttämätön rintareppu kirppikseltä 10 e, lappuun oli merkitty ensin 20 e, mutta sitten kun ei ollut mennyt kaupaksi niin -50%. Ja oikea hintakin oli vielä jäljellä 49 e. Ei oo tainnu vauva viihtyä rintarepussa kun on jäänyt käyttämättä. Lisäksi löysin anita beltin hintaan 12 e oikeaa kokoakin :D uutena sekin 45 e. Samoin tuo doppleri hintaan 20, uutena alkaen 47 e. Jos jotain kiinnostaa käyttämättömän näköinen anita belt kokoa L niin keskiviikkona oli myynnissä hintaan 5 e akselissa espoossa. ja doppleri oli keskiviikkona myynnissä villa lyhdyssä vantaalla pöydässä numero 55 ;) hintaan 20 e. Tämän lisäks on kauheesti vaatteita jo käyttettynä ja uutena :D Siskolta sain valtavan kasan kestovaippoja koossa m ja l. Lisäksi heiltä saadaan hoitopöydänalusta, syöttötuoli, turvaistuin, parvekevaunut, vauvanleluja.... Mitä vielä :D Lisäksi on jotain lakanoita, MAAILMAN IHANIN unikaveri joka soittaa merellisiä ääniä ja siinä palaa valo <3 Sellanen fisher pricen merihevonen! oli pakko ostaa uutena anttilasta <3 Vaunut ostan heti kun vaa sukupuoli tiedetään.. Ainii ja on meillä turvakaukalokin hankittuna kun käveli sopiva kiva ja halvalla vastaan :) Eli vielä pitää hankkia pinnis, vaunut, digikamera ku entinen on rikki ja mitäs vielä... Kaikenlaisia vauvanhoitotuotteita :D

Nii ja itselleni löysin vielä sopivaa kokoakin tosi halvalla kolmet mammahousut!! Kahdet siniset farkkuiset ja yhdet mustat yhteensä vain 9 euroa ja kunnossa ei mitään moitittavaa!!!! Näistähän sais huuto.netissä myymällä enemmän takas sitten kun en tarvii enää :D Ja lisäksi löysin Weledan raskausarpiöljyn, avaamaton pakkaus 6,5 e :) Et kantsii kiertää kirppiksiä! Parhaat kirppikset on tähän mennessä ollut Espoon akseli ja sitten Vantaan villa lyhty.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Kummeista Todennäkösesti tulee kolme kummia, mun lapsuuden ystävä, miehen ystävä ja mun veljen tyttö. Tosin mies ei vielä ihan tiedä tästä, kun varmaan unohtanut, että asiasta joskus puhuttu. Mutta tiedän että sille kyllä nämä käyvät :)

Neuvolakäynneistä
eka neuvola 8+1
lääkäri 9+5
NP-ultra 12+3
Neuvola 15+4
Seuraava neuvola 5.10, eli 18+5
Rakenneultra 25.10, eli 22 ja jotain

Toi seuraava neuvola aika oli sellanen, ku terveydehoitaja sano et neuvola olis periaattees vasta rakenneultran jälkeen,mutta haluisitko tulla jo ennen käymään kun on niin pitkä aika muuten...Ja totta kai mä halusin =)
Oli tosi ihanaa et se kysy, ku tosiaa se väli olis muuten ollu 1 1/2 kuukautta.

Mä oon 162 pitkä ja paino ennen ekassa neuvolassa oli 66.6 ja nyt sitten n.65.5-66....viimeks tuli painoa lisää 15kg, vaikka en sillonkaan vielä ollut tässä vaiheessa saanut yhtään painoa.

Mulla on ollut nyt kolme viikkoa flunssaa...viime vkolla olin saikulla ku niin kauhee yskä, ettei asiakaspalveluhommassa ollu kovin häävi olla ja kun jo alkuviikosta aattelin et nyt alkaa olee tauti ohi, niin nyt tuntuu että taas yskä pahenee ja mä yskä on niin inhottavaa :/

Huomenna olis vapaa ilta tytöstä, menee mummulaan serkkujensa kanssa yökylään, itse saa mennä ravintolaan syömään ja nukkua kunnolla, aivan ihanaa.
Ei olla pitkään aikaan vietetty miehen kanssa aikaa kahden oikeen kunnolla.

Nyt telkkaria katsomaan ja syömään iltapalaa :)

Viikonloppuja kaikille =)

Mulla neuvolat:

rv 8+5
rv 21+4
(rv n. 26 lääkärineuvola)

Ja 11+5 oli nt-ultra ja rakenneultra tulee olemaan 19+5.

Ensi viikolla ajattelin soittaa ja pyytää ylimääräisen käynnin ihan vain kuullakseni sydänäänet ennen tuota seuraavaa neuvolaa marraskuun lopulla..

Vauvatarvikkeita en ole ostellut, muutakuin vaatetta kirppareilta ja pari uutena. Tänään menen käymään taas varmaan parilla kirpparilla (olisipa tuolla Villa Lyhdyssä vielä se doppleri..)

Laretzki
bambi noista kirppiksistä sen verran, että tykkäisin kyllä kiertää niitä enemmänkin, mutta kun yleensä se on vähän niin että ne parhaat on isoissa kaupungeissa, just niinku pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Jyväskylässä. Täältä ei mitenkään erityisesti löydy, joitankin vauvanvaatteita oon saanut ostettua. Pitäisi jossain vaiheessa taas käydäkin ja alkaa katselemaan sillä silmällä jos jotain löytyisi.

on. Se pieni flunssanpoikanen sitten meni ja muuttu ihan kunnon räkätaudiksi. Vatsa on jo nyt ihan älyttömän kipeä yön yskimisen jäljiltä. Ja just eilen ehdin terkalle toivoa sitä, ettei muuttuisi yskäksi, kun mull yskät on muutenkin niin pahoja, niin mitä ne sitten on nyt. Ei ainakaan tähän mennessä yhtään kivaa. : / Huomaa kyllä jo että ei noi vatsalihakset taida tukea tuota mahan seutua ihan entiseen tapaan, ennen kun on saanut sentään useamman yön yskiä ennen kun ne kipeytyy. Ja en kuitenkaan mielestäni niin äärettömän heikkoja vatsalihaksia omista...

Tänään sitten pitäisi jaksaa urakoida tapetit seinille, jotta huomenna päästäisiin siivoamaan siihen kuntoon kämppä, että kamat voi kantaa ens vkl sisälle. Toivotaan että se helvatan kokonen monttu siinä kadussa olisi siihen mennessä täytetty, ettei tarvi montaa sataa metriä kantaa tavaroita.

Lare ja Spyro 18+0 poks vaan taas

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Huomenta

Siis jestas, mä myyn, lahjotan, AmmuN, meijän koirat. Toisella on juoksu ja niitä ei voi pitää yhdessä kun toisella on vielä pallit tallella.. Jumaliste ne ulvoo toistensa perään hormonit hyrräten jo kaks viikkoa, päivät vielä menee kun ei tartte nukkua, mutta yöllä.. Mää tuun murhan himoseks aina aamuyöstä jostain syystä.. Toinen repii narttusuojiansa ja toinen ulvoo kun ei pääse lähelle muuten vaan.. miten joku jaksaakin ulvoa yli 16 h!!?? ja monta päivää.. niin ja tää poitsu ei tajua ettei se ees yletä nylkyttää kun se on alta 18 cm korkee ja toinen on 60cm..

Se kun on raskaana ni sitä tuppaa, ainakin minä, heräämään pieneenki ääneen ja nukahtaa ei pysty heti takas.. joten saan nukkuttua öisin vessareissujen yms ulvontojen seassa n. 4-5 h ja sekös pistää mun pinnan kireälle.. mää niin toivon että isäntä tekis niille sen ulkotalon ni mun ei tartteis enää lattian rapsimisiin herää, muutakun esikon takia enää.. "*Säälii naapureitakin jo"* Täytyy lähtee pois kotoa jos hermot sais hiukan lepää..

Mää oon tässä hankkinu vauvalle jo vaatekaapin ja mietitty uutta turvakaukaloa..

Äitiysvaatteista:
Mä olen ainakin vielä ostellu ilosen värisiä leggareita ja ostellut pitkiä neuleita ihan "tavallisten" puolelta. Uusimmassa Hm-katalogissa oli naisten puolella sellainen villakangastakki, karvakauluksella, joka mun käsittääksen mallina pytyisi käyttämään raskaudenkin aikana. napit olivat hiukan alle rinnan ja kangasta oli kuitenkin eteen varattu niin paljon että pitäisin nyt talvella jos tarvisin uuden takin. Tää siis ihan "ei odottajien" puolelta poimittu. Näytti hyvin siistiltä ja edustavalta mallillta.

Mulla on edelleen kriisi kun en tunne liikkeitä joka päivä vauvansuunnalta : "harkitsee suuresti doplerin ostamista" =)

kengu 16+3

Tervehdys pitkästä aikaa! :heart:

En vaan ole jotenkin jaksanut keskittyä palstailuun, kun on ollut huono olo. Kuvotusta ja ällötystä joka päivä, noin kerran viikossa päässyt oksu. Mun mielestä tosi kummallista, kun hammasharjan työntäminen suuhun saa sisuskalut kääntymään ylösalaisin. Johtuukohan se hormonien aiheuttamasta löysästä mahaportista vai mistä... Ensimmäisessä raskaudessa, mulla ei ollut pienintäkään tällaista ja kamu tokaisi silloin, että olisit nyt edes kerran saanut oksentaa! :kieh: No, nyt sitten saan. Tosin ehkä nyt vihdoin alkaa helpottaa. Ei ole päivittäin paha olo. :) Ja on täällä näköjään muillakin ollut oksentamista. :hug:

Muokkausjumpassa käyn kerran viikossa ja kävelen paljon. Kuntosalin otan taas ohjelmaan, kun olo on vähän tokeentunut. Olen edelleen pikkuisen ylipainoinen, vaikka pudotin 15kg juuri ennen raskautta, ihan tarkoituksella raskautta ajatellen. Edellisen raskauden aikana paino nousi kymmenisen kiloa ja saas nähdä kuinka tällä kertaa käy... Ja liikunnasta muutenkin. Kyllähän sitä saa jatkaa melkein sitä, mitä on ennenkin harrastanut. Paitsi hypyt ja tärinät ja kamppailulajit. Mutta jos jotakin aloittaa vasta, niin rauhallisesti sitten. Itse kävin kuntosalilla ja itämaisessa tanssissa edellisen raskauden aikana ja kävelin silloinkin paljon.

Kummeiksi otetaan vain kaksi, kuten ensimmäisellekin lapselle, koska itse pidän monia kummeja jotenkin turhanpäiväisinä. Ei ainakaan omassa lähipiirissäni kummilaumat näytä olevan sen kummemmin kummilapsiinsa yhteydessä, muuta kuin lähinnä juuri ne sylikummit. Nykyään vaan tuntuu olevan vaikea löytää edes niitä kahta, kun niin monet ovat eronneet kirkosta. : /

Synnytyksestä en osaa oikein sanoa, mitä ajattelen, mitä odotan, mitä pelkään. Ensimmäinen lapsi sektioitiin suunnitellusti etisen istukan tähden ja se kokemus oli hyvä. Leikkauksessa ei ollut ongelmia ja toivuin nopeasti. Nyt odotan ehkä sellaisella pienellä jännityksellä uutta. :) Synnytystapa arviointi kuulemma täytyy tehdä ensimmäisen sektion tähden.

Mulla on hammashygienistin hammastarkastus ensi kuussa. Sain sen yllättävän nopeasti, kun edellisellä kerralla tilasin heti raskauduttuani ja ajan sain ihan loppumetreille.

Täytysköhän munkin alkaa väsätä isyyspakkausta? :) Saisin miehen vähän piristyyn. Meillä ei ole mikään hyvä rahatilanne ja muutenkin kiireinen arki, niin ihan kuin mies olisi jotenkin mieli maassa. Raskauskin on jotenkin jäänyt ihan sivuun. Neuvolat käyn yksin, ekassa raskaudessa käytiin ihan kaikki käynnit yhdessä. Kuukauden päästä kun on rakenneultra, sinne mies on aikonut ottaa töistä vapaan. Ehkä siellä tämä konkretisoituu ja hänkin pääsee fiiliksissä mukaan. :heart:

Näköjään mulla ei ole vielä laskettua aikaa etusivulla. Se on 2.3. :)

Soraya 17+1

• Tykkää
Huomenta!

Täällä on näköjään muitakin huonosti viime yön nukkuneita. Mä valvoin neljästä viiteen k (ainaki) ku ens saanu vessareissun jälkeen unta. Sit kävin taas kuuden aikaan hereillä ku mies lähti hirvijahtiin.. Mulla on nykyään aina hankaluuksia saada noiden vessareissujen jälkeen unta. Ärsyttävää.

Kengumamma En yhtään ihmettele että hermot menee teidän koirien kans! Koita kestää! Mulla meni kesällä hermo naapurin piskien kans ku ne räkytti yöt häkissä niin et ei voinu nukkua ikkuna auki.

Hankinnoista Mä olin eilen tosi lähellä tilata Finlaysonin verkkokaupasta vauvalle Aappa- pussilakanasetin ja Aappa- makuupussin. Ei oteta äitiyspakkausta niin on aika paljon tuota ostettavaa. Vois kyllä ruveta jo ostaan noita peittoja ym.

MM-11 16+0 POKS :heart:

Neuvolakäyntejä meillä on ollut vasta yksi, toinen on ensi viikolla ja tietty välissä oli np-ultra. Meillä ei ole ollut mitään puhetta mistään lääkäri-neuvoloista, onpas muuten outoa. Rakenneultraan saatiin aika kun oltiin np-ultrassa. Ihan alussa käytiin yksityisellä varhaisultrassa. Käynnit siis seuraavanlaisesti:

6+2 neuvola
8+2 varhaisultra yksityisellä
10+6 np-ultra
16+2 tuleva neuvola
20+6 tuleva rakenneultra

Mies on ollut ultrissa mukana ja tulee nyt toiselle neuvolakäynnille. Ekalla ei ollut mukana kun en tiennyt että sinne saa isäkin tulla... : /

Kummeista Meillä on kaksi varmaa, loput hieman epävarmoja vielä. Ehdokkaita olisi kun on kyseessä esikoinen, pohditaan siis vielä ketä pyydetään. Varmaan 3 kummia tulee.

Oletteko vielä miettineen nimiä ja haluatteko selvittää sukupuolen jos mahdollista?

Synnytys mua pelotti ennen raskautta ihan kamalasti, kaveri ollut synnärillä töissä ja pelotteli kaikilla kauhutarinoilla. Nyt odotusaikana olen yllättävän vähän panikoinut asiasta, tosin olen kyllä parhaani mukaan koittanut olla ajattelematta koko asiaa. Luotan että asiat hoituvat omalla painollaan ja tässä raskauden aikana kypsyn myös synnytykseeen.

Hope ja pukkuinen 16+0 poks poks :heart:

Heippa pitkästa aikaa.Pakko tulla välil kirjoittaakki,käyn yleensä vaa kännykäl lukemas teijän juttuja ja joskus tällee viikonloppusin ku on aikaa ni avaan koneen,sitäki tapahtuu kyl aika harvoin =/
Täällä mennää siis nyt viikoilla 13+6.Laskettu aika muuttu np-ultrassa et olis 25.3.2012.
Mä haluaisin tiedustella teiltä(varsinki ekaa odottavilta(itehä odotan toista mut mut lasketaa ennsisynnyttäjäks kuulemma ku edellsest raskaudesta se n.11 v aikaa))koska ootte tuntenu liikkeit jos jo ootte niitä tuntenu?Mä tunsin eilen sellasta kuplintaa hetken aikaa kohdun kohdalta,mut ei se varmaa viel täs vaihees voi olla Pikku-Ukko jonka tunsin?...

Mä oon jo unohtanu puolet mihi ajattelin krjoitella omia vastauksia =)...mut sen neuvolakäyntijuun muistan,meillä siis ollu neuvola
9+3 neuvola
12+1 np-ultra
13+0 neuvola lääkäri
ja tulevat
17+0 neuvola
21+0 rakenneuä

nii ja ollaa meki kierretty kirppareita ja joitaki vaatteita,sitteri,turvakaukalo.ammeen jalat,leikkimatto yms pientä tullu sielt ostettuu.Vaunut hommataa vasta rakenneultran jälkeen,jos sukupuoli siis selviää.Onha tässä vielä aikaa ostaa kaikki loput,joulukuussa sit vaikka ku tulee veronpalautukset =D

Kummeista...se on varma et miehen ssko puolisoineen pyydetään,mut mun puolelta en oo iha varma viel...

Synnytyksestä,mä en ainakaa viel pelkää,edellinen synnytys meni hyvin,käynnistettii isuka kalk.takia ja koko prosessi kesti 4 tuntia.

Nyt lähen siivoo ku en taas muista enempää mihi piti vastaa =)

Oikeen paljon jaksamisia kaikille =)

Viimeksi muokattu:
Juu, vessareissujen jälkeen ei uni tule... Herään puol kuus-puol seiskan maissa, kun pakko päästä tyhjentämään rakko. Nykyään olen jäänyt sitten ylös touhuamaan, kun ainakin tunti menee, ennenkuin unessa olisin taas. Ja kyllä mä vielä joskus keskellä yötäkin herään tarpeille ja hipsin takas sänkyyn. :)

Tällä kertaa haluan tietää sukupuolen, viimeksi halusin yllätyksen. :)

Mullahan on siis tosiaan istukka edessä matalalla ja mitä nyt tuosta äkkiseltään googlailin niin sektiolla on moni joutunut synnyttämään.
Mä en siis pelkää synnytystä, mutta sektiota en haluaisi ja nyt vähän ahdistusta :(
Onko teillä siis kokemuksia sektiosta, entä etisestä istukasta?
Voi huoh, tääkin vielä..

Teollisuuskypärä Mä tunsin liikkeitä kans jo joskus 13+jotain, että aivan hyvin voi sullakin olla jo liikkeitä mitä oot tuntenut :) Jonku lääkäri oli ollut sitä mieltä että niillä viikoilla ei voi vielä tuntea, mutta eiköhän tuo oo yksilöllistä :) Riippuu varmasti niin monesta eri asiasta.

H.o.p.e Mä haluaisin kysyä sukupuolen, mut mies ei oo vielä varma. Eli eiköhän se selvitetä :D Tytölle ois nimi, mut pojalle ei mitään käsitystä!

Memssi Mun käsityksen mukaan se istukan paikka voi vielä siirtyä, et eihän se vielä varmaa oo et tuleeko se sulla olemaan koko ajan samassa paikassa. Voin kyllä olla väärässäkin mutta näin mä olen ymmärtänyt.

Yhteistyössä