Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Laretzki
Hopea Mä olisin sanonut kanssa samaa mitä Sipsunen, että se perustuu ihan siihen, että esikoista odottavilla kohtu on paljon kiinteämpi, kuin sellaisella, joka on yhden tai useamman lapsen jo saanut. Se ei anna ihan niin helposti periksi, kuin kerran venynyt kohtu.

Omasta kummustani sen verran, että kyllä oli kiva kuulla tänään kaverilta, että onpa sun maha kasvanut, etten mä oo ainut jolta siltä tuntuu :LOL: Ja kommentoi jo asiaa ennen kuin sain löysän goretex takin pois päältä, jossa edelleen on löysää mahan kohdalla. Niin se vaan alkaa näkymään, meidän pieni (josta kaikki oikeesti povaa mulle poikaa) pinnallekin päin :heart: Oman kuvan laitan mahasta huomenna, tänään ei enää jaksa millään.

Saatiin kuin saatiinkin tänään tapetointi tehtyä, ja onnistui aika hyvin näin ihan eka kertalaisilta. Ja tapettikin näytti aina vaan paremmalta ja paremmalta mitä enemmän sitä seinälle laittoi. Nyt on olohuone ja keittiö suunnilleen siinä kuosissa, että huomenna siivoamaan remppakamoja vähän pois tieltä ja sitten ensi viikolla muuton tekoa. Vielä on kaikenlaisia juttuja mitä tehdä, mutta ovat enemmän sellaisia että niitä voi laitella sitten asuessakin. Ja esim. makkarien tapettien valintaan tulee niin paljon vaikuttamaan kalusteet joita valitaan joten ei kiirettä.

Koetin myös apteekissä käydä ostamassa limaa irroittavaa yskänlääkettä, niin eihän mulle mitään myyty, kun sanoin että pitäisi käydä raskaana olevalle. Sanoi, että lääkärin kautta pitää käydä kysymässä, ja lääkärikään ei välttämättä määrää. Koetetaan sitten toistaiseksi olla ilman. Ostettiin sitten lääkkeeksi edes stepsilsejä, vicksiä (höyryhengitykseen ja pikkaisen rintaan hierottavaksi, jotta yön saa nukuttua) ja nenäkannu, jolla olisi tarkotus tässä illalla huuhdella nenä ja kokeilla oliskohan siitä mitään apua...

Pööppis
ei jumpe!! Pakko oli tulla tänne heti kertomaan, koin just jotain ihan ihmeellistä!! Kuuntelin alamasuu stetoskoopilla,et kuulenko tumps tumps -potkuja,kun en oo viikkoon koittanu kuulla. No nytpä kuuluu jännää hurinaa kuin hengitysääntä, ja se kuuluu noin 70 kertaa minuutissa. voiko se olla istukasta peräisin?? ja se liikkuu, välil kuului vaan kakskyt sek samasta kohtaa. Jännää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ette usko kuin paljo antaa voimaa et tuolta alhaalta kuulee jotain konkreettista :)))))

Ja nyt hyvää yötä leidit. Pitää tulla aamulla lukee tän päivän jutut :)

hepuhi, mul tulee välil navan alue kosketusaraks, se on outoo ja vähä pelottavaaki, mut menee levolla ohi..
lilli neuvolasta mulle ainaki se täti sano että mul tulee näkyy tosi aikasin ku oon nii pieni ja laiha. et isoilla ja ylipainosilla ei näy niin nopeasti. mut mul näky ennätysnopeesti koska mul on vissii samanlainen kohtu ku mun äidillä, eteenpäin kallistunut ja edessä. mullaki kuitenki esikoinen vasta ja masu näyttää siltä ku oisin 20+ välillä :D vaikka todellisuudessa viiden minuutin kuluttua 14+1.

Liityn uutena tänne, laskettu aika 25.3 ja viides lapsi, oma ikä 34v. Keskenmenoja ollut useita(5). Np-ultra käyty pari viikkoa sitten ja kaikki tuntuisi olevan ok:) Ja poikafiilis on. Minulla tuntuu kohtu tunnustelemalla varsinkin aamuisin kun kai rakko työntää ylöspäin kohdun, monta hetkeä viettänyt tunnustellen aamuisin pienen kotia:) Ja synnäri olis näillä näkymin LS.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Laretzki Tehdäänkö kuitenkin yllärit ja sä synnytät tytön ja mä pojan? :D

Tervetuloa baby wipe!

Mikä rentouttava viikonloppu? :D Mulla on kuukaudessa yksi viikonloppuvapaa. Tämän kuun vapaa on jo käytetty, ens kuun vapaat menee muuttoon. Mutta viikonloput onkin parasta aikaa tehdä töitä, kun saa arkivapaat köllötellä ja hyvin hoidettua asioita.

Bambi Luulin olevani ainoa kosketusaran masun omaava. Mulla kans lepo ja rauhallisemmat liikkeet auttaa.

Tänään taas aamulla vähän navasta alaspäin ja reilusta oikealla oli Käpy :)
Ihanaa kun tietää mistä toista kannattaa heti aamulla etsiä :)
Siinä kohtaa on nyt useampana aamuna jo tuntunut sellainen möhkäle, joka liikkuu kun painelee. Liikettä en edelleenkään tunne, mutta huomaan möhkäleen vaihtaneen paikkaa.

hepuhi:heart:käpy 16+1

• Tykkää
Reactions: -Bambi-
hepuhi ihana möhkälekirjoitus :D munki pitää ruveta tunnustelee aamulla, tosin aina nii kiire, tänää ois ollu mahdollisuus, mut enpä tajunnu ku tässä kakkua tein kiireessä.

Kakusta tuliki mieleen et koko ajan ku tein tota kakkua kaverin lapsen synttäreille nii oli semmonen onnellinen ihana odottava fiilis "joskus mä saan tehdä meidän pikkusen synttäreille ihan minkä tahansa kakun se ikinä haluaakaan ja sit se on niin innoissaan siitä" <3 Mul on nii hirvee himo tehdä jotain vauvakakkuja, harmi vaan et kaverit järjestää mun babyshowerit nii enhä mä itse voi tehdä sinne itselleni kakkua :D oispa jollain muulla babyshowerit, no onneks teen yhden ristiäiskakun ens viikonloppuna ja seuraavana viikonloppuna vien ristiäisiin lahjaksi ristiäiskakunkoristeet. saa ees jotain vauvakakkuu/koristetta tehdä <3

Tervetuloa Baby Wipe!

• Tykkää
Reactions: hepuhi
huomenia ! tai no päivää :)

aamulla heti reippaana pojan kanssa puistoon ja nyt kun hän nukkuu päiväuniaan kerkeen dataa :D oli taas niiin karmean huono olo aamulla,että ulkoilu teki todella hyvää !!

mulla kans tuntuu ihan möhkäle kun kokeilee varsinkin aamulla tota masua :D tietää missä kohtaa on,ja sit muljahtaa :D heh,ihanaa. niitä kunnon potkuja silti oottelen innolla <3

tervetuloa taas uuusille,vielä kerkee mukaan hyvin =)

pitäs kai mennä tuolle miehellekin pitään seuraan kun en oo koko aamuna kerenny noteeraan.. huono vaimo(ko),ei aina vaan kerkee :D

mut siis,lisää myöhemmin. luen myös nuo kaikki kirjotukset joita olikin tullu aika liuta tässä välissä!

sunniee ja vilperi 16+5

Hopea: Saa udella. =) Olen aika ahkera Huuto.netin käyttäjä, ja sieltä huusin itselleni tuon mamaliciouksen villakangastakin tosi edullisesti. Ulkoiluhousuja olen bongaillut sieltä myös, koska urheiluvaatteita äitiysmitoituksella en oikein ole löytänyt netistäkään durffailemalla, pitää vielä kai yrittää. Ja tuon mamaliciouksen pitkän toppatakin tilasin Saksan Amazonista, ei tule mitään tulleja, kun on EU:n sisällä. Olen sieltä usein tilannut kenkiä yms., ja tulevat tosi näppärästi joko kotiovelle DHL:n toimittamana tai postiin. Tässä linkki tuohon takkiin: MAMALICIOUS Damen Kurzmantel 13068469: Amazon.de: Bekleidung (Tosin tuossa kuvassa tuo malli ei kyllä ole raskausmahaa nähnytkään, mutta äitiystakki tuo silti on!)

Lilli88: Mulla varmaan masu samaa kokoluokkaa, tosin pyöreys lähtee ehkä vähän alempaa. Tsempataan toisiamme, kyllä se masu sieltä toivottavasti meilläkin kunnolla pullahtaa pikapuoliin! :cool:

Kiitti muillekin tsemppauksesta, odottavan aika on tunnetusti pitkä!

Tuo nänneissä oleva valkoinen kuivunut joku (en nyt valitettavasti saa kelattua tuota nimimerkkiä kätevästi näkyviin, kuka tästä kyseli, sori!): Minullakin jotain tuollaista havaittavissa. Olen vähän ihmetellytkin mitä se on, kun tässä yhtenä iltana varovasti kynnenkärjellä rapsuttelin sitä pois. Maitoa se ei kyllä ole, eikä kuivunutta ihoa, mutta jotain. Hmmm.

Eilen olin elämäni ensimmäistä kertaa baletissa kaverin kanssa. Tykkäsin ihan hirmuisesti! Musiikki oli kyllä sen verran kovaa, kun istuttiin aika edessä. Olin tuntevinani jännää myllerrystä mahassa melkein koko esityksen ajan, tosin en varsinaisia liikkeitä kuitenkaan. Ehkä vauveli hämmentyi uudesta kokemuksesta. Kaverin mukaan mahassa näkyy pieni pömppö, mutta tiedä sitten.

Noista kummeista muuten: Meillä on kova mietintä päällä. Varmaan pyydetään miehen toista siskoa ja tämän miestä varsinaisiksi kummeiksi. Ongelmana vähän on, kun niin moni hyvä kummiehdokas ei kuulu kirkkoon, ja silloinhan ei voi ainakaan virallinen kummi olla. Haluaisin pyytää erästä hyvää ystävääni, joka ei kuulu kirkkoon, mutta olisi ihan mahtava valinta kummiksi. Ehkä siis ottaisimme kolme kummia, joista tuo yksi olisi "epävirallinen". Pitää funtsia vielä!

Nyt netistä etsimään baskerin ohjetta, kävin eilen ostamassa lisää lankaa ja neulon kaulahuivin kaveriksi vielä baskerinkin, jos vain osaan. Olen ihan syys- ja talvi-ihminen, enkä malttaisi odottaa että ilmat kunnolla viilenevät. Ihanaa sunnuntaita kaikille!

Vaniljarinkeli ja Hajuherne rv 17+0 (poksista).

• Tykkää
Liityn uutena tänne, laskettu aika 25.3 ja viides lapsi, oma ikä 34v. Keskenmenoja ollut useita(5). Np-ultra käyty pari viikkoa sitten ja kaikki tuntuisi olevan ok:) Ja poikafiilis on. Minulla tuntuu kohtu tunnustelemalla varsinkin aamuisin kun kai rakko työntää ylöspäin kohdun, monta hetkeä viettänyt tunnustellen aamuisin pienen kotia:) Ja synnäri olis näillä näkymin LS.
Moi ja tervetuloa mun puolesta =) Meil on näköjää sama laskettu aika =) Mul ei oo vaa viel päivitetty tonne etusivul siä...se piti kai laittaa sinisel tänne jos oli jotai päivitettävää mut mä oon nii uuno et en osaa =/
Melkee samanikäsiiki ollaa =) Täytän iha kohta 33 v...

Teollisuuskypärä ja baby wipe tietonne on päivitetty ;) Jos ei se sinisellä kirjoittaminen onnistu, niin aina voi laittaa yv:tä mulle. Kun usein just päivittelen noin 5 päivän välein, eli selaan vaan koko keskustelun 5 päivää taaksepäin ja bongailen värit, niin siksi jää huomiotta. Nyt noi tein tekstit pisti silmään, niin ajattelin päivittää samalla :)

Täällä päänsärky jatkuu ja tänään se muuttui ärsyttävästä kamalaksi ja jouduin taipumaan Panadol Zapp:n ystävälliseen apuun. Tuntuis hiukan helpottavan jo. Tää johtuu selkeesti kyllä mun hartioista, että en tiedä mikä osuus raskaudella on. Kun hartioita pyörittelee, niin ne rutisee ihan hulluna ja on kivikovat :( Mun vakkari hieroja muutti pois ja uudelle meneminen on aina jonkinmoinen haaste, niin tässä sitä ollaan.

Vatsaa alkaa vasemmalta vihlomaan jos teen paljon jotain raskasta. Eilenkin roudailin puita pihalla ja kasailin niitä, niin kesken kaiken totesin, että huomenna jatkuu ja menin lepäilemään.

Pahoinvointi on nyt sitten saapunut vihdoin elämääni VIIKOLLA 13+!!! Aikaisemmin siis ei missään vaiheessa etonut, nyt etoo sitten vähän väliä. Pistän tän päänsäryn piikkiin...

Pööppis Kuulostaa ihanalta! Mekin saadaan stetoskooppi tulevalta mummolta josain vaiheessa :)
Mä tässä just mietin, että tulee 5 viikon tauto mihinkään, missä sais tietoja, että tyyppi on tuolla vatsassa ees elossa :/

Mulle iski joku kauhukohtaus aamulla, varmaan aika normia kun esikoista odottaa... Mutta aloin oikein kunnolla miettimään sitä elämää sitten kun lapsi syntyy. Asutaan keskellä metsää, missä ei oo mitään lähellä, eikä kukaan tuttu ees asu tässä vieressä tai edes kävelymatkan päässä. Sit mä vaan olen kaksin lapsen kanssa kotona enkä näe ketään! Apuva! Mä olen niin sosiaalinen ihminen, että toista saa hakea, niin pelottaa, että pää sekoaa kun tuntuu, että 4 päivän vapaa töistä saa sen jo sekoamaan jos en tee mitään erikoista. Yritän muistuttaa itselleni, että tekemistä kyllä sitten riittää, enkä ole kuitenkaan yksin, mutta silti jäi nyt pieni ahdistus päälle.

Jos vaikka nappais aamukahvikupin ja menis tonne auringon paisteeseen hengittelemään syvään...

Mariaja & Päärynä 13+6

Pööppis
Serkku sanoi tänä aamuna,et he oli harjotteluaikoinaan kuunnelleet stetarilla äitien masuja ja sydänäänet oli kuuluneet. Nyt en enää löydä niitä ääniä, mutta alan olla varma siitä että se juurikin oli sydänääntä :))) Oon niin onnellinen siitä että kuulin vauvasta muutakin kun terävät tökstöks tumps tumps, kun potku osuu stetarin kohtaan, on ääni aika kova :)

Mulla kans alkaa koskee alas kohtuun oikealle puolelle jos teen kovalla sykkeellä jotain raskasta, samoin kun jos oon kaksinkerroin kyykyssä jotain tekemässä, pian sattuu tohon alamahaan niin inhasti,et on pakko suoristautua.
Tänäänki halkoja mätin liiteriin peräkärryllisen, oli sen jälkeen hetken masukki aika arka.
Mullakin on ollut kahtena päivänä päänsärkyä, silleen et melkein on täytyny ottaa panadol. Oon helvetin tyytyväinen itteeni et tähän astisen raskausajan oon selvinny kolmella panadolilla, kun joskus olin särkkäreiden suurkuluttaja kun kärsin kroonisesta niska-hartia kivuista ym.

Joku muukin näemmä remontoi. Täälläkin on enää 10neliöö laminaattia laittamatta, kaks huonetta jo valmiit. Laitettiin uutta kuosii seinään, avattiin väliseinä, uutta lattiaa jne jne.. huh huh,oon niin tyytyväinen kunhan tää on valmis. Joku pikkuasia,kuten uusi väliovikin tuntuu niin suurelta asialta :)

taidan lähteä uunituoreita sämpylöitä nauttimaan ja sit taas kuuntelee skoopilla kuuluisko mitään :))))

-Bambi- Kai tuo masun kasvu on vaan niin yksilöllistä. Kävin lohduttautumassa vertailemalla joidenkin muiden pieniin masuihin, joita löysin alkuraskauden masukuvat- ketjusta. Samojen henkilöiden mahat oli loppuraskauden masukuvissa jo tosi isoja, joten luotan siihen, että omakin kasvaa kyllä. Vähän eri tahdissa vain kun toisilla.

Mariaja Uskon, että tosi sosiaaliselle ihmiselle on vaikeaa sitten tottua vauvan kanssa kotona oleiluun. Sun täytyy koittaa etsiä mammakavereita, joista ois päivisin seuraa. Harmi kun teillä on niin pitkät etäisyydet. Sulla ei sitten vissiin päivisin oo autoa käytössä? Mä asun isossa kaupungissa niin täällä kyllä pääsee julkisilla hyvin liikkumaan ja pääosin taitaa autokin mulla olla käytössä kun mies käy töissä meidän kodin lähellä ja menee yleensä pyörällä. Itse oon lisäksi ihan kotihiiri! Just tänään huokailin miehelle, että ootan niiiin innoissani, että voin unohtaa kaikki koulu- ja työhommat ja keskittyä vauvan hoitoon. Saan vihdoin olla kotona hyvällä omalla tunnolla. :) Aion kyllä vauvaa viedä muskariin ja vauvauintiin tms. Ja perhekahvilaankin voisi käydä sitten tutustumassa, jos saisi sieltä mammakavereita. Niitä kun ei mulla ole.

Täytyypäs tulla hehkuttaan kun löysin taas niin ihania juttuja kirpparilta. Useamman vastasyntyneen bodyn (mm. I <3 Mom ja I <3 Dad) ja housuja. Kaikki vielä tässä vaiheessa aika neutraaleja värejä, jotka sopii molemmille. Tykkään kyllä muutenkin ruskeesta ja beigestä niin ostan niitä varmaan kun/jos sukupuoli saadaan rakenneultrassa selville. En nimittäin tykkää pinkeistä ja vaaleansinisistä vaatteista. Enemmänkin ostelen sitten sukupuolen selvittyä tummanpunaisia ja tummansinisiä vaatteita jonkin verran. Ja muutenkin kirkkaan värisiä noiden beigejen ja valkoisten kaveriksi. :) Mun takana kassajonossa yks mummo ihasteli mun löytämiä vaatteita ja totesi, että on se hyvä kun voi kirpparilta saada niin hyväkuntoisia vaatteita lapselle. Vaatteet tuli maksaan 17e ja siihen se totesi, että tuolla hinnalla saisi kaupasta vain yhden vaatteen. Se on ihan totta! Hyödyntäkäähän kaikki kirppareita! :)
Ja ihan paras löytö oli Emma-merkkinen sitteri, 10e. Oli tosi kiva kuosi ja muutenkin hyvässä kunnossa. Just toissapäivänä katottiin miehen kans noita Emma-sittereitä lastentarvikeliikkeessä ja kyllähän niistäkin uutena saa pulittaa aikamoisia summia.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Heipsan. Siitä on AIKAA kun olen viimeks jaksanu kirjottaa mitään. Välillä olen lueskellut teidän juttuja, mutta tuntuu siltä etten kerkeä pysymään perässä..

Aika on mennyt supernopeasti verraten esikoisen odotukseen ja viime torstaina päästiin taas vilkuilemaan pientä ultralla :) Vaikuttais siltä, että meille olis pieni tyttö tulossa. Vaikeetahan se on tässä vaiheessa ennustaa, mutta lääkäri oli sitä mieltä. Se olis ihanaa! Tyttöolo mulla kyllä onkin ja tyttöä olen ihan kamalasti toivonut. Ei se tosin haittaa vaikka poikakin tulis, mutta olis kiva jos olis lapset molempaa sukupuolta :heart:

Väsymys ja huonovointisuus alkaa pikkuhiljaa helpottaa.. olo onkin ollu melko karmea jo useemman kuukauden. Ja mitään en ole jaksanut tehdä, kaikki vapaa-aika on menny nukkuessa.. Tänään ja eilen jopa kävelin viitisen kilsaa työnnellen esikoisen rattaita ja perjantaina olin uimassa. Uni kyllä tosin maittaa edelleen.. ihan käsittämättömiä yöuniakin pystyis nukkumaan (niiden kaikkien päikkäreiden lisäksi).

Hyviä vointeja kaikille, voisin yrittää olla vähän ahkerampi kirjottelussa, tuntuu vaan että olen jo jäänyt ihan ulkopuolelle.

Niin ja onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tuplaonneakin oli pinoon tulossa, ihanaa!

Nappi ja Taimi 16+3

Nopeesti kävin lukemassa teidän kirjotuksia, ja pakko mainita tuosta mamalicouksen takista, jonka vanilijarinkeli mainitsi, tilasin saman takin lyhytmallisena Nellyltä, ja petyin todella pahasti!! Lähetin sen takaisin, kun taas kaikki muuta äitiysvaatteet oli aivan ihania, Mom2Mom ja Boob merkkiset. Takki oli M-kokoinen, ja ei meinannut millään mennä kiinni, vaikka oma koko on S-M, minnehän se maha oisi mahtunut..

Ihan ekaks tervetuloa uusille :wave: Mä oon ollut ahkera tänä viikonloppuna! Ikkunat on pesty ja siivottu kunnolla. Koirakin pesty nyt ennen pakkasten tuloa. Voi mikä helpotus oli saada nämä "suurimmat" urakat pois alta. Vielä kun saisi makkariin tapetit seinälle, niin bueno.

Hopea Mulle neuvolan terkka selitti, että ekan raskauden kohdalla saattaa mennä pitkäänkin ennen kuin vatsa kasvaa, koska kohtu ei ole aikaisemmin venynyt. Toisen raskauden kohdalla vatsa saattaa puolestaan kasvaa todella nopeasti, koska kohtu on jo venynyt. Joten kyllä siitä taitaa perää olla, että vatsa kasvaa nopeammin sen ekan raskauden jälkeisissä raskauksissa. Ja varmasti on myös kovin yksilöllistä muutenkin, että jos on esim. hoikka, niin vatsa kyllä näkyy aikaisemmin ja jos on taas paljonkin ylipainoa etenkin keskivartalon alueella, raskaus ei välttämättä näy ennen kuin ihan loppusuoralla vasta. Ja sitten tuo mitä sanoitkin, että vatsan kasvuun vaikuttaa se, onko kohtu edessä vai takana. Monen asian tekijä siis.

Mammavaatteista on ollut puhetta: Kävin tammikuisessa raskaudessa etsimässä äippävaatteita ja yllätyin, että täällä taitaa olla vain H&M:llä mammavaatteita, ei siis missään muualla :O Nyt en oo tarvinnut kuin ne äippäfarkut, normivaatteet menee vielä jonkin aikaa hyvinkin. Mutta kaipaan kans väriä, jos joskus hankin äippävaatteita. Minäkin olisin innokas kuulemaan, mistä ihmeestä äippävaatteita oikein saa??

5uvi Mä oon harrastanut keilausta paljonkin, siis ihan kilpailutasolla. Tosin nyt on ollut vuosia taukoa, ennemminkin rentoutusmielessä tulee joskus käytyä hallilla heittelemässä palloa. Mulla kun tuo selkä on vähän rajoittanut keilausta muutenkin. Mä mietin tuota ihan samaa eli keilausta raskauden aikana! Kun mulle neuvolassa neuvottiin, että pitäisi varoa painavien nostelua, etenkin toispuoleisesti. Ja keilapallot on aika painavia kuitenkin. Mutta mä kyllä luulen, että jos tuntuu hyvälle, niin antaa mennä vaan. Me ollaan menossa keilaamaan parin viikon päästä ja mulla on silloin viikkoja suurin piirtein 20.

pikkumökö Muru, jaksamista ja tsemppiä! Suuren suuret halit :hug: Onko olo jo helpottanut? Onko sulla ollut ihan kivuliaita suppareita vai kivuttomia? Miten tunsit ne? Tuntuuko ihan peräaukossa asti?

Vauvan liikkeistä: onko kukaan tuntenut vauvan liikkeitä ja missä vaiheessa aloitte tuntea niitä? Mulla on jo 2-3 viikon ajan tuntunut kutinaa vatsassa ja pakostikin niiden on oltava vauvan liikkeitä. Viime viikon lauantaina vauvalla oli kunnon juhlat, koko illan se siellä myllersi ja kutitteli minua :heart: Ja kutitti muuten kovasti, olisi tehnyt mieli raapia juuresharjan kanssa vatsaa. Sen jälkeen on tuntunut vaan muutaman kerran hyvin hentoja kutituksia. Toivottavasti siellä olisi kaikki hyvin. Onneksi neuvola on jo perjantaina, niin pääsee taas kuuntelemaan sykkeitä, niin saa taas mielenrauhaa vähäksi aikaa!

• Tykkää
Reactions: pikkumökö
taas yks työpäivä ohitte! onneks mulla ei näitä aamuvuoroja oo tän useemmin, ei oikein toi 4.40 herätys oo mun juttu... ja sit ku olo menee yliväsyneeks tulee just niin karmee olo ku eilen :/

kuumeilija supparit veti mahan täysin pinkeeks tai tavallaan koko kropan ku aina ku kiristi ni jännitin. ja särki mahaa. Mut silti en luokittelis kipeiks suppareiks vaan lähinnä kivuttomiks ja sit sen maha kivun sen jännittämisen piikkiin.. vein sillo pojat päikkäriin ja sit ajoin himaan ni ihan tuskaa oli ku tuntu et se sikiö syntyy just sillä hetkellä ku pakko oli kantaa tota 1veetä ja noiden kamoja. Näitä ei kiitos lisää!!

mahasta tajusin eilen kuin mun maha on kasvanu- en oo ees tajunnu et siitä on tullu jo vauvamaha :) en kyllä tajuu miten töissä kukaan ei huomaa vai onko ne vaan niin kohteliaita ettei ilkee kysyy et oonko raskaana..tai siis eihän ne ees tiedä miltä mun kuuluis näyttää ku alotin työt tuolla kk sitten.

Kävin ostaa vähä grillailtavaa jos pitkästä aikaa grillais :p Kesän kiintiötäyttymys alkaa mennä ohi :D

Kuumeilija: mä aloin tuntea sellasta elohiirimäistä hipsutusta ja kutistusta joskus 13 viikolla jo,nyt liikkeet tuntuu sellasena tökkäyksinä ja muljahduksina :)

täälläkin alkanu tuntua ihan tosi epämukavia supistuksia,jotka sattuu ja laittaa mahan ihan kuralle :( en muistanutkaan kuinka inhottavia osaavat olla.. huoh. tätä kun jatkuu loppuun asti niin avot. :(

nää ekat kuukaudet on kyllä vierähtäny,mutta tiedän että loppuviikot tulee taas oleen piiiitkiä ja hiiiitaaaitaaaa :D en malta oottaa että vauva jo syntyy..

sunniee ja vilperi 16+5

Laretzki

Siin on meikäläisen mahan tilanne perjantai aamulta. Että ei mikään pieni enää. Varsinkin kun joidenkin esikoisodottajien mahoihin vertaa, niin tuntuu että mun pitäisi olla paljon pidemmällä. Kun en todellakaan ajatellut tällä vararenkaalla sen näkyvän näin selkeesti ennen puoltaväliä jo. Kauhistuksella vähän kyllä mietin, että millanen se on lopussa. :O

Musta tuntuu myös, että oon tuntenut nyt eilen ja tänään Spyron liikkeet voimakkaammin, ne on ollut sellaisia selkeitä yksittäisi tömähdysmäistä tunnetta kun on istunut aloillaan :) :heart:

Lare ja Spyro 18+1

Iltaa!

Mulla myös ollut nyt kivuttomia suppareita jos kannan paljon tyttöä tai muuten oudun tekemään jotain vähän raskaampaa.

Oma olo on ollut puolesta päivästä alkaen taas tosi :x ja oksentaakin olen saanut pariin otteeseen. Katson nyt vielä viikon tai pari ja jos nämä olot yhä edelleen jyllääja tuntuu ettei tässä ole mitään mieltä, niin soittelen asian tiimoilta yksityiselle aikaa. Menen sitten kunnon lääkärille juttelemaan niistä lääkkeistä enkä mihinkään arvauskeskukseen jollekin yleisjampalle. Ja jos yksityiselle päädyn, niin sitten haluan samalla kurkata masuunkin samalla :)

Liikkeitä on alkanut tuntua yhä enemmän. Enää ne pienet "kalan hipaisut" eivät tunnu vain vasemmalla, vaan nyt myös tuossa keskellä. Eilen illalla tunsin yllättäen sellaisen kevyen tömähdyksen tuonne jonnekin alas takaviistoon, häntäluun suuntaan.

Selkä vähän tahtoo vihoitella. Häntäluun ja pakaran seudulla on välillä sellaista iskias tyylistä kipua ja sitten tuo lantio nyt rutisee muuten vain liitoksistaan. Se ei ota kipeää, mutta tuntuu inhottavalta.

Niin ja tervetuloa uusille! :wave:

Sipsunen & SV 15+2:heart:

Turvottaja: Huuu, täytyy kovasti toivoa, ettei minulle kävisi yhtä ikävää huomiota tuon takin kanssa! Inhottavaa tuo palauttelu aina, jos joku vaate ei sovikaan. Mietin kyllä tuota M-kokoa myös, mutta se tuntui aika isolta tilata, kun normaalisti olen kokoa xs-s. No, kerron sitten millainen se on. Jäikö siihen siis yhtään tilaa mahan kohdalle, vai oliko ihan kuin normitakki?

Noista liikkeistä... en tosiaan ole ihan varma tunnenko liikkeitä, mutta eilen ja tänään on vatsassa tuntunut hassuja muljahduksia. Ihan kuin olisi elohiiri mahassa. Mielenkiinnolla kyllä seurailen, miten ensi viikolla. :)

Heipä hei teille! Viikkoja on täälä jo 16, aika on mennyt ihan järkyttävän nopeaa, kun tautiepäilyt saatiin pois mielestä! Niin kuin joku tuolla sanoikin, ensimmäiset kuukaudet varmaan venee yhdessä vilauksessa mutta sitten loppuodotuksesta viikotkin tuntuu vuosilta :)

Pööppiksen testi lupasi 70% todennäköisyydellä tyttövauvan. Vaikka en siihen paljoa luottaisikaan, niin itsestä on ruvennut tuntumaan että tyttö on tulossa. Tosi yllättynyt oon, jos ultrassa pojaksi arvelevat :D

Kuinkas, haluatteko tietää sukupuolen etukäteen?

Mulla on ihan älyttömästi jo vauvanvaatteita! Oon saanut niitä siskoilta ja vähän ostellutkin... Myös pinnasänky, vaunut ja turvaistuin löytyy. Uutena ei olla ostettu muuta kuin noita vaatteita. Siispä kaikki on ihan vähän eri värisiä, mutta onko sillä sitten väliä? Ei kai.

Me ollaan ostettu omakotitalo ja muutetaan nyt uudelle paikkakunnalle. Edessä olisi hirvittävä REMONTTI ennen vauvan syntymää :D Onneksi mies on taitava tuollaisissa jutuissa, mä auttelen sen kun kykenen.

Myös kissasta luovun muuton myötä. Pelkään sitä toksoplasmoosia niin paljon, että annan kissan siskolle hoitoon. Haen sen sitten ensi keväänä/kesänä meille maalle juoksentelemaan!

Iloista odotusta kaikille, nauttikaa syksystä ja mahoistanne :heart:

Katikaish & katinkulta 16+4

Liikeistä Moni on tuntenut kutituksen tunnetta ja elohiiren tapaista vatsassaan :heart: Onko teillä päiviä, ettei tunnu mitään ja joku päivä taas saattaa olla bileet pystyssä? Tänään pieni kutitteli mammaa ihan urakalla, että piti ihan raapia :LOL: Oon tosi herkkä kutiamaan!

Ihania massukuvia olette laitelleet!

Onko kukaan huomannut sellaista valkoista kuivunutta juttua nänneissä?
Mulla on joinakin päivinä ollut, mutta tuskin se ainakaan maitoa on, kun ei liivitkään ole kastuneet ollenkaan ja muutenkin mulla tuntuu noi nännipihat kuivuvan (normaalisti eivät siis kuivu) ja sitten ne kutiaa inhottavasti.

Entä onko kukaan huomannut vielä tässä vaiheessa raskausarpia tai että verisuonet olisivat selvästi näkyvillä ihon pinnassa? Mulla verisuonet näkyvät ihan selkeästi kylkien kohdalta ja napa on venynyt hassusti :)

Yhteistyössä